RECENZE a TEST: Borderlands 2 - Peklo zamrzlo! Vynikající AAA hra a horký kandidát na hru roku
Borderlands 2 - Technické zpracování
Borderlands 2 - Hodnocení a závěr
altTakhle má vypadat druhý díl. Ve všech ohledech lepší než jednička a zábava na 50 hodin!

• RECENZE a TEST: Borderlands 2 - Peklo zamrzlo!

Vynikající AAA hra a horký kandidát na hru roku

Takhle má vypadat druhý díl. Ve všech ohledech lepší než jednička a zábava na 50 hodin!

Také vás rozčilují třeba i desátá pokračování současných akčních sérií, které jsou vždy o poznání horší, zjednodušené, méně nápaditější, méně zábavnější a kratší než původní předchůdci? Také vás štve, že většina nejočekávanějších (vybudované marketingem) AAA her stojí za starou belu a marketing a trailery jsou nakonec lepší a kvalitnější než samotná hra, nemluvě o tom, že za propagaci hry se utratí více než na její tvorbu?! Borderlands 2 všechny tyto reálie současných her boří a ukazuje, že nejen že druhý díl může být lepší než první a to ve všech ohledech, ale tahle akční hra může být zábavná po celou dobu téměř 50 hodin herní doby (singl playerová kampaň i pro více hráčů)!

• Borderlands 2 - Zpět na Pandoru znovu a lépe!

První díl akčního skoro RPG Borderlands vzbudil před časem celkem slušné nadšení. Různorodá akce se spoustou známých prvků z různých her spojených dohromady ale s dobrým příběhem, v otevřeném světě plném úkolů, šílených nepřátel, různorodého vybavení a jeho sbírání a to všechno v komiksově kreslené grafice, nabídla parádní zábavnost na mnoho hodin. I když nedostatky měla. Často se stává,že druhý díl nedostatky nejen prohloubí, ale ještě přidá pár dalších a vydavatel hry se snaží prostě jen trochu přiživit na úspěchu prvního dílu, pokud možno za méně práce na samotném druhém dílu hry. Pro příklady nemusíme chodit daleko, katastrofy a rozčarování druhých dílů nám nedávno připomněly tragicky zpackané hry Dragon Age 2, či Crysis 2, které nesahají kvalitou v žádném ohledu předchůdcům a prvním dílům, ani po úvodní logo.

Světě div se, někdy může být druhý díl skutečně ve všech ohledech ještě lepší, než už tak povedený první díl. Borderlands 2 to dokazuje a stává se tak hodně nečekaným a o to více vítaným úkazem v současné herní bídě, kde už ani recyklaci nedokáží někteří udělat pořádně a bez různých konzoloidních zjednodušení. A recept, který autoři Borderlands 2 použili? Jednoduše nevymýšleli nic nového a upravili a skutečně vylepšili vše, co měl první díl a co se všem líbilo. Pokud si chcete osvěžit paměť podívejte se na naši původní recenzi prvního Borderlands z 5.12.2009:

Nutno říci, že hře jsme vytýkali i několik nedostatků, které autoři buď opravili, nebo alespoň lépe zamaskovali. Ten hlavní nedostatek prvního dílu byl, že se bral dost vážně a byla to taková vykrádačka Falloutu a dalších her . Druhý díl je mnohem mnohem lepší! Bere se totiž mnohem mnohem méně vážně, a je výrazně účelově a záměrně vtipnější nabitý ostrým často až morbidním humorem a prostě to nepůsobí vůbec jako vykrádačka, ale je to svébytná hra. Nicméně to už se pomalu dostáváme spíše k hodnocení. Nejdříve by ale bylo dobré, si o hře vůbec něco říci.

• Dvojka přímo navazuje na první díl

Předem říkám, že ti, co nehráli první díl, tak o nic nepřijdou. Ti kteří první díl hráli, potkají staré známé a podívají se i do některých lokací, vše o pár let později. Budou tedy jen více v obraze. Hlavní příběh, který se táhne celou hrou, je klasika a hlavní padouch, to je opravdu padouch se vším všudy. Jeho hlášky vás budou bavit celou herní dobu. Příběhu nechybí, "zvraty" atd. Není to sice nejoriginálnější, ale jako takový je dostatečně solidní a drží vás u hry celou dobu.

Hra je ale plná také vedlejších úkolů, z nichž mnohé vám skutečně zůstanou v paměti, protože se půlku jejich herní doby "prochechtáte" na hláškách zadavatele a vůbec vyzněním celého úkolu a občas se smíchy nebudete moci ani trefit do nepřátel (hra s tím počítá). Některé parodují známé filmy, seriály, či situace, některé jsou doslovným vtipem a některé jsou prostě šílené. V této souvislosti si možná někteří budou stěžovat na to, že hra není v češtině. Problém ale je, že polovina příběhu a úkolů, by překladem do češtiny úplně ztratila pointu a prostě by to nevyznělo tak, jak má. Jeden příklad za všechny, máte dělat Arms dealera. V češtině to přeložíte jako prodejce zbraní. No jo, ale v tomto úkolu máte doručit ruce :). Překladem do češtiny by celý úkol a polovina hlášek jeho zadavatele zcela ztratila ten vtip a smysl. A to není jediný případ. Podobných momentů je ve hře i v hlavním příběhu celá hromada. Pokud tedy umíte alespoň trochu anglicky a že hra nepoužívá žádnou složitou angličtinu, budete se královsky bavit , a že všechno včetně vedlejších úkolů stojí za to. Bohužel pokud anglicky neumíte a hráli byste hru v češtině, kdyby byla, hra ztrácí hodně ze sebe sama.

Ještě malá poznámka na úvod. Osobně by mě zajímalo, kolik recenzentů dohrálo hru do konce. Vsadím se o co chcete, že skoro žádný! A není se co divit, osobně mi dohrát celou hru s více než 100 vedlejšími úkoly trvalo dohrát 44 hodin čistého herního času a to jsem se nikde neflákal a pořád by tam ještě bylo co dělat (k tomu se dostanu). Spousta recenzí však hru hodnotí jen na základě prvních pár hodin, než se hra vůbec pořádně rozjede a považuji takové recenze za odfláknuté a takový skoro podvůdek. Hodnotit produkt na základě obalu se prostě nedělá, i když nutno dodat, že v mnoha případech je to běžná praxe. Naštěstí ne na DDWorld.cz, kde věci skutečně testujeme a tak je sice máme později, ale opravdu otestované. Netýká se to jen her, ale i HW, protože ono otestovat třeba 10 grafik v 20 hrách za pár hodin či dní, co někteří předvádí, no kdo o recenzování něco ví, tak ví ;). V případě této recenze vás tedy mohu ujistit, že autor jako vždy ví, o čem mluví, dohrál první díl a dohrál i druhý díl a tedy hodnotí celý produkt.

Podívejme se tedy hlavně na to, co se podařilo v druhém dílu proti prvnímu vylepšit ...

Spuštěno: 746x