ATI R600 – co se povedlo, nepovedlo a může povést Tisk E-mail
Napsal no-X   
Čtvrtek, 14 červen 2007
Přejít na obsah
ATI R600 – co se povedlo, nepovedlo a může povést
A pokračujeme dále ...
Nevyužitý potenciál R600 a závěr ...

 

 

 

9, clock domains - nevyužitý potenciál?

R600 se skládá z několika clock domains, tzn. různé části čipu mohou běžet na různých frekvencích. Tato informace je potvrzená. Není však známo, zda clock domains ATi implementovala jen kvůli odstranění možných problémů se synchronizací (donutit 2*2cm velký čip, aby běžel absolutně synchronně je poměrně problematické, takže rozložení na menší části, které běží na vlastních frekvencích může být nejsnazším řešením).

R600

Frekvence clock-domains se liší, ale jen o několik MHz. Pokud ATi měla nějaké další plány, nedošlo k jejich realizaci. Pokud ovšem nějaké opravdu má, je pravděpodobné, že šlo pouze o experimentální implementaci a k reálnému využití dojde např. až na R700, či později.

10, Fast14?

Tato informace je nepotvrzená, ale podle jednoho zdroje R600 nějakým způsobem využívá technologii Fast14 (technologie společnosti Intrinsity; čip navržený s jejím využitím může fungovat až na několikanásobně vyšší frekvenci, než standarně - má to ale mnohá úskalí). Těžko říct, co je na tom pravdy - může jít taktéž o experimentální implementaci, případně to může být důvod pro vysoké frekvence, které R600 jako celek zvládá (ale které srazil nepovedený výrobní proces). Uvidíme.

Závěr

Pokud to shrnu, jsou problémem R600 nedostatečné frekvence pramenící nepřímo z nepovedeného výrobního procesu a propad výkonu při AA. Pokud by se obojí vyřešilo, mohlo by to (tedy s využitím 65nm procesu) navýšit výkon při FSAA celkově o 40-60% bez jakýchkoli dalších úprav čipu, což nevypadá zase až tak zle

Sapphire-HD2900XT-3

Text je se volením autora převzat z internetového diskusního fóra pctuning. Autorem není nikdo jiný, než uživatel skrývající se pod přezdívkou no-X. Ten rozhodně nepatří k těm, kteří diskutují a něco tvrdí bez pádných argumentů a podrobných znalostí. Jeho rozbor určitě stojí za přečtení ... a děkuji no-X za možnost ho pro Vás na našich stránkách zveřejnit.  

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a ja uz si rikal, ze no-X bude 2007-06-14 12:40:37
avatar
a ja uz si rikal, ze no-X bude psat clanky sem...
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - VLIW 2007-06-14 12:45:58

Opravte mě, jestli se mýlím, ale nebyla na VLIW založena i celá GeForce FX?
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm... 2007-06-14 14:24:42

Hezke, jenze trh si na zadne "what-if" nehraje... Takze pokud s tim AMD/ATI brzy neco neudela, tak ma zadelano na problem...
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI 2007-06-14 14:31:26

No tak nevim ale prijde me, ze tahle stranka je nejak ATI fanaticka, ja nejsem zastance ani jedne znacky, vzdy koupim to co ma nejlepsi pomer cena vykon, ale jak tady ctu posledni 2 clanky o R600 tak v kazdym jen hlasite na nvidii a cely to vypada ze vam je lito ze je R600 pomalejsi)) Chtelo by to bejt trochu objektivni a treba si rict ze G80 tu je uz od vanoc a ATi prislo az ted je to to trochu zklamani.....
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI 2007-06-14 14:31:26

No tak nevim ale prijde me, ze tahle stranka je nejak ATI fanaticka, ja nejsem zastance ani jedne znacky, vzdy koupim to co ma nejlepsi pomer cena vykon, ale jak tady ctu posledni 2 clanky o R600 tak v kazdym jen hlasite na nvidii a cely to vypada ze vam je lito ze je R600 pomalejsi)) Chtelo by to bejt trochu objektivni a treba si rict ze G80 tu je uz od vanoc a ATi prislo az ted je to to trochu zklamani.....
OblakavLese [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI 2007-06-14 15:04:52
avatar
Tak ja nesouhlasim, mozna se ti zda, ze je DD zaujat, ale mozna je to tim, ze situace ted neni rovnovazna. R600 mohla byt skvela, ale objevily se problemy. Proto je hodne "what-if". Jinak velice pekny clanek, sem rad ze nekdo sepsal opravdove duvody neuspechu R600.
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlas 2007-06-14 15:14:15

konečně rozebrání problému kolem R600. Zajímavé počtení, díky
Sw!tch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2007-06-14 15:29:56

No tak pocteni to urcite zajimave je,ale presne jak tu psal Callisto..je to same what-if ,ktere nakonec kupujiciho nemuze zajimat. Taky mam odsud trochu pocit ATifanatismu.. vzdy je to pozitivni what-if ze strany ATi,ale zadne ze strany nVidie. Faktem je,ze slibu a planu bylo kotel,ale realita je takova jaka je..pokud cas ATi s DX10prijde bude to fajn,ale to uz bude asi trochu pozde.Preci jen nVidia tu ma 8radu uz pomerne dlouho. Verim ovsem tomu,ze AMD a slouceni firem mohlo vydani karty dost pozdrzet,ale to je samo jejich problem. Nicmene to se tyka karet highendu, ktere zakazniky nakonec taky tolik neberou..jen mam porad pachut toho "podrazu" po tech slibech a velkohubych prohlasenich. Jinak at se obe firmy snazi a zlevnuji, at se mame dobre :-)
bless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Re: Callisto 2007-06-14 15:35:24

Ja mam zas pocit, ze uz se jen tak ze sprotu pise o nejakem zaujeti. Ano padlo zde co kdyby, ale nikdu tu kartu zrovna v tomhle clanku nevyzdvyhoval, ba naopak, mne prijde, co ATI mohla udelat a neudela, takze je zde proste napsano, ze to zkazila. Kdyz vysla nVidia 88, tak taky kazdej spekuloval a spekuluje. Ted se na trh dostla r600 a trochu se zabydlela, tak se o ni mluvi.
Tak uz si strcte ty keci o vyzdvyhovani jedne nebo druhe znacky do ohradky.

Ano vyzdvihlo se ze by mohla mit navic, ale copak se takhle nespekuluje vsude? Nakonec si musime stejne pockat na vysledky dane karty...
Ifco [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI 2007-06-14 16:08:42

problem nie je ani v tom ze by bolo R600 na nic ako v tom ze v ATI boli vzdy vyvojari technologicky napred a hodne velki vizionari. Vzdy ich ale zrazil bud nedokonaly vyrobny proces alebo zly marketing. Ved spomente si na X1000. Na tu dobu hodne pokrokovy cip. Nvidia ma vyhodu ze ma slusne prepracovany marketing a ide na to trocha inak. Radsej konzervativne riesenie a vysoka frekvencia. Takze sa neda hodnotit ktora spolocnost je lepsia. Idealne by bolo spojenie ATI+Nvidia :-)
Dzouzef [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-06-14 16:31:03
avatar
ATI+nVidia=smrt konkurence to by nastaly našim peněženkám hodně krušný časy. A páni co se píšete o zaujatosti raději toho nechte. Článek vypovídá o tom co nejspíš ATI zbabrala nikde se tam nenabádá ke koupi.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-06-14 16:49:37
avatar
Tak, nevím jak moc je autor ATI pozitivní, ale článek jako celek vyznívá k R600 velmi kriticky. Když to shrnu, tak R600 je vlastně nepovedená karta, která zabila svůj potenciál a její kup jsou vyhozené peníze, protože ATI se z ní musí poučit a až v příští řadě to rozbalí To nevím, jestli se s tím dá zcela souhlasit, ATi by v první řadě potřebovala o pár tisíc zlevnit a pak by to byl dobrý kup, což si myslím, že stejně v dohledné době přijde... Jestli je v něčem problém ATI, tak je to její pozdní nástup, kdyby přišla na trh někdy 10-11/2006, tak by to celé bylo o něčem jiném a mnohé kritiky by byly zcela zbytečné.
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-06-14 17:20:22

je těžké vyjadřovat se tu k ATI. Nedá se upřít, že technologicky patří ke špičce. To že měla "zpoždění" v tom bych neviděl problém. Spíše ta neodladěnost mi vadí. Snad v budoucnu se podaří vychytat mouchy, sám v to pevně věřím. Sem taky zvědavej co Intel přinese v oblasti grafik, doufám že se rozroste konkurence ;)
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-06-14 17:40:19
avatar
Právě tu neodladěnost jsem měl na mysli. Kdyby přišla hned po G8XXX, dalo by se leccos prominout s tím, že dolaďují ovladače za pochodu. Takhle to má ATI dost těžké, vydala velmi pozdě a ještě ne v perfektním stavu. Takto to vypadá, že to vydala protože už nic jiného nezbývalo a ovladače nějak doboucháme časem...
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Uz jsem chtel pochvalit DDooma 2007-06-14 18:35:06

Uz jsem chtel pochvalit DDooma za velmi zajimavy clanek, a nakonec se dozvim ze to pochazi z jine hlavy. Hned mi tam neco nehralo.
Velmi trefne je v clanku uvedeno, ze nejvetsi triumf G80 byla vyssi frekvence stream procesoru. Dale bych jeste vyzdvihnul skvely krok s nestandartni sirkou pametoveho radice (a velikosti pameti), kdy 256bit/512MB bylo uz malo, a 512bit/1GB vylo zbytecne plytvani a karta stala majlant.
Proste G80 prisla bez hype z cisteho nebe, a byla to o to vetsi pecka.
R-600 rozhodne neni spatna, ale nemuzu se zbavit dojmu ze na ni neco trochu "smrdi". Hlavne tedy ten vykon na Watt. Casem treba bude zrat jako vino, uvidime.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-06-14 23:32:34
avatar
http://enthusiast.hardocp.com/article.html?art=MTM1MSwxLCxoZW50aHVzaWFzdA==


[H]ard|OCP - další hřebík do rakve HD2900...čímž se vracíme k poslední recenzi a jejímu porovnání s GTS...Tahle karta prostě nemá štěstí a její kup v současnosti je i přes tvrzení DD prostě prohra. Snad to co vydá ATI jako další bude lepší protože takhle je to fakt děs.
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI 2007-06-14 23:35:56

Ja osobne si rikam ze ATi si rozhodne melo vyhrat mnohem vic s ovladaci. Jak si muzou po takem hype dovolit vydat neco tak neodladeneho. Rozhodne meli vydani jeste pozdrzet a ladit a ladit. At se dostane na trh hotovy produkt.
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RE:abc 2007-06-14 23:59:59

jj, taky jsem toted cetl. :sigh
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-06-15 00:09:29

No jo, tak teď už všichni víme o "kvalitách" HD2900XT docela hodně. Nebo alespoň dost na to abysme si pak nemuseli zdůvodňovat třeba nevhodnou investici. :-)
Tak by možná nebylo špatné hodit nějaké info o 8400GS, 8700M GT o nových 8600GT(S) s 512mb ram, o novém výrobním procesu 65 pro mainstream NV, o zlevnění 8800ultra atd.
Xaltotun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - proste slaba 2007-06-15 00:22:33
avatar
R600 je proste slabsia ako highendove geforci ktore su tu uz pol roka. Ovladace ju nespasia, Ati proste nedokazala vyrobit konkurencnu kartu pre 8800gtx co je s takym odstupom fakt sklamanie, jedine plus je ze je relativne lacna, co som ale pocul k cene treba priratat poriadny zdroj. Aj ked ati vyda nejaku 2950tku co sa dotiahne na GF, tak nvidia predpokladam ma v zalohe 8900vku, nehovoriac o tom ze koncom roka uz vide highend z rady GF9. Ergo vidim to na poriadne dlhe kralovanie GF v highende a ked znizia cenu, ati bude mat solidne problemy vobec nieco predat. Skoda :cry
Chargy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - divadlo sklep... 2007-06-15 11:08:37
avatar
ja myslim že ste se trochu ukvapili ve svem soudu na tuto kartu, ja sám za sebe si rozhodně nemyslim, že ta karta je špatná, maximálně snad vyšla v nešťastnou dobu to je vše :grin
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - achjo 2007-06-15 11:52:49
avatar
By me zajimalo kolik zvas jak tady rikate ze je slaba atd si domu kupujete graficky karty za 15k... nemuzete tyhle karte vycitat ze je slaba protoze za cenu ktera se prodva je to akorad.. miluju BFU ktery rikaj tahle znacka ma nejlepsi kartu na trhu ta je lepsi.. achjo (btw jsem nVidiak ale domam mam ATi )
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-06-15 12:12:56
avatar
taky dobrý, 10k je až moc za kartu jako je HD2900, ať slevní 2-3k a bude to dobrá konkurence...
Jinak miluju proklamace typu "jsem NVidiak, ale doma mám ATI" - to je jako bych napsal, jsem hetero, ale teď spim s chlapama NVidiak je u mě Hulán, ten by si ATi nevzal ani kdyby byla zadarmo...
Daron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OBC 2007-06-15 15:23:09
avatar
tak, tak, je to presne ono, moja rec OBC
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :P 2007-06-15 15:29:04
avatar
...koukám, že máme nového "chytrého a stálého" kritika/přispěvatele do diskuzí Nevím, co je na tom špatné. Já jsem AMDák a taky koukam po koupi C2D. Normal. a 10k je na novou kartu na trhu docela málo/akorát, jak se to vezme, ale rozhodně ne moc, tos ještě ve škole nebral marketing. Hlavně, že znáš Hulána a mužeš o něm zase něco napsat/přirovnat.
Z tohoto článku vyvozuji to, že 2900 i 8800 mají své chyby, přičemž 2900 jich má víc a kdyby měla lepší výrobní proces, tak i s těmi chybami 8800GTX porazí ve více testech, to mi z toho vyplynulo. Nu a na to, že nás snad čeká ještě lepší chip řady HD2xxx Já se těšim. A taky čekam, jak se tu kvůli mě zase někdo po*leje :-D
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - není nad štamgasta... 2007-06-15 15:58:29
avatar
kdyby byly v pr.eli ryby, nemusely by být ryníky...a to jestli bude nová řada kvalitnější zatím nikdo raději neodhadujte, aby to nedopadlo jako s řadou stávající.

Jinak, 10k je na novou kartu na trhu docela málo/akorát, pokud je nová karta natolik kvalitní, aby se za tu cenu dobře prodávala...Pokud je to karta s chybama, tak to málo/akorát není. A ke škole se vyjadřovat nebudu, je to dost ubohé, když ti tady napíšu, že už jí mám i s marketingem a dokonce i s titulem za sebou, znamená to snad, že mám patent na rozum, nebo že musím mít pravdu, i když ty zjevně ještě chodíš jen na střední? Doufám, že jsem naplnil tvé očekávání...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :-X 2007-06-15 20:55:03
avatar
v tom případě nechápu tvé pozastavení nad cenou. Je úplně jasné a bylo to jasné i předem jaká cena bude. Protože se už předem přibližně vědělo, že ta karta bude konkurenci pro gts a že jí zřejmě překoná. To se náhodou stalo a tak je tu i cena mezi gts a gtx, je to logické. Nene střední už ne, ale narazil jsem na to z důvodů naštvání právě z toho, že tu dmýcháš diskuzi o cenách a přitom je to uplně v normálu, sám to musíš vědět. Tak proč řešit cenu když to prostě tak logicky i marketingově odpovídá? To netuším. Konec debaty o ceně. Naplnil si má očekávání nepochopení toho, o čem píšeš a hlavně proč o tom píšeš. Za 10k je to dobrý nákup. Nebo spíše normální. Taktovací potenciál v porovnání s gtx nesrovnatelný. Tak proč ne
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jo, to je přesně ono... 2007-06-15 22:04:25

O HD2900 se stále mluví, že má potenciál, jen ne výkon - takže jsou to v tuto chvíli opravdu vyhozený peníze... Nehledě na žravost této karty - přetaktování bude chtít aspoň dva zdroje v crossfire... :grin
Hlavaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to: Bob 2007-06-16 09:26:47

Jaktože teda karta, která nemá výkon porazí vcelku s přehledem GTS a v několika věcech i GTX. Takže jako karta, která je na stejné cenové úrovni s konkurenční a má vyšší výkon je na nic? Tvoje logika je fakt zajímavá. A s tou žravostí. Kdo má na GK za 10k, toho už těch pár Kč nevytrhne a pokud jsi náhodou takový šetřílek tak nezapomeň večer vytáhnout TV ze zásuvky, protože ta taky něco žere i když je vypnutá a to nepočítám ještě další domácí spotřebiče, které používáš jen pár hodin denně ale v zásuvce jsou zaplé pořád.
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HD2900XT 2007-06-16 10:14:34
avatar
Ten OC potencial by mohl byt dobry, ale jen splasit ten zdroj s 8-mi pinem... Muzu rict ze kdybych chtel koupit kartu okolo 10k tak bych koupil asi tuto 2900XT, ale zas tak bohaty zatim nejsem . Myslim ze zapadla vyborne k GF8800GTS, s temito ovladaci ma adekvatni vykon ku cene... Jen ta spotreba a hlucnost... ona stejne spoterba se projevi kdyz mate zaply PC 12 hodin dene tak o tech 800kc max navic od konkurence. Jinak tahne mne to vice k ATI, ale mam doma NVidii... GF7600GT... Pche tejden po tom co sem ji koupil zlevnila X1800GTO o vic nez 25%!
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-06-16 10:17:03
avatar
800kc na rok vice...
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kacab10 2007-06-16 19:25:59

8pin neřeš ;) Jestli tíhneš k ATI, kup 1950GT/PRO a pářneš slušně oproti 7600GT ;)
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Hlavaja 2007-06-16 19:31:26
avatar
No a ty si zase nepřesvědčil mě. To že bude konkurencí GTS se psalo až těsně před vydáním, resp. v době vydání, přečti si minulé články i zde na DDworld, kde se běžně dočteš že by bylo s podivem kdyby R600 nebyla lepší než GTX, a že je založeno na největší průšvih v hostirii NVidiie a podobné prohlášení, která se prostě vůbec nepotvrdila. Takže teď říkat, že nikdo nečekal od R600 velký výkon a že to vlastně už od začátku bylo nastavené proti GTS, je lež.
Já říkám, že ta cena je pořád příliš vysoká, svého kupce si karta taky najde, tak jako si ho najde drahá GTX, ale kdyby byly ovladače lépe udělané, obraz nezaostával za 8800, a chladič by byl tišší, pak bych souhlasil, že cena je nastavená dobře. I ta spotřeba je dost vysoká, číslo 800Kč za rok, nevím jak moc je přesné, ale kartu si minimálně na rok pořizuješ, takže si k ceně připočti ještě těch dalších 800Kč...Samozřejmě jen v případě že nebydlíš pořád u rodičů, kteří ti vše platí...S přístupem - těch pár korun už mě nevytrhne - je to fajn, to rovnou kup GTX a nemusíme se o ceně vůbec bavit. Stejné je to s GTS 640MB, tu si budou lidé taky kupovat, i když lepší už je v této ceně zase ATI. Takže dokud jeden z výrobců nesáhne ke snížení cen, které by donutilo i toho druhého s tím něco udělat, jsou ceny pořád i při vydání ATI nastaveny zbytečně vysoko a význam má buď kup GTS 320MB nebo GTX a jen chce-li někdo vyloženě ATI, nebo koupit kartu v ceně přesně 10k, tak koupí ATI.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-06-16 19:40:47
avatar
Tak, tak
Mám taky 7600GT, a kdybych uvažoval o něčem novém, bude to ATI19XX, ovšem na to moje "hraní" stačí i to staré GT...Až budou nějaké hry, které by stály za to, např. Bioshock, koupím raději kartu až další generace, výkon současné špičky už bude zřejmě jen dostačující...
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-06-16 19:41:48

problém je v tom, že náklady na výrobu čipu jsou dost vysoké, kvůli složitosti čipu. Těžko pujde ATI s cenama o 2-3 tis dolu. Možná časem jo, ale náklady jsou prostě vysoké. Spíš doladit ovladače, jestli teda pomůžou a snad v DX10 se potvrdí výkonost. S cenama bude těžko hýbat, spíše by to chtělo přesvědčit o výkonu, aby se za těch 10K prodávala ;)
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-06-16 20:01:50
avatar
Asi jo, nějak se ten vývoj musí zaplatit, tak holt to zaplatíme my - platí i pro Nvidii...stejně mám pocit, že oba výrobci si i přes silná prohlášení jdou víceméně na ruku, zvlášť teď když se mezi ně bude cpát ještě Intel.
Hanzy *HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-06-16 20:08:35

nevím přesně jak to myslíš, ale logicky nasazujou ceny takové, aby byli nejprodávanější. Ikdyž problémem jsou náklady a následná výtěžnost, v čemž má ATI trochu problém, viz X1950
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dmnc 2007-06-17 11:11:27
avatar
R600 mela prekonat G80 to ano ale ne hd2900xt nemel prekonat 8800gtx ale jen 8800gts coz se povedlo.8800gtx mela prekonat hd2900xtx 1giga ddr4.omfg vy to nemuzete pochopit?proste ati nemohla prekonat 8800gtx tak jejiho konkurenta ani nevydala a momentalne konkuruje jen 8800gts radeonem hd2900xt kterej je miren prote gts tak si nechte ty reci omg.pokat ati bude nekdy konkurovat 8800gtx tak to bude bud tim slibenym ale zatim nevydanym hd2900xt s 1giga pameti nebo kdo vi treba hd2950xt. :upset
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2007-06-17 13:59:54
avatar
pěkné, v podstatě tak jak to píšeš, ati nemohla překonat gtx, tak konkuruje gts...ovšem očekávání nebyla taková, že bude konkurovat "jen" gts a teď neřeším, zda by to mělo nějaký smysl z obchodního hlediska...očekávání byla taková, že ATI vydá najednou komletní řadu, která zadupe NVidii ve všech segmentech do země. to že v budoucnosti to bude kdovíjak nemá smysl řešit, protože ty odhady se téměř vždy ukazují jako mylné. nevím proč se tu o tom pořád diskutuje, když situace je celkem jasná a hledat nějaké kličky proč ATI nezklamala je zbytečné.
Kacab10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Spotreba 2007-06-17 23:54:17
avatar
ANO, elektriku mi porad plati rodice takze 2000kc +- mi je uplne jedno (hehe to sem ale hodnej ) kdyz to neplatim. Jinak jak uz se tu nekde psalo R600 mela slapat na vizsich taktech a kvuli spckanemu 80nm vyrobnimu procesu to cely spadlo... Proto ted prakticky ATI nekuti zadne nove verze ale snazi se udelat rovnour upravenou R600 ala R700 s mnohem lepsim vyrobnim procesem... Snad to vyjde protoze tenhle chip vypada fakt zajimave!
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - výhodná koupě? 2007-06-18 09:45:11
avatar
Srovnávat nový R600 s G80 je také potřeba s ohledem na čas. Ti co si koupili G80 už jí půl roku používají, a za ten půlrok dostali spoustu přidané hodnoty.
Aktuálně podle mne je optimální koupět 8800GTS/320 a nebo počkat na G90. Ati bude odhadnutelná tak za 2-3 měsíce, momentálně je to akorát krok do neznáma. Koupil jsem po zkušennosti s9600xt x1600xt a byl jsem zděšený minimálním rozdílem ve výkonu. Před drahnou chvílíjsem koupil 8800GTS/320 za 6500,- a když to srovnám s ATI2900xt za 10000,- dnes, tak se musím smát.
Libich [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ATI a ovladače 2008-07-25 21:23:36

ATI mělo zlatou éru v dobách Radenů 9500-9700, tehdá dal NVidii naprdel, nikdy se mu to už znovu tak nepovedlo, ač měl pokusů hodně, snad ještě zajímavá byla X1950 Pro, kterou mám doma, ale ta přišla jako dobrá cena a výkon nikoli nic převratného a výrazně lepšího než NVidia. ATI má zajímavé karty, ale časově na NVidii bohužel ztrácí.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1169x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 981x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1098x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3691x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1436x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1262x
Komentářů: 5