Velikost herních instalací narůstá, a ty šílené objemy dat jsou problém hlavně u online her a neustálých aktualizací. Tvoří samozřejmě značnou část internetového provozu. Není tajemstvím, že velká část těch dat je vlastně zbytečná a přesouvá se jen kvůli chybějícím optimalizacím. Jeden z pozitivních případů optimalizace objemu instalace právě předvedli tvůrci Helldivers 2. Ti totiž u PC verze přišly s optimalizací, která zmenšila instalaci z dosavadních 154GB na 25GB! Tedy o 84%. Co za tím stojí? Přišlo se na to, že PC verze byla udělaná objemná kvůli podpoře mechanických disků HDD. Kvůli nim obsahovala obří množství „duplikátních dat“. Studio ARROWHEAD patřící volně pod SONY nakonec pomohly specialisté SONY na PC porty ze studia NIXXES. Společně tak snížili objem instalace, aniž by to mělo zásadně negativní dopady na HDD, u kterých došlo sice k poklesu rychlosti nahrávání, ale rozhodně ne tak zásadnímu, aby to ospravedlnilo 154GB instalaci pro všechny. Tím spíše, že tvůrci přiznávají, že i na PC má jen cca 10% hráčů hry HDD. Nyní tedy bude instalace a objem stahovaných a aktualizovaných dat výrazně menší i u PC. Nutno říci, že tohle je skutečně extrémní případ, bohužel zdaleka ne jediný. Existují i další hry, které mají i stovky GB instalaci, kvůli duplikaci dat a obecné neoptimalizaci. Jde zkrátka o poměrně rozšířený problém, který vzniká nejen kvůli HDD, ale prostě kvůli tomu, že si vývojáři šetří práci.