Pomalu ale jistě nejpoužívanější herní engine dostává další novou verzi. Stále jsme u generace 5, konkrétně nejnovější dostupná verze pro vývojáře má označení 5.7. Přináší několik klíčových novinek, tou největší je MegaLights, umožňující podstatně lepší nasvícení scény, nyní fungující s mnohem větším počtem objektů atd. Vývojáře také zaujme Nanite Foliage použitelný tedy pro extrémně detailní a velké množství rostlin a jejich detailních zpracování s podstatně menší zátěží pro HW. V těchto ohledech tedy bylo zapracováno, pokud jde o optimalizaci UE5. Ta je často kritizována, jak ale tvrdí EPIC a demonstruje třeba hra ARC Raiders běžící na UE5, problém není engine, ale neschopnost vývojářů optimalizovat svá dílka. ARC Raiders nejen vypadá skvěle, ale funguje skvěle a boří tedy ty mýty o špatně optimalizovaném UE5. Epic nicméně slíbil pomoc, do UE5.7 tedy implementoval AI asistenta, která má napomáhat v editoru tvůrcům, a dokonce přímo pomáhat s kódem. Nicméně hlavní vlna optimalizací a pomoci tvůrcům má dorazit až s UE verze 6. Každopádně Unreal Engine se prosazuje ve stále větším měřítku a není se čemu divit. Pro malé herní vývojářské teamy o několika jednotlivcích, či maximálně desítkách lidí jde o základ, který jim umožní vytvořit hry, které vypadají a fungují jako AAA tituly, na kterých pracují stovky a tisíce vývojářů. Unreal Engine prostě nabízí něco, co dříve nebylo možné. Každopádně tohle UE5.7 nabízí a vypadá na další povedený update:
Mám vyzkoušeno, je to pecka. Souhlasím s tím, že optimalizace není hlavní problém v UE ale jsou to vývojáři a pak taktéž i to, že není se čemu divit, když hry co vychází jsou zřídka novější než 5.3. Tam takové možnosti jako teď prostě nejsou.
Epic taky nepřizná že řada funkcí je experimentálních a padá a dělá to bordel. Tuna nastavení je nelogicky udělaná tak, že oni moc dobře ví, že je to potřeba dělat takto ale nikdo ti to sakra neřekne. Takže kde na to přijdeš? jenom dlouhým laborováním. Přitom pokud vím, že se s tím bude dělat to nebo to, tak by stačil easy preset.
Největší pomocí bude nanite foliage, protože celkově ty krajiny na UE nevypadají dobře. Nebavím se o renderech ale většina her prostě vypadá hrozně. Ten CUT a cull rostlin je prostě masakr. Teď když jsem testoval 5.7čku, tak určitě se toto zlepší. Dělám na blbé závodní hře a jaký je to peklo občas optimalizovat je prostě mrda.
O čem se zde nepíše je i to, že součástí UE 5.7 je nyní plný generátor rostlin jako je speedstree. Ten je sice super, ale na 950 stromech mi to z 140 fps srazilo na sotva 40. Stejná technika a strom přes tento vnitřní nástroj znamenal značné zlepšení, protože kvalita je nesrovnatelně lepší a fps jsou na 80-90 .)
Za mě UE bude s každou větší změnou lepší a lepší. Další hry budou taktéž kvalitnější a lepší než ty x let reálně staré co vychází dnes.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!