Strana 1 z 3 
- Dying Light: The Beast – TEST výkonu GPU, CPU
a RECENZE hry aneb dobrá žánrovka pro fandy série
Série Dying Light od polského studia Techland je aktuálně rozhodně absolutní špičkou žánru akčních zombie her. Regulérní druhý díl vyšel poměrně nedávno, a stejně jako ten první, který se dočkal mnoha let dalšího vývoje, podpory a finální verze je opravdu velká vynikající hra, tak druhý díl je zatím stále vylepšován a obsahově doplňován. Jeho finální podobu tedy vlastně stále nemáme. Součástí druhého dílu mělo být i velké DLC, které by více propojilo obě hry, zejména příběhově. Nakonec se tvůrci rozhodli udělat z toho samostatnou hru a tou je tedy Dying Light: The Beast. Dnes se na ni podíváme v našem klasickém v rychlém recenzním shrnutí, tak hlavně technologickém testu a benchmarku toho, jak šlape na našich GPU a CPU.

Původně tedy bylo tohle vyvíjené jako rozsáhlý přídavek (DLC) pro aktuální druhý regulérní díl série. Přičemž měl nabízet kompletně novou oblast a prostředí a příběhově zapojit do dění hrdinu z prvního dílu. Nakonec se tvůrci rozhodli kvůli rozsahu udělat z toho samostatnou hrou, ale bez číslovky v sérii, do které ovšem zjevně zapadá. Pro fandy prvního dílu je zajímavý, protože se vrací hrdina z toho prvního, nicméně nečekejte návrat do kulis města a prostředí prvního dílu, posouváme se výrazně časově vpřed (tedy období druhého dílu) a hra se odehrává v Evropě v Alpském horském městečku a jeho okolí. Takže prostředí a kulisy jsou výrazně jiné.

Mechaniky, styl atd. vše si ale tvůrci „vypůjčili“ z aktuálního druhého dílu. Takže atmosféra je jiná. Protože nejde o regulérní třetí díl, není rozlohou zdaleka tak velká, je určitě spíše komornější, ale stále tu jsou tři/čtyři zcela odlišná prostředí, takže se nenudíte a má onen zajímavý Alpsky Evropský styl a atmosféru. Samozřejmě říznutou velkou dávkou postapokalyptické budoucnosti.

Z hlediska herních mechanik se nevymýšlelo ani trochu nic nového, z velké části jde o vylepšený první díl a mechaniky z toho druhého a herní prvky jiných příběhových akčních her. Originalitu tu prostě nehledejte. Jsou zde stály i RPG prvky, management surovin apod. Hlavní hrdina je stejný, jako z prvního dílu, jen starší a vybavený novými superschopnostmi, kolem kterých se točí i vcelku čitelný hlavní příběh. Soubojový systém jinak moc změn nedoznal, je jen díly lepší grafice a o poznání vylepšené vizuální brutalitě jsou zombie opravdu děsivé. Ale váš hrdina taky ;). Nicméně ano, pohyb, design prostředí a některé zbraně působí trochu archaicky.

Kromě hlavní dějové linky, která tedy navazuje na události prvního dílu, jsou zde i vedlejší příběhy a celé je to docela zajímavé, zejména jedna „frakce“ přeživších je velmi zajímavá s významným příběhovým potenciálem do dalších dílů série.

Dying Light: The Beast je celkově vlastně velmi „klasická videohra“ a žánrovka. Nejde regulérně třetí díl série, ale příběhově je důležitá pro sérii (jak moc se ale dozvíme až za mnoho let, pokud bude třetí díl série).

Jako samostatná hra funguje dobře a fandy série rozhodně potěší. Ano, jde ve finále prostě a jednoduše o více toho samého, co nabízí první a druhý díl, jen v komornějším rozsahu a nových Evropských kulisách s příběhovým propojením na obě hry (zejména pokračování prvního dílu a jeho DLC rozšíření). Vše v o něco málo detailnější, a brutálnější grafice zombíků, jinak ale staré známé zábavné hratelnost absolutní špičky žánru zombie her. A jak šlape na našich PC?
|