Strana 1 z 3 Jak šlape a jak se hraje nový Battlefield? O poznání lépe, než předchůdce. EA se vrátilo k základům.
- Battlefield 6 – TEST výkonu GPU, CPU a RECENZE hry
– návrat klasiky aneb EA hraje na jistotu?
Často a oprávněně se kritizují zejména velcí vydavatelé, kdy nové díly zavedených a úspěšných her se nikam neposouvají, nevyvíjejí, tedy pokud za vývoj nepovažujeme nasazení více mikrotransakcí, honění mobilních trendů a live service prvky. EA je jednou z nejhorších herních společností, a za poslední roky poslala k čertu hned několik svých velkých dříve populárních značek. Tlak na live service, pay to win a micro-transakční systémy byl velký a EA tak zničila BattleFront 2, který až dnes po jejich odstranění je populární a objektivně dobrou hrou. EA ve stejném duchu se snažila udělat i ANTHEM (což byl do vydání CONCORDu od SONY, největší herní AAA propadák a fail) a především se stejným stylem snažila posunout i jasně definovaný a zavedený Battlefield. U posledního dílu z roku 2021, tedy Battlefield 2042, změnila systém hry tak, aby se tam daly více a snáze naroubovat mikrotransakce atd. Jenže změnou základních herních prvků z toho jaksi přestal být Battlefield. Nemluvě o tuně jiných technických a designových problémů, ze kterých se tahle hra nikdy nevzpamatovala.

Hráči Battlefieldu prostě o nějaké zásadní změny v konceptu a fungování hry nechtějí. Nevadí jim změny kulis, jestli první, druhá nebo moderní válka je jedno, hlavně když jsou tam čety s jasně definovanými úlohami, masivní mapy, vozidla a střety ve zničitelném prostředí. Prostě a jednoduše, chtějí svůj Battlefield. Po propadáku 2042 dílu se tak EA rozhodla hrát na jistotu a nový Battlefield 6 se víceméně vrací k zavedeným mechanikám, a tak silně připomíná Battlefield 4 s lehkými obměnami a grafickým vylepšením. Jak tedy nový BF6 šlape na našich PC a jaká je hra? Podívejme se …
Masivní válečný chaos je zpět. Dost možná proto, že DICE a EA jeli na jistotu. S jednou výjimkou, EA zjevně stále doufá, že do hry masivně nacpe mikrotransakce atd. Takže i když se v BF6 vrací klasické třídy se svým klasickým určením jasných rolí v teamu, kdy tak přirozeně a nenuceně podporují hraní v teamu, tak je tu pořád snaha sjednotit alespoň zbraňové „balíčky pro ně“. Dříve prostě měly ty 4 třídy odlišný zbraňový arsenál, nyní je společný, což podle mého nebyl dobrý tah. Ano, jednotlivé třídy mají drobné bonusy u určitých zbraní, které jsou pro danou třídu nejvhodnější, ale nejsou tak velké, aby vás nutilo hrát to tím stylem, který k dané třídě patří jako tomu bylo kdysi. Takže ano, ty třídy jsou trochu méně zásadní a na hraní hry to má bohužel lehce negativní vliv, kdy je to větší chaos a méně koordinace než dříve. Nicméně tohle je asi jediná „nová“ věc na celém konceptu.

Na rozdíl od BF2042 to tedy od začátku vypadá, funguje a hraje se jako Battlefield, jen lehce rozvolněnější, než tomu bylo dříve. A to je asi největší rozdíl proti BF4, které se herně a prostředím vlastně moc neliší. Jinak v duchu minulých povedených Battlefieldů jde i singleplayerová kampaň. Tu si rozhodně střihněte, protože vás jednak seznámí s prostředím hry, zbraněmi a hlavně máte dost času (na rozdíl od mulťáku) si prohlédnout tu grafickou parádu, kterou hra je.

Kampaň samotná zabere tak 5-6 hodin, podle toho, jak moc se budete rozhlížet a má silné akční momenty díky mnohem lepe zpracovanému prostředí včetně desktruce, kterou jiné „skriptované“ akční hry jako CoD, prostě nemají. Kampaň má překvapivě solidní příběh, ze kterého s ohledem na současné události ve světě, trochu mrazí, protože je zde nenulová šance, že se částečně ze hry stane brzy realita. Samozřejmě neočekávejte žádné veledílo, prostě je to solidní interaktivní akční film. A je rozhodně dobře, že nový BF6 tu kampaň má.
Pochopitelně většina si tuhle hru pořídí kvůli multiplayeru. A zde na rozdíl od předchůdce dostanou víceméně to, co chtějí a znají. Nevýhodou toho je, že máte pocit, že už jste to vlastně hráli, což platí hlavně pro ty větší mapy Operace. EA nicméně stále chce zjevně konkurovat i CoD, takže hra obsahuje i menší mapy a režimy Breakthrough atd., které spíše, než Battlefield připomínají právě styl CoD. A je to masivní chaos na úzkých koridorových mapách atd. Nicméně Ukrajinští obránci by vám řekli, že to bohužel k válečné realitě v městském prostředí, má děsivě blízko. Každopádně tenhle režim a menší mapy považuji za nejméně zajímavé a nejhůře vyvážené. A současně jsou nejméně „Battlefieldové“.

A jak to všechno šlape na našich PC? Potěší že i tady se hrálo na jistotu v mnoha směrech. A BF6 tak funguje od svého vydání, ne jako jindy. Každopádně je tu pár technických aspektů, které je třeba zmínit …
|