|
Strana 1 z 3 
- Anno 117: Pax Romana – TEST výkonu GPU, CPU
a RECENZE hry. Skvělá budovatelská strategie je zpět!
Dnes se podíváme na nový díl populární budovatelské série Anno. Kromě tradičního testu, jak nám běhá na našich grafických kartách a procesorech, si tradičně uděláme i rychlou recenzi samotné hry. Ta byla fandy budování a série Anno hodně očekávána, protože od vydání předchozího dílu (Anno 1800) uplynulo už hodně let. Ten vyšel v roce 2019, ale dočkal se celé řady rozšíření, poslední tři vyšly v roce 2022. Výsledkem ovšem byla jedna z objektivně nejlepších (ne-li nejlepší) budovatelských strategických her všech dob a nejlepší díl celé dlouhé série. Novinka má tedy hodně na co navazovat. A jak to tedy dopadlo?

Tvůrci rozhodně neměli lehký úkol, protože předchozí Anno 1800 se dočkalo 3 let podpory a celkem 11 podstatných obsahových rozšíření, které přinesly zcela nové oblasti, zásadní nové herní prvky, funkce a obří množství budovatelského obsahu atd. Výsledkem byla extrémně propracovaná budovatelská dobová hra s vynikající prakticky nekonečnou hratelností a vysokou návykovostí ve stylu „22:00: ještě postavím tohle a už fakt půjdu spát … následně kouknete na hodinky a ony jsou 3 hodiny v noci“.

Chcete slyšet „špatnou zprávu“? Nové Anno 117 má stejnou „vadu“ ;). Ale na rovinu, zatím je o poznání chudší hrou z hlediska celkového obsahu. Pro tuto chvíli. Není však pochyb o tom, že se dočkáme rozšíření (první tři už jsou ohlášena). Nyní je však prostě dosti „holou“ hrou ve srovnání se současným stavem „plně vytuněného“ předchůdce. Máme tu například jen dvě světové provincie (Středozemní ostrovy a Británii).

Nicméně celkově se sází na jistotu, tedy známé mechaniky, fungování a hlavně pohodovou atmosféru. Hra se tradičně zaměřuje na detaily, kdy krásné panenské ostrovy můžete obydlet a přizpůsobit obrazu svému. Samozřejmě budovy mají různé vlastnosti bonusy, dosah a vybudovat z toho prosperující město nějaký čas zabere a musíte plánovat. Speciálně když výzkum pokročilých věcí trvá.

Samozřejmě tradičně musíte dbát na funkční ustanovení zásobovacích a výrobních struktur. Od základních surovin a výrobků, až po ty pokročilé. A všeho jsou tu desítky prvků, kdy ne každý ostrov má samozřejmě přístup ke všemu a musíte tedy budovat komplexní logistiku. Pro hráče Anno série ovšem nic nového a strašidelného :). Vlastně právě naopak. Tvůrci také záměrně nic nového nevymýšleli, všechna MENU, UI atd. je přehledné, jasně a funguje jako dříve s drobnými úpravami směrem ke zjednodušení a přehlednosti.

Obě světové oblasti jsou odlišné, mají unikátní prostředí, struktury, obyvatele atd. Seznámíte se s nimi v rámci krátké ale docela zábavné a vhodně naroubované kampaně. Jinak můžete hrát zcela volně.

Samozřejmě hra nabízí možnosti i tvorby zcela vlastní hry/herních map, multiplayeru atd. Větší důraz proti minulosti je kladen na možnost válčení, které je tedy výraznější možností než dříve. K tomu jsou zde tedy i propracovanější různorodé jednotky, kromě námořních také pozemních, včetně obranné architektury atd. Nicméně většinu času lze hrát hru „pacifisticky“ tedy i bez válčení :).

Celkově je nové Anno 117, herně velmi podobné předchozímu dílu, jen v nových kulisách atraktivního starého Říma. V tuto chvíli je však hra obsahově o poznání chudší než stávající předchůdce se všemi jeho DLC. Nicméně i tak velmi zabaví.

Drobných vylepšení se dočkalo vlastní stavění, které je inteligentnější z hlediska praktického využití terénu a přirozeného zastavění dostupné plochy. Jinak prostě stejná budovatelská pohoda (když chcete), jako vždy. A to je přesně to, co chceme a v parádním audio-vizuálu! A jak to šlape na našich PC?
|