ANNO 117 je při svém vydání skvělý základ nového dílu slavné série. Obsahově však prostě není zdaleka tak bohatý, jako předchozí díl se všemi jeho stávajícími rozšířeními. Máme zde pouze dvě oblasti, pouze základní mechanismy a řetězce výroby, zkrátka nic až tak zásadního a propracovaného. Ale očekáváme, že tvůrci další nový obsah doplní v rámci DLC, během prvního roku mají dorazit 3. Týkat se pravděpodobně budou přírodních katastrof, armády a rozšíří hru o novou oblast a prvky a to Egypt. Takže víceméně čekáme naprosto stejný přístup, jako byl u velmi úspěšného Anno 1800, kdy také byly 3 výrazné obsahové přídavky každý rok několik let po sobě (2019 – 2022). A dobré základy tu prostě jsou.
Co doznalo drobných změn, to je samotné stavění, diagonální, lepší využití terénu, systém plánování bez nutnosti stavět atd. Super vylepšení. Lehce zjednodušené jsou i systémy a řetězce produkce, což oceňujeme, zejména při tom poměrně velkém množství surovin a věcí a nutné logistiky kolem toho i v rámci různých ostrovů atd. Zajímavým vylepšením je také možnost většího zapojení armády, různých jednotek, ale i nutné pozemní obrany před poměrně agresivní AI (když jste s ní ve válečném stavu).
Zásadní zůstalo. Tedy zachování pohodové hratelnosti a velmi návykové hratelnosti, kdy si prostě můžete jen tak v pohodě stavět, zdobit a pak koukat, jak to všechno funguje. Hodiny a hodiny :). Vše ve velmi pěkné velmi detailní grafice a pohodovém hudebním doprovodu. Kulisy starého Říma a staré Anglie jsou skvělou volbou a jsme prostě moc zvědaví, co přinesou nová DLC, která u Anno 1800 přinesly opravdu zásadní propracované herní prvky a obsah. Obecně očekáváme podobné aktualizace i jejich počet u této hry, protože Ubisoft moc dobře ví, že prostě přesně to je receptem na úspěch starého i nového dílu Anno.
Co bychom vyloženě hře nyní vytkly? Technické zpracování přeci jen trochu kulhá. Ano, hra vypadá velmi pěkně a velmi detailně, a v pozdějších fázích je toho hodně na obrazovce, ale pořád si myslím, že by hra rozhodně měla běhat s více FPS, než běhá. I když ano, i těch 30 FPS zde úplně stačí. Přesto s ohledem na výkon současných CPU a GPU, bych od tak relativně jednoduché a rozlohou nevelké hry, očekával podstatně lepší výkon. Optimalizace a využití moderních CPU a GPU, zkrátka není silnou stránkou. Ale běhá to použitelně a stabilně. Zásadních chyb a problémů jsem si při hraní nevšiml, v době vydání naší recenze a testu už je hra ve verzi 1.3, takže některé věci upraveny a vyladěny už byly. Další budou a brzy dorazí první DLC. A s tím souvisí vlastně největší současná výtka novému Anno 117 po jeho vydání.
Obsahově je nyní hra prostě relativně chudá. O hodně moc chudší a menší než předchozí Anno 1800 se všemi jeho DLC v tuto chvíli. A bude pár let trvat, než nová DLC obohatí a rozšíří obsah Anno 117. Očekáváme doufejme podobný scénář a styl podpory, jako právě u předchůdce. Už nyní je hra ale zábavná, přesně taková, jako od Anno titulu očekáváme, kdy ta drobná vylepšení některých klasických prvků a mechanismů jdou dobrým směrem. A fungují. Potenciál tu tedy je a velký a jsem si docela jist, že bude využit, kdy UBISOFT podle mě hraje na jistotu a půjde stejným stylem jako u předchozího dílu, který byl prostě velmi úspěšný. Proto se ani nesnažil do něčeho výrazně vrtat. Prostě změnil kulisy a období a pak už jen poladil některé věci a je to další parádní Anno, které nám mnoho let vydrží a bude obsahově rozšiřováno a doplňováno.
Pokud se vám líbilo Anno 1800, nepochybuji že budete stejně nadšeni i z Anno 117. Speciálně až dostane několik plánovaných DLC, které rozšíří v tuto chvíli poněkud „základní“ výchozí podobu hry. I tak ale zabaví na desítky až stovky hodin v pohodovém známém rytmu a stylu. Pokud dostane několik následujících let stejné podpory ve stylu tří větších DLC ročně, bude to nakonec opět herní budovatelská nirvána. Stejně jako vynikající Anno 1800, co by absolutní špička svého žánru. V tuto chvíli tedy dáme „jen“ 84/100 s tím, že za pár let a po několika DLC to může a podle mě bude, klidně útočit na 100/100 ;). Skvělý základ skvělé hry zde prostě je, a vše podobné jako právě u předchůdce. Že se tedy celá série nikam výrazně neposouvá a mění se výrazně jen kulisy? To si myslím nikomu v tomto případě nevadí, ba právě naopak. Tím spíše, že jsou to velmi pěkné a zajímavé kulisy ;).