Baldur's Gate 3 je jedna z nejlepších her všech dob. A její tvůrci, studio LARIAN, jsou dlouholetí specialisté na klasická tradiční RPG. Nicméně pro jejich nejúspěšnější hru, tedy právě BG3, si vypůjčili/pronajali práva a s nimi tedy vše co souvisí s fantasy světem Forgotten Realms a pravidly Dungeons & Dragons. To byl také nepochybně jeden z klíčových důvodů úspěchu BG3. Není to však „jejich“ svět a s tím souvisí i jasně omezené mantinely, kde se museli se vším pohybovat. Jak už dříve oznámili, bohužel nebudou v sérii pokračovat. Žádné BG4 od nich tedy není v dohledu. A chtějí dělat zase něco svého. Nyní už najisto víme, na čem pracují a čeho se dočkáme. Nová hra Larian totiž byla oznámena. Půjde opět o klasické tradiční příběhové RPG s tahovým systémem atd., akorát ze světa DIVINITY, což je už fantasy svět vytvořený právě LARIANem, nad kterým mají kompletní tvůrčí kontrolu. A již mnoho let vydávají hry z tohoto světa, s větším či menším úspěchem, žádná však ani vzdáleně úspěšná jako BG3 (už prodala 20 milionů kopií). A nutno říci, že svět DIVINITY doposud prostě příliš nezaujal, ani vzdáleně tak jako Forgotten Realms a Dungeons & Dragons. Pokud má ale šanci tedy oslovit, bude to právě s touhle novou hrou. O to více jsme zvědaví, protože Larian tvrdí, že jejich nová DIVINITY hra bude větší, odvážnější a propracovanější než BG3. Hra jinak nemá vyžadovat znalost starších her ze série, není novým dílem ničeho, stojí samostatně. Opět má jít ale o tradiční RPG hru, podobnou stylově tomu, co je BG3. Tedy rozsáhlý systém rozhodnutí o tom, co vaše postava udělá v partě jiných, velká svoboda v tvorbě postavy a její výbavy, schopností, a vaše rozhodnutí vytvoří při různých průchodech hrou odlišné dějové linky, a tedy i zážitky. Vše tedy prý větší alepší než BG3 a výhodou má právě být, že Larian má plnou tvůrčí kontrolu nad událostmi, pravidly a možnostmi svého vlastního světa Divinity. Jinak nová hra vzniká také na zcela novém engine (blíže neupřesněno, možná verze UE nebo inovovaný DIVINITY engine Larianu) a má být hotová rychleji než BG3 (6let vývoje). A to i díky zapojení generativní AI, kterou tvůrci potvrdili, že používají pro koncepty, testy atd. Dušují se ale, že finální materiál a vše projde rukama lidských tvůrců, výtvarníků a programátorů. Nějaká early access verze se neočekává dříve jak v roce 2027, celková doba vývoje hry by měla být zhruba 4 roky, takže vydání v roce 2028 by mohlo být realistické. Jinak hra má být výhradně pro dospělé publikum, a trailer tomu tedy odpovídá: