Nejnovější móda chytrých hodinek - podlehnete jí nebo je to hloupost? Jaké by měly být? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 17 září 2013
altVýrobci se ženou do další "žhavé věci". Je ale opravdu tak žhavá a zajímá nás jako uživatele?

 

 

 

Už jsme toto téma nakousli několikrát, nyní je čas se mu pořádně podívat na zoubek a zeptat se vás, zda je to oblast, které bychom se vůbec měli věnovat, protože vás zajímá. Mluvím teď o nastupující vlně nových "chytrých hodinek".

Ačkoliv to jako koncept není až tak nové a různé počítače v hodinkách se už objevují řadu let, nyní to vypadá na zcela novou a doposud největší vlnu tohoto produktu, která se na nás valí. Mezi prvními si se svým velkým produktem Galaxy GEAR pospíšil Samsung a myslím, že velmi názorně předvedl, jak takové chytré hodinky budou všeobecně vypadat.

 

Jak se vám tento koncept líbí? Má podle vás smysl tahat na ruce vzhledově unifikované "hodinky" které jsou v podstatě jen bluetooth periferií k vašemu telefonu, přičemž většinu funkcí které nabízí, jsou tam vlastně jen pro ty, kteří jsou líní vytahovat telefon z kapsy. A jaký by podle vás měl podobný produkt být, aby měl u vás šanci?

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 09:28:35
avatar
chytré hodinky to budou mít těžké, budou pro hipstery, geeky, mladé lidi a vůbec pro ty, co nemají moc peněz. Tím chci říct, že nedosáhnou prestiže, které mají kvalitní hodinky klasické. Představte si dva chlápky vedle sebe - jeden s technologickými hodinkami a vedle něj chlápka s Rolexkami. Hned je jasné kdo z nich je větší loser (jen na první pohled samozřejmě), tohle není urážka těch, kdo si technologické hodinky pořídí, ale prostě to tak bude vždy působit. Aby se to změnilo, musely by je začít vyrábět i renomované značky ve špičkové kvalitě řemeslného zpracování, aby přestaly být takto vnímany a i tento proces bude trvat nejméně deset let
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 14:58:44
avatar
Třeba hodinky Vertu :-)
chleba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 09:34:20
avatar
No, je dost možný, že se blížíme k době, kdy budeme tak líný, že místo vytahování mobilu z kapsy si pořídíme tyhle hodinky na ruku (přecejen, zvednutí ruky je lehčí úkon, než sáhnutí do kapsy u kalhot, že? ). Ono to možná také souvisí s nepochopitelným bojem o co největší display u telefonu, kde za chvíli budem mobil táhnout za sebou na kárce... Každopádně mě osobně tyhle trendy zcela určitě minou...
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mobil 2013-09-17 11:02:53
avatar
"Ono to možná také souvisí s nepochopitelným bojem o co největší display u telefonu, kde za chvíli budem mobil táhnout za sebou na kárce."
nikdo si nic za sebou tahnout nemusi a ani nebude muset, ak nepotrebuje high end, vzdy je alternativa. tak ak si babovka, tak si kup mobil s pidi displejom.
chleba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 12:37:49
avatar
No, on je propastný rozdíl mezi "pidi displejem" a "totálnězbytečněvelkympádlem" ...
chleba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 11:12:48
avatar
Nějak jsem doteď nepochopil, proč bych měl mít mobil s víc jak 4" - a to na něm používám spoustu aplikací od internetu, přes mail po lehké úpravy fotek apod...
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - velkost 2013-09-17 13:39:50
avatar
ja mam 4,7" a je mi to malo, takze 5" - 5,2" by som zvladol.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 20:36:19
avatar
Hele a slyšel jsi někdy o tabletu?
Taková ta větší placka co je určená na práci a ne na telefonování ;-)

Naprosto souhlasím, že mobil s víc než 4" je funkčně nesmysl.

Mám SGS2 se 4.3" a už to je problém ovládat jednou rukou...a co teprve holky, které mají menší ruce, pro ty jsou ty 4" asi stejnej problém jako 4.3 pro mě.

Cokoliv většího už se musí ovládat dvěma rukama = nesmysl. Je to malé na tablet, velké na telefon.
Dokonce už tomu vymysleli i název => Phablet. Jenže zatímco ještě v roce 2011 bylo jako Phablet označováno všechno 5" a víc, tak do dnešního dne marketingová mašinerie potichu posunula Phablety skoro na 6" a nestydí se vydávat 5" pádla za telefony:-(
sonoluca [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 23:13:56
avatar
Pro nekoho moc velky, jinej by snesl i o neco vets. Asi mam velky ruce, ale nemam problem ovladat 4.7 pohodlne jednou rukou. Nikdo vas prece nenuti si ty 'prerostly kramy' kupovat.

Tablet ze je urcenej na praci?
Anonymní  2013-09-18 01:25:38

preboha prečo sa hádate niekto nechce tablet lebo je veľký kúpi si 5 až 6 palcový tablet fon . Jednoducho si každý vyberie od 3 až po 6ku a potom už len tablety
Onizuka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 09:35:53

Hmm hodinky nenosím, takže u mě úspěch mít nebudou...
Jinak si myslím, že to takový trhák nebude. Cena je dost vysoko, většina lidí si raději koupí mobil, nebo zaplatí nájem .
Ash_dd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Těžko říct, jak to dopadne 2013-09-17 09:47:22

Já jsem měl (vlastně ještě mám) před lety něco podobného, jenom primitivnější. Hodinky, spojené přes BT s mobilem, s možností vidět, kdo volá, informovalo to o přišlé SMS a dal se tím i ovládat přehrávač.
Bylo to zajímavé, krásně se s tím dalo "machrovat", jenže ...
Baterka vydržela tak den, muselo se přes noc nabíjet (jinak se odpojil BT a pak vydržely ještě cca týden jako hodinky), akumulátor se postupem času opotřeboval a teď už to leží někde v šuplíku.
Můj názor - není to pro mne (nebo asi nejsem cílová skupina)
jirka71 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 10:13:57

Také mám nagativní názor. Především mi vadí neustálé nabíjení, další nabíječka a nějaký speciální kabel. Už teď v mém autě zabírají všelijaké (dle dětí důležité) kabely a nabíječky hodně místa . Nikde se nepíše o kvalitě akumulátoru...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 10:23:41
avatar
Kdyz to vydrzi nabite aspon mesic v kuse, tak to nebude spatne. Bohuzel je pry vydrz 27 hodin! Ja potrebuju hodinky, na ktere se muzu spolehnout a ne dalsi kram, o ktery se musim starat.
DieBitch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 11:14:22

Pokud to bude umet i telefonovat bez telefoniho pristroje jdu do toho.. uz me nebavi hlidat telefon po kapse a porad cekat kdo mi ho urkadne..
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 12:18:07

Rozhodně NE!
Zůstávám věrný klasice Obrázek
Dsan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 12:27:24
avatar
Myslím, že se bez těchto hodinek klidně obejdu. Další krám co vydrží den-dva bez zásuvky nepotřebuji. Výrobci už neví, na čem by vydělali a tak se snaží vymyslet rádoby potřebné zařízení. Co bude přístě ???
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 12:43:26
avatar
Pokud vyrobí pip boy 3000 s designem a možnostmi dnešní doby, tak si to klidně pořídím. Ale mít na ruce něco co stojí X tisíc korun a umí ukazovat "jenom" čas pro machrování, že mám rolex a cítím se teda prachatejí. Nebo abych místo jednoho mobilu nabíjel dvě komunikační zařízení každý den, mě fakt dělá klidným.
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 13:21:04
avatar
Když mi bylo 8, babička mi koupila od Vietnamců na liberecký tržnici hodinky s kalkulačkou s 16ti tlačítky to jsem byl master mezi kamarádama.
Teď bych si radši koupil pořádný kovový supertvrdý normální ručičkový hodinky, ale i bez nich se obejdu. Žádné hodinky kromě kalkulačkových jsem nikdy nenosil, sáhnout do kapsy pro mobil mi nedělá problém.

Ale chápu, že když má někdo 5" i větší mobily, tak ho vypasovat z kapsy nemusí bejt vždycky sranda a radši si někdo takovej tohle může koupit...
GeoTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 14:49:44

Dam ruku do ohna za to, ze niekto kto ma uz teraz na ruke hodinky za 300$, nie to este za viac, ich proste nevymeni za tieto v rovnakej cene. Na druhej strane vela ludi hodinky nenosi vobec, tu otazka je ci maju velky telefon najlepsie rovno najvyssej rady s ktorym smartwatch maju ako tak zmysel a s ktorym sa daju plne vyuzit. V tom nabijani to podla mna nie je az taky problem. Ci uz mate na stole kazdu noc iba nabijajuci sa telefon alebo vedla toho este aj hodinky je uz asi jedno.

A nakoniec stale ta cena ...
Mne by svedomie asi nedovolilo dat 300 € za to, ze som lenivy vytahovat svoj 4.7" - 5" telefon z vrecka. Ale na prakticku stranku tohto zariadenia by som sa rad pozrel/precital si o tom. Predsa len je to nieco nove a zatial nevieme co to realne prinesie, takze aspon jednu recenziu so skusenostami z praktickeho pouzivania by som privital.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 18:25:03

Je to kravina, a nemá to větší šanci na úspěch.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 19:24:33
avatar
Volovina na entou .... hodinky nějak nenosím od dob mobilu .... a tohle mě k nim určitě nevrátí ... klasika je klasika
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-17 23:28:33
avatar
Pro mě jsou hodinky zařízení, které mám stále na ruce a ukážou mi čas a datum kdykoliv si přeji. Baterii řešim jednou za 4 roky. Chytré hodinky mi opravdu nic neříkají.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-18 00:49:32
avatar
Jako hi-tech hodinky by bral.

Hi-tech myslím:

1)Odolnost vůči nárazům a poškrábání. S nanovláknovou úpravou pro odolnosti vůči všem tekutinám, výkyvům teplot a sníženého třecího účinku.

2) Display dostatečně velký s minimálním rámečkem (dotykový) s fotovoltaickou vrstvou. Min. rozlišení VGA a rozhodně ne TN ale aspoň IPS apod.

3)Kompletní funkce hodin, budíku, stopky apod. Kalendář, Textový a PDF prohlížeč a správce souborů.

4)SMS, volání, email, video-hovor, gyroskop, termostat, počasí, GPS, 2G(3G/4G), "wifi" a BT

5)Jednoúčelový HW s plnou HW podporou všech funkcí.

6) Výdrž min 5dní, přibalen "solární článkový" oděv nebo část oděvu k dobíjení (rukáv apod.)

7)5MP a 1080p kamera.

Zpětná vazba v podobě tonu či vibrace

9) HW boční tlačítka

10) paměťový slot, microUSB, jack 3.5

Takovéto hodinky by uspěly ale bohužel musely by být za přijatelnou cenu. Když to shrnu za tyto hodinky jako uzavřenou jednoúčelovou platformu byste daly asi tak 30K min. Dokud něco takovéto nebude za deset tak mě to nezajímá.

Stejně jako mě nezajímal SmartPhone jak jsem si řek dokud nebude mít 3.5-4´ display s min 800x480, ne TN, vícedotekový, wifi, BT,... Tak jsem žádný nekoupil a lidé se kolem mě smály. Je rok 2013 a teď se směji já

Jinak koncepce páskových hodinek jako ohebný display je ještě mnohem praktičtější a lákavější ale tahle tech. tu bude max za 2 roky nějak slušně dostupná.
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sorry za palec dolů 2013-09-19 08:22:12
avatar
Ale za ten výčet parametrů co si tu napsal jsem nemohl jinak ... v něčem souhlasím, ale třeba nechápu na co mi je foťák nebo kamera v hoinkách když je to v tom mobilu, na co gyroskop atd ... prostě to budou hodinky spojený s telefonem a budou si tahat info z telefonu (tak to bude minimálně do té doby než dokáží zrušit telefony), takže jde přece o výdrž a viditelnost displeje za každých podmínek ...
jenyk001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-18 11:48:03

Jsem celkem hodinkovej,ale tudle hruzu na ruce ? Ani náhodou,za ty prachy se daj koupit klasický a hezčí,dobře no musíš trošku přitačit .Zlatej Navigator Pro od Hanowy
Pat04 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-18 13:47:43

Trochu tyto hodinky nechápu. Pár roků zpátky dělal LG hodinky přímo s mobilem. Šéf je donedávna používal - než mu odešly kontakty na dobíjení. Na maily apod. tahal tablet, na volání měl hodinky. Tuhle kombinace docela chápu. Ale hodinky na propojení s telefonem v kapse? Asi jsem trochu konzerva, ale moc mě to neláká. Možná změním názor, až uvidím spokojeného uživatele.
Jokon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-18 13:49:30

Bude to geniální nástroj na taháky, to je jistý... Už smartphony byly úžasný pokrok v tahákové evoluci, ale tohle je mnohem kompaktnější a pokud půjde udělat foto testu a broacastnou to modrozubem třídě tak super Už aby technologie vymýtili nesmyslné memorizující předměty typu literatura. Kopírování jakýchkoliv komplexních databází do lidského mozku je zvrácenost!
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-18 13:59:29
avatar
Taháky To by to chtělo ten ohebný display a přidělat si jej na předloktí. nebo čočky či brýle s displayem
Jokon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-18 21:29:38

Všechno moc nápadný, myslím že google glass se v budoucnu budou před testama vždycky zabavovat...
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-18 22:19:00
avatar
čočky nápadné nejsou jinak ok a co přímo neurální rozhraní?!
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-18 14:49:39
avatar
Další nepotřebný krám. Ale když nato nalepí nálepku s nakouslým jablkem tak v Americe to pujde na dračku
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hodinky?!? 2013-09-19 08:18:36
avatar
No aby si člověk třeba jako já takovýhle hodinky koupil ....
- pro mě jsou hodinky (kromě mobilu) jediným šperkem, který jsem ochotný nosit/mít u sebe (a že oba jsou to funkční šperky), takže moje požadavky na oboje jsou značně vysoké.
- obecně si nejsem schopen vybrat "běžné" hodinky pod řekněme 7000Kč
Takže požadavky:
- Nesmí přečnívat přes ruku a nesmí bránit v pohybu zápěstím
- Nesmí vážit půl kila - obyčejně si myslím že 150g hodinky (pokud nejsou z ušlechtilých kovů) už jsou těžké
- Musí mít výdrž ideálně 2-10 let bez nabíjení. U chytrých hodinek jsem ochotný nabíjet 1x-2x do měsíce.
- Musí mi nabídnout plný komfort notifikací a čtení emailů a zpráv a popř, vytáčení/přijímání hovorů.
- Ideálně aby měly plnou funkcionalitu např. Cyanogenmon cLock
- měly by mi umožnit využívat mapové systémy a navigaci na maximum
- měly by umožnit ovládání telefonu ve smyslu - připojení wifi/bluetooth, vyzvánění ....
- konektor pro sluchátka a ovládání hudby bez výrazné ztráty výdrže (řekněme při 4hodinách denně by prostě měly těch 14 dní vydržet ...)
- bezdrátové nabíjení, popř nabíjení přímo z mobilu
- Výborná viditelnost při jakýchkoliv světelných podmínkách!!!!

určitě bych toho vymyslel víc, ale dokud se aspoň takhle ty hodink nebudou chovat tak jsou k ničemu.
Mr.Lolendo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-19 16:37:33
avatar
Se solárním panelem na zádech ti těch 14dní vydrží a možná i déle

Jako tohle nemá smysl buď se změní technologie baterii nebo budeme muset nosit oblečení se solárními články.

Jako je to trapné že technologii baterie co už měly faraóni v Egyptě stále používáme.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 189x
Komentářů: 1
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1304x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2194x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1945x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1302x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1294x
Komentářů: 1