Šok: Počítače, mobilní zařízení i další spotřebiče jsou udělány tak, aby se zničily a nešly opravit Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 18 říjen 2012
Přejít na obsah
Šok: Počítače, mobilní zařízení i další spotřebiče jsou udělány tak, aby se zničily a nešly opravit
Krize jako spotřební produkt

 

 

  • Krize jako spotřební produkt  

Je to ale přesně tohle myšlení, které stojí za tím, proč o krizi dnes a denně vůbec slyšíme. A stejné myšlení stojí i za tím, proč jsou produkty, jaké jsou. Vezměte si počítače. Kvalitní počítačové komponenty stojí balík (drahé desky, karty, SSD a tak dále) a jsou udělány tak, aby vydržely. Proč? Protože si dokáží tu vysokou cenu obhájit a většina zájemců o tyto komponenty je stejně co 2-4 roky mění, ne proto, že by produkt odešel, ale proto, že prostě chce nový, ještě kvalitnější a výkonnější. Jenže drtivou většinu spotřebního trhu netvoří tyto drahé produkty, ale produkty ze zcela opačného cenového spektra. Představte si teď tu katastrofu, kdy by běžný produkt za běžnou cenu (tedy levný), vydržel to, co ten kvalitní. Z čeho by ten výrobce žil, kdyby tak většina zákazníků nebyla nucena kupovat neustále nové věci? A to ne proto, že by jim ten daný produkt nestačil, ale proto, že zkrátka po čase odejde.

A proto je drtivá většina produktů, které tvoří 90% trhu a jsou tedy levné, dělány tak, aby nevydržely více, než je nezbytně nutné. Tedy obyčejně aby přežily jen o málo déle, než je doba trvání jejich záruky. Proto například do dvou let odejde 20% notebooků a do tří let dalších 20%. Proto i například běžný levný SmartPhone nepřežije o moc déle než 2-3 roky, proto také i současné mini Turbo motory v autech bez kompletní generálky nenajedou více než 250 tisíc kilometrů a tak dále a tak dále.

Vezměte si tu "katastrofu", kdyby se nedej bože vyráběly levné produkty, které by za těch pár šupů sloužily bezvadně mnoho let bez servisů a výměn. To byste teprve viděli ten sešup v grafech o prodaných kusech, krizi a zmatky. Zkrátka vyrábět kvalitně a levně nejde u velké většiny věcí dohromady, a není to ani realizovatelné, pokud chcete vykazovat růst prodejů i další kvartál. A většina firem dál než o kvartál dále nehledí a každý kvartál se musí přeci růst, jinak krize a všechny ty věci, co už známe. Pokud si myslíte, že to není normální, tak máte pravdu a chyba tedy není u vás (ať už vám někteří kolem budou tvrdit, co chtějí). Zkrátka tam se dostal náš spotřební svět. Proto denně čteme o krizích, když něco stagnuje nebo mírně klesá a o katastrofách, když cena akcií spadne, protože příjem nebo zisk byl jen třeba 1 miliarda místo 1,2 miliardy. Všechno souvisí se vším.

Je určitě dobře, že se i velké deníky zabývají výše uvedeným problémem. Na druhou stranu, jsou i ony spotřebním zbožím. Takže zpráva o problému cílené výroby "zmetků", bude velkou částí čtenářů spotřebována - všichni si na to postěžují v diskusích, padne pár sprostých nadávek a výhružek, a to je tak asi všechno, co se stane. Druhý den ti samí lidí půjdou a ty spotřební produkty si koupí znovu, nebo je půjdou sami vyrábět, i když budou v obou případech vědět, jak se věci mají.

  • Poznámka na závěr:

Je samozřejmě jasné, že ne každý levný produkt rovná se automaticky zmetek, stejně jako ne každý drahý produkt rovná se automaticky kvalitní s jistotou, že je navržený tak, aby vydržel pracovat neomezeně dlouho. Je to produktu od produktu a firma od firmy. Jsou firmy, které se neštítí vůbec ničeho, a pro zisk a každý dolar jdou lidově řečeno přes mrtvoly. Vyrábí cíleně nekvalitně, vyrábí záměrně produkty bez zpětné kompatibility nebo s kompatibilitou omezenou jen třeba na některé příslušenství, i když to není nutné, vyrábí produkty tak aby nešly opravovat a tak dále. Pak jsou firmy, které podnikají slušně. Jde jim o to vyrobit kvalitní produkt a prodávat jej s rozumným ziskem. Pokud se tomu smějete, měli byste se nad sebou zamyslet, protože právě lidi jako vy dohnali svět tam, kde je a stojí za tím, proč je většina spotřebních produktů, jakých je. Ostatní víme, že firma není neživý objekt, ale vytváří ji lidé. A lidé jsou různí, někteří jsou slušní a féroví, někteří jsou nenasytní "hajzlíci", jež by prodali vlastní matku, jen aby vydělali. Je to smutné, že ona slušnost a férovost je dnes ceněna podstatně hůře a na poctivý, i když malý zisk (ale pořád zisk) je hleděno jako něco nežádoucího a v jádru špatného, co je třeba změnit.

Tak schválně, myslíte si, že kupujete kvalitní produkty?

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
marhulovy_dzem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 17:06:14
avatar
veľmi správne a triezve zhodnotenie situácie, DD, súhlasím s tebou.
čo sa týka nákupu vecí, tak sa riadim heslom, že nie som taký bohatý aby som si kupoval lacné veci ak niečo potrebujem( ) tak si radšej došetrím na nejaký kvalitnejší produkt ako kupovať ten najlacnejší. zatiaľ ma to nesklamalo.. ale treba mať aj šťastie na konkrétny kus tovaru, veľa závisí aj od toho, ktorá zmena akurát pracovala v čínskej/taiwanskej továrni
Anonymní  2012-10-18 18:11:20

a to je akože novinka?Ved samotne ISO "riadenie kvality " znamená že určujem životnosť produktu po konci záruky
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 21:07:24

Já se zase řídím heslem, že nejsem tak bohatý, abych kupoval drahé poruchové věci, takže kupuju jen věci hodně levné, které vydrží většinou déle, než věci drahé.
Mimochodem, až donedávna jsem k PVR používal 160 GB HD z roku (asi tak) 2004 a posledních 5 let bez přestávky běžel (chlazený zhora 12cm větrákem). A až teď začal blbnout.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 01:09:04
avatar
No v zásadě máte pravdu ale tohle uvažování markeťáci při cenotvorbě znají také a tak natáhnou cenu a lidi si řeknou hele to je drahé tak to nemůže být šmejd.No a když se proflákne že ten výrobek je naprosto průměrný tak ho jen prostě zlevní.Nedávno jsem viděl test vysavačů kde vyhrál vysavač který stál polovinu toho co se umístil na 3 místě.Na toto téma jsem psal jinde a uváděl příklad s automatickou pračkou kdy vezmu pračku v cenové relaci 10 000 Kč.Tyto pračky mívají průměrnou životnost 7-10 let a když jí rozeberu a podívám se na konstrukci tak zjistím že pokud by výrobce použil kvalitnější ložiska jak bubnu tak v elektromotorech + čerpadle a o 10% přidal na dimenzování topného tělesa zvedly by se náklady na výrobu cca.o 20%,tedy 2 000 Kč.Tak že by pračka s vyšší daní a více náklady stála 12 500 Kč,tedy o 25% více.Životnost pračky by suveréně dosáhla 20 let,tedy o 100%.Toto ale není v zájmu výrobců a pokud použijí při konstrukci to co jsem uvedl tak cena takové pračky není o 25% ale klidně 50% a i 70%.Přidají pár funkcí u kterých je často problematické dokázat jejich přínos a nebo naopak přidanou hodnotu 0 ve smyslu homeopatika kdy sice nepomáhá ale ani neškodí a cena je na 100% navíc,tedy 20 000 Kč.Podobné postupy by se našly i dalších výrobků a výrobců.Určitě zdejší čtenáři také nějaké znají nebo mají zkušenost.
Hammy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2012-10-18 17:25:25
avatar
Podle me, je idealni spotrebni produkt "tiskarna". O tom se muzou psat uz vtipy. :-) A ano, je to tak... zijeme v spotrebnim svete. Jenze se obavam, ze prijde doba, (mozna brzy) kdy budeme zit ze zasob. A vubec... ja si myslim, ze skutecny zlom v blahu lidstva prijde tehdy, kdy budou za nas vsechnou praci delat humanoidni roboti. Od jidla, saceni, elektroniku, po automobilku... vsechno. Jen ne armadu, robot nerozezna moralni hodnoty. At je software jak chce sofistikovany. Staci jeden idiot, (klidne stat) a vse pujde do haje. Stejne by je tam taky nasadily. No s troskou nadsazky si to predstavte. Zadna mena, zadna cena, proste vseho by bylo tolik, kolik by nasi plechacti soudruhove byly schopni vyprodukovat. Jasne, melo by to mentalni dopad na spolecnost, ale chytrej clovek hlupakem nikdy nebude. Ten si najde cestu k seberealizaci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 17:32:58
avatar
na tiskárnu je v tom zmíněném článku taky pár narážek, jako že existují modely, které se po určitém počtu cyklů zastaví a dál ani stránku
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 21:36:47
avatar
jo, epsonky, ale to neva, da se to resetnout a de vo to ze oni maj v sobe takovou savou podusku kde steka pricisteni hlavy barva no a kdyz tiskarna zjisti ze uz natiskla dost, nakej limit tam je nastavenej, tak zahlasi se se musi menit, jinak 20 euro servisu za reset, ale kdo umi...
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tiskárna 2012-10-18 22:16:38

Já mám už roky ČB laserovku Konica Minolta 1350E - a to je tiskárna ještě gruntovní, myslím. Ne jak ty šmejdy dnes.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 18:04:44

Citace:
Jasne, melo by to mentalni dopad na spolecnost, ale chytrej clovek hlupakem nikdy nebude.

a to bude ta lihen idiotu, kvuli kterym pujde vse do haje.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 06:52:49
avatar
Tomu co říkáš, že svět bude bez peněz a pracovat za nás budou roboti a ty budeš vegetit na gauči a možná jenom ze zvědavosti, nebo protože budeš sám chtít pracovat tu lopatu do ruky vezmeš. Tak tomu se říká komunismus
MrAmu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kurvítko 2012-10-18 17:52:14
avatar
Na necyklopedii je pěkný článek na toto téma.
Odkaz
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 18:06:19

Exituje někde nějaká databáze kurvítek? Případně, nemá někdo chuť ji udělat? Něco jako je server Bankovnipoplatky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 18:07:39
avatar
to si neumím ani představit, že by bylo realizovatelné .... bylo by toho tolik ...
Anonymní  2012-10-18 18:16:41

To skôr opačne stránka na výrobky "držiaky" tých je podstatne menej
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 18:25:04
avatar
to by si zase neměl skoro o čem psát ostatně vybrat produkt na recenzi, který je zajímavý a není to od pohledu vyroběné tak aby se to za rok rozpadlo, je těžké už teď, vím o čem mluvím když si vybírám produkty co budeme testovat a stojí za to
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 08:26:08

A když na nějakej takovej narazíš, můžeš o něčem takovym napsat? A dat sem pár fotek?
Anonymní  2012-10-19 12:18:23

Ja z PC poznám jediný taky výrobok MX518
Ten hlodavec za boj proti kríze veru medailu nedostane
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 13:35:49
avatar
Skvelá by bola úplne jednoduché porovnanie podložiek Razer Destructor a jeho nástupcu Scarab.
Presne ide o to, že Destructor už mám asi štyri a pól roka a tá podložka je stále ako nová, pričom taký Scarab už majú niektorý ľudia aj druhý, lebo po roku sa im zodral tak, že bol nepoužiteľný. Pričom Scarab by mal byť vylepšený Destructor a jeho nástupca.

Problém je očividne v tom, že mne táto podložka vydrží snáď naveky, zatiaľ čo Scarab si ľudia kupujú každý rok nový. Pri výrobe Destructoru by Razer jednoducho krachol
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 18:25:44

Za komunismu návštěva ze západu (pravda): "A proč vyrábíte tak trvanlivé výrobky?"


Takže nic nového
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 18:38:19
avatar
no ja si klidne cinskej smartphone koupim maj pekny vybaveny a levny, jenze levny u nich nase zasrana EU ti napálý clo a DPH a uz je z nej zase drazsi phone. Byt v cine nevadilo by mi za tech par dolaru koupit po dvou letech novej
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 18:46:55
avatar
tak CLO není jen věc EU ... DPH je pak věc našeho státu ... z něčeho ti statisíce úředníků, kteří ty DPH vymýšlejí a obhospadařují žít musí ne?
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 18:53:52
avatar
Mas pravdu, ten urednicky moloch se nejak uzivit musi.
Ja pouzivam dual sim pac mam sluzebni telefon jeste k soukromemu a kdyz koukam na http://www.etotalk.com/ tak nektere ceny jsou opravdu slusne. Zavidim cinanum
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Clo 2012-10-18 23:14:08

Přečíst celní sazebník stojí za to, nepatrný výtah zde. http://www.mesec.cz/clanky/stoparuv-pruvodce-celnim-sazebnikem/
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 19:27:23
avatar
To je podla mna ten problem, ktory zda sa vela ludi nevidi. Clo je nevyhnutne na ochranu domaceho tovaru, ak by nebolo tak tu dnes plavame po krk zavaleni cinskymi nekvalitnymi srackami. Kvoli tomu ze si staty nedokazali ochranit svojich vyrobcov vyrubenim velkeho cla pre tovar zo zahranicia, tito v mnohych pripadoch kvalitni domaci vyrobcovia skrachovali, lebo nedokazali konkurovat tej zaplave lacnych smejdov z Azie. Smutnym prikladom z Ciech a Slovenska moze byt napriklad textilny priemysel, ktory dnes, resp. uz par rokov v podstate neexistuje.
Araya [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 19:38:14
avatar
Mno jo kdyz je u nas na trhu nabidka hodne chuda, tak lidi musej sahnout jinam.
paul7diesel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 20:05:31
avatar
Kdyby stát podporoval podnikání u nás v republice, tak by naše český firmy nesežraly němci a rusáci atp. a ekonomika státu by vzrostla.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 20:59:28
avatar
ale simtě ... škodovka patří němcům a jak prosperuje a jak se tu českým podnikům na ni vázaným daří ....

Stejně tak tu má sídla a pobočky mnoho zahraničních firem atd. tudíž to, že případně českou firmu získá zahraniční vlastník, podnikání v ČR rozhodně neničí. Podnikání ničí hlavně byrokracie, složitý danňový systém a od toho se odvíjející vysoké daně, kde se jich významná část vybírá jen proto, aby se zaplatil onen daňový aparát (týká se i daní, které odvádí každý z nás).

Stát by se měl hlavně postarat o to (nastavit taková protiopatření), aby nás nelikvidovala dotační a zákonná politika jiných zemí, kdy je díky ní levnější mnoho věcí dovážet, i když jsme schopni je bez problémů vyproduktovat u nás ... ať se to týká potravin, i dalších věcí ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 19:55:30
avatar
Problém je v samotném kapitalismu - pokud se nebude stále vyrábět a kupovat nové a nové zboží, když nebude odbyt, půjde celý do kytek. A tak se tohle děje za každou cenu - drancují se přírodní zdroje atd. "Kurvítko" viz. necyklopedie je jen logickým vyústěním bezohledného drancování přírody za účelem udržení systému za každou cenu. Zdravý rozum například říká, že je nesmyslné vozit uhlí z Austrálie doslova přes půl planety, když ho máme u nás doma. Taková doprava je krajně neekologická. V kapitalismu to ale dává perfektní smysl - když je to levnější. Dokud nebude zavedena resource based economy, nic se nezmění. Bohužel většina lidí včetně těch vzdělaných si není ochotna připustit, že systém vymyšlený v osmnáctem století není tak "nadčasový" jak jsou slepě přesvědčeni. Kapitalismus je jen zastaralá víra, mladší než křesťanství, nicméně podobně fanaticky zastávána svými příznivci. Rozhodně nejsem komunista, i Nietschze upozorňoval, že lidské vztahy nemohou být redukovány na "něco za něco", bohužel toto se přesně děje. Člověk je ale plně svobodný a zodpovědný, může to změnit, takže za současnou situaci si může jen a pouze on.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 21:30:39
avatar
Kapitalismus? Kde simtě? Navíc kapitalismus není zdaleka o tom, že je něco nejlevnější za každou cenu. Kapitalismus by zohledňoval všechny náklady a aspekty z hlediska výhodnosti a efektivity (i ekologie, protože by zohledňoval nutné náklady na případné odstranění ekologických škod, protože cílem kapitalismu není zničit sama sebe, protože by se tím popíral), tudíž třeba tahat zboží přes půl světa by v kapitalismu nebylo přípustné, protože by ho nikdo nekoupil a bylo by efektivnější najít jiné zdroje v místě, kde jsou potřeba ;). Ale protože tu kapitalismus nemáme a máme tady dotační reálný socialismus s hromadou výjimek a protěžování, zákoníky práce a dalšími omezeními pro zaměstnavatele i zaměstnance, taháme i to blbý uhlí přes půl planety ...

Nikde ve světě taková věc jako plný kapitalismus (dokonce ani z větší části) v praxi neexistuje ... všude i v USA vládne reálný socialismus, který se vyznačuje hromadou regulací, omezeními, protěžováním atd, tedy prvky, které v kapitalismu neexistují. V Evropě je socialismus absolutní, i číná má ve svém státě více prvků kapitalismu než je u nás ...

Kdyby zde existoval kapitalismus se svými přirozenými regulacemi a absolutní efektivitou, neexistovaly by vnější regulace, regulační zákony, směrnice, nařízení a neexistovaly by hlavně žádné dotace, lobbing, pobýtky atd. Kapitalismus jako takový nikdy nikde ve světě neexistoval, ani se k němu v současné době neblížíme ... tudíž házet na něj vinu za to, že regulacemi, dotacemi, zákonými omezeními a zvráceným nefunkčním patentovým právem pokřivený trh a svět, kde protěžování průměrnosti a podprůměrnosti, rovnostářství a omezování možností nadaných a úspěšných je na denním pořádku, je tam kde je (nefunkční a v pr...), je přesně ono hledání viníka na špatném místě ;). Problém je prostě někde úplně jinde ...

EDIT: Problém je hlavně v tom, že se státy montují do všeho. Jeden přijme nařízení a omzení, s vyjímkami pro vyvolené, další udělá to samé a pak další a další, a ve finále tu máme současný zmatek, kde je většina trhu svázaná do kozelce a musí vydělávat měsíčně obrovské peníze jen na financování svých mučitelů (států, kteří kecají do všeho). problém toho je, že všechny ty státní a nadstátní omezení trhu nejen stojí ohromné peníze a ničí trh, ale také jsou děravé až hrůza, takže jich nikoliv kapitalisti, ale prostě "hajzlíci bez morálky", což mohou být socialisti, komunisti, fašisti stejně jako demokrati, kapitalisti a kdesi co si, zneužívají ke svému prospěchu ... není to tedy kapitalismus, co vytváří korupční prostředí, krizi morálky, příležitosti pro zloděje a omezuje občany, ale současná soucialistická regulační a dotační politika, jež vládne v podstatě na celém světě. Tam je problém.

Problém by to nebyl, kdyby si se mohl spolehnout, že stát funguje efektivně a lidi, kteří v něm rozhodují jsou na svém místě, jenže to začíná a končí u voličů - krize nastala totiž se všeobecným volebním právem, protože každý má dnes stejný hlas a možnost zvolit si politické zastoupení a tedy směr, kterým se bude stát ubírat. Problém je, že většina voličů nemá přehled o tom, o čem takto důležitém rozhoduje a volí lidi ze svých řad ... nikoliv odborníky, ale politiky a třeba i ty hajzlíky. Prostě současná politika je přesně taková, jaká je většinová společnost. Nemohou za to jednotlivci ani šedé eminence, může za to ten fakt, že na samém začátku volby toho kam se mají věci ubírat, stojí společnost a ta volí zástupce. Jenže jaké je složení společnosti? Kolik z ní tvoří skutečně chytří, vzdělaní lidé s potřebnými zkušenostmi, nadhledem, schopností uvažovat dopředu a se smyslem pro slušnost a mající patřičnou vysokou morálku a hodnoty atd.? Pokud by takových lidí a voličů byla ve společnosti většina byli by takoví i zvolení zástupci .... ale jací jsou z velké části zvolení zástupci? Omezení, nevzdělaní, vyčuraní hajzlíci, kteří na daných pozicích nemají co dělat? No samozřejmě, nemohou být jiní, ale nejsou takový všichni, protože ani voliči nejsou takový všichni.

Tam je ten problém, chytrých lidí je prostě méne než těch blbých, právo volit ale mají všichni a většina přehlasuje tu menšinu A pak má ta většina volených zástupců vlastnosti většinové společnosti a přehlasuje i v politice tu menšinu a ta většina pak vytváří ten zmatek, kterému říkáme trh ;). Samozřejmě tento proces už běží ve světě i u nás desítky let, prostě od té doby, kdy se prosadilo všeobecné volební právo a nějaký Pepa z horní dolní, který sotva dokončil základní školu spolurozhoduje svou volbou ve volbách o tom, kdo bude sestavovat národní rozpočet a utvářet zákony ;)
Rudo_r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 06:27:11

K tejpolitike len toľko: Keby volby mohli niečo zmeniť, tak ich politici dááávno zakážu.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 15:19:52
avatar
DD nemáte pravdu. Průser dnešní doby je že kapitalizmus se vymkl kontrole.Dnes je kapitál nadnárodní zatímco politika národní a to je ten zádrhel.Každá země sleduje své zájmy a nikoli zájmy souseda nebo dokonce země na druhé polokouli.Dnes se nedohodnou často 2 lidé natož svět a to co se děje je toho důsledkem.Kapitál se po světě pohybuje rychlostí milisekund aby nad ním nebyla kontrola.Zaznamenáte 1 000 000 000 dolarů v Austrálii a než se stačíte nadechnout a říci hele,jsou ty dolary v Brazílii.Není daněn a funguje za jediným účelem a ten je zisk.
edit:Vy říkáte že je problém v tom že hlupáků je více a ti volí lidi co to mrví.Jak z toho ven?Zrušit demokracii?Zavést diktaturu vyvolené skupiny lidí?To není řešení.Naopak Kapitál má stát k tomu aby udržel sociální smír a čím více se projevuje že na výrobu čehokoli je třeba méně a méně pracovníků tak vám přibývá těch co uplatnění nemají a to stojí čím dál více.Jak se množství lidí dostane přes kritickou mez pak stačí jiskra a máme tu chování krysy zahnané do kouta která už nemá co ztratit a zaútočí jak smyslu zbavená.Jak prohlásil profesor Zelený kdo najde řešení této situace tak je to kandidát na Nobelovu cenu.Vždy se usmívám těmto knížecím radám jak má fungovat Kapitalizmus a přitom si s tím nevědí ani ty největší kapacity protože se jim daří jen ten stroj který je zřejmě navržen špatně jen látat.Protože jak se mu zvedají otáčky začíná se to celé hádat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 16:29:18
avatar
kapitalismus tady není, tak se nemohl vymknout kontrole ... Systém který tu je, je regulovaný, omezovaný, dotovaný atd. Tudíž to nemůže být kapitalismus už z podstaty věci. To co tu je je socialismus s prvky volného trhu, který je ovšem neustále ohýbám a mrzačen ;)

Kapitál jako takový je dnes zdegenerovaný všemi těmi regulacemi, neefektivním hospodařením dotacemi a státními regulacemi a tiskem peněz, kapitál není kapitálem, když za ním není skutečná hodnota. To už ale za současnými penězi není. Dříve byl kapitál, tedy peníze krytý hodnotou ve zlatě, to už dnes není možné ;).

proč rušit demokracii? Prostě zavést podmínky, které dají právo volit takovým lidem, kteří mají dostatečnou inteligenci a rozhled k tomu, zvolit politické zastoupení s dostatenou inteligencí a rozhledem. Chcete politiky a reprezentaci, která má být na svém místě, ale jak chcete takovou zvolit, když v současném všeobecném právu bez vlastní snahy rozhoduje většinová spoelčnost a jistě víte, co tvoří většinovou společnost ;). nepotřebujeme diktaturu (to už jsme tu měli), stačí lépe nastavit demokratická pravidla, kde volit není automatické právo, ale něčím podmíněná a zasloužené privilegium, jež má svou váhu.
moora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 15:07:49

Citace:
Tam je ten problém, chytrých lidí je prostě méne než těch blbých, právo volit ale mají všichni a většina přehlasuje tu menšinu A pak má ta většina volených zástupců vlastnosti většinové společnosti a přehlasuje i v politice tu menšinu a ta většina pak vytváří ten zmatek, kterému říkáme trh ;). Samozřejmě tento proces už běží ve světě i u nás desítky let, prostě od té doby, kdy se prosadilo všeobecné volební právo a nějaký Pepa z horní dolní, který sotva dokončil základní školu spolurozhoduje svou volbou ve volbách o tom, kdo bude sestavovat národní rozpočet a utvářet zákony ;)


Myšlenka roku, fakt... A kdo má rozhodovat o tom, kdo smí a nesmí volit? To je jako bych řekl, že se určití fanatici na různé značky nemají vyjadřovat pod články
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 16:36:03
avatar
proč by měl někdo jiný, než sám volič, rozhodovat o tom, kdo může a nesmí volit, Proč to nemůže rozhodnout právě sám volič vlastním úkonem? Stačí stanovit rozumné podmínky (jako placení daní apod.) spolu s plněním třeba určitého testu z občanské a finanční nauky, tedy prověření základních znalostí a rozhledu a tedy získat třeba nějaký voličský průkaz a tedy právo volit, které by bylo skutečně něčím zasloužené a podložené. Nebylo by to rozumné a férové? Po politicích taky chcete, aby rozhodovali a byli to rozumní lidé na svých místech. Tak proč to nechcete i po voličích?

Rozhodně takto konstruovaný systém získání volebního práva neodporuje principům demokracie. To současný systém ji likviduje. Systém, ve kterém si každý myslí, že může všechno bez ohledu na ostatní a jejich práva, nemá s původní demokracií nic společného.
moora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 16:37:51

Nemůžeš takhle lidi škatulkovat a řešit to nějákými testy "inteligence" do týdne by tě někdo přišel zastřelit. Ano chci po hlavách státu dobré rozhodování, ale tak jako oni pro stát nic neudělají. Částečně souhlasím s tím, že by měli jít volit lidi, kteří pracují. Ale né rozdělování nějákým testem inteligence.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 16:46:23
avatar
Pokud chceš v rozhodovací funkci takové zastoupení a politika/zástupce, který má o dané problematice přehled a má potřebné schopnosti, musíš mít ty, jako volič sám o dané situaci alespoň základní přehled, protože podle toho máš volit toho zástupce.

Jak má volič, který si neumí spočítat ani úrok, který má platit, volič který neumí zacházet s penězi, volič který třeba ani neví, jak funguje trh, jak funguje třeba EU a co to vlastně je a proč to je, rozhodovat o tom, kdo má vést zemi, sestavovat rozpočet a dělat zahraniční politiku? Právo volit by zkrátka mělo být podmíněno určitým přehledem a proč by někomu měl vadit malý testík třeba z finanční a občanské nauky k získání práva volit? Řidičák, zbrojní průkaz a podobně máš také podmíněný splnění zkoušky, které prověří tvůj rozhled v dané věci, tvé znalosti a schopnosti se na silnici nebo se zbraní v ruce rozhodovat. Tak proč by to u volebního práva mělo být jiné? Stejně jako řidičské průkazy, či zborjní průkazy nutní lidi se o danou věc trochu zajímat a nutí je mít základní znalosti a přemýšlet, stejně tak by tomu mělo být i u volebního práva .... co je na tom špatného?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 19:08:42
avatar
NSDAP hadr už čekám kdy začnete kázat o tom že duševně postiženým by se měla zajistit milosrdná smrt.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 20:20:26
avatar
duševně postižení jsou nesvéprávní už dnes, takže co je sem pletete? Navíc to co předvádíte není diskuse s argumenty, pouze výkřiku ... co je na tom, že by volební právo mělo být omezeno a podmíněno složením zkoušeky o základním přehledu v občasnkých, finančních věcech, tedy podobně jako musíš splnit zkoušeky pro získání řidičáku, či zborjního průkazu, tak strašného? nebo se bojíš, že to neuděláš?
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 20:48:08
avatar
A proč zrovna z finančnictví a občanských věcí? Co třeba takhle z gramatiky, přece bychom tam nechtěli negramoty. A jen tak mezi náma, ne všichni "duševně nemocní" jsou nesvéprávní.. ;|
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 20:55:38
avatar
to že nepíšeš někde blbé i/y není katastrofa, ale když neumíš počítat základní úrok nebo neznáš základní pojmy a neorientuješ se v někteých věcech, to je mnohem horší ne ;) ....

dobře ne všichni, ale mnoho z nich ;) navíc si osobně nemyslím, že duševně nemocný = hloupý člověk ;)
elJohno [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 21:12:18
avatar
Tak mě třeba přijde, že i/y je stejně základní, jako nějaký úrok - to je otázka pohledu a neni možné se dohodnout na tom, co člověka opravňuje volit a co ne. Navíc má gramatika logická pravidla a je jednodušší než vzoreček, nedej bože když se počítá úrok na několik úrokových období dopředu. A katastrofa to je, jak by jinak šlo od sebe rozeznat, jestli "volili(y)" jenom muži, či jen ženy?

Nebo se snad bojíš, že bys test z gramatiky nezvládnul?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 21:31:17
avatar
vážně? takže když ministra napíše někde blbý i, je to stjený, jako když blbě spočítá daně?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 19:16:32
avatar
Být DD zákonodárce tak tu máme do roka občanskou válku ve vší hrůze.V té se totiž žádná pravidla nedodržují.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 20:22:48
avatar
češi a občanská válka??? Ha ha ... na to tu jsou lidi příliš pohodlní a ohýbat hřbet umí skvěle. Jediné co by z toho bylo, je pár hnusných nadávek v diskusích a hospodě a to je tak všechno ....
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 23:26:40
avatar
Ti co brblaj v hospodě a na netu tak ti jsou ještě v pohodě poněvač na to mají.Starost by měli mít mocipáni s těmi kteří už na net nemají a do hospody ze stejných důvodů nejdou také.Ti jsou nebezpeční(nevíte co jim jde hlavou).V sociologii zrovna nevynikáte jinak by jste věděl že jakmile nějaká skupina dosáhne určitého počtu hrozí davová psychóza.Češi dlouho drží hubu a krok ale když v nich bouchnou saze!!!Zalistujte v historii.
ps. Demokracie je jedna a to pro všechny.Pokud chcete škatulkovat lidi na volební elitu a povl který má právo jen držet hubu a krok tak to si důrazně vyhrazuji říci že to není demokracie.
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - škatulata 2012-10-26 07:14:19
avatar
Tak v tom vidím problém. Když si většina ovčanů demokraticky zvolí, že všichni kdo mají vysokou školu budou mít daně 90% a ti ostatní žádné, je to taky demokracie. Svobodně jsme si to zvolili a zvítězila většina, takže bych v tom viděl problém. A dalo by se toho říct spoustu na tu vaši argumentaci, že volit může každý bez rozdílu zdravého uvažování. Už Platón tvrdil, že demokracie je vláda lůzy a ani Aristotelés k čisté formě demokracie nebyl nakloněn. Demokracie je hezká věc, ale jejím nepřítelem je nevzdělanost a neinformovanost "voličů"... Pravdivé informace jsou v demokracii která má fungovat nejdůležitější věc. A když jimi voliči nedisponují, nebo nechtějí jimi disponovat, jsou snadno manipulovatelní a jako taková, pak demokracie ztrácí smysl, protože si skupinka "vůdců" prosadí svoje a lidi jim ještě zatleskají. Takoví ovčané by se neměli podílet na této formě vlády...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 15:32:47
avatar
Nemusel jste se obtěžovat s tak dlouhým komentářem. Pochopil jsem k jaké názorové skupině patříte -> střední třída opájející se představou, že snad máte blíže k elitě než k "chudým". Pocit sounáležitosti s elitou čerpáte z toho, že disponujete vysokoškolským titulem a nadprůměrným platem. Tato představa je ovšem naivní (obojím disponuji též a opravdu toto nestačí), ve skutečnosti nemáte ani ponětí kdo ke skutečné elitě patří. Nejste to ani Vy ani já, stručně řečeno patříme k oněm "99% chudých" a tudíž hájit systém, který je proti nám mě osobně přijde nesmyslné.

Jinak argument o tom, že kapitalismus je ve své podstatě dobrý, jen nebyl nikde realizován tak, jak by měl být (bez regulací) je zcela bezpředmětný a slýchám ho denně. Je to jen víra. Uvědomte si, že ze stejných pozic bych mohl obhajovat komunismus -> Stalin a podobní nenaplňovali myšlenky "pravého" komunismu, protože centralizovali moc, vytvářeli ve svém nitru vládnoucí elity a podobně, pak bych mohl uvést příklady silně sociálních a prosperujících skandinávských států a tvrdit, že právě ony jsou příkladem toho, jak se to mělo udělat. Vše je jen o tom, čemu chcete věřit. To ale není vůbec podstatné. Podstatné bylo jen a pouze to, jak se to podařilo aplikovat do praxe -> kapitalismus nám svou nespravedlnost a zkaženost ukázal už v 19. století - žádné zákoníky práce, otrocká práce v továrnách, zdravotní péče jen pro hrstku vyvolených a podobně, komunismus zase ukázal svou zrůdnost ve 20. století. Kdo se nepoučí z historie je odsouzen k jejímu opakování.
Chápu Vaše rozčarování ze současné situace (zcela oprávněné), ale slepá víra, že za to může "socialismus" a "skutečný kapitalismus", který tady nikdy nebyl to snad vyřeší je to samé jako věřit, že za všechno může "špatný kapitalismus" a vyřeší to až "pravý socialismus", který zde nebyl nikdy také. K tomu Vám povím jen, že starší kapitalismus jako ideologie je tu už s námi tři století a mladší komunismus dvě. Vzhledem k tomu, že ani z jedné ideologie nebyl za celou tuto dobu nikdo schopen učinit něco dlouhodobě životaschopného, co by zároveň nesnižovalo důstojnost člověka, nabízí se jen jediné řešení - zavrhnout oboje a pokračovat dále.
Neztrácejte prosím víru v člověka, nic jiného nemáme, koneckonců i Vy jste člověk. Lidé jsou svobodní a plně zodpovědní nejen za sebe, ale i za druhé (tomu se říká společnost, egoističtí sebestřední jedinci nikdy neutvoří společnost). A je-li většina společnosti hloupá jak píšete, pak i to má svůj důvod, prohlašovat jen, že tomu tak je, znamená zavírat nad problémy oči. Jste-li chytrý a schopný, pak můžete tyto své vlastnosti užít buď k sebeobohacení na úkor druhých (A TOTO je problém této doby) nebo naopak k podpoře druhých, ne k tomu, aby jste je paternalisticky ochraňoval, krmil a vodil za ručičku, ale aby z nich vyrostli právoplatní jedinci společnosti umějící si utvořit svůj názor. A to jde jedině tehdy, uvědomíte-li si, že ostatní neměli takové štěstí jako Vy a že řešením není se na ně vykašlat. Proto centrem veškerých problémů je neúcta k druhým, představa vlastní nadřazenosti, jedním slovem pak elitářství. A proto diskutujme, utvářejme své názory a vzdělávejme se. Já jsem například vystudoval IT, jenže pak jsem začal pociťovat prázdnotu ve sféře sociálních věd. Teď studuji dálkově filozofii. Čím více vím, tím více si uvědomuji kolik toho postrádám (Sókratés). Předpokládám, že jste "jen" IŤák. Uvědomte si prosím, že to v podstatě znamená, že o společenských vědách nevíte nic. Proto jsem Vás už několikrát předtím žádal, ať se na svém It webu (kterého si jinak velice vážím) nepouštíte do takto ideologicky zabarvených článků. Původně jsem ani nechtěl, ale musel jsem. Vaše reakce byla totiž plná nereálného idealismu. Důležité je hledět na svět takový, jaký je, nic si nepřikrášlovat (což jste bohužel učinil s kapitalismem - proto jsem se ozval). No a pravidlo číslo 2: když v něčem nejsem dostatečně obeznámen, není ostuda nezaujmout k dané věci žádné stanovisko pro nedostatek znalosti v dané věci. Rozhodně je to lepší než prohlašovat nesmysly. Přeji hezký den
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 16:38:08
avatar
vzdělání, plat ani příslušnost k nějaké společnosti neznamenají to jestli je člověk inteligentní a má patřičný rozhled a nadhled nebo ne Navíc se ve mě úplně mýlíte, nejsem ani Iťák ;).

Máte hodně zkreslené představy o všem o čem píšete. Nádáváte na kapitalismus, který je pouhou teorií a nikdy nikde neexistoval a dáváte mu vinu za současný stav věcí, za který prostě nemůže, protože tu posledních pár desítek let nikde nevládne - váš velký omyl, nadávejte na socialismus, to je to, co tu máme a je řadu let.

Škatlukujete třeba i mě, aniž byste vůbec pochopil, o co v současném světě běží a na co narážím a nic o mě nevíte. O nějakou ideologii zde ani vůbec nejde a žádné se nezastávám ... tady jde o obyčejnou slušnost a selský rozum ;) Pokud patříte k lidem, kteří rozdělují společnost na povl a elity, pak je mi vás líto, ale mě k sobě netahejte. Lidi se dělí jen na chytré a hloupé a nehraje v tom roli ani dosažené vzdělání, ani výše platu ani příslušnost k nějaké třídě, rase, či náboženství.
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-20 11:51:07
avatar
Otázkou je, prečo je tu tolko hlúpych ludí. Pretože vrchná vrstva chce, aby ich tu tolko bolo. Chce, aby tu bol chaos a bordel. DD, MACHINA má jednoznačne pravdu... Zbytočne sa púšťaš do tém, ktoré sem nepatria a máš podla mňa o nich skreslený názor. A bolo ti to tu už neraz vytknuté.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 20:53:47
avatar
Člověk to může změnit? Jak proboha? Chtěl bych třeba automobil který vydrží to samé co vw passat vyrobený kolem roku 93. Nebo Subaru Libero, účelnější auto jsem neviděl a všude se díky vypínatelné a rozumě nastavené 4WD dostane. Ovšem takový passat se už do výroby nejspíš nikdy nedostane a Libero by na trh nemohlo díky bezpečnosti a nemožnosti plnit EURO XX. Přitom má relativně úsporný motor který splňuje EURO 3 a rám na kterém je osazena karoserie.

Za chvíli nám EU nebo vláda nařídí technickou na jeden rok, každý gram CO2 zpoplatní alespoň 100kč a speciální daň pro vozy starší deseti let. Trh se musí hýbat a není možné aby lidi měli auta která vydrží bez problémů s běžnou údržbou 500 000km. Jak by potom dopadly automobilky které musí už teď platit pokuty na nadměrné emise. Nejlepší je jak obrací ekologii na ruby, co je víc eko, auto které jezdí 3 roky a pak se nevyplatí opravit díky ceně dílů nebo auto které bez problémů funguje deset a více let?

Tohle je podle mě nejlepší příklad který můžeme aplikovat skoro na celý spotřebitelský průmysl. Vzpomeňte si jak dlouho byl schopen fungovat CRT monitor a jak dlouho vydrží LCD. A to je CRT nepoměrně složitější zařízení. Stačí osadit nekvalitní kondenzátor a máte výrobek který vydrží tak akorát do konce záruky protože pokud umře kondenzátor je jisté že toho sebou vezme do křemíkového nebe více.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 12:26:16
avatar
Záleží na tom co chcete na té změně viděl .

V tom novém autě může přežít to, co v tom z 93 ani náhodou. Nové LCD vás taky nerentgenuje jako CRT.

A poměr cena věci vs plat. Kolik pak stálo nové proti průměrnému platu?....
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 15:53:20
avatar
Takže je lepší auta dělat jako spotřebku na pár let? Já se přiznávám že nové auto bych si za 200000 nikdy nekoupil, prostě takovému výrobku nevěřím. Ale horší je když auto za 500000 je kvalitativně na úrovni toho za 200000 a lepší plasty v interiéru to nezachrání. A to je to co se teď už pár let děje.

CRT vás samozřejmě nerentgenuje, od toho má v obrazovce silnou vrstvu olova.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-22 09:03:32
avatar
Ano, jde jen o ten optimální poměr. Pokud se to bude lámat na jednu nebo druhou stranu je to špatné. Protože oba extrémy nejsou žádoucí.

Jinak ve většině případů to srovnání typu "...jo to za našich mladých let..." selektivně vynechává drobné detaily jako, že ta věc byla o xxx % dražší proti platu tehdy. A že ta věc protože byla tak drahá nebyla tak využívaná ( aby se tomu náhodou nic nestalo), nebo protože ta věc byla tak drahá nebylo jí mezi zákazníky tolik kusů aby se mohlo vytvořit opravdu velkou statistickou množinu.

Takže je moc hezké tvrdit že kancelářské CRT vydrželo víc když v poměru stálo proti dnešnímu CRT o několik desítek až stovek procent ceny.
Je moc hezké tvrdit, že vydrželo víc když produktivní provoz v hodinách nedosahoval tolik. Pamatujete šetřiče, proč asi byly.
Počítačů tehdy nebylo kolik jako dnes.
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 12:22:29
avatar
Drobný problém je v tom, že kapitalizmus tu není. Ten spadá do období průmyslové revoluce k prvnímu velké hospodářské krizi.
To co tu má USA, nebo Evropa je systém kde se snažíme sešroubovat tržní a sociální systém. Jakýsi mix mezi socializmem a kapitalizmem. Který naráží na to, že nejsou neomezené zdroje. Některé výdobytky, které se nám zdají správné prostě způsobují odsávání prostředků. To že něco v takovém systému myšleno dobře neznamená, že to je zdarma. Vždy někde, někdy, někdo to musí zaplatit.

Protože jsme v období, které se zdá jako velmi nestabilní. Vystrkují různí alternativci a sluníčkově založení a zase se snaží podstrkovat komunistické utopické ideály. Jako vnější projevy toho jsou různé spolujízdy, car-sharing, „gauč“-surfing řadil bych tam i Automat. Kdy se snaží podstrkovat ideu o tom, že řešením je společné vlastnictví, tvrdý socializmus a komunizmus. Protože přece ten kapitalizmus „nefunguje“..

Problém já, ale vidím v tom, že systém je právě pro ten podíl socializmu, moc vůči některým lidem měkký. Protože uplatňuje pokřivenou rovnost. Stát přispívá do sociálního systému bez ohledu na zodpovědnost jedince. Pokud by bylo zakotvený něco, co by zohledňovalo snahu občana nějak ušetřit . To by jste se divil kolik by najednou bylo prostředků na věci veřejné i soukromé a jak by ten „kapitalizmus“ fungoval.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 14:44:25
avatar
Právě ted píšu z PC starého 6 let, před rokem jsem se zbavil HDD, plně funkčního z roku 2001. Mám pocit že když si člověk sám postaví PC z kvalitních komponent tak se ho tento problém netýká. Takové notebooky, to je už jiná kategorie.

Známý ted spravuje 2 televize se stejnou závadou. Ve zdroji mají baterii, která slouží k zachování malé EPROM paměti. Pokud se baterie vybije, pamět se smaže. Takže ani po výměně baterie TV nefunguje. A jaký byl v paměti nahraný kód nikdo neví, takže oprava je v podstatě nemožná.

Holt kurvítka jsou dnes zcela běžná. Nejnápadnější jsou mobily bez výměnné baterie. Osobně bych si takový mobil nikdy nekoupil
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 21:33:15
avatar
Nekoupil? Tak to si výrobci pojistí tím, že se jiné dělat nebudou a máš to
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 14:49:09
avatar
Někteří to tak dělají, ale naštěstí takový Samsung, což je největší výrobce mobilů vyrábí pořád telefony s výměnou baterií i možností upgradu paměti SD kartou. ALe zas je pravda že používá AMOLED displaye a jejich životnost není moc dlouhá...
chello123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Změna zákonů 2012-10-18 22:05:58

Proč výrobci šidí svoje produkty ? Jednoduše protože můžou. Nikdo přece nevidí dovnitř notebooku nebo jiné elektroniky. Je evidentní, že za 10 let se notebook téměř 3x ztenčil. Kam ten materiál šel ? Je to prostě inovace a neustálé zdokonalování výrobního procesu a technologií. Vše vzniklo kvůli poptávce o co možná nejdostupnější-nejlevnější zařízení. A kdo se nepřizpůsobil, ten už asi zkrachoval. Jsou zde i vyjímky které přežily jen díky svému jménu nebo strategii. Jak toto změnit ? Zákony určují podmínky za jakých okolností bude produkt prodán. Osobně bych navrhoval řešení takových crash testů pro elektroniku a jiné zařízení. Pokud by testem neprošel, nesměl by se produkt prodávat. Dále bych prodloužil záruku na 6 let. Bohužel toto řešení by bylo nutné provést globálně. I když se zdá být tyto řešení trochu extrémní, nevidím jinný způsob jak docílit požadované změny nežli změnou zákonů ! Máte někdo jiné řešení ?
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - výrobky 2012-10-18 22:13:44

Pokud už nemám jiná kriteria, tak vybírám výrobky podle váhy. Nízká hmotnost = šmejd. Vysoká hmotnost = vyšší podíl kovu = potenciální kvalita.
Jinak výrobky kupuji podle referencí na internetu.
Opravovat už se radši nic nepokouším, protože dnes je problém se do výrobku vůbec dostat. Buď je zcela nerozebiratelný, a nebo je tak šikovně samoskládací, že víte přesně jak ho rozebrat bez poškození až v momentě kdy ho rozfláknete či při neodborné demontáži zničíte.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 22:23:01
avatar
U zdrojů? Fajn ... ale třeba u Aut? no nevim
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 07:46:52
avatar
U aut to platí taky kup si audi s hliníkovou kastlí. Je to výhoda, je to lehké auto! Je to výýýýhoda. Akorát když v 30-40 trefíš kolem obrubník zkřivíš celou samonosnou karoserii a auto je na odpis.

S trochou nadsázky se dá říct: Čína už dávno přišla na to, že nekvalitní materiál se dá kompenzovat závažím aby z toho byl ten správný "pocit".
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 09:03:50
avatar
tak pokud si nekoupíš nějaký americké obří celoocelové SUV s obříma kolama, tak si o obrubník poškodíš každý auto

Já mám Mazdu 6, je to nejlehčí auto ve své třídě (Superb, Passat atd.) a poznáš to hlavně když zatlačíš na plechy, které jsou jkako papír, kde se ta váha šetřila, ale že by bylo nějak zvlášť náchylné na poškození než jiná auta, se říci nedá. Navíc lehčí znamená obratnější, nižší spotřeba, rychlejší atd. . Takže lehčí auta jsou rozhodně výhoda ;)
Dumbo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 22:48:47

Výborný článok , bohužial smutný a pravdivý. Celé je to len o chamtivosti, človek chce nahrabať čo sa len dá, pretože materializmus vládne svetu. Ľudstvo dalo peniaze na prvé miesto pred všetkým ostatným a to bola najvačšia chyba. Keď to pojde takto ďalej, dlho si tu už nepobudneme
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 22:53:37
avatar
opět, nelze zevšeobecňovat ve společnosti jsou samozřejmě i ti, kteří hrabat za každou cenu nechtějí, klidně budou vydělávat, ale nehodlají při tom zlikvidovat kdesi cosi a říká jim něco slušné vychování a ohled na druhé. Bohužel opět je tu složení společnosti a kolik takových lidí a tedy firem tedy je? Navíc i kdyby těch hajzlíků a jimi řízených firem byla menšina, pořád napáchají hodně škody :/. Pořád je tu mnoho úspěšných a bohatých lidí, kteří nejsou zda bohatstvím lidově řečeno přes mrtvoly
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 13:24:58
avatar
Ono jde spíš o to, že hajzlík je z logiky věci mnohem úspěšnější, těžko mu může konkurovat poctivec. Hajzlík nabídne produkt H za 999 korun a výroba ho vyjde na deset. Poctivec má obdobný produkt P, ale nešetří na zaměstnancích, je ohleduplný k životnímu prostředí, neojebává zákazníky náklady má 100 korun a aby z toho něco měl, řekne si, že je fér deset procent pro sebe a bude ho prodávat za 110 korun. Jenže produkt H bude mít lepší reklamu, bude ve slevové akci 80% za 200, budou ho doporučovat noviny...a jediný rozdíl pro zákazníka bude, že vydrží kratší dobu. I kdyby na začátku poctivec třeba obsadil 90% trhu, vydělá 90*10, tedy 900 korun na 100 výrobcích (90 prodá sám, 10 prodá hajzlík, ve skutečnosti prodá 40, ale 30 skončí zatím v koši)...hajzlík vydělá 10*190(prodává jen ve slevě)*4 (jeho výrobky se mění častěji), tedy 7600... velmi rychle může investovat do reklamy, a ovládnout trh...podle mě poctivec nemá šanci...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 14:20:12
avatar
pokud je většinová společnost plná hajzlíků, že chování hajzlíků podporuje a imponuje jí, pak se nediv.

Naštěstí jak ve společnosti, tak mezi podnikateli a všemi, jsou i slušní lidé. Je to prostě všechno o lidech. A poctivec má pořád šanci, jde jen o to se hajzlíkům, kteří neumí nic jiného, než házet špínu, pomlouvat, vymýšlet si kraviny kvůli svému prospěchu, se postavit A to není přeci problém

Pokud jde o tvůj příklad, je to prostě o lidech. I s malou reklamou lze dosáhnout skvělých výsledků, pokud je výrobek natolik zajímavý a dobrý, že si ho budou sami lidé doporučovat atd.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 21:43:21
avatar
Ale jo, jen jde o to, že poctivec musí být řádově úspěšnější než hajzlík, aby dosáhl stejných výsledků... Ono jde o typický model vnitrodruhového parazitismu. Pokud je parazitů moc, tak má smůlu celá populace, pokud jich je málo, tak je parazitismus tak výhodný, že parazitů přibývá, nakonec se ustanoví nějaká rovnováha nebo systém osciluje...Ale tak nějak mi přijde, že z logiky věci hajzlíci vždy budou a budou se mít dobře. Nicméně to předpokládá, že tu budou i slušní lidé, kteří je budou živit a to nám dává trochu naděje:-)
Silas15 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-18 23:20:07

http://www.ifixit.com/Manifesto co k tomu dodat
Bowler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 00:26:04
avatar
Honza je super že si sem tento článok dal,"kurvítka" sa dávajú do zariadení od nepamäti.Sám som mal cdrw\dvd mechaniku SONY ktorá odišla cca 3 týždne po záruke,a to zaujímavým spôsobom,najskôr prestala čítať CD,CD-R ale v pohode ich napaľovala,potom už jej CD nechutilo a to som sa hral aj s potenciometrom na laseri.DVD číta do teraz a to je s posledným firmware aj po výmene laseru ktorá nič nevirešila!Jednoducho výrobca povedal,budeš fungovať do xx.xx.xxxx a užívaťeľ s tým urobí prd.A to nie len táto mechanika,mám toho viac,základná doska od ASUS-u,grafika od ASUS-u procesor v noťase HP atď. po cca. dvoch rokoch zdochli a nepomohlo ani pečenie v rúre.A mám pocit že aj doska v PC z ktorého píšem to má za pár.viz zostava.No korporácie nás donútia kupovať nové železo aj keď by sme nechceli.Ale aby som nenadával len na Asus,mám zdochnuté aj Gigabyte,ASrock,MSI,Saphire,Evga,inno3d,AMD,Intel, atď je to bez rozdielu značky!
Silas15 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 01:05:39

já měl zase tu čes setkat se s DVD mechanikama od LG. měl jsem podobné typy asi 3 nebo 4. Jednu doma, zbytek v práci. Ta co jsem měl doma byla velmi používaná, dřív. Odešla tak, že ani za nic nedokázala otevřít dvířka. V práci jsem potřeboval přeinstalovat systém. Mechaniky nefungovaly. Nevysunul se šuplík. Vztekem jsem ho vyrval. Druhou jsem rozmlátil na parkovišti.
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Kurvítka! Kurvítka kam se podí 2012-10-19 06:44:43
avatar
Toto téma je mi už nějákou dobu známé, rád bych se podělil o pár zkušeností. Myslím, že se pobavíte.

Logitech G11 - odešla po 2 letech a 2 měsících (najednou rezignovala, mechanickou závadu jsem nenašel) Neopravitelné

Logitech G700 - (po 2,5 roce přestali fungovat 2 hlavní tlačítka, koplet jsem jí prošem multimetrem, vše vedlo kontakt byl, ale do PC se to už nedostalo) Neopravitelné

A z jiného soudku: Jsem majitelem vozu Citroen C5.
- Když jsem připojoval nové audio, musel jsem odpojit baterii, po opětovném připojení mi imobilizér nerozpoznal klíček a auto nestartovalo.
* Řešení od servisu Citroen 5000Kč za spárování, které údajně jde pouze přes diagnostiku.
** Stačí dát klíček do zapalování a 5s držet tlačítko odemknutí. Cena 0Kč

- Díky stejnému odpojení se mi při spuštění stěračů stáhlo okýnko spolujezdce!
* podle citroenu jednoznačně vadná stahovačka 3600Kč. S odpojením baterie to nemůže mít nic společného!
** stačílo znovu zkalibrovat okno, cena 0Kč.

- Auto mi začalo před časem ukazovat venkovní teplotu 68 stupňů a podle toho se začala chovat i klimatizace.
* Podle citroenu potřebuji celé nové zrcátko s teplotním čidlem za 14 700 Kč!!!!!!!!!!!!!!!!
** Stáhl jsem si schema čidla, vyrobil jsem si jej a provedl výměnu v zrcátku. Cena za nealko pivko k opravě 10Kč, 5 odpůrků a termistor 17Kč, doběla vytočený citroeňák k nezaplacení.

Současná iluze praví: "věci musí odcházet aby bylo nutné je obměňovat". Nesmysl, pokud se Vám něco 3 podělá už si to od toho výrobce stejně nekoupíte. Například myš Logitech z roku 1998 bezdrátová do PS/2 s klučkou slouží do dnes, díky této myší jsem doslova prodal stovky produktů Logitech! A dnes? Nad jejich novinkami a jejich provedením pláču

A stejné zkušenosti mám prakticky veškerou technikou, která mě obklopuje, děsí mě představa, že je spousta lidí, kteří nepátrají a platí a platí. V diskuzi byl požadavek na databázi "kurvítek" ta databáze již existuje na google.cz, seznam.cz, atd..., radím hledejte řešení online ať nepodstivý výrobci spláčou nad výsledkem!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 09:13:01
avatar
jo to mi povídej, u mé Mazdy 6 občas zlobí senzor airbagu u spolujezdce, takže se deaktivuje, když tam někdo sedí. Protože to nejde jinak zapnout, máš dvě možnosti. Koupit si oblbovačku za 2500,- která permanentně nechá airbag zapnutý, i když tam nikdo nebude sedět tak se tedy odpálí, nebo nechat vyměnit celý sedák s elekronikou a čidlem a to stojí až 20 tisíc!!!


Jinak osobně nemám moc zkušenosti se šmejd produkty, protože takové nekupuji a nepoužívám. Ještě se mi nic nepodělalo v PC a kolem a to jsou věci, které používám už řadu let. I když třeba zase v rodině máme pár notebooků, kdy běžné 15" běžně mají do 3 let konec . Kupodivu ale zase třeba starej ACER TravelMate 4200 ještě s Intel Pentium M740 a X700 grafikou jede jako novej a to má skoro 8 let!
sviftcz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 10:42:33
avatar
Z věcí, které mě překvapily odchodem: Logitech G700, G11, Z4. Zesík Harman Kardon z roku 2008.

Mno mě to samé tvrdili o teplotním čidlu, Podle mě to bude nějáký tlakový spínač možná i klasický micro spínač s několika odpůrky do 50Kč, někde v sedačče. Dlouho jsem hledal automechanika opraváře co nemění jednu věc za druhou a nestříli jen doporučené ceny dílů... Neexistuje, musíme si to opravit sami.
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 08:58:43
avatar
Veľmi dobrý článok DD, plne súhlasím.
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 09:11:47
avatar
Několikrát do měsíce opravuju MB a Monitory. A měním kurvítka (kondenzátory) a jako zázrakem oprava za pár kaček a na pár let vystaráno.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 10:09:54

Jo presne o tom to je. Trh je nasyteny,novy majetny zakaznici niesu ale peniaze=uvery predsa treba tocit dalej.
Z globalneho ekonomickeho pohladu ludi je to prast ako uhod. Lebo kazdy sme niekoho zakaznik ale na druhej strane aj dodavatel pre niekho ineho. Takze si tie kurvitka iba dokola vymiename medzi sebou.
Z globalneho ekologickeho hladiska je to dlhodoby samoregulacny prvok. Kedze ludia nemaju prirodzeneho nepriatela musi sa populacny rast obmedzovat prave ludskym samoznicujucim spravanim.
Tym je prave premienanie naakumulovanych prirodnych zdrojov na toxicke splodiny a haldy nepouzitelneho odpadu.
Tiez aj socialne,nabozenske,politicke nezmieritelne nezhody a nasledne vojny.
Aky je z thoho zaver? "trvalo udrzatelny rast" sa musi nasmerovat mimo zemegule inak sa vratime do doby kamennej.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 13:13:03
avatar
Buď je člověk na ostrově a pak nemůže čekat růst, musí recyklovat, o důchodce se musí starat současná generace, je problém se zdroji, prostorem, odpadem...nebo je kolonizátor, opustí ostrov a vydá se na neobydlenou (nebo obydlenou někým výrazně slabším). Získá prostor, má více potomk, na jednoho důchodce pracuje hned několik lidí, odpady je kam vyhazovat, nové zdroje jsou denně objevovány...trvalý růst je zajištěn...než bude celý kontinent obsazen a stane se z něj ostrov...
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-20 11:18:06
avatar
s tým, že človek si neuvedomuje, že Zem je len ostrov, a blížíme sa k jeho vyčerpaniu, zaneseniu odpadkami atď. tam je presne kameň úrazu dnešného spôsobu fungovania, napr. aj s odpadmi.
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Stréc popelář 2012-10-19 10:59:36
avatar
Mám kamaráda a tomu se říká Stréc a pracuje jako popelář. A on prohlašuje, že krize se nekoná, protože mají toho odpadu více a více. Nazval současnost "Dobou odpadovou" :-D Z toho vyvozuju, že doba je komunistická, protože se je všechno postaveno na překročení plánu :-D Ironií je, že z krize by podle mě měla pomoct produkce kvalitního zboží s "dobrým" poměrem cena/výkon, ale neděje se. Zvolili jsme si šmejdy, kteří způsobili krizi(ano je po volbách) a z krize nám má vyvést produkce šmejdů, které nás zaplaví.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 12:45:46

"z krize by podle mě měla pomoct produkce kvalitního zboží s "dobrým" poměrem cena/výkon, ale neděje se"
Precitaj si ten clanok este raz. Ak by sa zazrakom zrazu zacalo vsetko vyrabat kvalitne=trvanlivo=draho tak by to ekonomicku krizu este viac prehlbilo.
Podla mojho nazoru by krizu pomohlo zlepsit prenesenie taziska spotreby/vyroby "zbytnych" drahych veci (auta,elektronika) k vyrobe nezbytnych zato rychlobratkovych veci ktore sa rychlo kazia sami aj bez kurvitiek.
Co z toho ze si tu na "vyspelom" zapade vymiename kazdy rok-dva cisto pre image nove mobily,handry ,PC atd ked v 3. svete je obrovsky dopyt po lacnych potravinach ktory nema kto naplnit. EU dodaciami nadvyrobene obilie a repka sa radsej pali v peciach resp pridava do "bionafty" ...
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 13:05:34
avatar
imho je to nesmysl, kurvítka ekonomice nepomáhají, právě naopak, více lidí dělá na zbytečných pozicích, vyrábí se věci, které k ničemu nejsou a když přijde krize, tak se to projeví. Vlastně ta krize přijde právě kvůli tomu.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 13:02:32
avatar
Šok to pro mě tedy není. Ale je fajn, že si toho konečně média začala všímat. Jinak třeba u auta mě dostalo, že chybějící tlačítko (jen ta plastová kolébka u řidiče) na stahování oken znamenalo opravu za 6 000...skoro se divím, že nechtěli vyměnit celé dveře...u notebooku rozbité LED podsvícení znamenalo výměnu displeje, přitom diody musely být v pořádku, zřejmě někde odešel nějaký drát, kondenzátor, nerozumím tomu přesně, ale kdyby ten displej nebyl "ultratenký" a šel rozumě rozebrat, tak si to možná opravím sám za pár korun...
Příkaldů se jistě najde víc...
IvyBridges [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 13:07:48

Co se těch televizí týká, u zdroje tepla by to klidně být mohlo, jenže vzhledem k tomu, že se používají relativně nekvalitní kondenzátory, aby se ušetřilo, tak odejdou poměrně brzy. Používat kvalitní, tak to vydrží několikanásobně déle.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 14:31:37
avatar
Bohužel s tímhle asi nic nenaděláme.
moora [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 15:09:00

Dík za osvětlení ;)
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 16:36:54
avatar
Ale jo, jde to. Holt jen člověk musí upřednostňovat kvalitu před kvantitou. Takový "severský" model nákupů.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 16:47:02
avatar
no tak to nebudeme kupovat ne?
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-19 23:44:32

My co sme zo skromnejsich pomerov este vieme ako tak zhodnotit co a kedy ma zmysel vymenit za nove. Ale vacsinove zmyslanie povrchnych zavistlivcov nezmenime.
Nakupuju stylom ked ma sused nove predsa nezostane pozadu.
Ja by som zakazal aj kozmeticky priemysiel. Tolko prostriekov vyplitvany na pominutelnu marnivost. Staci shasnut/zavriet oci a furt je to stale ta ista zena
Diablo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-20 01:06:50
avatar
a pod perinou ani nevies ktoru susedku mas pri sebe
Diablo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-20 01:03:10
avatar
hmm ja mam doma v starom PC nejaku noname dosku, tusim ze od asrock. po troch rokoch sa zacal komp restartovat sam od seba a trvalo dlhu dobu nez som prisiel na to kde je problem. elektrolity v napajacke pre procak boli vydute tj za hranicou zivotnosti. jednoducho sa od chladica cpu prehriali. v sufliku som nasiel stare dobre zlate japonske, vymenil som ich a slape to ako hodinky samozrejme to berte s rezervou, lebo sa jedna o athlona 2400+.
Ale len som chcel povedat ze ak je moznost a da sa tak sa da zivotnost niektorych produktov predlzit. Skoda ze uz aj Panasonic to zacina odrbavat. Stary crt tv co mame uz 18 rokov jede stale v pohode, az na vymenu vypinaca + nejake tie dalsie spotrebice od nich. a teraz? co pocuvam tak to vydrzi max 3-4 roky a priamy spoj na smetisko.......
BungEE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-10-20 11:10:01
avatar
Keby dochádzalo k 100% recyklácii, tak by tento rýchly cyklus obmeny tovaru nevadil. Avšak veľké percento pokazeného tovaru končí na skládkach, tak som zvedavý, ako sa z týchto sračiek vyhrabeme. Celý systém je chorý...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1051x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1525x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1126x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1193x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3777x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1464x
Komentářů: 0