SSD disky - už je máte všichni? Jaká je podle vás ideální kapacita a cena? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 24 září 2013
altJeště před pár lety drahá technologie, dnes už se objevují v čím dál levnějších PC

 

 

 

Asi se shodneme, že SSD disk je jednou z posledních komponent, kterou v PC rozhodně pocítíte nejen v benchmarcích. Ty tam jsou doby, kdy rychlejší procesor, paměť nebo grafika nové generace se proti starší generaci dala poznat bez měření výkonu. Při nahrazení HDD systémovým SSD to však poznáte. SSD udělá i ze slabého PC poměrně svižný stroj. Takže je na místě se zeptat, zda už jste tento upgrade provedli všichni, nebo je pro vás stále příliš drahý?

Aktuálně se ceny slušně výkonných 2,5" SSD v 64GB pohybují kolem 1800 korun vč.DPH. Za rychlejší modely stejných řad ve 128GB kapacitě zaplatíte kolem 2500 korun vč. DPH a pokud byste chtěli 240-256GB verzi, tak ty stojí kolem zhruba 4500 korun a víc.

Podle nás je však  64GB na hranici použitelnosti a 128GB kapacity bychom doporučili jako vhodný základ. Navíc s ohledem na rozdíl ceny se 64GB ani moc nevyplatí. Nicméně ideální je podle nás alespoň 240-256GB SSD, protože výkon SSD klesá s naplněním a i se systémem a všemi základními aplikacemi možná i nejhranější hrou/hrami, bude mít 240-256GB SSD stále kapacitní rezervu. Jaká kapacita je podle vás nejlepší a máte už, nebo plánujete si pořídit SSD?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
nufnuf123 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Životnost SSD 2013-09-24 09:27:09

Začínal jsem s 80GB modelem od Intelu relativně brzo poté co se SSD objevily. Pocitové zrychlení počítače bylo markantní. Asi před půl rokem jsem upgradoval na 256 GB model - protože těch 80 bylo vážně málo - windows, office, WoT, Skyrim - a jste plní. Samozřejmě tam mám druhý disk klasický, na který dávám všechna ostatní data.
Co mě překvapilo byla životnost toho 80GB SSD v okamžiku prodeje (prodal se na aukru za 2000 - fakt jsem nechápal). Používal jsem ho po ty dva roky každý den - běžné hráčské využití. Crystaldiskinfo mi ukázal následující data:
total host reads: 6 TB
total host writes: 1.62 TB
což jsou asi 2-3% počtu možný zapisovacích cyklů.
Vážně mě to utvrdilo v tom, že běžným domácím použitím (pokud ten disk nepoužíváte pro download) nemáte šanci ten disk zničit v řádu jednotek let - spíš za desetiletí ...

takže za mě jediná rada - SSD ANO!
Icoboss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SSD 2013-09-24 13:30:50
avatar
mam 256mb..a jen doplním...SSD nejenom ANO ale JEDINE
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 20:27:34

Ten tvůj 256mb disk je opravdu terno. Snad i můj vysavač má větší paměť. To máš snad jen polovinu jednoho NAND čipu, ne?

A ten tvůj výkřik že SSD jedině je naprostá trolovina, protože při představě například 6TB RAIDu 10 (4x3TB disk) vybudovaného z SSD se dostáváme na cenu 170 000,- Konkrétně tedy 4x (1TBx3)x 13000,- a o tom se dá říct opravdu JEDINĚ až naprší a uschne. Opravdu, kapacita SSD je problém a trapné stovky gigabajtů mě fakt nevytrhnou.

K tématu.

První disk jsme měl Kingston V60 (1.gen), pak OCZ vertex2 a pak jsem je začal kupovat různě kam to šlo a ztratil přehled . Naposled jsme kupoval ADATA SX900 XPG 128GB jako druhý do notebooku. Ten origo šel jako expanze do mediabay místo dvd mechaniky.

Jinak by se mi líbila tak poloviční cena za kapacitu, než co je teď a považoval bych to za přijatelné. Ideálně by se mi líbilo aby ssd byly tak dvakrát dražší než stejně velký plotňák.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Přesně tak. SSD ANO 2013-09-24 23:48:32
avatar
Stále mám stařičkého Intela X25-M 80GB a za těch 3,5 roku zapsáno 3,5 TB. Sice místa už moc nezbývá, ale pořád šlape! Zdraví hlásí 98%, takže si také myslím, že při normálním používání ten disk dřív zestárne a odejde morálně.
Teď jsem si pořídil SSD 128GB i do služebního NTB a tam to opravdu bohatě zatím stačí. Hlavně se mi prodloužila výdrž na baterku!
Lokavidu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 14:12:28
avatar
ja to delal uplne stejne a se vsim souhlasim! chvili jsem mel dojem, ze to pisu ja nejdriv X-25M, potom Vertex 3

jinak nedavno jsem do jineho notebooku shanel SSD a ted uz se da koupit 500GB do nejakych 7000 snad od samsungu.
Anonymní  2013-09-27 21:41:29

500gb bi som aj uvažoval do PC teraz mam 2x640GB v Raid 0 .V kombinácii Windows + Linux sa mi aj 250GB zdá malo . 500GB SSD + 2TB klasika by stala za hriech
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 09:28:23
avatar
notebook mSSD 80gb (20free ,Win,office,visual,progr.)+500HDD
HTPC SSD 64gb (15free,win,xbmc) +2T hdd
PC - zatial 2x320 raid ...ide 5 roky len cakam kedy sa zose...
SDD hlavne u booku velmi pomohlo , spotreba dole a vo vlaku sa film netrha napr
velkost? zalezi podla toho na co ... na to htpc je 60 dostatocna , bez hier my ta 80 tiez staci , ale na herne pc by som siel do tej 180 aspon
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 120 je málo 2013-09-24 09:40:46
avatar
120 je dnes málo pokud chceme využívat zrychlení SDD diskem u PC nebo NTB ve většině činností.

Ono je hezké, že ušetříme, při instalaci a startu ale to není hlavní náplň, jak to používáme. Bonus z rychlosti vyjde na prázdno pokud systém startuje rychle jenže zase data budou tahané z druhého pomalého disku. Nebo v případě NTB ze sítě.

240GB je podle mně základ aby se nám tam kromě systému a aplikací( i her) vešel i obsah.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 09:57:03
avatar
Ja som ešte jeden z posledných mohykánov čo sa zaobišiel bez SSD, u mňa zatiaľ fungujú velociraptory v raide na systém a 7200 otačkové disky v notebookoch. Vývoj cien je priaznivý a určite si minimálne jeden SSD kúpim no to bude až sa zbavím aj posledného raptora
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 10:18:18
avatar
Já "nadoma" mám jako systémový také klasiku , Dokonce to ještě je SATA150 jen 320GB Seagate. O SSD uvažuji ale mám jiné priority.

V práci to je různé od 5400otáčkových NTB konče 10000 otáčkovýma SASy ve pracovních stanicích.
Dsan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 09:54:26
avatar
Pro pc office kde jsou jen standartní programy je dostatečný SSD 120GB + HDD na data popř na zálohu. PC na hry nebo nějaké náročnější aplikace, tak tam už je lepší volbou SSD 250GB + HDD na data a zálohu popř. nahradit HDD za SSD.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 10:04:46

Nechápu, proč by se měl zpomalovat při zaplnění? U klasického HDD je to jasný, ale tady?
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 11:20:00
avatar
1) Týká se to jen zápisu - rychlost čtení se nemění.

2) Proč?
Protože

a) buď SSD nebo OS nepodporuje TRIM a dochází k násobným přepisům celých bloků sektorů místo jednotlivých sektorů

b) když SSD i OS podporují TRIM, TRIM data nepřesouvá. A proto velká fragmentace (ano i v SSD) může způsobit, že některé bloky budou stejně částečně zabrané, čímž limitují efektivitu TRIMování.

Žádná velká věda, vychází to z principu, jak SSD fungují
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 10:12:05

Mam doma a v praci nekolik SSD kolem 120GB. Je to tak na hrane, system + par nejpouzivanejsich aplikaci + tak 1 dnesni hra a uz musi bejt vypnuta hibernace (na pracovni stanici mam 32GB RAM - doma 16) . Idealni velikost by podle me byla nad 200GB + urcite aspon 1TB klasickej disk.
ucho1212 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 10:37:04
avatar
ja neviem preco by som mal mat hybernaciu zapnutu , hlavne pri viacej ako 8GB ramky , na notebooku to riesi sleep (vyse 100h mi tak book vydrzi) a velke pc klasicky vypinam, ale jasne ak tam chces hru tak je treba vacsi disk ale na win office chrome..... a veci kazdodennej potreby (okrem hry) musi 120-160 stacit
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 00:26:35

Prave ze v praci na 32GB stroji bych tu hibernaci ocenil celkem dost. Kdyz odjizdim na vikend rozdelana prace, 25GB ramky zabranejch 64bit processem, elektrika obcas pada, UPSka je hloupa a rezim spanku hodnoti jako nulovej odber a pri vypadku proudu neUPSkuje . Usetrilo by mi to v pondeli +- 40min casu nez to dostanu do stavu jako kdyz sem odjizdel. Proste by to bylo pohodlnejsi, jen schazi ta zbytecna kapacita abych si to moh dovolit...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 11:11:43
avatar
Tak hibernace na ssd je uplna kravina,kerá životnostu ssd moc neprospívá
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 00:30:08

Ale blbost kdyz zapisu na disk 30GB 2x denne, tak mi 120GB SSD s zivotnosti 3000 prepisu vydrzi 16 let (nemluve o tom, ze moje stary SSD ma tech prepisu ponekud vic), bych chtel videt disk, kterej budu mit po 10 letech v kompu. Tim se resi zivotnost. (to nemeni nic na tom, ze ji mam vypnutou a ze mi neschazi..)

Hibernace je na SSD SKORO zbytecna. viz vejs..
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SSD do PCI-E 2013-09-24 10:33:12

O SSD uvažujem už nejaký čas. Aký máte názor na SSD do PCI-E slotu? Uvažujem o tomto SSD http://www.talkive.sk/produkty/ocz-ssd-revo-drive-pci-express-230gb.95836.html veľkosť 230GB a cena 157€ je podľa mňa rozumná. Prípadne nejakú inú alternatívu do tejto ceny, ktorú by ste odporučili.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SSD jednoznačně, 2013-09-24 10:36:06
avatar
kapacita záleží na určení stroje. 128 považuji momentálně za minimum a určitě se do nového PC vyplatí 250. Díval jsem se zrovna včera na W7 a jejich nenažranost je s postupujícím časem děsivá. Samozřejmě všechny varianty s SSD doplněnit klasickým HDD, přece jen audio/video jsou pěkní žrouti místa, stejně tak jako nové hry (tuším, že jenom WoWko má něco kolem 5GB).
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 11:28:01
avatar
5GB se ti zdá moc? Daiblo 3, Sleeping Dogs, LA Noire maj po 13, Bioshock:Inf skoro 20... KDyž má nová hra pod 10 tak je to úspěch
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 14:23:50
avatar
WoWko už má víc než 5GB, tedy pokud někdo nehraje BC na nějakém freečku.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 00:07:21

Wowko? naposled kdyz sem to hral za dob wotlku tak melo asi 18GB . Ted sem koukal na net a nektery lidi maj slozku s wowokem prez 30GB
Martinp79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 08:19:36
avatar
Záleží na tom jestli má v instalačním adresáři zálohovaný patche.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 13:17:52

Tak 14GB to ma bez patchu a s vymazanou cache, takze mensi uz to udelat nejde a stejne to bude narustat k nejakejm 20GB .. ale me je to jedno uz dlouho to nehraju
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No, 2013-09-25 12:33:34
avatar
možná o trošičku více, ale pokud se pravidelně maže, tak to jde jakž takž udržet.
randomofamber [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 10:51:31
avatar
Aby vše běželo bez zádrhelů na OS Windows 7/8 je 200GB+ v současné době ideální. Co ideální není to jsou ceny. Jasně, zadarmo by to bylo přímo super, ale zpět do reality. Kdyby ceny spadly na přibližně 1/2 ( z nynějších 4500+- na 2400+-), pořád by to bylo o řád dražší než HDD, ale už by to bylo mnohem snesitelnější. Myslím, že cena okolo 2400 je taková psychologická hranice, která už nahlodá nejednoho škudlila a i v celkové ceně PC už není tak výrazná a do očí bijící...

Mimo jiné já používám zatím k plné spokojenosti SSD Kingston HyperX 3K 240GB (jako systémový disk) a HDD 2xWD6400AAKS(RAID1 na data)...
chleba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 11:19:15
avatar
SSD ještě nemám - ceny ještě nejsou tak ideální, aby mohla být ideální kapacita ... P.S.: Rozumná kapacita SSD od 240GB výš...
marhulovy_dzem [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - HDD namiesto DVD-RW 2013-09-24 11:14:45
avatar
No, keďže o tri mesiace sú Vianoce... tak ktovie, možno zrealizujem už dlhšie zamýšľanú kúpu a upgrade ntb na 240GB SSD s tým, že na miesto skapínajúcej a málo využívanej dvd napaľovačky pôjde toto: http://focus.sk/product.asp?ID=3381 so starým 250GB HDD. máte s takým niečím niekto skúsenosti?
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 11:24:17
avatar
Pro normálního uživatele těch 120GB bohatě stačí... samozřejmě za předpokladu, že má druhej disk s rozumnou kapacitou kam se můžou ukládat data (foto, audio, video..)

já na systémových SSD mám volných v obou PC přes 60GB (tj. víc než půlka)... A to se nijak neuskromňuju, pravda hry na něm namám...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 15:52:09
avatar
právě záleží na hrách. Já měl v předchozím PC 128GB SSD a bylo to tak na systém, aplikace a jednu nebo dvě hry. Do nového herního počítače bych proto volil 240GB disk, na který se již vejde alespoň 5-6 her, víc asi najednou hrát stejně nezvládnete. Jinak i 64Gb SSD může dávat smysl, třeba do HTPC nebo do kancl PC kde je to jen na systém, brouzdání webu a minimum aplikací.
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 11:38:17
avatar
2x 128 gb ocz v raid. Absolutna spokojnost aj ceny prijemne aj miesta uz dost a o vykone nehovoriac
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 15:53:11
avatar
a co TRIM? Bál bych se raidu u SSD, dokud to nebude spolehlivě vyřešeno
miki75 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 08:34:26
avatar
pouzivam OCZ vector z INDILINX radicom kde uz je TRIM nativne podporovany...
Nativní podpora TRIM, Idle Time Garbage Collection, SMART Monitoring, ECC
lada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SSD ano 2013-09-24 11:41:51

Prvni SSD jsem si koupil asi pred ctvrt rokem do netbooku, AMD C60, po zakoupeni SSD prechod z WinXP na Win7 a od te doby si pocitac bez SSD neumim predstavit. V netbooku multimedia skladovat nepotrebuji, 120 GB mi staci bohate.

Do noveho stolniho PC prijde SSD na system a klasicky disk na data. A i do levneho notebooku pro rodice vrazim SSD. Jen skoda, ze nejdou notebooky rovnou uzivatelsky konfigurovat.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 16:04:22
avatar
"od te doby si pocitac bez SSD neumim predstavit"
běžná reakce čerstvých uživatelů SSD :-). Já si první SSD pořídil před 3 roky, když jsem tuhle větu psal tenkrát na fóra, dostal jsem tehdy spousty mínusů od závistivců, kteří dosud nezkusili. Jinak souhlasím i s tím, že i do nejlevnějších strojů se hodí. Já dokonce pořídil 32GB do staršího nettopu pro matku (jen web, internet, office). Vešlo se i s W7 64bit, je tam ještě asi 3 GB volného
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 19:47:06
avatar
a za půl roku je ze svižného SSD lemra líná. ;-)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 08:56:09
avatar
Myslíte ten malý? Je to pořád stejně rychlé, vzhledem k použití se na něj téměř nic nezapisuje, ostatně psal jsem to
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-26 17:15:09
avatar
jestli na disk nic nezapisuješ, tak ti bude stačit nějaký droidí tablet. Já si SSD/rychlý disk pořizuju na práci - tam to má smysl.
Kondor39 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 12:15:07

Já mám už témeř 2 roky 64GB Crucial M4 na OS a vyhovuje mi, OS jsem přeinstalovával cca 2x a i po více jak roce užívání(minimálně 25% místa jsem měl vždy volné) se nezpomalil, super spolehlivý disk, ale pravda sem tam uvažuji o druhém pro těch pár her, kde to jde poznat ale například kompilaci programů nebo přavádění videa bych na něm čistě z paranoie nedělal.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Plus 2013-09-24 13:15:40

Zkušenost zatím pozitivní. V NB mám Intel 520 180GB a opravdu je to rozdíl proti původnímu disku. Start rychlý, vše se otevře bleskurychle a znát je i tišší provoz, kdy není slyšet klasický rotující disk. Hlavně na Outlooku je to ale znát pokud máte pst soubor s maily už trochu obsáhlejší. Výdrž na baterii se rovněž zlepšila. Kapacita pro pracovní účely dostatečná. Ale obecně pro mne je to v pracovním NB tak nějak minimum.
V klasických PC mám zatím Kingston V300 240GB a svoji úlohu plní. Systém je svižný a díky slušné kapacitě se na něj vejde dost programů i her, aby ostatní disky s balastem seriálů a filmů mohly odpočívat. PC je díky tomu rozhodně tišší, když se klasické plotnové netočí.
Na dalším PC jsem vyzkoušel Samsung 840 basic 250GB, který jsem dostal ve slevě společně s novým Core i5 a taky šlape. Podle mne se rozhodně vyplatí investovat do 240GB verzí, protože kromě systému se tam vleze i dost dalších programů a užitek je tak maximální. Měl jsem chvíli i dvojici 64GB disků, ale ty byly po čase tak akorát pro Windows a Office a nic moc se k nim nevešlo. A celkově mít SSD jen kvůli pocitově rychlejšímu startu Windows je vcelku zbytečnost. Pokud nechcete přeci jen moc utrácet a chcete mít z SSD užitek, pak je minimem alespoň 128GB kus, protože už na něj dáte nejčastěji provozované programy a hry.
Větší verze 480GB a výše mi pak za ty peníze zatím rozhodně nestojí. Přeci jen bych takový disk nedokázal zaplnit něčím, co může profitovat z rychlosti SSD. Jako úschovna balastu budou ještě řadu let ideální plotnové disky s kapacitou v TB a nízkou cenou.
braqela [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - návrat ke kořenům 2013-09-24 13:23:58

V bedně jsem fáral na 40GB Intelu a naprosto úžasná piňakoláda. Ale teď mám AiO s jedním 5400ot diskem a výměna kvůli vnitřním záručním pečetím nepřipadá vůbec v úvahu po dobu záruky. Ale abych se přiznal, tak mám pocit, že se k SSD kvůli ceně v poměru k velikosti nevrátím, protože jsem přešel na AiO a v každém novém už je disk, takže teotericky by mi tu 2 roky leželo SSD a zastarávalo, než bych ho mohl vyměnit. Asi jsem ten typ co si zvykne i na šibenici, Downgrad ze SSD na 5400 ot. byl krutý. Rozdíl mezi otevřením FF mrknutímm oka a 10 vteřinami u 5400 ot. už docela dobře snáším, ale Bleach bit při práci spuštěný na přepis smazaných suborů u mě vyvolává potlačovanou zuřivost pro naprosté zrakvení disku.
Pro mé nekalé rejdy bude asi řešení hybridní disk, pokud by byl tak inteligentní, že by do NAND nacpal Linux s programy a daty, tak zbyde ještě 3 GB pro disk, aby si tam ukládal co uzná za vhodné.
Co se týče velikosti SSD, tak u mě by to bylo 10GB na Linux, swap, programy, data a pracovní prostor, 16GB na wokna kdyby byly náhodou někdy potřeba, no dejme tomu s pracovním prostorem 25GB, tak kdyby nějaký 80GB SSD za 800,- byl, beru ho záruka nezáruka.
Miri37 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 14:08:26
avatar
Tak za sebe jen tolik. Mám v PC 60GB SSD a na obyčejný data klasický HDD, což mi na běžný použití zatím stačí. Pak jeden HDD pro hraní náročnější hry. Je na něm W8.1 plus hry WoT a WoP, což zabírá 75GB. Podle toho odhaduju, že pro většinu běžných lidí bude rozumné minimum 128GB SSD.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 14:13:25

180GB Intel 330 serie, funguje naprosto bez problemu a kapacita mi na Windows a par her staci. Ve svem PC uz NIKDY nechci na OS mechanicky disk. Ten rozdil ve sviznosti PC je proste pekelne znat, podle mne nejlepsi upgrade PC za poslednich X let.
Zvirek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 256 GB 2013-09-24 14:20:11

Na stolnim kompu 256 GB nejlevnejsi Samsung, slape dobre, vejdou se ne nej ty 3-4 hry, ktere aktualne hraji ( wow, BF3, MS simulator, Skyrim )

Na HTPC 60 GB SSD na system , filmy jsou na NAS 2x2TB
HonzaCZE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Přesun adresáře Users na klasi 2013-09-24 15:45:06

Pokud není SSD dostatečně velké a je k dispozici druhý klasický disk "pro velká data," tak doporučuji tento postup:
http://www.eightforums.com/tutorials/4275-user-profiles-relocate-another-partition-disk.html
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 15:45:52
avatar
Ve svém novém notebooku mám Kingston Hyper X 3K 240GB + 1TB WD BLUE 5400ot (SATA3). Tohle SSD je nejlepší volba z pohledu cena/výkon/velikost, vejdu se na něj se systémem, aplikacemi které používám i hrami, které aktuálně hraju. Na zbytek je 1TB WD BLUE, tedy hudba, filmy, dokumenty, image disků, zálohy atd. Disk jsem záměrně volil jen 5400 otáčkový, je tižší, má menší spotřebu, vše co potřebuje výkon je na SSD
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 15:53:08
avatar
ja mam 120 SSD + 1TB+160GB HDD a naprosto vpohod,120 SSD pro Win+programy naprosto staci(alespon pro me),nicmene do budoucna uz jen SSD a HDD jen jako velke uloziste za lepsi cenu
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 16:05:32

Zatim SSD nemam ale zacinam o nem uvazovat. Ted kdyz kvuli Rome 2 nebudu muset kupovat novou GK tak zbydou prasule.
Akorat cekam jak dopadnou ta USA-Evropa jednani o volne zone obchodu. Pokud by se neplatilo clo a nedoplacelo silene dph tak to objednavam z newegg.com za mnohem lepsi cenu.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 16:23:56
avatar
Právě minulý týden jsem si konečně pořídil SSD

Kingston HyperX 3K 120GB

Neskutečný rozdíl už jen nahození systému a podobně aby se mi SP u widlí instaloval doslova pár minut

Pak n aukládání tam mám 320,500,1500
MAXX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 17:44:30
avatar
Pro ty co tu hořekují, že jsou ještě SSD drahé - sem provedl malé okénko do minulosti:

Můj první SSD disk byl OCZ Vertex Turbo 60GB zakoupen za 7435Kč včetně DPH 22.12.2009

Zpět k tématu:
Dnešní minimum vidím 128GB.V ideálním případě 256GB
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 18:43:12
avatar
120GB SSD + 2TB HDD
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 18:49:46

Ja mam to iste combo.
Luk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 19:17:16

60GB SSD OCZ Agility - systém + 2TB Seagate Green - Data
power [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 19:47:29

Držím se hesla Kdo si počká ten se dočká. Miluju chroustání 5400 ot/min disku. Do rytmu
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 08:50:53

Masochisto
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 22:22:00
avatar
Chtěl jsem si ho pořídit a taky jsem si ho pořídil, ale vyhořel jsem na totálně retardovaným biosu od acera, bylo to do ntb, bohužel ho mám jako hlavní počítač a potřebuju v něm mít dostatek místa. Kvůli tomu jsem pořizoval dok místo dvd mechaniky bohuzel můj bios neumel a asi nikdy umet nebude víc než jeden disk tak sem milý sad vrátil a dok se mi tu jeste valí, tak kdyby ste o něj měli zájem stačí napsat.
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-24 22:41:29
avatar
Podľa mňa :
- správna kapacita = 10 TB
-správna cena = 100 € s DPH
Howgh...
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 00:44:43
avatar
Beriem 5 kusov hneď
Dxx1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 12:02:54
avatar
Tak ja vlastnim Intel SSD520 180GB na 64bit OS a par her, dalsi Intel SSD320 80GB na praci v Solid Worku + 32bit OS anebo kdyz jedu bez OS tak na benchmarkovani, dalsi profi Intel X25-E 64GB postaveny na SLC bunkach ;), ten mam na Linux a jinaci starsi OS, mamce jsem do pracovniho pocitace sehnal Intel X25-V 40GB na zalohy a rychle prepisovani , dale jsem vlastnil Intel X25-M 160GB a 2x80GB v Raidu 0, mel jsem zkusenosti i s Vertexy 2kami (60 a 120GB modely) a nakonec mam jeste v PC mechanickej 1TB WD Black FAEX a v NB 750GB WD Scorpio Black - prozatim spokojenej, akorat skoda, ze ty SSDcka na SandForce radicich (konkretne teda co jsem porovnaval tak Kingston HyperX 3K 240GB co jsem daval kamosovi do NB a muj Intel SSD520 180GB ...) nesahaji Intel X25-E ani po kotniky ... - proste je skoda ze SLC bunky se uz nepouzivaji (velmi drahe ) a vsechny disky se jiz delaji na MLC ci TLC (pripadne pro profi disky e-MLC).

Ovsem pro kazdeho normalniho cloveka bych videl proted jako optimum 128GB a vice u SSD + k tomu alespon 1TB HDD .
Ash_dd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 12:47:13

Pracovní notebook 180GB (Intel 520 Series), vše, co potřebuji pro to, abych mohl vesele parazitovat (ano, jsem OSVČ). Pro moje potřeby 180 GB naprosto dostačuje, klíčová data zálohuji na 64 GB microSD (trvale v čtečce NB).
Doma 120GB Kingston SSDNow V+200, přešel jsem z 75GB raptora (plus 2 x WD 500 v RAID 0)

Co mne ale mate - na tom intelu slyším "vrzání, chrastění", vzdáleně to připomíná seek hlaviček . Byl jsem paranoidní, tak jsem ho otevřel a je tam jenom tišťák, žádné plotny ... ale chrastí pořád
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 16:14:27
avatar
Mám 120 GB SSD, ale líbilo by se mi něco kolem těch 250 GB za maximálně 2500 Kč. Chtěl bych Samsung SSD 840 Pro Series 256GB, ale za cenu kolem 5500 se mi to zatím kupovat nechce.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 16:29:49

Ja si este pockam az spadne 250 GB pod 100 euro. Zatial je to pre mna pridrahy spas a mensia kapacita mi nevyhovuje.
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-25 18:29:54

Tak na tuhle otázku Vám můžu dát zcela přesnou odpověď. Ideální kapacita je nekonečná, ideální cena nulová. Na základě interpolace vývoje trhu jsem dospěl k závěru, že k ideálním hodnotám se nedostaneme dříve než v roce 2845.
igorv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-26 09:09:17
avatar
na w7 + word,excel a par zakladnych programov staci 32gb (4gb ram), ostatne na normalny hdd - najlacnejsie riesenie, ja pouzivam 120gb intel 525 a 520 v bookoch (+klasicke disky a sd karty) a v htpc 32gb (ostal po upgrade v booku) + kopa klasickych diskov
btw do kingstonu by som nesiel, zevraj niektore vydrzia len 500 cyklov, intel 5 seria by mal vydrzat najviac - z tych novsich cca 5000 cyklov a ma aj 5 rocnu zaruku, a taktiez som cital kopu hororovych situacii s kompatibilitou inych ssd ako intel, ja zatial kupujem len intel, ziadny problem...
RaY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sata 3 Gbps 2013-09-26 19:19:01
avatar
Je tu kupa lidi co temu rozumi muze mi někdo rict jakej bude procentualni propad vykonu posledních generaci ssd které mají prez tech 500 MB/s zapis i cteni na staris desce která nemá Sata 6Gbps rozhrani ale pouze Sata 3 Gbps ?
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-26 21:57:32

Tipnem si ze sa "iba" obmedzi max. sekvencna prenosova rychlost pre velkych suboroch na limit Sata 3 Gbps. Ostatne vykony (IOPS a male subory atd) ktore niesu dost vysoke ani na zahltenie Sata 3 Gbps zostanu +/- na rovnakej urovni.
RaY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-27 18:35:32
avatar
Takze v podstate jako systemovy disk by nemel byt nijak znatelny pokles vykonu diky rozhrani protože Windows samotny pracuje s mensimy bloky dat.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2013-09-27 13:22:42
avatar
Ja uz mam vyse 3 rokov 80GB Intel SSD a nemozem si stazovat. Mne tato kapacita zatial bohate staci kedze ho mam primarne a len ako systemovy disk. hry instalujem na klasicky HDD lebo tam som nevidel ziadny prinos napriklad v loadingu. No na OS, programy ako Office, photoshop atd je to uz v dnesnej dobe nutnost. Takze uz teraz po tych rokoch pouzivania mozem potvrdit ze to velke "bububu SSD ma malu zivotnost" boli hlupe a zrejme asi aj mierena antikampan. Ziadny pokles vykonu som nezaznamenal.A este rada tym co sa rozhoduju pre SSD. Nie je dolezita prenosova rychlost ale pristupova doba (ktora je u SSD takmer nulova a je jedno ci zvolite drahsi typ alebo lacnejsi ktory sa lisi len prenosovou rychlostou).
Seethe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bez SSD už nie... 2013-10-03 10:31:21

Dlhé roky som bol voči SSD odolný, lebo som na neho nemal peniaze, potom som objavil Kingston V200 120GB za rozumné peniaze a odvtedy si neviem vynachváliť, jednoznačne SSD ako systémový disk, všetko je podstatne rýchlejšie, naspäť už nikdy, ako bežný užívateľ (net, maily, občasné hranie) neriešim, či mi vydrží 2 alebo 10 rokov, pravidelne si robím zálohy a keby odišiel, kúpim nový, určite sa oplatí investovať, kto ešte neskúsil, rýchlo do toho
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 176x
Komentářů: 1
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1301x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2193x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1945x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1302x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1294x
Komentářů: 1