AMD má připraveny grafiky HD 6950 1GB a HD 6990 – vyčkává na konkurenční GTX 560/595 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 10 leden 2011
altRok 2011 bude dlouhý, vydávání nových modelů bude pozvolné …

 

 

 

 

Mám nějaké nové informace a data ohledně nových modelů grafik. Nejdříve ale tradičně pár slov k současné situaci a k souvislostem, abychom byli v obraze:

Jak už jsem vám říkal, v roce 2011 s největší pravděpodobností neobjeví nové grafické karty na 28nm výrobě. Budeme si muset vystačit s HD 6000 u AMD a GF500 u NVIDIA. Výrobci tak kalkulují s vydáváním nových modelů. Na tahu je hlavně NVIDIA, která dnes tahá za kratší konec lana …

AMD si v roce 2010 polepšilo mnohem více, než čekalo. Trh s DX11 grafikami ještě na konci roku stále ovládala s více než 85% podílem. Tomu odpovídá i situace ve hrách, kdy drtivá většina DX11 her, je optimalizována a byla vyvíjena ve spolupráci s AMD. AMD se také stalo druhým největším výrobcem GPU, když přeskočilo konkurenční NVIDIA a vzhledem k situaci s grafikami v CPU, už se na tom pořadí asi hned tak něco nezmění. NV má sice zásluhou GF110 nejvýkonnější grafické jádro, ale na poli grafik vede výkonově GTX 580 jen ve starších DX9/10 hrách. Navíc HD 5970 stále má značný výkonový náskok a to se počítá. Nová HD 6000 půlgenerace je už hlavně DX11 generace a úpravy architektury nijak nezvýší výkon v DX9. HD 6900 tak v moderních DX11 titulech ve vysokých rozlišeních a detailech, kde jsou tyto karty stejně jako GTX 570/580 používány, sehrává s modely NV zcela vyrovnanou partii. Jenže je levnější, má menší čip a je po všech stránkách efektivnější. Vidět je to zejména ve výrobě, kdy GTX 570/580 nemůže díky výrobní neefektivitě svého jádra, s HD 6950/6970 množstevně soupeřit. Zatímco AMD už prodala desítky tisíc HD 6900 grafik, GTX 570/580, které vyšly dříve, mají na kontě stále jen prvních několik tisíc kusů grafik první série. Výtěžnost čipů je diametrálně odlišná. Podle mých informací má GF110 výtěžnost kolem 10-15%, protože NV může použít skutečně jen povedené čipy s plným počtem funkčních jednotek 512 nebo 480, je to opravdu těžké to vyrobit. RV970 je o něco větší než RV870, nicméně je na 40nm výrobu vylepšeno, výtěžnost se prý drží kolem 60-70% a téměř všechna jádra, když se povedou, jsou plně funkční s plným počtem jednotek, protož také HD 6950 jsou tak často a úspěšně odemykat. A to nemluvíme o velikosti jader, protože výchozí Wafer má pro AMD i NV stejnou velikost, jádra vyrábí stejná továrna, je jasné, že větších jader NV se vyrobí méně než menších AMD + samotná výtěžnost a tedy úspěšnost výroby.

  • A teď k věci ….

NVIDIA tedy dobře ví, že na poli spotřebních grafik nejsou GTX 570/580 při náročnosti jádra GF110, prostě vůči RV970 na HD 6900 vážným soupeřem (Srovnatelné jsou jen výkonově, ve všech ostatních ohledech jsou v nevýhodě). Je to její vlajková loď, ale na spotřebním trhu se NV chce nejvíce spoléhat na GF114/104 jádro, které má k RV970/870 konkurence mnohem blíže. Chystá tedy GTX 560, která podle současných informací by mohla vyjít někdy na konci ledna (24.1.2010). Toto datum není definitivní, protože na trhu je stále velké množství GTX 460 modelů, zejména OC verzí, a výrobci by utrpěli ztráty. GTX 560 tedy čeká na vydání.

Jak víte, nabídne konečně plnohodnotné jádra GF104, tedy jeho novou revizi GF114. V žádném případě nejde o novou grafiku, stejně jako není nová GTX 570/580. Je to jen GTX 460 s novou revizí jádra v plné specifikaci 384 výpočetních jednotek a s vyššími frekvencemi. Očekává se zhruba 20% výkonový nárůst proti GTX 460 1GB. Výkonově by tedy měla být na úrovni, možná lehce nad HD 6870, která je ale levnější, má jádro menší. GTX 560 už ale nebude mít stejnou výhodu, jako měla GTX 460, která za své přijetí vděčí hlavně tomu, že při jejím uvedení v cenové relaci 200 dolarů, AMD nic slušného neměla. GTX 560 přichází do situace, kde je za 239 dolarů méně náročná HD 6870 a za 299 dolarů velice atraktivní 2GB HD 6950, jež lze odemknout na HD 6970. A aby toho nebylo málo, AMD už má připravenou onu novou revizi HD 6950.

Jak už jsem vám říkal ještě před vydáním HD 6900, AMD počítá u HD 6950 i s 1GB verzemi, protože 2GB paměti jsou zejména cenově náročné. Mohu vám potvrdit, že HD 6950 1GB existují a jsou připraveny na vydání. Již brzy je na trh uvede Sapphire a další výrobci budou následovat. AMD má i druhou verzi PCB, které je právě levnější, kratší. Tuto verzi si AMD šetří právě na GTX 560, která rozhodně nebude mít na růžích ustláno a 3měsíční situaci bezkonkurenční GTX 460, opravdu nezažije. HD 6950 1GB by měla stát zhruba 259-269 dolarů, možná i méně, modely HD 6800 mají také slušný prostor ke zlevnění, ale AMD necítí větší konkurenční tlak ze strany NVIDIA. Ta má z nových GTX 500 grafik na trhu jen 570/580, které opravdu nemohou cenově nějak tlačit. A zbytek? GTS 450 nestačí na HD 5700, GTX 460 nestačí na HD 6800, takže AMD má trh téměř kompletně pokryt ke své maximální spokojenosti.

Ach, ano. Zbývá high end, kde HD 5970 sice stále je s přehledem nejvýkonnější grafickou kartou na trhu, ale jako taková už se vlastně nevyrábí. I zde AMD vyčkává, co konkurence. AMD prostě nemusí tlačit na pilu a HD 6990 si nechává do zálohy a také chce maximálně využít kapacity pro HD 6950/6970, které se aktuálně vezou na poli popularity. Nicméně HD 6990 je hotová a otázkou tedy je, kdy vyjde. Měla vyjít na konci loňského roku, ale zdržení kolem výroby nových komponent napájecí soustavy, to neumožnilo. Odložena tedy byla na Q1/2011 s tím, že se pravděpodobný jevil buď rovnou CES 2011, nebo konec ledna (01/2010). Na CES je ale v hlavní roli mobilní segment a hlavně FUSION a AMD tak dá v lednu pravděpodobně přednost HD 6950/6970 ve všech podobách (včetně souboje HD 6950 1GB s GTX 560) a také právě novým mobilním grafikám v čele s HD 6900M.

Takže to zatím vypadá na únor (02/2010), kde ovšem zasáhne čínský nový rok. V tuto chvíli tedy vydání HD 6990 zatím vypadá nejpravděpodobněji až v druhé polovině února (21.2.2010?). AMD také po očku sleduje konkurenční NVIDIA, která přemýšlí, jak by se dostala AMD na kobylku. Jedna GTX 580 na HD 6990 nestačí, ani kdyby se na tranzistory stavěly. Dvě GTX 560, které by byly ideální z hlediska nákladů a provozu, ale díky nižší efektivitě, také stačit nemohou. Takže jediná možnost je duální GTX 595 na dvou GF110 čipech. To ale není ideální, výkonově by to dokonce nemuselo stačit a cenově a efektivitou výrobní i provozní je to jasně horší varianta. Rok 2011 ale bude dlouhý a jsem si téměř jist, že GTX 595 vyjde, ať už se vyplatí nebo ne, protože HD 6990 vyjde určitě a NVIDIA prostě podle mě nemůže stát a zase přihlížet, jak se AMD s obrovským náskokem rozvaluje další rok na trůnu s nejvýkonnějšími grafikami světa.

AMD HD 6950 1GB čekejte již tento měsíc minimálně od dvorního AMD výrobce Sapphire, její konkurence GTX 560 je závislá na výprodejích GTX 460 a také bude pohromou pro vlastní GTX 570, která v moderních DX11 hrách soupeří výkonově s HD 6950 2GB, což vzhledem k pozici GTX 560 bude pro NV dost problém. Stejně jako GTX 460 odstřelila GTX 470. Výrobci prostě kalkulují a to ovlivňuje vydání nových modelů. Dočkáme se i očekávaného high endového souboje, ale později, než jsme doufali, protože hotov je jen jeden ze soupeřů. Stejně tak se ještě dočkáme HD 6700 modelů a GTS 500 modelů, ale od těch si moc proti současným HD 5700 s GTS 400, mnoho nového neslibujte.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vyčkávanie... 2011-01-10 01:27:23
avatar
Ideálny stav na trhu GPU, no nie?
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 07:15:17

ne, bo by tu už celá generace asi byla, kdyby nVidiot byl konkurenceschopný.....AMD zdržuje, což je pochopitelné
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 01:39:25
avatar
no bylo i hůře, to je pravda
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 01:49:52
avatar
DD, som úprimne strašne rád, že nemusím práve teraz investovať do kúpy novej desktopovej grafickej karty. Nadšený nie som ani z nVidie, ani z AMD, čo tu budem zakrývať...
Viac ma momentálne zaujímajú mobilné Radeony. Kedy reálne môžem očakávať HD 6900M v obchodoch? Alebo mám rovno siahnuť po 5850M? Potrebujem to do konca mesiaca...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 01:53:22
avatar
HD 6900M bude jen v 17" strojích .... ale na rozdíl od GTX 485M i v normálních NB .... HD 5850M je a zůstane dobrá volba je to vlastně HD 6850M ;)

kdy se objeví na trhu, nevím přesně, některé modely NB jsem už ale s HD 6800/6900M viděl, pochybuji, že jich na trhu bude do konce měsíce nějaké větší množství ... tak v březnu už budou normálně.
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 02:00:39
avatar
Výborne, keďže jedno z kritérií, podľa ktorých vyberám, je maximálne 15,6" uhlopriečka, nevychádza mi z toho nič iné, len séria Acer Aspire 5943G...

Thanx Anarki!
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 19:56:48
avatar
Elancer - Rado sa stalo, som rád keď môžem pomôct
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 22:36:09
avatar
Jup, a od dnes už som videl v niektorých skladoch v cenníku zaradené nové Aspire 5950G, v podstate všetko identické so staršími modelmi, okrem preznačenej Radeonky 6850M a Sandy Bridge CPU! Hádam to stihnú do dvoch týždňov naskladniť...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 09:09:33

Je nějaká šance, že vyjde NB s Externí VGA, jako tuším byla HD3870?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 11:49:49
avatar
je i není ... koncept exterí VGA AMD podporuje, je to ale na výrobcích, zda to nasadí
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Externi GPU 2011-01-10 18:28:37
avatar
Externi GPU by bolo kvalitne aj s hladiska rozmerov karty aj chladenia
500W -Mainstream gpu s 2000G chladicom a vlastným zdrojom + skrinou
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 02:23:52
avatar
Odkaz alfa má 1GB HD6950 od Sapphire v nabídce už od 4.1., je ale zatím nedostupná.
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 07:45:20
avatar
Tak nevím, jestli jsou v AMD posraný až za ušima, jestli NV nekutí nějaký to dvoujádro, jinak totiž nechápu, proč čekají s vydáním HD6990. Ať si jí strčej do řitě, právě u týhle grafiky snad nejde o strategický načasování vydání, ale snad o nějakou prestiž ne? Já potřebuju grafiku dřív a do konce února, kdy se bude 6990 stejně teprve možná vydávat, s reálnou dostupností až během půlky března, se na to můžu vykváknout.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 09:18:53

Podívej se důkladně, tak jako u nVidie jde o obchodní, nikoliv technickou záležitost. Musí taky doprodat karty, např HD5970. HD6990 je především prestižní záležitost, max odbyt mají HD6850/70 a HD6950/70, tak to tam valí co nejvíc. Bojují proti GTX460/570/580 a přicházejícímu GTX560. Snaží se jím co nejvíc zablokovat trh.
febrik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 13:20:21
avatar
Já to chápu, ale tolik HD5970 na skladech určitě nemají, maximálně jsou nějaké kusy u jednotlivých výrobců. Ale už jen z povahy dvoujádrových grafik to nemůžou být nějaká horentní množství. Já bych se na HD6990 vykašlal a s klidem vzal HD5970 od Sapphire (ne Toxic, ale tu "slabší" 4GB verzi, protože ta se dá v pohodě na hodnoty Toxicu nataktovat a výkonově bude dostačovat i za rok a půl), jenže ta už není k sehnání a jedinou podobnou verzi, což je Ares, zase do kompu nechci.

Mě jen štve, že byly původně avizovaný na prosinec, pak se to přesunulo a kouká z toho nejdřív únor, což je pro mě už dlouho.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 15:59:00

Tak to ti věřím, ale jak se říká: "Peníze až na prvním místě." Co nejvíc nese, to dělají. Tiskové oddělení má ke všemu připravené nějaké prohlášení, a vždy je to v zájmu spotřebitele. Nějaký zádrhel tam je. Držím ti palce.
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 08:04:52

Ja som cez vikend na nejakom zahr. webe cital ze 28nm vyroba je na tom velmi dobre a ze hd 7000 ma vyjst skor ako sa predpokladalo takze niekedy zaciatkom druhej polovice 2011. Je na tom nieco pravdy?
Matess [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 08:29:22

ne, sice uz maji prvni vzorky... ale ikdyby se stihla seriova vyroba uz letos (cemu moc neverim - cim je to slozitejsi tim vice problemu se objevi), tak stejne grafiky s cipy nove generace prijdou jeste o neco pozdeji
tralala [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 08:58:25
avatar
Opět super shrnutí a možný budoucí vývoj situace. Jenom bych chtěl poprosit o jednu věc DD.
Můžeš udělat přehled všech jader obou výrobců (třeba i VIA a Intel - zřejmě do toho už taky zasahuje) a to s parametry i přehledem konkrétních modelů. A když už u toho budeš tak udělat přehled i procesorů? Ted myslím 1156/1366/1155/AMM3?
Díky
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 09:22:32

A výsledky dojivosti krav z JZD Chvojkovice-Brod nechceš??
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 10:16:36
avatar
Taky bych prosil tabulku ve které je shrnuto, v jaké fázi měsíce je nejlepší taktovat.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 07:11:16
avatar
Šak za úplňku nie ;)?
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 10:47:41
avatar
HD6950 1GB vypada jako dobra volba pro ten stredni proud Pekne shrnuti!
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nechápu..... 2011-01-10 10:53:08

Smysl HD6950 s 1GB paměti mi nějak uniká. Kam ji chtějí výkonem cílit? Vždyť rozdíly jsou již teď minimální:
HD6870 vs. HD6850 = +-15%
HD6950 vs. HD6870 = +-15%
HD6970 vs. HD6950 = +-15%

To jako chtějí výkon nahustit ještě takto?
HD6870 vs. HD6850 = +-15%
HD6950 1GB vs. HD6870 = +-10%
HD6950 2GB vs. HD6950 1GB = +-5%
HD6970 vs. HD6950 2GB = +-15%
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 11:20:42
avatar
O vykon v tomto pripade nejde, pointa je v tom mat na trhu dobru mainstreamovu kartu za skvelu cenu. No a kedze 1GB pamate usetri dost penazi a jeho absencia na zaklade minulych testov Radeonov HD 5870 1GB vs 2GB ani nedegraduje vykon, bude to cenova bomba.
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 12:11:43

No jo, ale zase si tím buď pohřbí prodejnost HD6870 nebo budou muset slevnit HD6870 a tím pádem i HD6850.
Právě proto nechápu AMD, že nevydala HD6950 rovnou s "pouze" 1GB paměti. Jak sám píšeš, výkon bude jen o malinko nižší a tudíž i kdyby neexistovala HD6950 s 2GB, tak má AMD pokrytý kompletně celý trh od cca 200 dolarů nahoru....
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 12:46:43
avatar
Ber to tak, ze cim viac modelov kariet na trhu, tym vacsia pravdepodobnost ze sa trafia do niekoho "gusta". Tak ci tak na tom neprerobia, oni to maju dobre spocitane, neboj :-). A my ako zakaznici z toho mozeme mat radost.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 11:52:03
avatar
Pointa je nedat NIVIDA ani mm prostoru pro její GTX 560 .... cenový prostro mezi HD 6870 a HD 6950 2GB pro 1GB verzi lze snadno udělat
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 12:22:55

Píšeš to přesně - prostor lze udělat. Zřejmě tedy slevněním HD6870 a HD6850, čímž vznikne větší "díra" pro umístění HD6950 s 1GB paměti mezi HD6870 a HD6950 se 2GB paměti.
Dle mého názoru bylo prostě zbytečné vydávat HD6950 se 2GB paměti. AMD si již tak svoji nabídku proti minulé řadě rozšířilo o grafiky HD68x0 (což bylo jednoznačně přínosné).
Je to samozřejmě pouze můj osobní názor na zvyšující se množství modelů jedné generace grafik (NVIDIA to dělá také jen v trochu jiné formě - se svými SE verzemi)....
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 12:44:04
avatar
SE edicia u GTX 460 je nieco uplne ine, to su vykonovo este horsie karty ako GTX 460 768 MB. Jediny dovod preco to Nvidia vydava je zbavit sa najmenej kvalitnych jadier a dopredat zasoby pred prichodom GTX 560. GTX 460 SE si kupi iba niekto, kto naozaj nema na poli grafik ziadny prehlad. Naopak AMD tym, ze uberie 1GB pamate kartu nijako neoslabi kedze dobre vie, ze v tej cenovej relacii si kupuju karty ludia hrajuci na 1680x1050 alebo 1920x1080 bez vysokych AA a AF nastaveni a ten 1GB im chybat nebude.
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 13:13:16

S těmi SE je mi to jasné. Já argumentuji pouze tím, že dle mého názoru mělo AMD vydat HD6950 jen ve verzi s 1GB (již na začátku).
Kdo používá rozlišení 1920*1080, tak mu bohatě stačí kterákoli z nové generace grafik AMD s 1GB paměti (HD6850/HD6870/plánovaná HD6950 s 1GB) a kdo používá 2560*1600, ten si stejně bude na hry kupovat až model HD 6970 se 2GB paměti....
Maissi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 13:14:57

A to má zřejmě ještě přijít i model HD6970 také s 1GB, takže rozdíly výkonů asi takto:
HD6870 vs. HD6850 = +-15%
HD6950 1GB vs. HD6870 = +-10%
HD6950 2GB vs. HD6950 1GB = +-5%
HD6970 1GB vs. HD6950 2GB = +-10%
HD6970 2GB vs. HD6970 1GB = +-5%

Doufám, že AMD nenapadne vydat ještě HD6850 a HD6870 se 2GB paměti....
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 14:05:41
avatar
perfektní pokrytí vyššího mainstreamu
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 14:22:30

Môžem vedieť odkial sú zobrané informácie o predajnosti grafických kariet? Podľa štatistík zo steamu to vyzerá trochu inak. Predajnosť síce nie je bohvieaka ale na desattisice predaných HD69xx to tiež nevyzerá(údaje sú aktuálne k decembru minulého roka): Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 14:40:38
avatar
prosímtě, STEAM nelze brát jako bernou minci, když ty statistiky aktualizuje se zpožděním, navíc HD 6900 nemají za sebou ani měsíc prodejů .... tak se těžko mohou ve statistikách nějak objevit, GTX 570 se prodává už měsíc a půl a ve statistikách také vlastně chybí ...

silně pochybuji, že to others zahrnuje HD 6900 a GTX 570! Podle mě to zahrnuje nějaké nestadnardní typy mobilních DX11 grafik a HD 6900 a GTX 570 ve statistikách vůbec nejsou.

Nicméně je to fuk, protože na prodej bylo připraveno zhruba na 40 000 HD 6900 grafik, zatímco GTX 570/580 nepřekročil počet 10 000. zdroj.výrobci grafik.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:10:34

Na steame sú v Other tie grafiky, ktoré majú malé zastúpenie medzi užívateľmi. Steam som sem dal ako príklad. Chcel som iba vedieť odkial sú tie čísla predajnosti, ktoré sa uvádzajú v článku.

Steam mal v 09/2010 okolo 30 miliónov užívateľov. Teraz ich je pravdepodobne viac ale aj keď budeme počítať iba tých 30 melónov tak to vychádza nasledovne:
DX11 grafík bolo 15.64% = 4692000 karet
GTX580 bolo 0.55% z DX11 = 25806 karet.

Čo len pre samotnú GTX580 je viac ako 10000. Už len vzhľadom ku počtu užívateľov je 0.55% vyššie číslo ako udávaš pre celu radu GTX5xx. Vôbec mi to nesedí. Pokial je na tom niečo zle tak ma opravte.
ReN4gad3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:42:21

Jenže ty počítáš s tím, že každý survey odešle. Já to třeba nedělám a pochybuju, že to dělá víc než půlka.

Taky je tam určitě nějaké procento neaktivních uživatelů...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:54:25

Dá sa niekde zistiť z akého počtu užívateľov je to počítané? Uvádza niekde Steam túto informáciu? Skusal som to chvilku hladať, ale nepodarilo sa a nemám na to teraz čas.
ReN4gad3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 17:04:25

To netuším, bohužel taky nemám čas se po tom pídit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 03:45:01
avatar
nedá
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 07:15:31
avatar
Můžeš se "naivně" zeptat na support foru je to informace, kterou by ti mohli dát nebo si to posčítej Když v poslední době koukám je tam ONLINE ! +- 3 - 4 mil. lidí, takže to tak "malé" číslo zas nebude
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 23:17:50

Citace:
GTX580 bolo 0.55% z DX11 = 25806 karet
jsi si jistý tím počte? Přál bych to nVidii i zákazníkům, ale zdá se mi to hodně.
Nethmed [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 15:11:12

GTX560 už má stanovené datum vydání na 26.1. 2011 a venku jsou samozřejmě i specifikace karty. Měla by být o cca 30% rychlejší než GTX 460
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 15:39:19
avatar
Mě by nejvíce zajímalo vydaní náhrady za HD 5750, 5770 ? Nevite nekdo neco k vydani HD 6750, 6770 ?
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:12:02

No náhrada za HD5750/70 měla být HD6850/70 (za HD5850/70 je HD6950/70). Tím přečíslováním udělali pěkný zmatek. On mezi HH57XX a HD58XX je velká mezera, kterou měla zaplnit HD5830. Pěknej aušus, propadák roku. Za ten náhrada není. Naštěstí.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 17:26:17

máš pravdu s tou náhradou 5750-6850 ... 5770-6870.
Mezera po 5830, tak nějak není postradatelná ;)
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 21:39:40
avatar
No já to spíš bral tak, že 6850/70, neni nahrada za nic ... protoze tenhle mainstream tu pred tím chybel, 5850/70 nahradily 6950/70 a ja mel prave proto za to, ze 5750/70, budou rovnez nahrazeny.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 23:10:10

Částečně máš pravdu, HD6850 je výkonově pár procent pod HD5850 a tisíc Kč nad HD5770 Je to nová generace, takže výkon musí být vyšší. Ale je to novinka, kdežto HD5770 výprodej, proto ten cenový rozdíl. Je pravda, že výkonový rozdíl mezi HD5770 a HD5850 je velký, proto se zdá, že HD6850 vyplňuje tuto mezeru. Byla tam HD5830, ale svými provozními parametry velice neoblíbená a ignorovaná (byly to nepovedené jádra).
Panoramix0903 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Sapphire Radeon HD 6950 1GB DD 2011-01-10 15:51:05

Sapphire Radeon HD 6950 1GB DDR5

Stačí zadať do Google jej Part Number:

11188-01-40G

reference Sapphire HD 6950 card (11188-01-40G) with identical specifications to the regular cards, except sporting half the amount of memory. The card is priced at around 240 Euros (
Nasy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:30:41

DD....Proc stale zduraznujes ze NV jadro je vetsi drazsi a mene efektivni pri vyrobe,psal si to uz tolikrat ze se plno lidem uz i o tom zda,to musis zduraznovat v kazdem clanku o GK ??pis o vykonu a spotrebe a efektivite to je to co ctenare nejvic zajima a ne to ze je jadro NV v podstate nanic a spatne navrzene a buhvi co,dyt uz si z tebe delaj na jinych vebech srandu ,ze dokazes napsat jen toto a ne normalni clanek o GK..je mi jedno jestli me smazes a zablokujes ucet tady na DDW jak si to udelal jinejm,treba proto ze se ptali na urcite veci ktere tobe moc nevoneli,protoze si o nich psat nechtel aby to nepospinilo povest GK ATI.Pises dobre clanky ale kazis je tim neustalym zduraznovanim veci ktere uz kazdy zna uplne nazpamet a treba ani nepatri k tematu,ale musis je tam proste napsat..viz technologicka vyroba jader v kazdem clanku jak ji ma NV spatnou a ATI vybornou,jiste ze ji ma o neco malinecko lepsi ATI ale vykonove jsou jak NV tak ATI GK zhruba stejne,zahrajes si hru stejne a nic nepoznas v 98% her.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 16:39:38
avatar
Je to škoda že se nových grafik na konci roku asi nedočkáme ale co alespoň zbude více fifníků na nove buldozery.Člověk musí vydět vždy to lepší než to horší jinak by musel s naší vlasti emigrovat,pokut možno na jinou planetu.
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 19:48:49
avatar
Skoro všude DD píšeš rok vydání 2010 asi by tam mělo být 2011.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 21:40:30
avatar
Ja se mu nedivim, ono nez si clovek zvykne
simik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 09:03:38

copy & paste ? :-D
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-10 21:56:26
avatar
Nechápu na co AMD čeká s vydáním 6990.Asi mě chtěji pěkně nasrat.Karty už jsou podle všeho hotové a upravovat je už nebudou,i kdyby Nvidia přišla se zázrakem,už s tím nic AMD neudělá.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 07:19:25
avatar
No nevím, na jednu stranu mi to příjde "logický" ale na druhou stranu zas ne. Kdyby to vydali teď, tak můžou dost "nahrabat" ne? Než když si počkají na "esovku" od NV, se kterou by to "mohlo" soupeřit ne?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 06:46:55

Trošku z iného súdku: Odkaz.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 09:36:29

Tak to je neco.Intelu to s Larabee zrovna nevyslo a DX vykon ich terajsich GK nestoji za rec.Takze sa rozhodli namiesto dalsieho vrazania dolarov do vyvoja radsej kupit know how od NV.No a ked uz to budu vediet tak si odkusnu od NV podiel na trhu
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-11 11:14:07

Nebolo by to iba od NV ale aj od AMD. Inak som zvedavý, či bude NV zasa robiť aj čipsety pre intel dosky. Som si myslel že už je to pasé ale podľa tejto novej dohody to kludne môže byť reálne.

EDIT: Síce ako čítam na EHW, čipsety z toho asi nebudú.
pseudografx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 66x0/67x0? 2011-01-17 19:53:26

Kdypak se dočkáme nových modelů řad 66 a 67? Pořád čekám na nějakou kartu na spodní hranici mainstreamu s nízkou spotřebou (ideálně bez přídavného napájení) a solidním výkonem. Taková 6670 s cenou 5670 a výkonem 5750 by byla ideální :-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Čtvrtek, 24 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1536x
Komentářů: 0
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verzi
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verziStředa, 23 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!Pondělí, 21 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1039x
Komentářů: 1
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1506x
Komentářů: 2
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!Čtvrtek, 17 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1120x
Komentářů: 0
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?Středa, 16 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1680x
Komentářů: 3