AMD naplánovalo frontální útok na mainstream – V dubnu dorazí RYZEN 5 procesory a RX 500 grafiky Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 14 březen 2017
altTo nejlepší, co kdy mainstream nabízel a za nejlepší cenu. Takový je plán AMD v kalendáři pro duben.

 

 

 

 

K velké škodě AMD i zákazníků, s novými v pravdě přelomovými RYZEN 7 procesory bohužel nedorazily současně i nové výkonné Radeon RX VEGA grafiky. A tak mnozí, jež zamířili pro nové AMD procesory, pokud chtějí výkonnou grafiku do svého nového PC, mají na výběr buď NVIDIA anebo NVIDIA včetně nejnovější GTX 1080Ti, i když ta je stále jen v referenční verzi. Což je výběr pěkně na houby, a jedinou světlou stránkou je, že NV alespoň podstatně snížila ceny GTX 1070/1080 a uvedla právě GTX 1080Ti. AMD každopádně propáslo dobrou příležitost. Což však už nechce opakovat …

  • Duben v podání AMD: RYZEN 5 a RADEON RX 500 pěkně spolu

A tak s druhou vlnou zbrusu nových procesorů RYZEN 5 a základních desek AM4, dorazí i inovované grafické karty Radeon RX 500. A pěkně spolu, tak aby se AMD mohlo naplno chlubit skutečně unikátní nabídkou kompletní platformy výkonných CPU i GPU, což INTEL ani NVIDIA nabídnout nemohou. A tentokrát už nabídka těchto nových produktů míří na největší část trhu, kterým je tedy střední segment, kde tyto produkty mají většinou nejlepší poměr cena-výkon na trhu vůbec.

V čele půjdou dva RYZEN 5 procesory. A to 6jádrový/12vláknový RYZEN 5 1600X (95W TDP) a pak 4jádrový/8vláknový RYZEN 5 1500X (65W TDP). Zatím neznáme přesné ceny, ale spekuluje se o pouhých 259 dolarech za 1600X a 199 dolarech za 1500X. To je 8000 a 6200 korun, což je teritorium Core i5 procesorů, jež ale mají pouhá 4jádra/4vlákna. Soudě podle toho, jak si vede RYZEN dosud ve srovnání s Intel produkty, můžeme si být celkem jistý, že RYZEN 5 procesory doslova rozmašírují Intel Core i5 velmi výrazně. Všude, snad s výjimkou her, kde to bude velmi vyrovnané, kdy jen jediný Core i5 model (7600K) má výhodu vysokých taktů. V nabídce by mělo být později i několik dalších RYZEN 5 procesorů.

AMD ale k těmto procesorům pro střední třídu, chce nabídnout i odpovídající grafické karty. Na trh se tak chystají nové Radeon RX 500 grafiky. Jak už od nás víte, nejde o nepopulární čistě přejmenování současných modelů RX 400. AMD v rámci nové řady uvede pravděpodobně kompletně jeden nový čip pro ultra low end (RX 550). A další modely použijí zbrusu nové vylepšené verze čipů POLARIS, které přinášejí několika zásadních vylepšení. A kromě vyššího výkonu je to i lepší efektivita atd. takový RYZEN 5 s Radeon RX 580 by tak mohlo být velmi zajímavé kombo a dávat jistě větší smysl, než do platformy AMD strkat grafiku NVIDIA. Tím spíše, že nové RX 500 grafiky ještě vylepší pozici AMD v mainstreamu, kde už nyní jsou Radeon RX 400 celkově výhodnější a zajímavější koupě (byť tomu, vlivem absence marketingu AMD ve srovnání s NV, prodeje neodpovídají).

A tak se v dubnu (05/2017), dočkáme kompletně nové mainstreamové platformy AMD. Konkrétně kolem 17.4.2017 by měly dorazit procesory RYZEN 5 a 18.4.2017 se objeví RADEON RX 570 a RX 580 karty, které budou následovat o něco později i slabší RX 560 a RX 550.

V květnu a červu pak budou následovat Radeon RX VEGA v červnu nejspíše AMD odhalí APU procesory ZEN+VEGA, které během léta (Q3) dorazí na trh spolu s RYZEN 3 procesory a nejspíše také uslyšíme o mobilních verzích RYZEN procesorů, které také na trh dorazí v druhé polovině roku. Ještě v blížícím se Q2 dorazí na trh veledůležitá NAPLES platforma s až 32jádrovými CPU a AMD se tak ve velkém stylu vrací na serverový trh. V průběhu Q3 dorazí také menší VEGA 11 grafika, která zamíří do obrovské výkonové mezery, která bude mezi RX VEGA (high end) a RX 580 (mainstream). A AMD má v rukávě ještě pár dalších novinek pro tento rok.

Každopádně uvedením RYZEN 7 procesorů 2.3.2017 začala potřebná a dlouho očekávaná revoluce u AMD, o které si mnozí, možná i právem, mysleli, že už ani nepřijde, neb se jí AMD se svým hospodařením nedožije. Dožilo. A v podstatě každý měsíc teď uvidíme nový produkt, který buď přímo nahradí některý ze starších a často nekonkurenceschopných a polozapomenutých produktů, či se s ním AMD vrátí do segmentů, kde už nějaký čas vůbec nebylo přítomno. Zatím vše začalo velmi dobře, doufejme, že to ve stejném stylu bude pokračovat, protože procesorový, grafický, serverový i mobilní počítačový trh potřebují pořádně vyvětrat a obnovit konkurenční boj ale i vlastní vývoj, který v mnoha směrech s absencí jakékoliv, byť malé, konkurence téměř umřel.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
ExcalibrCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 17:39:21
avatar
Však instabuy Jak RX 580 tak Ryzeník (Výměna Athlonu 64 3200+ by bodla)
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 20:58:55
avatar
Taky na to čekám jako na smilování (X3 445 a ATI 5850 sapphire )
ExcalibrCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 22:10:25
avatar
Aj co bych dal za 3jádro i na net už mi pomale nestačí, ale pracovat se na tom dá.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 17:39:45

Tak to je super, už bylo na čase, na testy Ryzenu i grafik se moc těším...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 17:47:40
avatar
V čem konkrétně "dává větší smysl" AMD CPU + AMD GPU před AMD CPU + NV GPU? Poučte nás, mě totiž nic nenapadá, ale to bude tím, že značkám nepodléhám.

AMD by naopak mohlo prodávat bundly aby takový "smysl" vytvořilo - např. sleva při koupi cpu + gpu na desku, hry zadarmo atd
Razi3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 22:54:50

Samozřejmě krom pocitu, že mám vše od jedné značky, to výhodu nemá.

S bundly to je super nápad :-) .
TeeJay [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 22:59:07
avatar
Tím, že vyjde cenově i výkonově lépe.
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 17:54:09

Jj Machina. Tak to bych presne uvitala jeste pameti k tomu. Proste dodat cely set. Jinak AMD se pekne rozjelo. Hlavne at nepolevuje, urcite to s trhem zahybe. Uz se tesim na testy.
Azi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 17:54:12

hmm včera jsem objednal R7 1700 spolu s ASUS Radeon DUAL-RX480-O8G za 6 500,-; tak teď nevím, jestli oboje vrátit a znovu zatnout zuby na ten měsíc?

Můj notebook už začíná mít problém i s přehráváním videa
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 19:33:41
avatar
Nač čekat. Cena je víc než dobrá a další měsíc se může kvůli dostupnosti změnit na měsíc a půl.
Azi0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 19:53:20

Mě by zajímala cena / výkon.
Když vezmu, že výkon půjde nahorů o 20%, tak čekám (chci) cenu také o 20%.
Tedy výkon karty teď 40fps za 6500,- => na 48fps za 7800,-

Otázka jak moc je to reálné... a teď jak to bude s dostupností - půjde ven rovnou nereference, nebo reference a až měsíc nato neref. verze a za kolik?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 20:05:30
avatar
Kdo ví. Je tu ještě vývoj kurzu dolaru, reakce konkurence atd. Kupoval jsem 8GB RAM za 700Kč i za dvojnásobek. To je život, ale ty se takového extrému u CPU+GPU bát nemusíš. Kdyby šlo AMD s cenou ještě víc dolů, tak by ho Intel zažaloval za dumpingové ceny .
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 17:55:30
avatar
Škoda že Vega tak pozdě, tak dlouho čekat nebudu...
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 18:18:07

TO jsem zvedavej, 1800/1700 nic moc stale zustava npř intel 7700 objektivně lepší volbou při současnem stavu SW a her.

Třeba na ryzen 5 už budou SW vývojáři lepe připraveni.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 19:43:02
avatar
Při současném stavu SW a her je osmijádrový ryzen konkurentem desitijádrovému Intelu co stojí 4x tolik. Nebo že by v testech byl už obsažen SW z budoucnosti?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 20:10:45

Takže o neoptimalizaci AMD Ryzen, nemůže být řeč
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 20:27:07
avatar
Může, jde jen o to jak velká. Optimalizovat se dá do nekonečna, ale Ryzeny jsou bomba už teď.
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 23:30:49

Me zajimaj herni testy na praci mam mac nejsem blazen abych pracoval pod oknama a ve hrach dostava ryzen vsude na zadek od levnejsiho 7700

Mimo hry muzou bejt ryzeny zajimave pro nektere uzivatele
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 23:42:33
avatar
Drtivá většina lidí co na PC pracuje má Windows nebo Linux. Užij si svoje omezenecké vnímání světa. Vysvětluje to i tvůj postoj k procesorům.
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 09:27:00

To ja te drtivé vetšine neberu, jsou obory kde se MAC vubec nedá používat, ale v mém naopak MAC dominuje a neznám moc kolegu co by dělali na oknech.

Ale mě osobně WIN PC zajímá jen na hry, na nic jineho a tam ryzen nedává smysl, do her je ted intel lepší.

Hlavně mi vadilo že DD casto píše že je npř ten 7700 slabej a k ničemu ale CPU se používá na 2 věci, Práce a Hry, na práci je lepší ryzen ale na hry je lepší intel. Takže by to měl i DD odlišovat a psát o ryzenu jako o odbrem pracovním CPU ale určitě ne o dobrem herním když jsou lepší a levnejší na trhu od intelu.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 10:47:41

To budeš muset asi jinam na jiný web.
Tady se to až tak nerozlišuje a CPU se bere jako celek pro více využití a tam Ryzen je špica. To jestli dává o 15 fps méně ve FHD rozlišení oproti 3x - 4x dražšímu Intelu, kterému konkuruje ... nezlob se, ale tvoje rýpání je mimo
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 12:42:18

Uvedomuješ si ake kravini melieš? Kupiť slabšie drahšie 4 jadro, namiesto lacnejšieho vykonejšieho 8 jadra...
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 14:36:00

A proč ignoruješ to, co píše? Nebo sis to pořádně nepřečetl? Poměrně pěkně vysvětlil fakta. Takže znovu. Používá PC jako hráč a na aktuální (kolega píše teď) hry je prostě skutečně zatím lepší I7, to je fakt podložený testy na velkém množství webů. Také se vyjádřil, že na práci je lepší Ryzen. Nevidím žádnou kravinu v jeho příspěvku. Ty a všichni ostatní, přestaňte zobecňovat, na konkrétní určení, což je hraní, je prostě AKTUÁLNĚ Core I7 7700k výkonnější CPU. Co bude za pár měsíců, pokud se rozhodnou vývojáři své stávající gamesy aktualizovat, nikdo neví. Zatím ale pro hráče stále lepší I7. Tak!
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 14:49:55

No právě, co bude za pár měsíců, natož za pár let ... já třeba upgraduju cpu 1 za 5 let. 4 jádra jsou už dnes na hranici a 8 jader mě nechává chladným a vím, že mě nic v rozmezí 5 let nezaskočí
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 14:56:10

Přesně jsi to trefil, zase u mně je to doba podstatně kratší, takže spíš koukám na aktuální situaci, než na tolik let dopředu, na 5 let bych bral Ryzen jako ty. Takže prostě každýmu vyhovuje něco jinýho, mně hrozně štve, když někdo tvrdí Ryzen nebo Intel. Každej má jine preference.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 15:11:23

Když vyšel v roce 2007 world in conflict, který využíval efektivně 4 jádra, mohl jsem se s tehdy ročním dualcorem klouzat. Proto si už na to dávám pozor.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 15:20:38

Ten jsem hrál taky, na Quad Core, to byla boží hra, z nostalgie jsem jí koupil na GOG za pár šupů a i dnes je fajn.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 15:31:08

A jistě také víš, že výkonostní přínos byl v pomalejším 4 jádru, než ve vysoko taktovaném dvoujádru.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 15:45:23

Samozřejmě. Ale k čemu jsou ti aktuálně jádra, když je hry neumějí využít. Ještě to bude nějakou dobu trvat....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 15:52:45

Asi to bude o nakládání s financema. Když na to máte měnit cpu po roce, dvou. Ty hry přijdou, kor když už oba výrobci prosazují multicore řešení.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 16:08:30

Jo jsem celkem nadšenec a měním často, baví mně to :-)
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 16:37:04
avatar
A tady je zakopaná ta čuba Baskervillská. Kupovat si CPU na pár měsíců je poněkud výstřední i na Babiše. Jak se chce někdo rozhodovat, když neváí co bude za pár měsíců? Ani ta I7 není za hubičku.
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 21:05:24

Dovolim si tak trocha nesuhlasit. Povodne som chcel kupit ryzen 1800x ale ked som zbadal taktovanie a testy objednavku som zrusil a vzal som 1700 a taktol na 4.1ghz . Hram v rozlisku 3440x1440 a tu mi nepripadalo ze by mi 7700k prinieslo nieco navrch. Ale realne kupit 4 jadro ked za tu istu cenu mozem mat 8 jadro s vykonom ako ma ryzen 1700. Pre mna jasna volba. S procesomrom som moc spokojny.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 04:10:17

Prosimte kupuj si 2x,3x drazsi intely a prestan tu oblbovat lidi jak ryzen stoji za houby.Je mi sumak jak neefektivne nakladas s prachama ale netluc to do hlavy ostatnim.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ryzen a Windows 10 2017-03-14 18:44:50
avatar
AMD potvrdilo že scheduler vo Windows 10 funguje a výkon Ryzenov je v poriadku, čiže výrazné optimalizácie na úrovni OS pravdepodobne nebudú.
Odkaz
frano [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 18:49:25

jesteze se aDDmin neuspechal a neinformoval o novych nvidia ovladacich, ale o spatne optimalizaci W10 pro ryzen nam nezapomnel hned napsat
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 21:03:40
avatar
No ono pokud nvidia se chvástá (pardon naznačuje) jak moc se zlepšily nové ovladače tak je přeci jenom lepší to otestovat a né jenom otom napsat ne.
JanM [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 20:36:19

Uprimne, tohle je sokujici informace! Ze podivnou nevykonost Ryzen cipu AMD takhle zazdi jsem fakt necekal.



Uprimne, problem s vlaknama existuje, je to jasne videt z testu, ale AMD samo rika, ze je vsechno v poradku!!!

Na zadnym patchi pro HRY nebo snad pro Windows 10 se nepracuje to znamena, ze pokud nekdo tvrdil opak, tak lhal...

Je to ostuda ze nekdo z AMD napsal co napsal. Je totiz evidentni, ze problem existuje.
NěkdoTady [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 21:55:49

Jak jsem koukal, tak jen psali, ze neni problem primo v scheduleru (jak ve W7, tak ve W10, pry funguje podobne).

ps. Jsou nekde testy Intelu ve W7 a v aktualnich desitkach? Aby to tam nevypadalo podobne.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 01:06:11

AMD napsalo, že sheduler ve WIN 10 je OK (proto v aplikacích je většinou vše OK), ale že některé hry defakto ten sheduler asi neposlouchají, že tam problémy objektivně jsou a AMD se snaží s vývojáři s tím něco udělat.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 17:21:15

Ono se to nějak přežíje, ty hry s Ryzenem nehratelné nejsou, jen se to moc nafukuje a nové hry budou už Ryzeny podporovat. Stejně tak ale nesmysl odepisovat I7, protože to na hry bude ještě stačit nějaký ten rok, tady pár lidí dělá, jako by I7 byla zralá na vyhazov do koše, to je pochopitelně úplněj nesmysl. Ale že bude mít kratší životnost jak Ryzen, to je snad jasný.
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 22:52:06

Musím priznať, že ma toto zistenie trochu sklamalo. Skutočne som veril tomu, že Ryzen sa v hrách posunie vyššie. Takto sa potvrdzuje, že problém nie je v optimalizácii, ale v architektúre. Dva spojené procesory majú bottleneck v servírovaní dát z cache. Akokoľvek silné FPU bude vždy pracovať iba na 35% ak nebude mať dáta, ktoré by spracovalo. Takto Ryzen 7 zostáva dobrým herným procesorom, ale nie výnimočným herným procesorom. Naďalej zostáva výnimočným procesorom na render a encoding. Šancu zmeniť to bude mať asi až druhá generácia ZENov.
Paradoxne teraz môže nastať situácia, kedy R5 4/8 bude omnoho slabšia v renderingu, ale rovnako silná v hrách ako R7. A toto už bude za 200Eur bestseller.
VLuk3s [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 23:54:43

i tak ma Ryzen hodne dobry vykon ve hrach...to ze nema IPC jako posledni Intel se vedelo,ale neni to FX,Ryzen ma 2x lepsi IPC nez FX,coz v dnesni dobe bohate staci,znovu rikam,ze nejlepsi bude R5 4/8,to pohne s trhem a situace se otoci a bude to nejlepsi model od AMD a to nejlepsi pro hrace za hodne dobre penize,Ryzen 1700/1800 sou spasou pro lidi co na pocitaci pracuji a nebude je to stat mnoho a i nato hrani je to uplne vpohode,ale to uz nebude duvod aby si to koupil hrac ,protoze ma ty I5ky
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 06:53:59
avatar
Ja sa tesim na R5 1500X, pripadne R5 1400X. K tomu RX 580 pripadne RX 570, a mainstreamovy komp s dobrym pomerom ceny a vykonu je na svete.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 01:07:55

AMd nežíká, že tam není problém ve hrách, ale že to není chyba W10, ale těch her, a že pracují s producenty her na řešení.
vkba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 08:35:29

Nebudu urcite k 'bugu' co spominas, treba AMD nastavit na perf. inak nefunguje korektne. Cakal som ze DD da hned bombovy clanok, ale nic
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 19:08:51
avatar
S rokem 2017 AMD spustilo brutální ofenzívu na všech frontách.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 20:26:28

Ježiš to je vždycky propagandistická hláška od tebe Ty děláš v marketingu AMD?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 20:37:48
avatar
Mně přijde, že i po příchodu Ryzenu je marketing AMD tam kde byl a jasně sázejí hlavně na hodně nízkou cenu a samošíření této informace mezi lidmi.

IMHO je to lepší cesta, než být otravován reklamou. Kvůli některým reklamám bojkotuju určité firmy, protože jejich reklamy jsou silně obtěžující.
3x3cut0r [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 20:56:32

Sto tabletů týdně, sto tabletů týdně, rozdáváme, rozdáváme sto tabletů týdně!
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 21:27:46
avatar
Nevim2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 21:34:36
avatar
Kéž by.
ludva [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 07:24:29

Však bylo na čase rozčeřit smrduté zelenomodré vody Držím palce konkurence je potřeba.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 21:14:11
avatar
Už ma pekne sere celé AMD, pol ročný hype, procesory nikde, nehovoriac, že meškajú dva roky.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 21:25:39
avatar
Teraz som trocha zmätený. tak v piatom či štvrtom mesiaci?

"A tak se v dubnu (05/2017), dočkáme kompletně nové mainstreamové platformy AMD. Konkrétně kolem 17.4.2017 "
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 06:50:04
avatar
Opravte si chybu DD:

A tak se v dubnu (05/2017), dočkáme kompletně nové mainstreamové platformy AMD.

Cesky kalendar ovladam
digitalis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 11:51:55
avatar
Coze mam tolko minusiek? Ved duben je 4. mesiac. 5. mesiac je predsa kveten A R5 ma prist v aprili/dubnu.
1zwei [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 13:09:57

Doesn't matter. to budú tí, čo mali V.O.S.R. v novembri
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 14:33:20
avatar
Minusiek maš preto vela, lebo tu chodia ľudia, ktorí nechápu významu písaného slova.
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-14 21:31:25

Nevím, kdo z nás je slepej, ale já Ryzeny v obchodech vidím skladem. Takže někomu z nás dvou přeskočilo a já to nejsem, protože jsem objednal R7 1700
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-23 00:05:08
avatar
Ja nepotrebujem nízko taktované 8jadro ale vysokotaktované 4-6 jadro.

Ja čakám na mainstream (o čom je mimochodom aj tento článok) a už čakám dosť dlhú dobu. Takže reči o tom komu tu preskočilo si nechaj pre svoju maminku, ktorá ťa ukladá večer do postele.

Pôvodne mali byť vydané procesory ZEN o dosť skôr, potom sa to posunulo na január(01), v januári sme sa dozvedeli že február(02) a nakoniec reálne až apríl(04). A DD má v článku chybu máj - 05.

Preto som ostal zaskočený. Mimochodom tá chyba je tam stále. Ty slepec.

edit: To by ma zaujimalo, čo na tom R1700 budeš robiť.
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 01:08:31

Procesory nikde? Kolik jich chceš?
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 08:15:42

Pravděpodobně myslí něco v nižším mainstream segmentu, tedy R5 nebo i R3. Myslím, že většina zákazníků u nás hledá něco v rozmezí 3000-7000Kč.
Jinak za mě je Ryzen7 dobrý procesor, díky kterému se začne lépe a rychleji optimalizovat pro víc jader. Pro AMD je to velký krok, který znamená návrat, kdy jsou jejich procesory schopné konkurovat nejen cenou, ale i výkonem (v některých aplikacích dokonce předehnat Intel procesory).
Ale na druhou stranu nevidím důvod proč po vydání R5 přecházet z mého rok starého i5-7500, uvidíme jak dopadne souboj v další generaci
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 13:13:19

on duvod prechazet na novejsi radu uz neni trosku dyl

jinak tenhle dubnovej hype me prijde usmevnej
s velkou pompou se tu ohlasuje ze v dubnu prijde dalsi cast ryzenu (kdyby si intel dovolil vydat i7 v unoru, i5 v dubnu a i3 v zari, tak tu urcite mame kladnej clanek o tom jak ty launche pekne davkuje) a po roce uz obvykla davka rebrandu grafickejch karet

to pro me teda zadna revoluce a frontalni utok neni
u procesoru sem schopnej zavrit obe oci s tim, ze je to nova platforma a ikdyz trvala tak je povedena, takze i ty bugy clovek zkousne
ale chvalit rebrandy polarisu s vylepsenym vyrobnim procesem, ktery nam tu nekdo sliboval uz napodzim?
a oznacovat to jako velkej utok na mainstream? ten kdo ma 1060/rx480 si urcite okamzite koupi rebrand toho stejnyho
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 13:17:58

Kdo má aktuální mainstream si nic kupovat nebude, ale opravdu ne všichni jej mají.
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 13:25:54

nejen aktualni
kdo si v roce 2014 koupil tady nenavidenou gtx 970 je do dneska vysmatej
ma vykon okolo rx 480 uz tri roky za stejnou cenu
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 13:55:09
avatar
Za tohle lhaní bys měl dostat ban.
GTX 970 stála 9000 Kč.
RX 480 stojí 6000 Kč.
GTX 970 byla za špatně udělanou VRAM kritizována všude.
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 14:05:43

gtx 970 stala v dobe vydani 9000 (v kvalitnich nereferencich) tam se asi shodnem
rx 480 v dobe vydani stala kolik? 6000kc? vazne?
ano dneska ji clovek za tyhle penize koupi, v dobrejch edicich a je to vyborna volba za ty penize
ale v dobe vydani to byla tezka bida
reference staly 8000kc (a ty reference byly presne srovnatelny vykonem s gtx 970) a na nereference se cekalo 3 mesice

takze za tim co sem napsal si stojim a muze si to kazdej overit na heurece kde jsou grafy vyvoje cen

a problemy s VRAM u gtx 970 resili hlavne lidi co ji nemeli a hledali jakejkoli duvod proc je r9 390 lepsi, ne ti co na ni v pohode hrali
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 14:49:38
avatar
Napsal si to blbě. Ty časy se daly vykládat různě. Diskuze je o aktuálním mainstreamu a ty vytahuješ ceny z minulosti.
Citace:
kdo si v roce 2014 koupil tady nenavidenou gtx 970 je do dneska vysmatej, ma vykon okolo rx 480 uz tri roky za stejnou cenu


3 roky přičtu k 2014 a nedostanu rok uvedení RX 480. Taky nedostanu stejnou cenu, která platí „dneska" neboli 3 roky od roku 2014. Vysmátej dneska není (a už vůbec ne 3 roky), protože o 3 tisíce levnější konkurence má mnohem lepší architekturu a on už poznal, jak nvidie rychleji stárnou kvůli ojebané architektuře. Stejně jako to před ním poznali majitelé GTX 680. Za stejnou cenu mohl být vysmátý možná 2 roky, dnes (3 roky) ne.
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 15:09:12

jo napsany to bylo spatne
vysmaty byli lidi kteri si tu gtx 970/r9 390 koupili v roce 2014 a necekali na polaris
tak dobre hrali dva roky za stejny penize se stejnym vykonem

a to ze preznacenej polaris nezmeni v mainstreamu nic je asi jasny
respektive on uz zmenil, to ze stavajici polaris zlevnil protoze za mesic by se prodavali karty s nalepkou 480 hur nez 580 (ale stejne tak ty karty mohli zlevnit z jinejch duvodu)
uvidime na kolik budou 580 naceneny
ale jestli nekdo od rebrandu ceka revoluci ve smyslu posunuti vykonostni tridy do nizsich cenovejch segmentu nebo podobne tak je na hlavu

jestli me AMD prekvapi a rx 580 bude stat 4000kc, tj o tridu niz nez ted tak se tu omluvim a nasypu si na hlavu popel. nic mensiho revoluce a utok nebude
TurboCmelak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 15:29:40

Jak někdo může tvrdit, že 970 má podobný výkon jako RX480 to fakt nechápu. Vždyť je to totální hovadina, moje GTX 980 ve strix edici šlape dá se říct stejně na fullHD jako RX480 strix, kterou používám aktuálně.. jasně, jak která hra ale pokud budu srovnávat co mě zajímá (tedy budoucnost / životnost karty) tak RX vede díky DX12 a 8gb ram.. Zkus tu druhou laru, která chce 6gb ram naplno.. s RX no problémo s GTX970/980 problémo. )) asi tak

Kamarád má tu tvojí slavnou a vysmátou GTX970 a furt řeší píčoviny s mazlou textůrou, nebo vypadáváním, padaj mu FPS .. nenastaví textůry na max u nových her, pač mu to pak nejede hratelně.. jojo, fakt výhra.. kdo hledá tak najde a problémy s ní jsou.

A to já mám obě karty doma (rx je přítelkyně koupeno v prvním měsíci uvedení za 8200kč s ASIC76% -> všude jinde 10-11tis -> nesmysl cena, souhlas) ale i po takové době ta krata šlape jak má a výkon jde nahoru a GTX970 se může jít opravdu zahrabat
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 15:52:33

ja netvrdim ze jsou stejne vykonny
naopak souhlasim s tim ze ted jsou srovnatelny karty rx480/gtx1060/gtx980

ja tvrdil ze ze ten kdo si koupil nereference 970 a necekal mel stejnej vykon jako reference rx 480

a to sedi. v cervnu byly na trhu pouze reference 480 a to ve vykonu nereferenci 970 (ono ty oc edice 970 nebyli od 980 nijak daleko a rozdil ceny ten vykon navic vubec nereflektoval)

a nejaky osobni problemy s kartou to bych do toho netahal
najde se spousta lidi s problemama s obema znackama. pokud to neni obecnej problem, jako meli treba piskajici 970 na zacatku, tak to neni relevantni
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 08:12:22
avatar
u "protistrany" to hype není ?
marek11ss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - amd 1600x 2017-03-15 08:04:40

niečo som našiel http://www.cpu-monkey.com/en/compare_cpu-amd_ryzen_5_1600x-708-vs-intel_core_i7_7700k-664
mikhail800 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - lacnejší výhráva 2017-03-15 10:04:22

Už som vyrástol z tohto AMD-Intel fanboy záležitostí. Úprimne...ak bude výkon i5-7500 a R5 1500 na rovnakej úrovni (+/- pár percent), tak v mojom prípade rozhodne menšia spotreba a hlavne nižšia cena.
PeterSqu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DDos AMD World 2017-03-15 12:16:32

až vyjde LGA 2066 a 7740K buzde to taky tak tady žít intelem, jak to teď tady žije AMDéčkem..
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 12:43:19

To bude záležet na tom, jaký výkon to bude dávat a za jakou cenu.
Přesněji, jde o platformu 2066. Pokud je pravda to, co se o 7740K píše, tak ta nic naprosto nezmění, nic reálně nového nepřinese.
PeterSqu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Aio Waterblock 2017-03-15 15:12:20

řeším chlazení procesoru grafiky a m.2 ssd disku v pcie adapteru jaký AIO kit je na to nejvhodnější?
máte někdo zkušenosti s montáží do miditower..
duse [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - frontální útok 2017-03-15 18:34:50

Dneska jsem si vybíral nový služební notebook a chtěl jsem se zapojit do frontálního útoku... No bohužel jsou asi všichni extrémně natěšení z toho co přijde a serou na to co je, takže jediná rozumná volba byl noťas s Nvidia grafikou. Nedávno jsem četl, že notebooku se prodává více jako stolních PC, tak trochu nechápu, že AMD resignovalo i na toto, kdy podle zdejšího magazínu mají AMD grafické čipy tak skvělé provozní podmínky, že není ani třeba žádných úprav a můžou jít do notebooků ihned. No asi se zase informovaní a natěšení výrobci trochu sekli
technik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-15 22:23:18

tohle sme tu uz resili
mobilni rx 480M existuje jen na papire
puvodne to mela bejt preznacena rx 460 tj mensi polaris a byla oznamena uz skoro pred rokem

ale bud vsecky cipy zkoupil apple, kterej je prodava za lidovejch 80k kacek a nebo se AMD leklo toho ze NVIDIA dava do notebooku stejny cipy jako do desktopu
takze jejich mensi polaris by ve srovnani s 1060 dopad priserne

at je to tak nebo tak tak na mobilni segment naprosto rezignovali, rx480M vysumela do ztracena a nikde o ni informace nejsou. a ted se jakoze hraje mrtvej brouk, zbytek mobilni rady 400 mela bejt preznacena rada 300 a popravde najit nb s radeonem je umeni. a ani se nedivim kterej silenec by chtel produkovat 2x prezanceny 28nm karty v nb kdyz muze mit moderni reseni (ano v nb uz jde o kazdej watt)
majklyk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ryzen a RX 5xx 2017-03-16 21:19:31

AMD Ryzen 5:
- obavam se, že diky tomu co provazi vydani noveho vicejadroveho procesoru a jeho neoptimalizace, bude trvat nez bude vyhodnejsi nez I5 co se tyka her. Podle toho jaka cena se uvadi nemyslim, ze jej lidi budou nejak masove kupovat, muselo by to byt aspon o tretinu mene nez o stejnem vykonu i5.
Kdo si zase chce kupovat neoptimalizovany produkt. tzv holuba na strese.
Intel moc nezlevni, protoze tato trida je o hodne velkych poctech a ty AMD nedokaze pokryt.
Intel zlevni akorat modely konkurujici Ryzen 7, kde bude postupem casu okradat o něco méně a to postupne jak se budou optimalizovat aplikace a hry pro tento procesor. Jak jsme si precetli nema to rychle reseni (vykon ve hrach Ryzen 7), neni reseni update podpory procesoru ve win10, chyba je jinde.
Osobne jsem v lete supervyhodne koupil Haswell I7 (za cca 2000 :-) a tak nemam duvod menit.

AMD grafiky refresh RX 580, Rx470:
-Jak jsem jiz psal Rx480, 470 byl nedodelek a i tak byl pozde.
V dobe kdy cekala spousta lidi na vykonnejsi grafiku nez RX480 dostane neco o 15% vykonnejsiho a vsadim se, ze jen v AMD friendly hrach. Jinak to bude tak 8%. Akorat spotřeba bude o 20% lepší.

Doufam, že se AMD z predchozich chyb poučí a do třetice jim aspon Vega vyjde par drobnych po Nvidi posbira. Muze ji zachranit jen rozvoj 4k.
Sam bych neco vzal, bo se mně pokazila aktualní AMD grafika. AMD mam jiz 5 kartu po sobe.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-20 05:41:31
avatar
RYZEN bude v produktivite vzdy nasobne vykonejsi nez je vykonejsi cenove srovnatelny intel ve hrach.
Zatimco rozdil ve hrach je realne prakticky nepostrehnutelny (jestli mate 120 nebo 150FPS asi dost tezko poznate a zazitek z hrani bude stejny), rozdil v ostatnich aplikacich poznate na prvni pohled.

Nevim v cem je Polaris nedodelek, jestli Sony nebo Apple by pouzili nedodelky. Lepsi vlastnosti jsou dany pouzitim LPP namisto LPE procesu, samotna architektura zadne zmeny mit nebude, zustane tedy stale podle vasich slov nedodelana. Nevim v cem je navrh cipu nedodelany, je otazka jestli by nedodelany navrh cipu fungoval.
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-18 19:05:14

Navrhujem aDDminovi simulovať výkon 6/12 a 4/8 jadier na 1700, otestovať to a tak možno trochu predčasne ukázať aké výkony môžeme čakať od nových R5 Ryzenov.
Ak sa nemýlim, tak vypnúť jadrá na 1700 by nemal byť problém. Čo poviete?
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-18 21:35:18
avatar
Tu je taký jeden nasimulovaný benchmark 4C/8T Zen RavenRidge aby sme vedeli čo a ako v 2018-stom.
Odkaz

Takže sa pripájam k takejto simulácii od DDho.
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-18 22:09:38

Niečo som našiel tu Odkaz
Tu je tiež niečo pri konci recenzie Odkaz
A z tohto Odkaznepriamo vyplýva, že R5 4/8 budú dve verzie, jedna ako 2+2 a druhá ako 4+0. R5 6/12 bude pravdepodobne ako 3+3 verzia.

Zatiaľ sa zdá, že R5 pošle i5 do dôchodku, ak teda Intel nezníži rapídne ceny alebo svojim i5 nepridá HT.

Asi najväčší boj sa odohrá v tomto segmente.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-20 05:43:12
avatar
R5 bude 3+3 a 2+2, zadna 4+0 / 4+2 verze se neplanuje!
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-20 20:24:09

To je už oficialne?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-03-20 20:24:44
avatar
procesory RYZEN 5 jsou na cestě, simulovat nic nebudeme otestujeme rovnou je ...
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Joker 2 je v kinech – nevídané filmové selhání a propadák?!
Joker 2 je v kinech – nevídané filmové selhání a propadák?!Pátek, 04 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 752x
Komentářů: 1
Unreal Engine verze 5.5 se představuje – nový systém nasvícení
Unreal Engine verze 5.5 se představuje – nový systém nasvíceníÚterý, 01 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1129x
Komentářů: 3
2. série The Last of Us se představuje – tvůrci tančí kolem kontroverzí
2. série The Last of Us se představuje – tvůrci tančí kolem kontroverzíPátek, 27 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 985x
Komentářů: 1
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!Čtvrtek, 26 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1660x
Komentářů: 2
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!Středa, 25 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1742x
Komentářů: 2
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?Pondělí, 23 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1560x
Komentářů: 0