AMD ukázala výkon Radeon RX 6000. Výrazně převyšuje RTX 2080Ti/RTX 3070. Konkuruje RTX 3080!? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 09 říjen 2020
altPřekvapením na závěr parádní prezentace RYZEN 5000 procesorů, byla krátká ukázka RX 6000.

 

 

 

 

V pouhých 20ti minutách prezentace s představením nových ZEN3 procesorů RYZEN 5000, dokázalo AMD kompletně spláchnout Intel a aby to náhodou nebylo NVIDIA líto, tak znejistit všechny tak, že je na stole opravdu otázka, zda i po uvedení Radeon RX 6000 grafik, budou nové „papírově uvedené“ RTX 3080/3090 nejvýkonnější herní grafiky na trhu. AMD přitom nemuselo novinky odhalovat, ale udělalo to velmi chytře a záměrně prakticky trollovacím způsobem. Kdy ukázalo nespecifikovanou nějakou RX 6000 grafiku a její výkon ve 4K rozlišení.

  • Co tím AMD dokázalo? Hlavně popravit nesmyslné spekulace

Několik posledních dní před touhle prezentací se opět vyrojily naprosto nesmyslné spekulace o výkonu nových Radeon RX 6000 grafik, podle kterých prý nové „velké NAVI“ bude soupeřit výkonem maximálně s RTX 3070, protože údajně NVIDIA nachytala AMD tím, že na novou RTX 3080 místo menšího GA104 jádra, šoupla to velké GA102. Tyto ničím nepodložené zvěsti šíří zejména někteří výrobci grafik a na ně navázaní spekulanti v zákulisí. Má to ovšem více než jeden problém.

1, AMD záměrně tají informace o velkém NAVI 21 před výrobci karet (ukazovala jim jen menší NAVI 22), a to i za cenu, že nereferenční verze dorazí později (což bude jedno, protože reference má velmi dobrý chladič). Dokonce AMD záměrně vypouští dezinformace, kdy přesně ví, komu co řekla a monitoruje trasu úniku. Jinými slovy, zdrojům blízkým výrobcům nereferenčních grafik se nedá v současnosti nic věřit, protože tito notoričtí leakeři jsou krmeni falešnými a neúplnými informacemi.

2, Nedává absolutně žádný smysl, aby AMD soupeřilo maximálně s RTX 3070, tedy kartou, která téměř určitě zůstane cca 5% pod výkonem RTX 2080 Ti napříč průměrem her. Rozdíl mezi RTX 2080 Ti a už dva roky starým Radeon RX 5700 XT s malým 7nm NAVI 10 se 40CU, je pouze 35% ve 4K. Takže RTX 3070 bude zhruba o 30% lepší. Proč by AMD mířilo tak nízko?

3, Podle některých si údajně hloupé AMD před dvěma lety řeklo, že nová generace jeho high endu bude mít výkon jen o třetinu lepší než ne-high endový RX 5700XT?! To přeci nedává žádný smysl. Tím spíše, že víme že velké NAVI je doslova velké NAVI. Tedy určitě větší než NAVI 10 se 40CU. Máme potvrzeno z důvěryhodných zdrojů, že velké NAVI má fyzicky 80CU (samozřejmě aktivních jich na finální kartě může být méně). Velké NAVI je ovšem podle všeho skutečně 2x větší než NAVI 10 ve všech ohledech. Navíc má vylepšenou RDNA 2 architekturu s vyšším IPC a dalšími novinkami. A dosahuje vyšších taktů.

Nic z toho ani není jen zbožné přání či spekulace, Microsoft a SONY používají nové RDNA 2 grafiky. Konkrétně jen 499 dolarový Xbox X má verzi s fyzicky 60CU na téměř 1,9GHz, která má výkon o třetinu vyšší než Radeon RX 5700XT! Takže jen Xbox X má vlastně výkon téměř určitě, prakticky lehce pod úrovní RTX 3070! Jenže samostatná grafická karta za těch samých 499 dolarů, co stojí celý Xbox X, osazená s RDNA2 čipem, nabídne určitě víc.

Takže každý, kdo rozhlašoval, že AMD stěží dorovná RTX 2080 Ti a bude maximálně konkurovat RTX 3070 s tím velkým NAVI, je blázen! No a u AMD měli zjevně dost těchto nesmyslů, a tak rovnou ukázali, že nespecifikovaná verze nového Radeon RX 6000 s velkým NAVI (které ale bude existovat ve více variantách) má mnohem vyšší výkon než RTX 2080 Ti a RTX 3070 ...

  • Bude mít NVIDIA s RTX 3080 problém?

AMD ukázalo výsledek FPS ze tří her (kdy minimálně dvě velmi vyhovují NVIDIA) a to ve 4K rozlišení. Což znamená že v žádném případě nejsou karty ovlivněny výkonem procesoru. Současně má NVIDIA možnost plně využívat potenciálu a výkonu AMPERE, jelikož v nižším než 4K rozlišení je jinak NVIDIA limitována vlastní architekturou. V 1080p či 1440p má mnohem nižší nárůst výkonu proti RTX 2000 než ve 4K. AMD tedy velmi sebevědomě ukázalo tři čísla v plných detailech ve 4K rozlišení, která nevyhnutelně budou všichni srovnávat s RTX 3080 v plné síle atd.

Srovnání je samozřejmě ošemetné, protože srovnáváme testy a recenze z různých zdrojů, které nevznikly vy stejných podmínkách. A i výsledky ve stejných hrách pro RTX 3080 se dost výrazně liší napříč různými recenzemi. Nicméně protože mám RTX 3080 FE v redakci a chystáme testy a recenze, rozhodli jsme se to změřit sami s AMD RYZEN 3900XT a X570 platformě a DDR4 3200MHz RAM, tedy s aktivním PCIe 4.0 abychom vyloučili nějaké bottlleneck a až na CPU vlastně stejné sestavě jako mělo AMD. Ve 4K by neměl být rozdíl výkonu ve hrách mezi 3900XT a 5900X prakticky žádný. Každopádně takhle to vypadá v tomhle „hrubém srovnání“ s RTX 3080 FE:

Ano, vidíte dobře. Ten nespecifikovaný Radeon RX 6000 má o 30%(!) vyšší výkon než RTX 2080 Ti a velice podobný výkon jaký má luxusní RTX 3080 FE edice. Má současně o 60 ale také klidně až o 90% vyšší výkon než RX 5700 XT. Pokud jsou tedy čísla AMD pravdivá (o čemž moc nepochybujeme). Můžeme tedy ukončit ty nesmyslné debaty o tom, jak AMD zase zklame a bude mít problém konkurovat maximálně RTX 3070 a NVIDIA jí zase uteče s „nedostižným“ RTX 3080.

  • AMD ukázalo co potřebovalo a zároveň nechává hodně prostoru!

Co je důležité zmínit, že zástupce Radeon divize AMD důrazně připomíná, že jednak stále ladí finální výkon a hlavně neprozradili, jakou specifikací „velkého NAVI“ RX 6000 vlastně ukázali. Jinými slovy, tohle nemusí být zdaleka maximální výkon, který některá z RX 6000 karet nabídne. Je velmi pravděpodobné, že AMD neukázalo tu nejvýkonnější variantu. AMD jen málokdy demonstruje v poslední době při podobných příležitostech, tu vůbec nejvýkonnější variantu nového produktu. Ostatně i v té procesorové demonstraci používala RYZEN 9 5900X, ačkoliv 5950X je výkonnější na jádro i na celek.

  • Takže co to je za kartu?

Můj kvalifikovaný odhad? :) Realisticky, se podle mě díváme na „obyčejný“ Radeon RX 6900XT (nebo 6800XT), který pravděpodobně bude mít to jádro lehce ořezané kvůli výtěžnosti. Tedy z těch fyzicky přítomných 80CU bude mít verzi s aktivními 74 možná 76CU. K tomu poběží na konzervativnějších taktech, takže TDP karty bude někde mezi 250 - 280W. Což pokud by dokázalo mít výkon takhle blízko RTX 3080 s TDP 320-350W, v jejím nejlepším scénáři ve 4K, to by bylo hodně zajímavé, protože v nižších rozlišeních, kde je NVIDIA AMPERE limitována sama sebou, by to mohlo vypadat výrazně jinak.

Osobně by mě šokovalo, kdyby to, co AMD ukázalo, byla ještě nějaká ořezanější verze. Tedy nějaký Radeon RX 6900/6800 bez XT třeba jen se 60-64CU a nižším než 250W TDP, protože tohle by mohla být cenová konkurence pro RTX 3070, ovšem s výkonem blízko RTX 3080?! To by měla NVIDIA skutečně velký problém. Ale to je až příliš optimistické, než aby to mohla být pravda a důvěryhodnější spekulace hovoří o tom prvním scénáři. Tedy realisticky si myslím, že jde nejpravděpodobněji běžný referenční „Radeon RX 6900XT/6800XT“ s lehce ořezaným BIG NAVI ...

Což by odpovídalo současně tomu, že je velmi pravděpodobné, že tohle není nejvýkonnější model RX 6000 série!

AMD má podle mého názoru (a dle toho co slyším z důvěryhodnějších zdrojů) TOP verzi s plně aktivním 80CU „big NAVI 21“ jádrem, současně s vyššími takty a vyšším TDP. A ta už podle mě RTX 3080 určitě porazí. Zda to bude stačit na RTX 3090 je otázkou. I když nepodstatnou, protože co když AMD dokáže podobný výkon nabídnout s kartou s jen 300W TDP a hlavně ne za 1500 dolarů+, ale „jen“ za 1000 dolarů. To najednou dává smysl ta zdánlivě nesmyslná RTX 3080 20GB verze, kterou chystá NVIDIA. Každopádně z některých důvěryhodnějších zdrojů zaznívá, že AMD se rozhodlo jít do toho naplno, protože NVIDIA udělala chybu a 8nm výroba SAMSUNG je sice levnější, ale 7nm TSMC je výrazně lepší.

Tím spíše, že pro AMD už je to třetí generace 7nm produktů a druhá generace RDNA. AMD cítí tu šanci a v rukávě má ten fakt, že teď měříme výkon ve hrách, které vlastně na RDNA nejsou nijak optimalizované, ale všechny nové hry na novějších enginech jsou a budou přímo vyvíjeny a optimalizovány na RDNA2 díky tomu, že stejná GPU mají i obě konzole.

Popravdě řečeno vzhledem k tomu, jak mizerná je situace ve výrobě nových NVIDIA grafik, kdy firma už potvrdila přetrvávající mizernou dostupnost, což nevyřeší dříve jak v Q1 2021, tak AMD vlastně stačí „k poražení NVIDIA“ jediné. Mít ty RX 6000 karty slušně dostupné a reálně v obchodech. A může být spokojeno. Každopádně u AMD se zjevně někdo naučil marketing. Protože jediným grafem bez toho, aby vlastně plně odhalilo co má v ruce, ukázalo vše, co bylo třeba. Tedy že pozice konkurenční NVIDIA s RTX 3070 ani RTX 3080, nemusí být zdaleka tak pevné, jak se zatím zdálo. Umlčelo současně hloupé až škodlivé spekulace o tom, že RDNA2 bude nějaké další zklamání a nebude konkurenceschopná výkonem atd. Pokud se vám prostě líbí výkon, jaký má RTX 3080 s tím neuvěřitelným dvojím metrem mnoha v podobě ignorováním obrovské spotřeby, že najednou 320-350W je najednou „normální“, a tleskáte za to celé NVIDIA, pak se vám nepochybně bude líbit i RX 6000 od AMD, který bude mít výkon podobný. Teď je jen otázkou, zda ho AMD dokáže nabídnout za lepších podmínek, speciálně s nižším než tím šíleným 320-400W TDP, které je velmi v praxi nepříjemné.

Každopádně AMD ohlásí a představí konkrétní Radeon RX 6000 karty již 28.10. a dostupné budou v listopadu v obchodech. Je pravděpodobné, že nejdříve dorazí dražší verze karet s tím „velkým NAVI 21“, ale brzy by je měly následovat i levnější novinky s menším NAVI 22, které vlastně nahradí RX 5700 sérii. Takže nás sledujte dále, budeme o všem informovat …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 15:43:54

špekulacii je milion, nevieme ani akou technologiou to bude AMD vyrabať, ani velkosť čipu, ani počet jadier, ani spotrebu, velkosť zbernice, cenu, proste nič.
Aspon že AMD uviedlo vykon, ale ani tu netušime ktory s tych troch planovanych čipov to bude a či vobec budu 3
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 16:07:22
avatar
už ať je 28. sem fakt zvědave, a marketing konečně taky udělanej dobře
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 16:43:44
avatar
Ja si tiež myslim, že AMD ukázalo výkon RX z dôvodu aby vyvrátilo pochybnosti o tom, že bude konkurovať len 3070. Teraz už vieme, že dosiahne aj na 3080. Stále ale nevieme, či ide o najvýkonnejší čip alebo nie. Argumenty DD, že prečo neukázali najvýkonnejší čip majú zmysel avšak vychádzajú z predpokladu, že AMD výkonnejší čip ako 3080 ma. Tu už si ale nie som tak istý, ono totiž islo o to, že museli niečo ukázať a predsa by nemalo zmysel ukazovať niečo co ma výkon pod 3080. Čiže to či šlo o top model alebo nie sa dozvieme len koncom mesiaca.
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 16:50:26

Rozdíl 5-10% je pro mě jako žádný rozdíl. To už bych radši preferoval kartu s lepší cenou a provozními vlastnostmi. Takže za mě AMD super, že mají konkurenční top kartu.

Ale hlavně, kašlat na navi21 a rtx 3080, já chci navi 22 vs. rtx 3070/3060
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 17:48:16

Presne tak, ja sa rozhodujem stale cena/vykon/spotreba/hluk, pred 4 rokmi to na pana vyhrala GTX1060 do dnes s tym nemam problem, cez 250W určite GPU kupovať nebudem, proste nevyhodim svoj pasivny platinum zdroj za 160€ len preto aby mi PC žral aj travu kolo cesty a hučal ako prudove lietadlo. Alebo to bude 3060 3070 alebo 6700 6800
Funin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 22:33:16

na to si asi budes muset pockat az na pristi rok
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 23:06:47

Nebo 29.10. Pro srovnani. :-)

Jako jo,Q1/Q2 snad uz budou komplet nabidky .. i v noteboocich. A snad se OEM pochlapi i s ryzen 5000
Funin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 23:52:18

cekam, ze letos predstavi a vydaji jen 21, ale tak u AMD je mozne vse a treba se dockas no
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 15:19:15

Bylo by to mrzute,kdyby ne. Cely vyssi mainstream by zustal po zbytek roku nvidii a pak by tady byly zase clanky, jak vsici pitomci kupuji nvidii. Takze doufejme alespon v predstaveni a ohlaseni terminu letos.
Seilan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ceny 2020-10-09 16:52:45

Ať už bude výkon nových karet jakýkoliv, ceny stejně budou přímo úměrné kartám NVidii. Žádnou cenovou válku neočekávám a ani v dnešní době čekat nezle. AMD ty peníze potřebuje když do toho věnovalo tolik úsílí. Není to žádná Low značka co si chce hrát na Robina Hooda. O kolik bude lepší poměr cena/výkon??? 8%-12% oproti NV??? Víc neočekávám, ale je to jen spekulace a osobní názor na věc.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 17:09:24
avatar
Já se obávám, že poměr cena výkon bude stejný, jako u nVidie. Krom několika akcí, nebylo AMD v tomto poměru lepší nikdy. Cena vždy odpovádala výkonu. Alespoň v českých obchodech.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 17:05:55
avatar
Uvidíme. Pravdou je, že AMD se podílelo na vývoji Borderlands 3, což může hrát svoji roli. Víme málo, ale zatím to vypadá nadějně.
marfan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 17:10:09

No s pohľadu toho aby sa v očiach zákazníkov AMD vytiahla nad Nvidiu musí vydať grafiku silnejšiu ako 3080 či už herne alebo výpočtovo.

Aspoň to tak vidím pretože, AMD stále sa doťahuje prečo by raz keď má ten potenciál predčiť Nvidiu tak to neskúsila.

Je známe, že RTX3090 je karta na výpočty hlavne to neberiem ako hernú kartu a preto by AMD malo mať výkonnejšiu kartu ako RTX 3080. Inak to bude znova opakovaná pesnička.

Ibaže by prekvapili brutálnou efektivitou.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 17:14:42
avatar
Jak už tu někdo napsal jakožto hráče by mě uspokojilo cokoliv s výkonem klidně i 10% pod 3080 ale adekvátní cenou a pokud to bud mít třeba o 100w menší spotřebu, tak by to bylo jasný rozhodnutí.

Poslední věc co zbyvá zodpovědět bude jaký bude výkon v RT. Překoná Turing?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 21:55:38

Bude to remíza No ne úplně všude, za to se ale dočkáte RT v daleko větším počtu her, než tomu bylo doposud. Píšu ve vykacím vzoru, protože mě RT (zatím) a DLSS (vůbec) nezajímá.
DLSS je sračka, aneb jak ještě zkomplikovat a zkonstruovat přes různé filtry a stabilizaci obrazu výkonostní marketingové hrátky s výsledky grafických karet. Prostě native je oldschool a jakékoli zásahy ze strany výrobce do kvalit renderovaného obrazu povede v budoucnu k podprahovým šizením obrazu a manipulacím ve svůj prospěch.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 23:27:03
avatar
Je ti jasné, že celý rasterizační proces je šizení obrazu?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 23:43:57

Dodatečné úpravy výsledného renderingu je trochu něco jiného než vývojářský výsledek jejich práce.
DLSS není součástí infrastruktury hry. Je to aplikace používaná výrobcem grafických karet, proto to znepokojení.
Ať se to týká kohokoli i AMD, tak mi to je proti srsti. Ne proto, že by teď byly výsledky pro "někoho" nakloněné.
Ale proto, že se to dá hodně zneužívat v budoucnu. Bohužel jsem skeptický v tomto směru.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 20:02:37
avatar
Uvědomuješ si, že se tu bavíme o hrách, které zobrazují abstraktní věci?
Tohle není o tom, že by zkreslovali to, jak vypadá nějaká reálně existující věc.
Nebo ty máš pocit, že DLSS a podobné věci by mohli zkazit výsledný dojem, který měl vývojář hry na mysli?
Richi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 30% 2020-10-09 17:28:41

Já tam teda nevidím, že "RX 6000 má o 30%(!) vyšší výkon než RTX 2080 Ti."
Vidím tam 10%,20% a 30% a tohle bych si, podle jediného kdovíjakého grafu, netroufl tvrdit tak slavnostně.
Co slavnostního bezesporu jistě je, je posun výkonu mezi RX 6000 a RX 5700. Ten je parádní.
Ale, tím nechci vyvolat žádnou diskuzi. Jsou to jen nějaké ukázky a k tomu uvedenému výkonu a plácnutí procent to má být jen taková poznámka na okraj.
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - něcojako DLSS 2020-10-09 18:18:12

Bude mít AMD něco jako DLSS? Vím, že se o tom spekulovalo, ale pro xbox ani ps5 nic ohlášené není.

Nezajímá mě ani tak DLSS pro současné hry, ale klidně až do budoucna. Kdyby totiž AMD něco takového protlačilo a ujalo se to nejen na konzoli, ale i na PC verzích her, prodloužilo by to třeba o rok či dva životnost grafiky.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 18:31:42
avatar
DLSS se nikdy nemůže prosadit jako standard, protože všechny konzole mají AMD ...

ano AMD bude mít technologii, která má stejný efekt jako DLSS ve hrách, ale funguje jednodušeji, všude a s menšími nároky ...
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 19:00:45

Označil jsem to jako DLSS, protože pro to nemáme jiné slovo, snad leda "AI upscaling". Pochopitelně že AMD nepoužije DLSS, protože nemá Tensor Cores.

A teď k tématu, máte někde odkaz, kde to někdo poloofiko (alespoň pro ty konzole) naznačil? Pokud by tam bylo nějaké to AI upscale "AMD-DLSS", bylo by to fajn. DLSS 2.0 už není mazanice, ale naopak to vypadá na fajne zvýšení výkonu i pro (budoucí) starší železo.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 19:06:58

Na Saphire kartách už taková technologie funguje dávno. Nevím jak ostatní
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 19:20:55

Tuto technologii má AMD už delší dobu. A dokonce 2. Jde o Fidelity FX CAS a Radeon Image Sharpening. Obě funkce dělají v podstatě totéž. Pakliže jsem to dobře pochopil, tak Fidelity FX CAS musí být implementován do hry, stejně jako DLSS. Ve hře pak jde nastavít "míru" oné funkce. Kdežto Radeon Image Sharpening je přímo v ovladačích AMD a můžeš ji využít v DX9/DX12/Vulkan hrách když si to v ovládacím panelu grafiky zapneš
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 23:54:03

Fidelity FX CAS je bezny algoritmus na detekci a vyhlazovani hran,podobne jako antialiasing. V kombinaci s dodatecnym upscalingem dava slusne vysledky. Nicmene je open source a je dostupny tedy i na kartach nvidie. Image sharpening je taktez open source.

DLSS je "algoritmus" pro AI,kdy se nauci na vyssim rozliseni vzhled a pak jej promita do nizsiho rozliseni,aby jej "vylepsil" pro vysledny obraz. Pricemz se rovnou pocita s upscalingem. Omezeny na rtx.

Podle nekterych zdroju dlss 2.0 tolik netrpi na artefakty,ale chapu,ze nvidia to neprotlaci do tolika her. Kdyby ty 2 "klasicke" metody byly stejne, nebo vice ucinne,neplanovala by AMD alternativu k DLSS. Byť to tedy nemame ozdrojovane.
rumpeak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 19:04:53

DD, tvůj odhad na cenu karty s výkonem lehce nad rx5700xt TDP max 150w? Prostě takový čip z Xboxu, který mi neupece malou case?
Zubik1000CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nová karta 2020-10-09 19:10:40
avatar
Hmmmmmmmmmm. Že bych se nakonec vykašlal na nVidii a risknul to a vzal AMD, až budu kupovat novou grafiku? Snad mě ta absence cuda jader nebude nějak limitovat...
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 19:23:44

Ked AMD vydá kartu čo bude tesne pod RTX 3080 (+-5/10%) ale s TDP do tých spomínaných 280W a za výrazne lepšiu cenu tak tu nie je o čom...Ja len tak prajem aby to čo predviedli nebola ta najvýkonnejšia karta želám aby tam držali tromf RX6xxx XT s čím prekonajú 3080.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 20:58:38
avatar
Tak takovou kartu muzes mit i u nVidia, kdyz 3080 postelujes, tak to bude cirka podobny, 30-40% spotreby dolu pri 4-8% ztrate vykonu ... jedina vada zatim je, ze maji jen 10GB ... to nema smysl, ale az bude 20GB verze tak to bude tezke rozhodovani.
Dollars1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 21:04:03

Už se těším na recenze jak někteří recenzenti budou i tak shazovat AMD procesory i grafiky kdyby byli sebe lepší neříkám zde myslím jiné weby :-D
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 21:30:35
avatar
Jo pošteluješ jenže už jsi vyděl jak nějaký normální člověk co se pořádně nevyzná v pc šteluje nejakou grafiku nebo přetaktovává procesor ? já ne věčinou koupí komplet pc a maximálně ho akorád zapínají a vypínají nic víc.
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 21:58:45

Este neznáme cenu a ani o akú kartu sa jednalo bol by som certifikovaní dement pravé teraz si kupit 3080
Klaurung [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 23:35:49

ta tvá odpověď evokuje další otázečku: to jako příjdu k NV a řeknu jim dejte mi prosím jednu plnotučnou 3080 o 1000-1500 levněji ja si ji podvoltuji ?! nebo to myslíš jak s tou cenou.....on se na ni ptal totiž taky.
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 09:03:37
avatar
Prvni varovani muzes brat z cen Zen 3, zapomen ze AMD dal jede charitu, pokud 6900XT bude vykona jako 3080 a mit lepsi provozni vlastnosti, tak cena bude kosmeticky nizsi, podle toho jak moc nVidia nastreli 3080 20GB, dost dobre bude mozne, ze si budes vybirat jen dle preference znacky a premyslet, jestli se ti ta tisicovka vyplati v pripade, ze vykon v RT bude u nVidia treba o 1/3 nebo 1/2 vyssi.
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-12 07:59:51

RTX, DLSS
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 21:26:45
avatar
Jen at to AMD s těma grafikama či ovladači nepodělá těch pádů a blackscreenu jsem si s RX 5000 užil až moc a pokračovat se mi v tom nechce.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 22:25:48
avatar
Jo, taky mě to štve.
Ale je potřeba říct, že DD má pravdu. Nikdy v tom nejsou Windows nevinně. Ve 100% případů kdy mi to padlo nebo hodilo černou obrazovku, tak to vždy bylo tak, že mezi instalací ovladačů a tím problémem byla aktualizace Windows. A taky ve 100% případů stačilo udělat čistou novou instalaci AMD ovladačů a zase do příští aktualizace Windows klid.

Zkrátka AMD má ty ovladače nějak přecitlivělé na změnu něčeho co se ve Windows při aktualizacích často mění a jak k tomu dojde, přestanou být ty ovladače stabilní. Skoro bych si po zkušenostech s jinými produkty takhle citlivými na změny v OS tipnul, že šahají někam, kam by dle instrukcí MS rozhodně sahat neměli ;-) A dělají to proto, že jim to umožňuje vyšší výkon nebo nějakou jinou výhodu.

Trochu ve stylu těch bezpečnostních děr v Intel CPU, které jsou způsobené tím, že Intel vědomě některé věci neudělal pořádně, protože tak jak je udělal to přineslo víc výkonu.

V práci třeba provozujeme jednu takovou databázi, která se taky nestydí sahat si až do kernelu a dělat tam věci ze kterých by nejspíš vývojářům kernelu vstávali vlasy hrůzou:-D
Většinou to nese to své ovoce, ale občas je to za cenu stability no...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 23:03:43
avatar
Když už mi dávate mínusy, co takhle napsat proč? Já jen popisuju vlastní zkušenost s ovladači pro 5700XT.
Poslední černou obrazovku a následný restart jsem měl pár dní zpátky a poté, co jsem zase načisto přeinstaloval AMD ovladače, tak zase klid. Pořád stejná písnička...
Příští očekávám zase po aktualizaci Win10 ;-)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-09 22:39:39
avatar
Pokud by se ukázalo, že to co ukazovali bylo něco jako Vega 56, HD 7950 nebo legendární HD 5850 a podobně. Zkrátka druhá nejvýkonnější karta s maličko osekanou specifikací toho TOP čipu (například RX 6900 bez XT), tak to bude fakt mazec :-)

Jen škoda, že i tak čekám cenovku minimálně kolem 15k a cenu plné verze minimálně kolem 20k, což je pořád dost astronomická výše, když si vezmu cenu všech jejích předchůdkyň...

Pokud to tak dopadne, tak budu doufat, že vydají ještě nějakou 6800XT s cenou kolem 12-13k, na kterou se snad vzmůžu ;-)
Bohužel ceny, které nasadili u Zen 3 mě nenaplňují optimismem. Ale snad je to jen novinková přirážka, která zmizí, až se doprodají Zen2/RDNA1 produkty.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 08:29:33
avatar
Tak to ses teda velkej optimista. Tipoval bych spis tak 15-18k. A to si myslim ze jsem taky jste dost pri zemi. Uvedomte si, ze AMD neni charita. Pokud karty budou vykonne, tak nemaji duvod vest jakoukoliv cenovou valku. Oni akcionari taky budou chtit sve dividendy.
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 09:49:08
avatar
Jenže AMD není v pozici konkurenta, ohrožujícího Nvidia, která ovládá 80% trhu s dedikovanými grafikami. Podíl AMD je v současnosti malý a AMD musí nasadit hodně nízké ceny a hodně vysoký výkon, aby to uživatelé začali kupovat a poměr na vahách se začal trochu měnit. Tohle je běh na dlouhou trať. Jen vydání jedné grafiky to nezmění. A hlavně, celé to stojí a padá s marketingovým oddělením. Ti rozhodnou o úspěchu. Navíc AMD musí bojovat na dvou frontách a když chce přidat investice do CPU, musí je vzít z grafického oddělení. Nemají to jednoduché. Já to vidím tak, že AMD se zbaví grafické divize a tu převezme někdo jiný, velký. Kdo, to je snad jasné. Třeba *****.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 12:38:48
avatar
Hovadina největší, ... AMD už teď peníze má, ... dluhy zaplacený snad taky (nebo skoro zaplacený se domnívám) a bude už teď jen a jen líp. Každopádně teď můžou nalít víc peněz do grafik protože u procesorů se už váha teď obrátila na stranu AMD uplně ve všem a je potřeba nyní ukázat Nvidii přesně to, co se povedlo ukázat Intelu. Čili kopanec do koulí
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 13:51:11
avatar
Splaci, ale jeste nemaj hotovo ... Odkaz
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 14:15:17
avatar
Myslím, že by teď AMD nemělo usínat na vavřínech, co se CPU týče. Intel to nebude kazit do nekonečna. Až se vzpamatuje, ukáže se síla investic do vývoje. Navi 2x bude vůči nVidii v pozici (doufám), jako v době vydábní Ryzeny 3000 proti Intelu. Pokud ano, pak i to bude pro AMD obrvský skok kupředu.
darksicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 15:55:55
avatar
AMD s tomu neuchylilo ani s RX5000, tak proc cekas ze to udela s RX6000? Krom zbozneho prani k tomu nevidim jediny duvod.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 23:13:49
avatar
Jo, kdybys hledal optimistu, tak většího než mě je dost těžký najít ;-)
Já sice vím, že doba, kdy HD5850 nebo HD6950 jakožto high-end karty s největším čipem (i když ne v plné specifikaci) stály kolem 6-8k, už se nikdy nevrátí, ale pořád se nemůžu smířit s tím, že bychom měli platit 2-3 násobek v podstatě za totéž.
Pořád doufám, že výkon RTX 2080Ti dokáže přibližné dotáhnout karta s čipem o velikosti jako má RX 5700XT (alias RX 6700XT) a tedy i za cenu 10-12k a ten osekaný top čip bude začínat blízko nad tím a plná verze (bez HBM) třeba kolem 16-17k.
Zkrátka, že se svět zase vrátí z toho cenového úletu zase zpátky na zem :-)
Pořád doufám, že to bylo způsobené jen tím, že NV neměla konkurenci.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 14:14:23
avatar
"Můj kvalifikovaný odhad? Realisticky, se podle mě díváme na „obyčejný“ Radeon RX 6900XT (nebo 6800XT),..."
"Osobně by mě šokovalo, kdyby to, co AMD ukázalo, byla ještě nějaká ořezanější verze. Tedy nějaký Radeon RX 6900/6800 bez XT"

Předpokládáte, že by případná RX 6900 byla slabší, než 6800XT? Nebo jak to mám chápat?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 17:12:17
avatar
nevíme jak AMD ty karty označí, podle mě ale ukázalo výkon nějakého běžnějšího modelu, určitě jde o velké NAVI 21, o tom žádná, ale podle mě nejde o plně aktivní, tedy o nejvyšší model .... ale divil bych se, kdyby šlo o ten nejslabší model který na N21 bude postaven ....
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-11 09:22:14

AMD napušťalo tolko sprav že to može biť čokolvek.
Keby sa AMD znova podaril husarsky kusok ako pri 5700 kde IPC narastlo o 60% + takty na 2,5GHz kludne by to mohlo biť jadro s PS5.
Možno to je jadro s Xboxu s 56CU a 320bit zbernicou, pretočene na 2,5GHz.
Ale ked držala v ruke kartu čo v pohode uchladi aj 300W, možno to bolo Big navi, ale ovladače? kolko funkčnych CU? ake takty?
Nič nam neostava len čakať do 28.10 a potom posudime kde bola pravda.
Ja len dufam že to nedopadne takto Odkaz
Kermit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 16:16:38
avatar
já si myslím že nás AMD všechny překvapí
pokud by chtělo udělat velký graficky BOOOM
tak to bude nástupce RX 5700/5700XT RX 6700/6700XT ano jsem velký optimista

CITUJI: AMD údajně ukončilo výrobu Radeon RX 5700 série!
třeba tam je souvislost
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 23:09:35
avatar
No, to by byl bezprecedentní mezigenerační nárůst výkonu. Bylo by to hezké, ale držme očekávání na uzdě. Když bude plus/mínus konkurovat RTX 3080, bude to dobrý začátek.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - bez legrace 2020-10-11 00:56:39

Nedávno jsem měl sen a v něm mi důležitá osoba sdělila, že výkon big Navi, patrně 21 a bude 10% nad 3090. Tak doufám, že něco mezi nebem a zemí je.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-11 09:15:06

Mne sa nesniva v noci ale pri čitani som narazil na toto Odkaz
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-12 10:30:50

Jeden blouzní a druhý má vidiny
Ale už moc nezbývá a 28 není až tak moc daleko
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-12 11:06:42

Vidiny, to ani sa nemyliš, na činskych forach je dosť burliva diskusia, tam hovoria o niečom ako NAVI 21 že ma až 26 miliard tranzistorov a takt 2,2GHz s neho su urobene až 4 verzie s 80CU 72CU 60CU 52CU zbernica pri plnom čipe 512bit pri orezanom 384bit zatial nič o HBM2E
Vraj 100% čipoch je až 70% na velkosť čipu je vysoka spolahlivosť vyroby. Vyzera to tak že AMD bude mať len dva čipi s 40CU a 80CU. AMD to s RT mysli važne že vraj až 100mm2 je pre RT miesto a pri zapnuti RT vykon poklesne len na 89-92%. Tolko dohadov že až vela.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-10 23:24:09
avatar
Teda cítím se pokořen. Obyčejně jsem největší optimista já :-D

Myslím, že bude úspěch, když RX 6700XT nabídne výkon RTX 2080Ti za stejnou cenu jako aktuální RX5700 řada.
A tedy nějaká osekaná verze big Navi (např. RX6800XT nebo RX6900) nabídne to, co jsme viděli v prezentaci.
Pak by to znamenalo, že plná verze se utká s RTX 3090 a má reálnou šanci vyhrát.

Už jen takovýhle scénář je v očích většiny lidí jen vlhkým snem fandů AMD, ale já tomu zatím celkem věřím :-)
Přece jen pokud by plná verze big Navi nabídla nižší výkon než RTX 3080, tak by to byl docela fail, když je to výrazně vylepšená architektura oproti RX 5700XT a má mít dojnásobek výpočetních jednotek.
exRathanuviel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-11 14:43:27
avatar
Mimochodem, toto bude 6800(XT?). Tipuju, že nedají název 6900 kartě, která by byla slabší, nebo +-stejně výkonná, jako 3080.
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-12 14:35:28
avatar
nv vyraba velke kulove cize vsetky karty amd sa predaju
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 321x
Komentářů: 0
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1139x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1263x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1157x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1857x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1660x
Komentářů: 0