NVIDIA „RTX 3000“ AMPERE grafiky stále více připomínají Radeon VEGA v mnoha směrech. Proč? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Saturday, 03 October 2020
altPři bližším zkoumání nových grafik NVIDIA se nachází více a více zajímavostí.

 

 

 

 

Nová RTX 3080 vypadá na první pohled dobře, hlavně teď, když prostě neexistuje generační konkurence. Jenže jak stále více lidí upozorňuje, zdání může v tomto případě hodně klamat. V mnoha směrech je AMPERE spíše jeden z nejmenších generačních posunů, než největší, jak jej vykresluje marketing.

On vůbec i ten marketing NVIDIA v téhle generaci je nějaký divný. NV výkon nových karet netradičně extrémně přechválila a přehypovala. Jak ve slidech, tak přímo v prezentaci šéf NVIDIA prohlásil, že RTX 3080 je 2x výkonnější než RTX 2080. Neřekl „až“ 2x, ale že je prostě 2x výkonnější. Což ale jak testy a recenze odhalily, není pravda ani zdaleka v běžných hrách. A ten rozpor je dost značný. Určitě také neplatí tvrzení NVIDIA, že jde o největší generační posun v historii. Realita totiž je, že jde o jeden z nejmenších na úrovni těch nejmenších posunů mezi generacemi NVIDIA karet.

 Současně NVIDIA vůbec nemluví o efektivitě karet a spotřebě, což přitom bylo velké téma v předchozích generacích. Teď když máme výsledky reálných testů a výkonu, a současně známe spotřebu, tak můžeme ty věci skutečně porovnat. A nové AMPERE z toho nevychází zrovna nejlíp. Efektivita se posunula jen o cca 20% což je tristní generační výsledek z mnoha důvodů. Ale má to jednoduché vysvětlení ... 

  • NVIDIA RTX 3080 vypadá dobře

                                    jen díky předraženému předchůdci RTX 2080 Ti?!

Největší marketingový úspěch NVIDIA je zatím fakt, že se jí daří „prodat“ RTX 3080 jako nástupce RTX 2080 tedy GTX 1080 apod. Jenže ona jím není. RTX 3080 je naprosto jednoznačně nástupce RTX 2080Ti a GTX 1080Ti. Vyšší model RTX 3090 je pak nástupce TITAN série (ale nemá TITAN možnosti). Do značné míry RTX 3080 vypadá prostě dobře jen proto, že místo toho, aby RTX 2080 Ti jako nástupce GTX 1080 Ti stál těch 699 dolarů, tak stál nesmyslných přepálených 1200 dolarů. RTX 3080 by správně měla být značena jako RTX 3080 Ti, a je zpět na těch 699 dolarech. To samo o sobě hodně značí, NVIDIA tedy z nějakého důvodu prodává nástupce 2080Ti o polovinu levněji.

Potíž je, že ve srovnání s RTX 2080 Ti by RTX 3080 (alias RTX 3080Ti) nevypadala prostě tak, jak NV tvrdí, když ji staví proti RTX 2080 s o třídu menším GPU, která bude mít až RTX 3070. Tedy že jde o největší generační posun. RTX 2080Ti a RTX 3080 mají jádra v přímé výkonnostní a generační linii, tedy xx102 sérii. RTX 2080 Ti na 12nm TSMC s TU102 má 754mm2 a 18,6 miliardy tranzistorů, v něm 4352 jednotek, 88 ROPS.

RTX 3080 má 628nm2 8nm GA102 s 28 miliardami tranzistorů, 4352 tradičními CUDA jednotkami a 96 ROPs. Mezi kartami je rozdíl ve sběrnici, kdy novinka má 320-bit proti 352-bit u předchůdce, ale díky GDDR6X má RTX 3080 propustnost 760 GB/s proti 616GB/s.

Ve hrách je RTX 3080 zhruba o 30% výkonnější než RTX 2080Ti. Jenže má o 50% více tranzistorů, o 24% větší propustnost pamětí, 2,23x(!!!) vyšší FP32 výpočetní výkon a o 28% vyšší spotřebu! A teď řekněte sami, kdyby stála RTX 2080 Ti to, co stát měla, tedy 699 dolarů jako předchozí GTX 1080 Ti a to co stojí RTX 3080 (Ti), odpovídá ten 30% výkonový posun ve hrách tomu deklarovanému „největšímu generačnímu posunu“ a také těm všem technologiím a parametrům? Samozřejmě že ne. Má to ale snadno vysvětlitelný důvod …

  • Proč NVIDIA AMPERE vypadá jako AMD VEGA?

Ta podobnost s VEGA je v mnoha směrech až zarážející. Jak AMPERE, tak VEGA architektury jsou totiž orientovány na masivní výpočetní výkon. A v aplikacích, které jej využívají, tedy rendery například, ty karty doslova excelují. RTX 3090 bude pro ty, kteří dokáží výpočetní výkon využít, nový šampion. To byl vždycky problém VEGA a vlastně i předchozích architektur AMD. VEGA měla obrovský výpočetní výkon, kterým výrazně překonávala konkurenční NVIDIA karty ve stejných cenových hladinách. Speciálně v FP64 byla násobně lepší. Ale herní výkon tomu prostě neodpovídal. NVIDIA to teď s AMPERE prakticky zkopírovala.

Zdvojnásobila FP32 výkon, tedy výpočetní výkon, ale nárůst herního výkonu tomu ani zdaleka neodpovídá. Zato tomu odpovídá výrazně vyšší spotřeba. Což byla i průvodní vlastnost VEGA. Ta měla poměrně vysokou spotřebu, a to právě protože měla ten výpočetní výkon a tomu odpovídající výbavu. NVIDIA AMPERE má spotřebu ještě mnohem vyšší, což je „jednoduše“ proto, že VEGA je mnohem menší čip. V 7nm verzi má stále aktuální VEGA 20 jen 331mm2. 8nm AMPERE RTX 3080 má ovšem 628mm2! Výsledných 320 - 350W TBP je jednoduše šílené na jedno-jádrovou grafiku. NVIDIA se nicméně vydala přesně tou cestou, kterou kráčelo AMD s VEGA … tedy univerzálnější GPU s orientací hlavně na výpočetní oblast a výkon. Zatímco AMD oddělilo vývoj na RDNA (herní) a CDNA (výpočetní) architektury, NVIDIA má AMPERE univerzálně na obojí.

  • Proč má RTX 3080 při tak velkém výpočetním výkonu „nízký“ nárůst herního výkonu?

Jak bylo řečeno, NVIDIA udává u RTX 3080, že má 8704 jednotek, tedy dvojnásobek proti RTX 2080 Ti s 4352 jednotkami. Vtip je v tom, že NVIDIA zdvojnásobila jen ta FP32 jádra a tomu tak odpovídá i ten udávaný dvojnásobný FP32 výkon z 13,4 na 29,8 TFLOPS. Jenže pro hry potřebujete i ostatní části GPU a jednotek a prostředků, a ty už NVIDIA nezdvojnásobila, téměř s nimi vlastně nehnula. Proto RTX 3080 má „jen“ o 30% vyšší výkon ve hrách. A to pozor, jen ve vyšších rozlišeních!

  • NVIDIA AMPERE potřebuje vyšší rozlišení, aby vůbec fungovala!

Určitě jste si všimli, že těch 30% mezi RTX 2080 Ti a RTX 3080 je pouze ve 4K rozlišení. V nižším 2560x1440 už se rozdíl pohybuje jen kolem 22 – 25% a v 1080p pak klesne klidně na malé jednotky %!!! Mnozí to okamžitě vysvětlili, jako že RTX 3080 v 1080p omezuje výkon procesorů. To je sice možné vysvětlení a u některých her tomu tak nepochybně bude, ale u mnoha, ne-li většiny her, ta limitace CPU není ani v 1080p nijak zásadní. A přesto AMPERE dosahuje jen velmi malého posunu proti RTX 2080 Ti a s tím má tak vlastně horší efektivitu! Proč? No protože až ve vyšším rozlišení může využít ten vysoký shader výkon.

V tom nižším rozlišení ji jednoduše omezuje to, že NVIDIA nepřizpůsobila nárůst shader a výpočetního výkonu, posílení ostatních částí GPU. Jejich zlepšení je i proti 2080Ti vlastně minimální a tomu tak ve výsledku odpovídá ten výkonový nárůst. V nižším rozlišení to není jen o výkonu CPU, ale v tomto případě i o architektuře GPU samotného. Reálně je samo AMPERE bottleneckem více než procesorový výkon v nižších rozlišeních. Proč si myslíte, že NVIDIA začala s tou hloupou kampaní na 8K hraní u RTX 3090, na což ta karta zjevně nemá dostatečný výkon? No protože v takto vysokém rozlišení má AMPERE největší přínos proti TURING a uplatní se zde i těch 24GB paměti, které 3090 model má.  

Ale ani v těch vyšších to není ideální, protože bohužel hry využívají více než jen FP32 jednotky, takže jejich samotným zdvojnásobením se výrazného zvýšení výkonu prostě nedočkáme.

  • Podobnost AMPERE a VEGA je značná, v jednom se liší!

Takže stejně jako VEGA jde AMPERE cestou zvýšení výpočetního výkonu i za cenu zdaleka ne odpovídajícího zvýšení herního výkonu a výbavy tomu potřebné, kdy ovšem to značné zvýšení počtu tranzistorů, aby toho výpočetního výkonu dosáhla, sebou nese velmi vysokou spotřebu. U AMPERE je větší hlavně proto, že samotné GPU je mnohem větší než VEGA. NVIDIA tak AMPERE jasně orientuje na výpočetní oblast a nasazení, což tedy byla podobná strategie jako AMD s VEGA. Jenže tady podobnost končí.

AMD VEGA vznikala v nejhorších podmínkách v celé historii Radeon. Doslova na koleni jako nouzové řešení, které muselo být univerzální. AMD bylo zadlužené, v problémech, nemělo slušné procesory, a finance na vývoj byly značně limitované, do toho problémy s lidmi, vedením atd. Je bez přehánění zázrak, že VEGA 56/64 byly tak dobré karty, jaké byly s ohledem v jak nuzných podmínkách vznikly. Speciálně 7nm VEGA 20 byla bez přehánění technický zázrak, kdy AMD o téměř dva roky předběhlo NVIDIA ve vývoji 7nm. To všechno přitom dokázalo se zlomkem lidí (jen Radeon divize vs NVIDIA) a hlavně zlomkem financí proti NVIDIA. VEGA bylo univerzální, protože být takové muselo a bylo kompromisním řešením.

AMPERE naopak vznikalo v historicky nejlepších podmínkách, ve kterých NVIDIA kdy byla a stále je.  Žádné kompromisy dělat nemusí. Klid na práci, obrovské, prakticky neomezené množství peněz násobně větší než Radeon divize. A výsledkem je, že NVIDIA u AMPERE zvolila stejný přístup a strategii, jakou AMD u VEGA? Zajímavé! Přitom se zdálo, že NVIDIA oddělí vývoj herní a výpočetní architektury. VOLTA a TURING byly docela rozdílné, ale AMPERE je zase jedna architektura pro všechno. AMD na druhou stranu pokračuje ve VEGA a jejím nástupcem bude CDNA architektura. Ale už čistě pro výpočetní nasazení. Pro herní vznikla zcela nová RDNA, jež dokonce ve své druhé verzi, která se představí brzy, byla poprvé vyvinuta přímo na míru hrám a herním tvůrcům ve spolupráci s herními tvůrci.

NVIDIA AMPERE i AMD VEGA a všichni jejich předchůdci, byli dělaní stylem, že vznikly architektury a na nich čipy a grafiky, a teprve potom se s nimi vývojáři učili pracovat a využívat je technologicky, což se většinou nestalo zdaleka tak, jak to bylo navrženo. AMD RDNA2 ale vzniklo na základě požadavků SONY a Microsoft, což jsou nejen tvůrci konzolí, ale také herní vývojáři. RDNA 2 je první klasická GPU architektura, která vzniká přesně na míru hrám a herním technologiím, které ji budou reálně používat. A AMD tak má jasně oddělené linie vývoje GPU, což NVIDIA s AMPERE zjevně v této generaci neudělala, a pro čistě herní nasazení tak proto hodně připomíná univerzální ale více na výpočty zaměřenou VEGA sérii … zatím tedy teoreticky, protože nemáme generační konkurenční srovnání s RDNA2 …

  • Je RTX 3080 (a další) vůbec tak dobrá, jak vypadá?

A to je ta potíž. V tuto chvíli vlastně nevíme, jestli jsou RTX 3080 a další karty AMPERE série, tak dobré, jak proti předraženým předchozím RTX 2000 vypadají. Speciálně u RTX 3080 nás klame hodně věcí. Fakt že nahrazuje cenově předraženou RTX 2080 Ti na stejné hladině jako mizernou RTX 2080, kdy řada lidí neměla ani důvod upgradovat z GTX 1080Ti, a to více než 4 roky, je jeden z nich. Tím nejzásadnějším je ale absence jakéhokoliv, byť jen přibližného třeba i teoretického srovnání s konkurencí.

RTX 2080/2080Ti neměly žádnou přímou konkurenci, protože Radeon RX 5700 série s VEGA10, tedy to nejlepší na nové generaci herních architektur RDNA, byl jen malý 250mm2 čip. Takže reálně stál proti RTX 2060 sérii (kterou technicky i výkonem převálcoval, bohužel na trhu to tak nedopadlo, což je už dáno prostě marketingem). Logicky tak v tuto chvíli nemáme ani konkurenci proti RTX 3080 a s čím ji porovnat. Přirovnal bych to k situaci Intel procesorů, kdy před vydáním RYZEN 1000/2000 a 3000 jsme si mysleli, že Intel má nejlepší procesory a AMD se jim výkonem a efektivitou v dohledné době nemůže vyrovnat. Klasickou herní high endovou grafiku od AMD, jsme už hodně dlouho neviděli, nevznikla ani v RDNA 1 (RX 5000) sérii. Takže prostě objektivně nevíme, jak dobrá RTX 3080 vlastně je, chybí nám ta perspektiva srovnání. A ve srovnání s předchůdcem vypadá dobře vlastně jen proto, že RTX 2080Ti byla nesmyslně předražena. Ale asi se více dozvíme brzy, protože v rámci RDNA 2 už zcela evidentně high end Radeon existovat bude.

A fakt, že AMD tak úspěšně novou RX 6000 sérii tají, by vás neměl vést k dojmu, že se chystá další „VEGA“. Pokud mohu o RDNA 2 něco prozradit (a vím se 100% jistotou), tak že je pravým opakem VEGA v mnoha ohledech. AMD navíc stejně úpěnlivě tají i ZEN 3 procesory, a pokud si stejně jako v případě důsledného utajování RDNA 2 někdo myslí, že je to proto, že nejsou moc dobré, tak bude ze svého velkého omylu vyveden už 8.10. 2020. A pokud jde o Radeon RX 6000 (RDNA 2), existuje opravdu důvod, proč NVIDIA tak strašně spěchá s RTX 3000 sérií na trh. I když věděla, že nemá a nedokáže vyrobit dostatek grafik, aby to nebylo jen o trochu lepší než prosté papírové uvedení. A když se podíváte na to, jaké ty AMPERE grafiky jsou, tak velmi pravděpodobně je AMD RDNA2 nedokáže porazit výpočetním výkonem. Ale ani nemusí, z hlediska herního výkonu FP32 výkon bohužel není tím zásadním. Na to bude mít AMD svůj „ARCTURUS“ tedy obrovské výpočetní „GPU“ architektury CDNA, které se brzy představí a odpoví na otázku, proč hned do několika nových nejvýkonnějších superpočítačů světa, nemíří překvapivě NVIDIA grafiky, ale právě AMD RADEON GPU …

Pokud jde ale o herní výkon a efektivitu, RDNA 2 vzniklé ve spolupráci se SONY a Microsoft pro Sony a Microsoft, a tedy hrám na míru, to bude úplně jiný souboj. Já osobně bych se ani nedivil tomu, kdyby Radeon RX 6000 byly v pozici jako byla herně orientovaná GTX 1000 série (PASCAL) a NVIDIA AMPERE RTX 3000 série byly jako výpočetně zaměřené RX VEGA. V čem je situace rozdílná je samozřejmě marketing, kdy NVIDII snadno projdou věci, které by AMD nikdy neprošly a výchozí postavení firem na trhu je také jiné.

V tuto chvíli už i v naší redakci zkoumáme podrobně detaily RTX 3080, ale platí, že objektivně nemůžeme zhodnotit jaká ta karta vlastně je, když nemáme relevantní generační srovnání s kartami, které budou proti ní v nabídce. Ale vypadá to, že se ho s oznámením Radeon RX 6900, dočkáme už 28.10.2020. A vzhledem k situaci s reálnou dostupností karet a jejich výrobou teď, tak opravdu není důvod spěchat s nákupem nové grafiky. Listopad se jeví mnohem lepe na nákup. I pokud by nové Radeon nebyly takové, jaké vypadají že budou, minimálně bude větší výběr a lepší podmínky mezi RTX 3000 kartami samotnými …

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-04 16:31:50
avatar
Ta spotřeba té RTX 3080 mě přijde fakt zbytečně vysoká, jsem zvědavej co za podobnej vykon nabidne AMD

skoro o 100w vyšší spotřeba, hlavně u KCD a vykon tomu neodpovida
Odkaz
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-04 17:14:56
avatar
Kdo ví herní Ampere karty můžou být jenom takovým dočasným řešením, postavené na výpočetní Ampere architektuře, něco jako byl herní Titan V akorát nyní se nejmenuje Titan ale 3090 a navíc je i v dalších, osekanejších provedeních a skutečná herní architektura přijde za rok, možná že ne úplně náhodou se již před několika měsíci začalo mluvit o tom že si Nvidia zamluvila nějakou část 5nm TSMC výroby na příští rok - již z dubna jsem o tom našel video od RedGamingTech: Odkaz kde se o tom mluví, že ta 5nm výroba na příští rok bude pro další architekturu a bude se jmenovat Hopper ..., kdyby někdo namítal že to je přece nesmysl vydávat za rok další architekturu tak mezi Turing Odkaz a Volta Odkaz architekturou také nebyl nějaký velký časový posun, Volta architektura byla představena v květnu 2017, v prosinci 2017 se začal prodávat Titan V a Turing architektura byla poté představena již v srpnu 2018 s tím že se prakticky od té doby prodávaly 2080ti, 2080 a postupně další karty na této architektuře, to znamená že maximálně již někdy v polovině roku 2018 byl Turing jako architektura hotový a od té doby určitě pracovali ti lidé co dělali Turing na další architektuře - bych si tipnul to je ta 5nm architektura která přijde cca za rok a ne Ampere - na Ampere dělal pravděpodobně tým lidí který dělal dříve na Volta architektuře, za předpokladu že tam jsou 2 teamy inženýrů kteří pracují na architekturách a ne více
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-04 17:50:47

Tuna niesom si isty či ten 5nm proces v roku 2021 využije na herne GPU, skvor sa mi zda že to bude nahrada za A100, na 5nm procese sa počita s tym že na interposeri budu viac ako jedna GPU a samozrejme že už len s HBM.
Ako bolo by to super už len 7nm+TSMC ma 2x vačšiu hustotu ako 8nm Samsung a 5nm ma dokonca 3x vačšiu hustotu ako 8nm od Samsungu.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-04 18:33:13
avatar
Je možné že ta Hopper architektura nebude čistě herní a přijde jako první ve výpočetní verzi jako tomu bylo u Ampere, naznačuje to jedno z posledních videií od RGT, kde mluví o tom že má Hopper - H100 ARM procesor, což asi nebude herní varianta Odkaz
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-04 19:24:51
avatar
Proč potom kupovat tuto generaci, když jak tvrdíš přijde tak brzo Hopper? Díky že to říkáš, aspoň si spousta lidí nenaběhne kopí těchto GK . Vidíš DD, tento argument proč tyto GK nekupovat si opomenul. Ještě že tě martin.666 zastoupil a lidi varoval .
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-04 20:20:01
avatar
vesměs to stejné se dá říct o RDNA 2 architektuře, která může být celkem “rychle” nahrazena RDNA 3 architekturou, stačí když se podíváte na roadmapu od AMD, nijak se tím moc netají takže jo pokud si někdo v tomto roce koupil “novou” např.: RTX 2070s nebo RX 5700xt tak přecházet na Ampere nebo RDNA2 asi nemá moc smysl a bude asi lepší vyčkat na Hopper v herní podobě nebo RDNA 3 karty které tu můžou být již koncem příštího roku, neříkám že 100% tu koncem příštího roku budou ale když vše půjde víceméně dobře tak je to možné
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-04 23:10:20
avatar
Houbeles, vývoj + masky, atd. To vše stálo hodně dolarů a jak NV tak AMD potřebují ty peníze zpátky vydělat. Dokud bude šance návratnosti + zisk, tak tu generaci ani jeden nezařízne. Prodělek se akcionářům blbě vysvětluje. Tato generace tu bude cca 2 roky. Jsem si tím jist. Vede mě k tomu fakt, že si budou oba výrobci tentokrát opravdu konkurovat. V jedné průpovídce měl DD pravdu, že v tomto konkurenčním boji může AMD jen získat, zatímco NV díky vysokému zastoupení prodejnosti z předešlých let může jen ztratit. Tak vysoký procentuální podíl v prodejích se bude těžko obhajovat. To povede k pomalejší návratnosti investic do vývoje této generace.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 07:13:26
avatar
vývoj Ampere architektury se zaplatí z prodejů výpočetních řešení kde má Nvidia mnohem vyšší marže než na herních Ampere kartách takže i celkem výrazný propad prodejů herních Ampere karet nebude bránit tomu aby mohla přijít nová architektura dříve než za 2 roky, vývoj RDNA 2 se zaplatí hlavně z konzol - PS5 a Xbox SX/SS kterých se prodá mnohonásobně více než herních RDNA 2 karet a ty konzole se budou prodávat minimálně 5 let a částečně i z prodejů RDNA 2 karet pro Apple Mac ( což btw potvrzuje že nejde o čistě herní architekturu jak si někteří mysli, nebo že by Apple začal dělat herní PC/ konzole ? ) takže asi tak
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 13:12:19
avatar
Ale to není pravda. Marže z prodeje čipů pro konzole jsou velmi malé, a AMD do nich před léty šla dle hesla nemusí pršet jen když kape, což tehdy kdy dal Intel svou blokádou trhu AMD za uši a s Core 2 to završil. Plus špatná rozhodnutí těch idiotů ve vedení AMD. To co byla tehdy z nouze cnost se po mohutných akvizicích obou společností herních studii stala výhoda. Protože studia samozřejmě musí ladit ty hry k hardware AMD aby na těch konzolích to běhalo co nejlépe. Tak že AMD má jako kompenzaci za malé marže o starost méně jak budou jejich GK na těchto hrách běhat. Kdybych přijmul tu tvojí výru v takto rychlou obměnu, tak mi okamžitě naskočí hned několik trablů, které by musely obě společnosti řešit. První je že by při tak rychlé obměně musely držet podporu 3 až 4 generacím GK v ovladačích, což komplikuje týmu pro ovladače život. Jinak by nikoho nepřesvědčili aby si kartu za 20 000 koupil a za 5 let by ztratila podporu a přitom by výkonem byla stále použitelná. Navíc přitom s vidinou ztráty tak rychlé podpory v bazaru neprodejné.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-04 18:59:10
avatar
To tvrzení ohledně toho že ty karty nebrzdí CPU, je založené na čem? Protože když se podívám na testy s různými CPU, tak je jasné, že slabší CPU má vždy nižší výkon v daném rozlišení o +- rozdíl výkonu právě daného CPU.

Mě fakt baví jak se na internetu kdejakej neznámej kanál snaží všem těm hlupákům za každou cenu vysvětlit, že ty karty nejsou pro ně dost dobrý.

A mimochodem zásadní rozdíl mezi VEGa a nv kartou je ten, že u nv karty ten výpočetní výkon opravdu můžete prakticky použít v 99,5% všeho SW. Což o AMD tedy zdaleka neplatí.
Dzivybaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-04 19:23:14

Ahoj Dexter. Na akej stranke si to viem pozriet, ktora karta sa mi hodi k procaku? Rozmyslam nad upgradom, ale mam procak ktory som kupil v roku 2015.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-04 19:29:31
avatar
To ja nevím zda existuje nějakí stránka co ti řekne, jakou by jsi měl použít kartu To vycházíí z testů daných karet v dané době. Co máš za CPU?
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nevíš 2020-10-05 18:04:11
avatar
A hned máš mínus.

edit: Teda ne mínus ode mě, já to jen konstatoval.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 10:02:15
avatar
Njn co naděláš Jako fakt jsem nikdy nehledal nějakej web co by řekl tvůj CPU je na danou kartu moc slabej, nebo naopak.

Ale jsem v pohodě pod nulu to už nejde.
LordDave [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vhodnost komponent 2020-10-04 23:00:10
avatar
Co třeba tato:
Odkaz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-06 12:33:36
avatar
Už mě přestáváš bavit, neustále tu jsi v opozici proti mě a je jedno, že žádná fakta nemáš.

to tvrzení, že karty nebrzdí CPU je založené na faktech (to je to co ty neznáš): Odkaz

RTX 3080 není limitované výkonem CPU v drtivé většině případech a hrách a to ani v nižším rozlišení!
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2 násobný rendering výkon 2020-10-04 19:41:20
avatar
Ještě takový dodatek ke tvrzení, že karta ampere je více výpočetně zaměřená než turing což se opírá například o její renderovací výkon. Ale tohle je trochu zcestné protože:

Turing přinesl cca 1.8* větší renderovací výkon než Pascal. (2080ti v OptiX dávala cca 1.8x výkon co 1080ti).

Tudíž 2 násobný renderovací výkon při přechodu z generace na generaci není až tak neobvyklý.

Jen takové srovnání výkonu 3090 )
Tento render jsem renderoval na mojí sestavě TR 1920X a 4x 1080 8GB.
Odkaz
Zabral 7,4GB Vram a 21 GB ram a trval 57 minut ve 4K rozlišení do 95% pokrytí (běžné nastavení) v Iray Optix.

Potom jsme to poslal svému kamarádovi z Brazílie a ten to vyrenderoval na 2x 3090 ve stejném nastavení za 20 min a 10 sekund. Citím se jak znásilněnej a tak "zastarale"
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-04 20:03:05
avatar
Tak vysvětlení je jednoduché a včera s ním přišel "not apple fan" -> Nvidia chtěla prachy. Prachy nejsou tam kde jsou hry, ale tam kde jsou výpočty, profi použití a proto stvořila Ampere jako Vegu s tím, že to bude nějak na hry stačit - protože AMD přece "nemůže" mezigeneračně vylepšit efektivitu nad 50%, tudíž nám to to i s výpočetně laděným Ampere bude "stačit".

A právě proto si od hráčů zaslouží Ampere nakopat do zadnice, stejně jako si to zasloužila Vega. Kdo měří stejným metrem chápe. Kdo je na jednu stranu bude hejtit Vegu a chválit Ampere nebo naopak.

Nechápejte mě špatně, určitě se najde řada lidí co skvěle využije Ampere, stejně jako Vegu před nimi, čisté hráče ale nic z toho nezajímá

A ano, RDNA2 je čistě herní architektura takže...
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rozdíly v měření 2020-10-04 20:08:00

Nepamatuji takové rozdíly v měření, obvykle byly do 10%
DDworld: RTX 3080 zhruba o 30% výkonnější než RTX 2080Ti
Novinky: GeForce RTX 3080 je dvakrát rychlejší než RTX 2080
https://www.novinky.cz/internet-a-pc/hardware/clanek/jaka-herni-grafika-se-vyplati-dvakrat-drazsi-model-nabizi-jen-mirny-narust-vykonu-40338104
Nicméně vzhledem k utajení testovací konfigurace bude obojí nejspíš vařením z vody.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 16:07:32
avatar
Novinky opísali nejaký PR článok, tí ani nevedia o čom píšu.
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-04 22:27:23

Vega nebyla nikdy ani na moment nejvýkonnější herní grafika na trhu na rozdíl od RTX 3000.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-04 23:23:38
avatar
na jak dlouho? Ještě k tomu ta dostupnost 3000 Ale jinak máš + protože co říkáš je pravda, ale je to trochu Warholovské nemyslíš?
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-04 23:28:56

Ten graf výkonu mezi generacemi nVidie je blbost.

1. sloupec GTX 480 vs. GTX 280 je ob generaci
2. sloupec GTX 580 vs GTX 285 je ob dvě generace
3. sloupec GTX 780 vs. GTX 580 je ob generaci

a pak až ty další sloupce porovnávají nárůst mezi generacemi, takže ty první tři sloupce by byly mnohem menší...
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 07:04:02

GTX 380 neexistuje
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 09:56:22

Jo teď na to koukám, že nejvyšší byla GT 340, je to holt už dávno
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 11:31:28
avatar
ne je to srovnání správně .... NVIDIA má jen divně značení ;)
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 11:39:55

DDHznzi, ty si tu demagogii dotáhl úplně do konce. Sepsout NVIDIA i za to, že nemají konkurenci, to už chce opravdu fištrón.
Já to vidím takto, ceny dobrý, výkonnostní nárůst ve hrách OK, ve výpočtech super. Jediné co opravdu vadí je dostupnost a mohli pošetřit 50W z TDP, těch pár procent výkonu by nikoho nezabilo.
Jsem zvědav na uvedení AMD grafik nové generace a hlavně na dostupnost v obchodech, aby to vůbec do Vánoc stihli.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 16:27:15
avatar
já jsem nikde nesepsul NV že nemá konkurenci ... nelži o mě. Já jsem napsal že AMPERE z mnoha důvodů vypadá jako VEGA a to není kritika, jen konstatování .... speciálně když já za sebe říkám, že VEGA bylo velmi dobré GPU řešení a dobrá cesta ve své době a v situaci v jaké AMD bylo.

AMPERE není primárně herní architektura GPU, opět to není kritika, ale konstatování ....

já nijak NV nekritizuji, že se vydalo cestou AMD VEGA, jen je to prostě zajímavý vývoj situace ... speciálně když AMD naopak vývoj GPU rozdělilo ...

článek není kritikou NVIDIA!
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 17:19:34

Tak jednoduše je pro ně levnější dělat jen jednu architekturu s tím že v hrách to nějak dopadne... AMD si podle mě dvě může dovolit jen díky konzolím. Respektive dovolit by asi mohlo, ale bylo by to znát na zisku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 17:26:13
avatar
pozor! ... rozdělit vývoj na dvě samostatné větve je mnohem dražší, než mít jednu univerzální architekturu ;)
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 18:42:17

No tak to myslím, s tím že tu druhou u AMD pomáhá sponzorovat Sony a MS
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kritika 2020-10-05 12:16:29

Budete v recenzích na RTX30 řadu psát, že jsou vývojáři her a herních enginů lemplové, protože nevyužívají plný potenciál karty? Podobně to je přeci u procesorů AMD, a bylo to u grafik AMD, které měly vždy vyšší výpočetní výkon, jako třeba VEGA nebo Polaris.

Jinak RDNA2 není první generace, která je vyvíjená pro vývojáře her "na míru". Píšete to v článcích z roku 2017 Vy sám.

Citace:
No a nová VEGA je architektura, která je postavena pro hry i výpočetní využití nové generace. Prvky této architektury už se nachází v aktuálně uváděných vylepšených PS4 a Xbox konzolích a vývojáři her je začínají využívat (a sami si o ně řekli, protože AMD vyvíjelo GPU na základě požadavků vývojářů her, což je snad poprvé v historii).


http://www.ddworld.cz/pc-a-komponenty/graficke-karty/amd-radeon-rx-vega-64-test-a-review-aneb-navrat-konkurence-a-prvni-100-dx12-vulkan-gpu.html
nebo např. zde
http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/tema-amd-radeon-vega-v-souvislostech-proc-je-jaka-je-ale-rozhodne-neni-propadak--3-2.html
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 16:26:22
avatar
článek není kritikou NVIDIA! Já NVIDIA nekritizuji za cestou jako se vydala ...

Článek nekritizuje to, že se NV vydala cestou AMD VEGA, článek pouze konstatuje, že tomu tak je a jaké to má důsledky a proč je to zajímavé. Nic víc ....

bohužel VEGA v PS4 a Xbox není jak se ukázalo, byla to mylná spekulace. Obě současné verze konzole používají GPU architektury řady HD 7000 .....

RDNA 2 je něco co tu ještě nebylo, a tentokrát máme potvrzeno přímo od vývojářů konzolí samotných, že RDNA 2 vzniklo jako herní GPU architektura ....

Na RTX 30 řadě evidentně nezáleží, NVIDIA ví, že nemá žádnou šanci hrát ve vývoji a optimalizacích her nějakou roli, když AMD RDNA 2 je všude. proto se NV vydala cestou VEGA, a soustředí se na výpočetní výkon, výkon pro renderování a jiné GPGPU aplikace ... to jak tomu jdou hry je druhořadé, ale herní efektivita a výkon zjevně nebyly prioritou u AMPERE. To není kritika, to je pouhé konstatování a v situaci NV zcela pochopitelná a dává 100% smysl pro NV v tuto chvíli ... a VEGA také nebyla žádný propadák, takže AMPERE být také nemusí ....
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 17:13:39

Děkuji za odpověď.

Já Vás taky ve své reakci neobvinil z toho, že článek je kritikou Nvidie. Jediné, co bych viděl jako "šťouchanec" do nvidie, jsou zase ty Vaše finance, resp. to co Vy nazýváte souvislostmi. Jinak srovnání Vega vs RTX30 by při stejném TDP dopadlo vítězstvím RTX30, proto si nemyslím, že je fér je označit za "stejné, vyjma podmínek vzniku". Prostě jsou univerzální.

Ad Vega, pokud to byla spekulace a byla opakována i při recenzi, s tím že jsou tam jakési neaktivní vlastnosti, které AMD zapne, pak se omlouvám, ale asi jsem přehlédl článek toto uvádějící na pravou míru. V případě vývojářů pracující s RDNA2, kteří vývojáři Vám to potvrdili? Případně pokud vycházíte z nějakého rozhovoru, který je veřejně dostupný na internetu, nedohledal jsem jej. Můžete nás nasměrovat, kdo jsou oni vývojáři? Byl jsem schopen dohledal články, kde se zmiňuje účast Sony a Microsoftu při vývoji toho čipu, ale ono by bylo dost divné, kdyby to tak nebylo, když už to je jejich konzole. Obě firmy navíc mají velké HW oddělení. Proto bych rád viděl, kdo vlastně se na tom spoluúčastnil, co tam doplnili a co naopak vyškrtli, abychom neskončili u "rumor" jako u té vegy. Byla by to škoda.

Pokud na RTX30 nezáleží, protože nebude v konzolích, no, buďme upřímní, neměl byste teď ve svých článcích bičovat do vývojářů her, že připravují půdu pro monopol AMD na grafickém trhu? Vy přeci jste znám tím, že kritizujete podíl ~80% na PC trhu dedikovaných grafik od nvidie. Pokud by AMD bylo dominantní v PC i konzolích, byl by to přeci špatný stav. Mohu se tedy zeptat, máte v plánu toto zmiňovat ve svých článcích v souvislostech? Totéž platí k mé již položené otázce, zda budete kritizovat malé využití výpočtového potencionálu grafických karet RTX30 řady ve hrách?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 17:25:09
avatar
tak srovnávat VEGA a RX30 je možné jen po stránce zjevně podobného zaměření, jinak VEGA je produkt 4 roky starý ;)
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 17:31:49
avatar
Mohu vědět čím byl závadný můj komentář k funkcím karty vega, že byl smazán? Mimochodem dnes už 3tí.
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 22:50:33

Víš jak "Kam se ztratil člověk. A nemyslím tím nějakého abstraktního člověka. Já se ptám, kam se ztratil Mlíkař?" I tady se občas ztrácí, tak jako ve filmu Skřivánci na niti, myšlenky a lidi.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 23:30:57

Na"člověka" najíždíme až v další pětiletce, pokud na něj vyjdou kvóty...
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 17:41:23

Tak Vy jste s tím srovnáním produktů 3 roky od sebe začal Já si třeba myslím, že VEGA byla čistě výpočetní a v herním provedení se objevila spíše "omylem". Proto ani nebyla jakýmsi proklamovaným high endem, spíše technologickým demem. Což je právě ten rozdíl oproti RTX 30 řadě, kde je mnoho modelů pokrývající celé spektrum. Kolegové v diskuzi spekulují, že za rok přijde Hopper, ale já spíš tipuji refresh :-)

Škoda, že jsem nedostal odpověď na zbytek otázek. Že AMD označila RDNA2 za herní architekturu víme z prezentace, ale co reálně vypustili, aby snížili spotřebu a vývojáře to nenas ... nechybělo jim to, to stále nevíme.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 20:25:44
avatar
Demo byla už předchozí generace před Vegou, která jako první měla HBM. Vega rozhodně žádné demo nebyla.
Jen byla u ní daní za orientaci na výpočty vyšší spotřeba, ale to se dalo speciálně u Vega 56 výrazně eliminovat.
Hlavní problém Vegy byl, že se NV zrovna extrémně povedl Pascal. Žvásty o tom jak je RTX30 největší generační skok ať si strčí někam. To co předvedl Pascal se nejspíš ještě dlouho nikomu zopakovat nepodaří.
Samozřejmě, že trochu pomohlo, že 980Ti byla jen o 43% rychlejší než 780Ti, ale i tak je skok který předvedla 1080Ti s 85% něco, co asi hned tak neuvidíme.
Těch cca 50% u RTX30 určitě není špatné, ale je otázka jestli to stojí za to jak ženou karty na krev a pak taky, jestli to vůbec bude stačit na konkurenci. Za pár týdnů budeme moudřejší ;-)
Majklos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 20:41:27

Uff šlo jen o muj nazor vnejsiho pozorovatele. Vega sla mimo notebooky kvuli te silene spotrebe (ackoliv malinko modelu s vega56 existovalo) a tim i mimo me. Vychazim z recenzi. Bohuzel jsem si tady zanazoroval a DD se mi vykaslal na odpovedi na otazky,ktere me opravdu zajimaji a tim se to stocilo na tohle zbytecne tema,jaka Vega vlastne byla.

Ja si preji,aby RDNA2 bylo opravdu dobra herni arch. s malou spotrebou. Ale zatim pro to krome marketingu amd+ sony+ MS nevidim duvod a nikdo mi realne nedokaze rict,co teda amd osekalo. Hadam,ze neco vykuchalo z vypocetnich jednotek aby usetrilo tranzistory.

Ale pokud to ma umet RT a spekuluje se o alternative k DLSS,pak zase nekde pribudou a bude zase potreba vetsi vypocetni vykon.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 22:33:29
avatar
V pohodě tvoje názorování je naprosto v pořádku a relevantní. Ona vega opravdu nebyla žádnej zázrak a když se to vezme kolem a kolem tak v porfoliu ATi/AMD nebylo za celou dobu (kromě vyloženého pravěku (rage) mnoho horších karet než právě vega. Vlastně asi jen 2 a to 2900xt a 290X. Ty 29tky jim jednoduše moc nejdou.

Takže není se zač stydět nebo omlouvat, natož omlouvat se za tvůj názor.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-06 01:27:06
avatar
R9 290X že byla špatná karta? :-O
Pokud nemyslíš chlazení na referenčních kartách tak by mě opravdu upřímně zajímalo, co ti na R9 290X přišlo špatné.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OT 2020-10-05 13:29:46
avatar
hoši mohu dotaz... nyní mám i7 2600K 4.3ghz, ddr3 2133Mhz 16 gb, RX 570 4gb, fullHD monitor (nový, nechci nyní měnit na vyšší rozlišení) …. má smysl upgrade na Ryzen 3600 a nechat si zatím tu RX 570 ku? Koukal jsem na benche a je tam výrazný nárůst fps 1% a 0,1% .. průměrné fps tam je okolo +20-30% ..v budoucnu bych třeba měnil grafiku na nějakých 8 gb aspoň .. já myslím že by to asi za to stálo ? 9-10K nákup nové platformy (CPU+ram+deska, minus cca 3-4K prodej současné (CPU+ram+deska)?

dík za názory
Pitrs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 18:01:58

K tak slabé kartě to nemá moc velký smysl.
CPU upgraduj až s novou grafikou.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 18:10:56

Zase pokud chce dávkovat průtok peněz, tak to je také možnost. Teď vzít 3600 nebo pokud nebudou moc drahé 5600(pokud nevyjdou později) s B550 deskou.
Ty rychlejší paměti a jádra navíc určitě trochu pozná a může začít spořit na novou kartu...
Pak je otázka za kolik se podaří prodat to staré...
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-06 13:00:37
avatar
procesor může u moderních her celkem dost ovlivnit výkon, vyšší IPC by se určitě hodino hlavně na fullHD, desku bych doporučil nějakou s B550 kvůli podpoře PCI-E 4 což se může do budoucna hodit při upgradu grafiky nebo M.2 SSD a k tomu procesor jak říkáš Ryzen 3600 ale s nákupem bych moc nespěchal, za pár týdnů už budou v obchodech Zen 3 ( Ryzen 5xxx) procesory a tak si budeš moci koupit rovnou Ryzen 5600 který by měl mít o minimálně 15% vyšší IPC než Zen 2 ( i když bude o několik set korun při zahájení prodeje možná dražší než kolik stojí v současné době Ryzen 3600) nebo se poté bude dát koupit Ryzen 3600 ve slevě/ výprodeji
fotoba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 16:32:31

Citace:
Ta podobnost s VEGA je v mnoha směrech až zarážející. Jak AMPERE, tak VEGA architektury jsou totiž orientovány na masivní výpočetní výkon. A v aplikacích, které jej využívají, tedy rendery například, ty karty doslova excelují. RTX 3090 bude pro ty, kteří dokáží výpočetní výkon využít, nový šampion. To byl vždycky problém VEGA a vlastně i předchozích architektur AMD. VEGA měla obrovský výpočetní výkon, kterým výrazně překonávala konkurenční NVIDIA karty ve stejných cenových hladinách. Speciálně v FP64 byla násobně lepší. Ale herní výkon tomu prostě neodpovídal. NVIDIA to teď s AMPERE prakticky zkopírovala.



Týka sa to GCN nie VEGA a predchádzajúcich architektúr, ale to by ste na západ od rieky Morava mali vedieť lepšie než my


Citace:
An Early Port Of GCC To AMD's GCN Architecture
Written by Michael Larabel in GNU on 22 September 2016

Odkaz

Citace:
Porting GCC to AMD GCN microarchitecture
Honza Hubička SuSE ČR s.r.o Prague
Joint work with Martin Jambor
GNU Cauldron 2016

Prievitka č. 4
Citace:

AMD Graphics Core Next
New and clean instruction set used by AMD GPUs

First specification released in 2011,

Similar to traditional CPUs (unlike the predecessors)

Odkaz
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-05 21:11:17

Moc nechápu, proč se pořád snažíte tvrdit, která karta je nástupcem které karty. Myslím, že je to celkem jednoznačné:

karta: 480-580-680-780-980-1080-2080-3080
USD: 499-499-500-650-549-599- 699 -699

karta: 470-570-670-770-970-1070-2070-3070
USD: 349-349-400-399-329-379- 499 -499

karta: 460-560-660-760-960-1060-2060-3060
USD: 199-199-230-249-199-249 -349 - ?

Všechno co je mezi, jsou jen doplňkové modely té které řady. Jestli je to Ti nebo SUPER, nebo xx90, x95, x65 - toto všechno jsou jen doplňkové karty. Vznikají na základě přebytků čipů, možností čipů a potřeb vůči konkurenci. Nic víc, nic míň
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-06 01:53:33
avatar
Protože na rozdíl od Tebe nevěříme slepě marketingu Nvidia a místo toho koukáme na to jaký čip karta používá a používáme vlastní hlavu;-)
Vždyť to NV neudělala u RTX20 zdaleka poprvé, že by vydávala slabší kartu za peníze jako stál předchozí high-end. Akorát když to dělala v minulosti tak to dělala tak, že si high-end kartu nechala v zásobě a vydala jí až s např. ročním zpožděním a pak prostě tu slabší kartu zlevnila a za ty stejné prachy vydala konečně tu top kartu.
Takže z jedné generace čipů podojila své věrné ovečky 2x. Teď zvolila jinou strategii a zkusila jestli jsou až tak věrné, že budou ochotné dát za kartu rovnou dvojnásobek běžné high-end ceny, namísto aby je podojila nadvakrát;-)
Nemám prodejní čísla a moc to nesleduji, ale z toho co jsem zatím četl mi přijde, že jí to úplně tak dobře nezafungovalo a spousta věrných přece jen zaváhala když měli najednou vytáhnout z peněženky namísto 600-700$ rovnou 1200$;-)
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-06 08:59:23

Nevím vo čem tu točíš...
Velikost čipu je jen technologická zajímavost. Vůbec to nemá co dočinění s nějakou posloupností. Nástupci jsou jasně dáni hierarchií názvu. To, jestli je čip větší, menší nebo já nevím co je úplně jedno. Pokud mají dost čipů na to, aby z nich vyrobili použitelnou kartu, tak ať ji vyrobí. Stejně je to jádro defektní, tak lepší než ho vyhodit ne? Ale podle některých zdejších by bylo lepší to vyházet, protože to pak není ten pravý nástupce... Jak je vidět, tak ty TOP čipy se už dříve používaly pro nižší řady karet.
Tady máš karty, které měly ty nejlepší jádra.

GF100 (generace 400):
GTX 465
GTX 470
GTX 480
GTX 590

GF110 (generace 500):
GTX 560Ti 448C
GTX 570
GTX 580
GTX 590

GK104 (generace 600):
GTX 660 (OEM)
GTX 660Ti
GTX 670
GTX 680
GTX 690

GK110(generace 700):
GTX 780
GTX 780Ti
GTX Titan
GTX Titan Black
GTX Titan Z

GM200 (Generace 900)
GTX 980Ti
GTX Titan X

GP102 (generace 10)
GTX 1080Ti
Titan X
Titan XP

TU102 (generace 20)
RTX 2080Ti
Titan RTX

GA102 (generace 30)
RTX 3080
RTX 3090
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-07 19:12:14
avatar
Velikost čipu že je pouze technická zajímavost? Tak tohle už mi nedělej, málem jsem se smíchy posr... :-D
To je přece v kombinaci s výrobním procesem a architekturou ten nejdůležitější parametr!
Seznam karet jsi dal dohromady pěkně dlouhej, ověřovat ho nebudu, číst a kopírovat snad umíš. Ale bohužel mi uniká proč jsi si dal tu práci to vypisovat. Co je pointou toho seznamu?
Nikdo tu neříká, že je něco špatného na použití top čipu na slabší kartě.
Pokud něco, tak se pozastavujeme nad prodejem slabší karty s menším čipem za high-end cenu.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-07 19:40:19

Ano. Je to technická zajímavost. Protože ve finále tě zajímá výkon a cena. Nebo si kupuješ grafiku podle toho, jakej tam je použitej čip? To stejné je i použitá technologie. To je to stejný.
Jinak pointou toho seznamu je, aby ses podíval, jak to jde logicky a posloupně a taky cenově.
Jak tak ale koukám, tak se nepozastavujete nad slabší kartou za high end cenu. Ale pozastavuje se nad tím, proč je nástupce za stejnou cenu jako minulá karta, ale má vyšší řadu čipu... Tvrdíte, že to není nástupce, protože to má jinej čip. Toto nepochopím
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-07 12:23:20

Jinak samozřejmě podle tvé logiky (a aDDminové taky) by taky sedělo toto:

GTX 560Ti je nástupcem GTX 460
GTX 660 je nástupcem GTX 560Ti
GTX 770 je nástupcem GTX 660
GTX 980 je nástupcem GTX 770
GTX 1080 je nástupcem GTX 980
RTX 2080 je nástupcem GTX 1080
RTX 3070 je nástupcem RTX 2080

Tak. A teď se na to podívej a řekni mi, jestli v tom vidíš tu vaši logiku... Jsou to nejvyšší modely na nižších čipech.
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-07 12:28:45
avatar
Tak jim to nech. Je to jak s těma co tvrdí že 5G je závadný a nebo dokonce způsobilo koronavirus . Prostě mají tu svou realitu a pravdu do které si dovedou vždy najít ty správný střípky co do toho dokonale zapadnou. A nevysvětlíš jim za žádnou cenu, že je to jinak.

Je to z tvé strany zbytečná snaha.
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-07 13:29:37

Já to beru tak, že je tu veřejná diskuze. Čili napíšu svůj pohled na věc. Takže když použiju hlavu, jak mi tu johny.mnemonic napsal, tak mi vychází logicky mé tvrzení.
Někteří v tom hned vidí nějakej marketing Nvidie, protože oni sami tu hlavu nepoužili a hledají v tom hned marketing Nvidie...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-07 19:01:34
avatar
Hele tak to prr! Do jednoho pytle s magory vytvářejícími konspirační teorie typu škodlivosti 5G nás nedávej.
To, že máme jiný názor na to, podle čeho Nvidia tvoří názvosloví svých karet ještě neznamená, že jsme duševně choří!
My zkrátka jen NV nebaštíme její marketing a formujeme si vlastní názor na základě technických faktů dostupných k čipům na těch kartách...
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-07 19:50:47
avatar
Aha no však nejsi v jednom pytli. Ty jsi v pytli s konspiracema o grafických kartách. Oni jsou hned vedle s 5G.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-07 18:56:14
avatar
No ale tohle jsi napsal víceméně správně, na tom se shodneme;-)
renmou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-10-07 19:46:02

Ano. Podle toho jakej tam je použitej čip. Ještě ti k tomu dopíšu ceny chceš? Abych ti tu logiku ještě trošku zviditelnil. Pak bys viděl, že ti v těch nástupcích lítají rozdíly v ceně třeba o 50%. A co chceš tvrdit, že je to nástupce?
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 521x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1524x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1222x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1900x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1151x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1907x
Komentářů: 3