Strana 1 z 3 
- Doom: The Dark Ages – TEST výkonu GPU, CPU
a RECENZE hry – akční klasika v parádním vizuálu
Legendární DOOM se vrací s novým dílem. Třetí díl z aktuální novodobé trilogie jde opět v trochu odlišném stylu, než předchozí. Je menší a komornější. Také příběhově předchází vlastně všem. Herně je méně frenetický a přináší nový prvek štítu a taktiky. Současně je to ovšem stále klasický DOOM v parádním technickém provedení. Takže se dnes tradičně podíváme na rychlou recenzi hry a hlavně TEST výkonu GPU a CPU. Aneb jak nám to šlape na našich PC?
Představovat DOOM určitě netřeba. Legenda počítačových her, definice žánru akčních FPS a naprostá klasika klasik netěží dnes jen z nostalgie, ale aktuálně běžící moderní trilogie je nadále absolutní herní akční špička žánru FPS. A to vše ve velmi působivém audiovizuálním zpracování, kdy lépe vypadající a současně lépe běhající hru díky id Tech Engine využívající API Vulkan, budete jen těžko hledat. A nejinak tomu je i u nejnovějšího dílu The Dark Ages. Ten přináší technická vylepšení v podobě nativní implementace Raytracingu a především změny v některých herních mechanikách. A také jde o příběhový prequel všem dosavadním DOOM hrám.

Hra se tedy záměrně snaží rozšířit a seznámit nás s příběhovým pozadím celé série. Bohužel, příběh je zoufale neoriginální, kdy působí jako slepenec Warhammer s HALO naroubovaný do stylizace DOOM. Naštěstí moc neotravuje a některé filmové sekvence jsou i docela zajímavé. Jenže v samém finále hry došla tvůrcům evidentně chuť, finálové souboje jsou tak až překvapivě fádní a opakující se, a nějaké strhující finále tak poněkud chybí.

Současně se tvůrci snažili klasicky levelovanou hru ozvláštnit zvláštními levely, kde místo běhání po svých létáte na drakovi anebo bojujete ve velkém robotovi. Je to jen pár levelů, ale bohužel postrádají jakoukoliv hloubku, i když jsou docela cool :). Nicméně DOOM má být prostě DOOM, tedy klasické zbraně a hordy nepřátel ze všech stran.

Proti předchozímu dílu Eternal je hra opět jiná, stejně jako Eternal byl jiný proti prvnímu dílu novodobé trilogie. Herní mechaniky byly opět o něco změněny, stejně tak styl arén i dávkování nepřátel. Akce je o něco méně frenetická, vaše postava je pomalejší. Ikonické DOOM zbraně nechybí, ale mají trochu jinou designovou podobu a obecně jsou pomalejší. Důraz boje je kladen více na načasování obrany díky šítu a používání útoků na blízko, kdy váš hrdina má rozhodně pořádnou ránu. Celá hratelnost tohoto dílu se nemusí trefit do stylu každému, speciálně pokud se vám líbil styl předchozích dvou dílů. Je jiný. Nicméně stále je to velmi velmi velmi dobrá akční hra.

Nicméně o něco méně nepřátel a větší důraz na obranné načasování následných úderů prolomení obrany, dělá hru přeci jen o něco mechaničtější, a hlavně o hodně snazší než předchozí hry, kde v úzkých koridorech jste byli doslova zasypáni nepřáteli. A váš hrdina, leč silný, měl docela dost dělat. Tady jste vy prakticky bůh a nepřátelé z vás mají docela respekt, protože je doslova drtíte. Tohle se tvůrcům povedlo. Samozřejmě nechybí podrobné možnosti nastavení obtížnosti, kdy doporučuji držet se o jednu až dvě třídy výše, proti stejným nastavením předchozích dílů.

Mapy jsou rozlehlejší, více otevřené, nechybí na nich tradiční tajemství a skryté lokace. A jsou důležité, pokud chcete vylepšovat zbraně a schopnosti, musíte sbírat měnu a potřebné krystaly, takže tajemství a úkoly je třeba plnit. Naštěstí je to všechno docela zábavné. V čem hra exceluje je opět technické zpracování a vizuál.

Nový DOOM opět vypadá fantasticky, detailní grafika a působivý vizuál se velmi slušně hýbe. Jak na tom tedy jsou naše GPU a CPU? Podívejme se …
|