ATI HD 4770 vs NVIDIA 9800GT – Inovace vs přejmenovávání Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 15 duben 2009
alt Na veřejnost se předčasně dostala část prezentace, kterou AMD připravila k vydání HD 4770 …

 

 

Jak už víte, v týdnu od 4.5.2009, nás čeká vydání první 40nm grafické karty na světě. HD 4770 s RV770 bude opravdu velice zajímavý model a jako taková by už klidně mohla být dávno na trhu. Informace o ní už známe docela dlouho a tak se ani nedivím, že ona prezentace už unikla na veřejnost

Nemá smysl ji tedy zatajovat a tady ze zahraničního zdroje je v plné parádě.

Jak už víte, RV740 je první 40nm grafické jádrovna světě a samotná HD 4770 je přesně cílena na 99 dolarový segment. Ten je v současnosti vlastně objemově prodanými grafikami vůbec největší. Žádné HD 4870, žádné HD 4890 nebo GTX 260 či GTX 275, nejvíce se prodávají grafika kolem 100 dolarů.

Zde jsou plné parametry HD 4770:

A jak vidíte, bude to opravdu za 99 dolarů doslova pecka. Výkonově má HD 4770 960GFLOSP, což je jen o 40Gflops méně než HD 4850! Vyjádřeno procenty je to jen o 4% méně! TDP je přitom stanoveno na 80W, což je o 30W méně než má HD 4850, a jen o 20W více než má HD 4670.

A přímé srovnání s konkurencí, kterou bude 9800GT alias 8800GT, alias do praxe neuvedený název GTS 240, od kterého NVIDIA raději ustoupila.

Poslední část prezentace je asi nejvíce zajímavá. AMD-ATI se pustilo do srovnání s konkurencí a nutno říci, že tento slide, který je sice marketingem, bohužel si ale ATI nemusel nijak vymýšlet a stačilo jen přesně zachytit situaci konkurenční grafiky.

V roce 2007 vyšla HD 3870, která byla konkurencí k 8800GT, zde je trochu těžké srovnání, RV670 je výrazně odlišné od R600, ale architektura je to vlastně velmi podobná. To samé lze říci o 8800GT a jeho G92, které je zmenšením G80 se shodnou architekturou. Osobně tedy HD 3870 a 8800GT považuji za nové grafiky. Jenže od roku 2007 se toho moc nestalo. Alespoň ne na straně NVIDIA – v roce 2008 vyšla 9800GT to byla skutečně jen 8800GT s novou nálepkou, mnoho 9800GT má stejné 65nm G92 grafické jádro! To ATI skutečně nelenila a HD 4850/4870 je výrazně vylepšeným HD 3850/3870 a z počátku se 9800GT a HD 4850 prodávaly za stejnou cenu, či dokonce HD 4850 stála méně. Výkonově to je ale jiná liga. No a je rok 2009 a NVIDIA chtěla přejmenovat 8800/9800GT potřetí na GTS 240, z toho nakonec kvůli tlaku výrobců grafik sešlo, ale pořád stejná grafika se postaví proti první 40nm grafice HD 4770. Myslím, že zkrátka tohle se ze strany NVIDIA okecat nedá, tedy alespoň s tím neuspěje u některých redaktorů a zákazníků, kteří trochu přemýšlejí a nemají vedlejší zájmy.

Bohužel tou největší tragédií (za což NVIDIA nemůže) na tom celém je, že NVDIA vlastně ani nic moc vymýšlet nemusela, protože výkonově ta karta pořád stačí. Pokročilou architekturu ATI grafik a nejnovější API Microsoftu DX10.1 včetně specializovanýc tesselačních jednotek hry nevyužívají, a samotné staré původní DX10 je nevyužito - vývoj na poli her se před dvěma lety zastavil a také samotná ATI nedokáže pořádně své grafiky proti NVIDIA prodat. Jsem toho názoru, že kdyby byla situace obráceně a NVIDIA měla povedené HD 3800/4800/4770, a ATI jen přejmenovávala ala 8800GT na GTS 240, že by nebyl dnes poměr na trhu přinejlepším 50:50, ale NVIDIA by z toho vytřískala tak minimálně 80 ku 20. Ačkoliv souhlasím s tím, že dobrý produkt se prodává sám a reklamu nepotřebuje, platí to jen v ideálním světě a ten náš ideální není. V našem světě se dá prodat horší produkt za vyšší cenu a ještě přesvědčit zákazníka o tom, jak skvěle nakoupil. V ideálním světě by 9800GT neměla proti HD 4770 nejmenší šanci, v našem světě bych se skoro vsadil, že v nejlepším budou prodeje HD 4770 tak 8:2 ale nedivil bych se ani realitě 6:4 i hůře. Nad některými věcmi zůstává rozum stát …

Zdroj: PCPOP.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 13:40:27

Schvalne jsem cekal jak se k tomu postavis... Tady nejde o okecavani ze strany Nvidie, jde o to, ze tohle je absolutne stejny PR zvast jako od Nvidie... Vazne zvlastni, ze u jedne firmy to vidis, kdezto u druhe nikoliv.

Co treba 3 generace DX 10.1, to s tebou nic nedela?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 13:48:44
avatar
Schválně jsem čekal jak se oveš, nezklamals ... je zajímavé že vidíš to co chceš vidět, jasně jsme napsal s čím nesouhlasím v té preznetaci a to je, že 8800GT nebyla podle ATI nová grafika, podle mě byla a stejně jako HD 3800. Co se týká DX10.1 tak nevím jak to ATI myslela asi 3 grafika s DX10.1 na obrázku jinak si to vysvětlit neumím, protože každý víme, že je jen jedno DX10.1 stejně jako je jedno DX10.0 nic mezi tím. .. myslím že tohle ale není to zásadní, co na té prezentaci je ... schválně jsem čekal který fanatik (ATI nebo NV) se toho chytne ... nezklamals ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 13:51:02

Nejde jen o ten posledni slajd, jde o celkovou prezentaci. Je to PR a marketing cele, vytahuji se vyhody vlastnich prednosti. Normalni zalezitost. Mozna kdybys to doprezentoval rovnez normalne, nemusel jsi na nic cekat... Pak se stale divis. Tohle kdyby vydala Nvidia nenechas nit suchou. U ATi je posledni slajd bohuzel marketing, ale ani tam si nemusela vymyslet...spatne, spatne, spatne - bohuzel. Bastis jim to i s navijakem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 13:57:08
avatar
Mluvíš nesmysly, je to jasně marketingová prezentace celé, ostatně zdroj je jasně uveden, Jak víš že kdyby podobnou trefnou prezentaci vydala NV, že bych na ni nenechal nit suchou? Navíc, až NVIDIA vydá podobnou prezentaci, která bude zachycovat podobnou grafickou její novinku a trojí přejmenovávání konkurenčních grafik ATI, tak to ocením úplně stejně! Za to ti ručím a klidně to odpřísáhnu na co chceš.

Zase mě obviňuješ z něčeho co jsem vůbec neudělal. Takžke prosímtě raději šoupej nohama co se zaujatosti týká, máš značně zkreslený pohled na svět a baštíš to některým i s navijákem ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 14:09:36

Ok, necham toho, dneska nemam cas... A hlavne uz se zase certis, tak nechci abys mel spatnou naladu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 14:14:26
avatar
já to vážně nepíšu abych někoho naštval, ale jen abych informoval
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 11:36:35

Vyjímečně neprotestuju a prezentace AMD se mi líbí
Neznámý  2009-04-16 02:46:54

Zdar Digital DOOMe, říkám, ti nedávej mu návod, na MoonWalk, když, a to když, tě naštval, to a to to, snad, nepotřebuje, ještě, a to ještě, aby jsi mu dával, návod, na Moonwalk, když, a to když, tě naštval, ne a nebo, ne co?
Neznámý  2009-04-16 02:48:27

Mno jo, MoonWalk, v podstatě, a to v podstatě, Normální chůze, akorát, a to akorát, se při ní, nesmějí zvedat, nohy, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Neznámý  2009-04-16 02:49:36

Ale ještě, a to ještě, by se mněl, a to ještě, by se mněl, dělat, po patách, tedy, a to tedy, po-zadu, určitě, tedy, musel, a to, musel, bych popřemýšlet, drobet, abych a to abych vám, přesně, vysvětlil, jak a to jak, se dělá, MoonWalk po-zadu, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 16:02:34
avatar
Ide o to,aka trefna ta prezentacia je Som bol z toho posledneho slajdu fakt chvilu mimo Ano, 8800gt bola sice nova karta ale to dalej je uplna pravda a to sa v marketingu casto nestava ... Staci si spomenut na slajdy od NV ked prezentovali svoje x krat premenovane karty ako nejaku novinku ... NV sama nahrava do kariet ATi svojimi krokmi a ti idioti v marketingovom oddeleni ATi to uz konecne zacali vyuzivat ... Osobne vravim huraa a tlieskam ,10 bodov z 10 za prezentaciu
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 13:52:45
avatar
V tom článku se v první půli pouštíš pouze do nVidie a podle mě si to pak uvědomíš a v druhé fázi článku zase chrlíš oheň na ATI. Mě to připadá, jako by jsi chtěl, aby se ATI vs nVidia fanatici mezi sebou hádali .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 13:59:28
avatar
???? ježiš o jakém článku to mluvíš? Asi čteme oba něco jiného ... já jen v souvislotech, věcně a postupně v plné míře informuji o tom o čem článek je, nechci aby se kdokoliv hádal, nemám o to zájem, mám zájem jen informovat o to, jak se věci mají. Nic víc, nic míň!
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 14:29:50
avatar
To M4S4CR: No a mě to připadá, že mluvil vyrovnaně o obou. Kdyby mluvil jen o nV řveš že se pouští jen do ní, když se pouští do obou, je taky problém. A co se týče nějakého hádání nVidiotů a fanATIků, každý si o tom myslí svoje, a já za sebe tvrdím že je mi naprosto jedno, co ti ubožáci budou v diskuzi vyřvávat, tak nevím proč by to mělo zajímat DDho.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 15:40:44
avatar
DD má pravdu ve všem co tam napsal, nevím co řešíte...pouštení do nvidie i do ati je správný ;-) přece nebude lhát a říkat jak je supr že ati viděla na 8800gt jako na starou a nvidia chtěla 3x přejmenovat
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nevidim na tom 2009-04-15 14:27:59
avatar
slajde nic, co by nebola pravda :-). Tym "3rd Gen DX10.1" je myslene to, ze Ati ma podporu DX10.1 uz na tretej generacii grafik, nic ine. to iste plati aj o "2nd Gen GDDR5", proste je to uz druha generacia grafickych kariet ktora tuto technologiu pouziva. ze si si zrovna toto vybral ako argument...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 15:12:45

Marketing neni o lhani, je o tom, jak vyzdvihnout sve prednosti. Ovsem normalni je to vsechno nechavat plynout, protoze tezko cekat objektivitu od propagacnich materialu. Tudiz idealne se zdrzovat komentaru. At si PR za sebe tu praci odvede sam ne? A zrovna DX 10.1 3 generace me vylozene pobavil. Ale jak se rika, proti gustu zadny disputat....
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 16:06:03
avatar
Je to tretia generacia kariet s podporou dx 10.1,neviem co ta natom tak pobavilo ale ja som sa nad tym ani nepozastavil,je to proste fakt ... Marketing je o vyzdvihovani prednosti ale hlavne o ich prikraslovani ...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 19:53:22

To vazne nevidis ze to tam dali ciste, aby jim sedeli radky?... Nebo fajn, je nutne zminit, ze je to treti karta s nezmenenym DX 10.1 a druha s nezmenenyma GDDR5, jak rikam, proti gustu zadny disputat... Me to prijde smesny to tam davat, to je cely, pokud tobe ne, fajn.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 20:42:17
avatar
Čo je na tom smiešne, že to tam dali??? To, že poukázali, že ATI má DX10.1 už tretiu generáciu, zatiaľ čo Nvidia dosiaľ nebola schopná vyvinúť DX10.1 karty??? To, že poukázali, že i GDDR5 pamäte má už ATI druhú generáciu a stále nebola Nvidia schopná prejsť ani na novšie pamäte???
Každý v tom vidí niečo iné - ja v tom vidím neskutočnú zastaralosť v modernej technike Nvidie voči ATI. Chápem, že tebe a i mnohým ďalším sa to nepáči, ale bohužiaľ je to tak. Občas treba uvažovať reálne a nepozerať sa na nejaký produkt ako najúžasnejší na svete, len preto, že si jeho fanúšikom(Chápem, že je to ťažké, ale inej cesty niet ).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 21:28:32
avatar
ona je 4770 nejaka nova generace?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 21:39:29
avatar
no v doslovnom význame samozrejme nie, ale to vždy záleží na uhlu pohľadu. Nová generácia by mala byť každá karta, ktorá na začiatku iné číslo a to v tomto prípade, tak nie je, takže to nová generácia nie je, no to by znamenalo, že 9800 je oproti 8800 nová generácia(i keď iná je iba nálepka). Takže čo je vlastne potom nová generácia??? Podľa každého to môže byť niečo úplne iné. Podľa mňa je nová generácia zásadne nové jadro, teda to považujem napr. teraz nové jadrá, ktoré prídu na jeseň, ale teoreticky by sa ako určitá menšia nová generácia(alebo aspoň prechodná) dalo toto jadro brať. Veď je to vlastne nástupca RV730 a oproti nemu má raz toľko SP, o dve generácie novšie pamäte(aj keď GDDR4 sa vlastne za nejakú samostatnú generáciu až tak považovať nedajú, čo sa výkonu týka a rozdielov oproti GDDR3), ďalej zmenšený 40nm výrobný proces a tiež určite nastali i podobné zmeny v jadre, ako pri 4890 oproti 4870. Takže myslím, že tých zmien teda nastalo dosť veľa a z určitého pohľadu by sa dalo brať túto kartu i za novú generáciu, pretože je v nej skoro toľko rozdielov, ako občas býva pri nových generáciách. Toť môj názor
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 23:39:06
avatar
zcela určitě je to první generace 40nm grafik
Neznámý  2009-04-16 02:53:17

Zdar Trefo, jak a to jak-to, přece, a to přece, první, a to první Generace, DirectX10.1, Grafických Karet, to je, a to to, je ATI Radeon HD 3000-řady, ne, a druhá, a to druhá, Generace, GRafických Karet DirectX10.1, je, a to je, HD 4000-řady, a kde, a to kde, je ta, třetí, Generace, těch, Grafických Karet ATI Radeon, co a to co, podporují, to rozhraní DIrectX10.1, to a to se do toho, počítá, i Grafická Karta ATI Radeon HD4770, díky, menší výrobní Technologii, to je to, až tak, a to je, to, až tak, Detailní, a nebo, jak co?
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 16:19:24
avatar
me zas pobavil ten graf vykonu kruci vzdyt nvidia uz u geforce 9600GT pouzila normalni graf zacinajici od nuly a s absolutnimi hodnotami fps. proc amd musi porad vypoustet tohle??? jeste kdyz casto pouziva 8xAA tak by ty absolutni hodnoty byly imho zajimavejsi aby nektery hry byly vubec na nejaky karte hratelny...

tohle me spis na tom vadi..ze tam napisou nesmysly typu 3rd gen dx10.1 nebo si navymyslej neco o architekturach je mi vcelku jedno. dulezitej je preci vykon a cena. jinak 8800GT mela spravne jak DD podoktnul stejne novou architekturu jako HD3870, ale u novych HD4xxx meli napsat spise mix old a new architekture az na nakej ten prvek prevzatej z X19xx (treba filtrace textur) a par drobnosti je architektura HD3 i HD4 totozna.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 18:41:03
avatar
Ale no tak. To, že nVidia vypustila u 9600GT jeden graf začínající od nuly bylo asi proto, že náskok v grafu byl dostačující a nebylo to potřeba začínač od jinud. Jinak co jsem viděl poslední nVidia i ATI grafy, pokaždé to nezačínalo nulou, ale na to už jsem tak nějak zvyklej. To vůbec neřeš, to jsou argumenty o ničem. ATI taky vydala graf od nuly a s FPS, když to stačilo, ale o tom to neni.

Co se týče architektur a vychytávek, tak tam pro každou prezentaci najdeme plusy, které tam napíšeme "u svých" a mínusy, které umístíme pod "soupeře".

Celkově nějak nechápu, že to tak řešíte. Když na to kouknu já, tak prostě je to docela zajímavý přehled (jak sérií, tak umění marketingu), kde si prostě umím jasně vybrat ty reálné přednosti a marketingové blafy. Většina tu dělá, jak když je to pobuřuje či si mysleli ještě před chvílí, že prezentace jsou pravdivé Se zamyslete, než začnete psát komentář...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 19:47:29

Ale tak jasne, ale proc si nerejpnout ne? zase tolik se toho nedeje, je to oficialni material, je jasny, ze tam asi sve nedostatky zinovat nebudou...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 19:46:37

Tak grafy uz klasika. I kdyz by me zajimalo kdo si tuhle kartu koupi k 30" LCD aby radne ocenil takrka 30% naskok v L4D oproti 9800GT. Me zase pobavilo uz dlouho nevidene vykon/watt.. To je taky takova ATi marketing modla.

Jo a potom krasne sucha poznamka pod stejnym PR na EHW u DX 10 vs DX 10.1 - DX 10.1 je proste lepsi...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 09:50:13

1. To maltrabob:
Obrázek má téma: kdo zaváděl nové věci a kdo jen nové názvy. A 3D generation 10.1 je právě a jenom nový název.
Ano, ATI nemá ten hřích, že by zaváděl stejné karty s novými názvy, ale právě na tomto obrázku, na kterém obviňuje Nvidia, vydal dvě velice nepěkně výhlížející chyby. O to jde. No a o to, že DD všíml si jenom jedné z těch chyb. Moc spravědlivě to nevypádá. A tak se zbytečně vystavil útokům.
2. Mně osobně nevadí různé názvy stejné věci.
Ani situace, když pod stejným názvem se najednou začínají vydávat změněné a zlepšené produkty (v tom mají prsty oba ATI a NV) a jeden neví, co vlastně má, také až tak nevadí - s trochou vstřícnosti dá se na to dívat jako na přijemné překvapení. Co mně opravdu vadí na chování NV a jenom NV poslední dobu jsou dvě věci: aféra kolem 9600GS, kdy pod stejným názvem se začala vydávat slabší karta - takových překvapení bych se rad ušetřil. A technologie Hyper, kterou začala, propagovala, lidi se na to těšili připravovali, plánovali, kupovali sestavy počítaje s dalším vývojem ohlašené technologie a pak najednou nic. Takové situace jsou omluvitelné jenom když firma zmizí s trhu. Tak tyhle dvě věci pokládám za dva opravdu velké hříchy NV. A ATI nic podobného nemá, je to tak.
A přejmenování - Pokud stará 8800GT stačí na hry, proč proboha ji nedělat dále? A jak se bude jmenovat, je mi to fuk.
Neznámý  2009-04-16 02:45:08

Zdar ZeroGROUNDe, no já nevím, ty Grafické Karty, nVIDIA, jsou a to jsou šroty, možná a to možná, si koupím, tu Grafickou Kartu ATI Radeon HD3650, s asi tak, tou 128-Bit. sběrnicí, do SLOTu AGP 8x, abych a to abych se mohl, pokochat, pěkně, a to pěkně, Grafikou v rozhraní DirectX10.1, asi nějaká verze CZ, v tom, TROPHICAL DEMu, asi nějaká verze 1.1, asi nějaká verze EN, a abych a to abych si to, mohl, pořádně,užít, což, a to což, bych s Grafickou Kartou, od Firmy nVIDIA, prostě, a to prostě, nemohl, tedy, prostě no!
NeXuS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 13:50:35
avatar
záleží jak se to vezme, je to těžká situace protože 9(800GT má opravdu dost výkonu snad na všechno pokud nepočítám extrémní rozlišení, ve kterém hraje opravdu minimum lidí.
Absence DX10.1 je diskutabilní, nebudem rozebírat proč není rozšířený, ale o co reálně majitel přijde...??

Takže pokud budou karty stát stejně, tak výběr bude stejně podle preference značky
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 14:10:30
avatar
Ak zrovnavas HD4770 s 9800GT, tak si v tom prispevku zabudol na dost veci, a to sice ze HD4770 ma nizsiu spotrebu, OVELA lepsi chladic (aspon z konstrukcneho hladiska, ako to bude s ucinnostou sa ukaze az v testoch), a vykonu by mala mat tiez o dost viac, a je jedno ci to vyuzijes alebo nie, kupovat slabsiu grafiku za rovnaku cenu IMHO nie je dobra kupa, nech je situacia v hrach akakolvek...casom sa mozno zacne nasadzovat pocitanie fyziky cez GPU a tam bude mat HD4770 asi o dost navrch oproti 9800GT
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 16:22:28
avatar
ten konec me hodne pobavil. nez bude funkcni havok pres opencl a nez budou hry ktery ho nejak vyuziji, tak se hd4770 nebude asi ani prodavat. natoz aby mela dostatek vykonu utahnout grafiku i fyziku tech her...pravdepodobne lepsi chladic a nizsi spotreba je vyhodou. situace ve hrach je ale prave rozhodujici.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 20:16:51
avatar
To mas pravdu, kym na 4770 uvidime havok v praxi a v hrach,na 9800 gt by sme physx hry hrali uz peknych par mesiacov
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 20:55:11
avatar
Len neviem co by si na tom PhysX chcel hrat...pokial to nerozbehne havok (alebo PhysX bude kompatabilne) tak sa zmysluplneho implementovania fyziky cez GPU do hier dockame asi len tazko, to co sa teraz robi, mi osobne ani nestoji za pozornost, ci sa sklo rozbije ako v Mirror Edge alebo ako v F.E.A.R. alebo ako v CS 1.6 je mi uplne jedno, pokazde je to len detail v pozadi a s hrou to nema nic spolocne, problem je, ze tieto blbosticky su momentalne jedine uplatnenie pre PhysX, pretoze v dnesnej dobe by asi tazko nejaky vyvojar co bude mat dobry napad na hru a prostriedky, implementoval do hry PhysX takym sposobom, aby to malo skutocne vyznam, pretoze by si tym vyrazne znizil pocet zakaznikov...
Okrem toho z mojho hladiska jedina hra, v ktorej by fyzika cez GPU mala naozaj vyznam su zavodne simulacie, ako take GTR s mohutnou fyzikou by bolo asi naozaj poznat, ale v tomto segmente sa toho pocitam tak skoro nedockame a ked tak asi naozaj tazko PhysX, trh kde je aj tak maly okruh zakaznikov si nebudu este dalej zuzovat implementovanim technologii ktore nie su schopne byt kompatabilne, a sluzia len na propagaciu firmy a ich v sucasnosti uz tazko predajnych kariet...

A co sa tyka toho kedy bude havok, to je tazko povedat, ale pravdou je ze ak sa bude narocnost hier zvysovat tak ako za poslednu dobu, tak moze kludne ta HD4770 vydrzat na mensich monitoroch dost dlhu dobu v tomto bude zalezat hlavne na tom, s cim prijde DX 11, ak to bude ta ista situacia ako s DX 10 tak IMHO ta HD4770 vydrzi dost dlho...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 19:17:44
avatar
jasně ale HD 4770 je taky o rok novější karta která teprv výjde..9800GT je tak trochu pozadu v tem co píšeš protože to nebylo na takové úrovni, nebo se na to tak nehledělo
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 20:41:54
avatar
pišeš to jakoby ta HD4770 již vyšla a byla otestována - "ma nizsiu spotrebu" - to že má karta poměrně nízko určené TDp na 80w ještě vůbec nic neznamená a nikdo neví jak na tom bude se spotřebou v klidu, je dost mozné že se ATI zase vys... na správu spotřeby a v klidu bude spotřeba vyšší než u 9800GT.
"OVELA lepsi chladic (aspon z konstrukcneho hladiska, ako to bude s ucinnostou sa ukaze az v testoch)" - Mno s tím chladičem bych si taky nebyl tak naprosto jist. Jde o skoro stejnou konstrukci jako u HD3870 u kterého dokázal neuvěřitelně řvát.
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 21:22:53
avatar
Tak to by to museli hodne zmrvit, kedze HD4850 ma skoro taku spotrebu ako 8800GT (v idle aj v zatazi), 9800GT sa v testoch pre svoju "inovativnost" tazko hlada ako sorry, mala by mat nizsiu spotrebu nez 8800GT ale tolko sa mi ju hladat nechce, naviac pokial je pravda ze su aj 9800GT na 65 nm tak je otazka, ktoru z tych dvoch urcit ako referenciu pre pomenovanie 9800GT...
Co sa chladica tyka, tak ten je zda sa dokonca lepsi nez na HD3870 (ma heatpipe) a vzhladom na to, ze mam HD3870 s referencnim chladicom, tak ti mozem povedat, ze ten chladic je dost tichy, v idle ide uplne ticho a v zatazi je pocut jemny aerodynamicky hluk, ale nic co by aspon mna pri hrani vyrusovalo...
Ano su to vsetko spekulacie, tak ako vzdy ked sa hovori o produkte ktory este nie je na trhu, ale zase urcite fakty a predpoklady sa nedaju uplne ignorovat, no ty si zjavne naladeni skor na to vsetko od ATI spochybnovat...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 22:45:24
avatar
o tom chladiči na 3870 sem se zmínil jenom proto že sám mám tuto grafiku a první věc co mně byla jasná po nainstalování této karty bylo že referencni chladic pude do pryc (nahradil ho klasicky acelero). Nevim jak pro tebe ale pro mne to vydávalo nepredstavitelný hluk.
V kazdem pripade co rikáš zní sice logicky ale jednoduše dokud neuvidím neuvěřím.
Neznámý  2009-04-16 09:08:10

Zdar Siddhi, ale tak, jo, když víš, a to když víš, o tišším, chladiči, no já třeba, a to já třeba, jsem, mněl chladič, Intel BOX, na procesoru, Intel Pentium IV. s Jádrem NorthWood, asi tak, a to asi tak, na Frekvenci sběrnice, asi tak 800 MHz, FSB, a na Frekvenci procesoru, asi tak 3 GHz, a s asi tak, 512 KiloBajty rychlé vyrovnávací paměti L2 Cache, tak, ten, a to tenhle chladič, mi přeřval, a to i přeřval, Grafickou Kartu Sapphire ATI Radeon HD 2600Pro, se 128-Bit. sběrnicí, do SLOTu AGP 8x, i a to i v zátěži, poté, a to poté, co jsem, na ten, procesor, INtel Pentium IV., s Jádrem NortHwood, na Rychlosti, sběrnice asi tak 800 MHz, a na Frekvenci asi tak, 3 GHz, a s asi tak, 512 KiloBajty rychlé vyrovnávací paměti, dal a to dal, ten Chladič, Arctic Cooling Super Silent 4 Ultra, tak, a to tak, už ta Grafická Karta Sapphire ATI Radeon HD 2600PRo, se 128-Bit. sběrnicí, do SLOTU AGP 8x, už a to už ve hrách, slyšet, je, a to, a to to, jsem, moc rád, že a to že, už mi neřve, tolik, větrák, na tom, procesoru Intel Pentium IV., s Jádrem NortHwood, asi tak, na té, Frekvenci, procesoru, asi tak 3 GHz, ale stejně, a to stejně, si říkám, že a to že, by bylo, a to že by, bylo možná zajímavé, kdyby, a to kdyby, šel, tenhle, a to kdyby, šel, tenhle, větrák, Arctic Cooling Super Silent 4 Ultra, regulovat, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
Camazoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - chybka 2009-04-15 14:09:44
avatar
ten do praxe neuvedený název 8800GT/9800GT má být GTS240, ne GTX240
..aha, tak jenom jednou se to tam vyskytuje, podruhé je to napsané správně
Nightik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 14:24:42

V záchvatu orgasmu se špatně nedukuje co je realita a co ne a občas se hold to upsání projeví.
Neznámý  2009-04-16 09:09:25

Zdar NIGHTíku, přesně, a to přesně, tak, tedy, abych tak, řekl, prostě no!
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 14:23:04
avatar
Blablabla hádajte sa nv a ati fandovia koľko chcete.

Mňa by skôr zaujímalo, prečo nVidia nepracuje na mid-range grafickej karte zo stajne GT200.

Môj názor je, že:

nVidia si je vedomá slabším úspechom GT200 rady, preto sústredí všetky svoje sily do vývoja GT300 a boj v mid-range sektore prenecháva svojim starším grafikám pod novým menom. Preto sa môže aj stať to, že GT300 príde skôr ako sa čaká. Navyše robiť "zmenšeninu" GT200 ochudobnenú o pár SPU mi príde ako "nosenie vody do studne" pretože to by v základe boli GPU naozaj veľmi podobné G92/94/96. Naopak, ATi svoju mid-range scénu nemá ako pokryť staršími modelmi, pretože HD3870 na G92 nestačí. Tým pádom ale vznikajú nezrovnalosti, kde HD4770 bude už 40nm, bude mať peknú spotrebu, slušný výkon, a bude naozaj lacná na výrobu. Čo sa s technologickou "zastaralosťou" 8800GT/9800GT(X(+)) porovnať nedá (aj keď výkonovo áno).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 16:58:47
avatar
odpovedel sis sam. mid-range ze staje GT200 je prave G92 oba cipy maji stejnou architekturu. jinak byly informace o tom ze nvidia prijde s 40nm jadry GT212, 216 a 218. nicmene porad to ma byt architektura s 1D jednotkami o ruznym poctu + mozna par uprav oproti stavajicim GT200/G92 + mozna vyuziti gddr5. jak to s nimi dopadne je ale otazkou a mozna se objevi jen gt218 v lowendu protoze ty ostatni nemaji uz ted ani moc smysl. jinak co se tyce spotreby tak i 9800GT muze byt usporna coz dokazuji nektere jeji green edice bez napajeciho konektoru. jak moc se ale treba do budoucna rozsiri take neni znamo.
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 15:53:43

Hmm, hmm .. vypadá to lákavě, dokonce u téhle kartičky přemýšlím, že bych ji vyměnil za svou HD4850 už jen kvůli té spotřebě, možná bych za ní dostal víc penízků + prodal svýho x2 athlonka, přidal pár korun a koupil criplecore, tak bych měl ještě větší výkon v podstatě zadara. Takhle se mi to líbí. Doufam, že next gen grafik se povede na obou stranách a budem zase nakupovat za pár šupů.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 17:44:35
avatar
criplecore, chlape toto je hlod roka, díky za tú salvu smiechu, neuveriteľne si ma pobavil !
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 18:08:14
avatar
no ty se směješ, ale na aukru prodám staré věci za cenu nových úplně v klidu
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 20:49:09
avatar
jo někdy i za víc. Já zrovna nedávno na aukru prodával starsi Athlon X2 5000+ BE a cena se tam vyšplhala na 2000 KC. I kdyz tento Cpu jiz není v prodeji tak ten samý jen výše taktovaný 5400+ BE stojí něco kolem 1600 KC. Tohle sem vážně nepochopil.
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Aukro 2009-04-15 21:45:05
avatar
V aukcích na Aukru to někdy vypadá, že smyslem aukce není získat atraktivní zboží za zajímavou cenu, ale naopak aukci za každou cenu vyhrát. Buď rád, že to byl i Tvůj případ.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 19:21:49
avatar
athlon X2 postačí každýmu
nějakej X3 nebo X4 je blbost
to si radši našetři na lepší obrazovku, grafiku nebo zdroj
pořád blackedition 5400+ mužeš hezky taktnout, ale i v základu ti postačí
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 21:45:29
avatar
Ja ti dám za príklad jeden program, kde aj X4 je málo. A nejedná sa o žiadny profesionálny software.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 07:51:59

Nam ho uploadujes?.. Nebo jsi ho jen zapomnel zminit? Tak je jasny, ze na vetsi praci 4jadro ocenis. Na hry je k HD4770 4jadra skoda. zamysleny segment je 22" a tam pro hry 4jadro az na vyjimky potreba neni. Strategie narocne na AI nechavam stranou.
Martas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3870 2009-04-15 17:56:44

Takza tato GK bude vykonejsi nez moje 3870 jestli ano a bude mit mensi spotrebu tak bych ji koupil.Hraju CoD 4 na 1680x1050.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 18:07:24
avatar
jj počítal bych tak 10-15%
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 18:42:32
avatar
Taky mám HD3870 od HIS. Já si počkám na model HD4770 od HIS s IceQ4 Turbo (doufám, že takový vyjde, ale nevím nevím u levného modelu) a také to lehce obměním ;)
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 18:48:03
avatar
myslis ze to ma vyznam?uz ti nektery hry 3870 nestiha?myslis ze to par procent na vic spravi? co se tyce ty specialni edice tak referencni chladic vypada dost dobre a jestli bude i tak chladit a bude tichy (coz by snad mel), tak iceq edice moc smysl mit nebude
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 20:53:25
avatar
Ktoré hry akože 3870 nestíha??? To je veľmi subjektívny pohľad, pretože podľa niekoho nestíha a podľa niekoho stíha. Každú jednu hru si na 3870 zahrá, len samozrejme, že nie s max detailami a AA, ale spustí na tom každú jednu hru, bez problémov a minimálne so strednými detailami. Takže ak si nepotrpí na maximálnu grafiku v hrách, ale radšej uvíta lacnú grafiku a rád šetrí energiu, či zároveň i ekológiu, tak je to preňho ideálna grafika. Okrem toho ak sa nemýlim, tak je fanda pokrokových technológii, takže o dôvod viac vymeniť relatívne staručkú 3870 za relativne moderný 4770
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 23:05:53
avatar
Okey, ale já už v tom nedělám jako dřív, a proto je kus nového HW pro mě svátek. HD4770 prostě bude dobrá koupě, dobrá příležitost si udělat za pár korun radost. Navíc teď ještě tu HD3870 prodám skoro za cenu té nové HD4770, což se asi za půl roku nebude dát říct.

Já si karty a vůbec HW kupuju fakt pro radost, už proto si nekupuju nic dražšího než za 3000,-Kč. Už proto, že to v podstatě nevyužiji, hraju málo a mám 20" monitor, který taky ještě nějaký ten rok vydrží.

A proč ty taktuješ to své čtyřjádro? Nestačí ti někdy základní takt na tu tvojí 8800GTS? A neměl si předtím dvoujádro, ze kterého si nemusel přecházet na 4 jádra, protože by ti stačilo? To jsou fakt blbosti, se kterýma se oháníš. Nevím, zda si to nepochopil, ale jsme na webu, kam chodí lidé, které to hraní s HW baví a mají rádi nové věci - představ si, nejsem výjímka.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 00:13:19
avatar
ja to delam protoze to vyuziji a nejen ve hrach. uz jen v tech vmware je velkej rozdil kdyz ti 4 masinky bezi na dvoujadru nebo ctyrjadru. a ty 4 jsou jen tak minimum..dve stanice firewall a server. tedka zacne leto bude se neco tocit na hd kameru a opet to vyuziji. z her to v gtaIV take pomohlo jen sem se te ptal, nic vic za tim nehledej..podle me je to docela zbytecna vymena..ja kupuji HW jen kdyz je potreba. radost si udelam zase jinou veci
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 00:19:47
avatar
Já si udělám radost novým HW Ale třeba já mám dvoujádro, hraj si teď s videjkama a asi by to taky na něčem novějším bylo zkomprimovany rychleji a možná o hodně, ale proč, já si počkam o pár minut/sekund víc a taky to jde.

Jinak ta 3870 stačí v poho na všechno v tom mém rozlišení 1680x1050. Jedině snad Crysis na high s AA to nebere, ale to ani o dost lepší stroje, takže mě to zas tak netrápí.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 20:52:33
avatar
řekl bych že vyjde od HIS i s IceQ, protože HIS s tímto chladičem prodává i méně výkonnou HD 4670 Odkaz
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 23:08:14
avatar
Jo to jo, ale právě že IceQ(1) už má pár (hodně) let za sebou. Na ty méně topivé a menší karty ale stále stačí a tak ho tam montují. Na HD4770 asi taky nemohu čekat IceQ4 a zřejmě ani IceQ3, ale nechme se překvapit...doufám
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-16 07:57:30

Mel jsem rad HIS IceQ, u 1950Pro to bylo dobry reseni, ale pak jsem presel na Accelero. Sice si to musis udelat sam, ale vysledek je lepsi. To IceQ se hrozne blbe cisti.
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 18:33:34
avatar
Už vidím tu konkurenci
Nvidia 8800gt..ne, 9800gt..skoro, gtx250 na 40nm, možná přidají GDR5 paměti.
Ale musím uznat, že se drží
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-15 19:27:54
avatar
jenže o tom ten trh je;-) stěžovat nepříteli podmínky.
kdyby na HD4890 nvidia nic nevydala ati se prodává místo 50:50 na 70:30 v prospěch právě amd-ati
ale i když nvidia rozpulila GTX 295 tak si myslím že za ten peníz toho výkonu je dost, a po dlouhé době sem se na nvidii podíval s usměvem
HD 4770 bude pro střední třídu ..což je přes 50%
ale rozhodně už bych radši koupil GTS250 nebo HD4870 ..přece jen grafiku neměním každej pul rok
jinak pořád se píše o DX11 .. všichni čekaj na tyhle grafiky
ale co hry ? pul roku bude trvat než se nějaká taková hra s podporou Dx11 udělá, a co když nebude kompatibilní windows ? budete kupovat kvuli DX11 celej pc ? navíc si myslím že obě firmy za to budou chtít penízky, takže bych neočekával ceny jako jsou teď..možná po době
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1027x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1508x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1119x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1189x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3771x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1463x
Komentářů: 0