ATI Radeon HD 4770 s RV740 oficiálně – ceny, dostupnost, modely Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 28 duben 2009
altDnes už opravdu zcela oficiálně byla první 40nm grafika na světě uvedena na trh. Bohužel není to bez problémů.

 

O zmatcích kolem HD 4770 jsem vás informoval 22.4., kdy někteří partneři měly za to, že HD 4770 byl uveden. Oficiální plány hovořily dříve o vydání až v týdnu od 4.5.2009. Nakonec je skutečně oficiálně HD 4770 uveden dnes 28.4., ale víceméně je to jedno. Dávno o něm všechno víme a situace ohledně dostupnosti je stejná, jako byla toho 22.4.. Původní datum vydání až na začátku května by podle mě byl daleko vhodnější.

Mnozí recenzenti narychlo dodělávali recenze na dnešní den a tak po celém Internetu máme víceméně stejné články se stejnými zjištěními. Dojmy se liší jen tehdy, pokud byl použit přímo prodejní model, nebo těch několik ATI samplů, které jsou vybaveny jiným chlazením.

Už oficiálně vám mohu potvrdit, že ATI samply, jejichž podoba je prezentována na oficiálních fotografiích, skutečně nejsou prodejními verzemi a v této podobě se na 99% nikdy na trhu neobjeví. Testy s nimi jsou tak, zejména pokud jde o provozní vlastnosti, zcela zavádějící.

Téměř všichni výrobci mají své HD 4770 opatřeny stejným jednoduchým chladičem. Počkali jsme si tedy přímo na prodejní verzi a dnes nám do redakce dorazila jedna od Sapphire, kterou vidíte na obrázcích. Test s ní vám přineseme co nejdříve, pravděpodobně ve čtvrtek.

Do té doby nám do redakce dorazí ještě první oficiální OC verze. Společnost ASUS nám rychlou poštou posílá dnes novou HD 4770 TOP, která má takt čipů místo 750MHz u základní verze rovnou na 800MHz. Karta je navíc vybavena opět systémem Voltage Tweak, takže softwarem od ASUSu, díky kterému je možné přidávat napětí a tím dosáhnout daleko vyšších taktů. Myslím, že 900-950MHz není s TOP verzi os ASUSu nepokořitelné, ale to uvidíme. Karta dorazí zítra, tak se na ní v recenzi podíváme asi v pondělí. Následovat pak bude i CrossFire test HD 4770, kdy se čeká na ovladače, protože s těmi stávajícími to kupodivu příliš dobře nejede a proti tomu, na co jsme dnes u CF zvyklý, je funkčnost dvou HD 4770 se stávající verzí ovladačů docela slabá.

Nicméně vše, co se objevilo v nedávné recenzi zde, sedí, nic nového se neobjevilo. Téměř všechny servery se shodly na tom, že HD 4770 je opravdu bomba a kombinace poměrně skromných parametrů, až neuvěřitelně vysokého výkonu a korunované velmi nízkou cenou dělá z této grafiky opravdu výjimečně zdařilý produkt. Navíc se jedná o první 40nm grafiku, takže ocenění tahle grafika za technologii, přínos, poměr cena-výkon a výhodnost sbírá po desítkách. Konkurenční NVIDIA nemá co by proti HD 4770 nasadila a tak v současnosti ani na sebe moc neupozorňuje a doufejme, že chystá 40nm čipy alespoň na začátek července. Stejně drahá 9800GT, která patří do stejné kategorie je o dost pomalejší a HD 4770 dokonce ohrožuje ryze mainstreamové GTS 250 a HD 4850, za kterými zaostává jen zhruba o 5-10%.

Bohužel radost z HD 4770 kazí fakt, že grafika není příliš dostupná v obchodech, což i ceny žene trochu výše. Tento týden přijde sice několik stovek kusů i k nám do ČR, ale vzhledem k ceně se po téhle grafice jen zapráší. Na HD 4770 stojí frontu kromě běžných zákazníků i OEM výrobci PC. Konečně se mohou za low endovou cenu 99 dolarů chlubit tím, že grafika má skutečně herní výkon, nahony vzdálený tomu, co nabízely doposud low end grafiky, kam cenově téměř HD 4770 patří. První dva týdny se postupně bude dostupnost v obchodech zlepšovat, ale zájem je velký. Bez problémů a front by HD 4770 měla být dostupná až za 2-3 týdny.

Takže vydržte, vzhledem k dostupnosti grafiky není ani s recenzí moc spěchat. Na grafice pracujeme, ale raději to uděláme pořádně než rychle. Každopádně první 40nm grafika je zde a je ještě lepší, než jsme čekali. Bohužel zároveň tím opět ukazuje bídu současného herního světa PC, kdy nám vlastně na téměř všechno a plné detaily stačí 99 dolarová grafika. K čemu je pak High-end za 400 dolarů? Řekl bych to, ale nechci být sprostý ….. :).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 16:55:48
avatar
Mě se víc líbil ten první chladič z těch prezentací...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 20:56:54
avatar
údajně ho ATI vyměnila kvůli vysoké hlučnosti.
Zotac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Super :) !!!! 2009-04-28 16:56:41
avatar
Tak četl jsem spousty recenzí o této kartě, je to opravdu skvělá karta, ať spotřebou, výkonem tak hlavně cenou, už se těším na DDWorld testy,

akorát co jsem si taky četl, tak ATI si tímto slušně odrovná 4850 , protože ta je o dost dražší a rozdílem ceny tolik výkonu nenabídne

Chtěl bych si koupit nějáký ten PC a nechci nějáký super drahý( teda pokud mi ho moji zaplatí tak klidně i ten drahý ) a tato grafika je strašně levná a dal by se sní postavit velice výkonný a levný PC
Menethor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 17:30:58
avatar
No podle me se 4850 casem prestane prodvat. 4830 uz konci nyni. 4870 zastane pozici sve slabsi kolegine a 4890 zas 4870. A ATi ma zas kompletni radu od low az po hi.

PS: 4870 muzou klidne delat i na RV790 alespon bude mit mensi spotrebu a RV770 se muze jednoduse prestat vyrabet. Ale to uz je celkem jedno.
Caderom [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nVidia zlevnila 2009-04-28 17:29:39

nVidia již vyslala svoji odpověď, pohnula cenami, nebo alespoň Palit a to dost výrazně. 9800GTX+ 512MB lze sehnat pod 2700Kč - např. http://www.netfox.cz/eshop/?cls=stoitem&stiid=105232
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 17:49:41
avatar
9800GT+ je nějaký výprodej .. ale v zahraničí prý zlevnila MSI GTS 250 na 109 euro, ale jen u jenoho modelu, většina stojí pořád 129-140 euro, HD 4850 stojí 119-139 euro a HD 4830 je výrpodejově kolem 109 ... HD 4770 by měla být až se vyřeší dostupnos kolem 95 euro běžně ...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 11:32:59

Kdo teď koupi 4830 za 109, když může koupit 4770 za 99?
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 17:07:27
avatar
na slovensku je tato karta takmer nedostupna
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 17:33:53
avatar
kdyz ma byt toto za 99USD tak jsem zvedavy az dojde RV870 a co predvede
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 18:00:00
avatar
Videl som testy na HD4770 CF a vidím, že ten čo nie je v zajatí jedného PCIe slotu sa to oplatí viac ako HD4890 všade min. 5% navrch... To znie zaujímavo... Mnho počkáme si na DD-ho testy a uvidíme

EDIT: Som zvedavý ako dopadne porovnanie recenzii na Guru3D a pod. spoľahlivé servery (nie že by DD-wrold nebol, ale aby sa zelený tábor nesťažoval) s EHW...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 21:03:42
avatar
tady Odkaz je hodně zajímaví test CF. 2*HD4770 má o 20% navrch oproti HD4890. To by znamenalo za nějakých 2*2500KC=5000Kc výkon vyšší než GTX285
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 10:47:06
avatar
Tak tohle je masakr. Vyhodnost teto karty bude extremni. Vzdyt to likviduje i konkurenci z vlastni staje. Nechysta se X2 verze? Nejake info nebo spekulace?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 15:22:42

Pěkně. Tak to odrovná i ten vyšší mainstream. A kdyby někdo vyrobil 4770 se dvěma CF konnektory, tak 3x4770 vyhraje i nad highendem. :-)
Edit:
Také podle Odkaz
se 4770 dá OC o 25% výkonu (podle Mark3D Performance). Takže, OC+CF a máme za 5000 něco o 50% silnější, než 4890, a to na neadaptovaných drajvrech a blbém chladiči. Počkat na OC verze se slušným chlazením, nebo vyměnit ručo, počkat na slušné drajvry a za 5000 máš něco, co je silnější než jakákoliv karta na trhu. Ten 40nm proces je síla! Co jen přijde jako DX11 karty?!
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 17:57:44
avatar
DD já proti tomu jak se snažíš abychom byli informovaní nic nemám ale pořád opakuješ stále dokola že je to bomba, že stojí 99dolaru, že 9800GT není konkurence jak má být, a že nvidia nic na tudle grafiku nemá + že je to 40nm čip já myslím že to už víme dva týdny ... jinak se těším na test kterej nebudeš dělat rychle ale pečlivě..doufám že nezapomeneš na víc her
pořád si myslím že 6 her je málo .. a i když těch dobrejch je taktéž málo, tak bys nějakou sehnat mohl
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 18:42:54
avatar
Tak s tímto naprosto souhlasím. Takových 10 her by vypadalo mnohem lépe.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - na 2009-04-28 18:07:23
avatar
Ebuyer.co.uk maju 100 kusov Sapphire na sklade, za 80 libier. To je skvela cena, je to aj vratane postovneho.
ziter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlas 2009-04-28 18:14:10

Musím 100% souhlasit s autorem článku a poslední větou ukazuje bídu současného herního světa PC, kdy nám vlastně na téměř všechno a plné detaily stačí 99 dolarová grafika. K čemu je pak High-end za 400 dolarů? Řekl bych to, ale nechci být sprostý ….. . pro mě je tohle ideální karta a za ty peníze nic lepšího není a dlouho asi nebude u mě bude násladevat výměna 3850 za 4770
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 18:23:08
avatar
být tebou tak si nechám 3850 .. je téměř stejně výkoná jako 9600gt a ta zvládne slušně všechny hry na střední detaily v rozlišení tak 1280x1024 .... a počkal bych na DX 11, pár měsíců tě nezabije
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 18:48:14
avatar
3850 a stejně výkonná, jako 9600 GT ? Já měl hodně dlouho 9600 GT, než jsem jí vystřídal za GTS 250 a řeknu ti, 3850 je +- stejně výkoná, jako 9500 GT. Už 3870 jen tak tak zvládá 9600 GT....Doporučuju přečíst testy staršího data s ATI HD 3000 a GeForce 8000.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 19:25:04
avatar
sorry já viděl 2 testy..tam 9600gt poráželo HD 3850 cca o 10% a o nějakejch 4% byla horší jak HD 3870
vše je asi podle her a nastavení
J.R. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 19:35:20

Tak tady si dovolím nesouhlasit, testy si přečtěte raději Vy... :-) HD3850 je "rovnocenný" soupeř pro 9600gt, sice trochu ztrácí, ale oproti těžkému lowendu, jako je 9500gt je to pořád jiná liga... a HD3870 naopak má na 9600GT náskok, stačí projít články zde na DDW nebo i jiném webu ;-)Jinak ta HD4770 určitě slušná karta, hlavně na test dvou v CF jsem zvědavý...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 21:51:45
avatar
a co píšu ? že HD 3850 je horší jak 9600gt ale 3870 je o něco lepší jak uvedená karta nvidie 9600gt
J.R. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 22:46:25

Však já nic nenamítám :o) když jsem psal tu reakci na příspěvek od člena "M4S4CR" ten tvůj příspěvek tam ještě nebyl... ;-) To je tak když člověk dělá více věcí najednou a někdo ho mezitím předběhne... ;-)
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 15:23:28
avatar
oky tak to potom sry
sem rád že si rozumíme
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 02:39:59
avatar
pro 9600GT alias 8800gt byl vždy rovnoceným soupeřem HD3870. Vývoj ATi ovládačů teď již 3870 má trochu navrch ale 3850 nikdy nebylo soupeřem 9600gt/8800gt
J.R. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 12:53:32

Pokud vím, tak 8800gt bylo vždy výkonnější než 9600gt, takže pokud jde o to srovnání tak 9600gt je blíže HD3850 512MB ono to jde pěkně vidět třebas zde: http://www.ddworld.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=982&Itemid=61&limit=1&limitstart=16
Ale ty rozdíly nejsou nijak extra velké což všichni víme... tak je to stejně jedno ;-)
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 13:11:54

Doporučuješ přečíst testy a sám si úplně mimo, takže asi sám číst neumíš. 3850 a 9500? To si snad nemyslel ani jako vtip ne?
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 15:25:39
avatar
co já vím tak grafiky s označením x500 v sérii sou nejhorší z řady ... pak sou Mobilní do noťasů ... 9600gt je o polovinu lepší jak 9500gt
jinak ..8800gt ala 9600gt ? to je spíš 9800gt ne ?
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 20:53:16
avatar
Hmm ten chladič na těch slajdech AMD vypadá o dost líp.
Coudak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - x1950pro 2009-04-28 21:04:37

no koukam ze nastal čas na výměnu 1950PRO,která sice šlape dobře ale dech už jí dochází, na 19" monitor bude ideální
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 21:57:40
avatar
DD nebylo by možné prosím do testu této grafiky zařadit i nějaké postarší kousky jako třeba 2600Xt/2900XT/3850/3870/geforce7xxx. Myslím že by sposta lidí mnohem víc zajímalo spíše srovnání se staršími grafikami, než se současnýma, protože tahle karta se jeví jako ideální upgrade. A alespoň by tady nemuseli být stálé dohady o tom o kolik má navrch oproti starším meinstrem a hig end kartám.
Moas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 22:29:50

Dovolím si souhlasit... spousta občasných hráčů (kam se počítám), kteří "dožívají" na 2900XT/3850 a kterým bylo dosud líto vyhodit 3000 za novou grafiku, nyní vážně zvažuje upgrade. Určitě by bylo zajímavé i srovnání spotřeby s takovou 3850, která byla v tomhle směru velmi šikovná.
J.R. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 22:50:20

Tak ono není tak těžké si výkony těch grafik najít a pak porovnat, ale uznávám, že to není špatný nápad...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 22:54:35
avatar
vyhledat není problém ale problém je že tyto starší grafiky byli testovány na jiné PC sestavě než na jakých se testuje dnes.člověk by to musel nějak složitě přepočítávat a stejně by dostal jen hodně hrubý výsledek.
houmer56 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-28 23:14:15

To by se mi také líbilo. Současné modely jsou dostatečně profláklé, ale jak se vyplatí upgrade člověk těžko zjišťuje.
froxic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 08:38:28
avatar
No ja bych byl proto aby se v testu objevila aspon 1950pro. Kdyby se tam objevila 1800XT byl bych moc spokojen ( jedu na ni dodnes ), ale pochybuju ze ji vubec mate v redakci ...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 10:33:48

to je pravda, ze vacsinou sa testuju grafiky terajsie..

ale na druhej strane by sa stare grafiky tazko testovali v DX10..
avicena [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 09:45:09
avatar
Nevidel nekdo tuhle kartu s HDMI vystupem? Chci ji dat do HTPC,ale vsude je jen s DVI....pres redukce to resit nechci,chtel bych mit v jednom kabliku obraz i zvuk.
Jinak uz vcera jsem videl na TSBohemia skladem tuhle karticku za 2459.-,sice od Powercoloru,ale snad jediny shop,kde pisou,ze je skladem...
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 21:11:34
avatar
Jojo, jednu Powercolorku mám zamluvenou a zítra si pro ni jedu
Jestli se zadaří, hodím tady ještě před víkendem článek, kde budu srovnávat HD 4770 s HD 4670 v kombinaci s Athlonem X2 5000+ pod Windows XP. Věřím, že je stále hodně uživatelů, kteří mají hodně podobné kombinace a pomůže jim to.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-04-29 16:47:38
avatar
No neříkal jsem to, že oficiální launch je(byl) 28.4.? Říkal. A taky že Obr vypustil pěknou kachnu. Jinak včera jsem ji viděl skladem(ne kachnu) v nějakém e-shopu, ale byla za více než 2600. Až se někde objeví za 2200,- tak jdu hned do ní. Kdybych ji kupoval teď, tak tím bych jenom hnal vodu na mlýn prodejcům, kteří ji teď vcelku solidně předražují. Mám takovou představu, že bych ji koupil i s Accelerem S1 zhruba za 2600,- Doufám, že na to půjde namontovat.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 981x
Komentářů: 0
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 985x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1781x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíČtvrtek, 02 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1912x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2338x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2077x
Komentářů: 0