ATI Radeon HD 5xxx tajně vyfocena, NVIDIA GT300 DX11 nebude ani na začátku roku 2010?! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 08 červen 2009
altZajímavé zprávy chodí kolem DX11 grafik. ATI možná bude mít náskok uvedení DX11 daleko větší …

 

Minulý týden na Computexu AMD-ATI s velkou slávou a za velkého zájmu všech novinářů, uživatelů a fandů technologie představilo první 40nm DX11 grafický čip. V zákulisí dokonce prý měla počítač, který už funkční DX11 grafiku obsahoval a serveru VR-zone se povedlo udělat špionážní fotečku :) :

Samozřejmě mnoho toho vidět není. Karta je ale poměrně dost malá a lze se tak domnívat, že je to karta s právě představeným 40nm DX11 jádrem, které je podle všeho příliš malé, než aby to bylo RV870. Spíše se většina z nás přiklání k tomu, že se jedná o 40nm RV840 menšího bratříčka jádra RV870. AMD-ATI si je ohledně svého prvenství velmi jistá a i od výrobců grafik, kteří mají tradičně přesné informace, zní ohledně DX11 grafik ATI optimismus. Září je skutečně reálným datem uvedení DX11 generace grafik ATI.

O poznání méně optimismu ohledně data vydání panuje kolem DX11 generace grafik NVIDIA. Z taiwanských zdrojů uniklo (a to dokonce prý přímo z TSMC, které má čipy vyrábět), že GT300 bude mít pravděpodobně daleko větší zpoždění za DX11 ATI RV870, než se původně předpokládalo. Listopad letošního roku jako uvedení DX11 grafik je už pro většinu spíše jen zbožné a nereálné přání. Jenže ono to vypadá, že se nedočkáme ani v Q1 2010! Podle zahraničních zdrojů (TSMC) je až Q2 2010 prý reálným obdobím, kdy by se první DX11 grafiky NVIDIA měly objevit na trhu.

Informacím nasvědčuje i načasování uvedení 40nm čipů NVIDIA a dokonce přidání DX10.1 do těchto čipů. První desktopové 40nm DX10.1 grafiky NVIDIA se totiž na trhu mají objevit v srpnu-září a to včetně 40nm „G92b“. NVIDIA si dává ohledně DX11 tedy na čas. Na druhou stranu, NVIDIA není podle všeho na DX11 tak vysazena a možná i spoléhá na marketingovou neschopnost ATI prodat i to, co se jí povede. GT300 čip NVIDIA jde navíc lehce jinou cestou, než ATI RV870. Kromě toho, že GT300 bude zase čistě high endový obrovský čip, který i na 40nm má plochu kolem 500mm2, tak RV870 bude maisntreamový čip, velikostně zhruba poloviční, je tu i rozdíl v zaměření obou firem. NVIDIA se ale u GT300 zaměřila spíše na výpočetní sílu ohledně GPGPU aplikací a výpočtů, čímž se chce připravit na nástup Intel Larrabee. NVIDIA se totiž nemůže opřít o svou platformu a procesor, protože žádný nemá, může se ale opřít o výpočetně výkonný grafický čip a všechno tomu podřizuje. GT300 jako první z generace NVIDIA DX11 tak pravděpodobně přijde až za rok, ale asi to nic nezmění na tom, že bude z mnoha ohledů zajímavý. Otázkou je, zda bude ATI umět výhody dřívějšího příchodu DX11 grafické generace využít a jak se postaví k jasnému zaměření NVIDIA GT300 na paralelní výpočty a zejména jeho výkonnostnímu potenciálu se svými grafikami.

Uvidíme.

Zdroj: Fudzilla.com, DDWorld.cz
 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 14:11:23

ATI spoji 8 cipov 870 a budeme mat ATI Larrabee..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 14:13:33
avatar
a 1000W zdroj k tomu
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - další slevy u ATi ? 2009-06-08 15:44:18
avatar
http://www.tcmagazine.com/comments.php?shownews=27044&catid=6
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 15:51:13
avatar
kdeže... bude z toho větrná elektrárna jako z DuneII
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 14:17:54
avatar
Taky mam rád sci-fi
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 14:16:23
avatar
No pokud NV přijde s GT300 v Q2 2010 tak to už rovnou na 28nm ne? nebo v tu dobu se už planuje přechod RV870 na 28nm, protože dle zdejších aktualit už by mel byt tenhle proces tou dobou k dispozici.
Ph0en1x [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - a ty tomu veris ? 2009-06-08 14:36:29

A ty tomu veris ze v 2010 bude funkcni a pouzitelnej 28nm proces ? LOL dobre si mepobavil .) a to jestli to tu pise (i kdyz jsem to nevidel) nekde DD ze v roce 2010 bude 28nm bych absolutne neveril...

Jake jsou tu problemy se 40nm vyrobou ktera se rozjede naplno tak v prelomu 09/10 tak jak proboha muze bejt za rok nejakejch 28nm ? nehlede na to ze dalsi krok by mel bejt 32

A podle me nVidia todela docela chytre - pocka si az ATI s TSMC vyladi 40nm - no jaky maji ted problemy se zmetkovytosti a vyteznosti ze a pak jak to budou met vyladene nabehne nVidia uz na vrozjetej 40nm proces a nebude si kurwit vlastni cipy

No jen jestli uz pro GT300 nebude pozde - pokud to nahodi az s takovym spozdenim nez ATI tak chci videt co nvidia postavi proti 58x0 - G200 ? tezko zlevnovat dal uz nemuze bo by je prodavala za mene nez vyrobila, vykonem si taky moc nezadaji - no bude to zaujimafe .)
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 15:07:28
avatar
Stačí když nabídnou pořádné prémie marketingovému oddělení a lidé budou stále kupovat "starou dobrou" GeForce G92
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 15:54:05
avatar
to že jsou problémy s výrobou 40nm neznamená že musejí být i na 28nm
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 16:59:17
avatar
Ati to sice "vyladí", ale Nvidia má kompletně odlišné čipy.
Nemůžeš opravdu myslet vážně to, že jakmile všechno pojede dobře pro Ati, NVidia si jenom nakráčí a začne si bez problémů vyrábět čipy.
Obě firmy potřebují hodně času, jenom aby odladily samotné čipy pro přechod z rýsovacího prkna -> fyzická podoba. To za NVidii Ati opravdu nemá možnost odedřít a Zelení si tím musí chtě nechtě projít.

A jak píše kwitee - 40nm je dodrbaná kvůli používaným materiálům, u 28nm už by se mohlo TSMC poučit, neudělat stejné chyby a voila, 28nm je tady v 2010 relativně v pohodě (i když Q1 je opravdu blbost, to uznávám).

Stejně tak se 32nm proces může přeskočit, stejně jako se přeskočil 45nm. Navzdory docela populárnímu názoru, že problémy plynou z toho "vynechání", není to tak. A stejně tak přeskočení 32ky nebude mít žádný negativní vliv na výrobu 28nm.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 18:44:57
avatar
někde sem četl že přechod na 28nm je lehčí než na 40nm ;-) ..takže to bude rychlejší a spolehlivější, navíc TSMC si druhou chybu neudělá, i když je pravda že ATi asi bude u globalfounries a nVidia přejde na tu jinčí..nevim teď kam ;-)
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:28:10
avatar
Tak info "28nm uz v Q1" prinesl i OBRtuning a jiné weby a to že ho dokonce pojede Global Foundries takze pro TSMC to bude nutnost ho mít a v Q2 nevidim problem aby ATI vyrábělo rv870 misto 40nm vyrobakem 28nm. Stejne tak NV pokud ma GT300 prijit az v Q2 tak by byli proti sobe to delat 40nm, pokud bude 28nm odlazena a ATI na ni prejde taky. To ze TSMC neumi poradne delat 40nm neznamena ze 28nm bude problem taky, ty vyroby na sobe nejsou zavisle.
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 14:18:32
avatar
Už se nemůžu dočkat až něco podobného tomuhle ATI výrobku Microsoft namontuje do XBOX 720 :-)
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 14:21:48
avatar
no myslím že na novej XBOX si este pockame, i kdyz me jako pc maniaka nechavaj konzole chladnym
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 21:52:32
avatar
jo, někde jsem četl něco o roce 2015 dokonce
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NA Gt300 nikdo cakat nebude 2009-06-08 14:35:05
avatar
ATI 5870 vykonom urcite prekona GTX285-vyrazne preto neviem co chce nvidia vlastne predavat ?
??? 40nm- GTX 285, 2GB na 800MHZ ???

Kazdopadne na GT300 ako prvu naozaj GPGPU kartu som sa tesil ale myslim ze 5870-DX11 zakupeny 10-2009 bude tiez dobra volba snad uz s OPENCL

// zase budem mat ATI uz 5 v poradi //
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 15:02:27
avatar
40 nm GT200 není (nebo aspoň zatím nebylo) v plánu. Má přijít puze 40 nm G92. Pokud se mýlím tak mě opravte.
Kiw [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 16:15:43
avatar
Právě, že bylo v plánu (jako GT206 nebo GT212), ale už není
M0rf3us [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 16:50:52
avatar
Sakra mám v těch GT(X,S....)2XX už docela bordel.
Leos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 23:38:21

Pokiaľ viem, tak G92 je 65nm 8800GT a G92b je 55nm 9800GT alias GTS250 ... A aké označenie bude asi tak mať G92 40nm...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 00:15:32

Ja bych rekl, ze G200 na 40nm v planu nebyla vubec. Nevyplatilo by se to. G206 i G212 jsou G94 respektive G92b na 40nm. Jedna se o GT9300/9400 a GT9600.
Danik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 4730 2009-06-08 16:06:27

Omlouvám se za OT, ale budeš mít k dispozici HD 4730 na recenzi?
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 16:12:37
avatar
už se mi nechce čekat, tak jsem si nakonec včera objednal 4870 1GB, uvidim jestli bude za par měsícu důvod vyměnit, ale myslím si že kvuli D11 měnit grafiku nema smysl, kdyz ted ta 4870 1GB stoji nejakych 4500.- tak 5870 1GB může klidně stát stejně nebo i víc než 4890 čili kolem 6000.- .
Myslíte že 5850 bude vykonejší než 4870? s cenou by to mohlo být stejny kolem 4000-5000.-.
...muj nazor
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 16:19:04
avatar
Myslím, že 5850 bude určitě výkonější, proTože jelikož se jedná o novou generaci, nějaký zásadní optimalizace a uspořádání v jádře pomůže v nárustu výkonu. Já předpokládám, že 5850 bude výkonější jako asi 4890 a bude asi postaven na agresivní ceně okolo cca 4400Kč. Já počítám, že HD 5000 bude pro NVIDIA asi hodně zdrcujícím soupeřem a může jí ještě odebrat z trhu ještě větší kus koláče, než velmi podařená řada HD 4000.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 16:32:11
avatar
Podle mě bude rozdíl ve výkonu 5850 vs. 4870, zhruba jako byl 4850 vs. 3870.
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 16:52:41
avatar
Tak to by byl velkej rozdil ne?
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 21:54:31
avatar
Predpokladam tych 15-20 %, mozno 30% keby velmi chceli ... To bude zase mainstreamovy zabijak ak nasadia dobru cenu ... Len som skutocne zvedavy ze co bude NV nasadzovat proti ATI kartam ,ak svoju GT 300 fakt vyda az po 1q 2010 ... Lebo ak vykon 5850ky bude o par percent nad gtx285 a cena priblizne 200 eur,tak to bude pre NV fakt pruser
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 08:25:54
avatar
Jj. Mě se zdá, že ten rozdíl dělal zhruba 20-30%. Neměl by být problém najít nějaké grafy, kde jsou tyhle grafárny. Takže kdyby byla HD 5850 o tolik výkonnější než HD 4870 bylo by to fajn a kdyby to bylo dokonce o proti HD 4890, tak by to bylo super.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 10:38:11
avatar
Ja jsem menil cely pocitac a z AMD 5000+BE s HD3870 jsem presel na C2D 7300@3,6GHz s HD4850 a rozdil je 40%. Rozdil v samotne grafice je cca 20%.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 16:18:31
avatar
Tak snad to ATI vyuzije, ale ne ze pujde s cenou nehorazne nahoru
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 16:32:29
avatar
Když nebude vykonostní konkurence, nebude ani cenovy strop
svobac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 16:52:28
avatar
No ono nejde tak o strop v "konkurenci", jako spíš o strop v poptávce Nasadit cenu za kterou by si to nikdo nekoupil by jim zas moc nepomohlo - budou chtít prodat co nejvíc, než nastoupí produkt konkurence Můj názor.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 18:50:42
avatar
jasně..ale pokud to tak pujde dál za chvilku nVidia odpadne a ATináci si řeknou ,,hm, nVidia nám nic neudělá, kupuje si ju jen málo lidí, proč prodáváme grafiky za 4000 když mužem za 7000 ? stejnak to koupí protože jinčí nejsou,,
nevim no
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 01:03:54
avatar
Na druhou stranu u AMD už propustili všechny programatory a pracovníky marketingu, tak teď se ukáže jestli propustili i ekonomy

EDIT: ted kdyz vidim ty dalsi slevy karet hd48xx tak uz je to jasny
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 08:28:48
avatar
Jj. kdybych 14 dní počkal, mohl jsem mít HD 4850 o skoro 400 levnější. A nebo odhadem za dalších 14 dní bych si za stejnou cenu mohl koupit 1GB verzi.
svobac [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 12:19:39
avatar
No neviděl bych to tak černě - lidi si řikaj že je krize, bojej se utrácet a Ati se bude bát předražovat Zvlášť když výkonu je celkem dost - tak si zákazník počká, až se Ati umoudří a pak koupí. Výrobce si nemůže dovolit mrhat časem než nastoupí konkurence - bude chtít trh nasytit vlastním produktem a vzít tak vítr z plachet konkurenci
EDIT: I kdyby to mělo znamenat, že "pustí chlup" aby to trochu uspíšil
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 16:54:39

Skutečně to vypadá, že Nvidia se rozhodla změřit síly rovnou s Intelem. Možná to souvisí i se změnou šéfa vývoje a pak rozhodnutím udělat v již hotovém návrhu řadu změn. Osobně mi odklad nevadí. Her rozšířených o DX 11 se patrně letos stejně nedočkáme. S novou generaci GK přejdu rovnou na core i5 a pořídím novou sestavu.
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 16:58:33
avatar
Prej už letos maj nějaké ty tituly na D11 vyjít
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 08:35:57
avatar
Psal to tu i DD, ale odhaduji, že sám tomu nevěří. Já tedy určitě ne. Nepamatuji si, že by okamžitě po příchodu nějaké verze DirectX na něj byly v prodeji nějaké hry. Vždy to trvalo nejméně rok, než se začaly nějaké objevovat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 09:46:39
avatar
minimálně novej Battlefield už je v DX11 v test verzi ;) mohu prozradit ;)
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-10 14:38:37
avatar
Jedna se ale jen o nejake prvky z DX11, co vim. Je to fajn, ale neni duvod brecet, ze nemame DX11 kartu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-10 15:01:07
avatar
no to ne, já taky pochybuji o tom, že by nějaký herní vývojář byl tak blbej a vydal čistě DX11 hru ;) to by se asi envyplatilo .... nicméně jde o to že tu DX11 ve hrách bude bude to nějaká výhoda a je otázka jak velká a v kolika hrách se hned objeví ;)
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 17:08:20
avatar
ak ati nevyuzije takyto brutalny naskok a neovladne vacsinu trhu tak potom mozu rovno mna zamestnat v ich marketingu
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zajimavé 2009-06-08 18:21:27
avatar
Čéče to jsou mi teda věci. Koho by napadlo, že se to takhle vyvrbí. Jestli GT300 vyýjde fakt až za rok, tak si pod sebou NVIDIA doslova podřízla větev. Ani to upravené GT200 na 40 nm s DX10.1 to asi moc nezmění (nevíte náhodou jestli už tam nepoužijou GDDR5?). Za rok už bude klepat na dveře nová řada od ATI a teprve nám výjde GT300. Každopádně za současného stavu by si leda tak blázen koupil něco jiného než HD 5..... Teda alespon co se týče informovanější veřejnosti.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 18:52:14
avatar
GDDR 5 nVidia plánuje jen na high-end sem se doslechl
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 08:51:57
avatar
No já nevím, ale jestli na podzim bude GT200 na 40nm s DX10.1, tak by to byl zajímavý kup, pokud by to bylo za odpovídající cenu stejně výkonné ATI. Problém je v tom, že se na podzim u nVidie plánuje 40nm G92b(že by s názvem GTS 255?) s DX10.1, což by ale taky nemuselo být tak špatné, pokud bude cena odpovídat výkonu, což by ale v té době mohlo být tak maximálně za 2500,-Kč za ty nejvýkonnější grafárny postavené na tomhle čipu.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 18:49:03
avatar
až bude DX11 hra tak se může ATi snažit něco navíc prodat. do tý doby stejně bude prodávat "jen" DX9 hrama... Takže pokud si nVidia vezme čas aby to poladila, tak se vlastně nic neděje. DX 11 stejně ještě není v hotových systémech k dostání. Win7 má přijít v listopadu, ne? No a jelikož bude asi dost drahý, tak DX11 pro Visty může přijít třeba až půl roku po Win7 s nadějí, že se zatím něco prodá. Takže bych se toho nebál. Navíc je dole jako zdroj fudzilla, což není zrovna zdroj spolehlivej jak švýcarský hodinky (neříkám, že nemá pravdu nikdy, ale rozhodně jí nemá vždy)
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 20:50:18
avatar
Win7 vyjde v říjnu a DX11 bude uvolněno pro Visty zárověň s vydáním Win7. Jinak taky Microsoft má nabídnout pro majitele WinXP výhodný upgrade na Win7. Takže cena Win7 by taky neměla být překážkou.
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 10:26:34
avatar
no co já čet, tak ta cena právě má být vyšší než co bylo u Vist, rostou náklady apod. Ale nechme to do října. Uvidíme co a jak bude...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:35:55
avatar
jo ale dostaneš slevu při upgradu z XP
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 18:49:16
avatar
Lidi zase bych to neviděl jako takovou mega výhodu s tím DX11. Určitě se ještě několik měsíců možná let budou vydávat hry s DX10 , DX10.1 a možná se dočkáme ještě nějaké dobré dx9 hry (jako byl třeba fear2) Určitě budou i hry s DX11, ale přirovnal bych to asi k physx. Červený budou mít hezčí výbuch (DX11) a zelený zase hezky rozmlácený skla...(physx) Samozřejmně budu hrát 10her a z toho budou dvě DX11 a budu mít 10her a ve dvou bude physX.
výsledek : bějt manager Nvidie tak DX11 je ta poslední věc čeho bych se od ATI bál. Já bych se spíš bál velkého výkonu za málo peněz díky rychlejší 40nm výrobě ! Tod můj názor :-)
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 19:35:52
avatar
ono, možná nové hry budou vycházet v D11 ale stím že to bude jakoby pouze upravené pro D11 nikoliv celé udělané od zakladu pro D11. takže to vlastně nebude plnohodnotna hra pod D11. Myslím si že když jsem si včera koupil 4870 1GB, že jsem neudělal chybu. za par let si koupim D11 GPU a mužu porovnavat ten rozdil, nyní ten rozdíl bude minimální (jestli vůbec nejaký)
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 22:49:05
avatar
za pár let už tu nebudem, pač přiletěj ufouni a vyhladí nás
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 08:57:28
avatar
Ale houbelec. Aštar Šeran nás nechce vyhladit, ten nás chce spasit. Nebo zprasit?
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 20:59:01
avatar
Pokud bude hra udelana v DX11 takto uz bude mit podporu alceleraci fyziky pres OpenCl a tudiz physx nebude zadna vyhoda, protoze ji nahradi univerzalni reseni bezohledu na znacku grafiky
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 21:10:07
avatar
jenže to by nejdřív musela být nějaká ta technologie pro OpenCL. Samotné OpenCL ti nic nenabízí a musíš na to nejdřív implementovat nějakou technologii. I kdyby to byl Havok tak ten je ve vývoji akcelerace přes GPU hodně pozadu.
Spíš můžeme doufat že Nvidia udělá jediný rozumný krok a to že physX uvolní pod OpenCL
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 21:49:13
avatar
V tom pripade mozme fakt len dufat lebo spojenie slov "rozumny krok" a "nvidia" je fakt pochybne co sa tyka zakaznikov
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 09:47:48
avatar
Mela by jinak physx zanikne. Ta fyzika se zatim dela pres CPU a nikomu to zatim moc nevadi. Kdyby to uvolnili a ukazali silu physx tak by meli urcitou sanci udrzet tuto technologii
DaimondDog [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 20:13:14

hmm ... nvidia sa asi nema coho bat... je pravda ze ATI pride skor s novym jadrom a rovno aj s DX11, ale nVidia je aspon podla mna bohatsia firma s dobrym manazmentom, a v minulosti to bol leader na poli grafik z coho cerpaju este dodnes ... je pravda ze ATI je technologicky vyspelejsia ale to nemusi znamenat hned zvysenie predaja ATI grafik ... cim viac si budu vyrovnany tym lepsie pre nas ... ceny pojdu dolu a nam bude hej
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 21:04:17
avatar
Pokud by lide nakoupili DX11 karty od ATI a NVidia by prisla az s pulrocnim zpozdeni do segmentu DX11 pouze s podobnym vykonem tak by lide nemeli nutnost kupovat od NVidie grafarnu, protoze by trh jima byl uz nasyceny a nikomu by se temer nevyplatilo vymenit ji za NVidiu kdyz by nebyl zadny prinos. Snad ani neinformovane lamy by se do toho nepousteli. No uvidime jak to cele dopadne
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 21:51:03
avatar
No ,aj keby mali NV grafiky vacsi vykon, tak by museli najprv existovat aplikacie ktore by ho vyuzili A podla mna,aj keby ludia po tom pol roku s ATi grafikou presli na NV grafiku,tak ATI by to mohlo byt jedno,hlavne ze predali svoje grafiky ...
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 22:52:17
avatar
jenže tady de o to koho myslíš tím ,,lidé,, .. někdo si koupí celej PC s win7 a novou grafikou od ati, někdo si ale řekne - nemám peníze na win7, natož na novou grafiku s DX11 na které stejně nezahraju žádný hry ...
pochybuju o tom že je tolik nadšenců aby si nakoupili grafiky pro nic ;-)
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-08 23:21:03
avatar
Pokud bude Lama kupovat novy komp tak grafiku jedine z DX11 ikdyby to mel byt lowlend kvuli Win7
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 00:23:54

Stale myslim, ze si predstavujete hodne hurvinkovsky. To nebude tak, ze lidi hromadne prestoupi na DX11. Kdo koupil v poslednim roce alespon HD4850 ci GTS250 nema duvod dalsi rok nic menit. Takze ano, DX11 je vyhoda, ale zase ze by diky tomu ziskala ATi obrovsky podil na trhu je nesmysl. Realne bude rada, kdyz se alespon tendencne dostane na uroven z prelomu leta/podzimu minuleho roku - 5% kvartalne na ukor Nvidie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 00:43:11
avatar
Souhlasím .... to by musela ATI udělat něco, čím by nás všechny totálně šokovala a to přijít s marketingem. Pokud by chtěla přetavit DX11 výhodu v podíl na trhu a prodeje musela by začít dělat něco jiného, než doposud na marketingovém trhu předváděla, jinak i těch +5% by byl hodně úspěch ... NVIDIA a mnozí zákazníci mají strašnou setrvačnost ...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 01:26:23
avatar
Jedinou podstatnou věcí je jestli budou nějaké kvalitní DX11 hry, u kterých bude nějaký skutečný přínos DX11. Pokud by vyšlo několik výborných her na DX11 (crysis2, Bathefield, AvsP) a vypadali by mnohem líp než na DX9/10 spustu lidí by klidně přešlo na DX11 grafiky.
Na druhou stranu nikdo z vývojářů nepude do toho že by nějak výrazněji ochudili hráče se starším API. Takže jedinou možností je kdyby AMD hodně zainvestovalo a podpořilo by vznik takových her (tak jak to dělá Nvidia).
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX11 - hry /ne/budou vypadat l 2009-06-09 08:19:34
avatar
DX11 - hry nebudou vypadat lepe ale pojdu rychlejsie,
multicore rendering
lepsia kompresia textur
Fyzika cez GPU
....

Ja som testoval DX11 multicore rendering demo zo MS SDK 3-2009 a prepnutie Single threated rendering a MT/ Multithreated Rendering/ prinieslo skok FPS s 68FPS na 85FPS /+25%/
//4870,/

Vylepsenie vzhladu prinesie az teselator-zjemnujuci modely a ten bude az v prvych cisto DX11 hrach // TIP 2010 //
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 14:46:51
avatar
ta rychlost s tím souvisí. Efekty které budou v DX11 jsou možné již teď na DX9/10, ale jsou příliš náročné na hardware takže se nevyužívají. Pod DX10.1/11 jsou vypočítávány způsobem méně zatěžující GPU. Takže v praxi když bude mět člověk DX10 grafiku tak u DX11 her buď oželí tyto efekty, nebo bude muset počítat s velkou nárožností na GPU. Je to jako u HAWX - pod DX10.1 hra vypadá mnohem lépe a ten rozdíl mezi DX10 je jasně vydět
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 07:50:20

Tak DX11 samozrejme marketingove vyuzije, ostatne jiz se tak deje. Masaz o prvni DX11 karte jede na plne obratky i tady. Tohle neni jen o setrvacnosti zakazniku. Proste DX11 je samozrejme vyhoda, ale 95% lidi nakupuje hardware na dva-tri roky. Takze DX11 a jeho vcasnejsi uvedeni nalaka dejme tomu nejakych par procent, co zrovna jdou do upgradu plus nadsence, kteri to proste museji mit. Rozhodne to nebude tak velky pomer vuci celkovemu trhu, aby se to nejak vyrazne odrazilo. Plus OEM segment, kde ta setrvacnost funguje, ale spise z duvodu ekonomickych nez jinych, vykonostni rozdil v OEM segmentu je minimalni a nevyplaci se menit dodavatele jen tak bez zavazneho duvodu. Na to aby se ten pomer zmenil by bylo potreba aby AMD zasponzorovalo nejaky projekt uroven Crysis 2), aby lidem tu vyhodnost DX11 ukazala. A to by bylo potreba stihnout do uvedeni DX11 karty Nvidie. Na Win7 bych nespolehal, v prechodu na novy OS jsou lide hodne konzervativni vseobecne a dokud podpora XP bude a jeste nejaky patek potom nebudou mit duvod OS menit ai pri nabidce od MS.
DaimondDog [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 09:43:02

aj tak myslim si , ze informovany ludia si pockaju dokedy vyde nVidia a nebudu sa hura pusatt do novych ATI ktorych cena bude zatial privysoka a v poctate mozno ani nebudu mat konkurenciu daky cas. Az s prichodom novych nvidia kariet, vtedy klesnu aj Ati karty a ludia si budu moct vybrat comu daju prednost... samozrejme ze budu ludia ktory si kupia co bude nove a naj tak hned kupia ATI ale myslim si ze aj vacsina z nas si radsej pocka s cim pride nvidia
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 22:43:57
avatar
pochybuji, že by výborný marketing ze strany ATI donutil rozumného člověka si koupit věc, kterou nepotřebuje (tedy novou grafiku s cool Dx11 když tu co má je 3 měsíce stará)
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 22:49:16
avatar
Marketing Nvidie to umí, ten přiměje neznalého člověka s dva roky starou grafikou ji vyměnit za tu samou s jinou samolepkou na chladiči
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 10:03:09
avatar
Jj ti co maji alespon HD4850 ci GTS250 tak asi nebudou mit duvod, ale ti co si koupili 9600GT nebo dokonce maji jeste 1950pro tak ti urcite pujdou do DX11 karet. Mezi ktere si radim i ja s moji 9600GT
DaimondDog [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 10:12:55

samozrejme pojdu do DX11 kariet, ale myslim ze nie tak skoro, skor si pockaju na klesnutie cien, aj ked ATI ma vzdy velmi zaujimave ceny, ale pre vacsinu ludi ta cena este nebude taka ako napr. cena HD4850 teraz alebo pred pol rokom. vacsina asi pocka na znizenie cien a na graficke karty on nvidie, mozno nvidia prekvapi a pride s dobrymi grafikami za dobre ceny ... co zatial som taku este nepoznal hlavne ako novinky
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 08:21:58
avatar
Osone si myslím, že DX11 karta bude výhodou. A hlavne ak ju podporí mrkvosoft vo svojej kampani na predaj win7. A uvedie AMD grafiku ako kompatibilnú s novým OS. Len škoda, že prvé karty budú high-endové nezaujímavé pre masy. AMD by spravilo dobre ak by uviedlo celú škálu grafík s podporou DX11. A potom by nvidia mala problém.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 08:32:00

Prvni DX11 karta bude s velkou pravdepodobnosti na urovni HD4850 mozna jeste nizsi na urovni RV740. Takze zadny velky highend. Cenove taky nebude nijak vysoko, AMD oznamilo slevy stavajici rady HD48xx az o 50USD. Akorat, ze tohle pravdepodobne totalne odepise HD4770.

S tim DX11 uvidime. Ja bych zane zazraky necekal, zatim se ani jednou nestalo, ze by novy DX vedl k hromadnemu nakupu novych karet a to ani pri prechodu z 8 na 9, kde byl vykonovy rozdil hodne markantni.
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 09:55:53
avatar
Prvni DX11 bude pravdepodobne HD5850 a oproti HD4850 bude mit o hodne vic jednotek a tudiz vykon tipuji aspon na dvojnasobny oproti HD4850. Vzhledem k tomu, ze vykon HD4850 vetsine lidem uplne v poho staci, tak to nevidim negativne, ale spis pozitivne pokud to opet bude za zajimavy peniz. A ti co budou chtit lepsi vykon tak si poridi casem HD5870, ktery bude vydan tipuji do vanoc, coz by byl dobry krok od ATI
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-06-09 10:09:58

Dvojnasobny vykon? Vidim, ze se v tom moc nevyznas. Prostuduj si neco o vyvoji architektury RV770. Dvojnasobny vykon je v pripade trvani na 256-bitech absolutne nerealny, nebude stacit propustnost sbernice+pameti. Velikost jadra by sice podle nekterych mohla splnit minimalni pozadavky na pripojeni 512-bit nebo by AMD mohla zvolit podobny pristup jako Nvidia s cisly nedodrzujicimi exponencionalni narust. Tohle vsechno ovsem u HD5850 nepripada v uvahu, mozna by to mohlo prijit u HD5870.
CNN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DX11 je vyhoda 2009-06-09 10:10:13
avatar
Zrovna mat DX11 kartu ako prvy na trhu bude pre ATI urcite velka vyhoda a to prave vdaka neinformovanej verejnosti. :-)

Ta totiz skoro ani nevie co je to DirectX, natoz aby vedela, ze DX11 hry este naozaj zvlast na WinXP co maju doma moc nie su ;-), ale ked uvidia vedla seba dve nablyskane krabice so slicnymi slecnami a na jednej bude "DX10" a na druhej "NEW! DX11!", hadajte co si vyberu. ;-)
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1074x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1599x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2285x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2025x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1344x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 1