Další dobré zprávy? Ceny grafických karet klesají a bazary zaplavují použité karty z těžby Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 23 duben 2018
altMnozí si všimli, že do obchodů, a dokonce skladem, se vrátily dlouho nevídané grafické karty.

 

 

 

 

Situace se pomalu zlepšuje, obchodníci a distribuce ovšem stále zneužívají situace a uměle ceny karet navyšují, nicméně řada modelů, které už skladem běžný uživatel a zákazník neviděl řadu měsíců, se opět vyskytuje skladem i v běžných obchodech. Těžaři digitálních měn totiž přestávají nové karty kupovat. Nevyplatí se to. Ceny digitálních měn klesly na hodnoty, kdy už je těžba dražší než potenciální výdělek a na některé měny se objevily výkonnější ASIC těžební řešení. Navíc řada těžařů musí své těžební farmy přesouvat, či dokonce nuceně uzavírat, protože státy a města zakazují jejich provoz kvůli extrémní spotřebě energie.

Následkem toho jsou nejen nové grafické karty v obchodech konečně opět skutečně dostupné, ale klesají i jejich ceny, ačkoliv v ČR si obchodníci dávají zatím pozor a budou držet ceny vysoko, jak jen to půjde. Přesto řada modelů, zejména RX 580 a GTX 1060, je opět skladem dostupná. Samozřejmě je ale nedoporučuji pořizovat za současné ceny, kdy třeba stále 8GB RX 580 a 6GB 1060 stojí běžně kolem a přes 10 tisíc korun. Koupit už se dají i výkonnější karty, nereferenční RX VEGA 56 a 64 se také vrátily skladem do obchodů a jsou skladem a ceny u nich také výrazně klesly, i když jsou stále skoro 2x dražší, než by měly být dle oficiálních cen. Ale skladem prostě jsou, což možná, doufejme vytvoří tlak na nižší cenu …

Se vším pak souvisí fakt, že bazary a aukce se začínají plnit stále větším množstvím použitých grafických karet a jejich ceny už jsou o poznání níže, než ještě nedávno byly. Dokonce jsou tam už i velmi zajímavé nabídky. Bohužel nákup použité grafické karty, zejména modelů GTX 1060/1070/1080/1080 Ti, RX 570/580 a RX VEGA 56/64, bude doslova minové pole. Těžaři anebo lidé napojeni na těžaře a další překupníci použitých karet, se budou snažit rozprodat grafiky, které byly použity na těžbu. To znamená, že byly zatěžovány kontinuálně 24/7 a některé nastavené na maximální výkon. A to je typ zátěže, na který herní grafické karty nejsou stavěny! Zcela jednoznačně to bude mít vliv na jejich další funkčnost, i to jak dlouho vůbec vydrží ještě fungovat. Opatrný bych byl také ohledně uváděné záruky, zejména pokud těch grafik bylo na faktuře více najednou, může být problém s uznáním takové karty na reklamaci a ty se tak mohou značně protáhnout.

Každopádně u nákupu použitých karet, bych si dal dost velký pozor. Nákup použité karty současné generace bych možná odložil až po nástupu nějakých nových karet, protože pak bude větší šance, že se jich někdo bude zbavovat, protože prostě přechází na novou generaci a ten někdo ji používal skutečně pro hraní. Jinak se obávám, že vzhledem k situaci bude drtivá většina bazarových karet současné generace výše uvedených typů, pocházet právě z těžebních mašin a takovou kartu bych osobně vážně nechtěl. Snad jen kdyby byly za hodně zajímavou cenu, třeba GTX 1080 či RX VEGA 56 tak do 5 tisíc apod. Pak by to možná za risk stálo ….

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-23 23:56:21
avatar
Citace:
z těžebních mašin a takovou kartu bych osobně vážně nechtěl.


Kvíz kterou kartu byste si raději vybrali:

A) podvoltovanou a podtaktovanou (GPU) kartu řekněme RX 580, který místo svých 150W TDP nejel nikdy více než na cca 100W nepřetržitě - žádné teplotní výkyvy. Karta byla v otevřeném prostoru, teplota karty nikdy nepřekročila 60 stupňů

B) přetaktovanou kartu se zvednutou voltáží provozovanou v uzavřeném prostoru. Teplotní výkyvy až ke 100 stupňům nepravidelná zátěž

Zlaté pravidlo: Co nedělám a čemu nerozumím, to nekomentuju. Mining je druhé téma po politice, kterému bych se doporučoval vyhnout
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 00:04:52
avatar
chtěl bych tu druhou, protože je na nepravidelnou zátěž stavěna .... herní karta není stavěna na konstantní zátěž a vůbec není pravidlem, že by všichni používali ty karty podtaktovanéa podvoltované na tu těžbu ;)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 00:36:40
avatar
Citace:
není pravidlem, že by všichni používali ty karty podtaktovanéa podvoltované na tu těžbu ;)


Pak to jsou břídilové a neumí rozumně těžit.

Tak jako tak nelze všechny těžaře házet do jednoho pytle
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 11:26:06
avatar
Ano, nelze všechny těžaře házet do jednoho pytle (co se týká provozních teplot), bohužel bude asi i dost takových, co u gk pozmění bios, což pro amatéra bude těžší oříšek.
GK pro mining také běží nonstop 24/7 a v herním pc v loadu cca 3x 2-3 hodiny týdně (není moc těch co mohou hrát denně 8 hodin).
Takže jestli jsou lepší karty z miningu, to bych si nebyl tak jistý.
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 13:58:45
avatar
Já bych neházel všechny těžaře do jednoho pytle. Každý z nich si zaslouží svůj vlastní černý plastový pytel se zipem...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 14:25:30
avatar
O GPU bych strach neměl. Souhlasím s MACHINA, GPU svědčí konstantní teploty bez výrazných tepelných výkyvů. To vychází z podstaty vlastnosti křemíku. Problém bych viděl spíš v napájecí kaskádě GK. Tady bude záležet jaké kondenzátory byly použity a jak byla ta GK provozována. Zda podvoltovaná a nebo na svém. Nevěřím že by těžař kartu přetaktoval.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 10:50:14

správně je:

c) bazarovou grafiku bych nikdy nekupoval (a to ani z obchodu)
Richelieu [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 11:53:13
avatar
Je jasné, že těžaři nebo bývalí těžaři budou vždycky tvrdit, že koupě jejich vytěžené grafiky je super věc, protože jsou to další peníze navíc, ideálně prodat za stejnou nebo vyšší cenu než koupil
Výrobci grafik (kupte si novou) a ti co nesnáší těžaře (prodělejte na tom) zase tvrdit opak.

Já jsem zastánce toho, že prodat a koupit se dá cokoliv, jen hledej za vším dobrou cenu.

Viděl bych to tak max 3000 kč za 1 rok jetou RX580 8gb ram. A byl bych ochoten dát i 6.500 kč za jetou Vega 56
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 00:08:44
avatar
kola se rozáčí a bublina nabude ještě obludnějších rozměrů.
Mining nekončí, ale nabírá nový dech.
Stačí sledovat kurz
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 00:23:50
avatar
Docela se obávám, že to tak bohužel bude ... svět je prostě postavený na hlavu, dnešní doba v mnoha věcech naprostá šílenost a zvrácenost a lidstvo si kope vlastní hrob.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 20:12:21
avatar
Čím větší bublina splaskne, tím je větší naděje, že se lidstvo poučí. Jsem idealista .
jirka64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 00:35:00

Pokud nesplaskne i s celou naší zeměkoulí, zbraně na to za chvíli budou. Jsem idealistický, optimistický pesimista .
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 00:24:03
avatar
DD proboha
a)- těžil jsi někdy?
b) Teplotní výkyvy jsou VŽDY škodlivé a degradují životnost PCB, spojů součástek atd. To je fyzika.
Karta musí být dimenzována aby to nějaký čas vydržela - ale rozhodně nelze říct že ja na to stavěna.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 03:26:17
avatar
Ono by to nebylo až tak žhavé, ale je tu bezolovnatá pájka která přímo miluje teplotní změny a samou radostí z toho praská.

Ale i když je špatný spoj tak to není ztraceno. Známý si koupil za 2000 GTX 980ti u které docházelo neustále k restartům ovladače. Poslal ji do Německa na diagnostiku, provedli reball GPU a už mu slouží více než rok.
kameiv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cena 2018-04-24 07:02:40

A kolik stál ten reball?
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 15:26:02
avatar
Necelých 80 euro i s poštovným.
kojot1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 07:21:14

Teplotní rozdíly a 24/7 provoz souvisí jak?
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 15:46:00
avatar
Proč se na to ptáš mě?

Pokud je gk neustále pod zátěží tak je za ideálních podmínek teplotně stabilní a nedochází k mechanickému pnutí vlivem rozdílů teplot. Pokud je na ní zátěž dejme tomu 10x denně tak je vyšší riziko popraskání pájených spojů díky tomu že bezolovnatá pájka není pružná.

Samozřejmě nelze obecně tvrdit že všechny grafické karty které sloužili pro těžbu budou na 100% ok, ale stejně tak nelze tvrdit že všechny grafické karty od náruživých hráčů her budou také 100% v pořádku.

Já osobně bych raději bral kartu z rigu a nechal u ní prověřit napájení, přijde mi to lepší než potom řešit reball.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 01:14:25
avatar
Takových článků už bylo, jak se grafiky budou vracet na původní ceny.:/ Moc bych nejásal, i když si to samozřejmě taky moc přeju.
maiob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 07:23:47

poprosim viac takych clankov ... z vecera do rana sa to krasne zazelenalo a tazobna horucka skor naberie druhy dych takymto sposobom
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 07:10:28

Je fakt ze od toho co DD naivně předpovídá konec kryptomanii šlo npř BCH nahoru o 100% kdo nevahal během týdne zvojnásobil své peníze bez práce a usilí.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 09:54:04
avatar
Jo, taky jsem si říkal, že je blbý když ETH spadl na 350USD, tak mi bude ještě pár měsíců trvat než se rig zaplatí. Dnes je za 660USD, takže je rig zaplacený a jsem něco málo v plusu.
Je třeba zmínit že "být na nule" znamená mít zadarmo 6x RX580 a 1500W platinum zdroj. Jak jsem jen hloupý, že mám tolik hardwaru zadarmo, který mi navíc teď už vydělává
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 10:06:36

Ano jsi hloupý protože svou činností podporuješ číré zlo! A pokud v tom budeš pokračovat budou umírat nevinné koťátka!

A ještě skončíš v pekle, kde tě bude grilovat Jobs s Hitlerem!
lukasxx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 06:28:10

Vzhledem ke kurzum které zase letí nahoru bych moc nejásal. Zdaleka není kryptomenovému šílenství konec. Došlo ke klasickému propadu v začátku roku a ted az do vánoc to zase poletí nahoru.

Osobně investicím moc nerozumím a jen jsem dotoho nahazel nejake prachy přes aplikaci v mobilu a stejně jsem na tom snadno dost slušně vydělal. Pokud někdo nedokáže nahrabat peníze ani na tomhle je uplnej bl*ec.

Každopádně hlad po grafikách mi nepžíjde zas tak velkej, zrovna jsem prodával netknutou 1060 6gb OC od MSI, ležela na bazarech přes měsíc a nakonec sem musel jít až na 5000 kč aby ji někdo vzal. A to byla opravdu v TOp stavu a v záruce skoro 2 roky jeste. Měl jsem jí v herním PC ale poslední dobou hraju jen na Playstationu a na kartě sem odehrál tak 20 hodin, nakonec sem se rozhodl počítač rozprodat protože byl prostě s PS4 PRO k ničemu.
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 06:53:10
avatar
předpověď z burzy.
- psychologická hranice 9000USD/BTC překonána, ještě se to bude torchu třepat - ale bude následovat pád někam k 7500-8000 USD
- kaptalizují se zisky, proto ten pokles
- poté opět vzestup.

není tajemství že se předpokládá ke konci roku 60tisUSD/BTC. A čím víc lidí tomu věří - tím je to reálnější dosáhnout

každopádně nás čeká ještě velká jízda
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 07:31:42

Ohledně nákupu karty, pokud někdo nějakou potřebuje tak ať si koupí třeba 1080ti z barazaru v záruce za 17-18 tis. jsou tam takové. Protože za cca měsíc to bude opět stejná bída jako předtím.

Jinak zatím se to docela drží což ?
https://www.tradingview.com/chart/BTCUSDT/6ypT3gVN-btc-short-and-long-term-target/

A pak, že není možno znát budoucnost

Co se předpovědí a doměnek v článku týče, vše je špatně.
Mailen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 08:15:14
avatar
Já osobně bych po tom kryptošílenství už z bazaru grafickou kartu nekoupil. Maximálně za polovinu doporučené ceny a to bych ještě dlouho uvažoval. Některé bez záruky nebo na konci záruky a nikdy nemůžete vědět co s ní dotyčný dělal i když se bude dušovat, že byla podvoltovana, podtaktovana a další jiné kecy.
Begy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 08:40:59
avatar
U rigu není až tak důležitý max výkon (proto je taky nikdo soudný nežene na max) ale ze všeho nejdůležitější je STABILITA.
K čemu je mi pár Mhs navíc když to zamrzá, padá a přicházím tím o výdělek.
Proto karty který by vykazovaly jakoukoli nestabilitu jdou z rigu okamžitě ven - a tahle selekce se projeví už na začátku.
finch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 10:12:10

Vždy keď DD vydá článok o tom jak bublina praská, tak to tam hoďte za barák aj s mamkou....

Inak mňa to chytilo v zlý čas. Mal som rx580 asus strix, ale chcel som vyšší výkon. Vega sa mesiace nedala kúpiť a tak som teda vzal 1080. O 3 týždne na to, sa už vegy kúpiť dali a aj za trochu nižšie ceny. RX580 som nepredal doteraz a 1080 by som rád predal a doplatil si trochu na výmenu tej vegy, oba asus strix modely za najnižšie ceny na bazosi a nikto to proste nechce .....
archecon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 11:32:53

Tedy obvykle s DD souhlasím, ale s tímhle nemohu. NEvím proč bych měl být myšlenkově rámován do nesmyslného tvrzení zejména Nvidie, že karty jsou herní a mohu být provozovány pár hodin. Sprostá manipulace a vychcanost. Tímhle článkem, který se pohybuje v tomto myšlenkově vymezeném prostoru? KOMU TÍM PROSPĚJETE SOUDRUZI?. Ne a NE! Svou grafickou kartu používám 24/7 denně. Netěžím s ní, ale běží v počítači, který se nikdy nevypíná. Pokud nějaké hovado bude tvrdit, že se na ni nevtahuje záruka, tak ho se svým advokátem uštvu i s mediální ostudou. Sorry mě tyhle manipulace prostě nebaví a vadí mi skákat jim na špek. Podtaktovaná karta z rigu bude statisticky OK. To samý je s HDD v polích.. na věku mnohdy nezáleží, na začátku odejde větší procento a pak pár let bežná úmrtnost.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 02:24:27
avatar
Pochopil jste to správně - karta může být jakkoliv přetaktovaná, převoltována a používána na cokoliv, včetně jiných GPGPU výpočtů (hledání léků, SETI program atd) kromě miningu, pak je vše pořádku. Spuštění minera na jedinou sekundu byť na podtaktované a podvoltované kartě ji okamžitě zničí a je jedno, že nebyla používána ani rok a je v záruce. Z morálního pohledu je pak těžení na kartě horší, než na ni najednou akcelerovat streamy sadistického, zvířecího, fekálního a dalšího porna a měl by za to být minimálně těžký žalář a lobotomie. Narozdíl od běžných krádeží a vražd u miningu totiž hrozí, že by takové chování mohlo býti napodobováno ostatními.
Už se vidím za pár let jak nohou zakrývám poklop v podlaze do své tajné těžírny, zatímco mi babišovi úředníci drženi u moci podporou komunistické strany a/nebo SPD dělají domovní prohlídku. Za chvíli dostanu pažbou do hlavy a místo těžení krypta půjdu těžit uran.
Dejavu totáč, R.I.P democracy
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 11:59:44

JA osobne si myslim ze u beznych hracksych GK nijak zvlast nezalezi ci bezia seriozny minning 24/7 (bez OC a dobre chladene) alebo len par hodin denne na hry (len priemerne chladene aj trocha OC castokrat uz od vyroby). Vsetky sa vyrabaju tak kvalitativne na hrane aby akurat prezili zarucnu dobu...
Mr.Vigo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Zase žvásty 2018-04-24 13:13:34
avatar
Boha jeho to jsou zase žvásty:
"Ceny digitálních měn klesly na hodnoty, kdy už je těžba dražší než potenciální výdělek"
Zajímavé, že třeba zrovna dnes ráno jsem prohnal směnárnou včerejší natěžené coiny za 880kč, když odečtu energie 70kč, jsem na čistém zisku něco přes 800kč za den. Bez práce, námahy a starostí.

Těžba překonala horší dvouměsíční období, ale kdo nedivočil a poctivě střádal nyní mu stoupající kurz vše krásně zúročí.

Prosím DDho aby přestal psát tyto hloupé, lživé a dezinformační články o něčem, čemu nerozumí a co očividně nenávidí. Navíc bych doporučil pročíst si alespoň zběžně základy fyziky o teplotní roztažnosti materiálů.
wokpro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vseobecna kvalita clankov 2018-04-24 16:02:45
avatar
Zdravim DD. Mam 35 rokov, venujem sa IT od svojich 13ctich. Poslednych 9 rokov mam vlastnu malu IT firmu na predaj a servis. Mam vyskladanych cez 500PC a predanych x NTB. Kopec servisu atd. Ale preco vlastne pisem. DD (a ine 4 pc blogy) citam denne. V poslednu dobu sa mi vsak nepaci kvalita a zaujatost clankov. Chcem povedat ze som nikdy nebol modry, cerveny, zeleny. Vzdy som kupoval a radil zakaznikom kupovat to najvyhodnejsie/najvykonnejsie za pozadovanu cenu. Samozrejme som cerpal aj s DD. Avsak vyzdvihovanie AMD a hlavne ten isty text dookola aky su super ma uz nebavy citat. Normalny clovek to pochopi ked to napisete RAZ. Zastavim sa pri tomto clanku, ktory je holy nezmysel. Cryptomining ako FENOMEM IT som si vyskusal v roku 2013 kedy som vytazil 4,5 bitcoinu. Dlho som sa k tomu nevracal az tento rok. Za necele 4 mesiace som na (1060 6g) vytazil za 300e co mi zaplatilo kartu a kupil som si rx 580 na ktorej tazim dalej. Nemam ziadny 6-kartovy rig, len ma to bavi. Nerozumiem "neoplati sa to". Samozrejme ze sa to oplati a doporucujem kazdemu nech si to aspon vyskusa. Je dobre ze su karty opat v predaji. Ked si chcem zahrat, zahram si, ked idem do prace minuje. NO PROBLEM. Neperem do toho prachy, len som to chcel vyskusat a paci sa mi to. Aktualny stav bitcoinu 9400 dolcov. Nejde len o tento clanok ale stale castejsie sa prichytim ze mi tu daco nesedi a standartne diskusiu necitam ale v poslednej dobe citam reakcie a aj ja 1x reagujem. DD ber to ako konstruktivnu kritiku!!! Stale citat o GPP ake je AMD super a aky je cryptominig hovadina? Viem je to tvoj blog ale ver tomu ze do buducna budes stracat rozhladenych citatelov, pretoze to co tu citam v poslednej dobe sa "rozhladenym" rozhodne nazvat NEDA. Prajem pekny den.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 16:29:51
avatar
.... kryptoměny v současné podobě jsou čiré zlo, které ještě více ničí naší planetu, tváří se že má nějakou hodnotu, přitom nevytváří žádnou reálnou hodnotu a škodí všem mimo kryptobusines ....

řekl jsem to opakovaně, věřím v digitální měnovou budoucnost, ale tou nejsou kryptoměny ani současné zvěrstvo, které představují. Tady není o čem diskutovat .... nikdo ještě neuvedl, v čem jsou digitální měny tak strašně přínosné pro lidstvo čím se omluví jejich obrovská energetická náročnost a naprostá provázanost a závlsot na tom nejhorším, co může nabídnout současný běžný měnový ekonomický systém.

Digitální měny a jejich těžba není žádným vytvářením hodnot, je to prosté pálení přírodních zdrojů v obrovském měřítku, kdy navíc řada těch digitálních měn slouží k legalizaci zisků z kriminální činnosti atd.

Objektivně nemohu přijít na jedinou dobrou věc, kterou mají kryptoměny představovat a přinášet. Jen vím, že spotřebovávají obrovské množství energie a zdrojů pro výrobu těch výpočetních komponent, zdražují nám komponenty protože výrobní kapacity s plýtváním v podobě těžby kryptoměn nepočítaly atd.


Těžba a existence digitálních měn v současné podobě je zločin proti zdravému rozumu, proti přírodě a měl by to být zločin i v očích zákona. Pokud někdo nedokáže opak, že kryptoměny vytváří reálné hodnoty, že nespotřebovávají významné množství zdrojů a energie atd. nad rámec toho než to tu bylo před nimi, tak musím objektivně o kryptoměnách psát tak, jak píši.

Fandím novým technologiím a digitální budoucnosti, ale proto vím že současná podoba kryptoměn je zvěrstvo a zločin .... je mi smutno kolik lidí je ochotno všechno to zlo přehlížet, protože na tom vydělá. Mám tu u sebe teď v testlabu kolem 20 výkonných grafik, krásně by mohly těžit od rána do večera a nedělám to a nebudu to dělat, některé věci prostě dělat pro peníze nestojí. Netěžit současné kryptoměny, nepoužívat současné kryptoměny a psát o tom co jsou objektivně, je základní slušnost a té se budu držet.

Až někdo přijde se smysluplným konceptem digitálních měn, který nebude závislý na nějaké "těžbě a pálení zdrojů", budu mezi prvními, co ho podpoří. Takový jsem ale ještě neviděl ....
lubosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 01:05:45

Dovolím si reagovat na tuhle větu: "Objektivně nemohu přijít na jedinou dobrou věc, kterou mají kryptoměny představovat a přinášet."

Jako výhody jsem našel následující:
- Decentralizace
- Žádný prostředník
- Celosvětová a nezná hranice
- Neprolomitelná
- (Pseudo) anonymní
- Transparentnost
- Nízké či žádné poplatky za transakce
- Žádné odmítnuté platby
(přehledně shrnuto na wiki)

Dále je na wiki pěkná stránka Objektivita (žurnalistika), kde se píše:
- Poskytované informace by měly odrážet skutečnost, měly by být spolehlivé, přesné, fakta musejí být oddělena od názorů.

Správně by tedy spíše měla ta věta znít: "Subjektivně nemohu přijít na jedinou dobrou věc...".
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 10:11:19
avatar
výhody jsou jedna věc a platí jak pro koho, já tedy nepovažuji za žádnou výhodu změnit centrální banku a banky obecně, které mají nad sebou hromady regulací a zákonů, za nějakou skoukromou osobu, která ovládá hodnotu měny tím, že jí má nejvíce a žádné zákony a regulace na ní neplatí .....

Navíc řeč nebyla o výhodách, ale o přínosech pro lidstvo které vytváří reálné hodnoty, že nespotřebovávají významné množství zdrojů a energie atd. nad rámec toho než to tu bylo před nimi, tak musím objektivně o kryptoměnách psát tak, jak píši.

Takže si stále neuvedl jedinou objektivní věc která by byla přínosem pro lidstvo ....
lubosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 12:22:37

Centrální banka ovlivňuje inflaci (dokonce může dojít k hyperinflaci). To je objektivní nevýhoda, proto spousta lidí část úspor dává třeba do zlata. Neříkám, že je třeba zrušit centrální banky, že jsou zbytečné, ale že mají své nevýhody a ty dokáží kryptoměny řešit.

Všechny předchozí změny podoby peněz přinášely zvýšení spotřeby zdrojů a energie nad rámec toho, co tu bylo před nimi. Jediná směna zboží za zboží byla "zadarmo", pak už se jen přidávaly náklady: na těžbu drahých kovů, jejich zpracování, ražbu mincí, tisk bankovek, banky, budovy, zaměstnance...

Živě si tě dovedu představit, jak před pár sty lety v době mincí z drahých kovů píšeš svůj sloupek do novin, že bankovky nemají žádný objektivní přínos pro lidstvo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 12:48:06
avatar
ignoruješ co skutečně píši ... já jsem pro digitální měnovou budoucnost, ale rozhodně ne současný zločin jménem digitální měny.

centrální banka je pořád lepší instituce, než když se domluví několik jednotlivců nad kterými nejsou žádné regulace, zákony a další kontrolní orgány držící největší objem kryptoměn a poškou hodnotu kam jen chtějí. Nemluvě o tom, že prostě kryptoměny nemají žádnou reálnou hodnotu přitom jejich těžba výrazně spotřebovává a pálí reálné zdroje ....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 13:00:10

A co takhle zdržet se tématu těžby a informovat jen o návalu bazarových karet atp. Já s tvým názorem souhlasím a také se mi nelíbí jak těžba probíhá a za jakých podmínek. O důsledcích moc dobře víme, ale je zbytečné popichovat čtenáře neustále dokola.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 14:26:36
avatar
držím se tématu: těžba digitálních měn je hloupé neefektivní drancování přírodních zdrojů a plýtvání atd.

Digitální měny negativně ovlivňují situaci na trhu s komponenty a snad se to zlepší, kdy snad více lidí pochopí, jaké zlo páchají digitální měny bez objektivně dobrého přínosu pro lidstvo a planetu jako technologie v současné podobě ....

je smutné že ti co nesouhlasí tak jediný důvod je, že oni na tom vydělávají .... já si ale myslím, že prostě některé peníze za to páchání zla nestojí. A to bych mohl těžit opravdu hodně, výbavu k tomu mám a zadarmo ale prostě když je to blbost a ubližuje to, tak to dělat nebudu. A je smutné že jsou lidi, kteří si myslí že slušnost je špatná ...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 17:14:13
avatar
Jo, koupit dvě 1080ky a těžit na nich je plýtvání drahými zdroji a pácháním čirého zla.

Hrát na nich stupidní počítačovou hru je za to efektivní využívání zdrojů této planety + čisté dobro

Ještě, že jste tak "objektivní"
Protože já jsem hloupý a nerozumím tomu.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 22:51:10

Kdyby to zůstalo jen u těch 2 x GTX 1080 na uživatele a těžařů nebylo na tisíce, tak by to šlo.

Ale ty farmy neskutečně decimujou pc trh
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 10:51:58

Jako by si mluvil o klasické burze nevytváří žádnou reálnou hodnotu a jen spotřebovává energii
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 10:52:43
avatar
ano, proto nechápu proč máme ke klasickému plýtvání přidávat ještě jedno mnohem horší ...
wokpro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Cryptomeny... 2018-04-24 19:35:00
avatar
DD z tohto uplne hranicneho pohladu sa da s tebou suhlasit. Zivot ma vsak naucil vsetkeho vela skodi, zlata stredna cesta, ziadny extrem. Bavi ma nastavovat VGA, sledovat teploty, bavit sa so softverom, nastavovat ho, sledovat co sa deje. Je to ako za starych casov DOSu. Je to na dlho ale tak skusim. Peniaze su iba papier ktoreho hodnotu ovplivnuju vyvoleny. Bavia ma kryptomeny a moznost byt toho sucastou. Samozrejme ze je to este v plienkach. Takyto stav nezotrva ale preco nebyt na jeho zaciatku? (Hmm 7rokov su tu kryptomeny?) a nic podstatne sa nezmenilo. Ano je to energeticky zabijak a nici to cast trhu ale je to tu, tak preco nie! Niesom bohaty mamlas (poznam), ktory si kupil 2 rigy po 5000eur a kazdy den placu ze im to nezaraba tak ako si predstavuju a ze je to naprd a ze to mozu je****. Takym ludom sa smejem. Berem to ako zanieteny fanusik IT. Ano je to FENOMEN a je to tu! Bol by som blby keby som to obchadzal a este ked mi to vynesie nejake prasule. Cim som starsi uvedomujem si ze najvacsie bohatstvo je cas. A teraz si zober ze zarabam pracou, ktora spotrebuva cas ako vsetko ostatne. Zabava, spanok atd. Mining (ale hlavne vsetko okolo toho) mi robi radost, nemusim nic robit a ono to naozaj zaraba. Ako vravim technicke skusenosti mam a niesom magor. Navyse si mozes vyskusat obchodovanie na burze, co je vyborna skusenost a hodnota vo svete financii a financnej vzdelanosti. Btw. pokusim sa nadalej reagovat na clanky v ktorych mi cosi "nesedi". DD mi ponukal nahlad na svet IT svet ale niekam sa ruti a to neni dobre. Skusal si si po sebe precitat clanok AMD RYZEN 7 2700X – nový nejlepší mainstreamový procesor na trhu pro všechny! ? Naozaj je to zaujate. Prajem vela zdaru a budem dalej sledovat tvoje clanky a reagovat argumentami.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 20:19:49
avatar
v článku s RYZEN 7 2700X je vše nezaujaté. Popisuji jen fakta a skutečnosti, nic si nevymýšlím nic nepřekrucuji .... nemám důvod. Fakta mluví sama za sebe.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 20:53:29
avatar
Horší je, že když má někdo jinou zkušenost než ty tak můžeš vyletět z kůže, fakta nefakta. Samozřejmě nemluvím o tom testovaném ryzenu, ale obecně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 21:13:30
avatar
tak to je smutné že má jinou zkušenost, pak je ale otázka v čem je problém, protože když já prezentuji fakta a realitu, tak ten druhý musí mít nějaký problém protože jeho zkušenosti faktům a realitě neodpovídají ....

Já netvrdím, že mám jediný pravdu, samozřejmě že se výsledky mohou trochu lišit, ale v užším průměru a hlavně vyznění a interpretace se prostě musí u drtivé většiny shodovat porotože pravda je prostě jen jedna, zejména u věcí, u kterých se k ní dá dojít měřením ....
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 21:57:10
avatar
Neodpovídají tvojí realitě, v tom bude ta potíž.

Ty naopak tvrdíš že máš jenom ty pravdu, ještě k tomu rád dodáváš že jsi objektivní a jde to vidět celkově i v diskuzích.

A nejde ani tak o výsledky jako právě o tu interpretaci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-24 22:21:17
avatar
jaká moje realita???? realita je jen jedna .... nezajímají mě interpretace pravdy, tomu se totiž říká lži. Pravda a její interpretace je je jen jedna a musí korespondovat s fakty ... nic jiného mě nezajímá ....

Pokud nemám pravdu na základě faktů, pak je samozřejmě zcela na místě mě na to upozornit protože rozhodně nehodlám uvádět lidi v omyl. Pakliže mám ale vše dle faktů a souvislostí, pak opravdu neberu jako argument, že někdo "má pocit" ....

nezajímají mě prostě žádné verze pravdy a verze reality, zajímá mě jen pravda a realita .... v momentě kdy by to tak nebylo a nechoval bych se podle toho, smažu celý DDWorld.cz a skončím ...
Phantomiux [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 09:42:28

Tak vies, naco prijimat dalsie nazory, ked spravny moze byt aj tak len jeden... ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 10:13:03
avatar
to se dá říci i naopak ....

ale ano, správný může být přeci jen jede, vždycky, skutečná pravda je totiž také vždy jen jedna ...
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 12:34:31

wokpro: A co konkretne ti v clanku "AMD RYZEN 7 2700X – nový nejlepší mainstreamový procesor na trhu pro všechny" vadilo? Uz ten nadpis?
Shade4d [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 08:22:52
avatar
Dovolil bych si nasdílet jeden odkaz na obrázek s komentářem: "To jak my vidíme realitu není realita samotná, ale náš úhel pohledu" https://blushybabe.com/wp-content/uploads/2018/01/17684960-37071110-37-0-1512736896-1512736898-650-1-1512736898-650-67540fb40a-1512806202.jpg

DD jsem četl od začátku, nicméně tvoje komentáře pod tímto článkem byla poslední kapka. Přeji mnoho úspěchů do budoucna.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 10:14:50
avatar
copak??? jste neschopný přijmout jiný názor než je ten váš a pochopit objektivní připomínky??? Smutné ....

je vtipné jak mě někdo vytýkáte, že mám prý jen "svou pravdu" když děláte to samé ...


já jsem přitom dal všem prostor pro diskusi a pro to napsat co je na digitálních měnách tak pozitivního, že to vyváží jejích obrovská negativa v současném stavu ... nikdo nic neuvedl. Jen urážíte člověka, co digitální měny nevidí růžovými brýlemi a ale vnímá jejich značná negativa ...
Oldis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 10:59:26

V článku chybí taková ta slovíčka, a v tvých příspěvcích, jako "názor", "můj" a podobně, a ve spojení například "dle mého názoru".
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-25 11:58:30
avatar
??? články u nás stále píši hlavně já a vydávám výhradně já a jsem pod nimi podepsaný, takže je myslím snad každému jasné že píši ze svého pohledu s fakty které mám k dispozici atd.

na DDWorld.cz stále ještě obsah negenerují stroje a AI ;)
Shade4d [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-26 09:39:35
avatar
Objektivní připomínku si představuju vyjádřenou číslem, statistikou, uvedením na zdroj, porovnáním s něčím obdobným atp, nikoliv komentářem typu: ".... kryptoměny v současné podobě jsou čiré zlo"
Když vezmu váš komentáře od začátku, tak jsou to bud vyloženě nepravdy, nebo záleží na okolnostech. Když to vezmu popořadě.
1. Cca 4 obchody mi poslali nabidku karet se slevou, nekdě až 30-40%, konkrétně Saphire, XFX, AsRock, a 2 velkosklady u nás.
2. Všechny měny jsou aktuálně stále těžitelné a to se ziskem, záleží za kolik má člověk elektřinu. Souhlasim že lidé co měli elektřinu za 4-5Kč za kW nekteří povypínali, ale nikdo kdo má víc jak 10RIG takovou cenu za elektřinu nemá, průměr je tak 2kč za kW.
3. Státy a města zakazují jejich provoz. Prosím o odkaz či o zdroj. Vím pouze o jednom městě/státe v americe, kde meli extra levnou elektřinu, ale pouze pro sobní potrebu domácností a bylo to tam hromadně zneužívávno a proto si posvitili na težaře aby jim dali normální cenu za elektřinu, což vedlo u nekterých k dobrovolnému přesunu. Tzn nic jako zákaz težby. Ale uznávám že mi mohlo něco uniknout, proto se rád nechám poučit.
4. Sice se neshodneme v názoru na to co více opotřebovává kartu (hraní a větší výkyvy teplot VS nonstop provoz v ideálních podmínkách, podvoltování) ale plně souhlasím s názorem že při koupi bazarových karet po težbě bych byl sakra opatrný, protože jak jste uvedl, čert ví kdo s tím co dělal, v jakých to jelo opravdu teplotách atp. Viděl jsem už spoustu zvěrstev a rozhodně se nejdnalo o vyjímky...

A jak uvedl čtenář Oldis, to není o tom jaký názor, zkušenosti máte, a rozhodně nezpochybnuju vaši odbornost. Jenom vaše psaní není stylem: Naměřili jsme tyto hodnoty za těchto podmínek, takove byly anomálie atp. a hotovo. Ale vy vždy napíšete tohle a za to dodáte něco ve smyslu že kdokoliv naměřil něco jiného tak je prostě lhář, zabiják a žere malé děti. Viz váš komentář: "".... kryptoměny v současné podobě jsou čiré zlo"" wtf jako? Kdyby jste místo toho napsal například: "To jak aktuálně funguje princip kryptoměn je špatně a musí se na tom něco změnit" neřeknu ani popel a souhlasli bych s vámi. Vždycky uděláte parádní recenzi a na konci to absolutně shodíte něčím takovým čímž se zařadíte po bok plátků jako Blesk a podobně...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-04-26 13:25:32
avatar
To nemá smysl, viz níže.

články u nás stále píši hlavně já a vydávám výhradně já a jsem pod nimi podepsaný, takže je myslím snad každému jasné že píši ze svého pohledu s fakty které mám k dispozici atd.

jaká moje realita???? realita je jen jedna .... nezajímají mě interpretace pravdy, tomu se totiž říká lži. Pravda a její interpretace je je jen jedna a musí korespondovat s fakty ... nic jiného mě nezajímá ....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 430x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1503x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1206x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1891x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1145x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1904x
Komentářů: 3