DDWorld na Computexu: Galaxy GTX 470 GX2 – Protopyp duální grafické karty je jen studie … Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 05 červen 2010
altNa Computexu za zavřenými dveřmi Galaxy ukázala duální grafiku GTX 470 GX2

 

 

Není ale všechno zlato, co se třpytí. Galaxy dobře vědělo, proč tuhle věc neukazuje vyloženě veřejně na stánku, ale jen v zákulisí a fotografovat se v podstatě nesmí, i když nakonec se jednomu redaktorovi podařilo ulovit pár snímků, které ale vyvolaly řadu otázek.

Protože jsem na Computexu a na Taiwanu zůstal nakonec déle, podařilo se mi včera v podvečer odchytit člověka s trikem Galaxy, což se nakonec ukázalo jako šťastná trefa, a tak udeřit na něj s několika otázkami ohledně tohoto modelu.

Mohu ale potvrdit několik spekulací. V první řadě je to pouhá studie, jestli je funkční nebo ne, se mi z Galaxy nepodařilo vytáhnout. Prý mám hádat :). Druhá věc je, že to vlastně není duální GTX 475. Usměvavý týpek z Galaxy po chvíli usmívání přiznal, že je to spíše duální GTX 465. To je ale asi jasné na první pohled každému, kdo o grafikách něco ví. Karta má totiž 2x 256bit sběrnici, čemuž odpovídá i sudý počet paměťových čipů.

Kromě toho i osazená grafická jádra mají jen 352SP. Frekvence karty by tak měly být jen 609MHz pro jádra a kolem 3GHz pro paměti. Galaxy hovoří o TDP karty kolem 375W. Délka karty je plných 30cm. A teď to nejdůležitější. Dostane se někdy na trh?

Ne. Minimálně ne v téhle podobě. Galaxy poměrně bez problémů přiznal, že by tahle karta neměla na konkurenční HD 5900 a její OC edice. Cenově by jí ale snadno překonala. Vytvoření duální grafiky na GF100 jádrech je v současné době sice technicky možné, ale bylo by to příšerně drahé a provozními vlastnostmi nepřijatelné pro profesionální i domácí nadšence. Nicméně prý nemáme házet flintu do žita a duální grafika na DX11 čipech NVIDIA prý není ještě úplně mrtvá záležitost, dodal zástupce Galaxy.

Následovala tedy má nevyhnutelná otázka, jak velký problém je kondice a zpoždění DX11 čipů NVIDIA pro Galaxy. Překvapila mě rychlá a velmi upřímná odpověď. Nutno ovšem říci, že zdaleka ne originální, protože podobná je slyšet od všech výrobců grafik s čipy NVIDIA. Galaxy říká, že už to není, co to bývalo. Ale věří v lepší zítřky. Zeptal jsem se tedy, zda neplánují vyrábět podoobojí, tedy i grafiky s čipy ATI. Soustředí se prý na co nejlepší návrh vlastních grafik ve všech směrech. V současnosti ale pouze s čipy NVIDIA. Možnost výroby Galaxy s ATI kategoricky nevylučují, ale v současnosti k tomu nejsou podmínky. K tomu dodávám, že je to hlavně proto, že ATI nemá kapacity pro další partnery a tedy možnosti rozšířit řady výrobců ATI grafik třeba i o Galaxy. Galaxy se tedy bude snažit vyrábět co nejlepší grafické karty na čipech NVIDIA a prý je mám pozorně sledovat :).

Zdroj: DDWorld.cz, Nordichardware.com

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Marty611 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-05 08:33:46
avatar
Tak duální grafiku založenou na Fermi bych čekal až spíš s příchodem 28nm technologie výroby,ale nvm v těchto kruzích se moc nepohybuju. Vy ostatní zasvěcení do této problematiky si myslíte co
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak takhle to je 2010-06-05 09:34:53

áhá, takže skoro všechni výrobci výhradně nVidiotů by chtěli vyrábět ATI, ale ATI prostě nestíhá
sem moc zvědavej na výsledky hospodaření NeVídí-e tohoto roku
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-05 13:10:19
avatar
ATI nic nevyrábí .... vyrábí TSMC ....

a co má co dělat hospodaření s malou výtěžností 40nm procesu a tím, že stále tvoří jen 10-15% výroby TSMC?

Jinak ATI dodala už 11 000 000 kusů DX11 grafik, NVIDIA 400 000, nějaké další hloupé otázky na téma proč by další NV výrobci chtěli dělat taky ATI???
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-05 13:27:26

1) "ATI nic nevyrábí .... vyrábí TSMC ...." neříkej ;-)
2) kdo se tu baví o výtěžnosti?
3) tu někdo na něco ptá, leda ty, takže máš další hloupé otázky? ;-)

ps: myslím, že bys měl konečně ubrat ze svýho plynu fanATIka....doteď jsem si nemyslel, že jím jsi....teď už vím, že jsi....přitom já jsem na straně ATI....takže už je co říct, když příznivec ATI řekne, že jsi fanATIk
pyriah [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-05 18:57:38

Jseš úplně mimo mísu
1.) Amd prodala továrny Global Foundries - V továrnách se vyrábělo 65 nm procesem a 45 nm procesem, takže i kdyby továrny neprodalo , tak logicky stejně není na čem vyrábět.
jediná společnost která umí vyrábět ( no spíš se snaží ) 40 nm procesem je tsmc. Vyrábí u ní i Nvidia svou Fermi a jelikož mají nasmlouvané víc kapacit než Amd tak těžko vyrobí víc čipů.
2. výtěžnost souvisí s otázkou na kterou ses ptal ... nebo podle tebe můžeš prodat víc než vyrobíš ??? ty možná jo , ale jinde to tak nefunguje ...
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-05 21:04:58

jseš totálně mimo mísu
1) kde říkám, že AMD vyrábí? to sí snad každej jenda, že AMD nemá továrny ;-)
2) proč myslíš, že jsem psal "ale ATI prostě nestíhá", viz 1)
ano, ati nestíhá, bo si nezajistila výrobu....to, že za to nemůže, nevylučuje, že nestíhá

už jsi v míse? ;-)
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-05 14:55:09

Citam ten tvoj clanok uz druhykrat ale stale nechapem ako si dospel k tomu ze ta karta je len studia. Pokial mi ja znamo tak karta by mala vyjst. Jo a neviem ci si uz zaregistroval novu Zotac GTX 480 AMP. V teplotach urcite a vykone je rovnaka ako HD 5970. Viem ze ma hned zrusis ze to nie je pravda, ale to ma netrapi pretoze grafy na ktore sa teraz divam hovoria jasno recou. Navyse vykonnostny rozdiel oproti 5870 je obrovsky.

P.S.
Link ti tu nedam kvoli pravidlam, ale myslim ze ty budes dostatocne sikovny a najdes si to.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-05 20:17:35
avatar
Tak som si nasiel jednu recenziu na Hexuse a neviem o com to "sakra vubec mluvis" ;-). Testovali 5 hier: AvP - jednoznacny vitaz HD 5970 vo vsetkych rozliseniach, Battlefield: BC2 detto, Call Of Duty: MW2 - Fermi vyhrava v 1680x1050 a 1920x1200, v 2560x1500 dostala od HD 5970 na frak, Crysis Warhead - vitaz HD 5970 vo vsetkych rozliseniach, DIRT2 - Fermi vedie iba v 1680x1050, vo vyssich rozliseniach dostala po tvari. Si jasny priklad cloveka, ktory vytrhava veci z kontextu. AMP verzia ma spotrebu ako dualka od ATI, bude stat okolo 500 libier a v zavere aj pisu ze za podobne peniaze kupis dve HD 5850 ktore poskytnu vyssi vykon. Pozri si aj ine recenzie, napriklad na TechPowerUp a zistis, ze HD 5970 je a dlho ostane vykonnostnym kralom. Okrem toho, top high-end sa nekupuje na hranie v rozliseniach 1680x1050.
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 16:02:18

to DD.
S tebou si uz nemam co povedat a ani ti nic dokazovat nebudem za to co si mi spravil. Ty dobre vies co to bolo. Mojim prispevkom som nic neporusil.

maltrabob:
Chcel som ti len povedat ze som si toho vedomy co si napisal a nic som s kontextu nevytrhol. Akurat som tym chcel povedat ze svet uz nie je az taky cerveny ako tu pre jedneho pana.
Mal by si vediet ze ja som nepisal ze je lepsia ako HD 5970. Kazdym tyzdnom ale GTX480 nabera na sile, ci uz ovladacmi, teplotami, vyssimi taktmi atd. Teraz je uz jasne ze sa dotahuje na dvojcipovku 5970 a na hony vzdaluje od 5870. Bohvie co este pride v najblizsich dnoch a tyzdnoch.
Mozte mi vsetci oponovat ze to je nereferencna karta a ta je drahsia. Pozrite sa na ceny nereferencnych 5970. Napr TOXIC stoji 18.000 CZK a narast vykonu je tak minimalny ze nestoji za tie peniaze. Viem ze sa snazis (maltrabob) byt objektivny ako to len ide, ved koniec koncov cital som zopar tvojich blogopohladov na tento zeleno cerveny svet, co skutocne ocenujem, ale ak si taky objektivny tak si urcite vsimnes zopar vyznamnych posunov vpred pre nVidiu.
Nebudem sa ti tu ohanat s grafmi tebou zmienovanej stranky. Videl si to sam a vies kde su. To ze uz v niektorych aj ked malo hrach je lepsia ako 5970 nieco znamena. Navyse vsetci vieme ze HD 5970 nema okrem fps a eyefinity co ponuknut.
K eyefinity: Tato technologia sa ani zdaleka nemoze rovnat s nVidia 3D Vision podla toho co sa prezentovalo na Computexe v stanku inno3D. Ale o tom DD uz nikoho neinformoval. A ak by aj tak samozrejme by to podla neho bolo o nicom. Kazdy kto to skusil hovori ze uz by nechcel hrat inac a je to lepsie ako EF, vratane redaktorov casopisov, takze nieco na tejto technologii asi bude. Na jednu aj druhu technologiu treba 3 monitory( u nVidie aj jeden) takze naklady su v tomto rovnake a ano kartu treba o jednu viac, ale dnes uz vela ludi pouziva crossfire alebo sli. Ja niesom vynimkou.
Naklady na energie?
Ano budu vyssie, ale ak si chcete KVALITNE zahrat naplno na Eyefinity budete potrebovat taktiez druhu kartu pretoze ako to uz vela ludi potvrdilo HD 5970 tieto rozlisenia na troch monitorov nezvlada bez microstuteringu popr. rapidneho znizenia fps . Dokonca to robi aj na jednom monitore. To ze mi da 140 fps na niecom a pri tom je jasne vidiet ze nieco nie je v poriadku mi nestoji za tie peniaze.
Eyefinity ma buducnost na pracovnom stole, pretoze jedna karta proste na zvysujuci sa pocet pixelov a detailov v hrach proste stacit nebude o com bude aj video na youtube.
Tu je video s computexu a rozhovor s jednym panom.
Urcite vas bude zaujimat co povedal moderator na adresu ATI po otestovani tejto karty. To najdolezitejsie zacina 2 : 06 min.
http://www.youtube.com/watch?v=MmtCkD1f45U
english nutna.

Navyse nedavno som si pisal s majitelom HD 5970 a ten tvrdi ze ta karta skutocne microstutering-om trpi a lutuje ze za nu dal az taky velky obnos penazi pretoze tej sumy nie je hodna. Stale este nie je poriadne doriesena kauza znizovania poctu zobrazovanych pixelov v pripade ATI.

Tymto samozrejme nechcem povedat ze ATI je zla. Nie to ani nahodou. V fps a spotrebach je momentalne lepsia a clovek ktory nema peniaze nazvys si kupi radsej ATI co je pre pomer cena/vykon najlepsia mozna volba. Clovek ktory hlada ultimatny vykon zo vsetkym co k tomu patri, ci uz SLI/QUAD SLI urobi lepsie ak si kupi zelenu/e kartu/y. Taky clovek nehladi samozrejme na spotrebu a peniaze. Verte mi za takych je tiez medzi nami dost.
CrossFire nie je vyladeny tak ako ma byt a ma svoje muchy a to viete. Nema zmysel to zapierat.
Nikoho nemam v plane urazit, len ako hovorim svet nema len jednu farbu a tvrdit o nVidii ze je uplne ale uplne na nic je scestne. Ved 75 percent recenzii je o nVidii alebo obsahuje nieco o nej. S toho 100 percent same negativa.
Zakladanie antiwebov nie je len o hrstke uboziakov ktory nieco psychicky nezvladli. V DDho pripade maju svoj opodstatneny vyznam.

S pozdravom Bodzo.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 16:58:19
avatar
preco chvalit naprd produkt? bez urazky, kup si to a budes sa tesit ako sa gtx480 udajne na hony vzdaluje od HD5870

snad ma redakcia neukrizuje
http://www.hexus.net/content/item.php?item=24925&page=1

tu je vidiet ako sa top model gtx480 akoze na hony vzdaluje od HD5870, alebo mi nieco unika?

Final thoughts and rating:
Twin Radeon HD 5850s will offer more performance for the same money

tak?

na 3d treba trochu viac ako len kartu, ale to uz zas nepovies ty, tak aka objektivita? skus mi to vycislit, kolko by ma vyslo hranie 3d od nvidie.

no flame, len vecne a fakticky
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 17:43:29

Chapem ze chces byt vecny a kriticky. To je v poriadku. Ale nesuhlasim ze je to naprd produkt. Navyse sa to zlepsuje kazdym tyzdnom.
Na 3D treba trochu viac ako len kartu? Ano treba ich dve za predpokladu ze mas tri monitory a chces surround. Skus si to precitat este raz co som pisal. Co este okrem okuliarov? Asi nic.

A bez urazky, ten naprd produkt uz som si kupil a dosiel mi v piatok. Takze to vidim sam

Co by som nepovedal. Ja sa nesnazim byt objektivny. Ja len hovorim ze ten produkt si nezasluzi co sa tu predvadza.
Tu mas ceny:
10 247 Kč na alze vratane monitora plus 12 litrov za kartu. Pretoze ano, staci ti len jeden monitor.

A eyefinity:
Tak si to zhrnme: Ako hovori DD pre dobry zazitok to chce velke monitory, myslim ze pouziva 27". Ak nie tak ma opravte.

Najlacnejsia 27micka na alze stoji 8 519 KC x 3 = 25557 KC
K tomu nam treba kartu. Kedze sa stale bavime o high endoch tak budeme potrebovat HD 5970 a ta stoji 12 959 KC najlacnejsia.
Dokopy to bude 38 516 KC.
Len za Eyefinity.
Aj ked tam dame slabsie karty od ATI stale bude suma vysoko nad 30000 KC. A to sa stale bavim o najlacnejsom HW.

Ak by si chcel 3D surround tak jeden 120 HZ monitor stoji 7.199 KC ale k tomu potrebujes aj dalsiu kartu to znamena dalsich 11.999 KC navyse a to sa bavim o 480. Dve 470 v SLI urobia takisto svoju pracu dobre. Cize cena nam pojde dole.
Lenze mi nepotrebujeme 3 monitory aby sme hrali v 3D surround, vsak?
Staci nam jeden kit za 10.247 KC a kartu za... no povedzme ze si dame az GTX480 za 11.999 KC co nie je nutne na jeden monitor.
Cena nam vyjde 22.246 KC. Myslim ze dost rozdiel.

Cize ano ak si kupim 2 karty a 3 monitory tak ma to vyjde viac. Ale hrat klasicky s troma monitormi a hrat s troma monitormi v 3D je o uplne niecom inom. To snad uznas, nie.
A ked sme pri tom, clovek co sa bude rozhodovat kupit si tri monitory na hranie a tak drahu kartu si radsej kupi tri monitory v 3D. Tym som si viac niez isty.
Plus treba dodat ze karty budu dve v sli cize vykon dostanem vyssi.

P.S.
Stale tvrdim ze 5970 ma lepsi pomer cena/vykon takze neviem co tu tvrdis o neobjektivnosti.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 18:38:08
avatar
1. neviem ci sme sa rozumeli, pretoze ja nikde neporovnavam 3dvision s EF, to sa aj da?

2. pises o dajakych na hony vzdialenych vykonoch. 5-10% vykonu navyse nepride ako hony. A to pri prevadzkovych vlastnostiach, ktore tym 10% nezodpovedaju, takze asi tolko. Fakt mi islo o to, ze hovoris o honoch, ale tie sa nekonaju, ci hej?
navyse vo verdikte redaktora clanku o ktorom si hovoril je napisane co je napisane

3. k tomu 3d vision, som rad ze vies teda co to stoji a dohodnime sa, ze to s EF porovnavat nebudeme, ok? Alebo sa niekomu zda ze tieto technologie su si podobne?
Navyse tato technologia neni ziaden zazrak a neni pre kazdeho, osobne mi to problem nerobi, ale su ludia ktori to nezvladu ani 20minut (vlastne skusenosti od zakaznikov). Na 3d vision treba vykonnu kartu, kto si mysli opak, ten sa šeredne mýli.

monitor+bryle - 400e
gtx480 - 491e
(plus vymena zdroja, chladenie a tak, to ratat nebudem)

891e + postovne

4. a este dodam ze eyefinity funguje aj na lacnejsich monitoroch ako 300e až 400e. Kludne ti to pojde aj na monitore za 150e, takze tak. Cize ak by si si robil eyefinity na pracu, co ja planujem, tak ta to vyde 3x150 + grafa, a to sa mestis do 200e. ale naozaj sa to neda porovnavat
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 19:03:38

Ved to je to o com hovorim. Eyefinity ma buducnost na pracovnom stole a nie v hrach. Tam je to ako velke plus. A neporovnatelne lepsie ako ponuka nVidia.

"neviem ci sme sa rozumeli, pretoze ja nikde neporovnavam 3dvision s EF, to sa aj da?
k tomu 3d vision, som rad ze vies teda co to stoji a dohodnime sa, ze to s EF porovnavat nebudeme, ok? Alebo sa niekomu zda ze tieto technologie su si podobne?"

Ale ano su si podobne viac ako si myslis. Obidve firmy to ponukaju ako HLAVNY marketingovy tahak. Na computexe boli tieto technologie prezentovane nedaleko od seba. PRECO ASI? Navyse na stole to bude vyzerat tak isto

Dovod preco som to tu spomenul je ten ze DD to prezentuje ako nieco genialne ale 3D vision je podla neho blbost. Je to hlavne on kto tieto dve technologie dava do suvisu. Samozrejme ze 3dvision nie je ziaden zazrak ale tato firma ju stale vylepsuje. Na 3D surround uz clovek nema problem s tym co bolo kedysi. A kedze tu hovoris o zakaznikoch tak bud si majitel alebo predavac v nejakom shope. Mal by si teda vediet ze onedlho tu budu 3D panely ktore odstrania potrebu nosit okuliare. Cize tato technologia ide a pojde dopredu, kdezto na druhej strane eyefinity nema moznosti expandovania vo vyvoji. Je to len moznost pripojenia viac monitorov na jednu kartu. Hlavna vyhoda tejto technologie je prave praca a nie hry. Konkretne ja pracojem pri monitorovani urcitych procesov a niektory moji kolegovia maju na stole az 5 monitorov. Ja len dva Za tu sumu za aku sa male a lacne (nie na hry) eyefinity da vyskladat by som to do prace bral hned.

"(plus vymena zdroja, chladenie a tak, to ratat nebudem)
891e + postovne"

Myslim ze ked ides kupovat highend kartu alebo hoci aj mainstream tak nemas Eurocase za 1000 korun a 300 wattovy zdroj dodany k nemu.

"pises o dajakych na hony vzdialenych vykonoch. 5-10% vykonu navyse nepride ako hony. A to pri prevadzkovych vlastnostiach, ktore tym 10% nezodpovedaju, takze asi tolko. Fakt mi islo o to, ze hovoris o honoch, ale tie sa nekonaju, ci hej?"

Vies ked vysla GTX 480 tak sa tu porovnavala s 5870 a par drobnych percent tu bolo prezentovane ako ju ATI rozobrala na srot. Postupom casu sa situacia vylepsila(hlavne ovladacmi) a 5 az 15 percent nie je podla teba na hony.

JE.

A prevadzkove vlastnosti mi prosim ta nespominaj, radsej sa pozri na high end ATI a co vsetko ti ponukne okrem diskutabilnych fps.

P.S.
Sam vidis v grafoch ze s tou ATI asi nebude nieco s kostolnym poriadkom ked ma take vykyvy v fps.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 21:45:31
avatar
Ono to je uhol pohladu. Ty ho chces mat taky, ze tie karty su dobre, neberem ti to.

Ale aby sme si povedali odkial prameni to sklamanie, ktorým fermi v tejto podobe urcite je (aj ked ty ten uhol pohladu nemas).

Pisal sa oktober 2009 a nvidia bola bez odpovede na radeony novej rady, tak nas (ano aj teba) pan Stanek krmil so svojim dvornym obrovskym šašom rečami o fermi (aka gt100). Vravelo sa o zdrvujucej porazke HD5870, vravelo sa o super spotrebe, vymakanej dostupnosti a podobne. Ba dokonca sa pisalo aj o tom, ako bude na modrom webe dostupna v decembri 2009 recenzia. Ak si tie clanky vyhladas (a akoze hladat vies), tak tam najdes dokonca take veci, ze cena bude velmi blizko radeonu 5870 a cenova politika bude agresivna.

Ano aj vtedy sa nasli ludia, ktorí mu uverili. Nebudem to tu cele rozoberat. Cize ako sa hovori, latka bola vysoko. Ked vsak prisli karty na trh (3-4 mesacne oneskorenie oproti povodnemu terminu), tak bolo vymalovane. Vykon +- HD5870, prevadzkove vlastnosti katastrofalne. Dostupnosť ŽIADNA. A cena? HD5870 - cca 400e, GTX480 - cca 500e. To znamena o 25% vyssia cena, momentalne o 10% vyssi vykon, a aj to povacsinou v hrach, kde to dava 60+ fps, coz teda vyhodou prestava byt.

EDIT: a po prvych recenziach bolo jasne, ze tie karty su tak horuce, ze ich nieje mozne pouzit za kazdych podmienok.

Ak vsak toto odignorujes, tak hej potom su gtx4xx super karty, co si ja rozhodne nemyslim. Kazdy sudny clovek ti to povie, ale mozes sa klamat kolko chces, su to tvoje peniaze. Fermi si v tejto podobe kupi len silny nVidiot alebo hlupak (bez urazky, myslim ze si skor ten nVidiot)
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 20:48:50

Tak len aby si vedel. Moj uhol pohladu spociva len v jednom.
Forma agresie aka je tu na jednu znacku je proste na mna vela. Doteraz som sa nikdy nezaujimal o tieto veci, neviem kto je pan Stanek a nikdy som na ziadne weby tohto zamerania nechodil. Az sme sa celkom nedavno s znamym z prace bavili o grafikach tak mi poslal link na ddworld a jednu "recenziu". Cital som jednu, cital som druhu a ked som dosiel k tretej tak som mal dost a do kontaktu s ddworldom mi bolo vsetko jedno. Sposob akym sa podavaju informacie tu si ty neuvedomis pretoze svet vidis jednofarebne. Aj ked opravnene, ale aj tak si to neuvedomujes. Posledny krat tu pisem ze je mi jasne kto je kral na grafickom trhu, ale diskutabilny co ty nepripustis.
K tomu nVidiotovi:
Peniaze na nakup hw mam. Som sam a zarabam dobre. Sudny clovek (nezainteresovany) by ti povedal ze cele toto co sa deje tu je jeden velky vtip.
Mal si niekedy v poslednej dobe pristup a moznost si vyskusat highend obidvoch znaciek? Ja ano. Urcite sa neklamem

Aj ja a ani ty nie sme objektivny pretoze sa priklaname k jednej alebo druhej znacke. Skus tieto recenzie co tu vysli mesiac dozadu dat precitat niekomu kto tomu vobec nerozumie. Niekto kto ti povie co si mysli o stylizacii a zamerani tohto webu. Ja myslim ze kazdy sudny clovek ti povie ze je to tu jednostranne s nadychom agresie. Preto vas na niektorych miestach volaju ovecky.
Nic v zlom. Ja si to nemyslim. Ja si myslim ze ked sa nieco niekomu kazdy den tlaci do hlavy tak to casom musi kompletne zmenit jeho zmyslanie.
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 20:57:50

No ako vidim tak o ddworlde mas taky dojem ze je len jednostranny. a co mi povies a podobnych strankach....vymenuj mi jednu jedinu ktora je objektivna?? DD tu pisal asi najpresnejsie info ohladom Fermi ci ATI.....povec mi jeden jediny cesko-slovensky web ktory je objektivny viacej...??
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 21:06:54

Ked tu vidim recenzie na nieco ine ako graficke karty tak je to v pohode. Ale ked citam recenzie na GPU tak to je o niecom inom. Menovat ti tu nebudem ziadne CZ/SK weby. To by som dostal ban. A ze som ich tu zopar dostal prave za vyjadrenie nazorov ake som tu predlozil dnes. To sa mi inde nestalo.

Sam musis uznat ze na nikoho neutocim, neporusujem pravidla atd.
Sposob akym sa tu dostavaju informacie je mne a niekolkym ludom dobre znamy a nebudem to tu rozpisovat.
Nedavny pripad:
Uzivatel mareknr tu pisal nedavno o physx a hned bol obvineny z PR a vyhrazal sa mu banom. Co si o tom myslis ty.
BTW takych pripadov tu bolo viac.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 21:40:16
avatar
Ja som ti tu historiu pisal zato, ze mi bolo jasne, ze sa tejto problematike (fermi) venujes kratku dobu. Citil som u teba zmatenie, preco ludia chapu fermi ako sklamanie, tak som ta chcel uviest do problematiky v kratkom komentari, čo je prakticky nemozne. Preto by bolo lepsie, aby si si tie clanky spatne pohladal. Potom budes mat lepsi rozmer a uvidis co sa slubovalo a aka bola konecna verzia. A rozdiely medzi nimi.

Evidentne si to pochopil tak, ze na teba dakym sposobom utocim, ale nie je to tak. Prave naopak, kludnou formou sa snazim o rozsirenie tvojho/mojho obzoru. Ano ATi mi je momentalne sympatickejsie, ale v stroji mam nvidiu. Pán Igor Stanek je NVIDIA EMEA PR chlapík, ako to o sebe píse po blogoch. Mimochodom tento pán mal obdobnú funkciu predtým v AMD , dobre nie?

nVidiot nebolo myslene ako urazka, skôr ako typ cloveka ktorý si kupi nvidiu aj keby cigani padali z oblohy. Ja to berem, je to nieco ako BMW vs. Mercedes alebo Ferrari vs. Lambo a podobne. A myslim si ze je to normalne ak proste niekto inklinuje k svojej oblubenej znacke. Proti gustu ziaden disputát.

Ja na IT weby chodim, ci slovenské, ci ceské. Takze viem co sa kde hovori velmi dobre. Nebudem ich menovat, to uz by pravidlam diskusie asi nevyhovovalo. Osobne sa IT venujem 16 rokov, takze nejake navstevovanie webu urcite nemôže zasadne ohybat moje zmyslanie. Zvlast ak si nazor tvorim hlavne vlastnymi skusenostami (ano mam firmu na tvorbu webu a predaj PC a s tym spojenych veci), takze s HW prichadzam do styku priamo a denno denne. Ci uz s high-endovym alebo low. Pred tyzdnom som sa napriklad vytesoval z Phenomu X6. Ale ja si myslim ze na tieto weby chodi vela podobne situovanych ludi. Takze mysliet si ze tu ludia rozpravaju len tak do vetra ako to zvykne hadzat do tohto pohladu jeden OBRovsky redaktor, je hlúpe. Ak o mne povie niekto, kto vedome (upozornujem na to VEDOME) klame pol roka svojich citatelov, ze som ovca, tak potom neviem o com sa bavime. Moderovanie diskusii na takychto weboch nie je ziadnou novinkou a miznu cele diskusie, pretoze clanky su take ake su a ludia niesu sprosti. Takze o naklonnosti k znacke nie je vobec taka ruzova situacia ako si myslis. Casom ked to budes ozaj sledovat, tak si spravis nazor mozno iny.

Dat precitat recenziu niekomu, kto tomu vobec nerozumie nie je moc rozumne, myslim ze clanky tochto typu su pomerne odborne a clovek neznaly by z toho moc nemal. Navyse ako od takeho cloveka pytat hodnotenie???

Ale ak hladas clanky typu, ja chcem aby ste o nvidii hovorili dobre, tak potom odporucam redaktorov Hulan a Obermaier (aj ked neviem ci obor nepresiel uz na ATi, volaco na vianoce splietal)
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 21:45:36

Najprv k tomu poslednemu. Nie nehladam clanky typu aby ste hovorili o nVidii dobre. V podstate az doteraz nebolo o com hovorit.

K tomu ostatnemu ti mozem dat iba palec hore, pretoze tento tvoj prispevok ma skutocnu vypovednu a poucnu (pre mna) hodnotu. Tych panov nepoznam a asi je to dobre pretoze to by som zase pisal u nich.

Ako nVidiota ma zaiste povazovat mozte a nemam proti tomu nic. Pretoze ju proste mam v bedni. Bracho zase ATI a napriek tomu ho mam rad

Kazdopadne dik za rozumny pohlad na vec.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 21:57:47
avatar
Som rad ze sme nasli spolocnu rec. Prijemny zvysok dna prajem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 02:47:14
avatar
třeba podle toho, že mi to ten týpek z Galaxy sám řekl Výroba je nepravděpodobná, možná, ale spíše ne ....

v 1920x1200 a 2560x1600 a výše je 480 výkonější než 5970? Ukaž ...
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 16:42:19

Tu to mas.

To co ti niekto povedal moze byt pravda a nemusi. Tazko je verit niecomu co povies ty. Sorry ale je to tak.
Tu mas co si chcel.
http://img.hexus.net/v2/graphics_cards/nvidia/zotac/480AMP/05.png

A obaja vieme ze rozdiely budu este vacsie.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 16:56:36
avatar
To je z toho testu na hexusu jeden z vyjímečných případů. Většinou to vypadá jinak. Holt dual gpu je občas problematičtější než single gpu. Co se týče zlepšování fermi tak uvidíme. Já už jsem vůči TSMC ztratil skoro veškeré naděje a co se týče ovladačů tak fakt netuším jak to poroste. O fermi s 512 cuda cores a adekvátní spotřebou a teplotami se mi už ani nezdají sny . To už mi přijde reálnější nějaké GPU na menších nanometrech někdy začátkem 2011.
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 19:05:51

Plne suhlasim. TSMC je ten koho by sme mali obvinovat a nie nejaku firmu z neschopnosti urobit dobry cip.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 19:21:55
avatar
To zase nesuhlasim ja. Obvinovat TSMC mozeme z nezvladnutia procesu ako takeho, konkretne z malej vytaznosti. Chyba je podla mojho nazoru v navrhu Fermi ako architektury, proste sa to na 40nm vyrobit neda. Keby sa dalo, tak tu mame Fermi s 512 cuda procesormi. To ze TSMC dokaze vyrobit plne funkcne cipy dokazuju predsa RV870, pre ktore nie je problem pracovat na 1 GHz na vzduchu. O tom, ze Fermi ma problemy ako architektura by ta mohlo presvedcit aj to, ze nedokazu vyuzit potencial sirsej zbernice a GDDR5 pamati a priepustnost pamati* napriklad takej GTX 470 je cca taka ista ako HD 5850 - 133 GB/s vs 128 GB/s.

*EDIT: priepustnost pamatovej zbernice mam na mysli
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 19:40:01

Ano aj s tymto suhlasim, ale Fermi ako taka bola vypustena priskoro pretoze bola tlacena RV870 ktora bola na svete uz dost dlho bez konkurencie. Vypustili na svet nemastny neslany cip, napriek tomu konkurencieschopny. Pri zmene vyrobneho procesu a snad len zopar revizii sa situacia otoci. O tom niet pochyb. Tato architektura ma proste buducnost. Dovtedy bude este nejaky cas vladnut ATI.

Nikdy som, ale netvrdil ze Fermi nema problemy. Samozrejme ze ma.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 19:59:11
avatar
Citace:
Pri zmene vyrobneho procesu a snad len zopar revizii sa situacia otoci.


Ale len za predpokladu ze si v ATI vsetci zoberu rocnu dovolenku .
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 20:04:29

Ako zart dobre.

Uz neraz sa nam situacia v oblasti HW otocila extremne rychlo a plati to aj o grafickach. Ale to vies asi viac ako ktokolvek iny na tomto webe.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 19:13:46
avatar
Uz som pisal vyssie ze nemozes predsa vytrhnut jeden graf z celeho testu a na jeho zaklade robit zavery :-). Okrem toho hra Call Of Duty lepsie sedi Nvidiam, ved aj referencna GTX 470 rozseka nereferencny Matrix HD 5870. Takisto si vsimni kolko vykonu stratila GTX 480 AMP napriec rozliseniam - zo 151 FPS na 93 FPS, kdezto HD 5970 je stabilnejsia a zo 127 FPS klesla na 109 FPS. Ale to len tak na okraj, pretoze Call Of Duty je hratelny plynule v maximalnych nastaveniach aj na Radeone HD 5850. Zober si ako priklad hru, ktora stale dava zabrat kartam - Crysis Warhead. Tam je to velmi vyrovnane a v najvyssich rozliseniach nestiha Radeon uz len kvoli nedostatku operacnej pamate, co potvrdzuje karta Matrix s 2 GB pamate a ktora prekonava aj GTX 480 AMP. Na grafy sa treba pozerat komplexnejsie, nie len vytrhnut jeden a na zaklade FPS robit vyhlasenia.
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 19:23:45

Jedine co hovorim ze tych "jednoznacnych a vytrhnutych s kontextu" vyhlaseni tu bolo daleko viac a v neprospech nVidie.

Nikdy som ale nepovedal ze ATI je horsia, len ze nVidia zlepsuje svoj nepodarok a stava sa viac a viac atraktivnejsou.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 19:43:42
avatar
To je pravda, ale co ine jej zostava? ATI o par mesiacov uvedie vylepsenu generaciu kariet HD 6000 a Nvidia musi este rok cakat na mensi vyrobny proces. Takze musia robit nereferencne karty atraktivnejsie ako doteraz. Nehovorim ze GTX 480 nie je vykonna, jasne ze je a hlavne v teselacii. Ale ako hracsku kartu by som ju nechcel, pretoze extremna teselacia ako v Unigine Heaven sa v hrach nebude tak skoro vyskytovat (ak vobec) a dnesne hry s minimom teselacie idu dobre aj na lacnejsom hardware ako GTX 480, GTX 470..
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 20:18:12

No Bodzo poviem ti ze ta AMP nie je nic moc az tak neuteka od HD 5870 a ked aj hej tak len v niektorych hrach a hlavne v rozliseniach 1280x1024 a 1680x1050 a aj tak ich nie je vela a uz tempom sa nepriblizuje k HD 5970 mozno v 3 hrach a aj to kde su optimalizovane pre NV to jest Far Cry 2 a pod.. a hlavne v rozliseni 2560 a 1920 sa moc nedotahuje...
nevicucal som si to s prstu davam tu link..
http://www.techpowerup.com/reviews/Zotac/GeForce_GTX_480_Amp_Edition/1.html
....tak tolko nedristaj...
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 20:31:03

"....tak tolko nedristaj..."

wow niekto to bere osobne.
Preco ste ti co maju ATI tak v laske, taky netolerantny az agresivny v urcitych situaciach. Ved vsetci co maju nVidiu bez problemov uznavaju ze ATI je lepsia. Akurat sa branime klamstvam ktore sa "niekde" vyskytuju v hojnom mnozstve.

To kartou som chcel poukazat na fakt ze par mesiacov po vypusteni nepodarku sa situacia rapidne zlepsuje a toto je jedna s prvych lastoviciek a dalsie este len pridu. A budu lepsie.

Nabuduce viac slusnosti.
Nahalemi7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 20:41:22

No nemam ten pocit ze fandovia NV uznavaju ATi skor naopak preklinaju ju ze NV nie je lepsia... a dalsia vec dalsia karta mozno pride no pride aj HD 6000 a to je zas nieco nove.. preco sa na HD 5xxx trosku zabudlo na nejake edicie?? a aj ked nie tak su predrazene?? preto lebo nemala viac ako 7 mesiacov konkurenciu tak nemala preco vyrabat lespie verzie a teraz ak vysla fermi tak vyrobcovia skusaju vsetko mozne...ja som len zvedavy CO PRINESIE hd 6000...
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 20:51:09

No co asi prinesie.
Zlepsenie predsa. Nic ine sa predsa necaka.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 21:52:50
avatar
Myslim ze pojde o náznak BULLDOZERA, a na ten cakam cca 5 rokov. Systematicke kroky AMD zacinaju niest svoje ovocie. A to najlepsie nas este len caka. Takze HD6000 bude hooooodne zaujimava architektura....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 05:53:30

Podla testov ma GTX470 v burne spotrebu, ktora sa priblizuje HD5970. Je naozaj nepravdepodobne, ze by niekto skusil naozaj vyrobit dvojjadrovu GPU zalozenu na GF100. Skor to bude GF104, ale aj to je podla predbeznych informacii o GTX460 dost neperspektivne. Ak sa potvrdi spotreba GTX460, tak je to naozaj zle.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-05 11:25:49
avatar
První, co mě na fotce zarazilo byla ta délka. A taky se to potvrdilo, 30cm. Na druhou stranu musím přiznat, že "galaxy" se snaží.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-05 13:31:57
avatar
No myslim pokud by to udělali tak by to mělo výkon asi jak nějaká OC edice HD5870 , ale to při „trochu“ horších provozních vlastnostech
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-05 14:21:37

Nemyslel si skor HD5970?

PS: keby nieco bol to pokus o vtip.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-05 13:50:55
avatar
Já nevim, nedávno sem tohle prohlížel když byla u mě kámoška a když přišla do pokoje tak řikala, že pokud by rozuměla počítačům tk by si to určitě koupila, že to vypadá drsně : D Já musim souhlasit, ale vzhledem k tomu, že tomu trochu rozumim, tak bych si to nikdy nekoupil : D Též smutný jak ženy přemýšlejí : D
Bodzo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 19:07:35

hehe s tymi zenami si ma dostal.

MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 09:57:03
avatar
"Dobrý pokus" akorát nevím zda se to bude dát použít bez super větráku a jednoho agregátu zvlášť na živení té gráfi. Všem zeleným se omlouvám je to jen vtip. :
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-06-06 16:36:50
avatar
mne príde komická aj výška karty
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 83x
Komentářů: 0
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 955x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1241x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1136x
Komentářů: 5
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1846x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1654x
Komentářů: 0