Fotorealistické Ray-Tracing Hry a filmy již brzy – pomocí ATI Radeon HD 5000 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 22 září 2009
altNová generace grafik ATI posune vývoj a výkon opět o něco dál a první prezentace jsou opravdu parádní.

 

 

Společnost AMD-ATI pracuje intenzivně také na tzv. Ray-Tracingu a fotorealistickém zpracování grafiky. Podle prezentací a praktických ukázek je zatím v tomto oboru pravděpodobně ve srovnání s Intelem a NVIDIA nejdále. A to díky ultimativnímu výpočetnímu výkonu svých grafik, které samozřejmě využívá optimálně. Není to tak dávno, co jsme obdivovali neuvěřitelné video s RUBY, udělané pomocí ATI Radeon HD 4800 a systému AMD Cinema 2.0:

AMD už je ale zase o něco dál a má další generaci těchto systémů a videa prezentovala už na několika akcích. Ti novináři a návštěvníci akcí, co je měli možnost vidět, popisují novinky jen v superlativech a potvrzují další posun vpřed. Již brzy už ale budeme moci vidět reálné výsledky i v praxi a AMD a partneři mluví o tom, že již brzy budou filmy a hry dělány pomocí stejné technologie. Novou úroveň fotorealismu a zpracování obrazu v reálném čase umožňuje výkon nových ATI Radeon HD 5800 a také nové technologie, jako OpenCL a DirectX11 a DirectCompute11, které nová generace grafik podporuje. AMD už má dokonce i novou verzi svého maskota RUBY a posun v kvalitě a detailnosti modelu proti 2008 je značný:

Samozřejmě stejnou technologii lze aplikovat na postavy i objekty. AMD má se svými technologiemi a vázanými technologiemi jako je například Ligstage OTOX velké plány. Ptáte se, kdy poprvé uvidíme fotorealistické filmy a hry zpracované pomocí grafiky?

(Ray Tracing film na ATI Radeon HD 5800)

Již velmi brzy přijdou první filmy (nějaké Japonské Anime), u některých filmů se již na trikové záběry podobných technologií využívá a v roce 2012 se prý můžeme těšit na fotorealistické zpracování her a filmů metodou Ray-Tracing, což pokud vezmeme v potaz, že v té době už může být na trhu kromě řady Radeon HD 6800 i HD 7800 a tedy karty s výkonem 3-4x větším než má HD 5870 (2,73TFlops!), asi nebude tak velký problém. Už Radeon HD 5800, ale mají obrovský výkon, který již nachází využití u filmových i herních studií, které pracují na nových hrách a filmech. Ostatně 2012 máme za dva roky a 2 roky je pro vývoj kvalitní hry a filmu, tehcnologicky na výši, opravdu šibeniční termín, takže vývoj novinek je dávno v plném proudu.

Zdroj: brightsideofnews.com, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 09:51:04
avatar
Tak na první hry s ray tracingem se opravdu těším to podel mě bude teprv revoluce co se týče grafiky ve hrách, ne jako DX10 který(aspon pro mě ) byl zklamáním
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 10:33:38

To je proste vyvoj, jak u HW tak i u SW se jednou za cas dostanes do stadia kdy dalsi generace neni generace ale spise vylepseni stavajici generace, neco jako update vs upgrade, a DX10 a DX10.1 byl proste update. Myslim ze DX11 bude konecne dalsim generacnim skokem a aspon je videt ze i DX10 a DX10.1 uplne zbytecne nebyli, proste ukazali cestu k DX11....
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 09:54:21
avatar
No je krásné že budeme mít Foto Grafiku(tu nám slibují už hodně dlouho a kde nic tu nic) ale spíše mne zajímá co budeme potřebovat za monitor který nám ta Vysoká rozlišení dovolí zobrazit..Hlavně na tu jejich CENU!!!
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 10:02:25
avatar
na fotorealistickou grafiku ti bude stačit i 19" monitor 4:3 (tedy běžně 1280x1024). Nejde o rozlišení (to se dá vyřešit aliasingem a postprocessingem), ale právě tu fotorealističnost. Ostatně taková "stará" TV běží v rozlišení cca 720x576px... a je "realistická" až moc
eXistenZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 10:54:40
avatar
Teraz budem detailista, ale 1280x1024 je 5:4

Ale to len preto, lebo 19" moňas vlastním
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 14:37:56
avatar
jo, máš recht, vždycky mi tohle "uteče" :-)
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 15:09:24
avatar
Tak tak, a oproti tomu LCD taky dokáže zobrazit fotky a přehrát film i když má někerý malý rozlišení
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 10:40:16
avatar
Tak tak... Taky jde o to, jestli by některé "Pandořiny skříňky" neměly zůstat zavřené... Protože představa skutečně reálně zobrazeného násilí, lidského utrpení, vyhřezlých těl v dávkách několika hodin denně u dětí školou povinných ve mně osobně vzbuzuje dost otazníků... A to rozhodně nepatřím k lidem odsuzujícím FPS jako katalyzátor skutečného násilí. Ale pořád je to násilí ve hrách tak nějak nadsázkové a tedy oddělitelné od reálu. Ale co až to bude skutečně "real" a třeba ve 3D a budou to desetileté děti "dávat" po šesti hodinách denně? Nevim... Nedá se tomu zabránit, ani to nechci (jsem pro organizovanou svobodu ), ale kladu si otázku, jestli to nepovede k dalšímu odlidštění rozežrané mládeže (budoucích dospělých) rozežrané civilizace západního typu...
Ale jako fanda leteckých simulátorů a "autíček" se samozřejmě na pokročilou grafiku těším. Ještě to přetížení nějak otento...
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 11:42:14

Na FPS nesahejte ...to že je někdo pošahanej zato hry nemůžou ...mě naopak větší realističnost vůbec nebude vadit. Bylo dokázáno, že pry hraní se zapojuje jiná sféra v mozku než při skutečně reálném zážitku. Přesně tyhle jakoby akademické debaty vedou k odsuzování PC her.. hlavně FPS.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 11:45:20
avatar
"Přesně tyhle jakoby akademické debaty vedou k odsuzování PC her.. hlavně FPS"

Skutečně tomu věříš, že debata o čemkoliv vede k zákazu diskutovaného a proto je nejlepší o věcech nemluvit, případně je jen glorifikovat?
mittar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 12:57:31
avatar
rozhodne tomu neprospiva to, ze kdykoli je nejakej posahanec, tak media neopomenou zminit, ze hral pocitacove hry ...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 14:57:56
avatar
Ber to tak, že tohle je argument pouze pro lidi, kteří o poč. hrách a vůbec počítačích neví nic, nebo velmi málo. A těch lidí bude čím dál méně... :-)
Pak to bude mít asi takovou relevanci jako "Podle výpovědí svědků slečna A.K., která je obžalovaná z prostituce a kuplířství, byla vášnivou hráčkou počítačové hry Sims3, kde se s oblibou stylizovala do role "lehké ženy". Je proto otázkou zda se opět neotevře debata o škodlivém vlivu těchto počítačových her a o jejich regulaci, případně úplném zákazu, tak jako se to povedlo u počítačové hry Pasians, u které bylo dokázáno že celou generaci dívek a žen pracujících na úřadech přivedla mezi gamblery a tato hra tak byla jednou z příčin korupčního jednání na úřadech..."
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 16:05:48

1. Ale to není grafika co ti zapojuje oblasti mozku.
2. Lidí, hrající arkadní hry, jsou ochuzené ve svém mozku o beta-rytmy. Takže až tak jednoduché to není.
3. Určitě, ty hry, co hraji já, mozek jen podporují, je to jasné :-)
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 11:05:52
avatar
Děti mají Rodiče..ti musí vědět co jejich potomstvo hraje...No a v krámě se také nemají prodávat hry které dětem nepatří do ruky...ale opět jsme u toho pirátění....ty Gamesky co jsou plné krve a střev si pokajmu stáhnou z Netu že. ..a pustí si je na na na na na na PC
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 11:28:11
avatar
Ruby 2009 vyzera naozaj tučne! (čítaj vymakane) skoda ze neni viac obrazkov a najma dajakej prirody, ale vyzera ze je to naozaj o krok dalej.
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 12:53:46

Ta Ruby je tak vybledlá, poďobaná a ošklivá schválně?
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 14:15:45
avatar
ja ti neviem, ale mne to pride daleko realistickejsie.. poďobaná vieme prečo je, presvetlená je - to hej, ale myslim ze to pôsobí realistickejsie ako tá "hnedá" koza z 2008, no a "ošklivosť" neriešme, každému sa páči niečo iné
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 14:27:35
avatar
no takze číhni:

Odkaz

myslim ze neni ani presvetlená, ani poďobaná a dokonca ani ošklivá

Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 15:13:43
avatar
Ale je zrzavá. A já řikam, že zrzaví lidi a zkroucený dříví stojí za h...o

To neberte nijak vážně, ve skutečnosti proti tomuhle odstínu vlasů nic nemam, ale přijde mi hrozně legrační to srovnání.
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 15:39:26
avatar
no mohla byť viac do červena
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 16:09:32
avatar
Hochu... Nevíš co je dobré... Přírodní zrzky jsou úzkoprofilové a nedostatkové "zboží", to si zapamatuj... A když navíc není i úplně blbá, no tak to už je kauf...
Ziik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 17:03:30

Máš recht RiMr
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 11:39:21

Větší rozšířenosti DX 11 bránila malá rozšířenost Windows Vista ..cca 27% herních PC do dneška a to je bída. W7 tohle podle všeho radikálně změní a hráči konečně opustí XPčka. Konzole podle všeho takovou brzdou nejsou pokud bude vývoj nativně v prostředí DX 11 a pak se ořeže pro konzolové verze. To co "kazí" dnešní hry je, že vývoj sice probíhal na PC ale dopředu ořezaný pro konzole a navíc se na PC odflákla i hratelnotst. Kromě toho dobíhá řada léta rozpracovaných titulů - viz. Wolfenstein. Tady platí - musí chtít Microsoft a potom hlavně Ati a Nvidia, aby se vývoj posunul správným směrem. Určitě jsou si tyhle hlavní hráči toho vědomy a budou se snažit ..jinak totiž nebude důvod kupovat jejich grafiky. A až se bude v této oblasti více angažovat Intel tak ten vývoj nabere brutální točky.

Docela mě nedávno překvapil Crytek, že prezentoval Cry engine 3 na HD 5870 ..a musím uznat, že to vypadá skvěle. Cry engine 3 v PC verzi je podle všeho o notný kus dál oproti předchůdci. Zato na konzole je to brutálně ořezáno (něco low detail a něco střední) ...takhle nějak bych si to představoval u více titulů... Proč by nemělo platit za více peněz více muziky?...prostě konzolista dá 7.000,-Kč za tu krabičku ..tak ať má daleko horší grafiku, když mu nevadí a naopak PC hráč ať si to víc užívá, když 7.000,-Kč dneska stojí mainstreamová grafika. Bylo by to spravedlivější...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 14:15:36
avatar
KDE prosím tě Crytek prezentoval CE3 na HD5870? Už je to tu zase...
Dej sem prosím link, děkuju moc!
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 14:36:17
avatar
na té akci ATI na letadlové lodi a dalších kde se prezentovalao Eyefinity ;) bylo to hned na několika webech ...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 14:58:23
avatar
Su slepý a starý...
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 16:22:41
avatar
Odkaz na video - Cry-Engine 3 for PC (First Time: Ati Eyefinity)
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 18:46:31
avatar
Hosána, halelůjá atakvšelijakpodobně...
jancula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 12:07:56

Ja v skoré nasazení ray-tracingu naopak neverím. Jedna vec je ray-tracing filmov, ale ray-tracing počítaný v reálném čase to dopadlo vždy fiaskem pokial viem. Možno o jednu, dve generácie ray-tracingové hry pobežia, ale bude tam v porovní z klasickým renderovaním kopa kompromisov (málo fps,slabé textury, polygóny atď). Drúhá otázka je na čom ray-tracing počítať, grafike alebo procesore. Teoreticky by to mala byť grafika s nekolika násobňe vyšsím výkonom oproti cpu, ale staré ray-tracing quake demo (http://www.youtube.com/watch?v=mtHDSG2wNho) bolo počítané práve na mnohých cpu. Uvidíme co na to Larabee ...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 14:45:20
avatar
ona to je celkem otázka. Dneska se pro "realističnost" aplikuje na povrchy objektů řada (i celkem náročných) efektů, postprocesů apod. Nebude-li se RT ve hře zabývat "úchylárnami" typu "lesklý objekt v zrcadlové místnosti s 50 osmiramennými lustry", nemusel by pak samotný RT být až zas tak náročný - obzvláště, stačil-li by na vykreslení plochy jeden RT "filtr, který zařídí vše".
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 12:49:40
avatar
bezne hry clovek nevnima ako zazitok z realu, zato kombinacia fotorealisticky spracovanej hry a nejakych virtualnych okuliarov moze silno tento dojem vyvolat, ale su to prave rodicia ktori by to mali u svojich deti strazit. Myslim ze ti starsi uz vedia o com je zivot a ze realne napodobnovat hry sa nemaju.
ja ray tracingu len fandim a vidim v tom velky prinos pre pracu v profi programoch ako 3d studio max
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 14:03:39
avatar
GAME OVER
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 15:10:08

o chvilu uz ani nebudeme chodit von.. len si striekneme lesnu vonu a kukneme si pekne raytrace-ovany lesik.. )
dEvilPS3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-22 17:40:24
avatar
jsem na to zvedav, jen se bojim aby to pak nebylo az moc zdlouhavy, ten vyvoj her, aby vse bylo realisticky, tak musi byt vse dokonaly a to da zabrat. U starsich her jste hodili za hlavu kdyz ona postava mela trhane pohyby a nebo horsi fyziku, tady by to bylo jako pest na oko
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Joker 2 je v kinech – nevídané filmové selhání a propadák?!
Joker 2 je v kinech – nevídané filmové selhání a propadák?!Pátek, 04 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 747x
Komentářů: 1
Unreal Engine verze 5.5 se představuje – nový systém nasvícení
Unreal Engine verze 5.5 se představuje – nový systém nasvíceníÚterý, 01 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1126x
Komentářů: 3
2. série The Last of Us se představuje – tvůrci tančí kolem kontroverzí
2. série The Last of Us se představuje – tvůrci tančí kolem kontroverzíPátek, 27 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 984x
Komentářů: 1
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!Čtvrtek, 26 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1659x
Komentářů: 2
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!Středa, 25 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1742x
Komentářů: 2
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?Pondělí, 23 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1559x
Komentářů: 0