NVIDIA: DirectX11 není tak důležité (protože jej naše grafiky neumí, až budou, tak bude super) Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 17 září 2009
altSpolečnost NVIDIA se připravuje na situaci, kdy bude mít proti novým grafikám konkurence prázdné ruce.

 

 

Společnost NVIDIA na konferenci pro finanční analytiky mluvila o blízké budoucnosti. A několik myšlenek analytiky i pozorovatele velmi zaujalo. NVIDIA věří, že nové grafické karty se budou i v běžném nasazení používat jako GPGPU, tedy kromě hraní her budou zpracovávat i další data.

DirectX11 prý není důvod ke koupi nové grafické karty. Ačkoliv je to prý technologie zajímavá, není to hlavní důvod pro spotřebitele do nové grafiky investovat. NVIDIA spoléhá na to, že lidé budou kupovat grafiky pro GPGPU technologie. NVIDIA si dále myslí, že grafické karty dnes nabízejí pohodlnou úroveň snímků (FPS) ve vysokých rozlišeních přes 120FPS. Nové grafické karty si tak lidé budou kupovat pro lepší podporu NVIDIA 3D Vision a PhysX, které hry dělají více intenzivní.

Komentáře na vyjádření a názory společnost NVIDIA na sebe nenechaly dlouho čekat. NVIDIA nevidí důležitost DiretX11 proto, že se jí to momentálně nehodí. Zatímco konkurenční grafické karty AMD-ATI Radeon, s podporou DX11 jsou doslova za rohem, stejně jako Windows 7 s DX11 (Vista také s DX11) a první DX11 hry, NVIDIA nové grafické karty s DX11 nemá a nemá ve zvyku přiznávat selhání (bylo by to drahé ve vztahu k akciím a akcionářům). To ji v očích technologických nadšenců, kteří si nové grafické karty kupují hlavně proto, že jsou nové a pro nové technologie, shazuje z pozice technologického leadera, kam se NVIDIA tak ráda pasuje. Trochu dost to připomíná situaci s DX10.1. Mezi DX10.0 a DX10.1 je poměrně slušný rozdíl, ačkoliv to značením nevypadá, podpora DX10.1 se neobejde bez určitých změn v architektuře a druhou stránkou věci je pak výkon celku, i když ty změny uděláte. NVIDIA ještě nedávno prohlašovala, že DX10.1 není důležité (její grafické karty ho neměly), dnes už to od ní neuslyšíte, protože na „nové“ slabší 40nm revize současných čipů GF9 NVIDIA prodávané na grafikách G100 apod. pod tlakem DX10.1 přidělala, kvůli kompatibilitě s Windows 7. Některé funkce a efekty jsou totiž na DX10.1 vázány. Stejně tak z DX10.1 vychází i DX11. NVIDIA by dalším popíráním DX10.1 popírala sama sebe, jenže DX10.1 už je dva roky stará záležitost, těsně před smrtí a nahrazením …

(40nm G210 s DX10.1)

Zatímco u DX10.1 ji ale situace hrála od karet, protože Microsoft vydal Vista s DX10.0 a DX10.1 přišlo až později bez náležité propagace, navíc když pro tehdy dominantní Windows XP i u domácích uživatelů nebylo k dispozici. U DX11 jí prohlašování zbytečnosti už nevyjde. DX11 je totiž jedno z přelomových verzí DX11, všeobecně velmi kladně přijímané. Dostane se mu přímé podpory a prezentace s Windows 7 a automaticky jej dostane i Vista, takže bude mít hned slušnou základnu počítačů. Nicméně tím hlavním důvodem proč se NVIDIA DX11 a také OpenCL bojí, je to, že jsou to unifikované a všeobecné standardy všeobecně přijímané, zatímco její vychvalované CUDA není a v mnoha ohledech jde proti nim, což nemůže dlouhodobě uspět. Součástí DX11 není jen to, že ve hrách budou DX11 efekty, ale součástí DX11 jsou i DirectCompute 11 tedy výpočetní prostředí, které využívá shadery na grafikách a to jak na NVIDIA (až jej budou nové grafiky této firmy podporovat), tak ATI (HD 5000 série a dál) a také Intel a pár dalších výrobců grafik. Totéž lze říci i o OpenCL, které je jediným GPGPU standardem a hlavně na obojím staví všichni tři hlavní hráči Intel, AMD-ATI, NVIDIA a mnoho dalších firem, včetně výrobců herních konzolí a dalšího HW.

DX11 určitě není hlavním důvodem pro koupi nové grafické karty, nicméně přiznejme si na rovinu, že mnoho novinek se prodává proto, že jsou prostě nové a to platilo i o grafikách, navíc když spousta nadšenců si prostě už dlouho neměla, co nového pořídit. Od vydání ATI Radeon HD 4870 X2 v podstatě stojíme výkonově i technologicky na místě (pokud nepočítáme trochu (někdy) rychlejší GTX 295, která ale přišla dost pozdě a díru do prodejů nikdy neudělala). Hromada nadšenců klepe prsty do stolu a čeká na novinky s DX11 a vyšším výkonem (ne že by to nutně potřebovala, ale prostě už se jim stará věc okoukala) a novými technologiemi nejen na hraní.

V čem všichni souhlasíme s NVIDIA je, že DX11 a nové grafické karty nejsou jen pro hry. Nová grafická série ATI Radeon HD 5000 je toho jasným důkazem. Je to jasně výpočetní grafická karta HW podporující oba GPGPU standardy DX11 a OpenCL s pokročilou paralelní architekturou a dalšími optimalizacemi. Všichni včetně NVIDIA vidí, že výkonná grafická karta může mít i další využití a kromě grafiky může klidně ve hrách zpracovat i fyziku a mimo hry pracovat s dalšími multimédii a výpočty. Všichni se také shodují, že GPGPU je budoucností, nicméně na rozdíl od NVIDIA, která si myslí, že budoucností jsou nestandardy CUDA a PhysX či Stereo3D, si všichni ostatní myslí, že budoucností jsou standardizovaná prostředí DirectX11 s DirectCompute11 a OpenCL, které podporují (nebo budou) všichni hlavní hráči.

NVIDIA má prázdné ruce a tak se připravuje na situaci, kdy DX11 přijde, bude ho mít konkurence, bude o něm mluvit Microsoft u Windows 7 (i Vista), budou už letos špičkové hry s DX11, budou o něm mluvit všichni výrobci HW a počítačů a všude, a NVIDIA, leader ve vizuálních technologiích (jak se sama tituluje), nebude mít na trhu ještě dlouho jedinou normální grafiku (za dostupné ceny pro 90% trhu), která by DX11 zvládla a podporovala a to ani nemluvíme o tom, že nové mainstreamové grafiky NVIDIA s DX11 jsou reálné až někdy v polovině příštího roku! Do té doby bude osamoceně NVIDIA tvrdit, že DX11 je zbytečné, samozřejmě až jej bude mít, bude tvrdit, že je to nejlepší věc na světě, stejně jako by to tvrdila už nyní, kdyby její grafické karty s DX11 byly již za rohem. Stejně tak bude omílat, jak úžasné technologie jsou CUDA a PhysX, kvůli kterým se vyplatit koupit si zastaralou grafiku NVIDIA GF200 přejmenovanou na 300 (nebo přinejlepším nekupovat novou od konkurence), ačkoliv každý ví, že CUDA a PhysX nejsou standardizované průmyslové standardy a nemají v současné podobě žádnou budoucnost. Kromě NVIDIA je nikdo jiný nepodporuje a nevyvíjí. CUDA je navíc jen prostředí, pod kterým už dnes běží OpenCL, takže v podstatě úplná vedlejší kolej, o které nemusí nikdo vědět natož pod to ještě pracně něco vyvíjet, co nikde jinde nepoběží. PhysX jako rádoby fyzikální standard je bez toho, aby běžel pod OpenCL, také mrtvola a pokud ho NVIDIA pod OpenCL dostane, přijde o marketingovou vějičku u svých grafik, protože pojede pod OpenCL na všem včetně grafik Intelu a AMD-ATI. Některým analytikům prý není jasné, proč se NVIDIA snaží bagatelizovat důležitost DirectX11 a DirectCompute 11, které jsou už nyní základem další generace softwaru, já myslím, že výše uvedené důvody jsou jasným důvodem …

Místo aby nyní NVIDIA mluvila o budoucnosti, nových produktech jako její grafika GT300 (kterou už měla mít hotovou), o univerzálních technologických novinkách, jako jsou DirectX11 s DirectCompute11 a o OpenCL, snaží se je bagatelizovat, prohlašovat za zbytečné. Myslím, že je na čase vystřídat našeho „leadera na poli vizuálních technologií“ za někoho, kdo ty nové technologie a všeobecné standardy k užitku všem a všech, ve spolupráci s ostatními bude vytvářet a náležitě podporovat a prezentovat a nikoliv zatracovat. Že by se NVIDIA již vyčerpala a následovala dřívějšího technologického leadera, firmu 3DFx, na smetiště dějin, z jejíhož popela vzešla? GT300 může být klíčový produkt, který ukáže, jakým směrem se bude budoucnost NVIDIA dále ubírat, pokud se ho tedy někdy na trhu dočkáme :-/

Zdroj: DDWorld.cz, Xbitlabs.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mno 2009-09-17 13:26:46

Zeptám se : kolik že už je těch čistě DX11 a nebo DX 10.1 her?

A vůbec kolik je dnes her, které dokážou naplno využít celý výkon high-end grafik?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 13:33:31
avatar
tady nejde o to, jestli je to čistě nebo ne, dokonce ani o hry primárně ... prostě je to nejnovější průmyslový standard, který je podporován všemi, navíc když jste jeden z hlavních hráčů na poli grafik, pro které je dělán a všemi ostatními podporován, a má široké využití a tedy je normální ho plně podporovat ...

Nebo budeme strkat hlavu do písku před vývojem skutečných všeobecných standardů posouvající vývoj vpřed a umožňující nové věci a házet jim klacky pod nohy. A nejde jen o hry DX má další standardizované využití a výkonné high end grafiky také ...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 13:38:56

Tak si to shrnme, rada 8800 prisla s DX10 na konci roku 2006, rada HD2900 (konecne) s podporou DX10 v kvetnu 2007 - tedy casovy rozdil pul roku...tenkrat nebyl DX10 nejnovejsi prumyslovy standard a nemelo smysl jej podporovat?

Proti vyse uvedenemu je rozdil 5800 (rijen) a GT300 (leden?) uplna prkotina - neboli polovicni ztrata oproti vyse uvedenemu...navic nikde v oficialnim vyjadreni nVidie neni nic o tom, ze by DX11 bylo zbytecne - je tam uvedeno, ze neni jen DX11, co by ty karty mely umet...

EDIT: Pokud by ovsem mela nVidia predvest to, co ATI v roce 2007, tak dalsi moje grafika bude AMD...prevadim hodne HD videa z kamery, pouzivam PD8, ktery podporuji oba vyrobci, takze pujde opravdu jen o rozdil ve vypocetnim vykonu...kdybych mel ale mit grafiku jen na prihlouple hry, tak novou generaci vubec v tuto chvili neresim...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dovodom 2009-09-17 15:23:52
avatar
odkladu vydania kariet ATI s DX10 nebola technologicka zaostalost, vplyv mali na to hlavne dva faktory. 1.) Zlucenie s firmou AMD, ktore bolo narocne po organizacnej aj personalnej stranke a 2.) rozhodnutie AMD/ATI o tom, ze nebudu vydavat jednu kartu ako odpoved na Nvidiacku radu 8800 GTX ale dokoncia celu radu HD 2xxx a vydaju ju spolocne. Okrem toho porovnavat firmu ATI, ktora v tej dobe paberkovala na hranici krachu a predaje jej grafik klesali s obrou firmou Nvidia, ktorej zisky boli mnohonasobne v porovnani s ATI je, nehnevaj sa blbost. Okrem toho Nvidia pohltenim 3dfx mala potrebne know-how a ziskala obrovsky naskok na poli technologii. Nie je to prekvapujuce, kazdy predsa vie, ze 3dfx bola vizionarom na poli technologii (SLI mod ktory Nvidia prebrala, bezstratovy anti-aliasing a pod.).
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 15:28:16

Body 1./ a 2./ me jako zakaznika nezajimaji...to je jejich problem...navic bod 2./ je totalni nesmysl...

A tahat sem kauzu 3dfx - to je k smichu...po tolika letech...opravdu v roce 2006 to musel byt pro nVidii velky prinos...

A opravdu jsem nevedel, ze byla pred koupenim ze strany AMD firma ATI na pokraji krachu...to je nesmysl cislo 3...
Mozna proto ji AMD koupilo tak predrazenou...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No, 2009-09-17 16:38:36
avatar
mas sice smajlikov vo svojom prispevku viac ako nas sudruh premier nadavok na novinarov na svojej tlacovke, ale nejaky argument aby si dal to nie .

K bodu 2.) Odkaz

Co sa tyka 3dfx, ak mas zaklad na ktorom stavas, co Nvidia mala (ved si este aj ponechala nazov ktory pouzivala 3dfx - SLI*), tak mas o problem menej.

K tomu krachu, AMD kupovala ATI nie pre zisky ktore generovala (v tej dobe skoro ziadne, kedze az minuly rok sa im podarilo mat cisty zisk okolo miliona dolarov) ale pre svoju strategiu, ked chcela byt vyrobcom ucelenej platformy (CPU+GPU+chipset). Vieme, ze cena ktoru AMD za ATI zaplatila bola premrstena a dodnes je pricinou nedobrych hospodarskych vysledkov AMD.

*SLI akronym ostal nezmeneny, Nvidia len zmenila slova ktore skratka obsahuje.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 20:15:05

"K tomu krachu, AMD kupovala ATI nie pre zisky ktore generovala (v tej dobe skoro ziadne, kedze az minuly rok sa im podarilo mat cisty zisk okolo miliona dolarov)"...

Tak ted nevim, jestli vedome lzes, nebo jen mlzis, protoze o tech vysledcich nemas ani paru...

V kazdem pripade, tady jsou vysledky ATI v roce 2006, tesne pred akvizici ze strany AMD:
Q2: revenue (obrat) = 672 milionu USD, zisk = 44,8 milionu USD
Q3: revenue (obrat) = 652 milionu USD, zisk = 42,5 milionu USD

...takze v dobe tesne pred akvizici vykazovala ATI zisk cca 45x vyssi nez minuly rok, jak pises se slavnym 1 milionem USD pod kridly AMD (ktery byl stejne umele udelan ucetnimi operacemi (nevytvareni ucetnich rezerv atd.) tak, aby byli akcionari spokojeni)...tolik k argumentum, ktere ti tak chybely v mem prispevku...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 17:22:56
avatar
Teď dostanu určitě palce dolů, ale v tomhle má Bob pravdu. Před odkoupením ATI opravdu generovala solidní zisky a to byl taky jeden z důvodů, proč ji AMD koupilo. Ty další důvody byly grafické karty a hlavně chipsety pro procesory AMD. Těsně před odkoupením si pamatuji, že se už dokončovala generace HD 2XXX a díky akvizici se to spozdilo o více než půl roku. Ale co, AMD-ATI to už naštěstí dohnala.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 17:32:21
avatar
Rozšiřuje se nám tady fóbie z palečků.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ja som sa 2009-09-20 14:20:06
avatar
snazil najst zdroj odkial by som mohol zistit info o vyrocnej sprave ATI, ale nepodarilo sa mi. Hod sem link prosimta, ak som kecal tak to beriem spat.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 20:29:55
avatar
duvodem opozdeni hd2900 nebyli takove prkotiny jak rikas, ale ze se jim vyroba jadra nedarila kvuli nepovedenemu 80nm procesu, hodne zralo, hodne topilo a velke problemy byly i s ovladaci, ktere zacali fungovat az prakticky s prichodem hd38xx.

navic nvidia od puvodniho voodoo sli prebrala pouze nazev
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hm 2009-09-17 15:40:18
avatar
Podle mě to DD myslel tak, že tehdá nebylo s DX10 kam moc spěchat. Všici měli XP s DX9. Tak k čemu DX10, když je mi nahouby. Dneska je situace už trochu jiná. Dost lidí má Vistu a Windows 7 půjde asi dost na odbyt (soudě podle předobjednávek). Takže je tu dost potenciálních uživatelů. Navíc kupa lidí co má XP přejde na W7. Kvuli tomu má NVIDIA z ostudy kabát.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 15:56:29

Aha, uz tomu rozumim, kdyz je vzadu AMD/ATI (DX10), tak neni kam spechat...

A kdyz je vzadu nVidia (DX10.1, DX11), tak je to zpomalovani technologickeho vyvoje...

V tom pripade, za neprosazeni Windows Vista a rychlejsimu vyvoji her s DX10, muze jednoznacne AMD/ATI...

Tak dekuji za objasneni...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 16:23:22
avatar
Tak ještě jednou, pro (pomalejšího) Boba:

- rozdíl ATI vs nvidia u DX10 a DX11 byl zásadní: Ati netvrdilo, že to je k ničemu, ale usilovně pracovalo na nové řadě grafik. nvidia nyní sice stejně usilovně pracuje, zato ale do světa vytrubuje, jak je DX11 k ničemu

- rozdíl DX10 a DX11 je dost značný, DX10 byl v zásadě jen "vizuální", kdežto DX10.1 (částečně) a hlavně DX11 přináší optimalizaci a nové techniky (platí i pro DX10.1), podporu multiGPU, obecně GPGPU atd. (DX11).

- a konečně z obchodního hlediska je rovněž neomžné srovnávat DX10 a DX11. Myslím, že se rozhodně NEBUDE opakovat situace s DX10, které ani půl roku po vypuštění nemělo "vlajkovou hru" a kterou se stala (téměř nepatřičně) až Crysis. Penetrace trhu DX11-capable stroji je rovněž vyšší (chybí už jen ty grafiky), hry jsou podle DD ohlášené a naplánované na konec roku. A ještě jeden aspekt: v době uvedení DX10 byly ještě herní konzole v plné síle. Nyní už přestávají stačit a stávají se "herním prostředkem druhého řádu", pařmeni, co musí mít vše nejlepší a nejnovější, přecházejí (budou přecházet) zpět na PC - tak to alespoň vidím ve svém okolí.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 16:42:26

Tak jeste jednou pro (jeste pomalejsiho) tynyta:

1./ Posli mi odkaz, kde nVidia tvrdi, ze je DX11 k nicemu...
ale pls. zadne "fundovane" vyklady novinarskych webu...

2./ Z usilovne prace AMD/ATI z toho byl pulrocni skluz a propadak jmenem HD2900

3./ Pri tve logice jsme mohli DX10 vynechat a jit z DX9 rovnou na DX11, abolutni nesmysl...

4./ 3 hry (i kdyby vysly, jako ze to jiste neni vubec...) nerozbehnou prodej karet s DX11, to je jen zbozne prani naivnich lidi, a dale - hra je o hratelnosti -> tzn. ze ty 3 hry nemusi byt zadne tahaky (nicmene jedna z nich urcite bude AvP...)

5./ Zbesilych parmenu, kteri potrebuji mit za vsech okolnosti to nejlepsi a nejnovejsi, je kolik % z celkoveho trhu PC? Vic nez 5% Pochybuji...

6./ Delam v profi oblasti serveru a pracovnich stanic - a opravdu, hromada nasich zakazniku se uz na nove Win7 hrozne "tesi", protoze jim nejde vubec o to, aby to bylo stabilni, fungovalo bezproblemove se SW tretich stran - jim jde hlavne o to, aby to bylo hezky graficky zpracovane -> samozrejme mysleno ironicky...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nemam tolko casu 2009-09-17 17:02:13
avatar
aby som ti odpovedal na vsetko, ale napriklad hned k prvemu bodu tu mame blabolske vyjadrenie Nvidie k prezentacii AMD/ATI: "Acer, Dell, HP, MSI and Toshiba are creating computers using AMD’s latest graphics chips. In response, Nvidia said in a statement, “The gaming world has moved to dynamic realism, which depicts actual physical movement more realistically than ever before. For example, the No. 1 PC game coming out next week is ‘Batman: Arkham Assyum,’ which takes advantage of graphics plus physics to give it extraordinary realism. Because we support GPU-accelerated physics, our $129 card that’s shipping today is faster than their new RV870 (code name for new AMD chips) that sells for $399.”"

Cely clanok: Odkaz (ohladne tohto vyjadrenia Nvidie najdes na webe plno inych odkazov, staci hladat).
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 18:12:43

No je to pekne, ale Bob sa pytal, ze kde NV tvrdi, ze DX11 je k nicomu ... tvoja citacia akurat ukazuje na vyzdvihnutie PhysX
F.low [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 19:19:40
avatar
"No je to pekne, ale Bob sa pytal, ze kde NV tvrdi, ze DX11 je k nicomu ..."
Stačí si přečíst nadpis. A tady je to napsaný ještě poměrně mírně.
A k tomu ATi 2006-7, bylo to tak že kamarádi z ATi se bouchali do prsou, že mají nejrychlejší grafiku na trhu(x1950xtx myslím), pak přišla nVidie s 8800GTX všem vytřela zrak i peněženku(mezitím v ATi polil studenej pot a začli se kát)- mimochodem, nepřipadá vám to povědomí(AMDxIntel),ale pozor při tom ale nikde neroztrubovali, že DX10 je zbytečný, a že jejich grafika je i beztak nejlepší, protože podporuje ..., ne byli zticha a dodělávali řadu + zase čekali na TSMC (protože HD2900 byla 80nm, kdežto 8800 90nm řada)
Jo a jsem nestranej u mě doma je to 50/50 s grafikama
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 19:42:18

Ona NVIDIA prohlásila nějaký nadpis?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 09:20:19

ad 3. - právě tak je. MS nestíhl pořádně DX10 vyvinout, něco dál do DX10.1, ale opravdová, velká změna přichází jen s DX11. Rozdíl je tak obrovský, že by se klidně mohl jmenovat i DX20.
ad 4. Rozdíl:
DX10 - po roce se objevila OS, na které to mohlo jít.
DX11 - SOUČASNĚ s kartou vychází podpora DX11 v OS a tři hry. Myslím, za rok v DX11 budou psát všichni velké vyvojáři. Je totiž šikovný a pomáhající při vývoji hry, kdežto starší verze spíše dodávaly práce. I když se zlepšením obrazu.
ad 5. Nejde jen o parmeny. Mne například, DX11 zajímá pracovně - kvůli výpočtům přes grafiku. Ale promiň, nechci dělat na prostředí, odsouzeném k zániku.
ad. 6. Promiň, nedokázal jsem pochopit, co chceš říct.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:31:02
avatar
ad 1) http://xbitlabs.com/news/video/display/ 20090916140327_Nvidia_DirectX_11_Will_Not_Catalyze _Sales_of_Graphics_Cards.html - stačí si přečíst první 2-3 odstavce.

ad 2) z toho "propadáku" vzešly HD3xxx, 4xxx a staví na něm i 5xxx řada. Já bych to z dlouhodobé perspektivy propadákem rozhodně nenazval. HD2900 nebyl dokonalý, ale byl první svého druhu. Že se ATI (narozdíl od nvidie) nebojí experimentovat, je všeobecně známo a někdy jim to prostě nevyjde na 100%.

ad 3) to je evoluce. DX10 je stejný nedodělek jako jsou Visty. Byl vyvíjen pod stejným tlakem a nedostatkem času. Nicméně byl to jistý evoluční pokrok v DX oproti verzi 9. Ne nadarmo jej taky nvidia velmi úspěšně blokovala, aby nebyl "moc moderní"

ad 4) 1 vlaštovka jaro nedělá (ani tři). Ale svědčí to o trendu (a na ten jsem taky upozorňoval, stačilo si přečíst můj příspěvek). A ten trend vypadá velmi pozitivně. Já osobně se těším na Battlefield3, který by dle posledních informací měl být rovněž DX11 (a to bude můj důvod k upgrade/výměně PC na i7/W7/DX11 grafika - zatím jsem spokojen s C2D/WXP/DX9)

ad 5) těch 5% ale je tzv. "Hard core" - utrácejí nejvíce, nejvíce jsou slyšet ale HLAVNĚ opravdu HODNĚ ovlivňují veřejné mínění (tedy těch zbylých 95%)

ad 6) Jestli myslíš, že se z toho jako posadím na zadek, tak ne. :-) Myslím, že moje práce v ICT je o dost zajímavější a řádově rozmanitější.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:56:01

ad 1./ ja ale v tom odkazu info, ze DX11 je k nicemu nebo zbytecne nenasel - pouze to, "ze DX11 neni sam o sobe urcujicim duvodem pro koupi noveho GPU, ale jednim z duvodu"...

ad 2./ To je tvuj pohled na vec, a ja ti ho neberu...pro me to propadak byl...

ad 3./ Nerozumim, co v DX10 nVidia blokovala...to mi vysvetli

ad 4./ Tento trend ukaze az cas, zatim se nic velkeho nedeje...

ad 5./ To si vubec nemyslim - muzes to podlozit nejakym pruzkumem, nebo analyzou?

ad 6./ Tvoji praci v IT neposuzuji, ani me nezajima...jen reprodukuji postoj velkych zakazniku v CR v teto veci...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 09:09:27
avatar
je třeba číst "mezi řádky". Nvidia nemůže jít otevřeně proti DX11, protože jej sama horečně implementuje. Takže používá obezličky ve stylu "teď to ještě není potřeba", "je to jen část nových technologií" apod. Jednoduše klasický marcom newspeak.

ad 3) http://auditoria.cdr.cz/a/24603/5 (poslední kapitola na stránce - nepřipomíná ti to situaci okolo DX11?)

ad 5) stačí si prolézt internetové diskuse na téma hraní/hardware

ad 6) velcí zákazníci mají podporu přímo u MS ;-) Když mám zmigrovat celosvětově >100 000 PC, nepůjdu přece za prodejcem železa ;-) Navíc na W7 v korporátní sféře je ještě času dost.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 09:49:10

na cteni mezi radky s prominutim s**u, tady i na jinych webech je vzdy nejaka spekulace prezentovana jako holy fakt a nejlepe vyrok nVidie...coz se realite ani nepriblizuje...

ad 3) Bavili jsme se o DX10, ne DX10.1... Taky nepodsouvam blokovani ze strany ATI pri uvedeni DX9.c... Proste jednou je tahoun jeden, jindy ten druhy - jen tady se to tak nejak nechape...

ad 5) To neni argument...

ad 6) Nevim, co jsi tim myslel, takze se k tomu vyjadrovat nebudu...

Celkove jde o to, ze je uplne normalni, kdyz jednou je nahore technologicky jeden a po urcite dobe (u HW zpravidla 2-3 roky) jej na te "horni casti sinusovky" vystrida nekdo jiny...je to zcela normalni, bezny jev, akorat na webech tohoto typu se stale hleda nejaka senzace, ktera se ve skutecnosti nekona... Kdyz ma skluz oblibenec, tak se najde more objektivnich pricin, proc tomu tak je, kdyz nahodou ten mene oblibeny, tak se do nej sije ze vsech stran -> jako deti na piskovisti...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 15:01:17
avatar
aha.. takže toco se ti nehodí, to nebereš? To prohlášení existuje a odpovídá "vzorcům chování" této společnosti.

ad 3) DX10.1 je prostá evoluce, nebojím se dokonce říct OPRAVA, DX10, které bylo evidentně šito horkou jehlou a obsahuje značně neoptimalizované funkce.

ad 5) ale samozřejmě že je. Lidi jsou ovce.

ad 6) tím jsem ti chtěl naznačit, že opravdu velké firmy nepoužívají OEM, MS Select a podobné prodejní programy, ale mají vlastní smlouvy s MS zahrnující i SW podporu. Tudíž "těšení se" na Win7 je zcela mimo. To možná trápí nějaké regionální firmy a firmičky.

S tvou douškou nelze nesouhlasit (to je obecná pravda), ale o tom přece celá diskuze nebyla. Byla o tom, že nvidia postupně ztrácí půdu pod nohama a nic proti tomu (s výjimkou marcom žvástů) nedělá.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 16:30:49

Sorry, ale marketingova prohlaseni nejsou o cteni mezi radky...

3./ Za paskvil DX10 nemuze nVidia, jejich krok neimplementace 10.1 celkem chapu, stejne jako jsem chapal krok ATI neimplementovat DX8.1 - akorat tady se z toho dela kovbojka

5./ To teda o lidech nemas moc dobre mineni...

6./ MS Select uz nikde neni, krome CR...to jen tak mezi nami...

Opravdu netusim, kde beres presvedceni, ze nVidia proti tomu nic nedela - to jsou jen prachsproste spekulace...a jejich styl mlceni pred vydanim nove graficke rady je mi rozhodne milejsi nez napr. velkohuba prohlaseni AMD/ATI v rijnu 2006, a kdy nakonec grafiky vysly v kvetnu 2007...to povazuji za vetsi pruser...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 17:56:06
avatar
myslím, že toho už nechám, vyjádřil jsem se myslím jasně, víc nemám co bych dodal (snad krom bodu č.5 o za kterým si stojím. Většina lidí jsou ovce s vyvinutým stádním pudem). Co se týká Selectu, byl to pouhopouhý příklad.

A konečně: netvrdím že nvidia nic nedělá, já tvrdím, že zaspala a teď honí bycha s překonanou monolitickou koncepcí a dohání to "kydáním".
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 20:01:13

Stejne tak se tohle vsechno da interpretovat z uhlu, ze DX11 neni potrebny pro vysoky vykon v GPGPU aplikacich. Prirozene, protoze v ich vcelku exceluji a i podle soucasnyho smerovani AMD to vypada, ze nadale excelovat budou. Ale tohle uz vazne zalezi, jaky uhel pohledu zvolis. Ale osobne si myslim, ze DX11 dopadne dost podobne jako DX10/10.1. Minimalne pocatek bude velmi tezky. Ma vetsi sanci diky vetsi rozsirenosti OS co ho podporuji, ale stale tu je majoritni skupina, obzvlast ve hrach, kde bude hrat roli DX9 - a o tu se vydavatele nehodlaji pripravit. Takze budeme mit par her, ktere nam DX11 nabidnou. Otazka je, nakolik je DX11 lepsi (vizualne ci jinak) od DX9, zda se vyplati deckam donutit rodice ke koupi Win7, protoze to proste je potreba... A v tomhle smeru je treba brat v uvahu nikoliv nas trh, kde maj vsichni vsechno warez, ale zapad, kde se tyhle veci proste kupujou.
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 16:19:55
avatar
A kdo je zvědavý na tvoje HD videa s kamery.To zvladne i Atom.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 16:45:59

Vysvetlete prosim nekdo tady tomu "odbornikovi" rozdil mezi prevodem HD videa a prehravanim...z nekterych jedincu uz opravdu nemuzu...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Bobe, Bobe, 2009-09-17 17:19:08
avatar
co ak ten odbornik chcel povedat to ze aj na Atome si to video mozes nielen prehrat, ale aj previest? Sice za podstatne dlhsi cas, ale mozes.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 17:59:54

Asi jsi nikdy HD video neprevadel, jinak bys takovy blabol v zivote nevypustil...
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 18:14:12

Jo no niekto si asi mysli ze bude zit 200 rokov ked ma cas na upravu HD videa na Intel ATOM
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - to Matuus 2009-09-17 19:17:55

Nekecej. Athlon 1000 mi převáděl film "Cesta do pravěku" 1,5 hodiny. Že by Atom byl několikanásobně pomalejší? A i kdyby - většina lidi to dělá jednou do roka, pokud vůbec.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 19:34:38

No ještě tak napsat do čeho že to bylo převáděno. Pak by možná bylo jasno i okolo toho Vašeho času.

Dále bych pak podotknul, že jsou i jiné důvodu proč převádět video do jiných formátů. Ne jen převod nějakého půjčeného BR (DVD) disku.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 20:24:36

Diky za pomoc, ale tohle je zbytecny. Nekteri prostacci totiz nemaji o strihu, prevadeni a vubec praci s HD videem ani paru - ale hrat si na chytraky budou vzdycky...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:46:13
avatar
Ale no tak, střihoruký Bobe. Převést a sestříhat HD video jde opravdu i na tom Atomu (a kdo říká že ne, tak kecá). Je to jen poněkud pomalé, ale prakticky samozřejmě proveditelné. Je to asi totéž jako když dnešní človíčci od DTP prohlašují, že se na Pentiu 133MHz nedají lámat katalogy s velkýma fotkama. Dají. Jen se musí vědět jak a člověk potřebuje trpělivost a vědět co chce/potřebuje udělat. Na "hraní" to opravdu není. Sám jsem kdysi na podobné plečce ten katalog vysázel a HD video v nouzi stříhal na Athlonu XP pod Tučňákem (z AVCHD do AVI a zase do AVCHD). Byl to porod, ale šlo to a nevidím důvod, proč by to nemělo principiálně jít i na tom Atomu.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 22:04:56

OK, ja ti to neberu, kdyz mas more casu, ja ho ale nemam...a nikde jsem nepsal, ze to na Atomu nejde, jen kazdy, kdo do toho aspon trochu vidi mi da za pravdu, ze je to nesmysl... Kdyz pouziju tvuj legracni argument, tak je to v podstate uplne stejna demagogie jako to, ze vlastne ani nepotrebujeme rychlejsi procesory a graficke karty...vystacime si s tim, co mame - sice to bude trvat 20x delsi dobu, ale na tom prece nesejde, dulezitejsi je, ze to udelat jde...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 08:40:19
avatar
to nebyl argument, to bylo konstatování faktu. A nějak moc se mi snažíš podsouvat věty, které jsem nikdy neřekl. Netvrdil jsem, že výkon Atomu stačí "na všechno" nebo na profi střih videa, to sis domyslel ty.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 09:50:25

Konstatovat fakta si muzes jak chces, treba si strihej na Pentiu DX2, me je to fuk, ja vzdy pouziju to nejefektivnejsi...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 17:29:40
avatar
Pentium DX2 ????? Si pleteš 486 DX2 s Pentiem II. A to už je sakra rozdíl.
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 17:39:27

Samozrejme mas pravdu, to je ta unava...
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 20:32:18

Na druhou stranu přejít z DX10 na DX10.1 trvalo Nvidii 2,5 roku, pokud zvládne z DX10.1 na DX11 za rok, tak je to výrazný pokrok. Už nebude jen čichat technologický prach AMD, ale bude mu v patách.
TanisCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 13:36:33

prostě je to nejnovější průmyslový standard, který je podporován všemi a má široké využití

Ehm - můžeš mi prosím říct, kde že najdu to široké využití
DX11 a podporován všemi? huh?
kwitee [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 14:32:57
avatar
Tím je myšleno zřejmě to, že je podporován Microsoftem a jeho partnery
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 15:01:08

tak to neni podporovanie vsetkymi ked MS je monopol.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 15:08:54
avatar
Jedna paní povídala, že G300 bude představeno 1.10.2009 na GPU konferenci pořádanou NVIDIA....
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 18:15:03

Ano, uz som to pisal par dni dozadu
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 19:24:27
avatar
Vím, nicméně evidentně to zapadlo, když si toho tady skoro nikdo nevšiml Ještě to tak 10x napíšeš a možná si toho někdo všimne.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 20:40:09

Tak ja este skusim napisat, ze faktor zvysenia vykonu Fermi oproti GTX 285 bude 1,8x ...
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 20:51:01
avatar
muzu se zeptat kdy ty karty budou uvedeny na trh??? tj. ke koupi (a nejen v USA)...ono se to mozna nekterym nezda ale predstavení a uvedení jsou 2 rozdilne veci...pak by se hodila dostupnost karet...jestli to vse hodla NV udelat 1.10.2009 je z pohledu zakaznika jen dobre, uvidime
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:31:06

No tak všichni doufáme, že to nebude stejný průser jako HD4770.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 22:51:20
avatar
Nebo GF 8800 GT. Good karta, ale žalostně nedostatková. Takhle si to myslel?
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 23:20:40

No tak že by byla GT8800 žalostně nedostupná, to teda nevím. Před Vánocema opravdu nebyla. V týdnu před Novým rokem už k sehnání byla (tam kde pracovali mezi svátkama), kupoval jsem 2 kousky znamým jako opožděného Ježíška. No a po Novém roce úplně normálně sehnatelná. Takže ano, GT8800 byla průser z pohledu předvánočního trhu, ale ani zdaleka ne takový jako HD4770.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 09:43:45

Normálně sehnatelná byla až koncem únoru ...
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 10:35:23
avatar
Vždyť NVidia mela kvůli týhle kartě problém, najednou každej chtěl 8800GT a ostatní karty ležely na skladě. Ale 8800 GT nestíhali vyrábět a dodávat, takže prodeje ze začátku poněkud vázly.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 11:01:03

No nestíhat vyrábět a dodávat je snad něco jiného než dodávat v množství menším než malém, že?
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:25:42
avatar
anebo to nekdo smaze za pokus o vyvolani flame xD
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:47:38
avatar
... to znamená, že alespoň jedno jádro z těch dvou waferů opravdu funguje!?
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 13:26:53
avatar
tohle je uz od nVidie hodne trapny, rok a pul sem mel nVidii a slavny physX nemluve o cude mi bylo uplne na hxxxx .....
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 13:54:40
avatar
Ale mal si tu PhysX S kartami ATi PhysX proste nemáš. Ja mám GK od NV a som spokojný aj PhysX je fajn. Uprednostnil by som ale ak by bol PhysX na vsetkých GK a nie len na NV. Rozvoju hier by to len pomohlo.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 14:00:45
avatar
to by musela mať nVidia o 180° opačný prístup k hernej fyzike. Tá ju (zatiaľ) využíva len na propagáciu svojích kariet. Reálny prínos je mizerný (2 hry aj to také "užasné" efekty ako vlniace sa látky, alebo para)
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 19:06:05

Můžeme prosím vědět, co ma nVidia přímo společného s programováním fyziky v hrách? Podle Vaší (ne)logiky můžete naspat i to, že kdyby AMD/ATI nevyužívala DX10.1 jen pro propagaci svých karet, tak by tu bylo daleko více her využívajicích DX10.1.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 19:22:04

Nejlepší hry se dělalz kolem r. 1990. V žebřičkách popularity potom museli sh¨chválně nepřipouštět hry starší než 15 lét, jinak staré hry pořád byly na vrcholu. Hratelnost Master of Magic byla na úrovní, kterého nikdy nedosáhla žádná z her, kde se vlní látky.
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:00:28

tak ty nieco odkupis, zaplatis za to nehorazne prachy a uvolnis to vsetkym? to by bola najvacia kravina. a tie hry su neni len dve. ono je ich viac. a pripravuju sa dalsie tituly s physix Odkaz tam si najdi zoznam hier s podporou PhysX. A nejde len o vlniace sa latky alebo para. je tam zahrnuta fyzika aut, destrukcia budov (GR Advanced Warfighter 1,2) a pod. veci. nieco si najprv nastuduj a potom o tom hovor.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:33:33
avatar
je rozdiel PhysX support a skutočné využitie a to je len v pár hrách ktoré by som spočítal na jednej ruke.

Takže ti doporučujem prečítať si recenzie na všetky hry(očividne si ani jednu z nich nehral) v uvedenom linku a ich fyzikálnu stránku a potom na mňa reaguj. Ďakujem. nabudúce na posty podobného typu ani nereagujem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 14:01:06
avatar
PhysX jede i přes CPU a používá jej tak většina her s PhysX ...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 14:10:19
avatar
Jenže není optimalizován pro vícejádrová CPU. Takže na pokročilé efekty je nutná zas a jen Nvidia karta. Doufám že se co nejdříve rozšíří universální standard, hry by už potřebovali novou šťávu. Není náhodou fyzika v DX11?
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 14:21:14
avatar
JJ pravda CPU physX má napr. aj EMPIRE: Total War
digiman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PhysX 2009-09-17 14:11:37
avatar
obavam se že to s touhle technologii dopadne podobně jako s rozhranim glide od 3dfx kdy z počatku když vyrazli bylo bomba hry vypadali mnohem lip jen škoda omezení v rozlišení na těch kartach ikdyž kdo tehndy hral na vic jak 1024*768 u sli modu voodoo2 bohužel 3 řada už zapadla do pruměru a tim skončila jedna legenda
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 14:14:26
avatar
nějak jsem si těch "super" her s PhysX nevšiml... většinou se jedná o zcela okrajové (vizuální; tj "eye-candy") použití, naprosto nedůležité a pro hratelnost nepotřebné.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 18:17:38

samozrejme do tzv "eye-candy" vreca mozeme hodit aj rozne DX10 a DX11 efekty vratane AA ... aj bez nich je hra plne hratelna, zabavna a v podstate nebudes o nic podstatne ochudobneny
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:51:40
avatar
ale to já přece netvrdím! A taky analogicky nevím o tom, že by ATI marketingově "ždímala" AA

Tady jde přece o to, že si milý žumponor dělá z PhysX modlu, bez které nejde žít (já mu to neberu, jen mně nepřijde ta "přehršel" PhysX podporujících her nějak extrémně záživná a jako něco, bez čehož bych se neobešel)
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 20:54:20

tak ked to nevies v hrach zapnut a celkovo s tym pracovat, tak jasne ze ti je to na hovno. to iste ako keby si si kupil Core i7 a hral sa na tom solitare a cudoval co nejdu jadra na 100% lebo sa hras...
Golo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 14:01:16
avatar
no takze nvidia vie velmi dobre co robi ale je uplne zufala ked prehlasi nieco take asi je to tym ze maju casovy sklz proti ati, ale ked vyjdu aj ich GK tak zacnu vsade prehlasovat "Kupte si najrychlesiu GK na trhu a vychtnajte si zazitok z hrania v novom DX11"
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 14:03:34

pockajme na GT300 a uvidime ako sa zmeni retorika NVIDIA..
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nadpis 2009-09-17 14:04:51
avatar
Po prečítaní nadpisu som skoro umrel od smiechu!
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 14:20:47
avatar
Já bych netrpěl naivitou, nechápu proč by se neměla nVidia takhle obhajovat, když prostě něco nemají, tak přece neřeknou, ať si od dneška všichni konkurenci, že je lepší, takhle to funguje všude, od automobilů, přes prací prášky, ale tam na to lidi tolik nedbají, protože si nemužou změřit procentualní uspěšnost praní v nějakým 3Dmarku, ale je to v principu uplně stejný "(ne)ojeb" na zákazníky

Ted si vzpomenu jeste na příklad, kdy se zezačátku všichni výrobci jogurtu snažili mít co největší kousky ovoce, což bylo pokládáno za nejlepší, jenže pak přišel další výrobce, asi Danone, se svejma obyč jogurtama, a začla hlásit že rozmázlý ovoce je nejlepší a velký kousky jsou naprd, ale nidke sem neviděl, že by se jim to vytýkalo.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 14:19:17
avatar
Nebudte taký k NV GK správate sa dosť čudne zeby ATi fanklub
Ja si myslím že treba počkať na GT300 čo to vlastne bude za karty a potom treba kritizovať. Takéto správy su vypúštané len kôli akcionárom ATP....Ja som zvedavý či NV pride s nejakou technologiou pre viac monitorov..to by ma zaujimalo
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 3DFx 2009-09-17 14:28:24
avatar
Zajímavé přirovnání k 3DFx... můj první počítač jsem si koupil před 9 lety a 3DFx 3000 mi "slouží" do dneška. Konkurence je potřeba a byla by škoda, pokud by se neukázala konkurence schopná karta od zelených. Plánuju nákup nového PC a vážně váhám, jestli koupit 3850 nebo si počkat na 5xxx
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 14:46:48
avatar
Tu nie je nad čím váhať.
oxid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 14:29:48

fuj! zla a zavadzajuca nvidia!
osobne mam radsej nvidiu aj ked pouziva starsiu technologiu. nemam ziaden problem ako napr. zopar znamych co teraz chcu vymenit ati 48xx za nv GTX.
ten phyx ma pre mna vecsiu hodnotu teraz, ako vedomie ze mam super aktualnu kartu ale ziadnu moznost to plne vyuzit...
yesi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 14:46:28
avatar
A z akeho dovodu ho chcu vymenit? To by ma fakt zaujimalo...
Wendak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 15:25:19

nejde o to, že by byla nVidia zlá, pro nás všechny je dobrý, aby byla konkurence. Bohužel teď nic nemají. Je ale fakt, že když nic nemám, tak aspoň držím "hubu".
Pokud se bude opakovat situace s W7 jako kdysi s WinXP, tak se DirectX 11 stane opravdu standardem, jako kdysi DX9. Tak proč se o něm vyjadřovat špatně??? Prostě nVidia s těmito výroky šlápla do "hovna"
Mimojiné já mám zase známé, kteří chtějí přejít na 58XX (57XX)
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 14:40:35
avatar
Myslim,ze tyhle "clanky" jsou absolutne zbytecny.

Za prve je to zase a opet zalozene na osobnim fnukani,jak je nVidia ve vsem nejhorsi bla,nejzaostalejsi bla bla a vlastne k nicemu.
A za druhe,coz je podstatne,resi se tady vlastne neco,o cem nema nikdo (vcetne DDworldu) ani sajnu - G300.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 15:30:27
avatar
zalozene na osobnim fnukani,jak je nVidia ve vsem nejhorsi bla,nejzaostalejsi bla bla a vlastne k nicemu

ten Xbitlabs je hroznej co, že o tom píše, a pak Vr-zone a všichni další co o tom píšou taky ...

Zkus se oprostit od těch osobních fňukání a brát to prostě jak to je ...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 17:51:55
avatar
Hlavne se nevymlouvej na ostatni,protoze ta ufnukana omacka kolem,o ktere tu pisu,je tvoje

Edit: jinak souhlasim s uzivatelem Rxlik a primnlouvam se za ty "bleskovky",ubylo by techto komentaru
Kfirr64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 15:07:53
avatar
V soucasne dobe se ve hrach neviuziva naplno ani DX10 navazet se do NVIDIE jenom proto ze vyda grafarny s DX11 o neco pozdeji mne prijde uplne mimo ,neni to chyba NVIDIE ale chyba vyvojaru her potazmo vyvoj brzdej konzole ne NVIDIA
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:56:28
avatar
taky se podívej, jaký je rozdíl mezi DX9 a DX10. Nula, nic. A je to chyba hlavně MS, že si jednak dovolil dát DX10 jen do Vist, jejichž rozjezd a kvalita byly a jsou nevalné a pak že si v DX fóru nechal diktovat ořezávání featur od nvidie, která nechtěla novinky, protože na to prostě neměla hardware.
Smrtihlav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - PR nvidie by sa malo zamysliet 2009-09-17 15:15:59

ak je pravda, ze tieto slova uvedene v clanku pochadzaju od nvidie tak by si dotycni pani mali uvedomit, ze obcas je mlcat zlato; ja na ich mieste vydam okamzite nejake velkohube vyhlasenie o tom aka je super G300 a ze to bude nieco z inej galaxie a pod, aj keby to nebola pravda (kto si to teraz vie overit), ale zhadzovat novu technologiu, ktoru budu za cas aj oni sami vyzdvihovat do nebies je poriadna stupidita
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 15:21:44
avatar
V niecom ma nv pravdu predsa len je zbytocnost majitelovy napr. gf gtx260 kupovat radeon 5870 kedze na vsetky hry co aj teraz vidu bude prva menovana bohate stacit jedine ze by tie hry v dx11 vyzera uplne brutalne v porovnani z dx9c, ale tipujem ze to bude to iste ako pri dx10...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nvidia urcite 2009-09-17 15:31:37
avatar
pravdu nema, je to len typicky blabol od firmy ktora nema na trhu co momentalne ponuknut. Ked budu mat podporu DX11 tak to bude ako pise DD - zrazu to bude technologia bez ktorej ludia nemozu zit . Ale hlavnym dovodom preco Nvidia nema pravdu je to, ze naozaj vela ludi (vratane mna samotneho) si novinku kupi preto, lebo predchadzajuca seria uz je "okoukana". Viac vykonu mozno ani nepotrebujes, ale ide o ten pocit, "mat tu novinku" vo svojom PC.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 16:07:48
avatar
Tak Nvidia mela vzdy silny marketing. Na to, jake ma marketing male zazemi ve vlastnim hardwaru(ted mam na mysli nepodporu DX10.1 a DX11), tak kouzli zazraky.
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 16:43:49
avatar
to je sice pekne mat pocit z new gk lenze si to nikde nevsimnes a to ze v dirt 2 budu krajsie tieniky a svetielka fakt nepotrebujem ja chcem poriadne pouzity physx nie len handry a podbone blbosti a hlavne konecne nativnu dx10/11 hru ale to by musela prist dalsia generacia konzol takto to bude stale len prikraslene dx9c
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Argumentovat tym, 2009-09-17 17:09:57
avatar
ze na sucasne hry staci aj GTX260 a netreba na to HD 5870 je sice pekne, ale potom takto by sa to dalo aplikovat na vsetko, napriklad naco si kupovat LCD alebo plazma TV ked mi na pozeranie staci aj obycajny TV . Neber ma doslovne, ale vies asi co myslim, nie?
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 18:38:08
avatar
jasne ze viem aj toto bol dost blby priklad kedze plazma alebo lcd ponukne vacsiu uhlopriecku a lepsi obraz nez klasicka tesla
Rohlik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 15:40:03
avatar
pro tyhle zprávy bych navrhoval udělat něco jako bleskovky - tzn. moc to nepitvat, jen krátce pár větama napsat co to zas kdo plácal a bylo by. Z takové informace dělat článek je pro autora mrhání časem a omílání stále stejného dokola. DDW čte omezená komunita lidí a ti ve článku zmíněné informace už 100x četli.

Co tak hodit více bleskovek, než plýtvat časem nad nepříliš novými a zajímavými věcmi
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 15:43:14

Nechapem preco tak strasne opovrhujete PhysX. Stale pisete clanky o tom aky ste technologicky fanda a toto je predsa nieco zaujimave. Videl som hry aj s Havokom aj s GPU@PhysX a je v tom naozaj rozdiel. PhysX je proste detailnejsi a paci sa mi viac. Argumenty typu ze sa moze fyzika pocitat aj cez CPU neobstoja pretoze sami dobre viete ze CPU je obmedzene v pocte paralelnych threadov a nemzoe stihat to co GPU. Tiez by ste pouzivali tie iste hodnotenia aj na pripadny GPU@Havok? Alebo by tu boli oslavne chorale ake je to super a rozdiel oproti CPU? Nehovorim ze PhysX je zazrak(Havok je tiez dobry) ale Havok sa nemoze porovnavat s GPU@PhysX. Mimochodom NVIDIA ako ste pisali tiez spolupracuje na vyvoji OpenCL a myslim si ze PhysX bude nakoniec prepisany pod tuto platformu. Ale zhadzovat to kvoli nejakej zasti k NVIDII tomu fakt nechapem.
fonda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 16:25:40
avatar
jenze PhysX tak jak ho nV propaguje, je cesta zpet a technologiim ve hrach to nepomaha. Hry potrebuji standard, ktery pobezi na vsech grafikach a ne na jedne znacce
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 16:37:47

To je sice pravda ale momentalne inu technologiu na tejto urovni nemame. OpenCL je len v plienkach takze musime cakat co ponukne. Zatial je najlepsie co sa v tejto oblasti da ponuknut GPU@PhysX. Ako dlho to bude trvat uvidime.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 16:59:41
avatar
PhysX tady nikdo neopovrhuje, v dalším článku máš o něm také zmínku ... samotné PhysX dobře, ale ne tak, jak s ním nakládá NVIDIA ... PhysX mělo být dávno optimalizované pro vícejádrové CPU a měl být dávno přístupný pod OpenCL ... pro vícejádrové CPU optimalizován není, protože NVIDIA CPU neprodává a pod OpenCL taky ne, protože by z toho měli užitek i majitelé grafik a herních konzolí s jinými čipy než NVIDIA a to NVIDIA taky nechce ... potenciál PhysX je zajímavý, ale zdaleka s ním není nakládáno tak, aby se to za tak skvělý formát, za jaký jej NV vydává, dalo považovat ...

to je vše ... Proč bych měl mít něco proti PhysX natož NV, když díky nim mám o čem psát a co testovat, navíc PhysX není vynález NVIDIA, ta stejně jako většinu svých technologií ji jen od někoho koupila, ostatně sama NVIDIA vznikla na troskách 3Dfx ;)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 17:21:30

Je pravda ze NV neoptimalizovala PhysX na CPU a je to aj celkom pochopitelne kedze vlastne procesory nema. Aj ked mohli to uribit ako konkurenciu k Havoku. Ale aj tak nie je mozne aby sa CPU@PhysX vyrovnal s GPU@PhysX. To je to co je podla mna momentalne v tomto smere najlepsie ale zalezi len na NV ako s tym nalozi. Ak to bude tvrdohlavo tlacit iba cez seba tak to zrejme casom nedopadne dobre. Ale mozme im to vobec zazlievat? Ved do toho dali vela penazi a kym vidu s kozou von tak chcu aby sa im to aj adekvatne vratilo. Co sa tyka konkurencie je Havok iba cez CPU a nepoda taky vykon a OpenCl ako som uz pisal je este v plienkach. Takze je aj pochopitelne ze si to NV chce nechat zatial iba pre seba. Ako ste uz pisali v inom clanku(a s cim naozaj suhlasim) je to tak, ze NV ani AMD sa nestaraju o blaho ich zakaznikov ale hlavne sami o seba a o svoje zisky. Ved preco by to vsetko inak aj robili.
Michal3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:23:44
avatar
No neviem, ale ked si pozriem tie hry co maju GPU PhysX, tak vo vacsine z nich je to skor na smiech, hlavne tym, ze v tych hrach su len dve moznosti, bud mas nVidia kartu a mas fyziku, alebo mas kartu od ineho vyrobcu a nie len ze tam nie je fyzika ale dokonca ani tie objekty!!! preco napr. ich "dynamicku" paru nevymenia za staticku (ktoru mali hry uz neviem kolko rokov dozadu) ked sa nezapne GPU PhysX, preco zmizne uplne? a tak je to skoro so vsetkymi "efektami"...vacsina tych GPU PhysX efektov v hrach by IMHO s prehladom zvladol aj iny fyzikalny system na CPU, nedavno som si kupil The Orange Box a pokazde ked hram HL 2 tak sa nestacim divit na akej urovni tam je fyzika (a da sa povedat grafika obecne) s prihliadnutim na rok vydania...proste GPU PhysX sa pravdepodobne v ziadnej poriadnej hre neobjavi a uz vobec nie v takej podobe, ze by to bolo nieco vyrazne viac nez fyzika aka sa pocita cez CPU a dovodov na to bude asi viac, jednak na to tie GPU asi zatial ani nemaju vykon, tak aby stihali pocitat fyziku, grafiku a spravidla k tomu este zlozitejsiu grafiku, ak sa nejaky objekt napr. roztriesti na niekolko casti a pod. a potom, ked uz vyvojari investuju tolko casu a penazi do toho, aby ta hra bola co najlepsia, najoriginalnejsia, atd. prejde to riadnym testovanim aby tam nebolo prilis vela bugov atd. tak asi nebudu riskovat predaje tym, ze si tu hru budu moct naplno zahrat len hraci s nVidia grafikami, resp. ak by tam ta fyzika bola implementovana naozaj riadne, tak by si ju v principe bez nVidia grafiky zahrat ani nemohli...

btw...napr. ta "ustupujuca" para v PhysX je IMHO skor na smiech a nevyzera to vobec prirodzene, v skutocnosti by sa po rychlejsom prechode tou parou maximalne zvlnil vzduch za postavou do znameho charakteristickeho tvaru, ale nezda sa mi, ze by takym sposobom "ustupovala" pred objektom, ved tam tu paru tlaci pred sebou skoro ako keby to bol pevny objekt...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 07:52:28

HL2 sa neda s GPU@PhysX porovnavat. A to hlavne kvoli tomu, ze HL2 je viacmenej naskriptovana zatial co GPU@PhysX(tak isto ako aj Havok) pocita trebars ulomky dreva po rozbiti real time. A to je pokrok ktore tieto technologie ponukaju. Zatial najdetailnejsie to je prave s GPU@PhysX pretoze nie je pravda ako pises ze ponuka fyziku ktora sa da pocitat cez CPU. Samotny Havok ma tiez vela veci pevne danych pretoze to cez CPU proste real time nespocitas. Ved si to zober ze ked mas trebars 240 shaderov a z nich keby len 50 sa venovalo fyzike tak to mas 50 threadov oproti 4-8 v CPU.

Fakt je ze ako hovoris tu paru napriklad mohli dat aspon staticku pre tych co nemaju NV kartu ale otazne je preco to tak urobili. Keby takto mali riesit vsetky efekty kolko by ich to stalo navyse? Alebo to proste bola dohoda s NV v zmysle my vam pomozeme ale toto bude nieco ako nasa reklama? Ktovie...
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 09:06:34

Přesně tak. Některé věci v CPU fyzice jedou podle předem daných scriptů. Například na nějakou akci je třeba 10 scriptů jak to dopadne. Když se to tak vezme, tak to vlastně ani není fyzika jako taková. A pak to někdo porovnává se skutečnou interaktivní fyzikou.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 09:47:45

Asi od toho ludia cakali od zaciatku zazraky ale asi si neuvedomuju ze na to este nemame dostatocne vykonny hardware.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 22:33:13
avatar
Cista pravda ... Nvidia svojim pristupom Physx zabija a technologia ktora mala kedysi buducnost sa pomalicky straca ... Jedine co NV dokazala vyprodukovat je absolutne nerealisticka para a par zavesov a poletujucich papierov ... Mne osobne je uplne jedno co bude pocitat fyziku, aj to ci bude kazdy kamienok ktory odleti z rozbitej steny prepocitavat zvlast alebo nie ... Chcem poriadnu fyziku ktora nebude moc spomalovat hru a chcem aby bola dostupna pre vsetkych ... Chcem tak vela ?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 07:59:59

So sucasnym vykonom chces naozaj vela. :-) Na to potrebujeme lepsi hardware a mozno vidtelnejsi(aj ked to stale nebude podla mna ono) pokrok bude u nastavajucej generacie. Uvidime. Osobne som najviac zvedavy na fyziku v novom AVP. V Sacred 2 PhysX vyrazne ozivil prostredie hry a co som pocul tak aj v Darkest of Days sa ukazuje ako zatial najlepsi GPU@PhysX. Takze uvidime ako sa to vivinie dalej.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 17:08:07

Samozřejmě že DX11 není vůbec důležité .

Za prvé Nvidie letos před Vánocemi nestihne vydat protiváhu RV870.
Za druhé DX11 přináší nebezpečnou konkurenci pro PhysX v podobě OpenCL a to přece nikdo nepotřebuje že .
Za třetí ani DX10.1 nebylo potřeba protože Nvidia ho neměla.
Za čtvrté bylo důležité pouze DX10, protože tam byla Nvidia první.
Za páté DX11 není důležité, protože ho karty Nvidie nemají .
A za šesté podstatné je přeci pouze to, co podporuje Nvidie.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 18:27:11

Preboha, dokedy sa tu bude pisat ze OpenCL je nebezpecna konkurencia k PhysX? Vsak to je totalny nezmysel! To ako keby si napisal ze C++ je nebezpecna konkurencia k MS Office OpenCL a DX Compute su len vyvojove "nastroje", s ktorymi sa da vytvorit fyzikalny engine ... avsak narocnost takejto tvorby je pre 99% vyvojarov nezvladnutelna (teda ak by sa chceli dostat na uroven PhysX).
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 19:26:57

Jj, přesně tak. I to přirovnání sedí. Ale na druhou stranu je možné, že nějaká firma napíše nový fyzikální engine pod OpenCL. Ale to je práce jak na kostele a musel by být opravdu dobrý a poskytovaný zadarmo.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 22:02:59
avatar
A na čem že to PhysX běží? Jen na nvidiích? A k čemu takový proprietární bastl potom je? Pro OpenCL to opravdu není konkurence. A že jde napsat podobnou knihovnu jako je PhysX (dokonce jako Opensource) dokazuje vedlejší článek o Bullet. PhysX je obyčejný bloatware, hodně omáčky a reálný význam velmi malý.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 22:11:39

Ty jsi někde četl porovnání možností PhysX a Bulletu? Já tedy ne a bylo by to celkem zajímavé. A o reálném významu rozhoduje způsob implementace a to že dnešní hry využívají PhysX tak jak využívají (na pár procent) to není vina NVIDIE. Pokud někdo nedokáže nebo nechce implementovat všechny možnosti který mu engine umožňuje, tak je jedno jestli použije PhysX, HAVOC, Bullet nebo nějakej bastl od nějakých mongolů.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 22:36:25
avatar
Aha takze slavna NV ktora vzdy vedela pretlacit do hier svoje TWIMTBP (alebo tak nejak) uz vyvojarom nevie pomoct k implementovaniu fyziky do hry ?? Blbost !!! NV zabila Physx svojim pristupom ... Keby namiesto svojich kecov o tom aky je Physx skvely zacala makat tak by mozno z Physxu nieco dobre bolo ... Takto je to marketingovy tahak ktory ale uz straca lesk ...
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 23:13:50

A jak by jako měla NVIDIA makat na těch hrách? To jako to naprogramovat sama? Napiš, jak by to udělala "Trefa" na místě NVIDIE.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 07:15:45
avatar
Napisem to znova,ale nabuduce poprosim o otvorenie oci a ak nepomoze,skus si 2xkrat precitat prispevok na ktory reagujes ... "Aha takze slavna NV ktora vzdy vedela pretlacit do hier svoje TWIMTBP (alebo tak nejak) uz vyvojarom nevie pomoct k implementovaniu fyziky do hry ??" ... Vysvetlenie - NV pomaha hernym studiam pri vyvoji aby mala hned pri vydani odladene ovladace ... Preco im nepomoze aj s Physx ?? Kdo ma Physx pretlacit ak nie NV ??? Studia sa on moc nezaujimaju takze asi nebude taky skvely alebo tak lahko programovatelny do hry ... Od NV cakam ze ked uz sa niecim ohana v marketingu,tak to bude aj podporovat a rozvijat ... Pokial nie,stale u mna ostane len svinskou firmou ktora presne vystihuje dobu ...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 07:18:28
avatar
OMG. Zamysli se. Vývojáři by byli sami proti sobě, kdyby PhysX implementovali "hlouběji", protože by jejich "zboží" běhalo jen na nvidiích - proto se PhysX masivněji neprosadilo a neprosadí. Můj post byl ale o něčem jiném - o tom, že vyvinout "vyšší" fyzikální API nebude moc složité, když to zvládne nekomerční organizace nebo dokonce jen pár lidí v nějakém sdružení.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 19:28:01

Můžete nám prosím objasnit, co má společného DX11 s OpenCL, když už s tím operujete?
S.P.cze [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Táhni NVidio do ztráty 2009-09-17 17:30:32

Nechť jde NVidia s takovými prohlášeními do zadních partií. Když neumí udělat pořádnou grafiku za normální cenu tak ať raději drží pusu. Už mě fakt štve. (musel jsem se vážně krotit )
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 17:50:56
avatar
Tos řekl dobře Bohušu!
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 17:46:00
avatar
Nalevo rakety, napravo rakety, samé DX19, samé šejdry, samé pajplajny, samé junyty, samé gépéúčka, ale soudruzi!!!
Pokud se nezlomí trend nastavování laťky technologické úrovně her podle plejstejšnů a podobné sebranky "protože love", tak nám ty šestikilowattové grafikobojlery bodou dobré tak na solitaire s GPU počítaným šustěním a to na dvanácti monitorech...
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 18:44:29
avatar
tahle firma u mě nemá už vůbec žádný respekt, nejenom že nezvládají efektivně vyrábět,a tak tlačí cenu nahoru, to že staví na marketingu mi ani tak moc envadilo dokud ještě jejich HW byl k něčemu, jenomže už ani nejsou schopni urychleně přispůsobit svoje karty pro Dx11... A navíc ta zaslepenost že nedotažený 3D, sotva funkční physX(s uvěřitelností má dost problémy) a 120FPS v ubohé grafice jsou nějaké výhody tepve stojí za opovržení. vždyť je to až směšné že ani neutáhneme penumbra stíny, indirect lightning, caustics nebo aspoň jakoukoli jinou formu odlesků než refmapy. a moje 8800GT ZOTAC OC má problém vydržet bez přehřátí pár hodin v dirtu a TDU ve Full HD bez AA. sice už bude třetí generace od 8000(jesti ten renaming na 9000 počítáme jako generaci),ale i tak je to dost chabý výkon vzhledem k primitivnosti grafiky.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 19:00:06

ono snad neni problem rozjet PhysX na ATI i dnes.Trochu jsem zaggoglil a nasel hromady downloadu pro ATI karty.nevim sice kolik lidi to stahuje ale asi dost kdyz to google nabizi v napovede.Osobne bych do toho nesel.Batmana nehraju a i kdyby nejaka pekna para mi nestoji za to abych si potencionalne udelal pocitac nestabilni.Vicemene monopolni postaveni DX 11 je jen vyhodou.pokud si jako normalni uzivatel koupim hru nechci rozhodne resit nejake stahovani a instalaci nejakych dodatku.koupim Win7 a dx11 kartu a mam klid.cely cely zeleny net je plny uzasnych efektu v batmanovi.me spis zajima ktere dalsi tituly budou physhx podporovat.na trh se dostavaji hry vyvijene v dobe kdy Nvidia tvrde vladla a mela i finance na podporu studii aby Physx zdo hry zakomponovali.dnes je s prichodem DX 11 situace diametralne odlisna.Nvidia proste tvrde zaspala,nestihla windows 7 a jen ze sebe dela blba.takove reakce jsou i na hodne zelenych serverech
JiXO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DirectCompute 2009-09-17 20:10:52

Ahoj, moc sa do novych technologii nevyznam, nemal som cas sa tomu venovat cca 8 mesiacov, chcel by som sa opytat, tie funkcie ako OpenCL alebo DirectCompute a pod funguju nezavysle na type procesora ? Mam C2D E8400, vadi to ?

Ach boze sa citim ako noob

Diky za odpoved
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:35:24

Ano, s procesorem to nemá co společného.
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 22:16:31
avatar
Sakra... Nevím co nebo kdo to je noob a tak asi právě tohle jsem...
Su starý... Ani handsfree nenosím...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 00:43:46
avatar
Co že to nenosíš? To zní jako trička s krátkým rukávem ...a to já taky nenosim. Taky ještě nenosim rovnej kšilt, plandavý džíny s rozkrokem u kolen, taky nemám ajpod v kapse, ajfoun v ruce...a co jako, noob? Ha!
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 11:50:36
avatar

Tričko s krátkým teda nosím, na pole ideální...
Nedávno jsem viděl takového "hustýhotýpkawoe" na FLorenci v metru. Rozkrok měl skutečně u kolen, nějakou mikinu s drsňáckou kapucí, šílt že se skoro nevlezl na eskalátor a rozvázané "adidy woe"... Ty tkaničky se mu na eskalátoru chytly dole do toho "hřebenu" a plesknul tam sebou jak lata. Pochopitelně nestihnul vytáhnout ruce z kapes. Zkrátka jeho ležérní postoj "Vypadám cool a vím o tom" se změnil v něco velmi nedůstojného k překročení. A největším překvapením byl jeho pisklavý hlásek kterým volal na podobného typa "mi pomož ty pi*o né?!"
Tož tohle jsou pro mě mimozemšťani.
peg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 20:46:19

Staré a předražené technologie ? Nikdy ! Jdu do ATi a to jsem měl vždycky NVidiu....
Mishoo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:17:04

stara a predrazena technologia? si normalny? novy navrh jadra a 40nm postup je stara technologia? kde zijes? to mozem povedat ze nove Camaro SS je zastarane.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:36:46

Jaké technologie máte na mysli?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:05:23
avatar
Jen tak mimochodem tak DX11 na Visty a Win7 již bylo vydáno v nových aktualizacích DX ze srpna
Odkaz
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:12:42

2JIXO.OpenCL ani DirectCompute nemusis resit ani nahodou pokud prejdes na Win7 nebo povolis ve Vistach automatickou aktualizaci.K tomu karta s DX 11 a o nic vic se starat nemusis.prave proto ze je to prumyslovy standart vubec niceho si nevsimnes a vse pojede tak jak ma aniz bys byl nucen cokoli stahovat a instalovat.pokud si tu nebyl 8 mesicu pockej s cim prijde Nvidia protoze to minimalne srazi ceny dolu.ja jako fanda technologii cekat nebudu ale pokud nejsi extrem jako ja a mas cas pockej.usetris.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-17 21:38:16

Nauč se prosím odpovídat na příspěvky a nedělej z diskuze nepřehledný bordel. Díky.
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 01:09:34

to ze se uzivatel JIXO na neco ptal a ja mu odpovedel neni zadny bordel.Dotaz je o par odstavcu vys.to ze jsi v internetove diskusi negramotny neni muj problem.2 je foneticky v anglictine to same jako PRO popr.taky.takze si priste nech tyhle kecy pro deti kterym pujde spisovna cestina k duhu.cehoz si velice vazim a v tom mas naprostou pravdu.ale tady nejsme na slohove praci.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 08:06:27

On skor myslel aby si ukladal svoje odpovede pod prispevky na ktore reagujes. Inak sa to tu naozaj stava neprehladne.
AgipDieselTech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 09:11:12

Přesně tak. Tlačítko odpovědět mu asi nic neříká. Nevím jak jsi přišel na to, že jsem v internetové diskuzi negramotný? Jak se asi v tom máme vyznat když napíšeš 2JIXO? Pak aby člověk hledal někde co vlastně JIXO psal a nedej bože, aby tam měl těch příspěvků třeba 10.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-18 09:22:50
avatar
A nie len tu. Znamenať to môže len dve veci: alebo sú sprostí, alebo leniví. Ja však tipujem oboje.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GPU verzia PhysX 2009-09-18 10:51:48
avatar
GPU verzia PhysX je v tychto hrách: Batman: Arkham Asylum, Warmonger, Mirrors Edge, Darknes of Days, Dark Void, Cryostasis, Sacred 2 – Fallen Angel. CPU verzie je vsade plno
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 899x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1503x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2254x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1999x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1325x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1306x
Komentářů: 1