AMD má první certifikované DirectX11 grafické ovladače – Radeon HD 5870 téměř v obchodech Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 15 září 2009
altSpolečnost AMD má jako první DX11 certifikaci ovladačů pro své nové grafiky ATI Radeon.

 

Nejde o žádnou velkou věc, ale říci se to musí. AMD se pochlubilo, že jako první získalo od společnosti Microsoft WHQL certifikaci grafických ovladačů s podporou Microsoft DirectX11 a DirectCompute 11. To znamená, že uvedení grafik s DX11 je doslova za rohem a stane se tak příští týden.

Ano už příští týden přijdou grafické karty Radeon HD 5870 a dostal jsem čerstvou zprávu o tom, že by měly být v nespecifikovaném množství dokonce dostupné příští týden i v obchodech ve světě a to včetně ČR, i když tomu moc nevěřím, protože minimálně dva výrobci je ještě měsíc mít nebudou a další říkají, že snad. Už si zajišťuji 1-2 prodejní kousky na test, protože jak jsem vám již napsal, prodejní verze grafické karty Radeon HD 5870 se budou lišit od té, kterou můžete už týden vidět na obrázcích. Rozdíl bude v chladiči, ten skutečně bude podobný těm, co známe z Radeon HD 4800 grafik. Na ceně HD 5870 se také nic nebude, u nás v ČR se bude pohybovat mezi 8500 – 9000 korunami včetně DPH, což za nejvýkonnější jednojádrovou grafiku a možná i nejvýkonnější grafiku vůbec, nezní vůbec špatně. Zjišťuji další podrobnosti ohledně levnějších HD 5850 modelů, které by měly následovat. Zatím to ale stále vypadá, že větší dostupnost grafik lze očekávat opravdu až na konci října – to už by ji měli mít všichni výrobci, podle toho, co jsem mohl vidět a slyšet z hlediska plánů výroby.

Mluvil jsem s několika výrobci a vím orientačně, kdy se který pochlubí novými modely, co mi však nebyli schopni sdělit, v jakém počtu. Zkrátka to zatím neví. Zahraniční zdroje se pak omezují na opakování toho, že 40nm výroba RV870 jde docela dobře. Dobrou zprávou tak ale je, že pár šťastlivců, kteří budou mít štěstí (nebo správné kontakty), se pravděpodobně tedy dostanou ke svému Radeonu HD 5870 už tento měsíc. Ostatní jim budou mít co závidět :).

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 21:42:31
avatar
Tak, pokud to bude takové dělo ta imho 8500-9000,- zase není tak moc.... Problém je možná jinde - proč ji teď vlastně kupovat:
Argumenty proti:
1) Cena jistě časem klesne
2) Jsem zvědavý s čím vyrukuje NVidia
3) DX11 hry v podstatě tento rok nehrozí
4) Není co hrát (ve smyslu využití HD 5870)
Argumenty pro:
1) Člověk ji prostě musí mít a nad výše zmiňovanými argumenty mávne rukou (přiznávám, že o ni taky začínám uvažovat )
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 21:57:16
avatar
Argument č1. - Cena určitě klesne, stejně jako klesla u HD 4890, jenže to bys pořád na něco čekal a nic nekupoval

Argument č2, to jsme zvědaví všichni, ale protože to na 99,999% nebude letos a dost možná ani v Q1 2010, opět bychom mohli čekat do nekonečna

Argument č3, DX11 tento rok hrozí - Stalker je mazec už v DX10.1, na DX11 jsem hodně zvědav jako fanda celé série. DX11 titul je i DIRT a sbírá vysoké známky v recenzích konzolových verzí, u PC v tehcnologicky dokonalejší podobě to může být jen lepší ... nejsou to žádné B tituly, takže proč čekat, když si je mohuž užít ... a další 2 hry se letos s DX11 ještě objeví ;)

Argument č4, Je co hrát, minimálně to, co sisi naplno užít nemohl - v HD 1920x1200 nebo 2560x1600 pořád ty špičkové tituly naplno nejdou a teď si je můžeš užít no am můžeš si opatřit další 2 monitory a zkusit si hrát s periferním viděním ... úplně nový zážitek z některých her

argument pro je jasný, konečně nová grafika!!!!
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 22:04:48
avatar
Počkej, myslíš že Call of Pripyat vyjde ještě letos ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 22:43:49
avatar
jj
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 16:26:01
avatar
No tak pokud bude nový Stalker,stejná otrava jako Clear Sky,tak jde mimo mě,protože jsem za něho vyplazl 1300kč a mam cukaní ho spalit.Jinak není opravdu co hrát,takže to je poprvé za poslední dobu, co si počkám, než si pujdu koupit další GK.Joooo a ta cena,no nevím.Podle mě je to,už high end cena za tu 5870.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 16:27:13
avatar
otrava? Já ClerSky přehrál 10x! je to jedna z nejlepších akčních her vůbec ... škoda že je tak krátká
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 22:50:11
avatar
Musím dát za pravdu Poluxtrojovi - Clear Sky ztratil hodně z toho náboje v Shadow of Chernobyl. Když to přeženu tak to bylo skoro FPSkové Diablo - klik klik klik a zároveň otravné cajdání přes půlku mapy... Ultraotravný respawn a hnusné podvádění hry (hoši s upilovanýma brokovkama mě kosili na 100 metrů, dost divoké bugy (ze začátku) to všechno se slilo v trošku rozplizlý obraz ze hry... Jediné co mě těší je gasmaska od CDProjektu a dvě nášivky frakce Čistoje Nebo které jsem sehnal přes český stalkerský fanweb...
Ovšem do Call of Prypyat půjdu zase, pro Stalkera mám prostě slabost... doufám, že Cenega to nezmrší
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 09:23:07
avatar
Někde ho už mají v předprodeji. Ale zajímalo by mě, jestli bude i dabing.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 09:32:26
avatar
Raději bych bral ruštinu a české titulky... Ale hlavně ne angličtinu ta by tu hru spolehlivě zabila...
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 13:12:09
avatar
Me anglictina vyhovuje - rusky neumim a titulky nesnasim
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 22:52:20
avatar
No jo, ale imho když si Stalkeři u ohně povídají Anglicky (a ještě ohavně nadabovaně) tak hra prostě ztrácí své kouzlo.... Prostě řízné "Aruži Ubral !!" potěší
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 23:04:54
avatar
Mě se líbí, jak tam vždycky sedí u ohně, jeden něco vykládá a pak se všichni začnou hrozně smát . By mě zajímalo, co jim tam vykládá...
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 22:06:14
avatar
Argument č.1 - jenže novinky jsou vždy nejdražší, výrobce se napakuje na nedočkavcích kteří musí mít to nej. Podle mě nebude třeba čekat na slevy moc dlouho, už po vánocích by mohla být cena mnohem příjemnější .
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 22:25:21

Alebo proste pockat do prichodu prvej DX11 hry, pri ktorej bude vidno rozdiel medzi DX10 a DX11
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 22:29:53
avatar
Jediný co mě v tuto chvíli zajímá je to, jestli DX11 hry budou opravdu vypadat, že funkčně používají DX11, stejně jako to bylo v době uvedení DX9 her, nebo to bude tak jako s "používam jeden okem nepostřehnutelny efekt a zvysuji narocnost o 50%" DX10 hrami... jestli to zase budou "naboostovaný" DX9 enginy, tak je to docela fiasko...
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 00:47:18

Ano, souhlasim, uplne stejny blb byl ten, kdo v dobe 8800 cekal na uvedeni HD2900...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 01:04:36
avatar
taky hodně lidí nečekalo a kupovalo ... já ji nakonec měl taky před vydáním HD 2900XT já spíše po zkušenostech po vydání čekal na vydání ovladačů, protože pod Vista nechodilo DX10 a byla spousta dalších trablů s NVIDIA 8800GTX víceméně ta grafika pod Vista prostě moc nešla, takže jsem z X1950XTX nechtěl přecházet spíše pro to ...
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 07:57:21
avatar
to je přece nesmysl. Proč by měl být někdo "blbem", když si počká pár týdnů na uvedení zcela nové generace? Dopředu přece není možné vědět, jak bude/nebude nový model výkonný?
Bob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 08:02:02

No ja to myslel ironicky, samozrejme v tomto s tebou souhlasim.

Taky me nic netlaci k tomu abych hned bezel koupit prvni DX11 kartu, co bude na trhu. Mam ted GTX275, ktera bohate staci na to, na co ji pouzivam a rozhodnu se az jakmile vyjde s kartami i konkurence. Preci jen srovnani neni na skodu, a jestli to bude ve finale AMD nebo nVidia je mi celkem sumak.
struhanka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Drahá zábava 2009-09-16 08:21:52
avatar
Tak to vyzerá, že na windows 7 dx11 + 5870 + nejakých tých pár hier v dx11
budeš potrebovať pomaly 30 000. To sú celkom drahé videohry. A to je len upgrade.
VVhite [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 22:01:32
avatar
Bude soutěž pro chudé? :E
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 22:20:53
avatar
O kolko percent sa pocita ze bude 5850 slabsia od 5870? To bude idealna karta pre rozlisenie 1680x1050
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 22:53:46
avatar
Uz davno jedna je - 4850
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 09:27:35
avatar
Ano, na to, abys hru spustil stačí
Teď vážně - někdo chce mít detaily nastavený na 100% a tam už i 4850 ztrácí dech. Ovšem takových her je minimum, 80% her se kterými jsem se v poslední době setkal mi jde naplno i na 8800 GTS 512, a ta je prosím slabší.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 22:28:37
avatar
Ja mám z nových grafických kariet radosť aj keď si žiadnu teraz ani na budúci rok nekúpim

PS: Pri hre DIRT 2 mi vrtá hlavou DX11. Mám pocit že pôjde niektoré efekty spustiť aj na DX10 kartách...alebo to bude mať aj DX11 mód???
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 22:31:15
avatar
Neboj se, nikdo novou hru nevyvíjí, takže jenom DX9 hra s par efekty DX10 a DX11, ostatně je to konzolovka ;)
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 22:45:24
avatar
Problem bol v OS WIN Vista. WIN7 vyzerá viac než sľubne. DX11 je na veľmi dobrej ceste.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 23:09:17
avatar
Kolik lidí si pořídilo herní grafickou kartu s DX10 a nepořídilo si Windows Vista ? Hlavní problem byl ve hrách, potažmo tím, že jsou z velké většiny dělány i pro konzole, z čehož plyne primární vývoj na DX9, další část si engine rovnou licencovala (unreal), popřípadě utvořili svuj vlastní a nepárali se s optimalizacema (crytek). Ale, že by byl hlavní problem ve Vistách, to si nemyslím, že bude Windows 7 velice úspěšné tomu věřím, ale že opravdu pomůže DX11 hrám, to těžko říct, podle me nastane boom DX11 her, až Epic, Valve nebo id soft udělají nejaky pořádný modifikovatelný engine, který bude optimalizovaný a budou na něm vidět vsechny výhody DX11 a začne ho používat kvanta her, nebo až Blizzard udělá nový WoWko, což je snad jedina áčková PC hra která nevysla na konzolích a jejiž vývoj se zaplatil
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 23:12:41
avatar
NO to vieš ako sa všetkým chcelo robyť hry s DX 10 na OS win Vista ktorý bol rozšírený ani nie na 20% PC.
Problem bol vo win Vista ktorý sa nerozšíril kôli tomu nebol ani dôvod a potreba vytvárať hry na DX10 keď by to aj tak nikto na svojich PC s winXP nespustil . Teraz to vyzerá sľubne tešim sa na DX11 a win 7 už mám vo svojom PC pripravené
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 23:30:53
avatar
take myslim, ze hlavnim duvodem nerozsireni dx10 byla vista, ktera se proste neprosadila. xbox360 je az druhym duvodem...na ps3 zadny dx neexistuje...
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 00:37:58
avatar
Ono to vubec Microsoft cely nejak moc nechal uzrát, mezi vydáním DX9 a DX10 uběhly 4 roky, což je stejna doba, která uběhla mezi DX6 v Win98 a DX9, takže DX9 byl stejně jako Windows XP věkem uzrálý, až zákazníci i vývojáři trochu zkostnatěli... no a Microsoft má jak Windows tak Xbox, tak ten si může dělat strategii jak mu to přijde nejlepší...
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 23:01:46
avatar
Docela to připomíná situaci s vydáním GTX275, kdy po uvedení bylo na trhu omezené množství od jednoho výrobce a až po 1-2 měsících se objevili v dostatečném množství od ostatních výrobců. Nu v každém případě lepší než nic, ale osobně zas tak nespěchám a počkám si až bude dostatečný výběr.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 23:32:03
avatar
gtx275 byla dostupna uplne v pohode...sice jen od jednoho (prakticky dvou) vyrobce, ale kdo chtel tak si ji v klidu moh poridit.
xeq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - notak 2009-09-16 00:57:30

Notak dd, kde je clanok o 2 percentnej vytaznosti vyroby G300. Vsetci sa tesime na zabavny clanok Charlie demerijan a ty, najzabavnejsie weby.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 01:06:21
avatar
to jsem ještě nečetl ... ale 2% výtěžnost? to by to asi nikdo nevyráběl Tomu nevěřím že by to někdo zadal v takovém stavu do výroby, to by prostě nebylo možný ...

proč já nejzábavnější web? narozdíl od některých si nevymýšlím!
xeq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 01:47:47

No, nechcem znevazovat tvoju pracu, web je to pekny aj niektore clanky su dobre, ale len tie v ktorych pises normalne a nezaujato proti nvidii. Niektore veci co si popisal o nvidii v poslednej dobe boli az smiesne. Niesom zastanca ani jednej strany momentalne sa chystam na radeon 5870, ale neznasam zaujatost novinarov "nezavislych" webov, preto nemam rad ani OBRove clanky.
Nevymyslas si to mozno nie, ale z radostou prekladas a interpretujes demerijanove vyplody ako skutocnosti kazdy den.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 01:59:18
avatar
jenže tady nikdo proti NV zaujatý není, naopak, a není to třeba jen tím, že píšeme jak to skutečně je ...

Ano je rpavda, že Charlie je hodně NV hater a také jsem to o něm jasně psal několikrát v článích, ale je také pravda, že se většinou jeho inforamce nakonec ukáží jako přesné ... měl pravdu s výtěžností GT200, měl rpavdu s přeznačením 9800GTX+ na GTS 250 a měl pravdu evidetněn i se záměrem přeznačit je ještě na GT300 ...

ale já se snažím ty jeho informace maximálně oověřit a rozhodně je neinterpretuji každý den jako skutečnost, boužel oni ale často skutečnost jsou i dkyž se to mnoha lidem nelíbí, samozžejme se to ale snažím ověřit a rozhodně to nepsat stylem, jako to píše on ...
xeq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 02:08:29

No s tym preznacovanim je to citliva vec pre ludi co su proti nvidii, ale nvidia s zaroven preznacovanim zaradovala g92 do nizsieho a nizsieho segmentu. Z Vyssieho mainstreamu pomaly do low endu a povedz mi, k comu by bolo vyvijat rovnako vykonny cip pre kazdu generaciu ked maju plne sklady g92b. Ma to niaky vyznam ? Okrem toho ze by asi nebolo o com pisat.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 10:03:53
avatar
Odkaz
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 10:54:23
avatar
2% jsou realne. Jde o prvni prototypy. Pujde to rozhodne rychle nahoru. Zadny stres...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:05:58
avatar
to už nejsou prototypy to už jsou hotová jádra a první starotvní výroba jako pokus o finální výrobu jader pro první grafiky DX11 ...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 15:53:42
avatar
Tedy prvni prototypova seriova vyroba. Jestli to byla prvni vyroba na lince vubec, tak je to delano hlavne na overeni procesu. Nejsem mikroelektronik, ale procesni systemy budou fungovat i v tomhle oboru elektroniky. Kazdopadne to ale ukazuje(at jde o co jde) na to, ze tu ty cipy realne jeste dlouho nebudou. V horizontu mesicu. S tim s tebou naprosto souhlasim.
AsterixI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 07:32:12

Já jenom doufám, že vydají co nejdřív nějaké nereferenční verze, kvůli lepšímu a hlavně tiššímu chlazení. Snad to stihnou ještě do vánoc
peli [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 08:25:55

Už se těším až budeš psát recenze o nových grafikách Nvidia. I kdyby vyšla za 5 měsíců, jestli napíšeš aslespoň polovinu recenzí co o ATI tak seš machr. Jelikož před finálním vypuštěním budou hlásat jak je skvělá atd. ty už budeš na 95% tvrdit, že tohle už tu několikrát bylo a použiješ nějakej graf a konec. Prosím suď stejným metrem. Přikláním se spíš k ATI, ale 3 recenze denně o nových grafikách ATI to je moc...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 14:07:35
avatar
kdyby tu bylo o čem psát o skutečně nových grafikách u NV, tak to tad ymáš takjé, na mě se opravdu nezlob, že o nových grafikách (nemyslíme přejmenované GF9 na GT200 na GT300) je minimum zpráv.

Jsme evidentně 2 co se těšíme až bude co o NV novinkách pěkného psát !
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 10:01:29
avatar
Lebo od ATI sa ocakavali velke veci ktore sa napokom aj udiali takze je stale o com pisat. Od Nvidie GT300 sa ocakava akurat medialna kampan, premrstena cena a nezrozumitelne oznacenie grafik...
peli [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 11:16:48

Jo a ještě jak to vypadá s recenzí a testy s AMD Athlon II X4 620?
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 11:34:54
avatar
Testy jsou na internetu a je to spica za ty prachy, honem si ho kup, nez se o nem lidi dozvedí a zvedne se po něm poptávka, navíc by to jeste v prvních varkach nemusel být 100% propus a mohl by jit odemnout.
JiXO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DC 2009-09-17 22:30:21

Som zvedavy na poriadne testy, ako sa im bude viest
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1196x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1674x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2303x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2043x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1349x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1326x
Komentářů: 1