Architektura a výkony nových grafik ATI Radeon HD 5000 – ohromný výkon v malém balení Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 14 September 2009
altAMD si asi příště rozesílání informací před NDA rozmyslí – další únik informací.

 

Tak až na pár slajdů už je celá prezentace, kterou jsme vám neměli ukazovat, venku, tak ji nemá cenu tajit a využijme zdrojů, které byly tak „hodné“ a všechno vyslepičili. Už pár dní se věnujeme HD 5000 a objevují se nové a nové informace tak, jak servery soupeří o návštěvnost tak se pouští do stále většího a většího uveřejňování informací, které má většina z nás už delší dobu k dispozici, ale slíbila, že je ven nepustí. No tak to někdo nedodržel a v tom případě se nedá svítit. Navážeme tedy plynule na dva články, kde už jsme vám prozradili mnohé:

Teď se podíváme na zbytek prezentace, kterou kdosi hodil na web a neodvažoval se ani podepsat. Prezentace osahuje i výkony grafik v číslech a přehledně (prezentace obsahuje i podrobné údaje o použitých sestavách a ovladačích, jen tyto stránky zatím nebyly zveřejněny):

Už tedy není tajemstvím, že mainstreamová HD 5870 za 399 dolarů (8500) si troufá i na high end GTX 295 (SLI dvou GTX 275). Jak vidíte, ne vždy je výkonnější, ale můžeme to klidně omluvit, je to jednojádrová grafika za nižší cenu a zdaleka nebyla testována na finální verzi ovladačů. Mnoho her si s HD 5870 zahrajete v 2560x1600 s 8AA/16AF a pořád budete mít přes 40-60FPS i více. Nářez :).

A co takhle dvojice HD 5870 v CrossFireX (2x RV870) za 17 000 korun proti dvěma GTX 295 (4x GT200b) dnes za 23 000 korun vč. DPH. Crysis na 2560x1600 4AA/8AF 42FPS! Proti 30,5FPS, v této souvislosti připomínám jeden graf, který evidentně měl pravdivý základ, jen se někdo špatně koukal do prezentace a pocházel z tohoto testu. A opět musíme v této souvislosti připomenout, že uvedení grafik je sice za týden, ale na trh se dostanou až za měsíc, do té doby ještě ATI udělá několik verzí ovladačů a tak se určitě v mnohých hrách situace ještě změní.

Pokud někdo nevěří, že HD 5850/5870 jsou mainstream, a že High end je teprve na cestě, tak zde je důkaz:

Jak vidíte, AMD-ATI má skutečně v plánu vydat HD 5000 DX11 grafiky už letos a to do téměř všech segmentů. Začne tedy 22-23.září (USA-EU) modely HD 5850 a HD 5870 s jádry CYPRESS (RV870). O měsíc později je pak mají následovat jádra JUNIPER (RV840 a HD 5770/5750) a také duální HEMLOCK (HD 5870 X2). Z nich ještě AMD vykouzlí dvojici malých jader určených do nejnižších segmentu kolem 100 a pod 100 dolarů s názvy REDWOOD a CEDAR, dohaduji tedy RV830/RV810 a HD 5650/5670 a 5400. Ty ale přijdou na řadu až v Q1 2010. Nás čekají tento měsíc HD 5850/5870, které, ač se to dle výkonu nezdá, jsou skutečně mainstream a jsou to nástupci stejně cílených HD 4850/4870– AMD je cílí do cenového segmentu 200-400 dolarů. Poloviční RV840 je cíleno do segmentu 120-200 dolarů. High end pak bude opět duální a to Radeon HD 5870 X2, který se představí už letos a to v segmentu 400-500 dolarů. Jak také vidíte, AMD si neklade malé cíle – chce vedení v každém segmentu trhu, nejlepší výkon v každém cenovém segmentu a mít nejvýkonnější a nejefektivnější grafickou sérii na trhu.

Další části prezentace obsahuje podrobnosti o architektuře RV870 a změn opravdu najdeme, ačkoliv jako základ je evidentně použito RV770, příchod DX11 a OpenCL vyžadoval větší změny v architektuře a řadu optimalizací.

Na prvním snímku vidíte celé jádro. ATI si jednoduše dalo za cíl zdvojnásobit výkon RV870 proti RV770 a vylepšit jeho vlastnosti. Vylepšení a optimalizací se tak dočkali všechny části čipu. RV770 jako architektura skvěle funguje a je velice moderní, AMD-ATI tedy nemuselo vymýšlet něco nového, čím by muselo něco napravovat a tak se soustředilo na komplexní návrh 40nm čipu. Přeuspořádalo jednotky a ještě více jej modernizovalo.

AMD se chlubí například zvýšeným výkonem jednotlivých částí jádra navýšením jejich propustnosti. Mnoho věcí souvisí s požadavky DirectX11. RV870 má zbrusu snové texturovací jednotky a funkce a navo 32-64bit HDR kompresní módy.

Jádro RV870 je také navrženo na výpočty a AMD jasně uvádí, že obsahuje plnou hardwarovou implementaci DX11 a OpenCL včetně všeho, co je k tomu potřeba. Zůstává i supeskalární architektura, je ale výrazně posílena a vylepšena a tak ji AMD nazývá druhou generací. Vylepšení se dočkal i paměťový řadič, který sice umožňuje nasazení GDDR3-4-5 modulů, ale AMD už primárně optimalizovala a navrhla celou HD 5000 sérii pro GDDR5, kdy počítá s rychlostmi kolem 5GHz a s vysokými latencemi. Vylepšení se dočkala i správa napájení pamětí v závislosti na aktuálním vytížení.

Takže tohle bylo téměř to poslední, co ještě z „tajné“ prezentace AMD pod NDA neuniklo. Ještě tam pár slajdů zbývá ;).Ale uvedení se blíží, tak už to snad s tím, co máme nějak vydržíme.

Bohužel mám potvrzeno, že k dispozici je jen několik sample HD 5870 k testování (o HD 5850 nevím vůbec) , na trhu se zatím HD 5870 ani HD 5850 neobjeví ještě 3-4 týdny. tak nevím, zda se vyplatí pouštět se vůbec do testů, když si tu všichni maximálně vyměníme jeden sample AMD vzorek a nejedná se ani o prodejní vzorky grafik, ačkoliv asi refereční edice od nám známých výrobců budou parametrově možná i jinak shodné. Ale také kvůli ovladačům, kdy měsíc do příchodu karet na trhu je čas stihnout minimálně další verzi Catalyst. Prostě jako nadšenec se nemůžu nových grafik dočkat, nicméně jako uživatel bych raději držel v ruce prodejní verzi ...

Zdroj: extremesystems.org DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 21:50:30
avatar
hm, ten výkon je nejak v rozpore s tými prvými prezentáciami (z chiphell-u)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 22:05:47
avatar
těžko pochází ze stejné prezentace, jenom je jedno v grafu a druhý v absolutních hodnotách
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 22:00:06

Ati neuvěřitelně jede ..to nemá chybu. Začínám o nich fakt silně uvažovat. G300 je prý cíleno proti duální verzy HD5870X2 ..to bude asi teprve masakr. Ale pořád je to pro mě virtuální karta...tak nevím jak dlouho vydržím ještě čekat..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 22:10:36
avatar
nevíme proti čemu je cíleno GT300, třeba to zase dopadne jako konkurent maximálně HD 5870 ...
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 23:33:39
avatar
Bo taky bude GT300 lepší než HD5870X2...no tak dost pohádek. Ono už totiž ten nárůst výkonu, co zatím vidíme z prezentace, docela vysoký, oproti rozdílu dřívějších řad. Nevěřím, že by z toho Nvidia vymáčkla ještě víc, ale uvidíme. Zase bych byl rád překvapen. Konkurence je super
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 10:13:36
avatar
At se perou. Stejne ty konzolove hry ten vykon nevyuziji. Staci se podivat na naroky Resident Evila 5, ktery byl velke lakadlo na 4jadra atd. Rozchodi se temer na vsem.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 14:37:20
avatar
a proč by taky vydávali hru kterou rozchodí jen pár vyvolených s nesilnějším hardware?
A že zrovna zmiňuješ Resident Evila 5, který je na dnešní standard spíše tou náročnější hrou.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 14:52:40
avatar
Protoze byla na mnoha mistech protezovana jako ze vyuzije 4 jadra ze to bude neco a tak. 4 jadro vyuzije, ale 2 jadro staci taky podle testu. Viz. http://www.tomshardware.com/reviews/resident-evil-5,2409.html Nicmene to byl jen priklad. Je i mnoho jinych novych a nenarocnych titulu.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 20:45:38
avatar
Takže to je špatně že využije všechny 4jádra, ale s mírným propadem výkonu běží hra i na 2jádru? Nevím jak ty, ale já tomu říkám skvěle zvládnutá optimalizace.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 11:30:41
avatar
Duvod toho komentu byl to, ze jsem chtel vyjadrit, ze i hra, ktera mela ukazat na vyhodnost 4 jader neni narocna a neni potreba upgradu. O to tady jde. At se ti to libi nebo ne, tak neni potreba nic vykoneho na to, aby to chodilo.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 09:38:39

Domnívám se, že to bude podobné jako v případě souboje G200 versus HD 4870. G 300 bude o něco výkonnější ..tedy bude cca 20% nad GTX295. Na fórech se řeší, že oproti HD5870 může být cca o 30% výkonnější. Jinak by Nvidia nechystala duální grafiku. Prostě AMD je pro ně zase konkurencí a je to jedině dobře.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 23:22:39
avatar
njn kdyby aspon NV necim navnadila proc se vyplati cekat, ale myslim ze s ATInou chybu neudelas, zas jde o to jestli se ti chce cekat tak dlouho na NV
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 22:04:09
avatar
každopadne nová HD5870 vyzerá brutalne vykonná,to som zvedavý čo stim spravia ešte finalne ovladace
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 22:12:26
avatar
Crysis a hlavne Stalker dela stale problemy.Snad to jeste zlepsi ovladace.
Ale jinak je tech 1600SP znat
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 22:21:01
avatar
Nevie niekto kedy by chcela nVIDIA vypustiť svoje GK a či sa bude jednať už konečne o nové GPU G300???????
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 22:23:20
avatar
Chtěla jej představit na konci listopadu, pokud vše půjde dobře, protože nevíme jak moc dobře to jde a ani se radši kolem toho nemluví, tak se má spíše za to, že G300 uvidíme až v průběhu Q1, mainstream pak o dost později. Spíše se uvažuje o tom, že NV přijde se 40nm verzí GT200 s DX10.1 možná DX11, ale to jsou také zatím spekulace.
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 22:27:57
avatar
"NV přijde se 40nm verzí GT200 s DX10.1 možná DX11" Dufam že je to fakt len špekulácia pretože ak by NV vydala len 40nm upravenu verziu GT200 a vydávala by ju za DX11 GK tak by to bol pre mna pekný kopanec do koulí
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 09:08:45

No keby vydala 40nm GT200 s DX11 tak ich kludne moze vydavat za DX11 karty nie?
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 10:29:54
avatar
no može,ale bol by to další jej marní pokus zo zufalstva pripližit sa k ATI opäť starim jadrom GT200,nedaj bože že by ho nazvaly ešte GT300,len kvoly DX a par zmenám....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 16:37:05

Pokial vydaju taketo GT200 pochybujem ze im bude iba 40nm vyroba stacit na to aby konkurovali novym ATI kartam. O to NVIDIi asi ani nepojde. Skor to bude nieco ako vypln na cakanie na nove karty. Len aby sa uplne nezabudlo ze tu este su. :-)
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 09:44:51

..není to tak jednoduché ..hardwerový návrh musí splňovat specifikace Microsoftu pro DX 11. Takže to klidně může být upravené původní jádro ale specifikacím musí vyhovět. To je jako s G80, kdy se řešilo nakolik se jedná o DX 10 architekruru ..byla tam totiž nápadná podobnost s původní architekturou vyhovující DX 9c a tohle může být podobné.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 05:24:27
avatar
Nedávno se objevily spekulace, že G300 bude předvedená na nějaké NV konferenci kolem 24.září ne?
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 09:47:58

ta konferencia zacina 30.9
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 23:23:52

to G300 vyzera uboho zatial, ked uz teraz ma nvidia 55nm s 1400M T s rozlohou ~470mm^2, ak ako bude s integraciou DX11 - 1/3 viac tranzistorou a to este zvysenie poctu vypoctovych jednotiek, tak to vychadza zhruba na
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 23:23:30
avatar
vzhledem k tomu že jsem G300 ještě nikdo neviděl, orpavdu není na místě tvrdit, že vypadá uboze tedy pokud nevíš více, než kdokoli jiný
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 23:26:54

Preco mi nehce zobrazit cely moj koment ? Aj ked ho upravim, tak videt momentalne len jeho cast !

Chcel som tym povedat len tolko, ze integracia DX11 a navysenie vypoctovych jednotiek brutalne zvysi pocet tranzistorou, velkost jadra a jeho spotrebu
Kde su tie zlate casi 8800GT a celeho G92 (seria 8800)
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 23:33:42
avatar
nezabudaj že aj G300 bude 40nm čiže tam nacpu viac tranzistorou atd...otazka že kedy,nebyla rada 8800 nahodu G80

edit : Boly aj 8800vky na jadre G92 ale islo v podstate stale o G80,teda mierne upravy tam boli a hle už je na svete G92
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 23:33:23

Bola aj G80 - 8800GTX a 8800GTS 640/320 no potom prisli 65nm upravene G80 s nazvom G92 - 8800GT, 8800GS, 8800GTS-512 a to boli super karty, asi naj. co nV spravila od cias 6600GT
Taktiez aj 9600GT
1. podknuti prislo s 9800GX2 a premenovanie 8800GTS-512 na 9800GTX a odtedy to slo "dolu" vodou.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 00:01:13

Njn, je ale nutno podoktnout, ze 8800GT/GTS 512 uz prakticky do 8ckove rady nepatrila, to prejmenovani prislo prakticky spravne. Akorat ta karta prisla driv, nez "nova" rada. Od ty doby taky se cela tahle prejmenovavaci afera tahne, kdyby to rovnou vyslo jako 9800GT bylo vsechno v pohode vicemene, DD by si stejne neco nasel...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 09:29:35

Po 8800GTX v zimě byla 8800GT v listopadu, 8800GTS 320 byla až potom, a 640 ještě později. Super byly jedině první dvě, dále už se začalo to takřka přejmenování.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 12:17:28

mas to popletene ... 8800GT vysla az po 8800GTS 320/640
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 23:38:00
avatar
no premenovavanie prislo už pri 9600GT ktore bolo vykonovo rovné 8600GT pokial sa nemilim,podla mna najlepsia karta od nvidie bola jej legendarna 8800GTX 768MB snou predbehla dobu
Fullesh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 23:40:57

Musim ta vyviest z omylu - 8600GT - 32sp, 128bit, 8Rop a 9600GT 64sp 256bit 16Rop... A co sa tyka vykonu, tak 9600GT bola nastejno s HD3870, resp. crysis 1280x1024 High zvladla na 30fps a 8600GT ledva na 10fps
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-14 23:54:05
avatar
sorry,mal som namysli iné modely sa mi to splietlo
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 13:46:31
avatar
Než začneš něco tvrdit, tak se ujisti že o tom něco víš! Je to blbost-9600Gt je výkonově uplně jinde.
2MATRIX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 15:28:54
avatar
zbitočný tvoj naražací komentar ked že do 5min som ten pripevok od pridania okamžite editoval,mal som na mysli iný model ktorí sa mi bohužial poplietol z 8600GT tak sa NEPOSER
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Trapárna 2009-09-15 00:08:02

Ach bože, přece když budu chtít, aby se žádné informace o kartě nedostaly na veřejnost, tak nebudu výrabět obrovské prezentace a rozdávat je tisícovkám novinářů. Jediným účelem těchto prezentací je samozřejmě to, aby se ty informace ven dostaly. A to jakože tajně, protože pak je to víc napínavější a pro lidi zajímavější.

Ale abych jen nehanil, ty karty vypadají výkonově hodně dobře, i když na můj vkus jsou moc velké a asi budou i dost hlučné ... no uvidíme.
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 00:24:48
avatar
Jasně, kdyby chtěli, tak žádný prezentace nebudou a byl by větší klid. Plně s tebou souhlasim .
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 14:31:19
avatar
Ati/AMD se konečně něco od nVidie naučilo
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 20:29:24

Tohle se uci ve skole. A AMD to pouziva stale, stejne jako Nvidia a dalsi. Akorat nekdo to proste odmita videt.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 22:58:17
avatar
+ jeste ti zlouni marketingovi muzou zlobive recenzenty za poruseni NDA bububu strasit, aby jim sli na ruku a nezlobili
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 14:45:16
avatar
s tímhle s tebou musím plně souhlasit. Toto je přesně strategicky vypočítaný marketingový tah,který má mimo jiné odvést pozornost od Intelu a jeho nové CPU platformy, ale taky jednoduše nalákat zákazníky a přinutit je počkat si na tyto grafiky i když reálně běžně dostupné budou až někdy za 1-2 měsíce. Zajímavostí jsou informace z některých webů o tom že výroba samotných grafik HD5xxx (ne čipů GPU, ale karet jako takových) se ještě pořádně ani nerozběhla.
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 18:56:55
avatar
Ještě, že Intel minimalně rok z procesorový strany nehoní, alespoň může v klidu vyprodávat sklady s Core2, navíc při nejhorším, zlevnit může vždycky, má kam
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 00:32:55
avatar
Pořád se tu mluví jen o ATI, ale já nevěřím tomu, že se v blízké době u zelených nic nestane. Minimálně pujdou s cenami o velký kus dolu, ale jestli maj ještě něco v rukávu těžko říct, ale jak řikám určitě se něco stane :-)
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 00:38:14

Vydrz cca dva tyzdne
VVhite [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 01:06:46
avatar
Jen Sung Huang bude prodávat svoje trencle za 50?
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 05:36:35
avatar
Na tohle si přisadím.... do konce září budeme mít podle mne jasno na obou stranách.. alespoň papírově
radvot [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 02:17:56

to uz je fakt smesne.co by se asi melo tak za 2 tydny stat?Nvidia na rozdil od ATI merketing ovlada.Kdyby cokoli mela uz je to venku.Takhle jen sedi tichoucce v koute.doby kdy se predem nechlubila 8800 jsou davno pryc.
Matuus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 09:52:06

no za dva tyzdne tu mame GPU Technology conference a dobre vieme, ze NV berie Fermi ako silne GPGPU riesenie ... takze je viac nez pravdepodobne ze sa tam vytiahne s novinkou
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - extremesystems.org 2009-09-15 03:12:41
avatar
XtremeSystems.org - prosím, tenhle název neprznit.

Jinak gut gut.. a co na to nVidia? Sem zvědavej víc (že ATi bude výkonné fakt hodně se tak nějak vědělo), ale jak na tom bude G300 se neví..

Doufam, že to dotáhnou, nebo překonaj.. nVidii bych viděl padnout hodně nerad a narozdíl od ATi by jí asi nikdo nepodržel..
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 23:02:55
avatar
O company se neboj, ti jen tak nepadnou. A o znacku Nvidia uz vubec ne, kdybych sedel na ropnych penezich, tak kupuju presne takove, technologicke firmy sedici na hromade patentu.
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 07:43:58
avatar
5870 bude bezpochyby dostatočná karta na dobré dva roky na rozlíško 1920 x 1200 na full detialy. A už sa teším ako si ju kúpim a pošlem moju 4870X2 do dôchodku. Konečne poriadna karta ktorá by mala mať v idle spotrebu smiešnych 27W. A k tomu intel core i7 860 s doskou s P55 chipsetom a možno sa v idle dostanem na 100W.
Bajaja [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - moj clovek :) 2009-09-15 11:58:22
avatar
presne tak ... mna dost prekvapilo ze 5850 a 5870 takmer identicka spotreba, povodne som isiel naisto do 5850, teraz, ked som videl spotrebu, trochu vaham. Ono aj ta 5850 by na 24" monitore nemusela mat velke problemy ..
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 07:49:35
avatar
Nevite nekdo jakto vypada s vyrobnim 40nm procesem u TSMC, aby to nedopadlo jak u HD4770ky? Kterou jsme vicemene videli jen na obrazkach.
Doufam ze to AMD podchycene a dvakrat do stejne reky nevstoupi.
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 09:49:08
avatar
Asi tak před 14dny jsem napsal článek o tom, že HD4770 se konečně naskladnuje, ale nějak mi to nevyšlo :-(. No tak to aspoň napíšu sem ve velké zkratce. HD4770 je už na skladě ve velkém množství a z toho se dá usoudit, že i jiné 40nm grafické karty už nebudou mít tak velký problém s dostupností.
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 09:59:08
avatar
Tak článek nakonec vyšel, ale trochu se spožděním http://www.ddworld.cz/ctenarske-clanky/hardware-a-it/dostupnost-hd-4770.html#josc84516
SeriousGeorge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 08:38:22
avatar
Zdravím,

já bych řekl, že nvidia jen čučí a čeká jak se ATI vytáhne, podle toho se přispůsobí, aby bud dorovnala a nebo překonala HD5870, myslím si, že sama nemá jasno jak budou jejich karty pořádně vypadat a čeká jak ATI zvedne laťku.
Jinak HD5000 je to co jsem čekal, prostě pecka, ale kartu měnit nebudu, moje 4890tka mi stačí a aspon rok ji nevyměním, protože jestli to bude jak ATI tvrdila, že budou měnit řady grafik po roce a to ještě před vydáním HD6000 chce HD5000 vydat ještě na menších nm, tak to nemá cenu a jsou to vyhozený prachy. Ještě jsem nevidel nikde srovnání rozdílu DX10 vs DX11 na obrázku v nějaký hře nebo nějakou prezentaci, kde by byl videt pokrok, protože jestli to zase bude jen víc svítit a lesknout se, což je jediný rozdíl co jsem mezi DX9 vs DX10 videl, tak to tuplem nemá cenu. Lidi co mají HD4800 serii a mají monitor do 22" nemá asi cenu kupovat HD5000, pokud nejsou honiči výkonu a hodne fps, zbytečný nevyužitý výkon. Quad core cpu a HD4800 a rok si myslím máme furt pokoj......můj nestraný názor
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 09:40:23
avatar
To je hodně naivní představa, když čipy G300 už se 3 měsíce vyrábí tape out byl v červnu a od té doby se do návrhu prakticky nedá zasahovet, jen dělat respin v revizích kvůli výtěžnosti ....
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Průmyslová špionáž 2009-09-15 14:13:03
avatar
NVidia mlčí a nic neříká...mlčí...nic neříká...a pořád mlčí..
Mno, čím to může být? 1) nemá na 5kouvou řadu odpověď(zatím opravdu nemá). 2) G300 bude neskutečná pecka!
Já si myslím, že to bude ta duhá varianta. Přece si nikdo nemůže myslet, že si nV neuměla spočíta +- výkon 5kové řady!
Je to hloupost! Všechny indície tomu nasvědčovali(např. SP mezi 3kovou a 4kovou řadou).
A pokud si tento výkon uměla vypočíst-musela udělat něco co bude rychlejší v průměru alespoň o 20-30%(museli do toho započíst i rezervu, kdyby byli jádra RV870 výkonější než spočítaný výkon podle původních propočtů).
Navíc průmyslová špionáž jim podle mě dala slušnou představu o tom jaký bude opradvový výkon.
Jeslti u nV zůstalo alespoň pár slušných ing.(já věřím, že zůstalo) tak výkon nové generace bude v průměru o 30% větší než u HD5870.
Proto si myslím, že je předčasné kupovat/ novou GK/ bez její přímé konkurence(ať už se ukáže letos nebo začátkem přístího roku) ba dokonce mluvit o smrti nV.
Myslím si, že jen čas ukáže a doufám a pevně věřím, že mám pravdu..
shurin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 19:02:21
avatar
Musím souhlasit, AMD zase takový vykonostní unik vůči nVidii nepředvedlo, jen standartní generační výkonový skok, takže i kdyby nic jiného, tak prosté zdvojnásobení vypočetních jednotek by znamenalo výkonostní naskok nVidie, navíc je tu otázka toho, že nVidie prakticky 3 roky už nic zase tak novyho nevydala, aby tim ospravedlnila ty kvanta vývojářu, co zaměstnává, takže pokud neusli na vavřínech jako u Intelu před P4, nebo u AMD s K8, tak by uz meli vydat neco "fajnovejšího".
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 19:25:33
avatar
Si můžeš čekat jak dlouho chceš. Samý domněnkový slinty a ještě do toho zapleteš průmyslovou špionáš. To co má nVidia je pod rouškou hustý mlhy a tvých 30 % je jen další nicneříkající, z prstu vycucanej odhad. Já si taky myslím, že G300 bude neskutečná pecka - jen dodám - za neskutečný peníze a spíš pro výpočty.
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 23:21:18
avatar
Slinty? Je to úvaha pokud víš co to znamená a je založená na celkem běžných informacích.
Navíc průmyslová špionáž je HODNĚ podceňovaná!!! Věř mi, že vím o čem mluvím. Jo a v neposlední řadě těch 30% je slušnej a reálnej odhad. A ještě něco - já si na nV klidně počkám . Moje GTS250(9800GTX+) mi ještě nějakou dobu na 22" monitor vydrží.
Ziina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 09:22:50
avatar
no me pobavilo tohle, pry to je vyjadreni nVidie "Acer, Dell, HP, MSI and Toshiba are creating computers using AMD’s latest graphics chips. In response, Nvidia said in a statement, “The gaming world has moved to dynamic realism, which depicts actual physical movement more realistically than ever before. For example, the No. 1 PC game coming out next week is ‘Batman: Arkham Assyum,’ which takes advantage of graphics plus physics to give it extraordinary realism. Because we support GPU-accelerated physics, our $129 card that’s shipping today is faster than their new RV870 (code name for new AMD chips) that sells for $399".
to je moc nejak mi to pripomina sebevedomi (na venek) jedny maly zeleny strany pred prohranyma volbama
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 11:25:53
avatar
Tak to je fakt moc Cely ich Physx dostava velku facku od havoku v Red Factione ktory zvlada aj bezny PC s dvojjadrovym procakom bez toho aby bola fyzika pocitana cez gpu Som zastancom fyziky cez GPU ale len v pripade ze ta fyzika bude konecne poriadne urobena a nebude nam ukazovat veci ktore sme videli pred piatimi rokmi v half life 2 ...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 11:57:13
avatar
PhysX je pokrok...to je fakt..len problém je že ani jedna hra sa nerobyla od základov s PhysX stále sa to len nakoniec nasekalo do hry a to nie je ono.

PS: Porovnávať CPU verziu Havoku z HL2 a roku 2004 s PhysX je dosť neštastné.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 12:07:45
avatar
A preco by to bolo nestastne ??? Ked havok stale ukazuje ze aj s takmer nulovou narocnostou dokaze robit skvele veci,len na tom treba trosku popracovat ? Mne je uplne jedno ci sa fyzika vola havok,physx alebo mrazik ale nie je mi jedno ako funguje ... Physx je pokrok ktory je vyuzivany asi tak na 5% a pokial sa to nezmeni,bude to stale rovnaka sracka ...
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 12:50:21
avatar
Ja mám pocit že ten Havok nič od HL2 neukazuje. Fallout3 Havok oničom. Wolfenstein Havok tiež nič iné ako to čo sme už videli v HL2....
PhysX je fakt dosť náročný ale je ho aj vidieť PhysX je v mnohých hrách ale večšinou v CPU verzii napr. Overlord 2, Empire: total war, Mirrors EDGE, Batman...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 13:54:21
avatar
No ok,je to cisto na subjektivnom posudeni ... Ja osobne verim,ze najlepsie by bolo keby fyzika bola zakomponovana priamo v engine hry a kazdy engine by mal mat vlastnu fyziku (napr. cry engine 2 alebo euphoria engine ) ale vitam hocico co je dobre ... Len z mojho pohladu slovo "dobre" zatial nespajam s Physx Uvidim po zahrani noveho Batmana ... Nevravim ze physx je zly ale je nevyuzity ... a to maximalne ...
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 16:33:36
avatar
PhysX je narocny? ja na nejnovejsi hry nepotrebuji novejsi nVidiu porad mi ne hry z PhysX staci GF8 a bezi to lepe nez euphoria ktera na svuj chod potrebuji nove CPU z 3 ci 4 jadry na 2jadrech uz tesce pokulhava(je ale fak ze euphoria je v GTA4 fak PEKNA/krom vybuch aut ty jsou peknejsi v cry engine 2 a PhysXu).Nicmene z vycejadry+vlakny na nove pripravovanych CPU obou znacek by Havok a euphoria dostali "zelenou"(ne zelenou od nVidie )
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 16:39:54
avatar
uz by se neco mohlo vyplavit i od nVidie at tu mame konkureci ktera nam zakaznikum bude svecit a bude scim srovnavat

PS:to jsem zvedav co proti modelu X2 nasadi nVidia
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Totální OT!!! 2009-09-15 11:41:25
avatar
JEŽIŠ JYRKA ZASE SLÍBIL CO ODVOLAL A ODVOLAL CO SLÍBIL!!!
Já už z téhle země nemůžu, já už se prostě svíjím v hysterických křečích pod svým stolem s s monitorem, kde svítí "ČSSD otočila, volby chce až v červnu"...
Konec mazec japonec...
Tak si pánové připravte o nějaký ten halíř za grafiky 58xx navíc, protože tohle kurzu vůči dolaru určitě nepomůže!
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 11:55:38
avatar
No koukám RiMre, že ti jedna extrémně úchylně dlouhá diskuze o fašismu, komunismu, kapitalismu a islamismu nestačila. Ono začneš o Paroubkovi a skončiš s ....
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 11:55:44
avatar
Nene, do ničeho nejdu, jen způsob tohoto léta zdá se mi býti poněkud nezvyklý...
Žádný flame se konat nebude...
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 11:32:47
avatar
VÍC MÍNUSŮ!!! VÍÍÍC!!!!!
Klikejte dokud máte na čem...
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-16 12:08:53
avatar
Nic si z toho nedelej. Kazdy Cech da radsi minus nez plus. Jen sem asi ale nechod s politikou. Tohle neni server o politice a spousta lidi vi, ze politici jsou k@k@ti.

PS: nedal jsem ti minus ale nedam ti ani plus k temto prispevkum.
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 15:05:29

Já myslím, že celému světu je dění u nás už celkem u prdele ..takovej bordel nemá smysl komentovat..
yetty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 13:41:43
avatar
Souhlas s RiMrem.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-09-15 19:38:46

no po vsetkych tych slajdoch od ati a ticha u nvidii dovolim si zopar predikcii .
1 5870 bude najrychlejsou kartou na nasom trhu aj po vydani GT380 ktorej vyvoj utrpel prilisnou diverzifikaciou kapacit nvidie na dalsie projekty: tegra, tesla , ion, cuda-physix, 3d vision

2 ATI niekolko krat odlozi vydanie 5870 X2 , kvoli vysokej spotrebe nad 300watt v zatazi

3 5890(vyssie takty) a 5830(1000-1200sp) vyjdu skor ako 5870x2
JiXO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DC 2009-09-17 21:44:58

Keby som si pred rokom neposkladal PC s HD4870, tak by som isiel do tohto vsetkymi desiatimi... len pockat na nizsie ceny.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 627x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 704x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1297x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1133x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1096x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1754x
Komentářů: 6