Grafické karty – ceny klesají, ale stále jsou vysoko. NVIDIA GTX 1000 už jsou 2 roky na trhu! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 18 květen 2018
altSoučasná generace grafik je jednou z nejdéle sloužících. Kdy se dočkáme novinek?

 

 

 

Bedlivě sledujeme situaci na grafickém trhu, která se zlepšuje jen velmi pomalu, ale zlepšuje se. Za zajímavost také stojí, že současná generace grafických karet NVIDIA, už je na trhu dva roky. GTX 1080/1070 byly na trh uvedeny v květnu 2016. Stávají se tak nejdéle sloužící jednou generací karet pod stejným označením od NVIDIA vůbec. Pravdou je, že u AMD není situace o moc lepší, RX 500 série je jen vylepšenou RX 400 sérii, stále jde o POLARIS architekturu a ta je tu také tedy 2 roky. AMD má sice ještě vlastně nejnovější grafickou architekturu na trhu vůbec jménem VEGA (a stále jedinou s kompletní plnou podporou DirectX12), tu však najdeme jen na VEGA 56/64 a v integrovaných grafikách v procesorech RYZEN. NVIDIA má sice VOLTA, ale ta je jen na GTX TITAN V a v podstatě jde o výpočetně zaměřenou záležitost. Zkrátka drtivá většina uživatelů stále musí nakupovat grafické karty, které jsou prakticky už 2 roky staré.

Což by ještě nebylo tak špatné, stále jsou to dobré karty (většina), pokud by ovšem současné ceny nebyly vyšší, než za co kdysi přišly karty na trh. Ceny grafických karet totiž mají ve zvyku postupně klesat od uvedení, čistě proto, že výrobci zvládají lépe výrobu, a hlavně se zaplatí vývoj, marketing atd. Snad poprvé v historii však máme stále grafické karty výrazně dražší, než za co dorazily mnohé modely na trh. Problém totiž je, že výrobci mají dnes vyšší náklady. Zdražilo všechno. Nejvíce suroviny pro výrobu, kdy Waffery podražily o 25%. Největší problém jsou paměti, které od uvedení některých modelů jsou v podstatě na dvojnásobku původních cen. Zejména low endové grafiky, kde se počítá každý dolar, tak jsou prostě dražší a za dříve platnou doporučenou cenu se nedají dnes skoro ani vyrobit. Situaci vůbec nepomohla těžařská mánie, kdy však nyní už polevila a grafické karty jsou tak skutečně v obchodech již opět dostupné. Ceny se ale vrací k normálnosti jen velmi pozvolna.

Sapphire Radeon RX 580 NITRO+ 8GB stála více než před rokem zhruba 7800 korun, tedy přesně to, co měla stát dle doporučené ceny výrobce. Začátkem tohoto roku však těžařská tragédie dosáhla vrcholu a karta se i v běžných obchodech prodávala za 14 500 korun naprosto běžně. Nyní už naštěstí cena klesla a karta je i dostupná, ale většina prodejců ji stále prodává za cca 10 tisíc korun!

ASUS GTX 1060 6GB DUAL, která byla sice vždy nepříliš výhodná zejména proti výkonnějším RX 580 modelům, ale přeci jen před rokem stála kolem 8500 korun. Postupně se však její cena vyškrábala až na 11 500 korun. Dobrou zprávou ale je, že nyní už zase pomalu míří k 9 tisícům.

A tak by se dalo pokračovat. Ceny se stabilizovaly u dražších karet, které nejsou pro těžaře už tak zajímavé, tedy s výjimkou Radeon RX VEGA karet, které si pak bohužel vysoké ceny drží, protože kromě hráčů jsou velmi atraktivní hlavně pro výpočetní nasazení, kdy pokud víte jak jejich skutečného výkonu využít, tak jsou za doporučené ceny i o desítky tisíc levnější, než nejbližší konkurenční model NVIDIA. Univerzálnost RX VEGA modelů je tak bohužel v tomto ohledu negativem. Pro hráče jsou ale také zajímavější než GTX 1070/1080 modely (vůči kterým by měly stát podobně), jelikož VEGA je přeci jen vyspělejší novější architektura s plnou podporou DX12, kdy řada technologií s tím spojených do her teprve dorazí a bez jejich přítomnosti z nich VEGA architektura samozřejmě nemůže těžit. Radeon RX VEGA 56 a 64 jsou také jediné dvě karty na trhu, které nabízí dostatek výkonu pro 2K i 4K rozlišení a zároveň mají FreeSync podporu, kdy monitory s FreeSync technologií drtivě překonávají v počtu a dostupnosti GSYNC monitory. Pokud tedy chcete na 2K/4K s FreeSync monitoru využít tu vynikající technologii vyhlazování snímkové frekvence + dnes HDR atd. jsou Radeon RX VEGA 56/64 jedinou volbou. Poptávka po nich je tedy vysoká ze všech stran, což bohužel znamená udržování vysokých cen …

NVIDIA GTX 1070/1080/1080Ti se naproti tomu už k původním cenám pomalu vracejí, stále jsou dražší než kdysi, což u modelů, které jsou fakticky 2 roky staré a obecně PASCAL série technologicky z hlediska podpory DX12/VULKAN není na špici, není zrovna důvod k velké radosti (za normálních okolností). Obvykle v minulých generacích už na trhu byli nástupci anebo tyhle karty končící generace byly levnější. Bohužel současná situace nám moc nepřeje. Jediné štěstí je, že všechny současné grafiky od Radeon RX 570/580 a GTX 1060 počínaje, po RX VEGA 56/64 a GTX 1080Ti konče, mají více než dost výkonu na současné hry a pokud by vývojáři v plné míře používat DX12 a VULKAN API, vlastně bychom se současnou generací grafik klidně ještě několik let vystačili.

AMD i NVIDIA to ví, a nespěchají. Kromě situace s výrobou, paměťmi jim navíc situace celkem vyhovuje. Problém se stávající nové generace i z hlediska nákladů a náročnosti nových výrobních procesů, nicméně možná ne ta 12/7nm generace co nás nyní chystá, ale ta vylepšená 7nm další velmi pravděpodobně přinese velký pokrok v souvislosti se složenými a vrstvenými multi-čipy. Ale na to si ještě minimálně 1 generaci (tedy cca 2 roky) počkáme. V nejbližší budoucnosti je plán zatím asi takový:

  • Q3/Q4 2018: 12nm NVIDIA GTX 1180/1170/1160 + mobilní verze
  • Q4 2018: 7nm AMD Radeon VEGA 20 (pouze pro HPC)
  • Q1 2019: 7nm AMD Radeon RX NAVI (RX 680/670 mainstream) + mobilní verze
  • Q4 2019: 7nm+ AMD „NAVI NEXT“ high end

Jestli se ptáte, zda se ceny nějak umoudří, záleží na výrobcích pamětí, nicméně obecně vzato GDDR6 budou dražší než GDDR5, cenově se dokonce budou docela dost blížit HBM2, takže tady bych nějaké velké zlepšení nečekal. Nové výrobní procesy jsou bohužel také obecně dražší, takže když budeme mít štěstí, možná AMD a NVIDIA nezvýší doporučené ceny v jednotlivých kategoriích, ale minimálně u nových NVIDIA karet bych vzhledem k situaci čekal další zdražení proti minulosti. Do situace také může a nemusí promlouvat těžba digitálních měn, což je nevyzpytatelná záležitost. Aktuální stav je ten, že poptávka těžařů značně oslabila, výrobci karet očekávají problémy s odbytem, bazary se plní použitými kartami a vše tedy bude mít vliv na další pokles cen alespoň některých modelů. Tak snad to vydrží. Na Computexu se snad dozvíme ohledně plánů AMD a NVIDIA více, možná mají nějaká překvapení v rukávu ….

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 03:27:42
avatar
ASUS GTX 1060 6GB DUAL je dle heureky nejlevnější za 7900, alfa.cz ji má za 8300, oboje skladem. Nejlevnější GTX 1070 je za 11600, gaming od MSI za 12300. 1070ti začíná na 13400 a 1080 o 1000 víc.

Vzhledem k nedávným cenám a dostupnosti to není vůbec špatné a zase je co dávat do sestav.

Jenom bych dodal že je sice více freesync monitorů než Gsync, ale zdaleka ne všechny fungují ideálně a i ten pascal umí HDR.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 07:08:01

Ty si sa asi zbláznil ty si chcel dať do PC 2 roky staré kramy predražené keď sa sušia že o mesiac sa uvedie nové železo? Týchto kramov keď sa uvedie nové zelezo budú plné bazary...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 23:14:18
avatar
Takže pokud někdo teď chce postavit PC tak mu máme říci ať si počká na novou generaci grafik a nebo plné bazary?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 11:08:27
avatar
nejnižší ceny nebere v potaz ....

HDR umí i Integrovaný Radeon ;)
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 23:25:34
avatar
Citace:
nejnižší ceny nebere v potaz ....


Nevím co tím myslíš.
Nejde o to že i int. radeon umí HDR, jen se mi nelíbí v jakém kontextu jsi to napsal ve článku.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 07:14:28
avatar
Citace:

Q3/Q4 2018: 12nm NVIDIA GTX 1180/1170/1160 + mobilní verze
Q4 2018: 7nm AMD Radeon VEGA 20 (pouze pro HPC)
Q1 2019: 7nm AMD Radeon RX NAVI (RX 680/670 mainstream) + mobilní verze
Q4 2019: 7nm+ AMD „NAVI NEXT“ high end

Takže Nvidia AMD zase převálcuje a víc než rok nebude mít konkurenci v high endu. Dle prvních zpráv by GTX 1180 měla být představena snad už v červenci/srpnu.
Rozparovac_vlaken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 07:19:07
avatar
Takže bez obalu a cukrlátek GTX 1080 byl v době uvedení nejlepší kup během několika let. Karta která je 2 roky defakto skoro na špici a ještě cca rok bude pořád velice obstojným výkonným řešením. No podobná karta tu byla naposledy 7970. A před ní 8800GTX.
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 08:44:25
avatar
To, ze je draha vyroba grafik ma pozitivni vliv pro hrace , kteri maji uz skoro 2roky kartu v pc. Naopak pro ty co kupuji ted zase opak. Mam rx470 8gb a vse ve fullhd jede krasne na max. Lepsi si pockat tak rok ci 2 na karty 7nm.. Spolu s ps5 se trochu zase zvednou naroky her. Narocnost her se vyviji dle vykonu konzoli primarne.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 10:52:40

Tak to vieš že kto ma s poslednych dvoch rokoch GPU čaka na 7nm.
Momentalne vykonu je dosť 580 s 1060 na Full HD bohate stačia, Vega s 1070 2K potiahnu s prstom v nose a kto chce 4K tak 1080Ti je tiež skladom.
Ale nova 7nm technologia ta už by mala priniesť niečo viac.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 09:21:08

Jojo, 1080 byl velmi dobrý kup. V historii už pár podobných karet bylo, které byly výkonově zcela relevantní i po dlouhé době.

8800GTX
HD 5870
R9 290x

a teď GTX 1080, která se navíc dva roky drží v highendu, zatímco předchozí kartybylyl na hraní stále super po dvou letech, ale buď přišla levnější nebo výkonnější náhrada. Inu, kdo měl na 1080 a čekal na vegu, pravděpodobně prohloupil :/
Rozparovac_vlaken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 09:41:54
avatar
No s 290x bych moc nesouhlasil. 7970 byla určitě lepší 290x byla už jen nestavovaná kaše, mimoto opět než se karty dostaly na trh "v použitelném provedení" tak to docela dlouho trvalo. Jinak je to přesně jak píšete.

Čekání na Vegu, tomu se dnes jen směji.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 12:02:06

No, mám pocit že než vyšly pořádné referenční 7970 tak už tu byla 290x v referenci. Navíc u 290ky šly ceny brzo dolu a nebyl problém ji koupit za 8000. A na 2k hraní je dobrá i dnes, technologicky je na tom taky dobře. Nevím přesně jak je na tom s feature levelem od DX12, ale myslím že slušně. Respektive vím o dost lidech, co ji mají do dnes (protože čekali na vegu a pak přišly kryptoměny) a nestěžují si.

(nové ryzeny jsou taky nastavovaná kaše, ale mě ta druhá generace oslovila mnohem víc, respektive loni jsem pro sebe zkuseil jen jednu osmnáctistvku a threadrippera, zato letos jsem koupil už několik apu a za poslední měsíc asi tři 2800x. Mě nevadí odladěnost )

Ale jinak samozřejmě, ten výběr je čistě můj subjektivní. Někdo to třeba cítí jinak. Například moc nemůžu hodnotit nvidie z období konkurenční 5870, protože jsme v té době nv nekupoval, protože 5770 a 5870 se mi zdály naprosto overkill za tehdejší peníze. Tak nemůžu zpětně hodnotit.
(Škoda že je amd defakto pro dnešní použití zabilo nepodporou ovladačů)

A čekání na vegu... tomu se nesměju, tím mě amd hodně namíchlo. Možná ne tolik jako s paskvilem 2900XT, ale pamatovat si to tedy budu. Už od předtím jsem byl lehce nasraný kvůli opakovaným reklamacím chladiče na FuryX a pak nepřišla vega. :/ .
Rozparovac_vlaken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 13:09:47
avatar
No já to teda už po předeělé Fury AMD nevěřil
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 15:30:21

V mainstreamu mám osobně krále HD4850. Když vyšla stála kolem 3500kč přitom atakovala 9800GTX+. Byla to snad poprvé cenově dostupná karta a dalo se hrát konečně na ULTRA. A vydrželo jí to dlouho. Dokonce i dnes, nebýt plno her bez podpory dx10.1 tak by v nižším rozlišení držela hratelnou úroveň.
Rozparovac_vlaken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 15:48:38
avatar
4850 jsem vlastnil a byla fajn to ano ale přecijen výkon 9800 GTX ( coz byla defakto 8800GTX už tu nějakou dobu byl) takže něbyla tak nadčasovou kartou, ale v poměru výkon/cena byla super. Ale mělo to i stinné stránky pamatuji si, že první Rage měla velké sproblémy s kompatibilitou a tak samo se Stalkerem. Což byly moje 2 v onéé době oblíbené hry
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 15:54:24

Ohledně Stalkera jsem problém neměl ani na 2900XT.
Syn na té 4850 hraje Far Cry 3 a dokonce i Outlast 2 z roku 2017 v 1680*1050. Sám jsem se tomu divil
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 20:20:23

to já stalkera dostal k asusácké 2900xt a problémy jsem tedy měl a hru víceméně odložil a hrál až na další generaci karet.


Jinak ty karty co jsem psal jsem bral s ohledem na to, že jejich hodnota nějakou dobu vydržela a i s odtupem třeba dvou let to nebyly vůbec špatné karty. Skoro v každé generaci se našla nějaká karta, která byla za daný peníz terno. Jenže většinou další rok vyšlo něco lepšího, nebo se zvedly nároky a karta nestačila atd.. proto tam mám víceméně highendy, kterým trvalo dlouho morálně zastarat, než si vyžádaly upgrade.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-19 01:13:29

Co ti to dělalo ve Stalkerovi na 2900XT? Pokud vím tak Stalker byla z jedna prvních her využívající dx10.1 a to měly právě jen Radeony. Takže podpora tam byla už u prvního dílu ne?

PS: Už si vzpomínám ... ovladače trvaly asi půl roku pro kartu samotnou, pak to bylo ale ok.

První DX 10 grafika, navíc po odkoupení ATi - AMD. Jo to bylo bolestné a bylo to znát i na ovladačích první půlrok. To je pravda.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-19 12:42:15

Jj. Tak nějak. Když se zaplo dx10 tak to padalo skoro furt a s tehdejsimi disky a load časy to bylo šílený. A pod starším DX 9 to nemělo dost výkonu, jak je u amd u starších DX zvykem. (ta nedostatečnost ale byla spíš náročnosti hry). Pak jsem to hrál asi až na 4870. Moc nevím, tehdy jsem karty měnil výrazně častěji než teď :-D
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-19 08:59:45
avatar
4850 ešte stále niekde mám a podobnú kartu by som bral aj teraz.
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-21 09:49:40

Jojo tiez som bol s R 4850 velmi dlho spokojny.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-19 12:28:52
avatar
Hlásím se jako další případ nešťastníka, který čekal na Vegu a tak má dodnes R9 290X:-)

Nicméně o tom, že by šly ceny brzo dolů teda nic nevím. Možná tak reference, které jsou dodnes dávány jako odstrašující příklad, jak špatně lze udělat chlazení GK...

Já čekal asi dva měsíce až vyjdou nereference, protože po referenční HD6950 jsem byl pevně přesvědčen, že referenční GK nejsou pro mě. K výměně chladiče za lepší jsem se pres původní plány za 3 roky nedostal;-)

A díky tomu, že chvíli po vydání R9 290X přišla minulá vlna těžařské horečky, dával jsem za svou Sapphire TriX edici myslím 13400,-

Vzhledem k tomu, že to byla dvojnásobná investice do GK, než kdy předtím, tak se mi nechce dávat za novou GK ještě víc...spíš jsem naivně doufal, že Vega 56 s cenou kolem 10k bude má příští karta . GTX 1080 pro mě tedy žádný zajímavý upgrade není, páč by mi výkonově moc nepomohla(překvapivě, když je to pořád jen mainstream jádro) a GTX 1080Ti,která už je výkonově zajímavá je finančně úplně mimo.

Aktuálně mám pořád kartu, která je v rámci jednotek procent kolem současného mainstreamu (1060/580) a zatím mě vždy jen příjemně překvapila.
Mám jí na Eyefinity 3x1080p a už několikrát jsem očekával, že budu muset přepnout jen na 1080p, ale zatím vždy jsem byl příjemně překvapen, že jsem si zase zahrál v Eyefinity.

Uvažuju teď nad pořízením VR brýlí a k mému překvapení to vypadá, že by tahle obstarožní high-end GK mohla zvládnout dokonce i tohle. Rád bych jí už poslal do důchodu, ale drží se očividně zuby nehty:-D
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-19 13:01:42

Alza 18.8.2014
SAPPHIRE R9 290X 6603,31 s DPH 7990,00

Pravda, víc jak půl roku po uvedení, co už není zrovna brzy, ale cena nebyla 13 ale 8. Což s ohledem na denšní ceny vyvolává úsměv.

A ano byl to referenční šmejd chladič, ale to je pro mě výhoda, dávám na to fullcover bloky, které jsou na reference dostupné vždy skoro hned.

Jinak jsem taky byl čekač na vegu. V jednom pc FuryX v druhém pod vodou 290x. Když to pak přišlo, tak jsem karty nechal jak byly. Sice jsem se pak dokopal k objednání seahawka 1080ky ale ta nikdy nedorazila. A pak už nějak nebyl čas a začalo mi to být jedno. Na fallouta, subnauticu a dooma stačí 290ka vpohodě, furynu mám kvůli lepším výstupům u jiného pc.
Takže i u mě je 290X vlastně stále primární herní karta. Stejně nejvíc poslední dobou hraju tahové strategie, kde je to vlastně jedno.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-19 21:44:45
avatar
Njn, já kupoval někdy na konci ledna, kdy byla těžařská mánie ještě v plném proudu. Tuším, že se to uklidnilo někdy v červnu, takže srpnová cena za referenci už tomu odpovídá.
Já ale čekal na kartu od vydání někdy v listopadu, takže už jsem fakt dál čekat nechtěl...
Rozparovac_vlaken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-19 18:18:41
avatar
Co to je za hloupé myšlení ? Ty nechce 1080 protože je slabá, ale 56tku by jsi bral ? A výkonový rozdíl o jednou tolik co tvoje 290x ti přijde nedostatečný ? Hmmm zajímavé počty tedy.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-19 19:03:41
avatar
Bohuzel jsi ponekud mimo. Jasne pise o jeho cenovych preferencich. 1080 sla na trh (tedy v dobe kdy o ni uvazoval) za 599, resp. 699 USD. Vega 56 na trh vstoupila s cenovkou 399 USD a to je ponekud zasadni rozdil. Sam jsem puvodne referencni Vegu56 za tuto cenu skladem mel v kosiku, ale bohuzel sem se rozhodnul pockat na nereferenci a mezitim se nam ty ceny zblaznily.
PS: pro uzivatele s freesync monitory nejsou geforce karty prilis zajimava volba.
Rozparovac_vlaken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-19 20:10:00
avatar
Nauč se číst
"Vzhledem k tomu, že to byla dvojnásobná investice do GK, než kdy předtím, tak se mi nechce dávat za novou GK ještě víc...spíš jsem naivně doufal, že Vega 56 s cenou kolem 10k bude má příští karta . GTX 1080 pro mě tedy žádný zajímavý upgrade není, páč by mi výkonově moc nepomohla(překvapivě, když je to pořád jen mainstream jádro)"

Primární je snad tvrzení o gtx 1080, která by mu výkonově moc nepomohla o spotřebě ani nemluvím :d 2násobný výkon při poloviční spotřebě.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-19 21:55:50
avatar
Ano, GTX 1080 mi nic nepřinese. Je sice v procentech výkonnější zdánlivě dost, ale na 4k je to pořád málo a i ta GTX 1080 už je cenově kousek za hranou...
Mým cílem je koupit v rozmezí 10-15k kartu, která utáhne 4k a VR. Nic jiného pro mě není jako upgrade zajímavé, páč 1080p i Eyfinity 3x 1080p zvládá moje současná karta...

Co se týče Vega 56, tak tam jsem mluvil o očekávání, ne o tom co pak přišlo. Doufal jsem, že Vega 64 se vyrovná/překoná GTX 1080Ti a Vega 56 pořád s přehledem překoná 1080ku a po nataktování bude mít téměř výkon 1080Ti a přitom bude v referenci stát kolem 10k. Jak už dnes všichni víme, tohle očekávání se nenaplnilo a proto mám v PC stále R9 290X.
Rozparovac_vlaken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-19 21:56:58
avatar
V tom případě už chápu.
Assassin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-20 22:28:37

Je lepší koupit si, co se ti líbí, a co máš rád. Kašli na nějaký těžaře a pomluvy. Já jsme měl R9 Fury a velká spokojenost, před 2 týdny jsem nakoupil Vegu 56 a ještě větší spokojenost. nvidia nenabízí to co konkurence a já bez freesync nebudu hrát. Dále je neunáším, kvůli její aroganci a úmyslu poškozovat konkurenci na poli ovladačů.
Rozparovac_vlaken [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-21 09:55:18
avatar
Nabádáš k nákupům bez předsudků, ale sám hned druhou větou řekneš své předsudky k druhé firmě.
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-21 10:24:49

Nepleť si předsudky s odsudky. Jinými slovy nepleť nepodložené chování s racionálním chováním na základě zkušeností a prostého stavu věcí.

To, že nVidia se často nechová korektně je fakt. Otázkou je, jestli mi to jako zákazníkovi vadí do té míry, že si nekupím jejich produkt i za předpokladu, že produkt samotný je lepší.

Mě to třeba vadí a ač jsem byl jejich dlouhodobý zákazník tak teď si od nich nekoupím nic z prostého principu, stejně jako si nekupuju potraviny od babiše. (I když třeba tvarohový závin od penamu mi chutná dost a je lepší než konkurenční, tak si nepřeju aby na mě vydělali)
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-24 09:25:08
avatar
Tenhle směr jsem raději nechtěl rozvádět, ale je to samozřejmě další důvod, proč mám stále R9 290X. Nejsem sice tak striktní jako ty, ale vzhledem k tomu, jak se Nvidia chová k zákazníkům, tak taky nejsem nakloněn nákupu karty od ní. Musela by být opravdu hodně dobrá, za rozumnou cenu, abych o ní uvažoval.
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pasivní 2018-05-18 08:43:38
avatar
Chladím pasivně, takže mám segment (los), konkrétně 1050 Ti. Jak to vypadá s touto kategorií?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-18 11:07:38
avatar
letos bych moc nedoufal .... a ceny pamětí jí hodně zdražují ....
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-05-20 11:33:02

Každá koupě z doby, kdy byla stávající řada Nvidia GK vydána byla dost výhodná
Já kupoval u Mironetu v 7/2016 Gainward GeForce GTX 1060 6GB za 7599Kč, protože se mi nechtělo čekat na nereferenční RX480.
Od té doby šla cena této karty jen nahoru a i teď začíná v ověřených obchodech od 8200Kč, ale třeba CZC ji má za 9200Kč, což je docela úlet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 675x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 815x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1001x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3558x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1405x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1244x
Komentářů: 5