Jak výkonná je nová AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB proti NVIDIA RTX 4090 24GB? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 07 listopad 2022
altAMD neuvedlo přesná čísla, ale uvedlo dost abychom to mohli odvodit. Takže jak to je?

 

 

 

 

Nová grafická karta Radeon RX 7900 XTX zcela určitě nebude nejvýkonnějším modelem AMD v této generaci. To je asi všem jasné. Ostatně AMD ani neřekla, že by o absolutní TOP model jít mělo. Ale prozatím jí letos bude. Jedním z důvodů, proč AMD nesrovnávalo s NVIDIA ve své prezentaci, je fakt, že RX 7900 XTX prostě není myšlena jako konkurence 50tisícové NVIDIA RTX 4090, ale jde o konkurenci 36tisícové NVIDIA RTX 4080.

A bohužel srovnání není možné udělat. NV sice oznámila RTX 4080 16GB za těch 1200 dolarů, a s ní oznámila i RTX 4080 12GB, která měla být o dalších 30% slabší a stát 900 dolarů, ale honem rychle tu 12GB zase „odhlásila“. A teď je za to určitě ráda, protože pokud by měla jít přímo proti AMD RX 7900 XT 20GB (899 dolarů), byl by to asi dost masakr. NV si teď určitě přeje, aby bývala odhlásila i tu 16GB verzi RTX 4080 za těch 1200 dolarů (36 tisíc korun), protože na RX 7900 XTX 24GB za 999 dolarů (30 tisíc korun) prostě mít na 99,999% nebude …

NVIDIA ovšem u nevydané RTX 4080 16GB, podobně jako AMD u taktéž nevydaných RX 7900 modelů, ukázala jen velmi přibližný výkon. Z uveřejněných grafů ve třech hrách ve 4K (některé s DLSS či RT) vyplývá, že RTX 4080 16GB má zhruba v průměru o 18% lepší výkon než RTX 3090 Ti:

AMD tedy objektivně nemohlo do své prezentace uvést srovnání s přímo konkurenční RTX 4080 16GB ve srovnání s RX 7900 XT a 7900 XTX, protože NV karta není na trhu, není možné ji otestovat. Srovnání s RTX 4090 je však pasé, bavíme se o rádoby herní kartě, která je absurdně o polovinu dražší než RX 7900 XTX a má podstatně vyšší spotřebu apod. Takže AMD udalo jen srovnání výkonu se současným TOP modelem své RDNA 2 generace, tedy Radeon RX 6950 XT 16GB, který mimochodem má podobných 330W a je dokonce originálně dražší s doporučenou cenou 1099 dolarů:

AMD nešlo do detailů, neukázalo přesná FPS (s výjimkou RT testů), jen přibližné násobky. Samozřejmě jsem se na to AMD já i další ptal přímo na prezentaci v Las Vegas, tím spíše že jsem měl možnost si tam ty karty přímo vyzkoušet v praxi ve hrách. Důvodem proč AMD zatím nechce být specifické, je fakt, že v tuto chvíli vlastně zbývá téměř 1 a půl měsíce do startu prodejů a minimálně měsíc do nějaké finalizace ovladačů pro naše testování do recenzí. Takže i když jsem nezaznamenal během svého hraní nějaké potíže, a třeba Metro běhalo v Extreme detailech ve 4K včetně RT naprosto plynule, AMD prostě říká, že ještě něco vyladí. To, co nám prezentovalo a ukázalo, je vlastně nejhorší stav RX 7900 série karet a bude se to zlepšovat. A můžeme to AMD věřit. Ostatně jistě si pamatujete, že když Radeon RX 6900 XT vyšla, byla o cca 10% v průměru za RTX 3090. Dnes v aktuálních srovnáních je obvykle minimálně stejně výkonná, leckde i výkonnější. A u předchozích generací to bylo podobné. Máme tedy více než dostatek objektivních důvodů se domnívat, že prezentovaný výkon RX 7900 série v tuto chvíli rozhodně není finální a bude se zlepšovat. AMD má ještě minimálně celý měsíc na ladění ovladačů pro v testech nejpoužívanější hry, takže bych se nedivil, kdyby ještě pár % výkonu „našlo“ …

Každopádně AMD prezentovalo výkon RX 7900 XTX ve 4K rozlišení v několika hrách proti RX 6950 XT. V testech je v průměru o téměř 1,6x výkonnější. Samo AMD v prezentacích a rozhovorech mluví nejčastěji právě o 60% výkonovém nárůstu. 330W Radeon RX 6950 XT je mimochodem o cca 10% výkonnější ve 4K, než originální 300W Radeon RX 6900 XT, takže proti ní by průměr vycházel na velmi solidní téměř 70% výkonový posun. Ihned se tedy někteří, kteří mají otestované RX 6950 XT a RTX 4090 na stejných sestavách (ideálně v kombinaci s Ryzen 7000, se kterými testovalo AMD), pustili do počítání výkonu nové RX 7900 XTX v těch hrách, které AMD uvedlo. Je to samozřejmě jen přibližné, ale AMD si těžko výrazně vymýšlí při srovnání s vlastní RX 6950 XT. Háček je v tom, že když AMD řekne, že je nová karta 1,6x výkonnější, znamená to 1,56x nebo 1,64x? To samozřejmě hraje roli:

Dejme tomu, že RX 6950 XT má výkon 40FPS v dané hře. 1,56x vyšší výkon znamená 62,4FPS, ale 1,64x vyšší výkon je pak 65,6FPS. Obojí hezký posun a hezká čísla, ale co když NVIDIA RTX 4090 má 64FPS. První výsledek bude znamenat, že zůstane nejvýkonnější, druhý ale že ji AMD porazilo. Oba případy jsou sice pro AMD jasné vítězství s ohledem na fakt, že AMD karta stojí 30 tisíc a NVIDIA šílených nesmyslných 50 tisíc, ale druhý případ je pochopitelně vnímán podstatně pozitivněji. Každopádně pokud tedy počítáme s těmi čísly přesně, jak je AMD uvedlo:

Jiné zdroje to mají podobné:

A další takhle podle čísel HWU :

CoD MW2 ve 4K – RX 6950 XT dává 89FPS proti 4090 se 139FPS dle čísel AMD by tak RX 7900 XTX měla mít cca 139FPS, stejně jako 4090!

CyberPunk 2077 ve 4K – RX 6950 XT má 49FPS, pokud má 7900 XTX těch 1,7x vyšší výkon, znamená to 83FPS. No a RTX 4090 má 83FPS! Tedy opět stejný výkon.

Watch Dogs: legion ve 4K na RX 6950 XT běží s 88FPS, pokud má AMD 1,5x vyšší výkon u RX 7900 XTX znamená to 132FPS. RTX 4090 dává 141FPS, tedy o 7% více.

Většina zdrojů se tedy shoduje, pokud AMD výrazně v těch číslech neklame a nezaokrouhluje směrem nahoru (tedy 1,5 není ve skutečně 1,46 apod.), tak by RX 7900 XTX měla být jen v průměru o 5 až 10% slabší než RTX 4090, ale leckde by mohly mít výkon stejný. Pokud ale AMD zaokrouhluje záměrně směrem dolů, tedy uvádí 1,54x jako 1,5x, pak by mohla mít NVIDIA mnohem větší problém, než se nyní zdá. Prostě nevíme.

Samozřejmě v rasterizaci se dá očekávat, že AMD bude velmi konkurenceschopné, v nízkých rozlišeních očekávám prakticky jasné vítězství AMD, ale tam jsme dnes už téměř všude brzděni CPU, takže na tom moc nezáleží, ve 4K NV mívala navrch, ale nová generace AMD posílila paměťové parametry. Kde určitě bude mít NV navrch je Ray Tracing výkon, a to čistě proto, že AMD dělá karty a architekturu pro hráče tak, jak to dnes hry a herní vývojáři potřebují a RT využívají. A nijak se tím netají. NV takové spolupráce s tvůrci her nemá (AMD spolupracuje se SONY a MS, kteří RDNA spolu-navrhují a používají v konzolích), je to jediná oblast, kde může tlačit a hodí se jí to pro její SW cíle a uzavřenou platformu a profi zaměření. Nicméně pro současnou generaci her tak jak ony používají RT, je to jedno, i RX 7900 série bude mít výkonu více než dost pro 4K + RT hraní, což je asi zjevné …

Otázkou tedy je, jak to bude s tím normálním výkonem, a hlavně za jakou to bude spotřebu, a tedy náklady, nemluvě o cenách grafik. RX 7900 XTX 24GB zjevně bude mnohem blíže NVIDIA RTX 4090, než by si NV přála, je tak pro ni trochu trapné, že AMD ji zjevně nepovažuje ani za konkurenci a nedala ji do své prezentace. Ale je to objektivně správně, protože pokud RTX 4090 stojí 50 – 60 tisíc korun a má 450 – 520W, těžko může být konkurencí RX 7900 XTX za 30 tisíc a s 355W. Tou může být až 450W Radeon RX 7950 XT, kterou sice AMD nepředstavilo, ale všem je jasné, že něco takového příští rok prostě přijde. AMD kvůli efektivitě a nižší ceně nechalo na stole příliš mnoho nevyužitého potenciálu.

AMD tak RX 7900 XTX správně staví vůči NVIDIA RTX 4080 16GB, tedy 320W grafice za oznámených 36 tisíc. Bohužel přesné měření ale do své prezentace udělat prostě nemohla, protože NV tu kartu dosud neuvedla na trh. Pokud ale je o 40% slabší než RTX 4090, zatímco RX 7900 XTX je v průměru velmi pravděpodobně o jen 5 až třeba 10% slabší proti 4090 … tak tu někdo má problém a AMD to není ;). Musím říci, že u AMD si opravdu hodně věří v této generaci, a zdaleka přitom neukázali, co čipletový design dokáže, ani neženou věci záměrně na limit. Naopak se kvůli současné situaci ve světě, cenami energií a inflací AMD záměrně drží zpět a uvedla sice dražší, ale zcela jednoznačně normální herní karty.

Bohužel na přesné srovnání, finální testy a recenze si budete muset hodně dlouho počkat, téměř do samotného uvedení karet, které proběhne kvůli přetrvávajícím problémům v Číně a zejména zpožděné dopravě, nakonec až 13.12.2022. AMD chce dát šanci partnerům představit spolu s referencemi také nereference. A kvůli problémům s dopravou, se prostě dřívější termín nyní nestíhá. Každopádně je hodně z čeho být nadšený co by náročnější hrách, protože ač jde o dražší karty, nejsou rozhodně absurdně drahé a nedostupné. RX 7900 XTX je fakticky levnější než RX 6900 XT, protože inflace! Posun výkonu a parametrů je ohromný a AMD konečně řeší i jiné věci, jako lepší kvalita streamování, podpora v Adobe premiere apod. Zkrátka jde o grafiky speciálně a primárně pro hráče a hraní her a AMD současně chce, aby si je mohlo dovolit více lidí, nebyly extrémně přerostlé a náročné, tedy dalo se na ně snadno upgradovat (tedy rozumné rozměry, rozumná spotřeba, klasické 8-pin konektory).

To samozřejmě neznamená, že RX 7900 XTX nemůže jít výkonově RTX 4090 po krku, a že tedy o to o kolik je 4090 dražší, o to bude výkonnější. A už vůbec to neznamená, že nedorazí nějaká RX 7950 XTX, která požene věci na limit jako je žene NV s RX 4090 a plánovanou o 10% výkonnější RTX 4090 Ti. Zkrátka už letos to je zajímavé, ale bude to ještě zajímavější …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 05:50:09

Na trh pride za 40 dni je ešte dosť času, len som zvedavi či AMD pride s 3x8 pin na 7900XTX 3D čo by zvyčilo takty cez 3GHz a vykon o 20% by podskočil, alebo na buduci rok planuje uiesť čip s plochou 370mm2 s 8194SP
Nechajme sa prekvapiť
kell_01 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 07:39:44

Jelikoz se na internetu objevuje novinka ze cip 31
ma hw vadu v navrhu (klasicka lidska chybka) a vic jak 2,8GHz neda ani kdyby si tam cpal 600W tak uz zacinam chapat tu cenovku 1000$.
Z toho vypliva ze OC edice XTX ted nemaji cenu. Bud pockat min 4-6 mesicu nez to opravy nebo se smirit se zakladnim vykonem. Za me se budu snazit urvat referencni kartu. Bude urcite i nejlevnejsi doufejme ze to vyjde.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 08:04:15

Tu je viac tajomstva
Čo zase ja viem AMD plánovalo 3 čipy
NAVI33 6nm s 4118 SP cca 330mm2 2x 2048SP
NAVI32 5nm s 6144 SP cca 300mm2 3x 2048SP
NAVI31 5nm s 8192 SP cca 360mm2 4x 2048SP
ale zrazu s NAVI 31 sa stala NAVI 32 ?
Druha možnosť je že NAVI 32 bude mať skutočne len 2x 2048SP ale tych čipov tam bude viac a to 2x NAVI32 čo by bolo 8192SP
Tretia možnosť čo sa mi osobne nepači je že to AMD pisalo ako 2x2048 = 4096
NAVI33 6nm s 4096 SP cca 300mm2 1x 4096SP real 2048SP
NAVI32 5nm s 8192 SP cca 250mm2 2x 4096SP real 4096SP
NAVI31 5nm s 12288SP cca 300mm2 3x 4096SP real 6144SP

Tiež sa mi nechce veriť že by sa AMD vykašlalo na Highend a ukončilo to len 300mm2 čipom.
Bližšie info budú, až za dva mesiace, ale ani 7900XTX za liter nevizera zle a AMD sa zamera na počet kusov ako boj proti 16 pinovemu napajaniu Nvidie
Nephilim [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 00:26:11
avatar
ten čip nemá 308mm2 ale 300+6x37,5 - čiže 533mm2
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 16:37:09
avatar
A co výkon XT vs XTX?
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 19:57:57
avatar
Ty grafiky budou v obchodech a tedy i otestované až někdy začátkem prosince, tak to chce trpělivost a méně spekulací.
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 20:21:15
avatar
No já jsem právě doufal, že to DD zkoušel.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 22:03:44
avatar
Jak to mohl zkoušet? Tu grafiku měl pouze v Las Vegas v ruce, byla tam upevněná na lanku, to jí měl odštípnout?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 23:10:56
avatar
nebyly na lanku, to byl kabel od RGB (aby to svítilo mimo sestavu) .... karty tam byly normálně volně k osahání a nafocení, a hlavně tam byly i v růstných sestavách na různých monitorech včetně parádního 8K ;), takže ano, zkoušeli jsme je, ale bohužel nemůžu říci podrobnosti k tomu ...

Hrál jsem tam na nich různé hry pár hodin, zkoušel jsem provozní vlastnosti atd.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 23:40:07
avatar
Ok, díky za upřesnění.
Gregi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nezavadzajte 2022-11-07 09:54:05
avatar
Preco stale dufate v priblizne rovnaky vykon, nedajboze vyssi nez 4090ka v 4k+?
Technicky to ta karta proste nema a jej vykon je uz teraz viacmenej isty a to o 15-30% mensi. Hlavne zamrzi ten RT vykon, ktory je zalostne malo oproti novinke od NV (a to mali dostatok casu to vyriesit).
A nekupujem si top grafiku 35k+, aby som to prevadzkoval v performance FSR2.2 ci DLSS2.4 a este bez RT v roku 2023.
Jedine co ju zachranuje je vazne ta cena, kde si par zakaznikov najde. Ale kto chce ultimatny vykon, siahne po NV za pekne tucny priplatok. Ale to zvacsa tyto ludia neriesia. Skoda, ze v TOP perf. segmente nevznikne opat konkurencia
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 10:29:09
avatar
Ta karta v referenci je na cca stejné úrovní jako RTX 4090...A když ji teď chybí v některých hrách pár procent tak na jaře popřípadě za rok bude zase jinde...AMD vždy po vyladění ovladačů dosáhli na cca dalších 20% jako nic...Za rok klidně můžeme kartu přeměřit a zjistit že výkon je na úrovní RTX 4090Ti...
Mmch. mluví se o tom, že reference jede na dřeň a nejde skoro vůbec taktovat - holt 2x8PIN je prostě málo na takovou kartu...Doufám že nereference budou zvládat vysoké takty a že ta chyba v návrhu není pravda...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 16:46:48

To zrání ovladačů mi přijde jako zastydlý názor z dob ATI a pak krátce AMD. Pro mě osobně to není žádná výhra a jen by to ukazovalo nekvalitu ovladačů, což už pár let není pravda. Něco jiného je nová architektura, tam se to dá očekávat a v této generaci skutečně pravděpodobně dojde k navýšení výkonu. Týká se to obou výrobců. Zrovna nedávno NV vydala ovladače pro RTX 3000 také s nárustem výkonu. Ale brát to jako bernou minci, že u AMD zrají ovladače je spíše ke škodě a už to dávno neplatí, pokud nejde o zcela novou architekturu a to se týká i NV.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 10:37:47
avatar
Ultimátní výkon od nV je na h.o.v.n.o, protože za jakou je cenu? Jak finanční, tak příkon / teplota / velikost karet atd. nVidia prostě za každou cenu musí mít navrch. Ale díky tomuto přístupu si to jednak podle mě koupí čím dál míň lidí a druhak akorát tím víc upozorní úředníky z EU, že mají další cíl, co budou omezovat a zakazovat v Evropě takovéto produkty.
Naproti tomu já spíše vítám přístup AMD - novinka po technické stránce a žádný super žrout a výkon bude i tak pořád parádní. Co s tím udělají ostatní AIB partneři, to se uvidí.
Já stejně nejsem cílovka, takže mě to zas až tak netrápí, ale celkově se mi tento trend navyšovat výkon i za cenu vyšší spotřeby a s tím spjatých záležitostí, nelíbí. Doufám, že RTX 4090 jako produkt vyhoří. Věřím, že AMD může přijít s nějakou RX 7950 XTX, která bude mít spotřebu o dalších 100W+ a výkonem i předežene RTX 4090 (RT nepočítám), ale k čemu to? Raději uvidím RX 7600 XTX 12GB GDDR6 s TBP 200W max., výkonem RX 6800 a cenou 9990Kč.
clovicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - komici 2022-11-07 11:02:38

Přesně jak píšeš.Miluji tu číst ty lopaty co hani tu kartu, za tu cenu je ta karta MEGA-SUPER.Kolik z vás si koupi tu prasárnu NV-velka,žravá a drahá jak KRAVA-KOLIK Z 50, MOŽNÁ 2 KOMICI!
NORMÁLNÍ ČLOVĚK-tu NV sračku předraženou nekoupí a ano pkud si ji koupíš tak si dobré pako a nebo ten co neví co z pěnězma-tak ti gratuluji k oběma možnostem.Normální hráč si prostě v dnešní době koupí AMD A RADEON :O)A klidně si tu NV magoři pište co chete a né nejsem AMD fanatik jsem normální člověk s normálním přijmem který uvažuje hlavou a tím pádem AMD-a ostatní mě může bejt ukradené.Jsem zvědavej s čím přijde příští rok AMD 7700 A 7800 čekám já a nebudu sám a s čím přijde SLAVNÁ NV (ja mýslím že pujdou sr....t :o)ASI TAK.Tak si utíkejte koupit za 55 kartu do pc magoři se musím smát aby se mohlo říkat NV je le..bla bla bla ..
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 11:15:07
avatar
Přesně tak a sranda je že RTX 4090 už i dokonce fyzicky hoří ...RTX 4090 je totální úlet a nikdy bych si nic takového nekoupil. Měl jsem 3 WAY SLI / Quad SLI - Quad CROSSFIRE kdy mi PC žralo okolo 1kW a u toho vážně nešlo vydržet. Vytápělo to celé patro na baráku a něco takového provozovat je nekonvenční debilita...High-End do 350W je strop a je dobré že AMD přemýšlelo nad tímto aspektem...RTX 4090 si nepořídí nikdo kdo má všech pět po hromadě...Ten výkon za to nestojí a je to naprostý ojeb na zákazníky...Už od RTX 2080Ti nechápu co to Nvidia zkouší a jestli bude v tomto pokračovat i ty jejich věrné ovečky brzy přejdou na Radeony protože čeho je moc...toho je MOC.
Edit: Clovicek: Krásně řečeno a naprostá pravda
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 11:54:21

Je to tak, dát 50k za kartu, na které se budou hrát jen hry je totální overkill. Já osobně si myslím, že na hry se karta dražší 12k nevyplatí. Nebo spíš upgrade prodejem staré a koupi nové karty s rozdílem ceny víc jak 5k mi přijde už dost. Potom už se hraní stává dost drahej špás...
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 12:09:29
avatar
Tak ať si koupí kdo chce co chce, když na to má. Ale v tomto případě musím kroutit hlavou nad tím, co vůbec je schopen výrobce pustit na trh, jen aby měl "the best" produkt. Fakt děs.
Já si koupil bazarovou RX 6700 XT 12GB a po letech přešel od nVidia k AMD. Uvidíme, jak s ní budu z dlouhodobého hlediska spokojený. Cenově 8200Kč s tím, že předchozí GTX 1070 8GB jsem prodal za 3K, takže 5,2K upgrade a karta je ještě v záruce. A i tak jsem snížil napětí a max. frekvence na jádře, aby tolik nežrala.
Tomcat22 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 12:54:07

Já mám taky RX 6700XT, kupoval jsem ji za 23,5k v Německu loni v lednu...prodal jsem starou 5700XT za 20k těžařovi (kterou jsem koupil přes Bazoš předtím ještě za 8400Kč ), takže mě upgrade vyšel jen na 3500Kč...a pak zase udělám něco podobného...
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 12:04:15

Ale no ty fakt pohrdaš tou horucou novinkou, ktora už realne spalila 19 PC a ani sa ešte nepredava? čo to bude ked bude na pultoch
Teoreticky by AMD so svojimi cca 6000SP jednotkami mala biť pomalšia ako Nvidia ktora ma cca 8000SP, dokonca ma aj vyšie takty a aj rychlejšie pamate. Lenže ked porovnavali neoficialne 7900XTX s 4090 tak až taky neuveritelny naskok to nebol cca do 0-10%? Na druhej strane ani cenou ani spotrebou tieto karty niesu pre seba konkurenciou jedna je 30k a druha 50k.
Problem je iny cenou Nvidia proti AMD postavila RTX4070 ta by mala stať cca 950 dolarov, ako RX7900, lenže ta RTX4070 ma len 3500SP čo je cca polovica AMD, mam pocit že Nvidiu čaka nehorazny vyprask v strednej triede a môže zabudnuť na 950 dolarov tak max 500 dolare
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 12:48:25
avatar
ano.. chceš-li prohodit peníze oknem, či spláchnout do toalety (po novu jako bonus další propálit v elektřině) .. kup si "top" kartu NV
Dreip [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 14:22:33

Pořád jen ten raytracing, zejména na herních webech stále čtu že Amd nemá smysl kupovat kvůli tomu že je slabé v Rt. Koukám že nVidia mnoha lidem opravdu "vygumovala" s raytracingem mozek. Vážně stojí za to přijít v průměru o 50% výkonu kvůli RT? Však dobře provedená rasterizace ti udělá 90% toho co raytracing..
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 12:14:48
avatar
No Kdyby si tu DD už půl roku a možná víc netrousil v každém článku o GK, jak v této generaci GK nebude mít NV proti AMD šanci, nemusel bys tu teď v tomto článku vše dávat na pravou míru. Doporučuji zdejším čtenářům se občas podívat i jinám a nemusí ani opustit naše luhy a háje. Dnes se třeba objevila informace, že konektor na RTX 4090 se taví i s použitým nativním kabelem pro tento konektor a nikoli s použitou redukcí. Přitom dle toho jak je GK dlouho na trhu, je to po cca pár týdnech provozu. To je dle mého pro NV průser jak barák, protože jak ty konektory u dalších majitelů budou vypadat po půl roce a déle? Další věc je zase s chlívku AMD dle lidí co se kolem problematiky hardware pohybují to vypadá, že se objevil na GPU NAVI 31 nějaký problém který donutil AMD snížit frekvenci z 3 GHz (o které se mluvilo jako o hotové věci a s taktováním dokonce až na 3,2 GHz)na 2,3 GHz. Snad prý má být problém vyřešen s další revizí. Spekuluje se že NAVI 32 už tento problém mít nebude. Bude se muset počkat na příchod věcí příštích, co z toho ještě vyleze.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 12:26:11
avatar
tak čtenáři jsou jistě dostatečně inteligentní, aby věděli, že je rozdíl mezi spekulacemi nad úniky a reportováním z představení produktu ;)

já velmi rád uvedu věci "na pravou míru" ostatně proto tu jsem, vůbec mě nevadilo spekulovat, když se podíváš, řada těch spekulací byla správně, takže jak jsem říkal, minimálně jeden zdroj byl dobře ve většině věcí ...

takže spekulace před uvedením karty ti vadili, spekulace po uvedení karty "proč nemá 3GHz" ti nevadí? nebo to pak taky budeš uvádět na pravou míru?
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 19:31:16
avatar
DD ale já to naprosto otevřeně říkám, že je to z druhé ruky a na konci příspěvku to ještě podtrhuji. Tak že nikdo nemůže říci, že si tu něco vymýšlím. Pokud jde o NV, tam existuje i fotografie toho napáleného konektoru na kabelu.
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 20:03:59
avatar
Hlavně nebuďte tak přísní na druhé, ale nakonec ani na sebe, grafiky půjdou do testů až za cca měsíc a jestli budou výkonnější, nebo ne, je celkem podružné, hlavně buďte stále s úsměvem.
Milkman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 16:36:39
avatar
Osobně půjdu nejspíše do 7900xt. Upgradoval jsem na 5800x3d hlavně kvůli pocitu, že více na té platformě už udělat nemohu, a teď mě brzdí ve 1440p 3080, která např. zaostává v nových COD mw2 za obyčejnou 6800 kartou..

5800x3d + 7900XT jako zaručený zdroj pro kompetitivní hraní 240 FPS ve 1440p, to bych si nechal líbit, a navíc za reálné peníze..

Doufám, že si amd pohlídá ovladače a pády 1% lows na amd kartách budou zmenšeny na mininum.
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 21:51:30
avatar
Taky by mě zajímalo jak píšou ostatní co je pravdy na tom, že má RX 7900 hw chybu a problémy s frekvencí, proto má nakonec tak nízký takty. Že by se opakovala historie z minulosti (Radeon X1800 XL)? Byl bych rád, kdyby ne ale kdo ví. DD tady zase píše, že je to kvůli spotřebě...
navy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 20:00:00
avatar
Ano, říkali to přímo lidé z Nvidie, že AMD má problémy, zatímco Nvidia je naprosto perfektní.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 21:06:08
avatar
To je právě to co mi nehraje. Všude po netu se mluvilo o 3GHz a najednou 2,3 GHz. To je dle mého obrovský skok dolů. Uvidíme jak na tom budou edice od ASUSu MSI, Sapphire, atd. Kam pošlou frekvence NAVI 31 a jaká bude spotřeba a výkon. Je opravdu divné že NAVI 31 XTX by měla mít lepší poměr cena výkon, než NAVI 31 XT. Zatím vždy platilo, že poměr cena výkon se s výkonnějšími modely zhoršoval. Tady to vypadá obráceně, jako by se AMD narychlo rozhodla tu cenu XTX sundat dolů. Přiznám se že je to detektivka.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 23:15:53
avatar
Nevím o tom, že by tam byla nějaká HW chyba. Nevylučuji ji, ale nevím o ničem nabeton a nevím na jakém základě ty spekulace vznikly. Vím ale z podrobnějších rozhovorů o architektuře s AMD o tom, že s čiplety je to trochu složitější ....

NAVI 31 má ve skutečnosti dva takty, shadery jedou na odlišném taktu než Front End. Konkrétně Shadery mají 2,3GHz Front End má 2,5GHz, je to proto, že Shadery nemusí jet na stejném taktu pokud je Front End dokáže krmit na nižším, je zde zásadní úspora energie. Každopádně AMD uvádí u RX 7900 XTX takty 2300MHz jako Game Clock, ve skutečnosti ale může jet až na 2505MHz což je boost clock ;) Takže pomalé to rozhodně není ....

Nicméně mohu se 100% jistotou říci důvod proč má "jen" 2,5GHz. Je naprosto prostý. RX 7900 XTX by klidně mohla běhat rychleji, ale vyžadovalo by to více energie a tím pádem i větší chlazení prostě karta by nestála 1000 dolarů, ale třeba 1500 atd. Ostatně RTX 4090 jsou stavěné na 650W protože nereference běžně s těmi 2,8GHz takty mají kolem 500W, takže aby AMD dosáhlo se stejným 24GB množstvím paměti s čipem na stejné 5nm výrobě na jen 355W pro celou kartu, hold nemůže jet 2,8GHz ;) Ostatně NV může mít také 350W a jádro pojede kolem těch 2,5GHz ;) jaká to náhoda ;)

A v současné situace AMD správně přečetla rozhořčení většiny uživatelů nad 450W herními grafikami, které jsou prostě pro hráče nesmysl a lidi je nechtějí, takže využila rozhořčení a uvedla mnohem rozumnější kartu ....

ten nižší takt je prostě zásadní pro nižší spotřebu a potřebu menšího a tedy levnějšího chlazení. Ale ano, architektura sama je dělaná pro 3GHz ... ostatně NAVI 31 nebude jediné řešení RDNA 3 architektury ;)

Nevím o tom, že by byla nějaká HW chyba v NAVI 31. Samozřejmě jsme se zeptali na ten rozpor, když uvádí kartu s 2,5GHz a říká že architektura dokáže 3GHz. AMD nám na to jasně řeklo, že RDNA 3 stavělo na běh až na 3GHz, NAVI 31 by samo o sobě dokázalo na 3GHz běžet, ale jen velmi kvalitní kousky čipů, tedy výtěžnost takových by byla nízká a tím pádem by určitě nebyly na kartě jen za 1000 dolarů, a především by to rozhodně nemělo jen 355W jako celek (čip má fakticky méně jak 300W protože těch 355W platí pro celou grafiku včetně pamětí atd).

AMD to prostě nahlas neřeklo, ale je evidentní, že RX 7900 XTX je záměrně jaká je a nebude TOP modelem této generace, kdy ale teď prostě není vhodná doba na další 450 - 500W grafiku - zákazníci mimo USA jsou velmi citliví na spotřebu nyní. AMD nám doslova narovinu řeklo, že pokud by chtělo, mohla karta mít 500W TBP a tomu odpovídající parametry i výkon ... nemá je záměrně aby nemusela mít 500W a stát 1500 dolarů.

Jinak spekulace ohledně HW chybě považuji za zajímavé, leč hloupé, protože i kdyby tam ta spekulovaná chyba nebyla, je snad jasné, že by vyšší takt mít nemohla. Vyšší takt by znamenal prostě vyšší spotřebu, mnohem vyšší náklady na kartu kvůli jejímu dimenzování atd. AMD ale prostě teď v tuto chvíli nechtěla uvádět druhou hloupou kartu ala RTX 4090, což je objektivně mizerná karta, protože bez klimatizované místnosti je nepoužitelná v daném herním PC a musíte být hodně velký ignorant, abyste si v energetické krizi 450W herní grafiku teď kupoval a používal ji ...


AMD nechtěli být za kretény a hluší problémům mnoha uživatelů ndes, a tak se drželi cenově i spotřebou zkrátka i když to bude holt znamenat, že ne všude RTX 4090 porazí. Ale naprosto na rovinu nám AMD řeklo, že kdyby chtěli mohli uvést 500W grafiku s tím odpovídajícími parametry a výkonem ... není problém aby 500W RX 7900 grafiku udělali a nevylučují, že takovou uvedou, ale teď na to prostě není vhodná doba a myslí si, že představené specifikace jsou vhodnější a zajímavější, a já s nimi maximálně souhlasím ...

i těch 355W a 1000 dolarů není málo a pokud to bude mít o 5% nižší výkon v drtivé většině her, tak je to objektivně prostě lepší herní karta než RTX 4090 se 450-500W za 1600+...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-07 23:43:50
avatar
To co tu píšeš samozřejmě vím, Vím že čip má Front End na vyšším taktu než Shadery, protože inženýři zjistili, že je na Front End hrdlo a tak taktovat výš Shadery by bylo neefektivní. Jestli je jak se všude psalo, že je GPU navrženo na 3 GHz a je toho schopno, tak uvidíme zda nám některý výrobců ukáže kartu na pultě s aspoň taktem 2,9 GHz. Pro oba výrobce je USA hlavní trh, Evropa je až jako druhá. Mimochodem velké problémy s energiemi má vlastně jen Evropa, protože nikde jinde ve světě tak zelenými mozky nemyslí. Tak že ano, Evropa je na spotřebu citlivější, ale nesnaž se tvrdit že všichni. V Evropě se těch 450W NV prodalo dost a ještě prodá. Jestli lidi dnes váhají s jejich koupí, tak to není z důvodu spotřeby, ale díky konektoru který byl na nich použit. Protože vyhořet nechce nikdo. Za mě ale GK s takovou spotřebou nesmí do baráku, nicméně jak se říká, proti gustu žádný disputát.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 00:13:24
avatar
To se pleteš, problém s energiemi je snad všude mimo USA ....

život 450W grafiky a chladit místnost s nimi je problém pro většinu ...


Jinak ne, podle mých informací se žádná OC edice s výrazně přes 400W tak aby mohla mít 2,9GHz nechystá .... na to si musíš počkat s 7950 XT která by kromě vyššího taktu jádra mohla mít místo 20GHz rovnou 24GHz GDDR6 a možná i vrstvené ty MCD ;) AMD nám rovněž prozradilo další možnosti čipletů, ale není jisté, že je v této generaci využije, tedy alespoň ně v případě NAVI 31 ;) ...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 00:38:33
avatar
Že by právě ta nová revize o které se mluví?. Jen mi ještě vysvětli, proč pro AMD je vysoká spotřeba a cena pro svět kromě USA v případě NAVI 31 XTX špatně a u 7950 XT fo vadit nebude?
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 15:36:10

chladenie za 500$, to je naozaj usmevne
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 15:56:43
avatar
to není jen o chlazení, je to i o robustnosti PCB, komponent, napájení i toho chlazení, ty náklady se sčítají a exponenciálně rostou u dražších a výkonnějších komponent s menším objemem výroby ...
Georrge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 08:44:25

Jsou to povedené, vyvážené karty...

ale...

není to to, co jsme chtěli a co potřeboval marketing AMD. Po všech těch slibech je to vlastně takové docela zklamání, protože nesesadili 4090. A ač je 4090 sebevíc nesmyslná karta, svůj účel splnila a nVidia vyhrála další souboj nových generací. A až do další generace bude nVidia brána jako výrobce nejlepších grafik, stejně jako to bylo s 3080.

AMD mělo šanci sesadit nVidii a nevyužili ji, za půl roku už to nebude nikoho zajímat a 4090 bude brána jako nejlepší karta generace. Nesmyslná, ale nejlepší.

Že AMD nechce dělat nesmyslné karty, to je super, od toho máme ty dvě představené, ale chybí tam ten top end, u kterého se na cenu a spotřebu nehraje a který by byl jasnou fackou pro nVidii. Taková karta se neprodává moc, ale její poselství je silné, mluvilo by se o ní, psalo by se o ní, nic lepšího pro marketing není. A marketing potřebujete, aby se prodávaly levnější karty.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 08:34:44

o čem to meleš? že nesesadi RX7900XTX 4080?
4090 s 8000SP 24GB je o par % vykonejšia ako 7900 s 6100SP 24GB ale
4080 s 4800SP s 16GB si ani neškrtne
Je pravda že AMD nesesadi 4090, ale ma dosť vykonu aby nejaku smiesnu 4080 prekonala jak nic.
PS: vyčkaj začiatok roka, kto vie či tento 300mm2 čip je posledne slovo AMD
Georrge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 08:50:36

Opraveno, samozřejmě jsem měl na mysli 4090 a ne 4080.

Věřím, že v tom čipu ten potenciál je, ale nejsledovanější události proběhly teď, co bude na začátku příštího roku už nebude mít takový efekt...

AMD prostě mělo využít situace a jasně ukázat, co čiplet dokáže, tedy sesadit 4090 neúspornou kartou a zároveň ukázat vyvážené karty, proti kterým si 4080 neškrtne (a to se s největší pravděpodobností povedlo).
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 08:32:26
avatar
Jako nezlobte se na mě , ale jsou to všecko výmluvy..
Pokud jde o Halo produkt , tam je uplně jedno jakou ma ten produkt spotřebu prostě má nabídnout maximální výkon klidně i za nenormální prachy , podobně jak je to třeba s autama..
Pokud by AMD nemělo problém tu nejvýkonější grafiku udělat, udělalo by ji..
Nabídlo by jen místo 2 karet 3 zaráz i stou nejvyšší..

Takhle se jen marketingově vymlouvá , zkrátka tohle je novinka něco jako byl Zen 1 a něco tam nevyšlo , aby to dokázalo konkurovat Nvidii v tom Top Highendu..
A všecky ty omluvy a výmluvy, že AMD nechtělo karty co žerou to je neomlouvá zkrátka na to tato 1. čipletová architektura nedosáhla a kdoví jestli příští rok dosáhne..

Mimochodem to že nikdo ty karty nechce je blbost jinak by se jich už neprodalo 100 000 těch RTX 4090..
Ano není to produkt pro každýho, ale prodá se jich pořád dostatek a vydělá to , jinak by to Nvidia nedělala
Alienware [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-10 07:53:17

Naprostý souhlas. V tomto odvětví jde od začátku o prestiž, kdo udělá výkonější kartu, o nic jiného. Když se to nepovede, začne se mlžit, vymlouvat a překrucovat.
clovicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - musim se smat 2022-11-08 09:31:41

Strašně se mě líbi jak tu po někol.týdením vydání už někteří sry kašpaři hodnotí jak udělalo AMD chybu jak bla bla bla pane bože :o) uvidíme jak vydá AMD ostatní karty a NV taky a po roce jak na tom budou ti ŠAŠCI Z NV A JEJICH MEGA SUPER NAHOV..KARTA nevyprdlenější kterou si kupuje prej hodně lidí haha.
Já myslím že AMD udělalo dobře ,myslím že myslí na normální hráče a UTŘE S ostatníma kartama NV a o tom to je.Po roce hodnoťte jak na tom co je, ne po pá měsíci-kašpaři-fakt mě baví číst keci těch -kašparů NV -jak je ta karta nej.nejtop,nejwat a jiné -tak utíkej a zařaď se mezi ty idioty co si ji koupí a nemelte tu furt o tom jak 7900 je špatná a slabá a jiné nesmyslné keci -bože!Kupte si tu nejsrajdu která ti po 14 vyhoří -no mě poser -NV best -mohl bych napsat jak může vůbec tudle sračku vydat-to jako netestuji nebo to hoří jen někomu-haha .NV PUDE SRÁT NA TRŽBÁCH A SE SVOJÍ NEJ...SRAJDOU 4090...takže nemelte tu něco o tom jak je 7900 nanic a že proč nemá to a tam to....jedna bába povídala.Protože ten topící předraženej hnuj skutečně hoří!!! NV by se měla stydět že todle vůbec vydala,chytráci. AMD smekám a samo že jdu do AMD.A je mě u prd... že nemá nejvýkonější kartu --no a -- nekupuji podle toho která má nejvýkonější auto ale která má lepší !!
Georrge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 09:42:14

Klidně se směj, ale realita je taková, že spousta lidí opravdu kupuje podle toho, kdo má nejvýkonnější kartu říká se tomu branding a spousta lidí podle nejsilnější karty kupuje tu svou (v jakékoli cenové kategorii). Nvidia si dlouhodobě buduje pověst výrobce nejvýkonějších karet a ačkoli tu firmu nemám rád, musím uznat že to funguje.

7900XTX je super karta, ale takový humbuk jako 4090 prostě nikdy nevyvolá, na to je potřeba jinou kartu, kterou ale AMD nepředvedlo.
clovicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - hmm 2022-11-08 12:21:57

Tak to jsem opravdu netušil že na světě existuje tolik idiotu.blbcu a nebo jak je nazvat,jsem na světě nějaký pátek ale nikdy mě nenapadlo kupovat kartu podle toho kdo má nejvýkonější.Já myslel do dneška že si lidi kupují kartu a to i já podle ceny a výkonu a ne podle toho kdo ji má nevýkonějši -no mě poser :o))(nevím mě je totiž úúúúplně UPRDELE KDO MÁ NEJ...).
Jak tu někdo píše si mýslím a uvidíš ,už to není o kapacitě a bla bla co měla NV naskok--TI ŘÍKÁM I nevýkomrdější kartou -UTŘE :O) Ale to si povíme nebo spíš napíšem asi tak za rok-TY NV ..nejv...utíkej si koupit ten nejshit ať ti vyhoří byt a máš tam teplo AHAHAHA ale hlavně si nezapomeň zvýšit zalohu za elektrřinu haha
Georrge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 12:46:22

Těch lidí je opravdu dost a možná jich bude i většina na forech je ale neuvidíš, tihle lidi se o to moc nezajímají, vezmou produkt či značku kterou znají, o které slyšeli a vyberou si od ní kartu dle jejich finančních možností. Hodně lidí určitě bude kupovat i podle toho, o čem mluví jejich oblíbený youtuber či streamer. Grafy a poměry cena / výkon opravdu studovat nebudou. No a nejvíc se prostě mluví o nVidii a zvlášť v situaci, kdy předvede nejsilnější grafiku, to prostě přitahuje pozornost a ta značka se dostává lidem do podvědomí.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 15:36:02
avatar
Ty jsi to netušil? Tak se podívej na zastoupení GK NV a AMD v PC hráčů na webech kde to evidují. Zeptej se prodejců kolik prodají karet MV a kolik AMD. Odkud jsi spadnul. Většina z nás co tu AMD kritizují jsou vlastně jejich fandové, ale štve je jak to AMD vždy posere. Přitom ta taktika NV je tak průhledná. Stejné je to z ovladači, co je platné že klidně ještě rok či dva jde výkon GK AMD díky ovladačům nahoru. Koho to ale kromě fandů po tak dlouhé době ještě zajímá, on to vlastně už prakticky nikdo ani netestuje. Nikomu to za to nestojí. Pokud se obyčejný člověk opravdu zajímá o výkon GK než jde nakoupit, tak otevře net a tam na něj vyskočí grafy v době uvedení těch karet na trh a tam bohužel GK AMD tolik nezáří jako třeba za rok kdy se výkon díky novým ovladačům zvedne. Opět toto NV ví a ty jejich GK jdou s ovladači na trh v lepším rozuměj výkonnější formě. Že pak už ty ovladače později nevymazlý ještě víc je jedno, NV už prodala.
clovicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mozna 2022-11-08 16:14:51

ANO možna to tak bylo ale myslím si že už nebude.AMD to začne rvát do market..protože výkon už má,dříve to tak nebylo?!
Takže si myslím a píši ,po roce se ukáže,máš pravdu mám kamoše který ikdyž mu řeknu jukni na výkon wole AMD je jinde ,tu kartu má levnější a výkonější ale ano bejvávalo NV prostě klasika a on řekne NV(jedině co mě napadne mu říci-"ty ses debil,jdi si koupit NV wole"asi tak,když ses tupej NV.Přesně jak píšeš. :o)
Ale říkám ,bude se to obracet ,protože stím AMD dělalo a začně dělat něco, kor když výjde 7600,7700,7800--pro normální hráče-ano jsou paka že to není teď už ale i tak si myslím že prodeje AMD a NV půjdou ve prospěch AMD.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 15:08:02
avatar
Přesně tak, zdejší fandové si zde řeknou RTX 4090 je cenový a i na provoz komplikovaný nesmysl, což pro 98% lidí je pravda, ale ten marketing my máme top GK a AMD na ní nemá , funguje. Proto AMD pořád jen drží stopu za NV. Lidi na to totiž slyší. Proč se jezdí automobilové závody? Oni snad ty automobilky ty závodní speciály prodávají lidem? Ne, protože jsou pro 98% lidí cenový a provozně komplikovaný nesmysl, ale lidi slyší a vidí tito jsou nejlepší. Co je svět světem to tak funguje, jen u AMD to stále ještě nepochopili.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 15:19:33
avatar
Přesně tak 7900 XTX není špatná karta. Ale na netu si zní na zadek nesednou. O tom to je. Zato těch oslavných ód na RTX 4090 je tam mraky. Ano ti seriózní zmiňují i negativa té GK ale vždy nejdříve řeknou "ta GK má kulervoucí výkon a nic na ní nemá".
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 09:44:25
avatar
Problem je to že udělat kvalitni produkt je 1 věc, ale prodat ho je věc druhá.. ikdyby mělo AMD lepší karty, tak jich neprodá tolik jako Nvidia.. jen protože značka.. stačí se podívat všude na media a internet všude samá nvidia a o amd se skoro mlčí v souvislosti s hrama např.. nvidia má zmáklej marketing a hráči mají zakořeněný v hlavě , že tohle je ta výchozí značka a ktomu tak přistupují všichni včetně vývojářů - proto takovej rozdíl v prodejích karet..
Nvidia může být naprosto v klidu, pač AMD nemá takovou fans základnu na pc a potrvá roky to napravit ..
Je to názorně vidět na trhu s CPU kde AMD trvá několik generací postupně se zlepšovat a blížit se k Intelu, ale stále tam nejsou
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 12:06:58

Hlavnym problemom do teraz boli pre AMD vyrobne kapacity,pri NAVI10 AMD vidalo len RX5700 lebo nebol kremik na RX5800.
Pri NAVI21 zase ten isty problem nebol kremik priorita boli CPU a konzole GPU boli na poslednom mieste.
Lenže teraz u NAVI31 sa karta obratila, firmi nepotrebuju tolko vyrobnych kapacit tak že kremiku pre AMD je dostatok, konzole išli na 6nm proces, tak že neberu tolko kapacity čipom. A hlavne NAVI31 je maličke len 300mm2 tak že počet GPU AMD vie vyrobiť velke množstvo. AMD je vysoko konkurencie schopne oproti Nvidii, lebo Nvidia ma 2x vačši čip čo v realu je skoro 3x drahšie a použiva drahe pamate.
Cenovo Nvidia nema šancu konkurovať AMD, preto asi Nvidia robi take prasačinky ako poriadne OC kde potrebuje 600W napajanie a hlavne 4 slotove chladenie, aby obhajilo vykonom svoju cenu, lenže to sa im velmi nedari, lebo AMD poriadne vylepšilo NAVI31
PS: je to stale na zakaznikoch kde sa rozhodnu utratiť svoje peniaze, či vyhodia 58 000Kč za 4090, alebo 30 000Kč za 7900XTX ktora je o cca 10% pomalšia
Vela robi marketing, je pekne vidno na Apple čo sa dobrim marketingom da dokazať, tuctovi mobil za 300€ + marketing predavaju po 1700€ Zatial AMD investuje obrovske peniaze do vyvoja skoro 20x viac ako do NAVI10, AMD už vykon ma, už ich čaka začať investovať do marketingu aby presvečili aj zakaznikov
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 14:01:59
avatar
Apple je nazornej přiklad a nebo Playstation vs Xbox kde má sony navrch nejen kvůli hrám , ale kvůli marketingu a dlouhodobymu ovlivnění zákazníků.. zkrátka psko je tradice
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-08 16:18:44

Pevně doufám, že s tím množstvím čipů máte pravdu a nebudu muset čekat na novou Radeonu někdy do jara.
blackie333 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-09 13:27:15

Možno to bude znieť prekvapivo, ale môj súkromný názor je, že je úžasné vidieť 1.generáciu chipletovej GK! Nenaplnila všetky očakávania (hype bol až nereálny), ale napriek tomu ide o úspech.
Dlho sme verili, že skombinovať 2 GPU jadrá je veľmi neefektívna a problematická cesta k navýšeniu výkonu, ale nakoniec sa zdá, že AMD to dokázalo vyriešiť.
Verím, že to nebolo vôbec jednoduché a za to si zaslúžia rešpekt. NVidiu podobný prechod ešte len čaká, nateraz ešte dokázali vytvoriť monštrum, ktoré výkonom 1.generáciu AMD porazilo, ale je to trocha Pyrrhovo víťazstvo, keď sa pozrieme na cenu, spotrebu a problémy s káblami... Som zvedavý, čo NV vytiahne z klobúka nabudúce, až AMD začne tento koncept vylepšovať a navýši takty, alebo spojí 4 chiplety
Kisch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-11-09 18:38:39
avatar
Pokud se bavíme o RX7900, tak tam nejsou 2 GPU čiplety. Ten je tam jeden. V samostatných čipletech je Infinity cache a paměťový řadič. Což má své výhody i nevýhody.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 592x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1537x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1230x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1909x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1161x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1913x
Komentářů: 3