MSI R4890 Cyclone – další superrychlý RADEON na 1GHz se zajímavým chladičem Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 15 červenec 2009
altSpolečnost MSI se jako další přidává do souboje o nejrychlejší jednojádrovou grafiku …

 

 

 

Ačkoliv všichni víme, že Radeon HD 4890 není v podstatě nic jiného než HD 4870 s optimalizovaným grafickým jádrem, které ej díky tomu schopno dosahovat vysokých frekvencí, je HD 4890 grafickou kartou velmi zajímavou. Díky souboji výrobců na poli vysoce taktovaných modelů s taktem jádra neuvěřitelných 1000MHz, nám klesají i ceny těchto modelů. Připomeňme si, že referenční HD 4890 tiká na 850MHz na jádře RV790 a 3900MHz na 1GB GDDR5 pamětí. OC edice, kterou nyní uvádí i MSI, mají frekvenci jádra až 1GHz a takty pamětí se pohybují kolem 4400MHz.

Refereční HD 4890 pak poráží konkurenční grafickou kartu NVIDIA GTX 275 (EDIT by DD: pro příznivce zelených: ve vybraných situacích situace vyrovnaná, či je GTX 275 o 5-7% ryhclejší, pro příznivce červených: ve vybraných testech Radeon HD 4890 běžně poráží i GTX 285) a jen o pár procent v současných hrách zaostává za modelem GTX 285. Přetaktováním HD 4890 na výše uvedené frekvence pak ale získáte dalších 20% výkonu navrch, čímž se HD 4890 dostane bezpečně před GTX 285 a je tak jednou z nejrychlejších jednojádrových grafik. Cena těchto modelů pak ale ani tak nepřesahuje cenu běžného GTX 285. V současnosti se tyto vysoce taktované edice HD 4890 pohybují kolem 6000 korun včetně DPH a přesně do této cenové kategorie míří i MSI.

MSI v edici Cyclone uvede tři modely HD 4890, které se budou lišit výší taktů. Všechny tři modely budou osazeny chladičem Cyclone, který má velmi tlusté Heatpipe, kterým u MSI říkají SuperPipe a tvrdí, že jsou až o 90% účinnější než běžné trubice. Grafiky mají i speciální PCB navrženo přímo MSI, jsou osazeny speciálními kondenzátory s přídavkem Tantalu, což jim prý dává vysokou životnost a odolnost. Podobně jsou vylepšeny i napájecí cívky a obvody karty. Karta má zkrátka vydržet déle a dosahovat nižších tepot, než běžný model.

Bohužel o hlučnosti chlazení nepadlo ani slovo, ale není problém, o grafiku jsme již požádali do testu, tak uvidíme. Jsem velmi zvědav. Jak je to přesně s výkonem 1GHz modelu Radeon HD 4890 se ale podíváme už tento týden v pěkné recenzi …

Zdroj: MSI, DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 11:54:42
avatar
Celkem hezky udělaná karta, ale záleží jak to chladí a jak je to hlučný, ale horší než refenční chladič to určo nebude , nevim no já než jit ted do grafiky za 6000,- (i kdyz za tu cenu hodne muziky a ta cena je fajn za takovou kartu) bych radsi chvili este trpel s horsi grafikou a pockal na řadu 5xxx, ktera doufam prinese este vic muziky za malo penez. A kdybych byl clovekem co nemuze cekat na novou radu tak bych asi sahnul po 4870 protoze ta je vazne za peknej peniz - bych moch mit pomalu dve.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Mam referencnu 2009-07-15 12:19:45
avatar
HD4890 od Sapphire a musim uznat, ze referencny chladic sa im tentokrat podaril. Aj ked som pred kupou pomyslal na vymenu za nejake Accelero, nie je to potrebne. V 2D kartu nie je pocut takmer vobec (je to fakt v pohode tiche), a ani v 3D to nie je ziadna turbina, ta tretia hruba heatpipe dost pomohla.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 12:38:45
avatar
Jj asi to pomohlo tak on ani ten na 4870 nebyl tak strasnej, ale radsi sem koupil nereferencni verzi.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pri 4870 2009-07-15 12:57:22
avatar
by som aj ja urobil to iste, pockal na nereferencne verzie. Predsa len, tie prve reakcie na vysoke teploty napajacich obvodov referencnych kariet boli asi aj opodstatnene.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 13:06:06
avatar
jj presne vsichni se nad tim divili a nadavali tak sem radsi pockal na nereferencni verzi. Mozna to bylo poznamenany i tim ze se mi upekla overclocknuta referencni 2900PRO
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 13:32:06
avatar
K tvemu druhemu odstavci: HD 4890 je podle 10 celosvetovych recenzi (Computer Base, AnandTech, Pcper, Driverheaven, PcGamesHardware, PCT, Hardware.fr, LegitReviews,..) v prumeru o 5-7% pomalejsi nez GTX 275 . Cili s taktem 1Ghz na jadre se dostane maximalne lehce nad uroven referencni GTX 285 se 648Mhz na jadre.
No jsem zvedav,co vyjde v testu tobe (treba jsou vsichni podplaceni)
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 12:27:03

alebo musis kupit kazdu kartu a spravit si recenzie sam..
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 12:36:17
avatar
Tak je jasný že když se GTX 285 nataktí tak 4890tce zatopí a predstihne ji, DD ale nepíše že je nejlepší na světě on píše: je tak jednou z nejrychlejších jednojádrových grafik . Obě sou to dobrý grafiky 4890 je sice levnejsi nez GTX 285 (ale ta jde zas taky nataktit takže svou vyžší cenu obhají), takže bych řek že obě ty karty sou dobrý produkty, osobně bych si ale radši koupil 4890 a nemusela by to byt ani specialni OC verze když to dokažou nataktit oni tak proc ne já (jde o to jestli tak vysoko) a tim bych i usetril, ale jak uz sem psal vyse za tyhle money mam pomalu dve 4870 coz taky neni spatna volba
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 13:15:50

Mít GTX285 648GHz na jádře, je to ultimativní drtička výkonu na několik let dopředu.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 13:26:04
avatar
jj ted sem si toho taky všim a tak kazdej se upíše.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 13:33:46
avatar
Diky za upozorneni,opraveno
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 13:45:49
avatar
dotyčnou pasáž jsem opravil ;)
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 13:55:33
avatar
dobrá oprava takhle budou spokojeni všichni
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 14:55:04

EDIT by DD: smazáno, pokus o flame

EDIT by Half:
pokial je citovanie tvojich vyjadreni pokus o flame - tak sa ospravedlnujem.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Pri recenziach 2009-07-15 12:48:22
avatar
zalezi na metodike ktoru si zvolis. Nemozes porovnavat jeden server s druhym, pokial nemali uplne rovnake zostavy a styl testovania. Jedine, co sa da v konkretnom teste na jednom serveri porovnat je pomer vykonu kariet v nom zastupenych. Preto sa lahko moze stat ze na jednom serveri je vysledok uplne iny ako na druhom. Viem ze ak na desietich serveroch vyjde GTX 275 lepsia ako HD4890, asi lepsia aj bude. Ak si ale urobim test ja na svojej zostave, a pri danej metodike mam na HD4890 lepsie vysledky ako na GTX 275, budem verit sebe a svojim vysledkom :-). A to je asi aj pripad testov na DDWorlde si myslim.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 13:15:08

Přesně tak, třeba CPu+GPU AMD+Ati funguje líp než Intel+ATi(výjma dvoujádrových grafik). AMD jako ucelená platforma není špatná koupě.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 13:40:04
avatar
Tak zas tak těžká nepravda to neni, protože v nejvyšim nastavení GTX 285 utiká 4890 o 11% (takze tech par procent co tvrdi DD by se dalo zkousnout) a veřím že overclocknutá 4890 ji předstihne (samo zaleží na konkretni aplikaci, optimalizaci, nastavení atd. to všechno ovlivní vysledky těch testů) - ovšem to jen za predpokladů že GTX 285 bude na základních taktech protože po OC si zas urve prvenství. souhlasim ze 4890 zas neni nějakej drtič GTX 275 jak mohlo vyplinout z clanku, ale v nejvyzsich nastaveni ji uniká (vychazim z toho tvyho odkazu) a tato OC verze pujde este dale, ale všechny 3 sou to dobry grafiky a svoje zakazniky si najdou.
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 15:00:20

EDIT by DD. Smazáno, Důvod: FLAME!

EDIT by Half:
njn, tazko nieco napisat aby sa to nedotklo niekoho ega..
mam s tym uz dobre skusenosti - takze ma toto vobec neprekvapuje..

naopak som rad, ze DD nevysiel z cviku a aj nadalej dokaze pouzit v Joomle - delete comment.. alebo ako to tam vlastne je.. uz ani neviem. nevidel som joomlu uz dost dlho..
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 13:36:56
avatar
A tak zas na obhajobu nemuzeme DDmu nic vycitat je to jeho web a on tady sdeluje svoje nazory na danou vec, tzn ze na svym si muze psat to co chce - navic tak kruta lez to zas nebyla v nejvyzsich nastaveni to bylo podle DDho, ale souhlas s tebou, ze v prumeru sou vicemene vyrovnane ale zas zalezi v cem testujes. recenze a newsky chce brat vsude s rezervou protoze i radoby profi magaziny pisou spekulace, blaboly a nebo maj zkresleny testy treba ne vedome, tuhle sem cet srovnani SLI vs Cross a recenze pekna ale treba diky nefachajicimu crossu u jedny hry z testovanejch pak v zaverecnejch procentech mel cross o hodne nizsi skore coz celkem vysledek zkreslilo protoze jinak skaloval celkem obstojne.
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 13:50:35
avatar
No sem se te tu trochu zastal DD, ale to co psal half zas tak hrozny nebylo (sdelil nazor), zas nebylo nutny to mazat si myslim, ale ty si tu šéf
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 14:01:57
avatar
Jenže HALF už jde za hranu a já tu nebudu fackovací panák zhrzených NVIDIOtů ani nadšených ATIňáků ... ;)
Flyer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 14:36:22
avatar
Ok říkam ty si tu šéf je to tvoje rozhodnutí
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 15:50:27
avatar
To jsou trochu zbytečný útoky na DDho, nemyslíš? Ta poznámka o Joomle hraničí s demagogií, aneb aby si jeden poťáplej Čech neřekl poslední slovo a nepřidal poslední narážku. OMG
Half [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 16:39:37

ale jo.. utoky ? precital si si tie moje prispevky ? teda, kym ich DD nevymazal ?
nijako som neutocil na DD-ho, len som poziadal o vysvetlenie s tym, ze som si dovolil DD-ho citovat (resp. parafrazovat) z predchadzajucich clankov, ktore uverejnil na svojom serveri..

to je podla teba utok ??

tak pokial ano - tak uz naozaj neviem, co si mam o tom mysliet..

//edit: co sa tyka joomly: aku damagodiu myslis ? nie je pravda, ze cely DDW je postaveny na CMS Joomla ? a nie je pravda, ze admin moze mazat a editovat cely obsah webu ? nie je pravda, ze admin moze povolit userom ciastocne spravovat CMS system ? nie je pravda, ze .... ale to by som uz dost odbocil od tematu. BTW: ja joomlu poznam dobre a dokonca by si sa cudoval, ale nerobi mi problem preprogramovat PHP/MySQL kody k obrazu svojmu.. akurat som naznacoval, ze sa uz urcitu dobu programmingu nevenujem, pretoze mam ine priority..
pokial si myslel nieco ine - tak prosim o vysvetlenie. asi som ta nepochopil moc dobre.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 23:28:44
avatar
To nemá cenu komentovat, děláš, že jsi nepochopil o čem jsem napsal (nebo si to fakt nepochopil). Admin může v jakémkoli redakčním systému dělat cokoli. To cos napsal je obdobné jako když napíšu: když nejsou mraky, může svítit slunce...že si někdy dělal ten tvůj "programming", bo co to vubec je, mě taky teda vůbec nezajímá...ale když to musíš napsat, tak tomu asi rozumíš
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 12:46:13

záleží kdo kde jak testuje.
Nemůžeš brát výsledky DD-ho doslova.
Není na tom ale nic špatného, každej testuje, tak jak testuje.
Když si zapnu fraps, lítaj snímky nahoru dolu. Použít v testu pak pasivní "číslovku" jako bernou minci výkonu grafiky, je vždy zavádějící
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 13:48:11
avatar
dotyčnou pasáž jsem opravil ;), ale máš pravdu, že tvrdit kategoriecky, že něco , hlavně u HW, je o přesně tolik % lepší/horší je nesmysl ... klidně dokážu, že každé měření u grafik má chybu téměř 2% a stačí změnit skladbu testů a rozdíl může být klidně 20%. Proot říkám, že ovlivnit výsledky testů tak aby vyšlo to co chci, je tak snadné, já jsem s kolegy vybral testování her, které za to stojí, v rozlišeních a nastaveních která má smysl testovat .... více me moc nezajímá
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 15:51:34
avatar
Citace:
Když si zapnu fraps, lítaj snímky nahoru dolu.


To se mi líbí jako důvod ) Dobře ty
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-07-15 16:49:38

jakej důvod ?
Sem druhý, co ti nerozumí
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Thursday, 24 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1536x
Komentářů: 0
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verzi
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verziWednesday, 23 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1482x
Komentářů: 0
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!Monday, 21 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1039x
Komentářů: 1
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?Thursday, 17 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1506x
Komentářů: 2
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!Thursday, 17 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1120x
Komentářů: 0
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?Wednesday, 16 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1680x
Komentářů: 3