Mýtická duální NVIDIA GTX 595(590) přijde prý v únoru – má se Radeon HD 6990 obávat? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Sobota, 29 leden 2011
altNa internet se dostala nová vlna spekulací o souboji, který se na nás údajně přiřítí v únoru.

 

 

 

Zatím jediným potvrzeným duálním modelem, který nás nadevší pochybnost čeká, je AMD Radeon HD 6990. Tedy nástupce dodnes neporaženého grafického krále, modelu ATI Radeon HD 5970. O tom jsem vás nedávno informoval a v podstatě u něj není moc tajemství a to ani co se výkonu, provozu, ceny a pozice týká. HD 6990 bude duální kartou na bázi HD 6950/6970 X2. Základním omezením je hodnota 300W TDP, do které se musí karta specifikace PCIex2.0 vejít. Od toho se budou odvíjet jisté specifikace.

Mám celkem jasno v tom, že AMD opět chystá dvě verze a to 2GB a 4GB. Nástupce modelu HD 5970 2GB, který byl postaven na plnohodnotných jádrech RV870, ale běžel na frekvencích HD 5850, bude tak Radeon HD 6990 2GB, který bude mít sice plnohodnotná jádra RV970, ale poběží na frekvencích modelu HD 6950. Kvůli 300W limitu TDP a přiměřené ceně si bude muset vystačit s 2GB paměti celkem, tedy 1GB + 1GB. Je ale celkem jasné, že mu AMD dá tímto obrovský OC potenciál.

A je také jasné, že AMD má v záloze ještě Radeon HD 6990 4GB, tedy model HD 6970 X2. Ten si pravděpodobně opět nechává do zálohy proti případné konkurenci a hlavně aby si výrobci neherečních grafik měli s čím hrát. Už dnes vím o pár modelech, které se na světlo dostanou až zhruba za půl roku. Budou se vám líbit.

V těchto dnech se ale opět dostávají na světlo spekulace ohledně duální NVIDIA grafiky. NVIDIA už totiž strašně dlouho neměla grafiku, která by na trhu výkonově dominovala. Vlastně od posledního duálního modelu GTX 295 GX2, která však dorazila s obrovským zpožděním za konkurencí a nepředvedla o nic lepší výkon, NVIDIA už výkonově na AMD Radeon dlouho zaostává. To si modelem HD 4870X2 následovaným dodnes neporaženým a už více než rok starým HD 5970, drží s přehledem výkonovou korunu. NVIDIA by ráda opět na vrchol. A protože strategie jednoho velkého high end monolitického čipu opět selhala, musí se NVIDIA uchýlit k duálnímu řešení.

Upřímně vzato nepochybuji v nejmenším, že lze postavit duální NVIDIA grafiku ze současných jader. Viděli jsme už několik nereferenčních duální GTX 460/560 tvořených dvěma jádry GF104/114. Ty však nemohou stačit na poražení HD 6990. Už jen proto, že jedna GTX 460/560 nestačí na výkonové poražení jedné HD 6950, kdy navíc HD 6990 bude mít jen takty HD 6950, ale plnou specifikaci čipu ala HD 6970. Navíc CrossFire HD 6000 dnes vykazuje lepší účinnost a tedy výkonový přínos, než SLI. NVIDIA tedy musí postavit duální grafiku chtě nechtě na dvou GF110 čipech. To má ale několik problémů.

1, Taková karta se rozhodně reálně do 300W TDP nevejde. Buď bude o TDP NVIDIA hodně lhát aby zachovalo zdání 300W karty, nebo ta karta prostě nebude splňovat specifikace PCIe2.0, a riziko za to ponese NVIDIA. Upřímně, on to takový problém není. 300W dnes grafiky překračují celkem běžně. Řada nereferenčních edic GTX 480, HD 5970 měla TDP mnohem vyšší než 300W. Ale pokud by se NVIDIA chtěla vejít do specifikace 300W, tak jedině tak, že bude lhát. Ostatně způsob uvádění TDP je taková cochcárna už dnes, takže by to takový problém být neměl. Nahrává tomu i fakt, že TDP se mylně zaměňuje se spotřebou, která je ale jen jedním aspektem a malým vodítkem. Takže třeba u GTX 560 NV udává TDP 170W a HD 6950 má TDP 200W, přesto je v zátěži HD 6950 2GB o 20W úspornější. GTX 480 také neměla 250W, protože duální HD 5970 2GB se svými 293W měla v zátěži o 20W nižší spotřebu. Takže technicky se sice duální GTX 570/580 alias GTX 590 do 300W vejít nemůže, ale stačí trochu upravit způsob udávání TDP a vejde se. TDP tedy až takovým problémem, určitě není a překážkou v uvedení grafiky už vůbec ne.

2, problém je ale výkon. Při tom, jak dnes škáluje HD 6800/6900 v CrossFire, a přitom jaký je mezi HD 6970 a GTX 580 výkonový rozdíl ve vysokých rozlišeních a DX11 hrách, není rozhodně zaručeno, že by GTX 590 vůbec ten výkonový trůn obsadila.

3, s bodem 2 pak úzce souvisí problém naprosto extrémní výrobní ceny. AMD má výrobu duálních grafik dokonale zvládnutou, navíc HD 6990 je tvořena dvěma 256bit kartami s čipy o 1/3 menšími než jsou GF110. Duální GTX 590 by byla extrémně drahá, 2x 320bit sběrnice, obří čipy s mizernou výtěžností, prostě noční můra pro účetní. Na druhou stranu, poté, co GTX 560 OC ze hry vyšoupla GTX 570, má NVIDIA pár čipů GF110 ve specifikaci s 480SP k dobru.

4, s bodem 2 ale také souvisí spotřeba a obecně provozní vlastnosti. Efektivita současných FERMI grafik NVIDIA je špatná. Nižší hustota tranzistorů, větší čipy, horší poměr výkon-watt a tedy účinnost proti konkurenci. HD 6990 2GB se celkem bez problémů do reálných 300W TDP vejde. GTX 590 ale při podobném výkonu rozhodně ne.

Pohádky o duální FERMI NVIDIA jsme slyšeli zhruba touto dobou i před rokem, nakonec nepřišla. Současná revize čipů FERMI už šanci na duální grafiku dává. NVIDIA také v zákulisí tvrdí, že bude, i když to tam tvrdila i před rokem, takže to zase tak jisté ujištění nebude. Nicméně já už jsem pár „tajných“ duálních pokusů o GTX 590 viděl, takže tentokrát jsem docela optimistou. Nicméně vzhledem k efektivitě, výkonu současných HD 6990 a škálování CrossFire, si nejsem jistý, jestli skutečně má duální GTX 590 na to, s HD 6990 bojovat po stránce výkonu/provozu. Na druhou stranu, tyhle karty reálně zajímají tak málo zákazníků, že je to jedno a budeme se tak moci těšit doufejme z dalšího zajímavého souboje.

Zatím však ruku do ohně dám jen za 100% vydání modelu HD 6990. Zda vyjde i GTX 590 závisí na tom, jak výkonná ta AMD HD 6990 bude. NVIDIA podle mě vyčkává a nechce se dostat znovu do situace, kdy před pár dny vydala model GTX 560 a premiéru jí zkazila připravená konkurenční AMD s partnery. A to jednak úpravou ceny HD 6870, který je tak výhodnější, souběžně s tím pak také uvedením HD 6950 1GB, která je o chlup rychlejší za podobnou cenu, a navíc ještě snížením ceny HD 6950 2GB, která je výkonnější, ne o tolik dražší a nabízí ve standardu 2GB paměti a také možnost odemčení na HD 6970. NVIDIA podle mě počká na výkon HD 6990 a pak se rozhodne, zda  GTX 590 a v jaké podobě pustí na trh. Pokud by se měla GTX 590 jen ploužit za HD 6990 při mnohem vyšší ceně a spotřebě, referenční GTX 590 se také nemusíme dočkat a NVIDIA nechá duální karty jen na uvážení některých výrobců grafik. Každopádně já se docela těším, konečně grafická karta od NVIDIA, na kterou si člověk může připojit tři monitory :).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-29 22:22:53
avatar
Netvrdil bych že AMD má výrobu duálních karet dokonale zvládnutou, kdyby tomu tak bylo, vydali by ji v prosinci jak původně slibovali .
Možná jim to překazila jen napájecí součástka, ale na co čekají teď? Nejvýkonnější kartu na trhu už nemají, protože HD5970 se nevyrábí a v obchodech se už v podstatě nevyskytuje. Osobně mi to připadá že čekají s čím přijde Nvidia, protože když dají HD6990 takty moc nízko, sice bude krásně úsporná a oni nebudou lhát s TDP, ale koho to zajímá u nejvýkonnější karty...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-29 22:28:29
avatar
vzhledem k tomu, že 28nm grafiky letos nehrozí, tak vyčkávají aby nevystříleli všechnu munici, navíc poptávka po HD 6950/6970 je velmi slušná a oni nemají zase tolik čipů, protože hodně z jejich 40nm kapacity žere výroba FUSION APU ;) ....

Navíc HD 5970 je pořád nejvýkonější grafická karta na světě je jedno že se nevyrábí, nebo není v obchodech, spousta lidí ji má. Nečekají s čím přijde NV, oni to vědí, ale vědí že nemusí vydávat, narychlo, nejsou pod tlakem, markting rozhoduje, zákazníci jsou teď zaměstnaní nereferečními novinkami, takže je nic do vydání HD 6990 opravdu nežene ....
martin.malik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 02:02:13
avatar
DD mam taku malu technicku otazku : co by sa stalo ak by Nvidia aleno AMD vydalo kartu s vyzsim TDP 300W a teda by porusila specifikacie PCIe 2.0 malo by to vpliv na ich postich z nejakej tretej strany alebo vcom je ten problem ze je ta specifikacia taka dolezita ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 02:08:30
avatar
ne ... postih nehrozí žádný

ta specifikace tu má zajišťovat jistý pořádek a zaručenou kompatibilitu, ale karty s TDP přes 300W už tu byly a problémy s nimi nebyly, otázkou je, zda to platí všude a na všech deskách .... proto je ta specifikace důležitá ...

jinými slovy grafika s 300W+ může a nemusí fungovat všude, nikdo to nezaručí ... grafika s TDP do 300W dle specifikace, bude fungovat všude ...(teoreticky)
martin.malik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 11:47:02
avatar
DD diky za odpovet . To znamena ze by sa v klude mohla aj nejaka "shit" doska zhoret alebo sa inak poskodit ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 12:00:33
avatar
no shořet by neměla, ale nemuselo by to spolu fungovat
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 18:00:08
avatar
Zhorieť nemusí ale určite to neprospieva životnosti matičnej dosky keď je PCIEx 16x zbernica stavaná na max 300W TDP a pripojíš tam katu s TDP 350W (napríklad). Je to malý rozdiel ale pri prekračovaní istých hraníc stačí málo na to aby si takej súčiastke rapídne znížil životnosť.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-29 22:34:49
avatar
Taky si myslim, ze neni s HD6990 kam spechat. To, ze nevysla pred vanoci mi vubec nevadi. Vydaji ted odlehcenou verzi a uvidi se, zda na ni bude Nvidia mit
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-29 22:41:26
avatar
"že jedna GTX 460/560 nestačí na výkonové poražení jedné HD 6950" tak s tímhle tvrzením bych byl hodně opatrný - jádra jsou na tom výkonově stejně, ale GF114 drtí nízko taktované paměti a pokud NV nasadí moduly kolem 4,8 - 5Ghz tak výkon bude minimálně stejný. Už dnes je k mání edice GTX560 co má 4,8Ghz. Chtělo by to otestovat jak si povedou se stejně taktovanou pamětí a až z toho vyvozovat závěry o výkonnosti jádra
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-29 22:50:58
avatar
GF114 paměti výrazně nebrzdí, kdyby tomu tak bylo, proč by zelení goblini dávali na své karty pomalejší moduly než AMD?
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-29 22:57:20
avatar
třeba kvůli nižší ceně?
Nejrozumější by ovšem bylo porovnat jednogigovou 6950 s 560tkou na stejné frekvenci jak GPU tak RAM a z toho pak vyvodit závěr. Doufam že někdo zase nevytáhne trapnou námitku o snižování frekvence shaderů NV.....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-29 23:43:08
avatar
Takže co se ti nehodí do krámu je trapná námitka?

Dobře nastavíme frekvence shaderů na stejnou frekvenci, tedy 800MHz pro RV970 a GF114 a pojďme měřit ...

uznáváš že tvůj požadavek je vzhledem k naprosto rozdílné stavbě obou jader hloupost sám nebo ti máme pomoct?
Nemluvě o tom, že nastavit stejnou frekvneci pamětí bude dost nemožné, když používají zcela jiný typ a model pamětí ... AMD má 5-6GHz NV jen 4GHz a liší se takér latencemi ...

bohužel grafiky nejsou procesory AMD a Intel a desky s DDR3 RAM.
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 14:01:19
avatar
ta námitka je trapná už z principu, protože bys musel nějak přimět počítat Radeon jen v 1D, ne 4 či 5D
Chce to totiž logicky uvažovat ne jen jednostraně koukat na to že NV má více taktované shadery, které jsou ale jen 1D, zatímco Radeon to bohatě dorovná a mnohdy předežene 4/5D architekturou
A otestovat výkon pamětí jde velmi jednoduše, podtaktovat je u Radeonu na frekvenci GF560...

Nastavit rovnaké frekvence GPU i RAM je nejrozumější způsob jak zjistit výkon jádra. Jak píše člověk podemnou, jsou dány sice referenční takty, ale aby se mohlo vykřikovat že 114tka je slabší tak je třeba udělat co nejvyrovnanější podmínky a pak hodnotit - ono když má 560 o gigahertz nižší takt paměti tak se to na výkonu projeví, ikdyž NV z paměti tolik netěží jako AMD, ale 1Ghz už se projevit musí, a proto je 6950 "o chlup" lepší.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 13:51:00
avatar
ty si to chtěl srovnávat ;)
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 15:43:50
avatar
ok, nemá cenu se dohadovat, ale jen jsem chtěl poukázat že je to prakticky výkonově nastejno a nemá cenu někoho vynášet jako jednoznačného vítěze.

P.S: ale chápu tvůj příklon pro Radeon protože jsi příznivec vícemonitorů a tohle na GF nelze.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 16:35:37
avatar
lze, jen musíš mít dva nebo počkat na GTX 590 .... ne to nemá se třemi monitory co dělat, to je čistě tehcnologická záležitost, faktem je, že efektivitou i pokročilostí čipů na 40nm NVIDIA zaostává za AMD ... a od toho se odvíjí i zbytek ...
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 17:30:30
avatar
jasně že efektivita je na straně AMD, aby ne když už s 40nm experimentovali na HD4770. Ale jen jsem chtěl poukázat že GF560 není proti 6950 žádný slabý partner. Teď to bude hlavně otázka kdo lépe a rychleji bude ladit ovladače.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 20:10:19
avatar
nikdo netvrdí, že je slabý, jen není v ničem lepší ... a co se týká ovladačů, jistý potenciál má hD 6900 se svou 4D architekturou, jinak bych už nic nečekal, G500=G400 a HD 6800=HD 5000, takže těžko nějaké větší novinky.

To větší rozdíly budou v tom, kolik nových DX11 her si jednotliví výrobci vezmou pod sebe a kolik DX11 her bude vyvíjeno a optimalizováno na AMD a kolik na NV, loni to bylo dost jednoznačné ...
mimi.vx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-29 23:42:58

na stejne freq? proc ? na porovnání je referencni specifikace (na te je provozuje 95% uzivatelu) .... ty technologie jsou tak rozdilne ze vykon na mhz u nich nema cenu porovnavat ...

a pokud GF114 potrebuje byt vysoce taktovana jak gpu tak tam aby porazila referencni 6950 tak je pomalejsi protoze procentuelne stejne pretaktovana 6950 bude zase o to rychlejsi
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 14:03:35
avatar
on ten rozdíl je nějakých 20Mhz a to s výkonem prakticky nijak nezahýbá, ale o gigahertz více taktovaná RAM už ano.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-29 23:48:11
avatar
FERMI architekutra nedokáže vytěžit z vyšší frekvence pamětí, vadí jí vyšší latence .... proto nepoužívá 5-6GHz moduly ;) nemluvě o jejich ceně ...

jádra stejně výkonná? GF114 v plné specifikaci a s vyšší frevkencí jádra i shaderů stačí jen na RV970 v nižší specifikaci a na nižší frekvenci .... ;) Takže být tebou byl bych opatrný na to co říkáš, faktem je, že GTX 460/560 na jednu HD 6950 výkonově lehce ztrácí, takže duální GTX 560 na frekvencích 560 nemá na to, aby překonala duální HD 6950, která navíc bude mít jádra v plné specifikaci a škálová HD 6000 v CrossFire je až neuvěřitelné ....

Jinak vyvozovat můžeš závěry jen z grafik s parametry jak jsou na trhu, nějaké kdyby je ti houby platné, GTX 500 na trh s 5GHz RAM nechodí ... proč? To jsem uvedl výše ...
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 13:37:03
avatar
Odkaz
Pre nemecky hovoriacich... podstatný je ten posledný odstavec na samom spodku stránky... V dnes najrozšírenejšom rozlíšení 1920 je rozdiel len 6%. V 2560 je to potom trošku viac. A nie, že mi napíšeš, že na také malé rozlíšenie si nikto CF alebo SLI z tých grafík nekúpi...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 13:43:10
avatar
ne nikdo normální si to na 1920 rozlišení nekoupí, koupí so to na 3 monitory ... logicky, co by s takovým výknem na 1 monitoru asi dělal ...

jinak v v nejvyšším testovaném rozlišení 2560x1600 s 8AA je to plychta ... a SLI 570 ze které by duální GTX 590 byla frekvnečně udělaná, prohrává i s HD 6950 CF ;) přesně podle očekávání ...

až tyhle karty, v našem testu najdeš test na 5760x1200 rozlišení, což je to, pro co jsou obě udělané, vymyšlené a to jak je bude většina potencionálních majitelů používat ...
Neutron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 13:56:13
avatar
z 5Ghz ne, ale s 4,8Ghz už ano, takže žádné kdyby, ale reálné produkty.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 01:32:12

A kde je k mání GTX560 s 4,8GHz, já našel jen GTX560 Ti s 4,6.. . Ono je pak těšké testovat grafiky, které nejsou ani na trhu.. . Jestli se pletu, tak dej link protože tu grafiku bych opravdu rád viděl...
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 09:20:46
avatar
Asi myslel Sparkle Calibre X560, kde je k mání netuším, ale nejspíš k mání bude
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 12:08:39

Jestli myslel tuto, tak to beru vypadá opravdu dobře. Ale na trhu ještě není, takže testy zatím nebudou. I když by to byl hodně zajímavý test, třeba se později dočkáme. Ale protože se jedná o nereferenční OC Edici, tak by se měla testovat taktéž s HD6950 OC Edicí. Jinak by tento test neměl žádný význam, pokud by byla jedna OC verze a druhá referenční..
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-29 22:50:52

Já doufám že GTX590 výjde co nejdříve, alespoň bude s čím srovnávat HD6990. Sice nevím jak je na tom zapojení ve SLI, ale že CrossFire funguje opravdu dobře můžu potvrdit. A jsem hodně zvědavý, na souboj dvou grafických Gigantů. Ale osobně si myslím, že výkon GTX590 bude těsně pod HD6990, ale je to samozřejmě jen odhad, takže mír.. . Ale pokud bude nějaká HD6970x2, tak je jasné že se opět stane nejvýkonnější grafikou světa.. . Ale nVidii držím palce, je vidět že se opravdu snaží a konkurence je zapotřebí..
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 01:40:13
avatar
To,že bude mit 6990 jen 2GB mě nepotěšilo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 01:48:43
avatar
není to potvrzený, ale myslím že se 4GB by se do 300W prostě nevešly ... dyť jen HD 6950 2GB má maximum 200W ..
Anonymní  2011-01-30 11:45:41

No ale ten 1 GB pamate moze high-endovu kartu v najvyssich rozliseniach vykonovo dostat na kolena, vid napriklad HD 5970 v niektorych hrach v rozliseni 2560x1600.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 11:47:17
avatar
no jo , ale jak se chceš dostat se 4GB grafikou do 300W?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 12:19:27
avatar
a kolik mají paměti spotřebu, orientačně? Já na svojí HD4850 přetaktoval paměti kam to šlo a ani na nich nemám žádný chladiče, jen je ofukují větráky. Teplotu mi to hlásí max 63 stupnu. Takže spotřeba pár watů. DDR5 mají navíc nižší napětí, tudíž spotřebu než moje DDR3.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 13:04:54

Nižší takty. Kvalitní chladič a externí napájení. Doma nataktuji. Většina OC karet má oficiálně malý nárůst taktů, ale veliký potenciál zvýšení výkonu.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 09:00:21
avatar
Určitě dobrý tah 2GB 6990 verze překoná GTX580 i v nižších rozlišeních a DX9 hrách a dražší 4GB 6990 verze bude proti GTX595. Jsem zvědavý, jestli Nvidia konečně něco vykouzlí
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 08:54:09
avatar
Otázka zněla zda se má 6990obávat já myslím že ne ale hlavně zase bude o čem psát co číst a hlavně testíky.
Richardv2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 09:44:49

GTX560 neni zas tak spatna karta, kdyz uz se u nas da sehnat od 5.4K tak je to dle meho velice solidni cena za vykon
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 11:48:23
avatar
nikdo netvrdí, že je špatná, jen není ničím výjímečná a kolem ní je několik minimálně stejných, či v některých ohledech i lepších a výhodnějších modelů ...
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 10:09:00

Ako je to s podporou crossfire v novych hrach? Ked vyjde nejaka nova hra povedzme teraz Crysis 2 tak funguje to hned alebo vzdy treba cakat na novu verziu ovladacov v ktorej budu crossfire profily pre danu hru. Alebo je to individualne a niektore hry maju tu podporu uz v den ich vydania?
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 11:30:20

Pokud vím tak crossfire funguje hned, a u mě zatím všude jak v nových tak i ve starších hrách, nová verze ovládačů jen zvyšuje výkon. A pokud jde o Crysis 2, tak tam zcela jistě crossfire fungovat bude, ale jak dobře a jestli se nebude muset zvedat výkon pomocí nových ovládačů, se uvidí až po vydání hry. Ale co jsem četl, tak zrovna tato hra by měla jít hlavně přes CPU, asi něco jako GTA4. Crysis 2 by měl mít podporu až 8-mi jáder, ale jak to opravdu je se dozvíme až po vydání..
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 11:44:19

Ok dik, ja som bol v domneni ze podpora prichadza az s vydanim novych ovladacov.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 12:21:59

Není zač, já měl problémy v některých hrách s HD3870x2, ale od těch dob se naštěstí hodně změnilo(k lepšímu). Jak se říká všechny začátky jsou těžké, teď je podpora crossfire skvěle vyladěná..
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 14:02:33

A co sa tyka microstutteringu tak ako to vidis? Mna najviac odradzalo prave ten omyl ze nebude to fungovat hned pri vydani hry.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 15:21:15

Co se týče microstutteringu ve hrách tak jsem v klidu, myslím že problém synchronizace dvou grafických jader při zapojení do crossfire byl už částečně vyřešen. Microstuttering se ještě částečně projevuje při zapojení dvou HD5970 kde zapojení těchto dvou grafik až tak dobře nefunguje, ale u jedné HD5970 se tento problém už skoro vůbec neobjevuje. Takže u nových HD68xx/HD69xx se bát nemusíme, alespoň doufám.. . Je to jen můj názor, a pokud se pletu tak mě opravte.
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 10:51:26

Za prvé obrovský OC potenciál končí na 300W, prozatím ukazovaný HD6990 nesl pouze 6+8 pin, tedy maximum 300W, takže i kdyby byl OC potenciál sebelepší, pokud nebude energie, tak ho stěží lze využít.

Za druhé „Už dnes vím o pár modelech, které se na světlo dostanou až zhruba za půl roku.“ a v diskuzi pak píšeš „vzhledem k tomu, že 28nm grafiky letos nehrozí, tak vyčkávají aby nevystříleli všechnu munici“ čímž si krapet protiřečíš.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 11:38:00

300w neni žádná hranice, do té grafiky půjde protlačit daleko víc
greg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 12:55:37

Na fotografiích HD6990 které se tu objevili nedávno je 1x 6pin a 1x8pin, což znamená, že více než 300W se do karty oficiálně dostat nedá, 75+75+150W.
Anonymní  2011-01-30 11:48:54

Tym samozrejme myslel nereferencne modely HD 6990.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 11:50:09
avatar
0já tam žádné protiřečení nevidím ... 28nm modely nepřijdou a pár nereferečních 40nm modelů, jež ale vyjdou zhruba do půl roku, se ještě chystá ...

možná by to chtělo přemýělet ;)
Vilík [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GTX295 2011-01-30 12:18:29

Vlastně od posledního duálního modelu GTX 295 GX2, která však dorazila s obrovským zpožděním za konkurencí a nepředvedla o nic lepší výkon, NVIDIA už výkonově na AMD Radeon dlouho zaostává.

Lepší výkon=vyšší výkon. Takže GTX295 neměla oproti HD4870X2 vyšší výkon? Testy mluví trošku jinak.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 12:34:41

Jo, to byla krásná grafika, ta se opravdu nVidii povedla. A pokud vím tak do vydání HD5970, to byla nejvýkonnější grafika. Sice ne dlouho ale byla..
Vilík [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 12:43:38

Tak to bylo. Jan "DD" Stach má krátkou paměť.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 12:54:15

Podle mě asi "DD" myslel, že až po vydání GTX295 už nic moc nVidia neukázala. Alespoň nic, co by nějak zásadně ohrozilo AMD a jejich HD5970.
Vilík [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 13:18:09

Takže on napsal, že GTX295 neměla o nic lepší výkon, ale vlastně tím myslel, že Nvidia nic moc po vydání GTX295 nepředvedla. Díky za vysvětlení, tohle by mě nenapadlo.
alosaurus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 15:26:19
avatar
Viliku,neměl by si raději prvně dostudovat základní školu,než sem napíšeš zase nějaký blábol. My tu chápem,že máš v komplu světle zelenou kartu a si s ní jistě spokojený,ale není třeba se za tu svoji značku tady tolik bít. Souhlasím s DD a také si dobře pamatuji ty tanečky kolem GTX 295
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 13:32:46
avatar
Povedla??? Tu kartu mám v krabici, kolega ji také chvíli používal, pak ji zahodil, žrala jak prokopnutá a funkčnost na dva monitory děsná.

byla to nouzovka protože od srpna do ledna neměla NV nic, co by se HD 4870 X2 přiblížilo a duální grafiku NV neplánovala. První verze se dvěma PCB byla strašná, přišla s půl ročním zpožděním a výkonově to byla jen plychta (sorry ale při půl ročním zpožděním předvést jen o pár % vyšší výkon při vyšší ceně a spotřebě a mizerné funčnosti na dva monitory) také se do výroby vlastně nedostala a na trhu zůstala jen ta úvodní várka několika málo karet, takže se čekalo na tu verzi s jediným PCB, která dorazila o dalších 5 měsíců později a nabídla stejný výkon jako ta první (trochu málo), to už HD 4870 X2 byla na trhu rok a na svět se dostávaly první fotky HD 5970, která vyšla o pár týdnů později ... takže nejvýkonější? při té vyrovnanosti dost těžko, rozhodně ne tak, ajk dominovala HD 4870 X2 více než půl roku a jak dominuje HD 5970 už více než rok ...

za nejvýkonější grafiku se dala rozhodně považovat jen ASUS MARS, což ale byl narefereční duální model GTX 285 GX2, ta byla nejrychlejší ... ale také dorazila také dost pozdě a nebyla to refereční grafika NVIDIA. To už se o ARESU říci nedá, protože ten vychází parametrově z refereční HD 5970 4GB.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 14:09:13

Souhlasím se vším co jsi napsal, já netvrdím že neměla GTX295 nedostatky(např. provozní vlastnosti). Někomu se líbila někomu ne, ale nejvýkonnější grafika to byla, sice jen chvíli a o pár % ale i to se počítá. A o to zřejmě Vilikovi hlavně šlo, a na to jsem také reagoval.. . A nikdo samozřejmě nepochybuje, že HD5970 je už více než rok nejvýkonnější grafika, a bude dokud ji nenahradí HD6990.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 14:54:47
avatar
jo klasické slovíčkaření, aby bylo DDho za co popotahovat, je mi to jasný
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 15:28:28

..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 13:14:35
avatar
já mám paměť velmi dobrou ... karta dorazila v první verzi se dvěma PCB v několika málo kusech s velkým zpožděním po HD 4870 X2 a měla jen o málo vyšší výkon (ne všude) za cenu nedostupnosti, vyšší ceny atd. pak jsme čekali řadu měsíců na novou verzi s jediným PCB, která dorazila s velkým zpožděním až v létě, ale nepředvedla nic lepšího a to už se za pár týdnů chystal na trh HD 5970, který vládne dodnes ...

takže možná byste si měl osvěžit paměť, ale já vím že s tím někteří máte problémy ... já ty karty testoval, takže vím jak to bylo ...
Vilík [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 13:25:13

V článku je napsáno, že GTX295 neměla o nic lepší výkon oproti konkurenci(HD4870X2). Teď tu píšete, že měla GTX295 vyšší výkon. To si vzájemně odporuje, takže logicky může platit jenom jedno tvrzení.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 13:45:16
avatar
no sorry, jestli ti 5% výkonu po půl roce zpoždění na jinak téměř nesehnatelné kartě přišlo jako výrazně lepší při tom všem okolo, tak pardon ...

ale chápu, že to pochopit nechcete, Na rozdíl od vás tu kartu mám osobně! nejsem žádný fanATIk, na tu kartu jsem se těšil, ale byl jsem hodně zklamán, vím o čem mluvím a proti HD 4870 X2 byla horší, ne výkonově (proto to o nic lepší), ale funkčně byla strašná, měl jsem dva monitory a bylo to utrpení s ní, a na jednoPCB verzi se čekalo dalších mnoho měsíců ... HD 4870 X2 jsem používal pak až do vydání HD 5870 ...

PS: jak HD 4870 X tak GTX 295 jsme neprodával, mám je do současnosti schované ... skutečně to na mě nezkoušejte, měl jsem obě v PC dost dlouho, vím o čem mluvím ...
Baal_CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 15:04:44

Ježiš, ta spotřeba, velikost čipu a cena bude určitě hrozná. Ta karta se podle mě nevyplatí a to ani kdyby porážela 6990 o hodně, což nebude.
Tripper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 18:53:26

Spotřeba v tomhle segmentu GK nikoho nezajímá,velikost čipu už vůbec ne,tady de pouze o výkon a prestiž.
Baal_CZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-31 23:37:21

Podle mě jsou provozní vlastnosti dost důležité v každém segmentu. A pokud bude obrovský čip, tak i ta cena bude obrovská a AMD má hned navrch
Tripper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-02-01 15:56:39

Nejsou,na spotřebu se kouká tak max.v mainstremu,v higendu se na to nehraje.Tyhle karty nejsou pro lidi co koukaj na spotřebu,primarní je výkon,nic vic nic mín.
Coolek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-30 21:01:59

Podle mě nejlepší, koupit si dvě hd 6970, než přijít o 2gb a obětovat frekvenci jen kvůli tomu, aby to vše bylo na jedné kartě.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-31 10:16:42

Pokiaľ bude mať HD6990 vyšší výkon ako GTX580 (o čom sa nepochybuje), tak existuje veľká pravdepodobnosť, že by Nvidia chcela vyrobiť duálny model.

Je to z jeného prostého dôvodu - mať najvýkonnejšiu grafiku sveta je určitá "prestíž" a firme to robí hlavne reklamu. V tomto momente je úplne, ale úplne jedno, že jej výroba je viac nákladnejšia ako u AMD, že by mala horší pomer výkon/watt a podobne

V prvomrade si treba uvedomiť, že takúto grafiku si kúpi možno 1% zákazníkov a tým tieto neduhy nevadia, zatiaľ čo ostatných 99% bude tieto neduhy rozoberať v diskusiach, rezenciach a podobne

Ide čisto o reklamnú a marketingovú záležitosť, samotná Nvidia z nej nezbohatne, ale urobí to dobre jej egu a má to hlavne vplyv na kupujúcich - takých ktorí problematike nerozumejú a kupujú podľa odporúčaní predávajúceho - Nvidia má najvýkonnejšiu grafiku na svete, tak mi tam od nich nejakú lacnú dajte
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-31 11:11:43

Ale ona už duální model vyrábí.. a je možné že už v únoru bude na trhu, aby mohla konkurovat HD6990.
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2011-01-31 11:33:02

Hej, hej, skôr to bolo myslené, že ho aj skutočne uvedie na trh
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Dragon Age: Inquisition můžete mít zdarma
Dragon Age: Inquisition můžete mít zdarmaPátek, 17 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 487x
Komentářů: 0
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1178x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1492x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1383x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1819x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1179x
Komentářů: 0