Na GTX 480 stačí HD 5870 OC, žádné HD 5890 v dohledu ani slevy – GTX 470/480 budou drahé Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 23 březen 2010
altS blížícím se dnem vydání GTX 470/480 se upřesňují informace …

 

 

GTX 470/480 se vám brzy představí v recenzích. Jak jsem si myslel, jsou omezeny na výrobce většinou vyrábějící výhradně NVIDIA grafiky, kteří v uplynulém půl roce zažívali krušné chvilky. Největší kus z těch pár tisíc kusů jader GF100 revize A3 získal PALIT, ZOTAC, XFX a další velcí/malý partneři NVIDIA, kteří na konkurenční grafiky HD 5800 koukali hodně zkroušeně, protože je nevyrábějí, nebo nejsou hlavními odběrateli ATI čipů, takže jich moc neměli.  Velcí výrobci jako ASUS, GB, MSI se dostanou na řadu s GTX 470/480 později, pokud někteří vůbec, protože s první sérií A3 GTX 470/480 je to takové zvláštní.

Aktuálně NVIDIA rozeslala sample grafiky i místním novinářům, takže už je mají i ti, na které se dříve nedostalo dříve. Nicméně na úvodní testy si s tím budeme muset vystačit. V našem případě jsme na prvních místech seznamu u prodejních verzí, mám potvrzeno, že přijdou, ale jen ve velmi omezeném množství a dokonce i ti nejvýznamnější výrobci grafik budou mít na testy vyhrazeny třeba jen po jednom kusu od každého modelu! Známé jsou také definitivně konečné zaváděcí velkoobchodní ceny úvodních pár kusů GTX 470/480 a také počty úvodních dodávek.

Už minulý týden byly první náznaky cen a informoval jsem vás o tom, že ceny GTX 470 nebudou ani zdaleka o 2000 níže než HD 5870, jak si někteří vymýšlí a lžou vám do monitorů a GTX 480 se pod 10 000 nedostane také ani náhodou. Velkoobchodní ceny jsou 8500 korun včetně DPH za GTX 470 a 12 000 korun včetně DPH za GTX 480. A to prosím ještě neváhejte, protože bude hůř. Tyto ceny totiž vůbec netěší obchodníky ani výrobce grafik. Jsou totiž opravdu extrémně nízko a nechávají jen minimální prostor pro marži vzhledem k ceně konkurenčních modelů, kde se nákupky pohybují výrazně níže – ty výše uvedené ceny jsou velkoobchodní, distributorské, žádná marže pro maloobchodníky! ATI totiž nasadila ceny HD 5850/5870/5970 tak nízko, že nenechala výrobně výrazně dražším GTX 470/480 v podstatě žádný prostor, který si nevytvořily ani svými vlastnosti. Ale o tom jsem vás také informoval, byl jsem některými napadán, že si vymýšlím a že naopak dokonce vydání GTX 470/480 sníží ceny HD 5800 grafik. No to ani omylem. Jsem stále přesvědčen o tom, že běžné ceny GTX 470/480 ať už budou nebo nebudou skladem, se budou za 2-3 týdny pohybovat kolem 9000 za GTX 470 a 12 500 korun za GTX 480. Grafiky GTX 470/480 s výkonem +5-10% nad HD 5850/5870 a mnohem horšími provozními vlastnostmi (nemluvíme o zanedbatelných 10-20W rozdílu), prostě vedle HD 5850/5870 modelů za reálné běžné koncové ceny 6500/8500 korun nebudou moc zajímavé.  Na rozdíl od toho, co si někteří myslí, opravdu nevěřím tomu, že by je NVIDIA neudala, těch pár tisíc karet se snadno ztratí v soutěžích (vím o několika jen u nás, kde jsou GTX 470/480 jako ceny), něco se nechá partnerům a zbytek se prodá nadšencům a fandům. Až pak se bude řešit, co dál … Současná situace s monopolem TSMC na 40nm výrobu současných výkonných GPU, neslibuje žádnou možnost pro AMD-ATI využít situaci a urvat pro sebe větší část trhu, nemá kde vzít GPU, takže NVIDIA má svůj odbyt i proto zajištěn ....

Samozřejmě se ale oči upínají i na AMD-ATI, jak se s konkurencí GTX 470/480 vypořádá. ATI se ale dobře připravila a už víte o nové verzi ovladačů, která poměrně slušně zvedně u HD 5850/5870 výkon a karty tak srazí rozdíl proti GTX 470/480 na minimum, takže se připravte na flame diskuse a dohady o tom, zda je 2-5FPS náskoku tam lepší než 2-5FPS ztráty jinde. Ale to je jen část protiopatření ATI, které samozřejmě chce udržet své pozice a více než dobře rozjetou situaci (pro AMD) …

(2GB OC Edice HD 5850 -  Rychlejší, levnější, tišší, chladnější a úspornější než běžná GTX 470?!)

Tím druhým opatřením je konečně vydání odkládaných OC verzí HD 5870 a vydání 2GB verzí HD 5850/5870. 2GB paměti totiž u HD 5800 znamenají v průměru 4-5% výkonu proti 1GB verzím, což není v tak vyrovnané situaci úplně zanedbatelné. Brzy vám povíme více, protože na cestě už je nový Radeon HD 5850 Toxic od Sapphire, který má právě 2GB a srovnáme ho s 1GB verzí, kterou jsme vám ještě neukázali, protože jsme o 2GB verzi věděli a ukazovat 2x stejnou kartu bylo trochu plýtvání časem. Takže čekejte recenzi TOXIC HD 5850 a srovnání vlivu 1GB a 2GB paměti. Tyto OC verze 2GB HD 5850 si rozhodně s výkonem GTX 470 nezadají, dokonce ji i předčí a pořád budou mít TDP pod 200W a tedy budou méně topit, k čemuž se GTX 470 se svými cca 220W ani nepřiblíží. A budou stát stejně …

(HD 5870 1GHz - nejvýkonější jednočipová grafika světa?)

HD 5870 2GB OC pak míří proti GTX 480. Za 12 000 korun, co bude stát referenční GTX 480, nabídnou ATI HD 5870 2GB OC stejnou nebo vyšší porci výkonu. AMD se údajně nechalo slyšet, že na srovnání výkonu referenční GTX 480 jí stačí model HD 5870 lehce přetaktovat na 900MHz na jádře a 5000MHz na pamětech, což zvládne každý referenční půl roku starý Radeon HD 5870. A to připomínám, že kvalitní HD 5870 OC edice jsou schopny provozovat takty kolem 1100MHz na jádře s tím vzduchovým chlazením. TDP samozřejmě naroste přes 200W, ale pořád hluboko pod TDP modelu GTX 480, které je minimálně 250W, na vyšších taktech atakuje 300W. Mimochodem objevuje se potvrzení mých včerejších odhadů, že NVIDIA má v záloze revizi B1 (ať ji pojmenuje, jak chce GTX 480 Ultra, Mega, GTX 512 Super OC, GTX 480 +++ apod.) připravenou na Q3 2010 (7-8-9/2010). Ta by měla mít vyhrazeno těch 512 jednotek v jádře, proto se teď GTX 480 objeví s 480SP – kvůli výtěžnosti, což je další zklamání, leč se to dalo čekat, a další potvrzení mých starších slov, za která jsem byl také popotahován, že si vymýšlím. Frekvence chystané B1 revize by také měly být hodně vysoko (na poměry NVIDIA) a to na 725MHz+ TDP ale bude v základu na jednojádrovou grafiku vážně šílených 295W! GTX 480 bude vydána se 480SP s A3 čipem, frekvence má být 700MHz pro jádro při TDP 250W, objeví se ale také OC edice s frekvencí 725MHz, což ale zvýší TDP na 275W. Jak dlouho bude AMD držet na trhu OC edice HD 5870 je otázka. Je otázka, zda se vůbec něco jako Radeon HD 5890 objeví a zda AMD rovnou nevydá HD 6000 – protože čert ví, co to vlastně bude a jít do rizika 32nm výroby? No nevím …  

Ze zkušenosti s 55nm RV770-790 víme, že RV790 bylo optimalizované RV770, které ale v referenčním provedení mělo jen o málo vyšší takty. Vzhledem k tomu, že současné RV870 se dokáže normálně pohybovat mezi 1000-1100 se vzduchovým chlazením, je otázka co by RV890 vlastně mělo přinést. Opravdu nevím o moc více než vy – něco ano, ale nic, na základě bych si dovolil vám dávat nějaké konkrétní predikce, kdy a co se objeví. Je zajímavé, jak dokáže tajit své plány na nejbližší měsíce. Nicméně podle dříve oznámených plánů myslím, že v Q3/4 něco nového představí. Bylo by s podivem, kdyby AMD mělo od vydání RV870 v říjnu loňského roku nohy na stole.

(GTX 480 vs HD 5970 - stejná spotřeba, podobná cena a 20-50% výkonového rozdílu?!)

 Situace ve vyšším segmentu se tedy zdá vyřešená. ATI Radeon HD 5800 dostanou po půl roce alternativu, skutečně ale spíše jen alternativu, než konkurenci, protože nové GTX 470/480 s cenou grafik HD 5800 nepohnou ani o píď. Spíše naopak, díky poměrně nízko nastaveným cenám a schopnostem ATI HD 5800/5900 grafik, které ale odpovídají nákladnosti těch grafik, nemohou být ty nové GTX 470/480 tak drahé, jak by si konkurence představovala, protože to prostě výkonově neodůvodní. Jak jsem ale psal dříve, GTX 470/480 vlastně vůbec nic na trhu neřeší. HD 5970 je jediná volba pro příznivce maximálního výkonu, jedna GTX 480 na HD 5970 zdaleka nestačí … Dvě GTX 480 topí, jak dvě HD 5970 nestojí o moc méně, ale výkonově je SLI GTX 480 dost tristní řešení – někdo může argumentovat něčím, jako že jeden čip je pro některé lepší než dva, ale to už je argument, který dnes má stejnou váhu, jako prohlášení, že slunce se točí kolem Země. Duální řešení fungují, fungují výborně, a HD 5970 2GB je o desítky % rychlejší než cokoliv jiného, nová 4GB OC verze přidává další desítky %, takže prostě není o čem diskutovat.  NVIDIA se v žádném případě nebude moci chlubit nejvýkonnějším grafickým řešením na trhu, kvůli čemu ale GF100 vyráběla. Bude se snažit chlubit tím, že má nejvýkonnější jednojádrovou grafiku, podle toho vypadá i její oficiální prezentace, ale to také není nebo nemusí být úplně pravda. GTX 480 nemusí být zdaleka nejvýkonnější jednočipová grafika. Na trh dorazí spolu s ní edice ASUS HD 5870 2GB R.O.G. a také MSI HD 5870 Lightning, které rozhodně budou mít do souboje o nejvýkonnější jednočipovou grafiku, hodně co říci. Budou mít vynikající kvalitní zpracování a chlazení, a na taktech 1,0-1,1GHz nevím, jestli bude GTX 480 vůbec stačit napájení a chlazení na nějaké větší OC, aby je výkonově dohnala …

Nedivím se, že je mezi námi dost čtenářů, které ty řeči kolem grafik jako GTX 470/480, či HD 5800/5900 už poněkud štvou. Většinu zákazníků (75% minimálně) zajímají grafiky s cenou maximálně 5000-6000 korun a tedy dobrým poměrem cena-výkon s dostatečným výkonem pro běžné hraní a s nízkou spotřebou. Tam se žádná DX11 grafika NVIDIA ještě dlouho nepodívá, ATI HD 5000 série tam nadále zůstává naprosto jasná volba pro každého, kdo ví, co kupuje. HD5830/5770/5750/5600/5500/5400, ty všechny nemají a ještě dlouho nebudou mít žádnou srovnatelnou konkurenci …. Takže FERMI GTX 470/480 je tady, po půl roce slibů a čekání a flame diskusí o tom, jak to bude skvělé, až tu budou a o tom, jak nemáte věřit všemu, co vám na DDWorldu údajně nalžou, je téměř zde a to tehdy a skoro takové (přecenili jsme jej), jaké jsme vám ho na DDWorldu slibovali už v loni. A na trhu se změní přesně to, co jsem říkal už před mnoha týdny – velké NIC! Snad alespoň z pohledu technologií budou zajímavé, když už z pohledu ceny, poměru cena-výkon, absolutního výkonu, spotřeby a provozních vlastností ne. Jedno je jisté, tohle jsou definitivně poslední dny zákaznické nejistoty a poslední momenty, kdy si ještě mohou někteří dovolit tvrdit, že vám lžeme a prezentovaná data, predikce a informace od dobře informovaných zdrojů nejsou správná – za pár dní už bude jasno.

Škoda jen, že to začne celé nanovo …. Něco ve stylu njn. GTX 470/480 se sice moc nepovedlo, určitě za to můžou lidi jako Honza Stach, kteří tu NV pořád pomlouvají, nedovolí jí malovat PR a Marktingem ty světlé grafické zítřky a NVIDIA snížila takty a výkon a zvýšila spotřebu u nových grafik jen proto, aby Honzu Stacha potěšila. Ale počkejte, až přijde B1 revize, FERMI2, či FERMI3, to bude trhač asfaltu, ze kterého se posadíte na zadek, to bude muset ATI předražené Radeony zlevňovat a krachne, však uvidíte … já jsem sice optimista, ale vidím trh jako celek a pochybuji, že se letos nějakého vyrovnání situace a cenové války dočkáme. Návrh čipu je běh na dlouhou trať, a NVIDIA nemůže ořezat GF100 na stejnou velikost jako RV870 a mít stejný výkon i stejnou výtěžnost a výrobní náklady. Občas si myslím, že si to někteří představují jak pekárnu, co ráno uplácá těsto a v poledne už peče rohlíky …

Zdroj: DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Allesgute [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:19:39

"ze ja deb*l si kupoval novou nvidii"

citace z fora o par tydnu pozdeji
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 19:32:42

To potom ale nebude nVidiot kdo to řekne. Ten by si to nikdy nepřiznal.
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:24:44
avatar
Ti co věděli, tak se jim to potvrdilo a Ti co nevěděli, tak jsou myslím zklamaní. Někteří tu do nás hustili opravdu "zaručené" informace a jen neználek jim naletěl. Fermi může být dobrá karta, ale všichni od ní očekávali více. Takže jsme rádi, že tu bude a to je tak všechno.
PS: Trhač asfaltu se nekoná, bohužel

Edit: ty palce dolů za co prosím?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:33:07
avatar
ty palce doů jsou od notorickcých klikačů, kteří spamují tímto způsobem ... neboj, brzy si na ně posvítíme ...
ch4ser [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:19:05

StejnĚ jako poslední články na DDworld GTX bude drahá a žravá Čteme to tu pořád a víme, že jsi přiznivce ATI. U nás v jednom nejmenovaném skladě je už 800 předobjednávek na GTX 470. Lidi si většinou pamatujou značku a ne už ty kecy dál a když je všude jen Nvidia a ještě ve spekulacích, tak ti neznalí takhle uvažují... Ale myslím je zbytečné se tadyk dále vyjadřovat. Spíše už jsou to kecy, neboť jsem to tu přestal poslední dobou číst, ale to jen tak na okraj než dostanu další ban
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:25:31

800 lidí si objednalo něco, u čeho není jasný ani výkon ani cena?
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 00:05:58
avatar
jasne.. ved to kupuju na velku noc namiesto Kinder vajca! prekvapko v zelenej skatuli
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 15:26:43

Škoda že tak 90% z nich bude na tu kartu čekat další měsíce.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 00:42:47
avatar
jak jsem napsal v článku ... nemám nejmenší pocyhbnosti o tom, že by se těch pár tisíc grafik, co se na světě objeví, neudalo!

To že je GTX drahá, žravá přeci není důkaz že fnadím ATI chjo ....
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Rozumní lidé a ti ostatní 2010-03-24 08:43:40
avatar
Někteří to bohužel nikdy nepochopí. To je jak fanatismus (nemyslim to na ATI :-D). Připomíná mi to fanoušky fotbalu. Ti rozumní chodí na fotbal a ikdyž jejich oblibený tým dostane gól od protivníka tak mu taky zatleskají za pěkně daný gól. A ti druzí se budou zastávat jenom toho svého týmu za každou cenu - i kdyby byli nejhorší na světě tak budou tvrdit tvrdošíjně bez ohledu na pravdu a každého přesvědčovat, že jejich tým je prostě nejlepší. Takže si z toho nic DD nědělej. Ono to není jen v oblasti IT.Víš jaký je nejhorší případ lhářů? Když lžeš sám sobě a ještě tomu věříš! :-D
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jenze 2010-03-24 10:20:52
avatar
z tech tvych prispevku to opravdu tak vyzniva. Mozna jsi nastvany na PR zvasty zelenych, ale to neznamena, ze jejich nova architektura a karty samotne jako HW jsou spatne. Bohuzel, ve tvych clancich uz tak nejak chybi nejaky ten projev "nadseni" pro novou technologii, stale jen omilas prejmenovavani, trhace asfaltu apod. Ja si treba myslim, ze ty karty budou dost dobre do profi a poloprofi segmentu a ze je jen velka skoda, ze nejsou hry zalozene na raytracingu, tam bych tem kartam veril.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 10:36:11

Na raytracing v nejakom lepsom rozliseni tieto karty stale nemaju ale naslapnute to uz je. Tiez sa mi architektura a moznosti karty pacia. Uz len dokopat to po HW stranke...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 19:39:31

K čemu je lidem jako jsem já to, že karta bude super v profi sféře? A kde bereš tu jistotu, že bude tak skvělá? Porazí konkurenci?
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Treba 2010-03-25 13:07:20
avatar
proto, ze primarni urceni teto technologie je pro cloud-computing, coz je asi budoucnost aplikaci, a pro vypocty obecne. A nemusim teda nejak podotykat, ze prave vypocty a simulace prinaseji do vyzkumu uplne novy rozmer - zadne slozite realne modely a testovani apod., coz je plus pro vsechny lidi, tzn. i tebe, nebo ne?

A jestli porazi konkurenci? To nevim, ale pokud vim, tak tahle architektura snad zatim zadnou obdobu (snad odlozene Larrabee) a tudiz konkurenci momentalne nema. Promin, ale srovnavat architekturu GPU na zaklade hernich testu, z toho uz jsem davno vyrostl, ted musim zivit rodinu a ne travit hodiny u games (i kdyz bych nedky i rad v klidu "zaparil" ).
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 14:00:44

Matlat profi segment a herni segment radobyargumenty dohromady to se ti teda povedlo....

Nekdo snad brani nVidii udelat zvlast jadro pro profi segment a zvlast pro herni trh????? Uz tu PROSIM PRESTAN pouzivat pro herni karty radobyargumenty typu ma profesionalni zamereni, protoze jestli ma tak at se pouziva pouze v profisfere a za profiprachy a ty si je za profiprachy kupuj kdyz mas pocit ze je doma vyuzijes(jako ze nevyuzijes ani omylem, nejakej par strankovej pidi kod C++ urco neni to co tu kartu zatizi, natoz vyuzije).....

Proste laskave pockej az vyjdou testy a uz ji tu prestan dopredu obhajovat ju? Pak muzes brecet ze ma slaby vykon proto ze to je profikarta za amatersky penize.....
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A co 2010-03-26 08:04:21
avatar
potom jsou vlastne soucasne profi karty? Pokud vim, tak jsou to obycejne karty, ktere maji vylepseny bios a kvalitnejsi HW. Ale podstatny rozdil je v tom, ze prave tyhle karty vydelavaji firmam penize, stejne jako serverova CPU. Takze co je na tom, ze to, mozna, NV vzala z opacneho konce? Zamerila se primarne na vytvoreni HW pro profi a poloprofi segment a az potom na herni prumysl? Pokud ty karty budou dobre a ve vyssim segmentu pujdou na odbyt, potom budou firme generovat dostatek financi, coz se zase odrazi v kartach pro "herni" prumysl. Takze oddelit profi a obycejne zelezo nejde a vyvoji jader zvlast pro profi a herni segment jasne brani financni narocnost.

Na testy samozrejme pockam, bude to jiste zajimave. Jinak proc by se mi nemela libit navrzena architektura? To bychom se technologicky nikam moc nedostali, kdybychom jen diky vyspelejsim vyrobnich technologiim vmestnavali na kremik stale vice a vice tranzistoru a placali se po zadech, jak mame stale vykonnejsi a vykonnejsi HW - ne, tudy cesta urcite nepovede.

No nic, moje nazory, mas jine, ale to je take spravne, jinak bychom byli jako mravenci bez mozku a svobodneho jednani.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 11:07:29

Ano soucasne herni karty jsou i profi karty, ale NIKDO, opakuji NIKDO a tedy ani PR nVidie to nepouziva jako argument pro slabsi aplikacni vykon FERMI nez se od nich ceka, zamysli se obcas nad tim co se ti snazi druzi rici/naznacit....

PS: Ja samozrejme jsem pro(ale je nesmysl to pouzivat jako argument a to mi vadi a proto jsem reagoval, budto nV chce konkurovat hernim grafikam Ati nebo nechce a to je vse, zde neni prostor na dlouhe kecy o profi/neprofi sfere a zamereni, to je starost nV ne tvoje nebo moje), me se ta architektura libi MOC jen ma bohuzel tu smulu ze namysleni chlapci z nV si mysleli ze svet je idealni a TSMC odladi bezproblemovy ci spise idealni 40ku vyrobak.... Osobne si myslim ze situace je jako u ATI s 2900XT, FERMI architektura predbehla svoji dobu a bude excelovat a zatapet az v dalsi generaci - nejen ze prijdou dulezite optimalizace ale predevsim uz pojede na 28-32nm vyrobaku ktery ma byt podle vsecho podstatne "pritulnejsi" pro odladeni a vyteznost...
Samozrejme respektuju tvuj nazor, ovsem ja to vidim z jineho uhlu a to predevsim toho, ze kazdy je zodpovedny za sve vyrobky ne ze za to muze profi/neprofi zamereni/architektura to neni nase starost, my jsme uzivatele ne zamestnanci firem v navrharskem oddeleni gpu jader a takoveto hadky jsou naprosto zcestne a zbytecne...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 09:14:16
avatar
800 předobjednávek? Tak se pak ozvi, až těch 800 fyzicky prodáte. Řekl bych, že tak za 3-4 měsíce se nám ozveš.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 19:36:03

Tak jestli ty lidi mají zaručené informace, proč se s nima nepodělí?

EDIT: někteří lidi musí mít prostě novinku doma jako první, to je podobné jako s autama. Já si radši koupím 3 roky starou ojetinu, už vím co od ní můžu čekat a taky jí mám za 60% ceny.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 18:25:18

předobjednávek? a kdy se k nim dostanou ?
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 21:56:16
avatar
DD - palec hore, palec dole, to mě netrápí. Jen nikdo nenapíše za co, to mě se.e
Jungletrain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 21:52:49
avatar
To se neboooj,plno lidi toto odvetvi nesleduje a koupi si ´´novou´´ nVidii a budou spokojeny.A na tom to je zalozene,ze stale tu bude velka vetsina co si to poridi
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 09:18:39
avatar
Doufám, že HD 5850 nezdraží. Čekám, že by se díky výhodnějšímu kurzu do léta mohla HD 5850 dostat i pod cenu kolem 5500 s DPH.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 19:41:34

Přesně, vždycky se najde dost ovcí co budou následovat svého pastýře. Někteří lidé prostě utrácí peníze pro dobrý pocit. Že ty peníze v podstatě vyhazují vůbec neřeší.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 21:53:38
avatar
Dobrej článek
DEENEY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-03-23 21:53:58

Porad to stejne po ste, stale dokola a dokola. Co jde napsat tremi vetami mame jako pekny roman. Nekdo o sobe hodne rad pise, navic kolikrat uz i ve treti osobe.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:07:18
avatar
No tak to nečti, já radši některé věci napíšu šířeji, v souvilostech a srozumitelěji, než aby mě zase někteří osočovali, že jsem něco vynechal, vytahuji věci z kontextu, uvádím neobjektivně jen to co se mi hodí atd.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 19:42:13

Tak co sem vůbec lezeš?
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:04:20
avatar
Kcemu tenhle clanek? Je to skoro to same co minule, takze zadne testy, jiz realnych kusu a tak.
Minule se tu DD ohrazoval, proti prirovnani s ATI a jeji 2xxx neuspechem, ze to je jiz stara zalezitost a at to lidi jiz netahaji na svetlo.
Pokud ale DD bude pokracovat timto stylem, jeste za 3 roky zde budeme cist clanky o Fermi a na konci jeho placani se po zadech "ja to rikal, ja to vedel s spol" a pripadne si pripravovat pudu na "ja to vedel, ja to rikal" na dalsi generace grafik fa. Nvidia.
Vsak jsi nam DD take maloval hned ze ATI s dalsima generacema poroste a silena "na svoji dobu" spotreba 2xxx neni tak strasna.
Nevidim duvod proc by se z technologie Fermi casem nemohla zlepsit a byt zase vice nez konkurence schopna.
Chtelo by to objektivni DDworld a ne uplne silenou zaujatost autora proti urcitym spolecnostem, zde na DD jsem nikdy nezazil takove zatracovani zadne karty ATI i kdyz to byl naprostej shit, vzdy jsi nam malovat tu svoji ATI PR jak s dalsima ovladacem as dalsima...... bude vse ATI coool.
Nedokazu si nijak vysvetlit tyhle clanky, mozna jestli nekdo s prispevovatelu neni zamerenim psycholog aby nam objasnil co se tu deje...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:51:06
avatar
Citace:
Kcemu tenhle clanek? Je to skoro to same co minule,

To bude tím, že ty články nečteš, jinak bys něco takovéhl nemohl napsat ... je to o nových informacích v souvislostech já tě to číst nenutím! Tedy pokud nehcceš reagovat ve stylu jaký to děláš ...

Citace:

Nevidim duvod proc by se z technologie Fermi casem nemohla zlepsit a byt zase vice nez konkurence schopna.


Já jsem snad v článku napsal něco o tom, že by se FERMI nemohlo zlepšit, nebo dokonce slovo o tom, že by FERMI jako architektura bylo špatné ...

píšeš:
Citace:
Chtelo by to objektivni DDworld a ne uplne silenou zaujatost autora proti urcitym spolecnostem.


a přitom by to chtělo některé objektivní čtenáře, co?

Citace:
DD jsem nikdy nezazil takove zatracovani zadne karty ATI i kdyz to byl naprostej shit, vzdy jsi nam malovat tu svoji ATI PR jak s dalsima ovladacem as dalsima...... bude vse ATI coool.


Určitě máš nějaký odkaz na můj článek v posledních 1-2 letech, kde jsem pochválil nezaslouženě zcela špatnou ATI kartu, která byla naprostej SHIT .... a zvýhodnil ji tak evidentně a bez debat proti jednoznačně lepší grafice konkurence ... a NIVIDIA jsem poškodil a hlavně jsem poškodil zákazníky a své čtenáře... což by tedy dokázalo tu mou neobjektivitu a naklonost k ATI .... Pokud to dokážeš, okamžitě ukončím činnost DDWorld.cz! Pokud to nedokážeš, očekávám veřejnou omluvu ...

Pokud ne, je to žádost o BAN a samozřejmě je to další důkaz toho, jak s mojí objektivitou není nic v nepořádku, jen se tu někteří opakovaně snaží pošpinit mé dobré jméno a jméno DDWordu smylšenými plky o neobjektivnosti, a když ji mají dokázat mizí v dáli a v oblaku dalších podlých útoků ....
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:27:47

Nj milý DD, tvá nadčenost z toho, že nvidia nic pořadného po půl roce nepředvedla z toho článku doslova čiší :-D. Ale nemam ti to za zlé, taky tak trochu fandim Ati. Ale na druhou stranu sem doufal, že bude pořádnej konekurenční boj. Aspoň bych si mohl koupit druhou atinu do CF, takhle bude kulový :-(
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:42:10
avatar
Nadšenost??? Zbláznil ses?

Kdo má pořád vymýšlet, co o HD 5000 napsat nového????

Kdo má pořád testovat pořád ty stejné grafiky?

S reklamou je to taky v háji, minimální snaha výrobců dávat si reklamu na něco, co se prodá samo, protože nic lepšího není ....

Z technologického hlediska, protože si nedělám iluze, že by konzole zmizeli, musí přijít čip, který bude v nové generaci a konečně se šoupneme v před, ale FERMI GF100 do konzole těžko narveš, žral by víc, než dvě současné konzole .... navíc vedle RV870 prostě není dostatečně konkurenceschopný a efektivní ...

Takže nadšenost? Jste blázni, když si myslíte, že člověk, jako já, nadšený novinkami, může mít radost z neúspěchu jednoho ze dvou producentů výkonných GPU - nikomu a ničemu to neprospěje, nejméně mě ....

už mě s tím vážně lezete na nervy, já nijak ATI nefandím více než NV, píšu jen o tom, jak se která firma chová k zákazníkům, jak vystupuje její PR a jaké jsou její produkty ... nemůžu za to, že jedna už 2 roky jen přejmenovává, lže všem okolo a o skutečně novém produktu jsem skoro 2 roky neslyšeli .... je orpavdru frustrující, když vám dávají vinnu za chování a kroky někoho jiného a ještě tvrdí, že z toho snad máte radost ....

z článku čiší zklamání, to je logické, ale není to z neúspěchu nějaké firmy, ale z toho co ten produkt předvede půl roku poté, co tu měl být ....
rigix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:21:55

To že nvidia oblbuje zákazníky samozřejmě nepopírám. Jen naivka si furt myslí že nvidia je svatá.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 19:47:13

Teda lidi, byl jste už letos někdo venku? Je tam hezky, svítí sluníčko a už se dá jezdit i na kole. Já jen, že mi připadá, že si většina z práce/školy sedá rovnou ke kompu a na CZC sleduje ceny grafik aby si honem mohli koupit novou nebo druhou. Život je i o něčem jinem než je kousek křemíku v krabici pod stolem.

No to bude asi palců dolů, ale chtěl jsem si trochu zafilosofovat.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 18:32:23

Konečně to do diskuze někdo napsal. ode mě palec nahoru
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 08:16:50
avatar
Nevim co se rozcilujes staci se podivat na clanky o 2900. Napriklad clanek ATI R600 – co se povedlo, nepovedlo a může povést, se nese v technickem rozboru karty, zadne napadani, konkurence spise naznaceni co se nepovedlo, jake ma karta rezervy atd. Zadne poznamky podcarou o naproste technologicke prevaze 8800GTX a jine vykriky. Ani u clanku 8800GTX ultra nejsou vykriky jako jsi psal u clanku u ati o nevykonejsi karte na svete, 8800GTX a zbytek sveta a jine hlasky, ktere jsi pouzivat ted u nove ati.
Ve clanku 2900 pod drobnohledem jsi psal, ze za cenu 10000 te nezajima spotreba, ze to se projevi jen par stovkama korun navic. Kartu jsi doporucil na letni pareni i kdyz teploty lezly na 85 stupnu v zatezi a vetrak byl ve 3d nehlucnejsi vec na svete a spotreba nejvetsi na trhu.
Na fermi zadny nezaujaty clanek od tebe neni, kde rozebiras i klady karty a nikde nepises ze zaver ze kdyz zamakaji nvidia na ovladacich muzou z karty vymacknout vice jako u 2900. Najednou te spotreba zajima a napadas ji v kazdem clanku.
proste clanky o Fermi se nesou v duchu neustaleho napadani Nvidia a tvych osobnich poznamek. Proc nepises take ciste technicky o techto kartach? Az budes mit kartu v ruce a provedes testy da se udelat clanek kde zase nezaujate popises klady zapory karty, co se nepovedlo, jake jsou rezervy a nastinit technologicke moznosti jako jsi to delal u ATI.
Podle me neni ani zla a hodna spolecnost, ale proste 2 spolecnosti co spolu souperi a jednou se nektere neco povede a jednou ne. Budme radi, ze tu takto souperici spolecnosti jsou a je tu nejaka konkurence na trhu grafickych karet, ze ktere mohou uzivatele tezit. Pokud bude v danou chvili lepsi ATI dam si prece do PC ati pokud bude lepsi Nvidia mam v PC nvidia, to je logicke a k prospechu veci. Sam ted mam 5970 pretocenou na vode a vim,z e nic lepsiho mi nevidia zatim nenabidne, ale nevim proc bych na nvidia kydal spinu, treba pristi generace karet nam zase prinese lepsi karty od nvidia. Jen z tvojich clanku cisi naprosta oddanost jedne strane a kdyz pises o ATI ktera je v danou chvili lepsi, clanky pretekaji superlativy, solavnima odama. Pokud je navrcholu Nvidia podavas informace i s nastinama, ze to ATI urcite dozene a nic se nedeje,ze je jednou zase lepsi Nvidia. Pctuning je zase to same v opacnem gardu a nesmyslne tam oslavuji zase nvidia.
Sam jsi psal, ze mas jiz plno zdroju a pokud pises takoveto clanky jiste i technologicky prehled, tak si myslim, ze neni nutno si snizovat credit, viditelnemu nadceni pro jednu znacku. Jak jsem psal vyse mam na vode pretocenou 5970 a nic lepsiho zatim nemuzu mit. Nvidia uvedla novou technologii a uvidime jak se stim popere a prekona porodni bolesti jako ATI s 2900 a casem ztoho budou krasne karty jako je 5000 rada od ATI.
Jak bylo nekde psano mel jsi 295 a jiz jsi rad, ze zase muzes mit ATI, nevim proc? Me je jedno, ja budu mit v PC co mi pokytne nejlepsi vykon at je to klidne od eskymaku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 10:44:33
avatar
Za situaci kolem HD 2900 jsem se dávno několikrát omluvil! Navíc je to dááááávná historie.

Takže stále platí:
Citace:

Určitě máš nějaký odkaz na můj článek v posledních 1-2 letech, kde jsem pochválil nezaslouženě zcela špatnou ATI kartu, která byla naprostej SHIT .... a zvýhodnil ji tak evidentně a bez debat proti jednoznačně lepší grafice konkurence ... a NIVIDIA jsem poškodil a hlavně jsem poškodil zákazníky a své čtenáře... což by tedy dokázalo tu mou neobjektivitu a naklonost k ATI .... Pokud to dokážeš, okamžitě ukončím činnost DDWorld.cz! Pokud to nedokážeš, očekávám veřejnou omluvu ...

Pokud ne, je to žádost o BAN a samozřejmě je to další důkaz toho, jak s mojí objektivitou není nic v nepořádku, jen se tu někteří opakovaně snaží pošpinit mé dobré jméno a jméno DDWordu smylšenými plky o neobjektivnosti, a když ji mají dokázat mizí v dáli a v oblaku dalších podlých útoků ....


PS:
Citace:

Jak bylo nekde psano mel jsi 295 a jiz jsi rad, ze zase muzes mit ATI, nevim proc?


No kdyby si to četl pořádně, tak jsem to tam napsal - u GTX 295 špatně fungují dva monitory, při hraní se jeden vypíná ... proto jsem šel zpět k HD 4870 X2! Ale to bys musel číst a pak bys třeba netvrdil, že tu někomu nadržuji, nebo někoho nespravedlivě vyzdvihuji a jiného pomlouvám ....
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 18:36:02

Jste šéfredaktor, nemusíte se bránit.
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:10:17

Docela se těším jestli je pravda, že Fermi deklasuje Radeony ve spotřebě ve 2D rozdílem třídy.
Spotřeba ve 3D mi je celkem ukradená, ale důležitější pro mě je právě to 2D, protože v něm moje PC pracuje přece jenom déle.
A taky aby karta byla s malou spotřebou stabilní a nepadal kvůli tomu komp, jako na některých kartách, že?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:13:13
avatar
Citace:
Docela se těším jestli je pravda, že Fermi deklasuje Radeony ve spotřebě ve 2D rozdílem třídy.


Tohle může napsat jen blázen ... a uvěřit tomu může jen idiot ...

reálná spotřeba HD 5850/5870 v klidu je 15-20W ... takže o co by muselo být FERMI lepší, aby to byl rozdíl třídy a mělo smysl se o něm tak bavit?

Zajímavější bude srovnání spotřeby třeba v mírné-běžné zátěži, třeba při HD videu .... viz tento článek Odkaz
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:18:32

Dávej si bacha na hubu, jo? Nezbývá mi než na ty Tvoje drzosti upozornit všechny tvoje inzerenty.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:21:21
avatar
Tohle je tvá inteligentní odpověď na otázku:

Citace:
reálná spotřeba HD 5850/5870 v klidu je 15-20W ... takže o co by muselo být FERMI lepší, aby to byl rozdíl třídy a mělo smysl se o něm tak bavit?


Jinak bez obav -- naši inzerenti a parnteři naše diskuse čtou a diskutujeme o nich, oni vědí, co se tady děje a jak se věci mají ;)
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:23:26

Jo, to jsem slyšel, že o tobě už ví svoje.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:27:17
avatar
No a spolupráce se jen hrnou .... nestíhám si vybírat ... škoda že není tolik času a možností jich využít
DJ.ART3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:41:55
avatar
tak pardon, ale na tohle už musím reagovat. AdamekL, očividně jsi velký fanda nVidia. Myslím, že kdo říká o DD, že je "fanAtik"(tak nerad to používám), tak je taky mimo. Všem normálním lidem je podle mě špatně z toho, jak se nV chovala v posledních měsících. I mně. Sám mám nVidii, protože byla v určité době výhodnější, ale něco z Fermi série bych ani náhodou nebral. Mimo to, zdá se mi, že čím blíž je vydání Fermi, tím víc se stávají skalní fanoušci nV agresivní. Ví totiž, že na tuto velice nepovedenou řadu nadávají i ti objektivní a bohužel se s tím nedá nic dělat. Kup si klidně 20 Fermi a měř si jejich spotřebu ve 2D. Nechaápu, že když je Ati ve všech ohledech lepší, že máš ještě tu drzost a pindat tu něco o 2D a urážet DDho. Promiň, ale buď jsi 13ti letý kluk (k tomu bych se přikláněl), nebo jsi totální... řekněme ignorant.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:48:26

Ale no tak, třeba má dneska jenom službu, no... Ono se to PR samo neudělá, že...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 14:54:54

1.Jestli placenej je tak te ujistuji ze to "snese"...
2.Jestli placenej neni a "snese" to tak neni normalni....
3.Jestli placenej neni a "nesnese" to tak se mu rozsviti.....

PS: Muj osobni tip je ze 3ka neni spravne...
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:55:15

Agresivní? Já napíšu .. cituji .. "DOCELA SE TĚŠÍM, JESTLI JE PRAVDA" .. což znamená za ..
a) Můj stav očekávání nové informace
b) Fakt, že si relevancí nejsem jistý

A DD napíše cosi o bláznech a idiotech.

Co ti mám na to cos napsal říct. Snad jen že si ovce číslo 0022. :-)
To DD je tady drzej a to pěkně. Lituji jen toho, že mi toto neřekl do očí. Protože už sakra nejsem 13 letý kluk. :-)

EDIT: Na druhou stranu, kdyby ze mě tolik lidí po netu dělalo debila, jako v posledních dnech .. taky bych asi reagoval podrážděně.
TukaN1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:13:19
avatar
Ja by som ti to povedal do oci hned ze si obycajny zakomplexovany kokot co si nedokaze priznat fakty a este by som ti aj jednu jebol aby si sa trosku akoze prebral. Ty pokazene nazelenale Hovno Mi povedz ze na kery kokot tu vyvolavas flame ? a podpichujes ? si malomocny alebo ano ?
A taky aby karta byla s malou spotřebou stabilní a nepadal kvůli tomu komp, jako na některých kartách, že? Cista demence. Kup si GTX480 a drz picu. Ocakavam minusky dakujem )
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:22:37

DJ.ART3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:25:57
avatar
krasa
Luizzz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:43:53

Ale no tak, klídek, je to provokatér a ty kvůli němu ještě dostaneš ban (sprostá slova). Jeho příspěvky za to nestojí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 00:44:09
avatar
chápu, ale varování pro příště .... slušně .... samozřejmě AdámekL to donese za flame jako první ...
swifty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 18:39:59

zaujimave ze ked ta niekto slusne ,opakujem SLUSNE,upozorni na zaujatost voci jednej znacke (napr Darkmage),tak mu hrozis banom ,ak to nedokaze zdovodnit, ale ked ta niekto "chrani" (TukaN1) a pouziva pritom velmi, opakujem VELMI, neslusny slovnik, tak mu len napises :
Citace:
chápu, ale varování pro příště .... slušně .... samozřejmě AdámekL to donese za flame jako první ...

a o bane neni ani zmienka,za co by si podla mna zasluzil,aj ked moze hovorit pravdu
Mesi2017 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 21:16:54
avatar
Jenze on ale evidente presne tohle chtel vis, ptz takhle to muze napsat jen totalne ubohej, mstivej, zavistivej a zlomyslnej provokaterskej kasparek.
Na tady ti pucim moje auticka bracha .. Maminko on mi vzal auticko! .. jeste to pudu rict tatinkovi, aby me meli radsi nez jeho.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 07:29:12
avatar
konecne dobry prispevok na zlepsenie nalady
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hele, 2010-03-24 11:07:49
avatar
at uz to AdamekL napsal jak chtel, nepise tady sproste jako ty. Pokud neumis napsat clanek slusne, tak ten "kokot", jak pouzivas, jsi ty a nemas ve slusnych diskuzich co delat. Pokud je tehle styl ala Vlado Meciar u Vas na Slovensku bezny, tak sem radeji nepis - byt administratorem, tak ti dam ban bez jakehokoliv odkladani.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 12:03:10
avatar
Ehm, meciar je riadny k...t, ale ten styl skor sedi na jana slotu - "najvacsieho slovaka", tiez riadneho k....a, ktory ma problem povedat vetu bez urazky a o suvislej vete ani nehovorim.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 12:04:31

To ze nekdo pise slusne neznamena ze je dusevne zraly a v poradku, takze ac tu vulgaritu neschvaluji mam pro jeho reakci velke pochopeni...

Jestli chces byt objektivni nikdy neposuzuj jen formu nebo jen obsah, musis posuzovat oboji takze v tomto pohledu jsou si oba prispevky svoji "kvalitou rovni" - jeden ma v poradku formu, druhy zase obsah a pokud chces buzerovat jednoho za vulgaritu mel by jsi buzerovat i druheho za naprosto zcestne blaboly i kdyz slusne bez vulgarit recene....
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak 2010-03-25 13:13:24
avatar
to se v nazoru rozchazime. Proc bych nekoho kritizoval za jeho, jak pises, blaboly ci dusevni zralost? Je to jeho vec, mozna zcela zcestna, ale to tezko napravi. Ale psat sproste a vulgarne a urazet druhe, tzn. chovat se jako dobytek, to je vec jina a kritiku a ban si zaslouzi zcela opravnene.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 14:14:13

Mily mlady priteli, jsem rad ze jsi se zucastnil pruzkumu o skalniho(cti dementniho) fanouska a s potesenim ti oznamuji ze jsi vyhral prvni cenu. Doufam ze si prvni cenu - poukazku do sanatoria k Dr. Chocholouskovi(leci tezke dusevni pripady) vyzvednes co nejdrive, mimochodem v cene je pobyt pro celou tvoji rodinu jelikoz jiz bude tvoji chorobou pravdepodobne deformovana...

S pozdravem PR oddeleni nVidie a vlastnorucnim podpisem CEO Jen-Jsem-Lhal.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 11:05:46

Za tenhle prispevek se ti omlouvam ljelinku, jen jsem ti chtel ukazat ze se da psat slusne bez vulgarismu ale presto agresorsky, opovrhlive a urazlive coz je take v rozporu s moralni etikou....

A presne takto reagoval ve vetsine pripadu tebou obhajovany AdamekL....

PS: Mimochodem napsal jsem ze tu vulgaritu tukana odsuzuji ac mam pro ni pochopeni, ono ne nadarmo i v bibli stoji ze "na hruby pytel hrubou zaplatu".... Schvalne si jeste jednou poradne precti jeho utoky, provokace a narazky ale take vyhrozovani, to proste ke slusnemu chovani nepatri uplne stejne jako vulgarita, proste jsou si oba rovni v danou chvili(a proto jsem psal ze by meli byt karani/potrestani oba)...

A mimochodem, tukan vetsinou neni vulgarni, je to jen dusledek neciho spatneho chovani ktere je pricinou, to je take velmi prospesne rozlisovat - co je pricinou a co je dusledkem.
TukaN1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 12:42:25
avatar
Nechapem o co ti ide. Keby som cech tak ma prirovnas ku komu ? Nechapem naco sem tahas politiku a riesis to co riesit absolutne netreba a tvaris sa tu ako keby si nikdy nenadaval. Su to normalne slova kazdy zvas ich pouziva aj ty Ijelinek a neviem teda ze o co ti ide. Mozno sa to dalo aj inak napisat o tom nepochybujem avsak nemusis ma hned porovnavat s Meciarom alebo Slotom...Aj tak je to cele uplne offtopic.... Teraz ma ospravedln idem si kopat na zahradu zakopy ved ako Slota vcera povedal madari nas chcu napadnut .Pekny den prajem.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 16:50:39
avatar
K Paroubkovi nebo k Topolánkovi. Ti si taky do huby nevidí. A vidím, že ti vaši politici jsou taky hodně "vtipní".
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 17:59:58
avatar
Dobra reakcia, si ma tym kopanim zakopov pobavil .

P.S.: tiez neschvalujem taky vulgarny ton akym si to napisal, ale ako povedal MadMaxII, chapem ta. Niekedy sa inak neda a ako ktosi raz poznamenal - "na blbych argumenty neplatia".
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jiste, 2010-03-25 13:16:46
avatar
kazdy si zanadava, nejsem vyjimkou. Ale rozdil je kde a kdy a jak ta slova pouzijes. Pokud to nechapes, tak je mi te lito, vic bych se k tomu nevyjadroval.
BooYaa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 12:38:46

TukaN1 vyber si miesto kdekolvek na Slovensku alebo Cechach a ja ti dam priestor odprezentovat si tvoj nazor osobne mne do oci a budem rad ak to urobis takym sposobom ako si to popisal vyssie. Myslim ze ja sa urcite zelenat nebudem, ale ty sa budes cervenat.
TukaN1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 16:11:19
avatar
O com ? K comu ? Si sa stratil ? Totalne si mimo kamaraat moj pekny. Sa chod pohladat lebo ja som z teba uplne ze otvorena papula a placem. OnlineHERO
BooYaa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 15:58:52

To ze ti ponukam miesto kde mozes prezentovat svoj silny nazor, j.bnut mi a neminut ani korunu na cestu asi neznamena ze som onlineHERO narozdiel od tvojho silackeho prispevku hore kde si chcel niekomu davat po papuli. Nabuduce si radsej uvedom fakty ty predtym ako vypustis takyto vulgarny prispevok. Ze vraj "pokazene nazelenale h.vno". To potom s teba robi fanATIka, ale tentokrat ako vidim toho menej inteligentneho.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 18:41:36

příště to zkus bez vulgarity
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 10:12:18
avatar
Ono je totiž zvláštní, kde jsi přišel na to, že by GTX 470/480 měla být v klidu(2D) méně žravější než HD 5850/5870 a k tomu s rozdílem třídy? To nikde na internetu nepsal ani ten nejvíce zelený web. By nad tebou kroutil hlavou i Obr. A pořád lepší občasná nestabilita ve 2D, než si nechat ugrilovat grafárnu ve 3D.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 10:17:11

To prave napisal Obr na svojom blogu. Ten clanok o tom, ze GTX480 bude mat v idle mensiu spotrebu ako HD5850 ale zmazal s tym, ze ho niekto nabonzoval NV a nechce mat problemy.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 11:22:15
avatar
Ha dokonce. To zmizelo stejně rychle jako ten článek o kartě roku?
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 12:05:20
avatar
Clanok o karte roku sa zahadne objavil - ked si das zoznam clankov podla autora, tak ho tam najdes. Stavim sa ale, ze diskusia pod nim je riadna "promazla" :-).
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 16:51:58
avatar
Jo to vím, že jde takhle ten článek dohledat.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 12:25:15

Nie tak rychlo, ale zo dna na den.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 12:05:54

Vyrid pls Obrovi at uz to nehuli ju?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 12:22:17

Preco ja? Jeho blog si sem tam precitam ale nepisem do diskusie a ani nemam nejak zaujem.
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:54:31
avatar
ATI rozhodně není ve všech ohledech lepší;-) Ale souhlasím, že v řadě podstatných charakteristik je na tom teď lépe.
DJ.ART3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:30:52
avatar
ja uz to psal kdysi, ze nvidia se mi vzdycky zdala jako rozumnejsi a kvalitnejsi. Pristupovala ke kartam velice chytre a vubec k celkovemu hernimu prumyslu. To je pouze muj nazor. Ale posledni dobou, vlastne od G80, nevim, co se s tim podnikem deje. Porad uznavam nv na profesionalnim poli, protoze sam vidim, jak cpou ty svoje quadro vsude a dnesni VRay uz podporuje rendering prave pres GPU take diky nVidia. NA to rikam super! Ale herni oblast... bohuzel posledni dobou zaostava.
DJ.ART3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:36:21
avatar
a mimochodem, vlastne delam casteji v 3d programech nez hraju hry, takze bych mel byt v taboru nvidia, ale jak rikam, bohuzel me zklamali svoji taktikou PR. Ikdyz musim rict, ze jsou velice sikovni. Jak se rika, dokazou prodat i kus hovna. Nevim jestli to nyni neplati doslovne
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Presne 2010-03-24 11:15:21
avatar
takovy nazor mam i ja. Pouzivam PC potazmo GPU primarne pro praci (CAD, vizualizace) a na tomhle poli me ATI/AMD nikdy moc nepresvedcilo. Mozna to byl (a stale asi je, v jednom ze svych PC mam Radeon HD4770) problem ovladacu, ale HW bez SW je prece k nicemu. Vykon "zeleza" je pro normalniho uzivatele vice nez dostatecny u obou znacek, ale NV ma, podle me, lepsi SW zazemi a podporu (i kdyz ten problem s regulaci otacek ventilatoru v jednech z poslednich verzi, to by se stat nemelo - i kdyz to udajne byl problem vyskytujici se pri extremnich zatezich, takze asi pri OC).
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 10:04:12
avatar
Se dívím, že už nemá BAN, po tom co tu AdamekL napsal. Kdyby mě takhle někdo napadal, tak bych mu dal BANána a ještě bych uvažoval o tom, že bych si ho našel a dal mu pár facek.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 18:38:00

na tohle se dá napsat jediný ... BAN
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:21:52
avatar
ATI serii 5000 vylepsilo v spotrebe oproti serii 4000 teda myslim v 2D, ale aj karty z 4000 ser. sa daju dobre upravit aby sa im znizila spotreba
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:27:21
avatar
LOL chlapce daj sa liecit a napis stiznost prezidentovi
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 12:23:00

Klid DD, pro pro "takoveto" diskutery je spotreba ve 2D dulezita jen do doby nez se zjisti ze ani ve 2D nebude pro ATIny konkurenci, jakmile by si kvuli tomuto argumentu meli koupit ATInu v tom momente si "zazracne" vzpomenou ze 2D vlastne tak dulezite neni a ze je pro ne dulezitejsi cokoliv jineho jako treba PhysX ci 3Dstereo(protoze to jim proste nevyvratis a tim cely flame ukonci).....


Je to obycejny placeny provokater s dutinou lebecni vystrikanou do zelena, tot vse(pridej si ho do ignore listu a hod se do klidu, takovyhle hovada nestoji ani za reakci a to myslim do slova a do pismene)...
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:25:23

Citace:
že Fermi deklasuje Radeony ve spotřebě ve 2D rozdílem třídy.

No, ani ne tak deklasuje, jako spíše překoná.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:30:46
avatar
super, ale na to aby mi grafika nic nežrala, na to si ji nekupujeme - nízkou spotřebu ve 2D považujeme u 40nm grafik za standard - stejně mluvit o překonání .... leda by to byl rodzíl více jak 20W, o tom by už mělo smysl mluvit jako o velkém rozdílu, co by nás měl trápit, ale to by musely GTX 470/480 nějakou energii vyrábět .... zajímá nás hlavně spotřeba v běžném nasazení ve 3D, která ovlivňuje hlučnost a teploty ....
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:37:52

Zmatek v chápání pojmů:
Já si myslím, že výrok "grafika A překoná ve spotřebě grafiku B" znamená "grafika A sežere více než grafika B", nebo se mýlím? Jo, pokud by bylo psáno "překoná v úspornosti" - to je jiná, protože už sám pojem implikuje větší úspornost=lepší.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:49:09
avatar
Jasně, ale tak 2-3W jsou chyba měření, takže když má HD 5850/5870 spotřebu ve 2D kolem 16W o kolik méně by muselo mít FERMI aby se o tom dalo mluvit jako o deklasování a překonání? A mělo smysl o tom mluvit ...

Samozřejmě berte, že pokud bude mít GTX 470/480 spotřebu na úrovní HD 5850/5870 v klidu, tak to bude rozhodně klad, který se bude zdůrazňovat ;) Ale deklasovat ? To těžko ...
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:53:28

Rozdílem třídy jsme už v oblasti integrovaných řešení, tj. jednotky Wattu. Takže "no way, Fermi-dog"
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 07:30:37
avatar
aby ju mohla deklasovat tak by musela mat v 2d spotrebu ako ta co huang drzal v ruke
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 12:19:40

Aku kartu drzel Jen-Jsem-Lhal v ruke?
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 19:52:00

Na chybu měření jsem dost citlivej. Studoval jsem to. Jinak se už nepoužívá chyba měření, ale nejistota. To jen pro rozšíření znalostí. A když už se uvádí nějaká nejistota, tak by se mělo udat jak se určila a ne si ji cucat z prstu. Jsem prostě přítel přesnosti.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:33:55
avatar
Ak nebol tento prispevok mysleny ako ironia tak potom musim konstatovat ze si uplne mimo
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:34:12
avatar
není problém upravit bios a nacpat do něj jiné otestované a stabilní takty jinak nevím jak moc je reálné že by fermi žralo tolik aby radeony deklasovalo rozdílen třídy jak píšeš, ono jestli 5870 žere 27W tak rozdílem třídy bych si představoval do 15W ale tomu už bych radši nevěřil teda btw tobě se zdá že hd5k ve 2d žere moc? co mám říkat já s radeonem x1900? i když jsem ho zkrotil, taktíky šly dolů
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2010-03-24 09:40:37
avatar
hej, budem si kupovat kartu s prikonom 300W aby som nasledne robil len v 2d a pouzivamn ati uz 10 rokov a nikdy mi nepadol koli nim komp.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:35:44
avatar
skoda ze to s fermi tak dopadlo(teda este to neni na 100% iste), ne ze bych nejak extra fandil jednej alebo druhej strane ale konkurencia je dobra vec a hlavne pre nas zakaznikov, no co uz
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:23:15
avatar
Ještě to nedopadlo .... dej tomu 4-5 dní, pak to dopadne ...

Tak to, že to je s konkurencí v háji jsme věděli už když DX11 grafika NV žádná nevyšla loni s přichodem DX11 ATI a DX11 ve Windows ....

te´d jde jen o to, jak dlouho bude tento stav trvat ... víme, že to bude minimálně podsattěnou část, ne-li celý rok 2010 ...
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OC 2010-03-23 22:23:14
avatar
Jak moc těžké bude přetaktovat GTX 470 na takty, jaké má 480? Bude proplém s napájením?
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:30:27

Obávám se, že neproveditelné, jinak by zmíněné jádro prodali jako 480ku s větším ziskem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:32:31
avatar
řekl bych že bude .... GTX 470 má napájení 6+6pin to dává celkem se vším 225W a karta má TDP kolem 220W.

GTX 480 má 8+6pin, to dává cca 300W TDP a karta má v základu (480SP) asi 250W, OC verze 275W a 512SP verze 295W.
Dadakk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - slava 2010-03-23 22:36:43
avatar
na ASUS HD 5870 2GB R.O.G. nebo MSI cekam jak na smilovani.
Celou dobu odolavam pokuseni v podobe 5870 Vapor-x 1GB, ale verim tomu, ze po 29.3. se objevi.
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:40:22
avatar
tak tak, taky to tak mám, teda, ne že bych chtěl ten asus, já mám nejradši safíry, ale 2GB verze mě prostě láká víc
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:39:25
avatar
hele, dd, když už mluvíš o ATI HD 5870 2GB OC, nevíš o nich náhodou něco zajímavého? třeba kdy konečně vyjdou?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:46:41
avatar
soon
Dadakk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:00:31
avatar
29.3. Nvidie vypusti ty svoje "trhace asfaltu" a vzapeti se ukazou "nase" vysnene karty.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:34:20

U konkurence jsem četl horkou novinku - je zakázáno prodávat Fermi ve středních Čechách. Nevěříte? Věřte! Teď to vysvětloval Rath na CT24, že prý asfalt na silnicích je po zimě potrhaný dost a další trhače nepotřebujeme...
DJ.ART3D [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:47:01
avatar
ty kluku usata, co ty jsi zas
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 00:44:58
avatar
no já vím že už jich do středních čech několik dorazilo ;)
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 01:13:29
avatar
No super, "Udrzba silnic" vycerpa rocny rozpocet uz v Aprili/Dubnu a zisk firmy "Ceske drahy" sa strojnasobi .
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 12:41:11

To by bolo moc krasne, zapominas na to jak moc maji postbolsevici(ODS) a postkomousi(CSSD a ostatni) zazite rozkradani, ja to vidim na trojnasobek propadu prijmu CD nez pujdou od koryt jako "bonus" k tem silnicim...
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 13:33:22

A evidentne predcasne uz na podzim.
A pak ze Nvidia karty dokonci az v breznu. To se jen ukazujou vysledky.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:39:33
avatar
OC verze GTX 470 budu muset vybavovat 8+6pin, ked je tam teoreticky rezerva len 5W
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:58:13
avatar
To by byla docela škoda, imho je docela výhoda GTX 470, že potřebuje "jen" 6+6pin, kdybych si vybíral kartu s 8+6, tak bych dal přednost GTX 480.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 19:55:48

To je fakt tak důležitý kolik má karta pinů? To jsou teda věci. Myslel jsem, že se volí podle jiných parametrů.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:41:09

Omlouvám se za OT, ale kdo to tu psal, že se mu ve Firefoxu při reloadu stránky místo diakritiky objevují kosočtverce s otazníčkem?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:47:14
avatar
obnov stránku, je to zpoždění databáze ... v zátěži se nám to stává, vyřešíme to časem
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 22:57:07

Ok. Já totiž právě testuju Firefox a v Opeře to nedělalo. Už jsem chtěl nadávat, jaký je ta panda neskutečný bastl, ale ono je to, zřejmě, trošku složitější
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:36:36
avatar
Dost často se to taky stává pokud něco stahuješ a nemáš tak veškerou rychlost netu jen pro DDworld. To jsem vypozoroval a dělalo mě to i mimo špičku návštěvnosti - např. dopoledne.
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 07:40:35
avatar
Urob uninstall besnej líšky a všetko bude fajn tadá dadá
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 09:14:35

Teď jsem to nainstaloval a testuju, co to dokáže. Ale jako skalní Operák musím uznat, že FF není špatný. Integroval jsem asi 6-7 pluginů, aby to zvládalo to, co opera v základu a něco navíc a skutečně, je to použitelné. Až na prodlevu při přepínání, tabů, která mě brutálně sereke. Na Opeře jsem využíval hlavně mousegesture, AdBlock+ a Ctrl+Enter. První má FF taky a s opravdu vyřešenou customizací, různé Add a Script blockery jsou sice na Opeře taky, ale správa je zbytečně otravná, no a kouzelná hůlka na hesla je nahrazena předvyplňováním a stačí jenom ťuknout na Přihlásit. PS: memory-leakingem zatím netrpím
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 19:57:31

Šel bych do Chrome, ale nemá postranní lištu se záložkami.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:12:40
avatar
1) Vše se vyvíjí takže i ta podělaná 40nm výroba u ještě podělanější TSMC mě určitě časem mile překvapí - ono totiž to co se už nemůže zhoršit, se může jen zlepšovat a času na pochopení největších problémů snad už měli dost.

2) Dokud to nebude v e-shopu tak nehodnotím.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 19:59:43

Souhlas s tím e-shopem, ale na TSMC nelze nadávat. Je tu jediný výrobce a občas se prostě nezadaří. Nikdo není neomylný.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-23 23:52:48

celkom by ma zaujimalo ked uz digitimes potrvdilo na zaklade zdrojov od vyrobcou kariet ze tie GTX480 budu mat len 480SP tie vzorky ktore uz boli rozoslane nvidiou maju 512 alebo tiez 480?

Proste ide mi oto ci to bude zasa taka sranda ako u 260tky potom pracne zistovat ci ten model co ste prave nasli v akcii ma 480sp alebo uz 512sp.

Alebo sa do testov poslu karty s 512sp , a v predajni nas vyrobca bude lakat na krabice s nizsou spotrebou u kariet ktore budu mat len tych 480SP (vsak iba 250W - nie ako sa pise v testoch ze 290W )

Pisem to preto ze
5850tka ako nizsi model ma deaktovavnych 10% SP co je ok , vola sa inak , predava sa za menej , v testoch je oznacena ako rozdielny model.
Ak v testoch bude nvidia robit reklamu s 512SP ale v obchode mi preda kartu s deaktivovanym 6.25%SP bude to trosku podivne .

- mozno je to len ironia ale ak GTX480tka bude mat 480SP nesetri si nvidia tie 512ky na 5xx seriu ?
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 00:56:50
avatar
To se dalo čekat jak to dopadne...prostě nv zaspala s prací a teď z toho akorát bude ostuda. Jako by se opakovala situace s AMD a prvními Phenomy. Už označit takový čip jménem fenom jako fenomenální výkon a pak přijít s upraveným K8, tak to pak byla fenomenální ostuda a zdá se že s Nv to teď dopadne taky tak (název Fermi jako atomový výkon) když tohle jméno ani náhodou neobhájí

Mimochodem, koukam pěkné flame od provokatéra, na to bych reagoval maximálně zmoderováním příspěvku. A jaktože k těm Africkým rytmům není diskuse? Že by tam někdo založil taky pár flame až se to zavřelo??
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 20:03:11

Nesouhlasím s tím, že Phenom byla ostuda. Problém nastával jen při 100% vytížení všech jader a ještě při nevhodné konstalaci hvězd abych tak řekl. AMD chybu odhalilo a ohlásilo. Vyřešit se to dalo patchem BIOSu, který ve Win ubral asi 10% výkonu, v Linuxu asi 2%. Nechápu v čem je ta ostuda. U mě má za tohle AMD velké plus a nikoliv bezvýznamné.
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 02:13:45
avatar
Proslycha se, ze GTX 470 bude karta roku..
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 06:49:29

U Obra v pokojíčku zcela určitě.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 10:35:26
avatar
Hlavně se proslýchá, že to je asi nejlepší vtip roku. O té kartě roku hodně pochybuji, ale s tím vtipem roku jsem si skoro jistý.
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 11:14:33
avatar
pokud letos nic jineho nez GTX 4XX nevyjde, tak je to dost mozne.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 20:04:01

Ajajaj, tys ten fór vzal vážně. To je ale smutné.
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 20:53:46
avatar
ale co bys za to dal, mit ji v pocitaci, co : -)
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 13:41:02
avatar
Zadarmo dobrá. Kdybych ale za ni měl platit, tak se kouknu ke konkurenci.
Anonymní  - 5770 X2 2010-03-24 06:32:27

Ja stále vidím len jednu chybicku krasy na atinach 5800 a to je ich dostupnost. Na slovensku musite sakra dobre hladat aby ste ako tak nejake kusy nasli. Na vyberanie modelu prip. znacky mozete mozete rovno zabudnut. Je už viac ako pol roka od vidania a situacia sa takmer nezlepsuje. Aj z HD5850 aj 5870 si mozme kupit po jednom nereferencnom modeli(sry ak som zle pocital) aj tie su dost predrazene. Predstavoval by som si, ze stym ATI bude nieco aktivnejsie robit, napr. vyda 5770 X2, kedze cipov 5700 je dostatok a tak karta by akurat vykonovo zapasovala medzi 5850 a 5870. To crossfire by sme uz nejako prezili, hlavne ak by cena bola na urovni 2 5770, teda okolo 280-300 EUR. Kazdopadne skoda ...
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 08:41:54

Skoda je jenom dobreho cloveka, kdo chtel 8800GT ci GTX tak si na ni pockal a sehnal ji, to same je s HD58x0 - kdo chce tak ji sezene...
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 11:46:29
avatar
No já nevím, ale jenom na Alfacompu jich mají minimálně 14 modelů skladem. HD 5830, HD 5850, HD 5870, různé značky, referenční, nereferenční design.
OdkazOdkazOdkazOdkazOdkazOdkazOdkazOdkazOdkazOdkazOdkazOdkazOdkazOdkaz

Sorry za brutální reklamu na jeden z mnoha e-shopů, které mají HD 58xx normálně skladem. Před více jak měsícem jsem z tama objednával 2x HD 5850 a měl jsem je pokaždé do druhého dne.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 20:07:26

Proč si jí neobjednáš v Česku (fuj, to je hrozný slovo)?
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 07:27:49
avatar
Mě se nezdá, koukni na tenhle Odkaz a jsou tam 4 modely z čehož 2 jsou nereferenční...uporozňuji že se zobrazují jen ty jsou jsou skladem...
romankun [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 07:52:44

Jenom zopakuji předchozí VTIP??? nVidia - borec v přejmenovávání hledá cestu k "nové"generaci karet.nV480=480stream , nV512=512stream.Vystaráno-nová generace a další prodej je na světě.VTIP-FAKT-nebo dost pošmourná vize???
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 08:09:03
avatar
mě to vtipné nepřipadá, spíše naopak...ale u tehle firmy člověk nikdy neví
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 08:38:44

Nevidim nic spatneho na tom kdyz nekdo rekne ze 40ku vyrobak nV podcenila a vyrovnana konkurence prijde az s 32-28nm vyrobakem(coz bude s nejvetsi pravdepodobnosti FERMI mkII).....

Nejsem zadnym fandou nV jen si myslim ze architektura FERMI ja OK ale spatny je vyrobak, a jakmile se nV zbavi vyrobnich problemu cimz odstrani problemy s vysokym TDP a nizkymi takty tak v ten moment ma kvalitni zaklad na cem stavet dalsi generace(mimochodem temi vyrobnimi problemy by mainstream a low-end uz tolik trpet nemusel)...
BooYaa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TukaN1 2010-03-24 12:37:41

Suhlasim s Tommy2
Aby to uz tak bolo
Tommy2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 11:18:19

mám takový pocit že by pod články kde se porovnává ATI vs nVidia měla být automaticky zrušená diskuze ale pouze by tu měly být palce ve stylu hodnocení komentáře.. stejně se to nedá číst každý jen DD napadá protože jsou blbí a neumějí si pořádně přečíst text
Kyblik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tohle je zapis na blogu? 2010-03-24 14:04:41
avatar
Tenhle clanek by byl v naprostem poradku, pokud by to byl zapisek autora na blog. Ale tvarit se jako seriozni IT magazin a pritom publikovat tyhle zvasty, tak to je na me trosku moc. Dal jsem si tu praci a prolouskal se posledimi 3-4 clanky tykajicich se Fermi a musim bohuzel rict, ze to je porad ta sama pisnicka. Autor se neustale citi ublizeny, neustale ctenarum otriskava o hlavu, ze mel pravdu, kdyz zvestoval, ze Fermi bude pruser atd. atd. Pokud by bylo autorovi 14-17 let, pak bych to jeste dokazal pochopit, ale ze se takto projevuje clovek, kteremu tahne na 26?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 14:27:56
avatar
Citace:
ale tvarit se jako seriozni IT magazin


DDWorld je uživatelský neprofesionální magazín, nikdy se netvrářil jako profi záležitost! Nemá profi redakci, zabývá se jen věcmi z uživatelského pohledu a zájmu ...


Citace:
pritom publikovat tyhle zvasty, tak to je na me trosku moc


žávásty by to byly, kdyby to nebyly pravda ... žvástem to tak může nazvat jen omezený jedinec ...

Citace:
Autor se neustale citi ublizeny, neustale ctenarum otriskava o hlavu, ze mel pravdu,


Jste autor? Nejste, tak jak můžete vědět, jak se autor cítí? .... Já jsem autor a ublíženě se vůbec necítím, jsem spíše spravedlivě zklamaný z toho, jak o FERMI píšou na seriózních profesionálních IT magazínech .....
Kyblik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 15:15:38
avatar
Citace:
Jste autor? Nejste, tak jak můžete vědět, jak se autor cítí? .... Já jsem autor a ublíženě se vůbec necítím, jsem spíše spravedlivě zklamaný z toho, jak o FERMI píšou na seriózních profesionálních IT magazínech ..


Na toto bych reagoval snad jen citaci z jineho tveho clanku

Citace:
Závěr: GTX 470 bychom tento týden měli snad dostat na recenzi, je to trochu obtížné, protože karty budou mít hlavně společnosti úzce napojené na jedinou z velkých firmu, se kterou díky neserióznosti a snaze oklamat nás, s touto společnosti nespolupracujeme, a která se nám v práci snaží zabránit doslova zuby nehty a hází nám maximum klacků pod nohy spolu se svými příznivci, kteří bombardují internet nenávistnými příspěvky bez jakýchkoliv argumentů, či důkazů o zaujatém fanATIkovi, který prý plive na jejich modlu.


Tohle vyzniva dost ublizene/uplakane. Me jako ctenare zajima informace o karte - ne dohady, vase spory atp. Ale vzhledem k vyjadreni viz
Citace:
DDWorld je uživatelský neprofesionální magazín, nikdy se netvrářil jako profi záležitost! Nemá profi redakci, zabývá se jen věcmi z uživatelského pohledu a zájm
, beru na vedomi tento styl psani. Jistojiste si ale jako svuj zdroj informaci ponecham server XXX ... aniz bych mu chtel delat jakoukoliv reklamu, tamnejsi clanky se mi proste ctou lepe - nemam z nich pocit, ze se autor potreboval vyrvat a nekomu neco dokazat. Clanky se opiraji o fakta, ne o domnenky, byt se tyto mouhou pozdeji ukazat jako pravdive...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 15:25:06
avatar
Házíte všechny články do jednoho pytle ... tento článek je aktualita o výrobku, který nebyl uveden na trh, o tom píšou i profi servery a tyto články se většinou domněnky opírají vždy .... některé se později ukážou jako pravdivé, jiné ne ... tento článek je naopak lepší než na většině serverech, obsahuje více informací a hlavně v souvislostech ...

pak jsou tu články typu recenze, či typu představení produktu, tam se opírám o stejná fakta, jako ostatní ....

Možná by si to při tom hodnocení chtělo občas zamyslet, na rozdíl do vás nemám rád články bez názoru,, bez souvislostí a bez jasného doporučení, sterilní články může psát každej a proto máme několik profi serverů zabývajících se tím samým, všechny jsou stejně nudné a kdyby se nelišily barvou podkladu pozadí, tak je od sebe neodlišíte ...

DDWorld se s žádným z nich nesrovnává, nejde to, máme zcela jiné podmínky pro vznik a existenci a zcela jiný způsob práce i cíle - nám jde jen o uživatelské zhodnocení pro uživatele bez srkrupulí, jsme přímnější, stručnější, věcnější více v souvislostech a upřímnější, netancujeme a nezakecáváme a nejde nám v první řadě o zisk, což je hlavní věc, která zajímá všechny vydavatele a nakladatele, které za profi weby stojí .... takže je mi upřímně jedno jaký zdroj informací máte vy, já vám DDW nevnucuji, já a kolegové jsme jen běžní uživatelé a testujeme věci a píšeme o tom jen proto, že nás to baví a jen proto, abychom poradili ostatním uživatelům, nic víc nás nezajímá ....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 08:56:43

Cokoliv co se tyka nV tak neplati ze jsi strucnejsi a vecnejsi, spis by se to za ten 1/2 rok cekani na FERMI uz dalo nazvat spamem to co tu predvadis.....

PS: Nemam rad nV za jeji PR praktiky o nic mene nez ty, ale to co tu predvadis v aktualitach(aktualita neni recenze, aktualita by mela informovat o novych vecech coz omilani stale stejneho rozhodne nic aktualniho neni, ty negativa nV by jsi mel cpat do recenzi kde pekne sesumirujes co vyrobky nV provazi za PR divadlo, ale cpat to same do kazde aktuality??? ) je uz mirne receno zavanejici nepricetnym odporem ktery nema nic spolecneho s tebou zminovanou objektivitou tebe sameho....
fero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 16:04:03

tak proč se tu na ten "blog" registruješ? bež radějí ulevit svému egu na pctuning
Kyblik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 16:13:13
avatar
Registroval jsem se pred cca 2 roky abych mohl vyjadrit svuj nazor Po delsi dobe jsem sem opet zabloudil a nedalo mi to, abych se nevyjadril znova - od toho prece ty diskuze jsou, ne? Apropo, kdyby mi DD v prispevku vyse nezeditoval nazev servru na xxx, tak bys vedel, ze pctuning opravcdu neni muj salek kavy ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 16:51:22
avatar
správně na to tu diskuse je ....

on ten druhej není o nic lepší a ani jednomu tu reklamu dělat nebudeme .... nech´t se starají sami o sebe ... nejsou naší konkurenci, nechceme být jako oni takže si jich vůbec nevšímáme ...
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - peace 2010-03-24 16:51:54
avatar
Ja bych to neresil
Jak uz tu nespocetnekrat padlo,je to jeho blog a on si zde muze psat svoje nazory do aleluja a nikdo (ani objektivita) s tim nic nenadela.
Ja sice posledni dobou take kroutim hlavou nad nejakymi jeho zarucenymi predstavami vic nez obvykle,ale aspon je sranda,no ne ?
Kyblik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 18:04:26
avatar
No kdyz se na to podivam takhle ... inu proc ne
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 21:59:03
avatar
OBRízka a jeho OBRízkoviny
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-26 13:47:51
avatar
OBR a jeho OBRovské kraviny.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 20:12:36

Taky jsem psal příspěvky na pct. Ale už hoodně dlouho tam nechodím a tím pádem to ani nekomentuju. Dokážu si ale představit co se tam píše.
fero [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-24 15:59:53

že by se karta obrátila a ATI na delší dobu porazila nvidii?
(já ATI úspěch hodně přeju, nevim proč ale většina lidí si stále myslí že ati stojí zah hvn* a že nvidia only... proste nvidioti)

občas me pobaví nejaký příspevek, kde nejaký zažraný nvidia fanoušek nemůže přenest přes srdce, že nyní nvidia nic nemá a až neco mít bude nevyrovná se to HD58xx

btw DD proč na konci taková sebekritika a sarkasmus?...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 12:44:43

Karta sa obratila. Ale tak to bolo aj predtym.
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 13:17:42

Je krasne videt ze nekterym tyto diskuze prospivaji a jsou si schopny z nich neco odnest, smutne je ze zdaleka ne vsichni se uci jako ty....

2 fero: Nastesti i Ati prozivala neuspechy a jen diky neuspechum obou firem tu mame vyspele architektury obou firem....
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-25 15:06:54

Docela mne pobavila alza Odkaz panove, porada souteze na jeste neoficialne vydanou kartu GTX480......

Musim rici ze PR nVidie neskutecne "sikovne".....
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 476x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 658x
Komentářů: 1
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1213x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1050x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1079x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1741x
Komentářů: 6