(neexistující) NVIDIA GTX 275 proti ATI HD 4890! ATI tlačí na pilu a zlevňuje HD 4870 1GB na 179 dol Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Tuesday, 10 March 2009
altDalší den přinesl další zajímavý vývoj na poli grafických karet …

 

 

 

AMD-ATI se rozhodlo dostat společnost NVIDIA pod drtivý tlak. Už nejde jen o přízeň zákazníků, ale také výrobců grafických karet. Mohu potvrdit, že v táboře výrobců grafik je poměrně krušno a je téměř jisté, že nejen díky krizi letos některé společnosti skončí a u ostatních se hovoří o změnách ve vztazích k oběma výrobcům grafických čipů. Více podrobností se dozvíte časem, ale mohu říci, že nehovoříme o bezvýznamných výrobcích, ale rovnou o těch největších. Vraťme se teď k aktuální situaci.
Z několika zdrojů mám potvrzeno, že AMD-ATI hodlá dostat NVIDIA pod silný tlak. Jen týden po slevách, kdy výkonné HD 4870 zlevnily až na těžko uvěřitelné ceny (vzhledem k jejich výkonu a technologické pokročilosti) 149 dolarů za 512MB a 199 dolarů za 1GB, přichází informace o tom, že oficiální cena HD 4870 1GB klesá ze 199 na 179 dolarů! Není to rozhodně náhoda. AMD-ATI spolu se svými partnery chce evidentně své modely udržet v maximální atraktivitě a oznámení slevy HD 4870 1GB přichází v den, kdy jeho přímá konkurence v podobě NVIDIA GTX 260 oficiálně klesla na ceny 199 dolarů (65nm 192SP) a 239 dolarů (55nm 216SP). Sleva modelu HD 4870 1GB na 179 dolarů je pro výrobce GTX 260 skutečně nepříjemná, protože GTX 260 je v nejlepším případě stejně výkonná, ale cenově prostě nemůže konkurovat. Výrobně je zkrátka dražší. Naopak pro nás zákazníky je to skvělá zpráva – HD 4870 1GB za 179 dolarů, což by u nás mohlo znamenat, že za dva-tři týdny bude tento model v našich obchodech za cenu pod 5000 korunami s DPH. V současnosti lze nejlevnější modely s 1GB paměti pořídit kolem 5500 korun včetně DPH.
Pod tlak dostala evidentně AMD-ATI společnost NVIDIA i uvedením modelu HD 4890. Když jsem včera zachytil zprávu našeho známého Guru, kterou pak ještě ráno oficiálně vydal PCT (později byla stažena a přeformulována - (originál uchován)), hned jsem pátral. Nepátral jsem po tom, odkud se informace o GTX 275 vzala, to vím naprosto přesně, protože zdroj je stejný pro všechny, ale jak moc je reálné uvedení tohoto modelu a jak se na to dívají někteří výrobci. Už včera, aniž bych znal pozadí, jsem ale naprosto přesně odhadl, co to NVIDIA plánuje:

Citace:

1, nejjednodušší je udělat nějaký model GTX 265/270 – číslování zůstalo podezřele volné a nabízí se možnost narvat na PCB modelu GTX 260 plnohodnotné jádro GT200 s 240SP, které je na modelu GTX 285. Koneckonců to samé je vlastně GTX 295, akorát že tam je to PCB dvakrát a určitě nějaká PCB na skladech zbyla - poptávka po GTX 295 moc velká není. Pak by na světě byl model GTX 265/270 s plnohodnotným GT200, ale cenově-výrobně přijatelnější 448bit a 896MB RAM. To by mohlo cenově (ne úplně vyrovnaně) i výkonově konkurovat HD 4890. Je to jednoduché, rychlé a hlavně možné a nenáročné řešení. Papírové uvedení by moc nestálo a na trhu by se to objevit mohlo zkrátka později. Že to stylově zapadá, nelze popřít …

2, trochu méně pravděpodobné je uvedení 40nm verze GT200. Jistě, bylo by to fajn, ale pochybuji o tom. Informace by se o něčem podobném pod pokličkou neudržely. Navíc když technologický leader ATI, který se rozhodně nezdráhá přecházet rychle na nové výrobní postupy v tomto případě váhá s přechodem na 40nm u silnějšího jádra, NVIDIA s ještě větším GT200 bude mít asi ještě větší problémy - větší jádro=větší problémy. Navíc když zvážíme, jak dlouho trval přechod z 65nm na 55nm, což je ve srovnání s přechodem z 55nm na 40nm podstatně jednodušší. Nebudu opakovat, že 40nm verze GT200 by nás opravdu překvapila a přáli bychom si jí asi nejvíce. 6.4.2009 nevylučují její papírové představení a dokonce možné předuvedení, ale pohybuji o tom že by se něco takového stalo na trhu dostupnou realitou dříve, než na konci Q2, či spíše až někdy v průběhu Q3.

pokračování zde.

Dnes už mám oficiálně z neoficiálních zdrojů potvrzeno, že NVIDIA má zkrátka prázdné ruce, ovšem na Radeon HD 4890 musí reagovat. Reakci jsem uhodl (a to jsem skutečně v tu chvíli hádal, i když přiznávám, že na základě dlouhodobých znalostí a sledování situace) pravděpodobně na 100%. ATI Radeon HD 4890 nemá být žádná bomba novinka, ale vylepšený model HD 4870 po všech stránkách. Už dnes se otevřeně hovoří o tom, že jistými optimalizacemi se výkon HD 4890 skutečně výrazně přiblíží modelu NVIDIA GTX 285 a to při nižší spotřebě než HD 4870 1GB a výrobní ceně jemu velice podobné, tedy atraktivní pro výrobce i zákazníky. AMD-ATI hodlá HD 4890 prodávat za ceny více než velmi zajímavé – nově bych spíše řekl, že vzhledem ke slevě HD 4870 1GB, můžete HD 4890 čekat spíše na cenách 229 (1GB) - 279(2GB) dolarů. Háček je to pro společnost NVIDIA, která zkrátka nemá absolutně čím Radeonu HD 4890 konkurovat. GTX 260 je příliš pomalá a GTX 285 zase drahá a není o moc rychlejší, aby zdůvodnila vyšší cenu. NVIDIA tedy udělala přesně to, co jsem předpověděl – narychlo si vymyslela "nový" model - GTX 275. Tato grafická karta zatím neexistuje, její specifikace nejsou hotové, protože jde skutečně o marketingově splácaný model tzv. „co dům dal“.

GTX 275 bude navržen tak aby mohl cenově na trhu konkurovat HD 4890 asi jako GTX 260 modelu HD 4870 1GB. GTX 275 bude mít buď klasicky GT200 s 216SP a k tomu dostane 512bit a 1-2GB RAM anebo dostane jádro GT 200 ve specifikaci s 240SP a 448 bit sběrnici. Pro první možnost hovoří fakt, že jader, která jsou bezchybná a mají skutečně plných 240SP, je podstatně méně než těch s 216SP, takže by byl problém jich sehnat dost pro velkosériovou výrobu mainstreamové grafiky. PCB s 512bit bude ale pekelně drahá záležitost s minimálním vlivem na výkon. Dočkáme se tak zvýšení taktu GT200 což určitě neprospěje spotřebě, ani chlazení. Tak jako tak, zatímco HD 4890 je navržen, aby zlepšil vlastnosti HD 4870 po všech stránkách včetně spotřeby a výrobní cena zůstala velice podobná, tedy nízká, GTX 275 půjde opačnou cestou.

GTX 275, jak se v tuto chvíli jeví, je skutečně nouzově splácaným řešením a obávám se, že výrobci grafik k tomu ještě budou mít co říci, obzvlášť v době, kdy mnozí konečně dokončili nereferenční modely GTX 260 včetně OC verzí a chtěli je za zajímavé ceny prodávat a začít s jejich propagací. Že výkonový rozdíl mezi OC verzí GTX 260 a GTX 275 může být víceméně 0, nebo i hůř pro GTX 275 se asi hádat nemusíme. GTX 275 zatím neexistuje a v plánech NVIDIA nebyla a podle toho, co jsem zjistil od některých výrobců, se jeho výroba hned tak nechystá, před pár dny totiž o GTX 275 ještě nikdo neslyšel. 6.4.2009, kdy AMD-ATI oficiálně představí Radeon HD 4890 by tedy NVIDIA mohla vyrukovat papírově s jeho zdánlivou konkurencí. No, bude ještě legrace …

Zdroj: DDWorld.cz




Co bude GTX 275?


AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 19:09:02

zdravím, nějak sem nepochopil pointu
nVidia je tedy ta špatná ?
No když má prázdné ruce, tak to asi jo
Ona ale něco vymyslí, dyt to známe, přijde drtivá GTX270 a bude vše jinak
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 19:19:42
avatar
Proč by měl být někdo ten "špatný"?! todle je marketing
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:27:47

jo máš recht, budu tedy souhlasit a máš palec, mno ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 19:32:46
avatar
NVIDIA špatná není, jen jádro GT200 bylo od počátku dost problém a teď se to ukazuje, koncepce GT200 grafik prostě nemůže moderním a jednoduchým HD 4800 stačit rozhdoně ne v přímém srovnání výrobních nákladů. To je dáno tím, že GT200 je high end jádro, tedy návrhem i určením, zatímco ATI RV770 je mainstream, protože zatímco NVIDAI nadále podporuje tvorbu high end jádra pro high end, ATI podporuje tvorbu menších jader a do high endu je rve ve více kusech - je to v současnosti rozdílná politka obou výrobců a evidentě se AMD-ATI se štěstím trefilo a jeho směr se ukazuje jako výhodnější ... NVIDIA toho moc dnes dělat nemůže, DX11 je za rohem, ale zase ne tolik, aby byla DX11 jádra a grafiky hotové, takže to musí nějak přežít ...
Neznámý  2009-03-10 19:51:07

A RV710 je jake jadro? Taky mainstream, kdyz uz se to tu zase vytahuje?
Chaythere [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:22:58

RV710 je jahoda z lesa.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:14:42

Podle názvu to má být lowend až pod podlahou.
GOS007 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - low low low low low-end 2009-03-11 10:09:12
avatar
JJ. Ale spíše zajímavá bude RV740 - HD 4770, že by nějaký nižší mainstream? Jenže po těhto slevách se mi zdá, že do ni asi nakonec ani nepůjdu a půjdu rovnou do HD 4870 Tedy pokud bude fakt pod 5000Kč. Ale uvidím ještě, co opravdu ta HD 4770 bude a vlastně za kolik bude.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 11:50:31

No, já bych šel spíše do těch nových - sám totiž platím za elektřinu. :-)
Myslím, velice zajímavá bude kombinace těch malých dubnových 4770 40nm karet do crossfire. Cenově to bude o pětinu více, než 4870, vykonově to bude ještě o něco lepší, a bude to mít lepší příkon. Čekáme na testy :-)
Neznámý  2009-03-12 11:41:32

Zajimave. Taky bych rekl, ale nekdo se nam tady porad dokola snazi tvrdit, ze RV znamena RADEON VALUE a ze v prekladu je to MAINSTREAM. Takze jsem na pochybach.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 11:48:36

Jo tohle by me taky zajimalo, jak se to hodi do DDho teorie o pismenech RV... Takze mame mainstreamove jadro RV770, a dale mame low-endove jadro RV710. A pak mame asi neco mezi, RV740. Bohuzel to asi vypada, ze RV vazne nebude oznacovat mainstream, lowend ci highend, ale zarazeni nam bude urcovat cislovka. Mozna, ze Value bude znamenat nikoliv zarazeni do segmentu, ale proste to, ze ATi hodla vsechny cipy vyvijet za nizkych nakladu.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:28:41

nVidia špatná tedy opravdu není a ona to přežije
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 23:43:18

S tím nezbývá než souhlasit. Nvidia se ocitla v problémech prakticky pár dní po uvedení GTX 280. Vůbec nechápu proč vyrukovali s 55 nm verzema karet a nepřešli rovnou na 40 nm + GDDR 5 paměti ..když už na podzim 2008 tvrdili jak je 40 nm jádro skvělé (plné sklady 65 nm jader, další chyba je, že musí mít za každou cenu výkonnostní trůn - viz. GTX 295 atd. ....řekl bych chyby narůstají). To čekali až je Ati vyškolí podruhé?...V současné době ani přechod na 40 nm nic nevyřeší. Prostě musí konečně opustit jádro G80 alias G200 a plně se soustředit na DX 11 a vypustit je dříve než Ati. Dále přidat účinnější podporu vývojářům only PC titulů jako je třeba Crytek. Myslím si, že účinnější podpora studia takového formátu na tvorbě only PC titulů by byla daleko lepším marketingovým tahem než vyhodit x milionů dolarů za vývoj GTX 295. Prosím slušnou diskuzi, nerad bych vyvolal flame. Jen podotýkám, že jsem příznivcem Nvidie, což mi ale nebrání vidět věci tak jak jsou. Doufám, že konečně něco předvedou .....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 00:40:19
avatar
já doufám že taky, ale obávám se, že historická příležitost, kdy AMD přebíralo ATI a tím se nachvíli rozhodilo ATI z koncentrace a NVIDIA toho naplno využila , je pryč. Na DX11 bude AMD-ATI velmi velmi silné a NVIDIA to nebude mít tak jednoduché jako při přechodu na DX10 ...

Do toho také ještě promluví situace na konzolovém trhu, který je s PC hrami prostě pevně spjat a pokud se Intelu podaří vyšplouchnout NVIDIA z PS4, rázem je rozhodnuto ... AMD-ATI má totiž obsazeny XBoxy i Nitentenda Wii. A pak mi ukaž idiota vývojáře, co bude něco optimalizovat pro grafiky s čipy, které se objeví jen na PC trhu, když většina her bude vycházet multiplatformě a Xbox+Windows bude nejdůležitější herní platforma. Navíc finančně je otázka, zda na to NVIDIA vůbec bude mít něco takhle podporovat s obratem kolem 500 milionů si sotva může nějak vyskakovat. ... platforma jako celek je to, co podle mě rohodne i na poli grafik ...
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 05:33:41
avatar
Já myslel, že tu někdo vizionářky předpovídal konzolím smrt
A aniž bych se v tom teda vyznal, pochybuju, že optimalizace her na PC grafiky nebude podobná ať už budou konzole obsazeny jakýmkoliv výrobcem. Protože už teď v tom není téměř žádný rozdíl pro jakou konzoli vyjde hra a jak to pak dopadne s podporou na PC...
Ke zbytku bych snad jen podotknul, že ve firmách možná mají poněkud větší přehled o vývoji trhu a asi to vidí v "souvislostech" o něco lépe, než my tady, takže ty rady co "musí" udělat aby přežili dobrý, ale sežeňte si nějaký oficiální mail na výrobce a pošlete jim rady, jak přežít, třeba se vám odmění, i když osobně mám za to, že to dokáží i bez krizového managementu z diskuzí v ČR
gabriel.roxer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 13:59:14

ad ku prvej vete: No neviem ci AMD rozhodilo ATI, alebo ROZCHODILO. Ak ma pamat neklame, ak by AMD nekupilo ATI, tak teraz tu nemame ziadne HD48xx, v tom case ATI urobilo velmi divoky krok s HD2900 a skoro sa utopilo.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:13:41

Ty ale máš na svém počítači G260/216, že jo? Nemohl bys povědět, jaké jsi měl s ní problémy?
doktor2 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:42:11

ne ne ..mám GTX 280 ..bohužel ale až na třetí pokus chodila bez problémů. První jsem si koupil první týden po vyjití a reklamace kvůli nefunkčnímu větráčku. Druhej pokus cca za 14 dní a reklamace kvůli nejprve zpomalování a podruhé zase šíleně rychlému vykreslování. Nakonec se ukázalo, že to bylo výrobnou vadou prakticky celé první série karet. Tu třetí mám od listopadu a naprostá spokojenost. Tak stabilní PC jsem zatím neměl.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 10:19:48

Promiň, já jsem to psál jako odpověď DD. Ale velice děkuji za cenné info. V dubnu-květnu budu si asi stavět počítač, takže jakákoliv fakta jsou cenná.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:12:12

Pro mně pointa je v tom, že snížili cenu na 4870 1GB. A to naprosto správně - rozdíl s 512MB verzí neodpovídal rozdílu vykonnostnímu. Teď takřka jo.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:54:26

Souhlasim, 30 USD je rozumnejsi rozdil nez 50 USD. Ale to bylo zpusobeny proste vysokou cenou GDDR5, vykonove se to nebralo.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 10:22:57

Cena se má nastavovat podle poměru poptávka/nabídka. Sovetský Svaz se pokusil o jiný systém. Dopadlo to s ním špatně.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 10:40:24

Jiste, ale pod vyrobni cenu kapitalista prodava nerad.. Respektive - vyrobni cena plus marze (procentuelni) udelalo tu cenu.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 11:56:08

A pak sedět na neprodejných zásobách? Nebo naopak, mít naštvané zákazníky, protože nemohou koupit to, co chtějí, a tak přejdou i ke konkurenci?
Samozřejmě, pokud cílem je vytlačení konkurenta, priority se mění. A už vůbec v případě mono- nebo oligopolie (jako teď v grafických chipech nebo procesorech). Ale ani tehdy prodejnou cenu nebude určovat cena výroby. To je sen každého vyobce, ale tak to prostě nechodí. Existují objektivní zákony, a pokud je budeš porušovat, jseš v průseru.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 11:58:10

Tak stale byla HD4870 1GB pod cenou GTX 260. Takze bych to s prechodem zakazniku nevidel tak cerne. A ja jen napsal, ze ten rozdil 50 USD byl dan vysokou cenou pameti. To ze dneska je ten cenovy rozdil blizsi i vykonovemu je dano tim, ze pameti klesly cenove nebo ATi snizila na tech modelech marzi. Jinak s tebou souhlasim....
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - že bych zrevidoval 2009-03-10 19:17:05
avatar
že bych zrevidoval mé rozhodnutí počkat s mou HD 3850 @ 3870 až na HD 5xxx ?
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:03:55
avatar
ja mam hd3870 a opravdu nevidim duvod proc si nepockat az na hd5xxx. Snad jen ze by jeste pred hd5xxx vysla mafia2 a můj radeonek na to jiz nestacil.
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:30:31

vydrž prtka vydrž, to bude pecka HD 5xxx
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 19:25:17
avatar
Ja si počkam až se potvrdí jestli je pravda s tím že by mohla vyjít 4890 X2, tam by podle mě mohla ATI-AMD také pořádně srazit na kolena Nvidii se svoji cenovou politikou
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 19:29:38
avatar
HD 4890 X2 v současnsoti také neexistuje .... pokud by existovala, pravděpodobně by byla za cenu 339 dolarů, nic levnějšího bych nečekal ...
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 19:44:50
avatar
No ale kdyby HD 4890 X2 byl výkonější než GTX 295 tak by Nvidia musela s cenou dolu
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 20:40:15
avatar
myslíš? já bych si tím nebyl zase tak moc jistej znáš je kluky kalifornský, oni maj hroší kůži a problémy si nepřipouští. To bych se chtěl jednou taky naučit
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:05:59
avatar
HD 4970x2 či chcete-li HD 4890x2 s výkonem by předehnala GTX 295 ale myslím si že GTX 295 by byla stále lepší volbou kvůli provozních vlastností karty. Nová X2 Atina by sice vyhrála v recenzích jako výkonější karta ale zase architektura GT200 se v multiGPU zapřažení jeví jako lepší volba ke hraní. Netrpí tak moc microshuteringem a celkově si drží stabilnější FPS ve více hrách. Toto je i můj důvod proč přecházím s HD 4870x2 na GTX 295
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:57:36

Cela vec lezi v podpore. ATi nema tak dobre odladovani driveru pro CF jako Nvidia pro SLi. I proto se v soucasnosti vyplati vic nez ATi. V tomhle je nejvetsi slabina ATi uz tradicne.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ten povodny 2009-03-10 22:59:13
avatar
clanok od OBRA o 4890 by som si rad precital. zvyknem si tie jeho perly zalohovat, tu dnesnu som prepasol. nedal by si to niekde na web aby som si to precital?
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 10:27:50

DD, promiň za trochu offtopic, ale nemohl bys, když budeš v dubnu (věřím!) testovat 4770, testovat s ní i Crossfire variantu? Prosíím. :-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 11:21:28
avatar
když budu mít ty karty dvě tak to možná zkusím, CF ani SLI ale pro mě není nijak prioritní
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 12:00:27

Ale toto vypadá jako docela levná a silná varianta. A proto měla by být zkontrolována jeji schopnost, ne?
Pokud myslíš, že je špatná, tak k tomu buď dostaneš argumenty a lid Ti bude vděčný, anebo svou hypotézu novými výsledky zavrhneš a i sám zmoudříš :-) a možná dostaneš i pomník od vděčného lidstva.
Neznámý  2009-03-10 19:27:00

Jestli nVidia už konečně nevyvíjí úplně novou grafickou generaci GT300 a jestli je už v půlce vývoje, tak je napůl zachráněna. Jestli ale zase kutí něco z čipu G92 a zase chystá nesmyslné přeznačení, tak ATI se nebude bát ještě víc tlačit na pilu a to by byla nVidia v p****i, protože by se její čipy neprodávaly.
Neznámý  2009-03-10 19:28:58

Jelikož jsem ale takovej blbec, že jí fandím a nikdy neodolám jejím kartám, tak na to vždy doplatím. Myslím ale, že to ybla výhodná koupě si pořídít 9600 GT a značně jí přetaktovat na výkon 9800GT . Za malou cenu hodně muziky.
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 08:02:26
avatar
No jo, já jsem taky spíše zelený teď jsem koupil GTX 285 za 10 150,- s DPH a spokojenost.... Nějaké prachy jsem utratil, ATIna 4870 je v krabici v šuplíku (nechcete někdo ? ) není důvodu ke stížnostem
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:19:14

Kolik za tu HD4870 a jaka verze?
wizard_ov [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-12 08:47:37
avatar
Sorry, už je pryč - byla to PowerColor s 512MB a s nereferenčním chladičem. Šla za 4600,- Teď už to můžu říct - ta mrška topila jak blázen, takže když teď končí zima tak jsem se ji rozhodl prodat - obývák už vytápět nemusíme
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 19:40:08
avatar
ATI-AMD už hoodně dlouho pracuje na RV870, takže ta ho má v záloze a tím je pojištěná proti tomu kdyby Nvidia nějak narychlo spíchla GT300
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:07:48
avatar
tak o nějakem narychlo spíchnutem GT300 se urcite mluvit nedá. Samotný vývoj nove generace GPU trvá roky, takže jednoduše bud ma NVidia GT300 tesne pred dokoncenim nebo jsou v pr....
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:16:42

Pokud se chovaji normalne, jako ze si troufnu tvrdit ze ano, tak jede simultane nekolik projektu. I v pripade, ze G300 neuspeje neni nutne hazet flintu do zita. Jeden neuspesny prejekt te nepolozi. A hlavne, stale se prodavaji rady na G92 a jeste nejaky patek budou. Napr. ted teprv dochazi k praktickemu ukoncovani podpory pro radeony x1xx. Stale se jeste prodavaji. Jedine co ovlivni pripadny uspech ci neuspech jadra je podil na trhu. No a co, i tam by bylo dobre, kdyby se leaderi stridali. Konkurence je zdrava.
Pethros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 20:15:54

z G92 snad už nic dělat nebudou... když je už RV770 výkonější tak proti RV870 který bude ještě rychlejší už těžko postavěj zase G92....
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:10:10
avatar
podle některých informací pocházejícího z CEBITu chystá NVidia předělávku G92 na 40nm procesu. Takze ono ta éra tohoto jádra jeste zdaleka nekončí.
jamros1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 19:48:08

len tak ďalej, už teraz sa dá kúpiť HD 4870 Golden Sample 512MB za 181€, teším sa na zľavy
Neznámý  2009-03-10 19:56:41

Tak NVIDIA ma prazdne ruce, sklady plne G92 cipu, popripade jejich dvou slepencu v podobe GT200 a presto pres vsechno ma porad vykonejsi karty. A konkurence se zmuze vzdy tak akorat na zlevneni a nejlepe hned v ten stejny den. No pro zakaznika dobre, ale v byznysu se tomu rika "kurvit trh".
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 20:09:53
avatar
"A konkurence se zmuze vzdy tak akorat na zlevneni" ... Argument jak raketa, pises ako keby NV nikdy nezlacnila svoje karty aby boli konkurencie schopne ... zaujimave ako niektorym z vas vypadava pamät od dôb fiaska s cenami GT200 ...
Neznámý  2009-03-10 20:24:17

No ale ani s GT200 nemela duvod podlejzat ceny konkurence.
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:14:22
avatar
Tak AMD evidentně nasadila taktiku že chce co nejdříve obsadit větsinovou část trhu za každou cenu. Neboli vybudovat si dobrý základ do budoucna aby snad i mohli konecně slušně vydělávat.
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:28:08
avatar
nvidia zlevňuje protože ati-amd zlevňuje... a hádej u koho to zlevňování začalo..
nic proti tomu nemám, pro mě a ostatní jen dobře
ale pak se nedivte že nVidia nestíhá tvořit nový grafiky, když ATI pořád drbe do cen, a dělá jak kdyby RV870 bylo nějaký lepší
taky tam změněj pár věciček a přelepijou to na lepší čip...
nvidia se drží GT200 a pomalu kujou GT 300 .. zachvíli v těch čipech bude mít ATI bordel a lidi nebudou vědět co je lepší..jestli ,,RV980 nebo RV fatalbrutalmasakral 950" .
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 12:58:47

Micro neznáme se náhodou ze SWATu?
kozel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 20:13:39

a proto je dobře že jsem zákazník
Neznámý  2009-03-10 20:29:45

S tim souhlasim. Pisu to zde jen proto, protoze se tady porad pise o tom, jak jsou NVIDIA karty vyrobne drahe a dnes uz je snad i dotuji.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:25:50

Slevy jsou predevsim kvuli uvolneni mista pro nastupni modely. Nic neobvykleho. Cenovy rozsah je ustaleny a novy produkt jen nahrazuje starsi, v ramci stejne cenove hladiny.

P.S. A rekl bych, ze Nvidia reagovala na ATi.
Raven [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 20:00:14
avatar
NVIDIA je spíš technologickým lídrem, kdy po vzoru virtualizačních SW technologiích, jako první na světě uvede virtuální GK.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 20:57:22
avatar
90% ľudom je to k ničomu
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 20:08:00
avatar
sakra kdyby byla tahle situace na trhu s procesorama tak bych se vůbec nezlobil, už bych potřeboval update jako sůl a slevy žádný
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:27:50

Jo taky jsem cekal jak Phenomy spadnou dolu, ale bohuzel. No a za tu cenu dneska se mi ten prinos nevyplati. Lepsi X2 dojet a pak koupit rovnou celou novou platformu.
MrMort81 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 20:11:56

Já mám jen strach ať se nestane to co se stalo před cca 2 roky kdy Nvidia vyšachovala Ati z trhu ze svou GF8800. Ati neměla nic proti ní a tak karta min. rok stála 20000kč. Nemám strach že se to stane teť s HD4890 ale že se to stane za půl roku s HD5870. ATI ji už má nejspíš dávno připravenou (protože podle původních plánu měla vyjít právě teť)a teť už ji jen vylepšuje, protožemá čas. A jestli většina výrobců se dá na stranu ATi tak to může skončit stejně jak před tím z Nvidii. Dá se předpokládat že ATI a výrobci grafik se budou chtít zahojit a když nebude pořádná konkurence, kdo ví????
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 20:38:34
avatar
Jestli mají dneska hotovou HD5 řadu tak to žádný velký dělo nebude, protože do tý doby ještě přijde asi dost různejch věcí. Kdyby to opravdu bylo dnes hotové, tak vlastně na podzim vydaj víc jak půl roku starou kartu.
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 20:45:29
avatar
Na HD5870 - RV870 sem moc zvědavej, taky bych řek že cca v tého době měla býl podle původních plánů vydaná, ale asi by to nebylo třeba nejen kvuli krizi ale také kvůli čekání na finalní specifikace DX 11 bylo vydíní posunuto, a ATI ted má čas navíc proto aby RV870 ještě více velepšilo, očekávám od toho něco hoodně velkýho, neuvěřitelnýho, co všem vyrazí dech
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:38:57

Dovolim si predpovedet: vykon na urovni HD4870 X2, maximalne 10% nad. To je optimisticka varianta. Pesimisticka a realnejsi - vykon tak 10% pod urovni HD4870 X2. Slepence znicili boom efekt u jednocipovek.
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 20:58:30
avatar
Citace:
Já mám jen strach ať se nestane to co se stalo před cca 2 roky kdy Nvidia vyšachovala Ati z trhu ze svou GF8800. Ati neměla nic proti ní
tak teraz rozhodne nie je taká situácia. Problémom nVidie nie je výkon, ale výrobná cena čipu, resp. karty
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:04:43
avatar
nj najme OC edice 8800 Ultra byla na trhu rok a pul a nic ji za tu dobu nebylo schopno vykonem prekonat
ale to bolo spusobeno i zmatkem po odkupu Ati, myslim ze AMD se snazi dostat vic do povedomia kupujicich a proto ta cenova politika
siddhi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:18:13
avatar
Kdo ví jak to bude. Nevěřím tomu že by se NVidia skutecne nechala tak uchlacholit uspechem GF 8800, že by celé ty roky od vydání nedělala nic jiného nez vymýšleli její další odrůdy a nepracovali na návrhu nové generace.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:31:13

Pokud by ji melo hotovou a pripravene kapacity na vyrobu, ver ze ji vydaji. Ten podil trhu by byl pro ne k nezaplaceni i kdyby pripadne na ni moc nevydelali. Problem bych videl v 40nm procesu, podle myho zatim vykone cipy maji nizkou vyteznost na wafer. Klasika prechodu na novy vyrobni proces.
OmeGa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nieco ine? 2009-03-10 20:29:15
avatar
dalo by sa prosim vas pisat uz aj o niecom inom ako o grafikach? aj procesorov je tu plno, ale to sa este da prezit.
urcite je vela zaujimavych veci o ktorych sa da pisat...
xJirikx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 20:36:08
avatar
Dnes už mám oficiálně z neoficiálních zdrojů potvrzeno
To znamená co? že ti to oficiálně řekl nějaký Ferda co děláv kompletaci třeba u Asus? chápu, že je něco neoficiálního, ale oficiálně neoficiálního?
stefan39 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sup 2009-03-10 20:49:42
avatar
zdravim,sup at uz tu je ATI HD4890 ten mesic to je jeste dlouha doba
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:33:01
avatar
fanATIici ..všichni ?
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:36:58

Áno, komplet, všichni
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 12:30:32
avatar
Všichni ne .
MGST [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:20:57
avatar
Článok ako úvaha, dobrý. Ale nemôžem hlasovať čo bude GTX 275. Pretože sa nedá ani odhadnúť čo si vymyslia v Nvidia.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:33:37

Podle cisla bych to videl na 240SP, 448-bit, 896 MB. Jak psal DD, tohle je nejpravdepodobnejsi sance.
IIIRazor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:34:17
avatar
souhlasím stím, že ATI ma navrh..dobře postaveny technologie, vyrobni směr, a věřim že ted se muze divat směle do budoucna ..

Nvidie, by mela zabrat, ted mi připada jako ATI při 8800GT
MicrO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-10 21:37:25
avatar
souhlas...;-) palec nahoru
Neznámý  2009-03-11 01:19:53

ATI v současný době je ale pokročilejší technologie DirectX 10.1 jenom na machry, protože se trh s hrami s podporou DX 10.1 zastavil kvůli zeleným, protože mnoho výrobců je It's Meant To Be Played a to by nVidii podrazili, kdyby začali 10.1 propagovat. Proto tenkrát Ubisoft odstranil z Assassins Creeda 10.1 a nechal 10. Jinak máš pravdu v tom smyslu, že ATI má rádo nové funkce a vše ozkouší viz. HD 2000 s GDDR4.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:34:35

Urcite, takhle presne to je, toho se drz. S tim dojdes daleko.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 07:48:04

Tak dám zase Jeníčkovi důvod mě smazat.

Vylepšený HD4870 v podobě HD4890 je skvělá, úžasná věc, nejlepší na světě, ale vylepšená GTX260 je "nouzově splácané řešení"?

Jsi k smíchu.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:35:24

Tady se pripojuju... Totozna zalezitost hodnocena pokazde z jineho uhlu... Holt objektivnost...
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 09:52:48

pekna zlava.. len tak dalej.. je to 10% zlava cca tyzden po predchadzajucom zlavneni.. mohli by davat takuto 10% zlavu kazdy tyzden..
RiMr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No... 2009-03-11 11:15:09
avatar
No uchcávejme hoši, uchcávejme, nad tím jak je NVidia v prde*i...
Já jenom doufám, že jestli tam teda zahučí doopravdy a kompletně, tak už bude v té době na trhu dostatečně technologicky a sílou značky (schopnosti masové produkce) robustní náhrada.
Jinak budem uchcávat ještě víc! Ale už né rozkoší nad "vítězstvím hodných nad zlými", ale mukami při placení těch jediných výkonných karet na trhu...
Nebo si myslíte, že Ati-AMD bude bojovat konkurenčně sama se sebou a že bude držet ceny nízko (tak jako teď - paráda), když nebude muset?
Jo leda že by si najmuli za předsedu představenstva Dr. Ratha a ten by nám na grafiky připlácel ze středočeského krajského rozpočtu...
Miki_79 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 12:06:41
avatar
Nejsem fanda Nvidie, ale verim, ze se schopi a predvede nam, ale az DX11 karty, ktere budou moci konkurovat ATI. Coz by pro nas zakazniky bylo lepsi nez kdyby NVidia skoncila!
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 12:29:33
avatar
nVidia kdyby skončila, tak by na tom musela bejt hodně hodně špatně a to by znamenalo, že by měla málo výrobců (ASUS,eVGA,MSI atd.), sklady plné k prasknutí jejími čipy, málo zaměstnanců, prtoože by musela postupně hojně propouštět atd., takže nVidia je pořád na tom dobře, aby nezkrachovala.
obc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 12:36:03
avatar
No a já věřím a doufám, že nová řada ATI nebude zklamáním, protože kdyby AMD/ATI skončilo s výrobou grafických čipů, nVidia by zvedla astronomicky ceny.... Když bude nová řada ATI konkurenceschopná, bude to jedině dobře.
milhaus18 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-03-11 16:50:05
avatar
Tahle situace mi hodne pripomina dobu kdy Nvidia mela radu GF8 a kde bylo ati???situaci sem nesledoval takze nevim ale podle mne kazda spolecnost je jednou nahore a jednou dole..predtim byla nahore Nvidia ted je nahore ati!!!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!
10let staré DayZ se daří – nový přídavek zajistil rekordní zájem!Thursday, 24 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1537x
Komentářů: 0
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verzi
Spider-Man 2 vyrazí na PC – jen 18 měsíců po PS verziWednesday, 23 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1483x
Komentářů: 0
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!
Ferrari F80 – Nástupce LaFerrari, Enza, F50 a F40 představen!Monday, 21 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Auto-moto
Spuštěno: 1039x
Komentářů: 1
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?
Unknown 9: Awakening právě vyšlo – další herní propadák?Thursday, 17 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1506x
Komentářů: 2
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!
Subnautica 2 oznámena. Zpět do hlubin v novém!Thursday, 17 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1120x
Komentářů: 0
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?
Dragon Age: The Veilguard bude bez DRM. Jaké jsou HW nároky?Wednesday, 16 October 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1681x
Komentářů: 3