Nová nejvýkonnější grafika světa - ATI Radeon HD 6970 na cestě už v listopadu?! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 22 srpen 2010
altJeště letošní rok má dorazit nový nejvýkonnější Radeon a nová nejvýkonnější grafika světa …

 

 

Ačkoli Radeon HD 5970 stále nemá absolutně žádnou konkurenci v podobě jedné grafické karty NVIDIA a to ani pro podtaktovanou 2GB verzi, natož pro 4GB verzi, v listopadu už to bude rok, co je na trhu. AMD-ATI bez ohledu na to, zda to konkurenční situace vyžaduje, chystá nástupce.

Ono je tu možné riziko konkurence ze strany duálního modelu GTX 490 založenému na dvojici GTX 460 1GB. Dvojice GTX 460 je schopna se HD 5970 alespoň vyrovnat (o chlup nižší cena GTX 460 1GB, která ale v high endu tak důležitá není, je ale vyvážena vyšší hlučností a spotřebou než má jediný HD 5970 2GB). Aktuálně je pěkný test na téma HD 5970 2GB a GTX 460 1GB SLI zde.  Na druhou stranu vyrovná se jen 2GB verzi na velmi nízkých taktech taktech ala HD 5850. 4GB verze HD 5970 na taktech modelu HD 5870 je mimo dosah možností duální grafiky založené na dvojici GTX 460 1GB modelů. Každopádně ať už NVIDIA chystá proti téměř rok starému a dosud neporaženému ATI Radeon HD 5970 cokoliv, bude se muset vypořádat už s jeho nástupcem.

Podle čínských zdrojů se prý na trh chystá nová vlajková loď na vylepšené 40nm architektuře. Předpokládá se tedy nějaký nárůst výkonu i v rámci stejných taktů anebo navýšení taktů při nižší úrovni spotřeby. Nečekejte ale dvojnásobný nárůst výkonu jako u jiných generací, tohle totiž bude jen půl generace. ATI se ale chystá i na funkční vylepšení. Zajímavě zní vylepšení a zjednodušení funkčnosti ATI Eyefinity systému. Dočkáme se třeba toho, že už nebude nutné mít aktivní DP redukci a postačí levná pasivní? Bylo by to super. Dále budou mít nové karty novou verzi HDMI a také UHD, podporu ultravysokých HD rozlišení! Každý kdo si zvykl na Eyefinity a ultra HD herní i filmové rozlišení je jistě poměrně v očekávání, co za vylepšení ATI přinese. Každopádně musím upozornit, že stále se jedná o spekulace, protože AMD-ATI drží všechny informace pod pokličkou. Jediné co bezpečně víme, že nové čipy budou vyráběny stále 40nm, protože nic jiného nepřipadá v úvahu a že minimálně část dorazí ještě letos a to v říjnu (předpokládám 31.10.2010 uvedení) a v listopadu pak fyzická dostupnost nových modelů.

Pokud by se tyto nové informace ukázaly jako správné, znamenalo by to, že se AMD-ATI pokouší udržet se na vrcholu za každou cenu. Ostatně přináší to své výhody a ovoce, nemluvě o tom potěšení pro AMD, vidět zoufalou konkurenci, zvyklou na pozici technologického a výkonového leadera, jak se už téměř rok nemůže dostat k Radeonu HD 5970 ani na dohled. AMD-ATI ovládá dnes segment High endových grafik, což přináší řadu výhod. Navíc duální koncepce umožňuje ATI získat supervýkonnou high endovou grafiku velice levně a rychle, a přitom se stále soustředit na vývoj mainstreamových čipů, ze kterých high end staví. Znamená to, že se opravdu na přelomu roku dočkáme i nových HD 6800?

 

 
 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 14:03:38
avatar
Vyzerá to brutálne ale radšej by som si počkal na nereferenčnú verziu, predsa len jeden ventilátor v strede asi nebude to pravé orechové.

Už len samý Display Port, kam by som strčil svoje DVI/HDMI z monitora a VGA z KVM switchu
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 15:50:01

ventilátor v strede nebude - to je len ilustračné foto.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 14:10:47

Zbytečnost
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 14:32:09
avatar
jak pro koho
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 15:06:06

Pro normálně uvažujícího člověka, kdo si koupí kartu která výkonem jen tak tak předežene nynější 5970 když si o pár měsícu později muže pořídit uplně novou generaci/ce. Osobně bych počkal na výsledky testu v Crysis 2.

ps: Jak je známo, Nvidia je úzkým partnerem Cryteku.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 15:30:14
avatar
Nvidia už není tak úzkým partnerem Cryteku - ostatně od DX10 a GF8800 už utekla dlouhá doba. Už dávno Crytek prezentuje často na ATI navíc DX11 technologie CryEngine 3 je vyvíjena na ATI HD 5000 (nebylo ěnjak na výběr) .... o tom, že NVIDIA už nemá u Cryteku velký vliv svědčí i to 3D, které nemá s NVIDIA 3D Vision pranic společného a navrch ani fyzika není použita PhysX ... kromě toho i na konzolích má Crysis2 vypadat líp na X360 (ATI) než na PS3 (NV) ... i když tam je to dáno technologií těch čipů, kdy X360 s ATI XENOS je už téměř unifikovaná architekutra a PS3 s NV vychází z GF7. EA se také jako vydavatel na jednu technologii a platformu neváže a nedovolí nějaké optimalizace a zvýhodnění jednoho na úkor druhého ... Takže bych neviděl žádnou výhodu z nějakého partnerství NV a Crytek.

HD 5970 je karta pro ty, kteří si chtějí skutečně hrát bez omezení, všem ostatním stačí HD 5770 ;) ... A ti kteří mají a chtějí HD 5970 mají i na ti vyměnit za 6970 ... ostatně rok je na High end dlouhá doba
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 16:10:55

Ohledně otázek na grafickou stránku hry na konzolích se crytek vyjádřil v tom smyslu, že P3S na tom bude nepartne lépe(ostatně PS3 má více výkonu a to více umí engine využít)! Prezentoval v době kdy FERMI nebylo. PhysX nebyla ani v puvodnim Crysis protože její přínos a výhoda oproti technologii Cryteku byla spochybnitelná. Cryengine 3 je optimalizovanej cryengine 2 s dx11,globálnim osvětlením, vždyt se podívejte na TECH. videa!Nvidia před lety celej cryengine 2 překopala/optimalizovala tak aby vůbec šel a aby šlapal nejlépe na Gforce grafikách (ostatne to platí dodnes). Krome toho nebal bych se, že si nvidia blízké partnerství s crytekem nezajistí. Ostatně cryengine vznikl jako demo pro nvidii.


Rok je dlouho doba pokud hardware využiváš, to se bohužel o 5970 říct nedá. Nakonec je dobře že generace 6000 vyjde rok po předešlé, někdo ten vývoj musí vest.
budy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD 2010-08-22 16:17:20
avatar
Přesně tak..My co používáme Eyefinity si nevystačíme ani s Quad CrossFireX...Už aby ty karty vyšly hned si dvě HD 6970 pořídím. Dnešní hry s jedním HD 5970 v 5760x1200 nejedou zrovna nejideálněji a jak příjde Crysis 2 tak to teprve grafiky v takovém to rozlišení zapláčou.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 16:44:52

Crysis 2 bude žrout výkonu, ale zdaleka ne tak velkej jako jeho předchůdce. Už warhead byl silně optimalizovanej a taky se to ukázalo na jeho grafice.
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 22:55:54
avatar
Chtěl bych se zeptat na jedno, koukal sem se na tvojí sestavu a máš tam že máš dvě 5970 a k tomu "Asus Rampage III Extreme...Evga X58 Classified 4-WAY SLI" jakto že ti an tom běží crossfire?
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 22:58:25
avatar
áhaa...už je mi to jasný sem blb
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 23:25:04
avatar
.... njn nativní neomezená bez licenčních poplatů podpora ATI CF v čipsetech Intel ;)
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jiste, jak pro koho, 2010-08-23 10:30:25
avatar
nicmene tusim ze i ty jsi nekde podotkl, proc vykonnou grafiku, kdyz na soucasne hry v pohode staci i low-end. Takze tohle je zbytecnost pro par nadsencu, stejne jako to bylo pronaseno o dualnich NV.
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 14:20:36
avatar
Tento rok jsem si koupil HD5870, tak nebudu hned kupovat novou se starou 40nm architekturou. Počkám si na 28nm.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 14:28:37

Konečně někdo rozumnej palec nahoru
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:19:57
avatar
Před třemi lety jsem si koupil HD2900XT, přece hned nebudu kupovat 2x tak menší architekturu, počkám si rovnou na 10nm ;)
GoIId [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 21:41:05

Až nato ,že todle je stejná velikost nm a ještě k tomu 5870 dneska stačí vicemeně na vše tak proč nepočkat??
panther7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 01:05:24
avatar
Vždyť jo, jen si dělám srandu
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - sigh 2010-08-22 14:57:10
avatar
No som zvedavý, koľkých zas vyprovokuje ten posledný odstavec k nejakej búrlivej reakcii...
6970 mi zatiaľ príde ako čistá fantázia. Neviem, čo to má na tom obrázku ako byť za karta, veľmi ťažko uveriteľný nový high-end, vsádzam na Photoshop a to, že niekto v Číne zas potreboval pritiahnuť pozornosť na vlastný server.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 18:44:11

podle popisu je to 5970ka
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 15:31:11
avatar
Pro zákazníky celkem zbytečnost ale pro AMD rozhodně ne. V NV jsou celí říčný aby vydupali lepší čipy a lze předpokládat že až bude k dispozici nový výrobní postup tak bude mít NV přednost ve výrobě a určitě nanasadí žádná ořezávátka, to v AMD ví tak proto to zrychlení aby si po nasazení optimalizované Fermi mohli udržet krok
NV se nevzdá snadno a nasadí jak to pujde těžký kalibr tak proto ten spěch. NV je teď v pozici kde bylo AMD s R600 a Radeony 2/3000. Higend ovládala NV a nic na tom nezměnily mainstreamové modely 3850/70 které se prodávaly prakticky za hubičku. Teď v důsledku chybných kalkulací je v této prekérní situaci NV (hlavně předpoklad delšího setrvání na DX9) a posílání od některých neznalých hned NV pod drn je zcestné. AMD na tom po sloučení bylo hůř, všude dluhy a kam to dotáhlo. NV sice poslední události také pustily žilou ale rozhodně ne tolik aby je to ohrozilo, holt finanční polštář hodně pomohl
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 15:55:56
avatar
Určitě bych si taky přál aby NV nasadila dobrou sérii karet (aby se nám konkurence zase začala tlouct a NV zbytečně nezabírala výrobní kapacity trapnými čipy). Ale tvojí jistotou bych neoplýval. Ten příspěvek mi připomíná scénu z filmu "Pád Třetí Říše" ... Jak tam Vůdce operuje s neexistujícíma divizema .
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 16:37:06
avatar
tak divize NV má, ale připravovaly se na boj spíš proti projektu Intelu ...a teď horečně přezbrojují na staronový typ boje
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Take si myslim, 2010-08-23 10:49:31
avatar
ze Fermi byla puvodne mirena uplne nekam jinam (cloud computing), stejne jako Larrabee. Bohuzel pro NV to silne nevyslo, takze opet zustala "jen" komunita hracu, kam se Fermi teda vubec nehodi, coz marketing konkurence samozrezjme musi vyuzit. Nicmene Intel nespi a predstavil Magny Cores, takze to jeste muze byt velice zajimave.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 16:51:01

Test 40 nm technologie?? AMD zřejmě zkouší kam až může dojít se současnou technologii. Pokud budou s kartama 6970 problémy, nevadí, tento segment co do počtu je velmi úzký i když prestižní. Horší by bylo, kdyby rozjeli 6870 místo 5870 a byly problémy. Viz 4770.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 16:52:38

Dle tradice značení to bude 2x GPU ???
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 17:32:29
avatar
ne ... duální grafky dnes fungují tak dobře, že už není třeba vůbec říkat, že je něco X2
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:32:13

A proto je na čese přijít s něčim X4
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 17:34:04
avatar
Dokud nebude verohodnejsi info, muzeme jen spekulovat 6970 - dobra spekulace
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 18:19:28
avatar
"Ostatně přináší to své výhody a ovoce, nemluvě o tom potěšení pro AMD, vidět zoufalou konkurenci"

Opet zajimavy clanek o zajimavem "zeleze", ovsem opet srazen na uroven bulvaru vyrokama, znich jeden jsem citoval nahore.
Nechape nekdo proc DD srazi neustale hodnotu clanku temito vecmi?
At se kouknu zpetne na DD-ho clanky kdy byla NV navrcholu nikdy DD nepsal, ze ma NV radost jak muze sledovat zoufalou konkurenci. U AMD vs INTEL to same, nikde jsem necetl, ze intel si uziva poteseni videt zoufalou konkurenci.

Tak ted si muzete zase pochlebovaci zaminusovat
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 18:13:31
avatar
Ano to DD psal o tom, jak si NVIDIA užívá na vrcholu a těží z pozice leadera i pro pro prodej nižších grafik. Tedy to co dělá dnes AMD. Často píši o tom, jak GF8 je nejelpší co NV kdy udělla a jak z toho žije dodnes.

problém je, že tehdy nikdo (z výrobců) zoufalý nebyl, z vlastní zkušenosti, jako dlouholetý majitel 8800GTX vím, že ta karta byla děs a hrůza prvních půl roku, takže zoufalí byli majitelé a ne konkurence. Nicméně nikdy nebylo mezi nejvýkonější grafikou AMD a NVIDIA takový rozdíl, jako je dnes mezi HD 5970 a ostatními navíc ATI tehdy už přestávalo existovat a celý rok a půl měla AMD-ATI jiné starosti, než vyrábět GPU - vyhazovala staré struktury a snažila se ATI psotavit na nohy a začlenit do sebe a svých budoucích plánů (FUSION atd.)... takže žádný důvod k zoufání si ... to neplatí dnes. NVIDIA si hodně zoufá, ztratila High end, ztratila mobilní trh, ztratila trh s integrovanými grafikami a ztrácí všude ...

Co se týká Intelu, ten si svou pozici užívá náležitě dlouhodbě a dává to jasně najevo a pozice AMD mu vyhovuje, naopak se stará, aby se AMD mělo přiměřeně dobře, protože když se má dobře AMD a drží si těch cca 20% podílu, má se dobře i Intel, protože mu nikdo nejde po kroku za monopolní zneužívání trhu. i ta dohoda s AMD by´t pro Intel licenčně nevýhodná, je pro něj výhodná v tom směru, že si drží antimonopolní úřady na trhu, což se odrazilo i v tom, že se s FTC Intel dohodne mimosoudně. A AMD není nijak zoufalé, protože procesory má dobré a na to, že konkuruje asi 60x větší a silnější společnosti s 20x většími výrobními kapacitami a ohromným kapitálem, ten 19% podíl na CPu trhu není vůbec, ale vůbec špatný ...

opět nechápeš, že mé články nejsou o žádném flame, ale o faktech v souvislostech. Ty se snažíš tvrdit, že je to bulvár. Není. Zajímavé informace podané jednoduše v souvislostech a v kostce nejsou bulvár, zvláš´t když nejsou vymyšlené ale jsou podpořené jasnými prodejnímia dohledatelnými fakty a čísly atd.
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 18:16:12
avatar
NO pokud je nekdo zoufalej tak to byl vzdy majitel ATI a jejich ovladacu. Nerikam, ze NV take nemela "slabsi obdoby", ale na jakekoliv LAN party vzdy resili ruzne problemy kde co patchnout, kde co vypnout ve hre aby jim korektne fungovala majitele ATI.
Mel sjem jeden cas notebook s ATI grafikou a to byla des a hruza.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 18:28:32
avatar
hele tohle flame na téma ovladačů, kdy upřímně řečeno máslo na hlavně mají obě firmy, nebudu tolerovat a tyhle polopravdy, že má NVIDIA lepší ovladače nebudeme podporovat ani rozšiřovat.

a NVIDIA dokáže udělat z ovladačů peklo na zemi, kdy ti odejde grafika, což proti tomu, že na ATI něco 2-3 měsíce nefunguje, je o dost horší. Njadu ti 100 majitelů ATI který nemají jediný vážný problém, 100 majitelů NV kteří také nemají problém a pak 100 a 100 těch kteří problém mají, z toho je dobře vidět, jak se ovladače mají ...

každopádně pro tebe dávám poslední varování, zanech flame, zanech snahy obvińování mě z psaní bulváru, když to není zjevně pravda a trochu začni přemýšlet v souvislostech a bez ohledu na značku výrobku.
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:10:43
avatar
Hmm takze ze se mi nezamlouva, ze v kazdem clanku pises o zoufale firme NV a v kazdem clanku se snazis navodit dojem jak AMD-ATI je ta spravna parta a INTEL s NV jsou ty zapornaci to je v poradku. Pokud se nekdo ozve sup a hned vyhrozovani BAN. Je zajimave, ze treba na spratelenem serveru CTTL pisou informace o novych grafikach a tak, bez nejakych soukromich uvah a narazek a nadavek na nejakou z firem a pokud jim tam nekdo neco napise ve stylu jak to tady pises ty tak se hned ozvou a to hlavne ctenari, at tam nikdo netaha praktiky z DDWORLD, ze chteji jen informovat o hardware a nechteji cist o neci zaujatosti vuci urcitejm firmam.
Sam jsem napsal, ze to je zajimava informace, pises i aktualne, ale vsude a vzdy proste nasazujes proti NV nebo proti INTELU a neustale nejake narazky a porad dokola, jak kdybys mel nejakej komplex nebo kdyby ti ty firmy neco provedli. Zadna firma neni ta "hodna"jak se nam snazis vykreslit, kazda se snazi vydelat a kazda sahla nejednou po ne zrovna cistych praktikach, proto jsem pro vecne informace o hardware a softvare bez neustalich vykriku jako "zoufalost"a jim podobnych.
Sam pises "bez ohledu na značku výrobku."tak se toho take drz.
Dekuji
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:18:12
avatar
Kolem roku 2008 měla Ati vážné problémy s ovladači, časté pády a zamrzání při spořiči obrazovky jsem si užil sám. nVidia se zase znemožnila tento rok, kdy mi ovladače forceware 196.75 zabily 8800GT.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:50:29

Ati měla i dříve problémy s ovladači. Byla to firma s vynikajícím železem, ale bídnými ovladači.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:58:16
avatar
hele nechte toho, to samé se dá napsat i o NV, mizerný HW a mizerníé ovladače nebo technologicky pokoričlý HW a nepoužitelné ovladače (8800GTX půl roku po vydání) ... prostě ani ATi ani NV nemá lepší ovladače než ta druhá ...
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 20:07:40

Já mám Ati, jsem s ní spokojený, ale před nějakými 7-10 lety problémy prostě měla. Podstatné je, že se z toho poučila. Není hanbou udělat chybu. Hanba je si to nepřiznat, tutlat to, mlžit, hrát dojemné divadlo ala nVidia.
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 21:16:43

Myslím že DD-mu vadí že se opakujete v každém příspěvku. Kdo bude mít poslední slovo?
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 20:12:13
avatar
Ve své době mě půl roku trvající teror s ovladači Ati donutil vyrvat kartu z PC a nahradit 8600GTS. V opačném případě jsem z PC klidně a pomalu vytáhl mrtvou 8800GT.
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:58:24
avatar
Předtím jsem měl integrovanou GK, tak mi to prakticky uniklo.
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 07:47:50

mne odisla grafika na notebooku, este ze som mal 3 rocnu zaruku lebo by som platil za niekoho chybu 250 euro v servise = nehoraznost!
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A majitelu 2010-08-23 10:53:04
avatar
HD 2900, protoze coby HW to bylo temer "nemlich to same" co ted Fermi - prehrate nenazrane "prase".
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 11:12:06
avatar
tak to kecáš, nebo si to nepamatuješ ... v první řadě R600 a G80 si byly velikostně i parametrově dost podobné, spotřeba HD 2900XT byla vyšší ale 8800GTX na tom nebyla o moc lépe. Výkonově HD 2900Xt 8800GTX nepřekonala, ale také byla celou dobu o dost levnější a bez problémů překonávala 8800 GTS 640GB, tkerá stála stejně. Takže zdaleka to nevypadalo jako dnešní situace RV870 na HD 5000 vs GF100 na GTX 400 ;)
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - V tvych clancich 2010-08-23 11:01:47
avatar
ocenuji myslenky a nazory, ale to neustale napadani dvou firem (nebudu jmenovat) ty clanky tak degraduje, az to boli. Pokud jsi opravdu tak nestranny, tak by ses toho mel vyvarovat. Chapu, ze navstevnost stranek takove clanky zvysuji (stejne jako ty "bombasticke" nadpisy), ale je to u technicky zamereneho webu nutne? A krome toho - kdy na webu, kdyz je tak nestranny, vymenis tu reklamu na AMD za, treba, VIA, Sony ci nekoho jineho?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 11:08:33
avatar
Napadání by to bylo, kdby to nebyla pravda a bylo by to nějak upravené a nepravdivé. Jinak reklamu si zadává zadavatel a AMD tu neinzeruje ...
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - A kdo je zadavatel, 2010-08-23 15:13:46
avatar
zda-li se smim ptati?
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 18:06:19
avatar
Tak myslim že nákup PC ještě na 2 měsíce odložíma pak budu brát slevněnou HD5850 a nebo nějakou HD6850, bude záležet na ceně
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 18:13:14
avatar
Skoda, ze se nemuze NV spojit s Intelem, to by potom byli take slusne CPU spojene s GPU. Pak by divize NV mela jeste vice prostredku a podle me by take mohl mit vlastni tovarnu na GPU s dostatecnym kapitalem na vyvoj nejnovejsich technologii.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 18:27:23
avatar
pak by ale žádná NV neexistovala trubko Intel chce mít všechno HW pod vlastní značkou ... a chtěl bych tě vidět, jak by ses tvářil na to, že by jedna firma měla 81% CPU trhu a 80% GPU trhu .... jo to by nám všem děsně pomohlo ...
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 18:50:59
avatar
já bych radši aby nvidia začale vyrábět i CPU a rozložení trhu u cpu i gpu by vypadalo 33,3% pro Intel 33,3% pro AMD a 33,3% pro Nvidii
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:15:30
avatar
Psal jsem divize NV takze pak by se to samozrejmne jmenovalo intel. ATI nazev take zanikne to je jasne, proc drzet dve znacky.
Nevidim duvod proc ale pises trubka, kdyz se na nejake akci potkame, pak mi do oci muzes klidne rici trubka, ale prosim po netu je to prinejmensi zbytecne a srabacke vykrikovani zarohem.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:18:21
avatar
máš pravdu trubko ne... promiň, ale nevim co je na trubko tak urážejícího
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:26:14
avatar
Nevim proc bych nekomu psal trubko, nejsme zadni kamosi tak proc psat takove slova.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:44:34

Má pravdu! Neurážej, stačilo by ROURO.
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:57:50
avatar
Bambula, nic vic nic min.
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 21:12:38

podívej se na to takhle, nejsme na tady v tanečních, ty jsi dobrovolně vstoupil do určité komunity lidí, kteří jsou "zažraní" do PC a v zápalu "boje" jím občas něco ulítne, pokud to není sprosté, tak to musíš překousnout. Měj hezký večer.
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:40:53

Aby to tak v budoucnu doopravdy nedopadlo, Intel si je dobře vedom že jeho grafické čipy jsou v porovnání s konkurenci velmi slabé.Jestliže se AMD díky GLOBAL. stane konkurceschopnou, Intelu nezbyde nic jinýho než odkoupit firmu která se výkonem svých GPU muže rovnat s čipi AMD (fusion a BUDOUCÍCH)- a bude moc, v případě konkurenceschopnosti AMD mu to antimonopolní zákony dovolí.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 19:50:39
avatar
vidíte to moc růžově, i když GF splní vše, co plánuje, pořád bude mít 3 továrny někdy kolme roku 2015-2016 a Intel jich má přes 20 a TSMC také buduje další ;)
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TSMC 2010-08-22 20:42:03
avatar
Ano, presne tak, GF aj ked dokonci tovaren tak nebude mat bohvie co... a preto AMD musi s TSMC uzko spolupracovat a konecne zacne TSMC robit aj procesory a kludne moze byt vyroba v TSMC vyhodnejsia ako v GF, to je spekulacia no je to mozne TSMC je zabehnuta firma a 40n proces uz ma dobre zvladnuty a aj ho rozsiruje tak AMD tam dava vyrabat preve Fusion a istotne aj dalsie nove cipsety a grafiky..... a GLOFO si necha na klasicke a serverove CPU a aj tak nebudu stihat...
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 22:33:10

Já osobně mluvim minimálně o roku 2020 mluvíš o intelu, ale co NVIDIA s jejim přístupem a zaostalostí je realna hrozba že následujících 5-6 let nepřežije a pokud, tak ne ve stávající podobě, v budoucnu její čipy nebudou mít na trhu místo, nastává doba APU.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 23:25:56
avatar
no kdo ví, jestli v roce 2020 tu nějaké CPU Intel-AMD a GPU ATI-NV ještě budou
Orten [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 23:32:31

OK, 2015, 5 let je dlouhá doba v oblasti IT
morke [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 20:02:22
avatar
Nejlépe netipovat budoucnost, jinak se spálíte, jako já s Fermi.
urban.novak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - specifikace 6xxx 2010-08-22 20:15:03

Zatím neunikly? Pokud chce AMD za 3 měsíce prodávat nové grafiky, musí teď začínat s výrobou chipů.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-22 21:20:41
avatar
čipy už jsou nebo jdou do výroby AMD má ale zjevně dobrou ochranu informací, nic co pustila ppod NDa se zatím nikde neobjevilo a většinu toho nejdůležitějšího tají a ví to jen vybraní lidé u výrobců grafik ...
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 06:49:37

.
MIKRON [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 07:16:14
avatar
Co dodat,těším se jelikož je to tak trochu nuda a chtělo by to malinko rozvířit vodu.
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 08:29:09

Poslední odstavec se mi líbí. Jen ať se konkurence vzteká. Já si jako fanda AMD užívám!
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 10:39:27
avatar
skoda, ze HD5970 nema physX, tezko se pak vysvetluje, ze u nejvykonnejsi grafiky sveta musite snizovat detaily
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 10:50:48
avatar
nemusíš nic snižovat ....
neox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 10:52:52
avatar
v mafii urcite.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 11:09:05
avatar
On už vyšla plná? V plné verzi bude fungovat CrossFire
vision_fx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 12:31:27

vysla plna niekto z Ruska ju zmajzol
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 12:41:13
avatar
taky jsem si všiml že už ji v Rusku mají Odkaz
ultim8 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-08-23 16:02:43

torrent uz je od 21., samozrejme este nieje cracknuta
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 420x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1498x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1204x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1888x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1903x
Komentářů: 3