NVIDIA chystá představení grafické architektury „TURING“? Speciálně pro těžbu kryptoměn! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 15 únor 2018
altDivoké spekulace se šíří světem. NVIDIA údajně chystá hned dvě nové grafické řady.

 

 

 

 

V tuto chvíli je už spíše jen veřejným tajemstvím, že současná generace grafických karet NVIDIA PASCAL, je již u konce. Jak jsme vás informovali poprvé již před několika měsíci, NVIDIA chystá nástupce postaveného na 12nm místo současných 14nm.

Velmi pravděpodobně půjde o AMPERE architekturu (i když jiné jméno je také možné) a téměř jistě půjde o vlastně takový větší refresh současného PASCALu. Velmi pravděpodobně NVIDIA doplní podporu a technologie kolem DirectX12 a API VULKAN, kde nyní zaostává a spolu s přechodem ze 14 na 12nm trochu zlepší další aspekty čipu. Také je možné, že vyšší modely jako GTX 2080, využije GDDR6 paměti. Je tak téměř 100% jisté, že nástupce současné GTX 1080 bude mít výkon někde blízko úrovně GTX 1080 Ti.

Aktuálně jsme si také téměř jistí, že NVIDIA přestaví novou generaci grafik na své GTC akci na konci března s tím, že grafiky budou oficiálně vydané v dubnu s dostupností možná v květnu. Očekává se v první řadě uvedení GTX 2080/2070, pravděpodobně následované nějakým novým TITANem a pak mainstreamovou GTX 2060 atd. Vše rozloženo do několika měsíců. I když otázka dostupnosti je právě s ohledem na současné kryptošílenství otázka. Otázka, kterou NVIDIA možná vyřeší …

  • NVIDIA chystá speciální architekturu a řadu GTX karet pro těžbu?

AMD i NVIDIA rozhodně nejsou současnou situací nadšeni. Tedy nadšeni jsou prodeji, ovšem nejsou nadšeni tím, že si jejich stálí věrní zákazníci z řad hráčů nemohou jejich produkty koupit vůbec a když už, tak ne za normální ceny. Navíc herní grafiky nejsou určeny pro 24/7 provoz v zátěži, jak je těžaři používají. Obě firmy navíc potvrdily, že vzhledem k trvající poptávce, která převyšuje nabídku, což dělá právě ty vyprodané obchody a extrémní ceny, by byly ochotné navýšit výrobu. Jenže oba výrobci tvrdí, že problém vlastně není na jejich straně. Že kapacity na větší objemy výroby GPU nejsou problém a byly by schopné dodávat téměř okamžitě více. Problém je na straně výrobců pamětí, zejména GDDR5, kterých je málo, jsou drahé a objem výroby poklesl. HBM2 a GDDR6 nejsou se svými objemy a cenami zatím schopny to vykompenzovat.

NVIDIA tak možná přijde s jiným řešením. Udělá speciální architekturu, speciální GPU optimalizované a navržené pouze pro těžbu. Mělo by tak odradit těžaře od nákupu univerzálních herních GPU, přičemž by tedy muselo být o poznání výkonnější či efektivnější. Celé jsou to zatím spekulace, kdy onou „výpočetní kryptoarchitekturou“ má být údajně NVIDIA TURING, a k jejímu představení má dojít již v březnu. Jako teorie to zní realisticky, uvidíme, jaká bude nakonec praxe. Zatím stále platí, že nástupci současných herních GTX grafik se velmi pravděpodobně představí v březnu s uvedením do prodeje někdy na přelomu dubna/května.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Turby [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mining 2018-02-15 14:55:41

měl bych dotaz , mining škodí více než hraní ? když se nastaví spotřeba na 80%
jádro sice jede nonstop 1oo% ale topí stabilně 60C = taky 24/7 silent mod

při hraní to všechno lítá nahoru dolů .

logika mi říká že ty výkyvy z nula do extrému škodí více jak stable silent mod .
Ale nevím technik nejsem a rig kde se škváří jedna vedle druhé doma nemám
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 15:41:10
avatar
Já mám Sapphirky NITRO plusky dokonce s podtaktovaným a podvoltovaným jádrem a spotřebou na kartu 100W při single a 130W při dualminingu. Karty mají teploty mezi 53-55 stupni.
Takže k takovým těm hloupám výrokům "od těžaře bych si nikdy kartu nekoupil" mohu říct jen, že já bych si nekoupil kartu od hráče, který to taktuje a má to zavřené uvnitř case
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 15:43:45

To jsou představy lidí co o tom nic nevědí. Oni myslí že karty se pro lepší výkon taktují na hranu a pootm tam hrčej 24/7. Nekterý moje karty mají při těžbe 47 stupnu.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 17:00:11
avatar
Argumenty vas tezaru jsou v tomto dobre, jenze my "bezni" uzivatele vidime obrovsky rozdil v tom, jak dlouho ty karty uz takhle bezi? V prvnim "kole" tezarskeho vykoupeni grafik to trvalo par mesicu. Koupit kartu jetou 24/7 po dobu paru mesicu za vami popisovanych podminek je jedna vec, ale ted ta situace bude znatelne odlisna. Pomalu zaciname druhy rok nedostupnosti karet a kdyz si predstavim, ze si ty gk jeste par mesicu nechate, tak koupit kartu jetou 24/7, byt provozovanou ve stabilnim prostredi a podtaktovanou, jenze po dobu rekneme dvou let.. to je na miste si dvakrat rozmyslet, ty karty budou uz minimalne nekde na hranici konstrukcni zivotnosti. Vazne sem zvedavy, jake tomu date pri vyprodejich ceny. Jsem ale presvedceny, ze se vam to nebudete prodavat zdaleka tak snadno jako posledne.
Bjorn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 18:39:47

Což mi bude putna, když se násobně zaplatily. Klidně je nechám rovnou recyklovat
martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 20:59:15
avatar
tak tomu sam neveris co si prave napisal, kartu hodis na bazos, s popisom na karte sa netazilo bola pouzivana iba prilezitostne
Axell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 21:10:54
avatar
A bude doufat že tomu někdo uvěří.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 18:49:39

Myslím, že i tak se pleteš. Si vem, že ta karta jede jako za podmínek kdy v jiném PC jede v Idle, jasně napájení je více v provozu jak když je karta v Idle ale jinak teploty, proč by ne. Elektronika sama nedegraduje ta degraduje jen teplem a pokud se teplu vyhne tak se jednoduše nemá jak pokazit pokud nemá konstrukční vadu. Nejčastější porucha elektroniky jsou kondenzátory, které odejdou kvůli teplu, což u karet provozovaných v dobrých podmínkách nehrozí. Je ale jasné, že né každy o své karty dbá. A mimochodem prodat ti já svou kartu tak nemáš šanci poznat, že těžila, jednoduše bude jak nová i stejně zabalená.
Axell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OMG 2018-02-15 19:37:29
avatar
cituji od Epyc - A mimochodem prodat ti já svou kartu tak nemáš šanci poznat, že těžila, jednoduše bude jak nová i stejně zabalená.

Ty jsi asi hodně naivní jedinec .
Určitě nikomu nebude divné že mu prodáš sice zabalenou jak origo a navoněvou a já nevím co ještě GK,ale starou a ještě doteď "nedostupnou" GK jako novou?
Fakt nevíte jak by jste se těch šuntů ještě zbavily.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 07:55:38

Axell. Věštíš to z levé nebo pravé koule??
Já napíši, že nemáš šanci poznat zda karta těžila nebo ne a ty mi tady vykládáš o prodeji nedostupných karet. Se ty pako podívej na bazoš a ony tam ty karty jsou na prodej a těžily a nebo netěžily? To poznáš i z obrázku ne ?

Axell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 20:36:57
avatar
sám si pako.
Axell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlas 2018-02-15 18:53:03
avatar
Souhlasím s výrokem armagedontek .
I polovodičové součástky taky mají nějakou tu životnost.Bohužel tak to je a nikdo to nezmění .
To že jela GK na nějakých +-55 stupňů podtaktovaná a já nevím čím nás vy těžaři ještě budete ujišťovat (jen aby jste se těch utrápených GK zbavily)je sice pěkné a můžete s tím argumentovat jak chcete,ale už není tak pěkné že jela 1-2 roky nonstop v provozu.A to ví - bohužel pro vás každý.
Nejsem přeci tak bohatý abych kupoval ojetou 1-2 roky v nonstop provozu šunku.
Jen si ty GK nechte když vám tak pěkně vydělávají.Přeci když tak nesou tak proč se jich zbavujete?
MACHINA a podobní mě klidně tady může říkat že jsem hlupák,a je mi to úplně jedno co si myslíte.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 18:58:57

Odkaz

Jen aby jsi viděl jak se ty chudinky "trápěj" -

Axell pokud se nic zasadne nezmeni tak stejne nebudes mit jinou moznost nez koupit nejakou jetou 10xx kartu Protože 20xx budou za cenu asi né zrovna přívětivou a dostupnost no asi jako RX 64 Veka v nereferenci
Axell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - XD 2018-02-15 19:11:26
avatar
a proč jako myslíš že ne?


https://www.nvidia.com/en-us/geforce/products/10series/geforce-store/


Skaldem vše

A ty víš za kolik bude nová generace??

Já tedy ne
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 19:59:50

No jednoznacne nebude levnejsi než ta předešlá

HH a člověk se tam koukne a prej vše skladem a hle ono kromě XP titana tam skladem není vůbec nic Notify sice funguje ale stylem ze dojde mail Máme naskladneno 1080ti kouknes tam a po 2 minutach jsou zase rozebrány Takže hodně zdaru.
Axell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 19:57:43
avatar
Kdo ví ??

Třeba jo a třeba ne.To se časem ukáže jaká bude cena.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 10:42:11

Karta ktorá ide stabilne pri nejakej teplote hoc aj dva roky bude v lepšom stave ako karta ktorá strieda teploty od 30 do 80/90 stupňov v peaku pri plnej voltáži v hrách, nehovoriac o striedavom zaťažovaní kondíkov a napájacej kaskády ale kludne ver tým blábolom čo tu píšeš ty a tebe podobní znalci ....najprv ti odporúčam naštudovať tepelnú roztiažnosť materiálov
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 19:15:36

Přesně tak, težej jako dementi, k HW nemaj vztah (jen kolik jim vidělá) ... no abych jim nekřivdil, jsou vyj-jímky, co grafiku používaj i na hraní her a necpou jejich nonstop jeté plečky ostatním ...
Axell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 19:17:55
avatar
Svatá pravda
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Nadpis 2018-02-15 16:17:21

Může mně někdo, nejlépe autor vysvětlit co znamená ten nadpis? Je to oznámení, otázka, spekulace, nebo co přesně má vyjadřovat?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 16:25:08
avatar
je tam otazník, tak hádej
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 21:00:57

Věta oznamovací? Nebo si snad myslíte, že otazník z toho udělá větu tázací?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 21:46:07
avatar
no z téhle určitě ano
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 22:02:45

Myslíte si, že se věta oznamovací a věta tázací liší jen tím otazníkem?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 22:03:39
avatar
tato určitě ...
pi.ou [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-15 22:26:00

Cha, cha, cha. Říká vám vůbec něco pojem slovosled?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 02:12:11
avatar
je v pořádku
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 02:06:19
avatar
Doufam, ze se naplni spekulace, ktery rikaji, ze Nvidia zakaze na nove generaci (ampere) tezbu. Kdyby se to naplnilo, tak by aspon v zelenym tabore byly dostupny grafiky na hrani. A uplne nejlepsi moznost by byla, kdyby to stejny udelal i cerveny tabor. Jinak to bude vsechno stejne na nic jako doted, kdyz se kryptomeny zase vraci na puvodni hodnoty. :/
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 06:27:03

To nepůjde zakázat. Jediná šance je, že těžební karty by byli mnohem lepší na těžbu. Chtělo by to, aby měli mnohem lepší poměr cena/výkon.

edit: Teď jsem četl jinde, že herní karty budou na těžbu uzamčené. S tím se dá jen sohlasit. Nechme se překvapit.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 07:42:25

Hmmm Mám firmu která vyrábí produkt X a o ten je tak velký zájem, že je na měsíce dopředu vyprodaný. A potom si řeknu, že by bylo skvělé zakázat jeho jednu funkci a tím vše přenechat konkurenci. No to je skvělý nápad, proč to neudělat? Jako vážně ? Vážně si někdo myslíte, že se tohle stane ??
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 12:44:34

Ano, já věřím že se to v další generaci nvidie stane. Herní karty Ampere by měli mít hardwarový omezovač, něco jako filtr pevných částic v autě a taky to bez toho jede. No třeba to půjde vyřadit, obejít, oblbnout, ale bude s tím nutné počítat.

Pro těžaře, tady budou Turing přizpůsobené k těžbě. Ale už na nic moc jiného nebudou.

Teoreticky by měli být spokojený všichni nebo ne ?
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 13:22:22

Ne. GPU se k těžbě užívají pro jejich univerzálnost. Jakmile ji ztratí nebude o to zájem. Proč asi neuspěly ty pokusy s Mining edicema karet? Byly za hroznou cenu a ztratily univerzálnost.
honza.cb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 14:07:57
avatar
Přesně tak, na klasické GK si uživatel může v klidu zahrát a potom pustit zase mining. A pokud se už mining nevyplatí, tak mu zbyde stále použitelná GK, ať už na hry, či na bazarový prodej. Což se bohužel o kartách na mining napsat nedá a taková je prostě realita. Otázkou je, co NV k takovému výroku vedlo. Možná mají obavy, že přijdou o hráčskou základnu, která je živila dlouho předtím než přišlo krypto.
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 14:16:55

Ale prd je k tomu vedlo, je to jen kachna. Co by asi ti hráči dělali? Přestanou hrát nebo si koupěj AMD, které nikdo na pultu ani neviděl ?
honza.cb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 15:48:47
avatar
Co by dělali? Zatnou zuby a koupí si konzoli. Horší grafika je pořád lepší než žádná.
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 15:11:07

Mining edice ze serie geforce 10** nebo neměla smysl, protože to samé uměla plnohodnotná grafika.

Pokud by se těžbu nvidii podařilo zablokovat u nové serie, tak někteří jistě zůstanou na starší univerzální generaci, ale ty co přejdou tak budou těžit rychleji a efektivněji.

A věřím, že nvidia přijde se značným nárůstem výkonu ve všech oblastech. To není jako Intel, kde si člověk musí vzít brejle na ty nový grafy.

Pokud se to omezit nepodaří tak nové karty nebude možné sehnat nebo hodně draho, ne tak levně za 15k 1070ku jako teď.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 10:46:00

Kde si to čítal na parlamentnilisty.cz? ako by to asi chceli zakazovať? to už by dávno urobili môžu to urobiť jedine pomerom cena, výkon ...a myslím si že spoločnosti vôbec niesú nešťastné že sa nedostane na hráčov, dôležité sú a vždy boli len čísla pred správnou radou
honza.cb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-16 14:19:49
avatar
Pokud by se ale krypto přestalo vyplácet těžit nebo se přešlo na model těžby přes ASIC, jako u BTC, tak by ta čísla šla rychle do červeného. Hráči už tou dobou budou na konzolích.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-17 00:05:41

Práveže jediné krypto ktoré slávi úspech na ASIC je BTC/LTC aj to preto lebo sú to pionieri v obore ...v top 100 sa nájde strašne vela asic resistant coinov ...napríklad ethereum, monero, electroneum, ethereum classic a hodne dalších , vlastne väčšina
roll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-02-19 08:00:49

Hlavně současné karty jsou úplně jinde než minulá těžařská generace. Karty typu 280x jely naplno při teplotách 80-90°C tak není divu, že byly vyběhané větráky a odcházelo napájení. Teď jsem chvíli měl 1080 a karta jela na 50-55°C a spotřeba pár wattů. A to byla prý nejhorší Armor edice. (Vážně zábavné, co jsou o ní někteří schopni napsat )
Chtělo by to někoho z prodeje, aby řekl jak jsou na tom s reklamacemi, ty starší karty odcházely, takže jsem mohl koupit právě 280x z reklamace za trojku. Před dvěma lety teď má hodnotu prý ±2800.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1386x
Komentářů: 6
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1144x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1857x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1124x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1898x
Komentářů: 3
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!
PUBG slaví 7 let – přechází na Unreal Engine 5!Úterý, 12 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1858x
Komentářů: 1