NVIDIA FERMI GTX 470/480 – nekonečný příběh se blíží rozuzlení Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 10 March 2010
altPo půl roku čekání, slibů a mlžení se konečně za 3 týdny dočkáme. Víme téměř vše.

 

 

NVIDIA FERMI připomíná už spíše veselohru. Jak jsem slyšel poslední novinky, NVIDIA si spokojeně mne ruce, protože je to prý mediálně nejznámější produkt na grafickém trhu všech dob. Vypadá to tedy, že NVIDIA si s tím marketingem pokoj nedá a zase tedy kvantita marketingu předčí kvalitu produktu, a očekávání uživatelů se opravdu zdaleka nenaplní. Samozřejmě mnozí už se nahlas a oficiálně ptají, proč má FERMI půl roku zpoždění a to je opravdu zpoždění, protože původní plány byl vydat DX11 grafiky spolu s konkurencí a hlavně s vydáním DX11 Windows 7, o kterém firmy věděly mnoho měsíců dopředu.

Ačkoliv doufáme, že by NVIDIA mohla změnit svůj postoj a začít místo mlžení a lhaní mluvit konečně taky trochu pravdu, nevypadá to, že by se nějaká změna u této firmy chystala. Na přímé dotazy, proč má FERMI zpoždění, posílá NVIDIA vyjádření, kterému lze jen obtížně věřit (pokud tedy o grafikách a situaci na trhu něco víte) a je prostě typickým NV mlžením:

NVIDIA prý předělala GF100 od základů tak, aby dosáhla co nejlepšího výkonu na DX11, to znamená přidělání výrazných HW novinek, které urychlují třeba Tessellaci. Také bude mít GF100 nové výpočetní schopnosti, jako interaktivní raytracing a vyšší fyzikální výkon, díky nové podpoře souběžného zpracování vláken. Všechny tyto změny prý ale bohužel trvaly déle, než se čekalo a to je prý tím důvodem zpoždění. NVIDIA by si prý přála, aby měla GF100 na trhu už dnes, ale všechny ty změny dělal proto, aby bylo její GPU nejlepším herním GPU na trhu.

Takže bohužel PR a Marketing je u NVIDIA jedno a to samé a pravdu od nich nečekejte. Realita je totiž taková, že FERMI je v problémech proto, že nebylo od počátku vyvíjeno tak, jak vypadá dnes. NVIDIA totiž vyměnila šéfa vývoje a přeřadila z vývoje spotřebním (herním) směrem k výrazně výpočetnímu, což se samozřejmě na konstrukci čipu projevilo. Jenže to samo o sobě znamenalo velké zpoždění. Pak když už byl čip návrhem hotov, NVIDIA narazila na konci roku 2009 na problém jménem 40nm výroba TSMC a proto se dostala až k současné A3 revizi a brzy se objeví A4. Zkrátka 3 miliardy tranzistorů, které ukrývá obří GF100, se nedaří vyrobit ve funkčním stavu, proto také z původně ohlášených 512SP budou mít GTX 4xx grafiky méně jednotek. I tak je ale výroba těžká, čip nedosahuje tak vysokých frekvencí, jak bylo naplánováno, protože těch tranzistorů je prostě moc na malé ploše a prostě a jednoduše se pečou, a kromě toho spotřeba těch karet je opravdu hodně vysoká a FERMI bude mít minimálně jeden primát – suverénně nejvyšší spotřebu a TDP u jednojádrové grafiky, která kdy byla na trh uvedena. To také souvisí s tím, že ATI Radeon HD 5970 zůstane nepřekonán a nejvýkonnější grafikou na trhu – nevypadá to totiž, že by duální FERMI bylo na pořadu dne. Takže za zpožděním stojí fakt, že FERMI je prostě velké a nedaří se to výrobně zvládnout, samotná architektura měla zpoždění a je otázka zda funguje tak, jak měla a to už se ani nebavíme o výrobních nákladech vzhledem k výkonu a konkurenci, což bude velký problém. Hlavně ale FERMI GTX 470/480 opravdu nic na trhu neřeší – jsou určeny pro nejvyšší segmenty trhu, jenže tam už řada lidí má HD 5800/5900 grafiku a tu měnit nebudou. Výrobce grafik ale živí hlavně nižší segment pod 300 dolarů (spíše pod 200) a také mobilní segment a co si budeme nalhávat, zde je nějaká technologicky srovnatelná konkurence k ATI HD 5600/5700/5850/5830 DX11 (desktop i mobilní segment) ze strany NVIDIA zatím v nedohlednu.

Každopádně já už vím, jaký je finální výkon GTX 470/480 modelů tak jak budou uvedeny na trh, protože vzorků poletuje po světě dost a dostaly se i k našemu příznivci, který si je otestoval. Každopádně potvrzuje se bohužel to, že půl roku po HD 5870 se NVIDIA zmůže jen na vyrovnanou odpověď k právě jen HD 5870. Na jednu stranu fajn, ale určitě jsme čekali vzhledem k půl ročnímu zpoždění, výrazně většímu jádru, větší sběrnici a hlavně k té spotřebě mnohem více. GTX 470 je však skutečně směřována na HD 5870 a jsou to hodně vyrovnané grafiky, někde porazí HD 5870 GTX 470, jinde naopak. Dobrou zprávou je, že NVIDIA zapracovala na 8AA (nějakou shodou okolností najednou všechny weby začínají s testováním 8AA) a jede velmi dobře (skoro tak dobře jako na ATI Radeon už dva roky – bez urážky a ve vší objektivitě). NVIDIA je také silnější ve vysokých rozlišeních, což je ale dáno širší sběrnicí a větším množstvím RAM, kterými grafiky disponuje (320bit + 1280MB), ale už jsem viděl testy HD 5870 2GB a věřte, že ten rozdíl ta 2GB verze proti 1GB zcela vymaže. Vůbec vás ale nepotěší spotřeba GTX 470 ani její chlazení :/. Nicméně vzhledem k tomu, že karet na trhu moc nebude a minimálně ještě celý duben zůstane jen spíše papírovým modelem s papírovou cenou, nemusíte to moc řešit. Pokud jde o model GTX 480, bude silnější než HD 5870, protože cokoliv jiného by byl prostě totální propadák. Jenže nebude o tolik silnější, o kolik měl být a o kolik byste podle jeho parametrů řekli. Cenově bude rozhodně konkurencí k HD 5970, ale ve výkonu (včetně Tesselace v Unigine Benchmarku) nemá proti HD 5970 moc šanci. ATI Radeon HD 5970 zůstane s přehledem nejvýkonnější grafickou kartou na trhu a za solidní cenu a to včetně nových 4GB modelů.  

 Grafiky bude mít jen pár výrobců jen v málo kusech na konci března, kdy bude tedy konečně oficiálně představena. Zatím to vypadá, že recenze na DDWorld.cz bude. Hlavně ale konec pohádkám o FERMI a konec lhaní na určitých webech o tom, jaký to bude drtič asflatu a že konkurence bude moci zavřít krám a že určitě bude uvedena v listopadu v recenzi na 100%, pak tedy ale určitě do konce roku, nebo v lednu atd., když každý, kdo se nespoléhal na informace od PR NVIDIA věděl, že výrobně to bylo nemožné. Hlavně ale bude konec pohádkám o úžasných GTX 470/480 Fermi jako trhačích asfaltu, výkon to mít bude, ale vedle vzhledem k parametrům grafik HD 5870/5970 nic světoborného a to i pokud jde o výpočetní výkon, se kterým to také není tak růžové, jak se plánovalo, což opět souvisí s výše uvedenými problémy Fermi. Jsem zvědav, kdo bude prezentovat realitu GTX 470/480, půl roku po uvedení HD 5800/5900 na trh, jako nějakou výhru nebo dokonce nejlepší grafiky roku (pominu-li že vyhlašovat grafiku roku na jeho začátku může jen zástupce Marketingu dané firmy, protože se ví, že na konci roku přijdjou nové modely a sakra bych se divil, kdyby HD 6000 byly horší než ty současné modely)…. Pro nás testery a recenzenty znamená DX11 grafika NV jediné – konečně možnost s něčím porovnat HD 5000 – už to byla vážně nuda …

Zdroj: Fudzilla.com, DDWorld.cz

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:30:02
avatar
No uvidime jak to dopadne, no snad to bude dobre konkurovat ATI, potom by teoreticky mohli HD 5xxx ist s cenou trochu dole(aj ked pochybujem).No snad to nebude prepadak jak sa poslednu dobu pise.Ale NV dost casto klamala pri uvadzani novych grafik, este to mam cerstve v pameti pri G200.No nechajme sa prekvapit pri testoch...tam sa rozhodne kdo mal vlastne pravdu
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:36:39
avatar
ani teoreticky ty ceny dolů nepůjdou - 40nm výroba je stále ve srabu, GTX 470/480 jsou výrobně brutálně drahé karty navíc jich nebude moc, takže nějaký cenový atak na HD 5800 rozhodně nehrozí ...
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:44:30
avatar
Vim ze to nevypada ruzovo s 40nm vyrobou, no ale trosku by tie HD 5xxx mohli ist dole ked uz su to pol roka, uz len pre to
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:31:41

Citace:
Jak jsem slyšel poslední novinky, NVIDIA si spokojeně mne ruce, protože je to prý mediálně nejznámější produkt na grafickém trhu všech dob.


Tak to je jak z Jistě pane ministře.

- O té konferenci psaly všechny noviny. Mám 30 cm sloupků a 2 celostránkové analýzy
- A dosáhl jste něčeho?
- Vždyť to říkám. 30cm a 2 stránky.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:51:20
avatar
Takze se da rict,ze je to vlastne vykonove porad stejne,jako to bylo s G200 a 4870.
GTX 470 (GTX 260) = 5870 (4870)
GTX 480 (GTX 285) > 5870

Dale prijde vyse taktovana 5870 (5890),ktera naskok nejvykonejsi jednojadrove grafiky GTX 480 zmensi a porad dokola.

NVidia si na nejvykonejsim GPU koukam uz leta zaklada a jsem rad,ze opet nezklamala..

Edit: Uz jsem dopsal,ze srovnani je mysleno dle vykonu..
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:35:51
avatar
no az na to ze vtedy NV vydala svoje G200 o nieco skorej jak ATI, potom dosla 4850 a po cca 2 tyzdnoch 4870.A NV odpovedala na 4870 GTX 260 s 216SP.....
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:48:22
avatar
A to snad vyvraci neco z toho,co jsem napsal?

Jinak extra pro tebe teda jeste dodam,ze je rozdil taky v tom,ze oba vyrobci konecne opet podporuji stejny DirectX a tudis bude stejny "metr" v testovani.

Dale to vypada,ze se karta vykonu obraci ve vysokem rozliseni a vysokem AA pro nVidii a naopak smerem pro Ati se karta obraci ve spotrebe.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:01:36
avatar
Napsal sem to iba z mojeho pohladu
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:25:36
avatar
Ja se bavim o celkovem shrnuti situace na trhu ohledne minule generace grafickych karet
..a ne o nejakych tvych "cca 2 tyzdnoch" po jejich prvnim uvedeni na trh..
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:55:36
avatar
Nepisal sem o 2 tyzdnoch ale pisal sem ze 2 tyzdne po 4850 bola vydana 4870. Pamatam si to ako by to bolo vcera a vtedy ma zaskocil OBR. z pct ked chvalil 4850 ako dobry produkt.Myslim tim to ze OBR. moc ATI nechvali, takze som sa potom rozhodol pre 4870 a nebanujem.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 16:21:49
avatar
Jo aha takze jeste jednou : Ja se bavim o celkovem shrnuti situace na trhu ohledne minule generace grafickych karet.

Co s tim ma spolecneho tvoje : " potom dosla 4850 a po cca 2 tyzdnoch 4870.A NV odpovedala na 4870 GTX 260 s 216SP....." ?? To mi vysvetli..A nebo uz radeji nic nepis
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:16:27
avatar
len tak pre info: kolko rokov sledujes vyvoj na poli GK?
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:46:02
avatar
Asi jak dlouho se jen da.Aktivne od dob voodoo a riva tnt,jestli ti to takhle staci
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 18:56:58
avatar
No ja tak tiez 10 a viac, a praxe mam tiez dost a este som robil ako technik v servise pre ps3,ps2,psp...
No asi sme sa len nepochopily, nechajme to tak, ok?
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:44:01

Teď nějak nechápu co jsi tím chtěl říci?

To "rovná se" a "větší než" platí pro co? Výkon? Spotřeba? Cena? To chce trochu rozumnější srovnání.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:07:02
avatar
Srovnani je podle te nejdulezitejsi veci,kterou muze graficka karta za 10 000+ Kc,urcena pro hrani her,svemu majiteli nabidnout.
Doufam,ze jsem to pro tebe nenapsal prilis slozite.Jen dodam,ze svitici logo vyrobce to nebude..
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 08:13:07

Jo s tím naprostý souhlas. Je pravda, že někdo kdo dá za grafárnu 10.000Kč vůbec neřeší kolik žere ...

Ale s tou nejvýkonější grafikou jsi se teda asi sek. Každopáídně dokud nebude FERMI venku, můžeme se tu jen dohadovat. Ale nevěřím, že překoná HD5890. Je jedno jak porazíš soupeře, jestli přidáním dalšího jádra nebo zvýšením taktů. Důležitý je, jak jsi sám psal, výkon.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 14:30:33
avatar
Myslel jsem samozrejme nejvykonejsi jednojadrovou grafiku!

Osobne dvoujadro po zkusenostech s 3870X2,9800GX2, 4870X2 a GTX295 nechci! Ale samozrejme nikomu moje kriteria nenutim.

A podle me Fermi urcite neprekona dvoujadrovou 5890.Myslim,ze bude lehce nad moji soucasnou 5870..
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 14:35:05

HD5890 by mala byt jednojadrova vylepsena HD5870. Takze sany to porovnaval presne. Uz len aby sme vedeli o kolko GTX480 prekona HD5870 aby sme vedeli ako na tom bude s ohladom na HD5890 kde sa ocakava zrejme minimalne 20% narast vykonu.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:34:01
avatar
Odkud pochází informace, že GTX 480 bude mít méně než 512 jednotek? Nikde jinde než tady jsem ji nečetl... teda kromě semiaccurate a to se nepočítá
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:35:33
avatar
To si asi byl poslední měsíc mimo net co? uvidíte za necelé tři týdny .... ;)
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:09:20
avatar
Já netvrdím, že to není pravda, jen se ptám po nějakém zdroji, protože jsem to nikde jinde nečetl..

Logicky, pokud bude mít méně jednotek, tak by měla i užší sběrnici a méně paměti, a o tom už jsem tuplem nikde nic nečetl.

Nemyslím to ani ironicky, ani útočně, prostě se jen ptám, jestli můžeš nějaký zdroj uvést?
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:15:24
avatar
Tyhle tve usmevne poznamky ...

Me by to nahodou zajimalo taky,protoze vsude se pisou akorat kraviny,odhady,vycucy a vymysly (tebe nevyjimaje a nemusis to brat jako osobni urazku),tak bych rad nejaky seriozni odkaz.

Nejsem proti,ze to muze ze zacatku nVidia udelat podobne,jako to udelala s GTX 260 (192 vs 216 sp).
Ale plne Fermi ma 512 core,takze se nebojim,ze by se neobjevila na trhu verze s plnymi 512 sp
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:54:56
avatar
Tak někteří novináři už to vedí, jak to bude a také vzhledem k výrobě se vyplatí raději 480SP, protože těch 512 se prý povede dobře tak malé procento, že by to byly exkluzivní karty. logicky to zní, při těch problémech. ale oficiálně ti asi zatím nikdo nic neřekne, je na to NDA. ale jelikož už je o tom tomlik "rumors" tak to asi tak bude ne.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 16:00:24
avatar
To bylo rumors jak 2900XT podrtí GTX8800.. co rumors.. jistota to byla.. a vidíš, realita byla jiná ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 16:02:35
avatar
tolikrát už jsem se za to omluvil, přiznal chybu a hlavně to byly samotné začátky kdy jsem neměl kontakty a přehled a pohled do pozadí toho všeho, co mám dnes ....

takže vážně se musím omlouvat znovu a budete to vytahovat přesto znovu a znovu?
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 16:53:01

vsetky tie pribehy sa napadne podobaju nemyslis?
a aj sucasnych clankoch mas casto krat vela nejasnych a mylnych informacii za ktore sa neomluvas.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:07:51
avatar
Nepodobají ...

V ničem důležitém a stěžejním se nemýlím a když, tak se vždy omluvím!

Pokud myslíte slyiby o zaručených recenzích Fermi v listopadu a pohádky o drtičích asfaltu, tak to jste si splet web ...
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:23:17

to ze si zmazal prispevok ktory bol pod tymto hovori za vsetko DD.
a ty sam vies preco si ho zmazal. tak potom netvrd ze ked sa v niecom mylis tak sa za to omluvis ked tym ze si zmazal ten prispevok hovoris pravy opak.
ale necham to uz na tvojom svedomi.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:24:35
avatar
Píši o vytrhávání věcí z kontextu a ty uděláš to, že odkážeš na kreténa, který to dělá! To je u mě spam - nespamuji jeho web nespamuj ten můj!
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:31:06

prepac.
ale nemyslim ze je kreten lebo v mnohych veciach ma pravdu.
radsej nebudem konkretne spominat lebo si myslim ze by si mi za tieto prispevky dal ban.
ak chces ale niektorych veciach resp. tvojich omlych diskutovat tak mozme. myslim ze od toho su tu aj tieto komentare.
to je na tebe ci sa problemom postavis celom.
ja by som bol velmi rad.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:47:04
avatar
nelze diskutovat s někým kdo vytrhává věci z kontextu, věty z článků a vykládá si je po svém a často i tvrdí že jsem řekl něco, co jsem neřekl pod argumente, že když je to na mém webu, tak s tím musím souhlasit ... pokud tohle nedělá jen blb, tak nevím.

Já se k problému čelem stavím už 4 roky, čelím neustále výpadům od lidí, co vytrhávají věci z kontextu, lžou a když jim to člověk vyvrátí, úmysl to ignorují a melou o něčem jiném, jen aby jim člověk nevypadl z té jejich utkvělé představi o zaujatém fanatikovi ....

více čelem než se k tomu stavím se k tomu postavit nejde ...
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 19:47:02

toto je tvoj jediny argument? o vytrhavani veci z kontextu? dole som ti polozil normlanu otazku. ziadna odpoved. len omacky a vyhovorky. ak sa stavas problemom celom tak mozme rozobrat niektore tvoje tvrdenia.
je v tom nebodaj problem?
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 12:27:06

no vidim ako sa stavas problemom celom.
ziadna reakcia, ziadna diskusia. neviem preco mas strach ked si si velice tak isty svojimi "objektivnymi" vyjadreniami.
namiesto diskusie sa vyhovaras na vytrhavanie z kontextu a adalsie nezmysli namiesto toho aby si odpovedal na otazku. odpovedas len na to co sa ti hodi. to co sa ti nehodi ignorujes, mazes alebo davas bany.
toto je podla teba ten spravny pristup?

ale prirovnam to k nvidii. pises ze preco nvidia o fermim tak mlci? preco nejsu vonku uz nejake testy a blizsie detaily? preco to embargo? no asi preto ze ocividne nieco nieje v poriadku.

a ked to prirovna k tebe. preco ty mlcis? preco nediskutujes k danej teme? preco namiesto diskusie prispevky mazes a davas bany? je to celkom analogicky pristup ako pristup tebou nenavidenej nvidie.

moja vyssie spomenuta ponuka stale plati.
Blbiblb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 17:47:58

ne žeby som sa do toho staral ale čo máš ty za problém? riešiš mindráky? nelúbi sa ti? milión ludí predomnou to povedalo TAK SEM NELEZ... Kto si že sa navážaš do typka kto celu tuto stranku riadi? nechcem ho nejak brániť ani nič podobné tiež s upe všetkým nesúhlasím ale čo je teba dotoho čo on robí??? choď sa sťažovať prezidentovi alebo lesným zvieratkám...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 08:16:10

Mazání příspěvků je chyba. Mě plná svoboda slova vyhovuje. Ať si každej kecá kraviny a ztrapňuje se před ostatníma. My se aspoň můžeme dobře pobavit.
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 12:30:17

ja sa skor bavim na tom ako DD maze otazky ktore su mu neprijemne a na ktore nechce odpovedat. hlavne ze sa tu hraje na objektivneho co mi pride velmi vtipne.
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:28:05
avatar
Však já netvrdím, že se mýlíš...

takže podle OBRA bude GTX480 mít 512SP, 384b sběrnici a 1536 MB RAM

podle tebe tedy bude GTX480 mít jen 480SP, takže bude mít 1440 MB RAM a cca 360b sběrnici?
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 18:08:45

blbost , nevidel sem , aby sa obmedzovala aj zbernicu , Mozno ROP , SP , ale zbernicu nie , je to neekonomicke , vyrabat 2 typy cipov ...
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 18:50:10
avatar
to si nemyslím..

1) nebude o jiný čip, jen bude mít vypnutý 1 nebo 2MC
2) GTX470 má vypnuté tuším tři nebo 4... a sběrnici 320.. takže tvoje odpověď je nelogická

Nicméně to byla otázka pro Honzu Stacha.. nikoliv odpověď.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:38:33
avatar
[i]NVIDIA prý předělala GF100 od základů tak, aby dosáhla co nejlepšího výkonu na DX11, to znamená přidělání výrazných HW novinek, které urychlují třeba Tessellaci. Také bude mít GF100 nové výpočetní schopnosti, jako interaktivní raytracing a vyšší fyzikální výkon, díky nové podpoře souběžného zpracování vláken.


Ale proč to dělali, když se to ve hrách nevyužije?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:48:10

Mas nejake info o tom co sa v hrach bude resp. nebude pouzivat v blizkej buducnosti povedzme tak 1 rok? Ved predsa pozname NV ako firmu, ktora sa aktivne podiela na zapracovanie svojich technologii do hier a necakam od nich v tomto smere ziadnu zmenu. Ty hej?
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:55:56
avatar
Mě se spíš líbí to vysvětlení celkově Takový´PR fórky při odpoledni v práci potěší
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 08:17:53

Hlavně zdůrazňují Tessellaci, kterou jedinou jakžtakž zvládají (podle vlastních slide). Ostatní už jaksi moc nezdůrazňují. Vyjma toho jejich slavného PhysX.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:41:13
avatar
No nezní to pro Nvidii růžově, ale co ono to kupa lidí koupí a ještě se s tím budou chlubit u kamrádů
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 08:18:26

Blb může mít za kamaráda zase jen blba. A nebo vyčůranýho chytrolína.
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:41:30
avatar
[i]protože se ví, že na konci roku přijdjou nové modely a sakra bych se divil, kdyby HD 6000 byly horší než ty současné modely[/i]

nemá být HD 6000 nová architektura? No aby nedopadla tak špatně jak fermi, ale u AMD/ATI asi nejsou tak blbí aby tam dali velké jádro, které se peče , takže strach že HD 6000 dopadne jako Fermi nemám
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:43:30
avatar
vzheldem k tomu, že FERMI není rozhodně hroší než GTX 285/295, a HD 6000 bude určitě lepší než HD 5000 a tedy i nové FERMI, tak mi přijde opravdu nelogické vyhlašovat teď nějakou kartu roku ;)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:57:11
avatar
nedávno jsi ale psal že HD6000 vyjde až v roce 2011 . A já si myslím že opravdu nemají kam spěchat
gabriel.roxer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:12:17

skadial beries tu istotu, ze HD6000 bude urcite lepsia ako HD5000, ked HD6000 ma byt na novej architekture, tak isto ako je na tom teraz Fermi. Len aby sa neopakovala situacia ako s HD2000 - spomen si na HD2900
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:17:14
avatar
dobře, jestli je to slovo na místě nevím, ale ani FERMI ani HD 2900 nebyla horší a slabší grafikou než předchozí generace! Ať jsou jakkoliv ne úplně povedené, pořád byly jako grafiky výkonější a technologicky dál než ty starší to bude platit i o HD 6000 ...
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 16:55:59

preto ze vsetko co je ATI je najlepsie najuzasnejsie a vzdy bude lepsie a vsetko co je NVIDIA je najhorsie naprd atd.

to si si este nevsimol co sa tu pise a o co tu ide?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:06:29
avatar
a nějaký důkaz o tom? Který konkrétní produkt ATI, který se dnes prodává, tu je neobkektivně vychvalován, doporučován a konkurence (NVIDIA) nabízí něco lepšího?

Ve vší objektivitě nám to povězte, protože jestli ne, tak jenom kecáte a jste to vy kdo je neobjektivní ... napište objektivní sstav produktů ATI, tkerý se podle váš lisí od toho, který zde prezentujeme neprávem ...
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:20:41

o objektivite by som pomlcal.
rada 5 od ATI je vynikajuca.
ja hovorim vo vseobecnosti. aj v starsich clankoch vzdy ATI je super a NVIDIA je prd. uz spominana 2900XT.
NVIDIA ma svoje pro a proti. ale este som nevidel ze by si tu uznal nieco co ma nalepku nvidia. napriklad 3D vision.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:21:16
avatar
tak to je ten problém!!! Já nikdy nezevšeobecňuji vždy mluvím zcela konkrétně!!! proto se v článcích často opakuji, aby se nedali vykládat všeobecně, jenže pak přijdeš ty a bezmeš to všeoecně!!!

K HD 2900XT a situaci před 4 lety :

Citace:
[i]tolikrát už jsem se za to omluvil, přiznal chybu a hlavně to byly samotné začátky kdy jsem neměl kontakty a přehled a pohled do pozadí toho všeho, co mám dnes ....

takže vážně se musím omlouvat znovu a budete to vytahovat přesto znovu a znovu?[/i]


Protože je celé 3D přes aktvciní brejle kravina!!! je jedno jestli to dělá NVIDIA nebo někdo jiný, nedá se to dlouhdobě používat, má to řadu problémů, boolí z toho palice ... opět vytrháváš věci z kontextu a vykládáš si je, jak se ti to hodí ... já vždycky říkla, že aktivní brýle a 3D je kravina, nemůžu za to, že to NVIDIA použila ... a pokud to ATI dotáhne taky do konce (teď na ATi 3D funguje přes IZ3D) tak se mi to přs aktivní brýle taky líbit nebude .... já fandím technolologii pokud možno bez aktivních 3D brýlí a nebo vůbec bez brýlí -koncept aktivních brýlí je 20 let starý!

takže nevymýšlej si, nelži, nezevšeobecńuj a nevytrhávej věci z kontextu, proč myslíš že píšu tak dlouhé články v souvsilsotech i když se opakují? Aby to bylo jasné jak to myslím a jak to je a nevykládali jste si to po svém!
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:36:06

3D bez okuliarov ale neni mozne.
asi by som sa len opakoval.
ale zaujimalo by ma co by si pisal ak by mala NVIDIA eyefinity a ATI 3D vision.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:51:19
avatar
http://www.ddworld.cz/videa/pc-a-it/video-360-sony-3d-panel.html

a není to zdaleka jediný takový produkt ... ale je vidět, že o tom ve skutečnosti mnoho nevíš ....

Co by som psal? No že NVIDIA Eyefinity je fajn, a měl bych ho doma a ATI 3D je kravina .... narozdíl od vaší utkvělé představy já nehodnotím, nedoporučuji a nepoužívám produkty podle loga na čipu, neb žádné nikomu větší výkon ikdy nepřinelso, používám to, co je za mé peíze nejlepší, co je nejfunkčnější a co mi udělá nejlepší službu a podle toho i píšu .... v minulosti jsem měl 8800GTX a to hodně dlouho, chvíli jsme měl i GTX 260 než jsme ji vyměnil za HD 4870 X2 a pak to nebylo za co ze strany NV vyměnit ....pokud by byla FERMI o mnoho lepší než HD 5800/5900 neváhal bych ani vteřinu a měl bych jí, tedy pokud by uměla Eyefinity, na ty tři monitory a hraní v tom jsem si už perfektn zvykl ....
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 08:22:03

Taky si myslím, že 3D bez brýlí není možné.

Byl jsem ve svých 32 letech na prvním 3D filmu (Alenka v řísi divů) a 3D mě teda nenadchlo. Blikalo to dost a i když mě hlava nebolela, tak mě to dost vadilo (rušilo). Navíc hrané 3D se mi subjektivně zdá být "méně" 3D než animované 3D. Nevím ale proč.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 13:21:02
avatar
mě na 3D vadí jiná věc... a tou je český dabing, protože v 95% je oproti originálu otřesný.. a filmy (seriály) kde je lepší než originál se počítají na jednotky...

jinak když vyšel Avatar, někde jsem četl srovnání 3D v českých kinech (myslim že na moviezone) a jako nejlepší z toho vyšel IMAX, který využívá polarizační technologii...
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 09:21:10

KRAVINA, 3D je super a vubec z toho hlava neboli. Ze tebe jo, tak to hned nemusi znamenat je je to kravina. Ja jsem vyzkousel, nic mne nebolelo a vypada to super...
Takze prosim nepredladat subjektivni nazory jako vseobecnou normu. Diky!!!!!!
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 09:49:43
avatar
Jste tu fakt jak malé natvrdlé děti. Ano 3D je možné a to i bez prílí a dokonce na Tokyjské univerzitě mají 3D z hmatovou odezvou pomocí sonických vln...Odkaz

Navíc DDmu jde o to aby to 3D bylo pro všechny. Pokud 50% lidí z aktyvních brílí bolí hlava je to na pytel...to se u Vás doma bude koukat jen půlka rodiny???

Jde vydět že o problematice 3D tu ví vědšina naprosté kulové a prezentuje jen to co jim někdo vnutil...

Už si asi nepamatujete jak byl v praze v obchoďáku 3D LCD od samsungu nebo sony teď nevím, ale nepamatuji se že by tam lidi chodily zbrílemi.

Občas mi připadá že na tyto weby chodí zvláštní školka...

A DDmu se divím že je nemaže více bo debilních přípěvků je jinde dost...a ja osobně po posledním článku BRA PCT smazal ze záložky PC weby neb jeho hlody mě už tak vytočili že jsem se na celý PCT vysral...
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 10:10:56

dalsich 50% lidi z toho hlava neboli, takze ti kvuli tem dalsim 50% maji byt ochuzeni??
Takze pokud 50% lidi nehraje treba strategie tak jsou spatne? Momentalne je to jedna opravdu z mala relativne dostupnych technologii.
Co maji v Tokyu na univerzite mne jaksi zatim nechava chladnym...
"Občas mi připadá že na tyto weby chodí zvláštní školka..."
ANO, taky mi to tak prijde......
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ?? 2010-03-11 11:21:24
avatar
Srovnávat oblíbenost herního žánru a 3D technologii je neprosto stupidní.

A nejde tu o Nvidii, ale o všechny. Jelikož aktyvní brýle teď nasaldili všchni výrobci TV...a prodávají 20 let starou myšlenku v novém kabátě...

Spíš bych to podal takto...kdyby z CRT monutorů bylo 50% lidí blbě po hodině myslíš že se tato technologie rozšíří?? Výrobci ji doslova protlačují na trh a dělají z toho něco mega..na výstavě ti nikdo sedět u Tv 2 či 3 hodiny nebude...a tak všichni jooo a jakmile dojedou domu zisti, že ženě, sinovy či babičce to nedělá dobře a že pro každého člena rodiny nebo třeba blbou návštěvu musí nakoupit kvanta brílí a doufat že ten film co jim pustí bude tak 45 až 50 minut...jakékoli brýle pro 3D je od podstaty pitomost a nepraktičnost...

Co se týče pánu z Tokya tak to byla prezentace jak daleko dnes 3D je...

Ty si měj doma na PC pro hraní které se týká jedné osoby třeba trpaslíka na plazma pohonu a tanč si u toho indiánský taneček 3d boha...ale to že jakékoli brýle je pro 3D brzda nezměníš...

Jde hlavně o to že výrobcům stačí zvednou fregvenci o 20 Hz(mimo jiné nechápu proč to nejde na 100Hz když třeba v USA mají 50hz TV) a udělat vysílač spřažený z obnovovací fregvencí TV+brýle a ejhle je 3D a můžeme skvěle prodávat za mega ceny...
Ochi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 12:42:57

sinovy z toho urcite blbe nebude.
(Občas mi připadá že na tyto weby chodí zvláštní školka...)

Ja se bavim o Nvidia 3d a ne o sledovani televize. Nerikam, ze je to to prave orechove, ale od nekud se zacit musi....
Ferrari v dnesni podobe taky nenavrhnuli hned a melo to nejakou evoluci jako vsechno okolo. Takze klidek......
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 14:17:25
avatar
no kdyz crt zacinali tak sem se na ne divat dyl jak dve hodiny v kuse nemohl a stejne se ta technologie rozsirila. a myslim ze v tomhle sem rozhodne nebyl jedinej...
chalek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 22:53:16

No opatrne, kedze funkcnost CRT Monitora je zhodna s CRT TV, tak ti nezavidim ze pred telkov (z dovodu nemoznosti sledovat kvalitu obrazu) si za poslednych cca 60 rokov nemohol vydrzat viac ako 2 hodky.

A ked si tak dobre spominam, pozerat na zelenu zabu sa dalo celkom dlho, ba by som povedal ze aj menej narocne ako dnes na priemerne kvalitne LCD (alebo to bolo vekom?) ;)

J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 15:32:12
avatar
u televize to je o necem jinym, protoze tam se nesnazis cist maly pismenka z pul metru
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 10:12:08

Kazdemu sa paci nieco ine. Su proste veci, ktore nie su pre vsetkych.

Ad. ATI Eyefinity - DDmu nevadia ramy monitorov a niekomu zasa mozu. A vobec neplati tvrdenie, ze ked si to vyskusas tak zmenis nazor. To plati aj o 3D. Ak to niekomu nevyhovuje tak si najde nieco ine ako je Eyefinity.

Mimochodom Ochi netvrdil, ze nie je mozne 3D bez okuliarov. Ale ze jemu sa paci a nema s tym problem. Preco by ho malo zaujimat, ze niekoho ineho z toho boli hlava. Ak pride 3D bez okuliarov tak to bude len dobre. Ale ani to ti automaticky neurobi podporu 3D pre hry ako je 3D Vision. NVIDIA sice moze prist o zisky z predaja 3D Vision kitu ale stale to moze byt exkluzivita pre ich karty pokial s niecim podobnym nepride aj AMD/ATI. Dovtedy bude mat na tomto poli prim NV a urcite to nie je ich minus ale skor naopak.
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 10:13:34
avatar
K tomu se neda nic dodat, taky bych kolikrat reagoval, ale pak me prejde chut se s nekym hadat tak se na to radeji vyse..
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:07:38
avatar
najlepsou kartou i tak bude Fermi.. dostanes k nej aj panvicu TEFAL gratis.. ked nie vykon, aspon prikon a klobasy si kup!
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 18:10:46

mne se na tom paci najviac to , ze 3/4 roku dopredu vie aka bude HD 6000 , to musi mat SAKRA dobre kontakty
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 08:25:43

Tys seš fakt ..... no nechci aby mi smazali příspěvek.

EDIT: Už jsem na to přišel: Ty jsi Anička Dido. To vše vysvětluje.

Každá nová generace je vždy lepší než předchozí. Kdyby tomu tak nebylo, tak se taková nová generace ani nedostane na trh. Už jen kvůli ostudě. I FERMI bude lepší než poslední GX2XX. I když to s ním vypadá tak zle.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:45:16

Pokial bude konecna verzia GTX470 na urovni HD5870 tak to urcite sklamanie nebude. Uz si len pockat na cenu. Co sa tyka oficialneho vyjadrenia k meskaniu tak to predsa kopiruje to o com sa pise uz davno. Prilis neskoro sa menilo zameranie Fermi + problemy so 40nm vyrobou... Ale konecne sa blizime ku koncu cakania. Z tohto clanku to na taky prepadak, ako sa na tychto strankach pisalo, nebude.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:54:39
avatar
aaa už je to tady .... co na tom že má GTX 470 o miliardu tranzisotrů více (o polovinu) než HD 5870, co an tom, že má větší sběrnici 320 vs 256 co na tom že přichází půl roku po HD 5870 a neumí ani ty tři monitory obsloužit, co na tom, že zcela ogicky nemůže být při tech parametrech ani náhodou výrobně a prodejně lacinější a dostupnější než HD 5870 - ale co se od tebe asi dalo čekat .... propadák to je v každém případě. Jak jsem psal před mnoha a mnoha měsíci, pokud nebude FERMI při těch celkově zhruba o 1/3 a více větších parametrech alespoň o 33% výkonější než HD 5870 tak to neúspěch je .... a na tom trvám. Než se začneš ohánět cenou, přemýšlej - jak může být reálně při těch parametrech a rozhodně vyšší výrobní ceně nejen jader GTX 470 a stavu 40nm výroby levnější než HD 5870???!
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:06:27
avatar
když Nvidia nasadí atraktivní cenu a donutí ATI HD5800 zlevnit, tak to asi nikoho moc nezklame . Řekl bych že většina lidí k PC 3 monitory připojovat nebude. Lidem jde o výkon a cenu, ne o tranzistory a sběrnice. Nedávno jsi tu uváděl studii podle které 74% spotřebitelů nezáleží ani na spotřebě. Takže já vidím jediný problém v dostupnosti karet. Ale ruku na srdce na začátku prodeje HD5800 na tom byly s dostupností taky dost mizerně.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:10:07
avatar
jj byly a teď si představ že jen HD 5870 bylo pro celý svět připraveno 40 000, GTX 470 je kolem 5000 - 8000 ;)

není vůbec možné, aby to s cenou HD 5870 pohlo, tedy když to bude hodně špatné tka pohne, ale leda vzhůru ;)
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 08:26:37

Atraktivní cenu? Naivko.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:16:26

Nebudem sa ohanat cenou kedze o nej nemam ziadne informacie. Netvrdim, ze je GTX470 ideal. Sklamanie by pre man bolo keby sa vykonovo HD5870 nevyrovnala. NV predsa presla na novu generaciu a vyladenejsia bude zrejme az v jej druhej verzii(Fermi 2). Stavajuca generacia HD5xxx je vyborna. Som zvedavy na tu novu. Momentalne si v urcitych poziciach NV a ATI vymenili miesta. Najblizsie to zasa moze byt opacne a potom zasa naopak...

Co sa tyka parametrov kariet:
Spotreba ma bude zaujimat hlavne v idle kedze uz nehravam tak casto a cas mi na to zostava iba cez vikendy. Tym padom ma o 40W vacsia spotreba v burne oproti HD5870 nijak netrapi. Ze ma o tretinu vacsi cip - som zvedavy na nove parametre HD6xxx. Ale to uz bude zasa o niecom inom kedze ta bude zrejme navrhovana na 28nm vyrobu na ktoru zrejme pojde aj Fermi 2. U nej uz neocakavam taky narast velkosti GPU cipu ako u HD6xxx(u nej cakam nieco podobne ako je Fermi - teda CGPU cip ala ATI).

Co sa tyka prichodu pol roka po HD5xxx:
Pokial NV nestihala dokoncit finalnu verziu Fermi v termine akom chcela a musela ladit GPU kvoli zlej vytaznosti tak sa asi tazko dal ocakavat vyssi vykon(alebo taky ako bol planovany) iba na zaklade toho, ze mala do uvedenia pol roka viac kedze ho stravila riesenim uplne inych problemov.

Celkovo maju vyjst na zaciatku predsa 2 GPU. Ta slabsia varianta(GTX470) by teda mala byt na urovni HD5870 a silnejsia este vyssie. A to musia mat tieto karty nizsie frekvencie, mozno menej SP ako bolo planovanych kvoli vytaznosti. Takze potencial Fermi na vyrazne zlepsenie tu este je. Tak isto ako aj u HD5xxx.

Dalej moze nastat problem na konci roka ked pride HD6xxx. Je to predsa len nova architektura, ktora moze mat tiez porodne bolesti zatial co pripravovana Fermi 2 uz bude vyladena a v generacnej vymene bude mat tym padom skoro rok navrh.
Darkmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 21:08:57
avatar
Ja nevim ale DD je snad nejakej ATI fanatic nebo co. Co probiram clanky az do dob 2006, jak uklouznuti ATI, nebo neschopnost se rovnat Nvidia je popisovano jako "cekame na nove ovladace", "ATI predbehla dobu, pravy vykon nemuze ukazat" a hledani "hnid" na konkurencni Nvidia
U Fermi pise ze ma neco prez 3 miliardy ale u ATI pise ze ma "tezko neuveritelnych 2.15 miliard", tak ja nevim, me spis prijde superlativ pouzit ktomu vyssimu cislu ne?
Porad se brani aby se 470 srovnavala s 5870 a nasleduje vycet proc tomu nemuze tak byt a rad by nacpal, ze se to ma srovnavat s 5970. Ja nevim, treba v automobilovem prumyslu vemu stredni tridu od BMW a stredni napriklad od Renault a porovnavam!! NIKOHO nenapadne rici ze to neee to se nesmi porovnavat, protoze cena BMW je vetsi to se musi porovna vat BMW stredni trida a Renault luxusni rada aby to bylo spravedlive.
Podle me by tady prospelo vice nezaujatosti a clanky bez emoci. Zatim to tady je NVIDIA, vzdy spatne i kdyz ma vykon stejne na to neco vyhrabem vs ATI vzdy dobre pokud ne nejak to okecame.
-b

PS: Tesim se na minusove palce od ATI uchylu, ktere boli pravda
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:32:38
avatar
Jak pises,tohle je tu uz od dob 8800 vs 3870
Takhle to tady proste je a tak to tady i bude,nenadelas nic..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:39:55
avatar
vzhledme k tomu že od 8800 se od NV vlastně nic nového neobjevilo (GT200 je 2xG92 jinak podporuje stejné technologie jako GF8800 v roce 2006) tak čemu se divíš?
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 16:13:58
avatar
Ja se divim jen tomu,jak nekdo muze muj komentar pochopit tak zcestne,jako ted ty

Jinak na vysvetlenou jsem myslel tve reci a obhajoby ati kdykoli kdekoli pocinaje 2900XT ..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:38:57
avatar
kravina ... FERMI považuju za fantastický čip, pustit se do tvorby 3miliardového čipu je fajn, ale to nic nemění na tom, že mám pochybnosti, zda to vůbec může v současné situaci fungovat!

Já jsem prostě realista to je ten problém ... navíc ty grafiky a čipy srovnávat lze, není to jak s těma autama jak ty píšeš ... zapomínáš, že ty grafiky se vyrábí stejným způsobem na stejných linkách a samotné čipy dělá jedna a ta samá spoelčnost na stejných linkách stejným výrobním postupem ;)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:56:23

Citace:
FERMI považuju za fantastický čip, pustit se do tvorby 3miliardového čipu je fajn, ale to nic nemění na tom, že mám pochybnosti, zda to vůbec může v současné situaci fungovat!


Zrejme to funguje. Len nie tak ako sa ocakavalo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:58:09
avatar
Citace:
Len nie tak ako sa ocakavalo.
a hlavně jak by podle parametrů mělo ...

a to je ten problém
struhanka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 16:13:54
avatar
Možno to je na ddworld ako píšeš, ale potom asi nechodíš na iné weby. Tam je to presne naopak. Napríklad taký pct..ing, pri čítaní niektorých testov grafických kariet si pripadám ako Alenka v ríši divov.
Môžeš byť rád že vôbec nejaký ddworld existuje, inak by si mal doma nejký hit od NVIDIE ala gt220, a myslel by si si že si majster sveta.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 16:21:53

Mozes poslat link na pc..g s testom gt220 alebo inej low-end karty v ktorom ju prezentuju na takej urovni, aby sa jej majitel citil ako king?
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 18:15:14

viesto je tak , ked ati ma nad NV , tak dd hovori : "Ati bola vdy najlepsia" , a ked je to naopak , tak dd : "Ati je lepsia"
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 18:16:09
avatar
kde jsem to řekl?
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 18:33:15

nikdy to nebolo priamo , pamatam si na uvedenie 5870 ;)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 18:43:32
avatar
aha ... tak to je pak opravdu bez diskuse .... bude se mi předhazovat to co jsem nikdy neřekl ...

Alespoń víte, proč ty články píši dlouhé a často se v nich opakuji ... pořád je to evidentně málo ...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 15:26:05
avatar
opakování je matka moudrosti... ale nesmí to přejít k nošení dříví do myšlenkového lesa...

DD, můžeš se snažit, jak chceš, ale některým to prostě nevysvětlíš ;)
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:01:55

nepisal si niekedy ze 470gtx bude na urovni 5850? pisal. je to nakonec pravda? nie. bude silnejsia.
a preco sa stale ohanas ATI eyefinity? prsote nvidia nevie tri monitory a ATI vie. preco v clankoch nepises co NVIDIA vie a ATI nie. tak napriklad 3D vision. a nejake tri monitory sa jednomu monitoru s 3D nemozu rovnat. navyse cena jedneho monitoru plus 3D vision sada je urcite lacnejsia nez tri monitory. dalej PhysX. to nepises ze NVIDIA ma a ATI nie.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:12:43
avatar
Napsal jsem kdysi dávno, že to tak dopadne Nikdy jsem nenapsal, že by GTX 470 měla být někde jinde, než kolem HD 5870, a také mě překvapilo, když první testy ukázali na výkon pod HD 5870 a lehce nad 5850 ...

Proč se oháním Eyefinity, třeba proto, že já a nejen já (mnoho lidí co znám je má) mám tři LCD a soudě podle hromady blogů a videí na Youtbue si 3 LCD pořídilo neskutečné množství lidí (až tak je to zbytečné) takže chci kartu která ty 3 LCD zvládne ... možná kdyby sis to zkusil mluvil bys jinak

A protože jsem si zkusil 3D a nepoužíval bych to ani na jednom LCD vím jak to bude vypadat na 3LCD, tak říkám že je to nanic.

O PhysX píšu asi v 1000 článích že ho má NV a ne ATI!!!

Proč si vymýšlíš a lžeš?
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:27:38

ja lzu? a kde?
nehovorim ze pises ze physx nvidia nema si ma zle pochopil.
ale pises napriklad ze ATI vie 3 monitory a NVIDIA nie. ale kazda minca ma dve strany. NVIDIA vie zas physx, 3d vision a ma velku podporu od vyvojarov hier. (ked sa bude hra robit na fermi architekturu tak vykon v tychto hrach moze byt uplne inde ako v dnesnych) to vsak nikde nespominas.
ja som si praveze vyskusal 3D a je to niekde uplne inde. ked pojde cena dole rozhodne si to obstaram. hrat nieco na 3 monitoroch a hrat nieco v 3D je uplne nieco ine. 3D je 3D.
a na 3D vision tu na stranke tusim ani recenzia nebola. to by ma zaujimalo preco nie.

a mna by tiez zaujimalo preco mazes prispevky ktore neporusuju ziadne pravidla.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:26:58
avatar
pěkné .... zase odpovídáš jen na to na co se ti hodí ... jaseně jsme ti ty lži dokázal a ty to ignoruješ .... to bych totiž nezapadal do toho profilu zaujatého neobjektivního fanatika co?
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:39:52

ale ja stale neviem o akych klamstvach hovoris.
skus si znova precitat co pisem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:52:41
avatar
odpovědi na tvé výtky ohledně mých nepřesností a lží, které si skvěle ignoroval a jedeš si to své DD je fanatik, DD je fanatik ... :

Citace:
Napsal jsem kdysi dávno, že to tak dopadne Nikdy jsem nenapsal, že by GTX 470 měla být někde jinde, než kolem HD 5870, a také mě překvapilo, když první testy ukázali na výkon pod HD 5870 a lehce nad 5850 ...

Proč se oháním Eyefinity, třeba proto, že já a nejen já (mnoho lidí co znám je má) mám tři LCD a soudě podle hromady blogů a videí na Youtbue si 3 LCD pořídilo neskutečné množství lidí (až tak je to zbytečné) takže chci kartu která ty 3 LCD zvládne ... možná kdyby sis to zkusil mluvil bys jinak

A protože jsem si zkusil 3D a nepoužíval bych to ani na jednom LCD vím jak to bude vypadat na 3LCD, tak říkám že je to nanic.

O PhysX píšu asi v 1000 článích že ho má NV a ne ATI!!!
sapicus [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 19:52:37

skoda reci. aj tak si neodpvoedal

preco v clankoch nepises co NVIDIA vie a ATI nie?
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 13:46:16
avatar
ja sa len cudujem, ze pičusovi venujes tolko casu.. ved je to debil.. je to debil..
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:56:29

Eyefinity a 3D Vision ponukaju odlisny zazitok. Su to obe dobre technologie. Je zbytocne sa hadat co je lepsie. Kazdemu sa paci nieco ine.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 15:32:21
avatar
3D je čistě jen herní technologie, nic víc, nic míň... Ale dovedu si představit že Eyefinity ocení i někdo jinej než hráči.. Dovedu si představit, že existuje někdo, komu na práci jeden nebo 2 monitory prostě nestačí.. a pak je eyefinity ideální, protože to eliminuje nutnost kupovat drahý profi karty, co zvládnou 3 monitory...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 16:21:40

To je pravda. Bavili sme sa ale skor o hernom vyuziti a preto som reagoval tak ako vidis.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:53:40
avatar
No ked nastavia ceny dost nizko tak to sklamanie nebude(myslim pre zakaznikov).Ale z tech. hladiska ked porovnas 5870 a GTX470 podla parametrov tak to sklamanie bude ak nebude NV vykonejsia
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 18:17:10

NV staci , aby predali tych 8k cipov , a usery poslu feedback ;)
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:52:05
avatar
Nvidia zapracovala na 8AA, to je fakt super a používá to někdo? Mě se zdá 4AA úplně dostatečné i na mém monitoru s 1440*900, asi jsem špatný hledač rozdílů ve screenshotech.

Citace:
NVIDIA si spokojeně mne ruce, protože je to prý mediálně nejznámější produkt na grafickém trhu všech dob

nevím jestli bys za to měl nadávat jen PR Nvidie DD, protože tvoje množství novinek o Fermi jí udělalo stejnou službu...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:55:12
avatar
já nepíšu o fermi abych ji dělal reklamu, já o ní píšu proto, že nás zajímá jako novinka
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 14:56:59
avatar
Nepisal by u tom nikdo tak dlho ani "DD" keby ze sa to tolko neodkladalo
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:17:36
avatar
Mno nevím, pořád píšeš jak na tom bude špatně. Neříkm, že to tak není. Ale nemá to smysl Nvidiot si bude myslet svoje.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:23:04
avatar
Uz sem sa nalakal ze Nvidiot myslis mna. Kupujem karty z obidvoch stran, je mi jedno kdo je fanousek ATI alebo NV.Kupujem co je vyhodne pre mna podla testov a uziv. skusenosti nie podla vyrobcu.
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:30:23
avatar
Sorry ale paraoja je léčitelná, vidíš někde něco co jsem napsal co směřuje na tebe? Ne tak prosím skludni. Mluvím všeobecně, já jsem taky oboje.Kupuju podle cena/výkon momentálně jsem AMD/ATi protože mělo nejlepší cena/výkon :-)
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:42:18
avatar
Kýžený výsledok je irelevantný, realita ho nakopáva do zadku.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ... 2010-03-10 15:05:29
avatar
krute ale fakt hovoris pravdu
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:11:29

Citace:
Nvidia zapracovala na 8AA, to je fakt super a používá to někdo? Mě se zdá 4AA úplně dostatečné i na mém monitoru s 1440*900, asi jsem špatný hledač rozdílů ve screenshotech.


Zalezi od monitoru a rozlisenia. Na monitoroch s hrubsim rastrom je 8xAA urcite pouzitelna(urcite pouzitelnejsia ako 32xAA ). Inak mas pravdu.
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 18:18:14

ale vies , ATI ma 50x antialiasing , a to uz nvidia nema ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 18:23:41
avatar
má 48xAA ale co s tím?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TSMC hater 2010-03-10 15:20:19
avatar
Musím říct, že od srpna ve mě klíčí nenávist k TSMC. Zkazila produkty oboum firmám falešnými sliby o 40nm. Nvidia s velikostí GPU fermi možná přestřelila, ale i tak vidím větší problém v TSMC. Obě firmy můžou litovat (nvidia víc), že nenechaly HD4000 a GTX řadu ve výrobě déle, jenže těžko říct jestli je to jejich hloupost nebo jen moc věřily lžím od TSMC.
Nakonec můžou plakat nvidioti i fanatici - cenová situace na trhu je špatná.

TSMC - Totally Silly Manufacturer of Chips
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:24:26

A neda sa to bez toho aby si musel niekoho nenavidiet? Inak tiez si myslim, ze to TSMC nezvladla. Ale to uz je teraz jedno. Situaciu nezmenime. Mozeme len dufat, ze dalsi vyrobny proces nebude mat take problemy.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:28:13
avatar
Potom by sa ho mohol chytit este niekdo iny ako TSMC
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:28:26
avatar
A jsi alespon na druhou stranu rad,ze ti na stavajici hry v max nastaveni staci s prehledem i minula generace gk?
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 16:13:56
avatar
Nemám voodoo panenku TSMC nebo nvidie. Je mi to jen líto kvůli oboum výrobcům i zákazníkům a občas si vzpomenu na všechny ty keci co TSMC měla a nějakou nenávist to vyvolá .

to Strike
Těžko říct - pro mě je grafika částečně spojená s hratelností a s dalšími kvalitami her. Nedokážu napsat jestli jsem rád nebo ne - některé hry by měli být ukázkou hightech DX11...
Nejsem fanatik do grafiky (konzole nemám rád kvůli jiným věcem) a mám rád každý kus hardware co funguje. System Shock 1 je legenda kterou už hrát nehodlám jenom kvůli otřesné grafice co vysloveně ovlivňuje hratelnost, ale dvojku si zahraju jestli ji zprovozním na XP - na dnešní dobu otřesná grafika, ale vyvažujou to ostatní věci. V dnešní době už je hrozně těžké přijít s grafikou co lidi omráčí jako quake 3 a doom 3 ve svojí době a každé mini zlepšení stojí víc úsilí.
Takže částečně jsem rád a částečně mě to trochu mrzí....rozhodně tedy méně než konzoloidní prvky co se serou do PC her. Jsem asi blázen, ale když by někdo udělal přesnou kopii prvního AvP, Half Life, System Shock atd. třeba jen do Doom3 enginu tak bych ji koupil i za 1600 Kč.
MichalMilenik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 16:48:20

Cez vianoce som kupil za 3 Eura Half-Life Source, pridal texture pack a luxus ... stara klasika vo velmi zaujimavom kabatiku za doslova par drobnych.

Inac s tym povodnym System Shockom by som to bral ... dohral som ho 5x a veru by som ho dal este raz Inac asi skusim tu enhanced verziu s rozlisenim 640x480, ta bola na svoju dobu extremne luxusna. Pripadne System Shock 2 tusim niekto upravil aj pre Eyefinity.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:59:23

Tiez som si nedavno stiahol cinematic mod na Half-a a s radostou to hram znova. Kupa Orange Boxu bola jedna z najlepsich ake som urobil. 5 hier, vela zabavy a stalo to menej ako hry co jedna stoji viac a single player sa odohra behom par hodin.
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 18:20:48

no ale amd ma global foundritak ako tu bolo vcera spomenute EDR mod na GTA 4 , ktory aj na dx9 bez AA je prekrasne ...
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:32:05
avatar
Jo máš lehce pravdu už tenkrát s 4770 to bylo dost ubohé, byla to dobře mířená rána ale kvůli ceně a nedostupnosti neměla účinek.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 15:38:26
avatar
tak 4770 měla jen jeden účel... otestovat kvalitu 40 nm výrobního procesu.. a ATI udělala dobře.. kdyby tahle karta nepřišla a v tý době do výroby poslali 58xx tak by se zlou potázali.. takhle zjistili, že výroba je ve srabu a počkali si, až to bude v lepším stavu a bude to výrobně a cenově přijatelný..
bobesko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 15:52:42

Na kedy je naplanovana 5870 2gb verzia? A oplati sa mi na nu cakat alebo zobrat uz teraz 1gb.
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 18:22:25

tam sa nic extra neplanuje , uz su nerefernce navrhy , prepokladam ze by si mal ceknut saphirre (ona prisla aj z 4890 2GB) , alebo ASUS , cital som niekde , mozno aj tu
mike.cz.com [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 15:26:06
avatar
čoveče taky by mě to zajímalo kdy už konečně někdo nějakou vypustí... a je mi jedno jestli s nima čekaj na fernet nebo ne
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 16:29:31

DD: mas uz zo svojich zdrojov nieco o novych generaciach (HD6xxx a fermi2)? potuju uz nejake famy? alebo zatial ziadne info?
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 16:48:49
avatar
Tobe nestacej ty famy ohledne Fermi 1 a uz bys chtel rozjet dalsi o Fermi 2/HD6xxx ??
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Neco o Fermi 2 2010-03-10 18:12:45
avatar
Neco o Fermi 2 :
nemuze mit vyssi spotrebu nez Fermi 1
nemuze byt drazsi nez Fermi 1
nemuze byt mene dostupny nez Fermi 1

Fermi 2 musi prijit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 16:53:43
avatar
to si ještě počkáte, zatím ještě ani nejsou předvýrobní vzroky čipů ...
dido [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 18:23:17

ty POCHYBUJES o dd's kontaktoch ?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 18:26:55
avatar
to asi nepochybuje, já mu odpovídám, že ještě nejsou hotové ani finální předvýrobní vzorky čipů, samotná architektura už z velké části určitě hotová je .... nicméně o těchto věcech se s tebou nikdo bavit nebude minimálně do července ... pak se objeví první předvýrobní vzorky čipů atd.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 15:40:41
avatar
si taky myslim, že ty karty existují jen "na papíře", nebo v hodně raných prototypech
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:25:54
avatar
no o HD 6xxx se uvidi,... sic budou novsi jak 5xxx ale na druhou uplne nova architektura tak sem (a nejen ja) zvedavej na ovladace,.. ale ty se obvykle casem poddaj
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 17:46:48
avatar
Tak si rikam, ze tech clanku o Fermi a naslednych diskuzi o ni je tu za pul roku az az To pomalu svadi k vydani tistene podoby techto diskuzi. To by byla BICHLE
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 20:25:43
avatar
Neuvažuje náhodou Nvidia alebo niektorý z jej PR o vydaní knihy Fermi - Mein Kampf
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 19:37:04
avatar
DD neuvažoval jsi o tom že by sis dal sraz někdy s Obrem,vy dva by ste si měli určitě co říct akorát že každý na jiné straně fronty někde-třeba v Obrovo oblíbené hospodě(jeho vždy nejnovější infa pocházejí přeci vždy když v hospodě se nějaký PR po pár pivech rozpovídá
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 19:57:02
avatar
se s obrem známe a potkáváme na rúzných akcích ;)
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 20:06:59
avatar
a tykáte si nebo vykáte?
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 20:16:49

Kulomet taky nevyká...
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 20:53:46

zabil jsi to
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 20:18:46
avatar
normal se bavíme
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 20:29:38
avatar
by mě zajímalo jestli se bavíte o tom co kdo napíše zase za zaručený infa ze sekce zelenjch/červenejch apod protože dle psaná ste dva různý protipóly(i když na druhou stranu právě protipoly se přitahují
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 14:31:09
avatar
Na druhou stranu je to "jen" prace. Na co by bylo nasili
s.e.t.y [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prostě 2010-03-10 19:59:37

Co se týče obsahu, članky o Fermi se mi zdaji být pomalu psané na jedno brdo zde, myslím z pohledu infomrací. Chápu že o F. nejsou téměř žádné nové informace, ale má potom cenu psát tyhle shrnující články, kde se omýlá pořád to samé?

Ještě bych chtěl upozornit na jednu věc. Mít v jedné větě dvě slova "prostě" to už je i na mě moc Taková zbytečná vata, která až tahá za uši :o)
TukaN1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 21:33:29
avatar
Inak 5890 pojde na trh ? alebo nie ? Bude sa ATI snazit neak atakovat GTX480 jednocipom ? alebo nie ?
A btw neaku dual verziu 2xGTX470 na jednom pcb asi mozme tazko ocakavat pri takej spotrebe ze ?

Ja len dufam ze sa lady konecne pohnu otepli sa a s cenami v obchodoch sa tiez zacne nieco diat...najlepsie keby sa tiez topily.
ETNyx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Aktuality/Novinky 2010-03-10 22:33:06

Dobrý večer pane Stachu,

rád bych Vás požádal, zda-li by bylo možné na konce aktualit/novinek vkládat takový kratičký závěr kde by bylo napsáno co je opravdu novinkou (2-3 řádečky třeba v rámečku). Mám váš portál rád ale poslední dobou se často přistihnu, že aktualitu nedočtu ani do půlky a už koukám po jiné a zbytek nedočtu. Určitě se takto ochuzuji o zajímavé informace. Myslím, že i jiní čtenáři by toto mohli uvítat.

Předem děkuji za zvážení.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak 2010-03-10 22:37:02
avatar
to chces od DDho, zvlast u "novinek" u Fermi moc - krome opakovani opakovaneho neni, co by mohl napsat, protoze NDA je v tomhle pripade opravdu striktni (a jestli se NV dozvi o jeho zdroji, tak by mel utrum).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 22:38:11
avatar
no dozvis se neco noveho ve vsech aktualitach, ktere se netykaji fermi nebo konzoli
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 01:04:11
avatar
pokusím se
ETNyx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 07:07:47

Děkuji :-)
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Doufejme, 2010-03-10 22:33:56
avatar
ze konecne bude jakas takas konkurence a NV nastartuje novou architekturu k zivotu.

Ostatne, DD, jsem velice zvedav, az AMD prijde s jejich novou architekturou - jak je tady velice casto rado zapominano, HD2900, o kterem se mimochodem halasne vykladalo jako o G92 killerovi, bylo jako nova architektura stejny "provar" jako Fermi (mozna jeste vetsi, protoze snad nekonkuroval ani tim vykonem).
SPIRIB [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-10 22:51:11
avatar
hd2900 nema s radou g92 nic spolocne ... k nej patri 3800
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 03:05:19

No kazdopadne HD2900 byla hodne nepovedena, ovsem HD3800 prisla celkem rychle a napravila to.
Nvidia se zase nepovedli bajne Geforce FX.. ale co vim, tak presto se prodavali velmi dobre. NJ marketing.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 15:53:11
avatar
největším problémem HD2900 byly myslím ovladače.. ale jinak jako architektura nezklamala, ATI na ní staví dodnes. Moc se toho nezměnilo, vždy lepší výrovní proces, víc shaderů, víc a rychlejší paměti... Takže si myslim, že fermi svojí sílu ukáže až v další generaci. Jen mám strach, aby to nebyla úplně slepá vývojová větev, např. jako předvedl Intel s Netbrustem
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 16:19:47

Citace:
Jen mám strach, aby to nebyla úplně slepá vývojová větev


Toho by som sa nebal. Vsetko to smeruje k raytracingu a prave CGPU akym vyzera byt Fermi je jeden z prvych krokov ako k nemu dosiahnut. Podla mna HD6xxx bude nieco podobne.
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-12 02:12:12
avatar
jasně, v tomhle máš pravdu... ta poznámka byla míněna trochu jinak... Pentim 4 a Core2 jsou pořád x86 CPU, podporují stejný instrukce a tak. Prostě dělají to samý, jen každý jinou cestou...

třeba NV časem pochopí, že cestou velkých monolitických jader cesta nevede a vrhne se směrem jako ATI. Menší jádro, který se v high-endu osazuje na karty ve více kusech...

a navíc ATI bude mít v další generaci jednu, podle mě zásadní, výhodu. A to že bude mít, asi, víc dodavetelů čipů. Předpokládá se, že další gen ATI bude vyráběna kromě TSCM i u GF... tedy ve "vlastních" továrnách. To znamená, že ATI bude mít návrh čipů šitý na míru výrobě u GF. to může být taky docela podstatná konkurenční výhoda...
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jo, 2010-03-11 18:23:54
avatar
omlouvam se, ma to byt G80 - 8800GTX/Ultra. G92 je az evoluce 8800GT. Nicmene pointa a srovnani se soucasnou situaci je temer stejna.
MiraDH [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 5870 vs gtx470 - Crysis Warhea 2010-03-11 08:00:36

Zdroj:Overclock.net a nějakej čínskej zdroj. odkaz:Odkaz

Jinak ve zkratce: DirectX 10, ENTHUSIAST 3x map ambush, 2560x1600, AA 4x, framrate: GTX 470 - 15.44 FPS avg (MIN. fps 10.48 ) ------- HD5870 - 15.46 FPS avg (min. FPS 2.90 )

Edit: Tak dnes ten link někdo smazal, tak to byl asi FAKE, no uvidíme
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 08:58:21

Zaujimave na tych fakeoch je to, ze maju jednu vec spolocnu. A to ze minimalne FPS u GT4xx vyzeraju byt ich silnou strankou a prepadavaju menej ako u HD5xxx, ktore ale zasa mavaju zasa lepsie tie priemerne FPS. No som fakt zvedavy na finalne verzie GT4xx, ktore sa dostanu von na konci mesiaca.
m4xp0w3r7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - no hergot uz 2010-03-11 03:01:25

Ja uz od vanoc cekam, kdy spadnou ceny grafik.. a zatim je to spis naopak
Cekal sem na fermi, ze se ledy pohnou... podle vseho se nestane nic
No nicmene jsem prijemne prekvapen z jedne veci. Koupil jsem si novy 24" LCD LED monitor a jsem prekvapenej, kolik her mi to zvladne ve FullHD stara pretaktovana HD3870. NJ konzolovky. Takze si asi pekne pockam na ty slevy klidne do vanoc... aspon zatim dohraju co sem nestihl. To bych psychicky neprezil, tedka kupovat HD5850, za stejnou cenu co stala na podzim
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 07:33:58
avatar
Nech už konecne tieto nové nVIDIA DX11 GK pridu. neviem sa dočkať.
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD 2010-03-11 08:18:31
avatar
Já si říkal že nějak málo píšeš a to je tím že se dohaduješ z místnímí
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FERMI a la R600 2010-03-11 09:53:51

Osobne to vidim tak ze nV s FERMI stejne jako ATI s R600 a jejim 2900XT predbehla dobu a nyni to nV pri zivoreni(cti nebudou obrovske zisky jako s G80) prezije, ovsem jakmile FERMI dostane do vinku 28ku vyrobak a odpadnou ji problemy s managmentem spotreby a tedy i s frekvencema a SPckama(coz pravdepodobne vyusti v oznaceni FERMI mk.II) tak to bude vysoka konkurence pro HD6xxx protoze jenom 28kou vyrobakem aniz by na FERMI sahli dosahnou 40-50% narustu aplikacniho vykonu(protoze pokud vyladi managment spotreby nebudou mit problem s frekvencema okolo 800+ pri plnem poctu SP).....

FERMI proste ma velkou budoucnost, jenze stejne jako HD2900XT bude mit velmi slabou pritomnost(coz je dobre pro obe firmy protoze se tak udrzuji ve vzajemnem plnohodnotnem konkurencnim prostredi a napeti, kdyby jedna z nich stale vedla stalo by to za starou backoru)....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 10:19:54

S tymto prispevkom plne suhlasim.
Tomamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak jak to tedy je?! 2010-03-11 10:57:07

Koukám na tvé stránky každý den DD a rád si čtu tvoje názory na aktuální grafickou scénu, ale zajímala by mě jedna věc. Nedávno si psal že GTX480 bude tak o 5% výkonější než 1GB vere 5870ky, jak to že teď najednou 5870ka soupeří s GTX470 a NV ji i občas porazí? Tak jak to teda je s tou GTX480? To asi nebude 5% ale těch 20% bude možná opravdu realita...Jak to tedy je?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 11:05:52

Vyzera to tak, ze tie testy s nizsimi vykonmi novych GTX4xx boli urobene este s predprodukcnymi vzorkami alebo so vzorkami z revizie A2 a nie plne zodpovedaju tomu, co pride na trh za 2 tyzdne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 17:17:19
avatar
Frekvnece se u FERMi stanovovaly hodně později, protože prostě má ten čp problémy a grafiky s vysokým TDP taky ... takže se to ladilo ...
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 15:56:32
avatar
uz me nebavi cist to, ze je porad 40nm vyroba ve srabu atd. Vypada to naopak tak, ze si vyrobci karet v cele s AMD a TSMC masti kapsu na nebohych zakaznicich. Jen se podivejte do nabidky eshopu, skoro vsechny modely novych radeonu skladem i ty nejnovejsi. Tak kde jsou ty problemy hmmm.

A ze je Fermi rychlokvaska vi kazdy
Bambula [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-11 19:11:45

Barrandov by měl vybírat od nVidie autorské poplatky. Film Obušku z pytle ven: "Jitrnici jakou svět neviděl!" jj klasika se neokouká!
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineWednesday, 08 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 599x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Monday, 06 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1629x
Komentářů: 1
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidí
Helldivers 2 kvůli SONY PSN nyní hráči nenávidíThursday, 02 May 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1856x
Komentářů: 3
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Tuesday, 30 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2275x
Komentářů: 6
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Friday, 26 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 2032x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceThursday, 25 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2831x
Komentářů: 5