NVIDIA FERMI GTX 480 – pohádky o trhači asfaltu je konec? Jen 5% výkonu navrch proti HD 5870? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Neděle, 21 únor 2010
altObjevily se důvěryhodné informace o tom, že FERMI je ještě horší než jsme čekali.

 

 

 

Marně jsem v uplynulých měsících informoval o tom, že FERMI rozhodně nebude žádný trhák a raději by někteří měli krotit svá očekávání. Ta byla živena NVIDIAfan redaktory jiných magazínů, nehledě na to, že vlastně tito lidé každou zprávou o FERMI lhali a žádná se jim nevyplnila. Nebudu prozrazovat své zdroje, ale vzhledem k uplynulým měsícům a tomu, že se vlastně všechno splnilo, o čem jsem na základě informací od nich psal, musím říci, že jsem na ně právem pyšný a díky za takovou podporu DDWorldu. Na druhou stranu se přiznám, že jsem doufal, že se alespoň trochu mýlí. Protože informačních zdrojů mám několik, nevěřil jsem informacím o výkonu FERMI tolik, protože se dva zdroje výrazně lišily, jeden tvrdil 20-25% výkonu, druhý 10%. Nakonec to vypadá, že ten druhý měl pravdu, což jsem odmítal uznat, protože prostě je to strašně malý rozdíl při tak obrovském HW rozdílu GTX 480 a HD 5870.

Bohužel zdá se, že se vyplní ty nejhorší předpoklady. Charlie Demerjian, kterého část lidí nenávidí ani tak proto, že by neměl rád NVIDIA (což asi nemá), ale hlavně proto, že neuvěřitelně přesně informuje o grafikách, které ještě nejsou vydané a vychází mu to. Nenávidí ho za to, že to většinou vychází tak, že NVIDIA zase slibovala hory doly a realita bude jiná. Jenže on tu grafiku nevyrobil. Proč o tom mluvím. Nedávno (naposledy včera), jsem vás informoval o týden starém článku, kde Charlie mluví o tom, že FERMI se vůbec nepovedlo. Je velké, téměř nevyrobitelné, příliš žere a výkonu vzhledem k mnohem menší konkurenci mnoho nepobralo. Hlavně je ale FERMI1 ve stavu nekonkurenceschopném, neopravitelné a bude to znamenat velké problémy pro NV. Dnes už víme, že měl na 99% pravdu. NVDIA totiž na konci týdne oficiálně potvrdila zpoždění vydání FERMI grafik a to až na duben, zároveň si NVIDIA začala připravovat půdu pro neúspěch FERMI, protože šéf NVIDIA začal chválit současné G92 GPU, jako že stačí, čímž víceméně potvrdil fakt, o kterém se také dlouho mluvilo, že FERMI mainstream hned tak nebude. Pokud se totiž potvrdí další zpráva, se kterou přišel Charlie dnes, tak se ani nedivíme, protože mainstream FERMi by proti mainstreamu ATI neměl sebemenší šanci uspět.

Aktuálně Charlie přichází s článkem, ve kterém prozrazuje výkon grafik. Samozřejmě mnozí tomu odmítají uvěřit, včetně mě, protože tohle by byl propadák, který by neměl obdoby, ale protože Charlie v poslední době tak přesně informuje, raději se připravujme na nejhorší. Charlie se dostal k informacím ze svých tradičně spolehlivých zdrojů o skutečném výkonu GTX 480, tak jak grafika půjde na trh.

NVIDIA uvede oficiálně dva modely GTX 470 a GTX 480. O 480 víme, že bude mít jádro plné specifikace, tedy 512SP. 470 bude mít stejné jádro, ale jen se 448SP. Že vyrobit obří čip FERMI se 3 miliardami tranzistorů je problém, dávno víme. FERMI GF100 je o 1/3 větší než RV870. Jenže vyrobit ho tak, aby fungoval je téměř nemožné a 512SP funkčních čipů je opravdu málo. NVIDIA také normálně na grafiky dává jádra ve verzi A1/A2, FERMI už je revize A3 a ani ta nebude poslední. Značný problém totiž dělá prý spotřeba grafiky a teplené zahřívání, které prý vede až k rychlé degradaci samotného jádra a tedy jeho zničení. NVIDIA tedy u prodejních verzí musela přijmout opatření, které spočívá v mnohem nižších taktech.

Podle jeho informací má tedy prodejní finální verze GTX 480, tak, jak půjde na trh, jen 625MHz na jádře. GTX 470 má mít 600MHz. Nižší takty znamenají nižší výkon, ale také šanci, že alespoň trochu grafiky vydrží. NVIDIA potřebovala snížit frekvence i kvůli TDP a chlazení grafik. I tak bude TDP převyšovat 200W a chlazení prý jen tak tak stačí, a i v klidu prý atakuje FERMI GTX 480 teploty 70°C!

A jaký to pak bude mít výkon? NVIDA ví, že musí uvést grafiku, která bude alespoň o něco rychlejší než HD 5870. Na základě aktuálních specifikací má být ale rozdíl mezi HD 5870 a GTX 480 v běžných hrách ve vysokém rozlišení jen a pouze, a teď dobře poslouchejte, 5%! To je vše. Charlie k tomu dodává, že jeho zdroj prý nesměl otestovat GTX 470, protože ta bud pomalejší než HD 5870! Jediný světlý okamžik FERMI grafiky zažijí v benchmarku Unigine Heaven, ve kterém mají výhodu, že tessellace je počítána skrze shadery a ne přes tesselační jednotku. A protože má GF100 vyhrazeno pro tessellaci větší část jádra než RV870, je prý až o 100% výkonnější. Bohužel pro NVIDIA, s tak náročnou Tessellací se v žádné hře nepočítá a tak ani v současných ani připravovaných DX11 hrách nebude výkon GTX 480 proti HD 5870 o moc vyšší. To je prý také důvod, proč NVIDIA vůbec žádnou DX11 hru neukázala a i na CES a pravděpodobně i na CEBITU se omezí na výše zmíněný benchmark. Aby si to pojistila, že to nikdo nebude ukazovat v recenzích, tak pro jistotu prý GTX 470/480 nemají v současnosti ani DX11 ovladače!

Je jasné, že se schyluje k velkému průseru. GTX 470/480 jsou samozřejmě výrazně dražší než HD 5800, přičemž se jim ale stěží vyrovnají. NVIDIA bude muset karty dotovat, což ale nebude tak velký problém, protože to vypadá, že GTX 470/480 se hned tak do běžného prodeje nedostanou. Zatím to vypadá, že se těchto grafik vyrobí jen 5000-8000 a budou sloužit jen pro udržení jména. NVIDIA tedy nastaví ceny o málo vyšší než HD 5800, ale to bude jedno, stejně si to nikdo nekoupí a nebude si to mít možnost koupit. NVIDIA prý také chystá velké PR a marketingové manévry, kdy se bude snažit udržet GTX 470/480 grafiky co nejdál od objektivních webů a recenzentů. Chystají se tedy PR recenze od spřízněných a pečlivě vybraných webů, u kterých jsou pojmy jako Objektivita a ATI sprosté slovo. Kdopak v ČR asi od NVIDIA dostane důvěru a GTX 480 k otestování?

Máme se tedy připravit na pečlivě připravené předem dané podoby recenzí, ve kterých se hodně bude mluvit o CUDA a PhysX hodně se bude testovat Unigine Heaven DX11 benchmark a prostě pečlivě se bude zakrývat realita, že FERMI bude podle všeho propadák, který bude mít srovnání jen s GeForce FX 5xxx. Mnozí přirovnávají FERMI k ATI Radeon HD 2900XT, ale to si myslím není na místě. HD 2900XT byla totiž dobrá karta, ne dokonalá, ale dobrá byla dost. Vyšla sice také z půl ročním zpožděním, ale vyšla jako cenová konkurence 8800GTS 640, kterou výkonově překonávala a byla i levnější. Technologicky nezaostávala a topila a žrala asi tak stejně jako konkurenční GF 8800. HD 2900XT určitě nebyla nejpovedenější grafika ATI v historii, ale do propadáku, který se vznáší nad FERMI GTX 470/480 má sakra daleko.

Srovnání s propadákem GeForce FX 5800 padlo už několikrát a NVIDIA tomu sama zavdává příčinu tímto:

Na zítřek, u nás tedy v podvečer, NVIDIA prý něco velkého chystá. Výše uvedený oficiální obrázek však až příliš připomíná právě řadu FX 5xxx, podobný slogan a pokud bude i podobný osud, tak pořádný propadák.

Každopádně, pokud se Charlie opět nemýlí, tak to tedy bude něco. Rozhodně bychom si měli dát pozor na první recenze FERMI grafik, za účasti NVIDIA a weby kde vyjdou, si rovnou vyškrtnou ze seznamu objektivních, pokud přistoupí na hru NVIDIA a otestují karty tak aby zakryly jejich skutečný stav. Uvidíme, které weby to budou a bude to další skvělá ukázka toho, jak se situace s objektivitou u mnohých má. Nás ale hlavně zajímá situace samotných grafik a grafického trhu, pokud bude situace grafik FERMI tak, jak ji líčí Charlie a já se už začínám smiřovat na základě toho, co vím a čemu jsem odmítal věřit, že bude, rozhodně se nedá mluvit o skvělých zprávách. Zajímavé bude, jak se k tomu NVIDIA postaví, zda uzná, že šlápla vedle a do smradlavého, nebo bude hrát tu hru se lživým PR a Marketingem až do trpkého konce, kdy ztratí i tu poslední část oddaných, kteří jí i dnes stále věří a neváhají posílat její lži dál bez ohledu na to, kolikrát se nevyplnily.

Takže abychom to shrnuli a odpověděli NVIDIA na otázku:

Ale jsme zvědaví, co si pro nás NVIDIA zítra připravila. Tvrdí, že to bude velké oznámení. Snad to nebudou srovnání v Unigine Heaven DX11 benchmarku? Nebo snad další PR prezentace? Či oznámení skvělých dotovaných cen nedostupných grafik? Uvidíme. Jen připomínám, že ohlášených 9:00 a.m. PST u nás znamená až večer ;)

Zdroj: DDWorld.cz, Semiaccurate.com, NVIDIA Twitter

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
net.Xtreme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 16:16:56
avatar
Charlie zase straší Přijde mi, že jeho původní pesimistické předpovědi nebyly dost pesimistické
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 00:33:02
avatar
preklad,... najpesimičtejší predpoklady ze září 09 se stávají najoprimistickejšími predpoklady v únoru 2010,...
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 10:50:23

Data mohou být i správné. Ale Fermi se testovalo na drajverech, které nejsou ani ve stadiu alfa-verze. Určitě to se pořádně zlepší.
Ale co je velice nepřijemné, ta politika NV - nedávat karty recenzentům, které nejsou zelené. To je fakt hnus.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 12:16:10

To tvrdi DD. Obr je samozrejme ineho nazoru a zevraj to vide na vsetkych a testy budu moct robit z lubovolnych hier. Takze opat sa neda nic potvrdit. Cas ukaze kto ma pravdu.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 14:27:51

Pokud určitý recenzent prohlasí, že požadal o kartu a nedostal ji, a takových bude více, tak to JE důkaz.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 18:00:59
avatar
tak zalezi kolik tech karet taky bude ze...ono je docela bezne, ze prvni dostane treba kartu ten kdo si o ni drive rekne nebo ten kdo ma s nvidii lepsi vztah a ostatni dostanou tu stejnou kartu az po nem.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 09:02:49

Ale když ty karty dostanou jen intenzivně zelené recenzenti, to už bude něco znamenat, že?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 12:48:54

To ano. Ale zatial ju pokial viem nedostal nikto. Pockal by som s kritikou az ked k tomu pride.
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 13:05:00

Hezky řečeno. Ale o tom, prosím, diskutuj s Charliem. Já jen hodnotím to, co čtu.
Federmann [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dva roky ... 2010-03-02 18:49:26
avatar
Charlie nemusí strašit. Dva roky je jasné, že Nvidia si s GF100 vybrala špatnou cestu, několik málo aspektů je zde Odkaz První bájné prognózy o velkých skocích Nvidie byly již v roce 2008.
GoldRain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-03-02 19:42:10

Federmann odkazuje na Federmanna ... alebo ako sa zacyklit v pesimistickom pohlade na nenavidenu nvidiu
Anarki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 16:25:43
avatar
Enrico Fermi sa musí obracať v hrobe a Huang začína plánovať implementáciu nukleárnych urýchľovačov na karty vo vreci. Jamie Gold dostane miesto šéfa marketingu NV a začne pribaľovaŤ k Fermi kartám balíček pokerových kariet, bonusový kredit a reklamu na pokerové servery.
Terepin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 16:30:15
avatar
"Are you ready? We aren't!"
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 16:39:35
avatar
no peknej clanek, pokud to bude jak se pise, tak snad aby tu fermi vubec nevydavali, ale pokud to bude optimistictejsi, tak jedine dobre pro usery a Nvidiu taky. Cas ukaze, kdo ma pravdu
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 16:40:01
avatar
No som zvedavy na nejaky test teselacie FERMI. Myslim si, na zaklade mnou urobenych testov na HD 5850, ze ak by hry podporovali teselaciu v takom rozsahu ako je to v Unigine Heaven benchmarku, sucasna generacia grafik ATI od HD 5850 nizsie by mala velke problemy hry plynule zobrazovat. Samozrejme zalezi aj na nastaveni detailov a hladiny AA a AF, ja sa bavim o maximalnych nastaveniach v rozliseni 1680x1050.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 17:37:25

Tak ona Fermi má sice vyšší výkon v teselaci a to více jak 2x proti Cypressu, ale Cypress k tomu má teselátor a je tak schopný kromě teselace provádět i něco jiného. Nvidie dokáže předvádět takový výkon pouze v případě, že shadery makají jen na teselaci. Pokud mají dělat běžnou herní činnost, tak je to úplně o něčem jiném.

Je to podobné jako kdysy u generace GF79XX s HDR. Papírově byla karta silná, pokud měla dělat pouze jednu věc, pokud jich ale měla dělat víc najednou jako HDR a antialiasing tak šla výkonem do kytek.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 17:42:26
avatar
Uvidime v testoch, preto by som bol rad, keby uz konecne vydali aspon par kariet, nech vieme co to dokaze. To ze si to niekto kupi v dohladnej dobe bezne v obchode povazujem za utopiu, ale nejake vzorky snad uz funkcne maju.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 18:50:37
avatar
fermi ma 16 tesselatoru po jednom v tech jejich polymorph enginech a na kazdej 1 pripadne 32 stream processoru. stream procesory by podle me tedy nic tesselovat nemely...
cch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 20:12:37
avatar
ale jakmile to dojde k většímu využití, tak se prostřídají tak dvě generace radeonů...
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 23:50:40
avatar
tak aspon po technologicke strance bude fermi nejpokrocilejsi grafikou tady na tomto webu ta technologicka pokrocilost znamena hodne, ze to realne nevyuziju minimalne rok nebo i dva je vec druha...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 23:53:46
avatar
kde bereš tu jistotu že bude nejpokročilejší? Jde o to jak to snad funguje? V USA taky umí udělat motor co má 10litrů objem, ale výkon jak Evropský 3litr ... FERMI vypadá dost podobně se svými 3litry proti 2,1 litru ;)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 23:57:58

Som zvedavy aky velky bude GPU cip u novej generacii kariet od ATI. Aby sme sa nedockali prekvapenia v podobe vacsieho cipu ako ma Fermi.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 00:16:58
avatar
tak vypada to, ze pri masivnim vyuziti teselace a displacement mapingu (coz jsou asi dve nejdulezitejsi featury dx11) podava opravdu masivni vykon, jestli se potvrdi tech 100% navic oproti hd5870...a s amerikou mi to nesrovnavej, protoze mam pro ty jejich motory slabost a navic je to blbost stejne jak treba srovnavat harley nebo jinyho choppera s yamahou r6...
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 00:43:34
avatar
no jo jenomze americani maj tie 5litre nizkootackove, a krom toho,.. keby tu stal benzin 15kc/l sme v 7 nebi, v americe nadavaji jak strasne drahej je
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 16:02:39
avatar
jj v americe se strasne zdrazil driv tam meli myslim 1dolac za Galon(4litry)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 23:56:05

Vyzera to tak, ze schodna a vyladena bude az Fermi 2. Ta ale bude superit s HD6xxx co ma byt tiez nova generacia kariet. Som zvedavy s cim pride AMD/ATI.
Bohumil Stejskal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 16:44:35
avatar
Ještě bude zajímavé, jak moc půjde / nepůjde Fermi přetaktovat, páč těch 5 % lehce na HD 5870 doženete lehkým přetaktem a ještě tam bude rezerva
Rimmerak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 18:00:55

Jde o to jak dlouho při přetaktování vydrží. Pokud bude mít kvůli problémům s tepotou a životností problémy, po přetaktování může jít do kytek dřív, než by bylo záhodno.
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 18:03:50
avatar
a po pretaktovani napojis FERMI na ustredne kurenie.. - setri prirodu, kup si FERMI (kurna, na ten slogan si dam copyright)
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - primotop 2010-02-22 12:37:01

Ja ti nevim, ale primotop sezenu i za 1500Kc, tj desetinu.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 16:58:02
avatar
No, DD si pěkně připravuje půdu pro ten případ, kdyby se ukázalo, že Fermi je opravdu výkonější a ne zas tak žravý a drahý. Weby, který vydají recenze ve smyslu že je Fermi dobrý, se tu prostě oznací za NV kolaboranty a hotovo.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 17:16:33
avatar
Treba pockat na nezavisle recenzie, resp. urcite sa nespoliehat na recenziu, ktora vyjde napriklad na PCT pod taktovkou Obra. Aj fandovi Nvidie musi byt po tom, co ten clovek uz nakecal jasne, ze on je ako recenzent grafickych kariet nehodnoverny a ked pouzijem tvoje slova - ze je NV kolaborant.
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 18:20:04

Zoberes recenziu z PCT, zoberies recenziu z DDW a skutocnost bude presne medzi tymito dvoma recenziami
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 21:37:11
avatar
Alebo jednoducho prídeš na SHW a prečítaš recenziu, tam mi to príde docela nestranné.
Ttxman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 13:13:07

Skutecnost je presne takova jako na DDW a PCT. Nikdo z nich si vysledky recenzi nevymejsli jde jenom o sestavu a slozeni her, takze prumery z toho vypadaj jinak. Proste si clovek musi najit co ho presne zajima a ne se kouknout na prumerny vysledky a rict tohle je lepsi. Plus obcas ignorovat ty kecy okolo
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 17:04:06
avatar
:-) Mno pomalu se ukazuje, že DD měl možná pravdu když se začalo o Fermi mluvit. Sem zvědav co se stane až vyjde - Buď to bude propadák a nebo trhač.. (optimismus) Sem zvědav i když mám sice ne moc výkonou 5750 ale jsem sní dost spokojen :-)
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 20:09:17

Trhač asfaltu to nebude. Spíš Roztávač. Až z něj někdo bude chtít dostat slibovaných 30% nad 5870ku roztaví spotrebovaným výkonem silnice v okruhu 10 metrů . Jěště že už skončila panika s globálním oteplováním. Jinak z takovejch lidí byli zločinci proti lidskosti
error2000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :) 2010-02-22 07:34:06

Ja mám 5770 a som maximálne spokojný. Hrajem zatiaľ v rozlíšení 12xx na 1024 a karta má ešte značné rezervy
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 17:08:12
avatar
zas az take zle to s jej vykonom nebude, kedze je karta od vyroby vyrazne podtaktovana koli teplote a spotrebe. tomu komu je spotreba ukradnuta staci pockat na poriadny chladic a taktovaniu zdar
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 19:27:35
avatar
re:Kosheen
Slyšel jste pojem lokální přehřívání?To je totiž noční můra každého návrháře čipů.Tento problém je obzvlášť výživný když je toto místo vzdálené od teplotních čidel.Při přetaktování má toto místo tendenci rychle umřít.Musíme počkat na nezávislé testy prodejních kusů.Já mít na čipu tento problém tak v biosu karty nastavím voltáž tak aby karta pracovala správně ale neumožňovalo to vyšší taktování.Prostě se musí počkat.Problém je jestli jich bude opravdu tak málo jak sehnat tuto kartu k testu.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 00:48:05
avatar
Jj jeden z problemu černobylu-prehrite misto v jadru reaktoru daleko od cidel,..
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 10:54:55
avatar
to by mohli tiez poriestit tak, ze by termo kamerou snimali spravanie teplot v jednotlivych castiach karty a na kriticke miesta dat tie tepelne cidla ne? zas na druhu stranu ak by potom to cidlo ukazovalo na zakladnych taktoch 99stupne tak by som sa do taktovania nepustal ani ja. inak spravna pripomienka
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fermi 2010-02-21 17:08:22
avatar
DD, už prosím nepiště o Fermi. Děkuji, S pozdravem Váš věrný čtenář
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 17:44:16
avatar
A co mám dělat? Ignorovat skutečnost? Já o FERMi psát musím, je to věc na kterou čekáme a když píšu o ATI musím psát stejně i o NV ...
dummy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 20:36:16
avatar
Já si to rád přečtu. Ještě že nemusím sedět na tom PR, to už bych se neprobral
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 00:53:47
avatar
mozno by niektory čitatelia uvitali NEWSKY od Fermi typu,...

Fermi bude horsi nez se cekalo, dle "zdroj" ma bejt 5% nad HD5870,..

tolko k novim informacim a ted si zhneme bla bla bla o PR nvidie(aneb kdo je tu 3x denne uz dal cist nemusi)

Prosim neberte si to jak urazku, ani vyraz neucty
PS: sem fakticky zvedavej na palce
Alhan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - zdá se 2010-02-22 11:05:14
avatar
Zdá se, že nikdo nepochopil, jak to bylo myšleno. Nepište už o Fermi, protože se dokola omílá pořád to samé. Fermi, fermi, fermi...

Oficiální uvedení bude za chvíli, tak si počkejte
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 12:47:13
avatar
no jo oficialni uvedeni bude za chvili, to sem slyšel i v listopadu,,...
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 13:51:04

Kdyz jiz od listopadu NV rika, ze Fermi bude za chvili, tak jsou evidentne v nazorech konzistentni.
DDR0 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 17:08:59
avatar
Nějak to připomíná situaci Phenom 1 vs Core Duo

ale zase se sluší napsat že nv na ovladačích docela maká a jelikož je tohle nová architektura tak se tohle dalo čekat, stejně jako když nastupovalo R600 tak byly podobné problémy. Tak do podzimu by mohly vyladit ovladače ale zpočátku bych těmhle výkonům i věřil Vždyt jaká bída to byla když nastoupilo G80
HellowCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 17:14:16
avatar
Mno je pravda, že když doladí ovladače. Někdo to uchladí atd :-) nataktuje tak to bude podle mě možná i dost daleko :-) dost pravděpodobně dohodní 59xx (zas jen moje doměnka)
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - uchladit? 2010-02-22 11:20:49
avatar
Čím by jsi to chtěl chladit, snad jen vodním blokem aby se to dalo přetaktovat, snad z toho nebude parní stroj
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 10:16:26

Phenom1 měl bug. O buzích ve FERMI se teprve bude mluvit.
Jungletrain [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 17:10:17
avatar
Uz nevim co si o tom vsem mam myslet !!
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Srovnání 2010-02-21 17:27:30

Dyt nikde není psáno, že musí Fermi srovnávat s konkurencí. Srovnají se svými aktuálními grafikami (G210 potažmo G310, G320) a BFU se jen pohrnou pro tu grafiku, co má 50x větší výkon než předešlá.
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 17:21:09
avatar
Tak mě napadá, kdo, že ten vývoj her zpomaluje. Naprosto izolovaná platforma, kde kdyby nebyly vývojáři liný prsata, tak by to nemusel nidko poznat a nebo firma, která je schopná prodávat starý hardware se starými technologiemi po několika letech jako nový produkt?
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 17:38:15
avatar
Obojí! Za všechno zlé můžou konzole a nvidia!!!
Mc Baxxter [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 17:46:04
avatar
No nemyslim si, protože nVidia svym jednání přímo afektuje platformu, kde lidi řvou, že nemaj hezký hry kvůli konzolím, takže bych to takhle neviděl...
TheWitcher [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 17:40:37
avatar
Jestli je to všechno pravda, tak marketingu nvidie nepomůžou nvidioti ani Horst Fuchs

edit: To neměla být reakce, ale samostatný příspěvek...
Jimm [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 17:45:20
avatar
tak NVidia mannipulovala recenze už s GTX295.. Kdy se se testovaly hry který určila NVidia plus jedna jiná podle výběru recenzenta.. tak nevím, proč by to nemohla udělat i teď...

A že v benchmarku Unigine Heaven má 2x vyšší výkon něž HD5870 je mi jedno.. Já benchmarky nehraju
Caveman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 17:49:56
avatar
DD se ptá:Který Web dostane novou Nvidia? No on asi ne když se tady večně do nich naváží...Jinak číst tady ty jeho předtuchy je docela sranda...stačí si vytáhnout starší recenze na Hry či Hardware a popadám se za bříško...To že Fermi bude rychlejší než 5870 je na beton!!Konečně tady budou 2 karty na ten slavnej DirectX11 Jen je škoda že není co hrát...ATI slevní tak o 15%...stejně jako vždy...Lidé si stejně koupí novou Geforcku(nic jiného stejně neznaj)...
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 10:18:34

Lidi si novou Geforcku nekoupí. Tu si koupí jen nVidioti.
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 18:10:38
avatar
Tři dlouhé roky jsem měl pouze NVIDIA výrobky, nyní jsem tak nasraný, že se to nedá popsat. Jdu poprvé do ATi, asi nejlepší pro mě bude HD 5770. Chtěl jsem čekat na FERMI, ale to bych čekal jak ten ididot skoro půl roku (ne-li rok). Od této chvíle volím jenom podle výhody (podpora DX, cena/výkon atd.)A až se na PCT objeví recenze od toho vtipálka, tak se mu budu jenom hezky vysmívat a užívat si mé HD 5770.

PS: Na rovinu ti DD řeknu, že jsem tě měl za člověka, který nesnáší NVIDII a je obklopen ATi, dneska už bych to o tobě neřek.
AdamekL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 20:08:58

Já jsem tedy velký fanda NVIDIE a teď poprvé jdu do notebooku s ATI5850. Zkusím co je ta ATI vlastně zač.
Ale o DD si stejně myslím, že je to fanatik jak poleno.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 20:48:23
avatar
bububu len sa tej Ati nezlaknite ked ju budete mat vsak je to uplne jedno ci nVidia alebo Ati , teraz sa oplati ist do Ati , ja som si tiez kupil 5770 a uplna spokojnost ,predtým som mal 8800 a tiez to bola super karta
error2000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 17:09:01

ja som mal niekedy NV GeForce 440MX, potom GeForce 4 titanium, následne Radeon 4580 a teraz som si kúpil Radeon 5770 Vapor-X. Jediné čo ma zaujíma je čo mi daná firma za dané peniaze ponúkne a momentálne mi NVidia nemá čo ponúknuť a ani dlho nebude mať
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2010-02-21 21:08:38
avatar
Nebudes lutovat, ja som presiel z 8800gts na 5750 a nemozem si ju vynachvalit, uplne ticha, chladna, pretaktoval som ju o15mhz, a neviem kde ludia beru tie zvasty o nestabilite ATi to neviem, ide uplne bez problemov, Mozno ma trochu mrzi za Physx ale cert to ber. mam dx11 a uz si uzivam AvP na dx11
julo9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 06:01:45

ja ti poviem kde urban legends
Bennie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 09:41:02
avatar
No jestli jsi čekal na Fermi tak 5770 je dost pod lajnou ne? 5770 je něco jako GTS 250, to jsi tak na třetině výkonu a čtvrtině ceny
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - .. 2010-02-22 11:10:39
avatar
Myslim si ze on cakal na mainstream fermi, tj. GTS 450/460.. a gts 250 je o malo slabsia/rovnaka ako 5750 mimochodom...
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 12:38:27
avatar
5770 = GF260 a nie 250 , mas v tom gulas kamarade
sany3000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 10:19:57

Musím souhlasit, že by ses nedočkal. Protože něco na bázi FERMI srovnatelné s HD5770 tu asi hooodně dlouho nebude.
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ober. 2010-02-21 18:15:55
avatar
Testovat urcite bude pctuning, kde ju bude urcite pochvalovat ober...
Ked testoval 4870 tak nevim jak, ked mne vysly o dost lepsie vysledky s mojou 4870 a to mam este v pc Athlon X2 5000 a on to testoval na 4-jadre. Takze nestranost jak svina
error2000 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 17:10:45

mám tiež Athlon 5000 BE. podarilo sa Ti dostať bez zvýšenia napatia cez 3.1ghz?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 18:17:54
avatar
Citace:
A protože má GF100 vyhrazeno pro tessellaci větší část jádra než RV870, je prý až o 100% výkonnější. Bohužel pro NVIDIA, s tak náročnou Tessellací se v žádné hře nepočítá


a to víš DD jak? Máš nějakou křišťálovou kouli? Proč by Nvidia tolik tesselačních jednotek do jádra cpala...
Minimálně do nějaké budoucí hry podobnou podporu zaplatí jako PhysX v Batmanovi
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 18:30:42
avatar
z logiky věci, když má GF100 o 1/3 více tranzistorů může si logicky dovolit dát výpočtům tessellace větší prostor ;) navíc když to dělá ještě jinak než ATI RV870 ;)
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vykon Fermi 2010-02-21 20:20:27
avatar
Vykon Fermi zavisi od taktu shaderov
tie okrem shaderov pocitaju po novom ciastocne
tesselaciu
texturovanie
Fermi je od taktu shaderov zavisla ak nebudu mat frekvenciu 1500,1600MHZ ale len 1200 tak sa strati velka cast datovej priepustnosti, texturovacieho vykonu, vykonu tesselacie /ktora by bola cca 3x 5870 , takto bude 2x/
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 21:50:35
avatar
Ak sa aj náhodou podarí vyšrobovať výkon FERMI 25% nad 5870 a v tessselacii bude výkonnejšia o 100% tak AMD tu bude mať do mesiaca odpoveď v podobe 5890. A dá sa predpokladáť, že dnešný návrh GPU im umožní našrobovať druhú tesselačnú jednotku do 5890. A to nehovorím, že môžeme čakať u 5890 takty nad 1GHz. Problém pre nvidiu neni ani tak 5870 ako dualna 5970 na ktorú proste nvidia nebude mať odpoveď minimálne do konca roka 2010.
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 00:58:38
avatar
Proč ne staci presvedčit lidi ze dualni karty sou nanic ked je tu SLI
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 18:28:18

skoda ze si dd proste len neprelozil clanok zo Semiaccurate , pretoze si myslim ze mozno este lepsie vystihuje problem ktory nvidia s Fermi ma.

Ale inak Fermi je vlastne celkom slusna teselacna jednotka, teraz uz nvidii chyba len to GPU a bude to bomba .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 18:31:29
avatar
články nepřekládáme ... snažím se o vlastní pohled na věc ... článek je ale odkázán.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 20:55:35
avatar
tessalacna jednotka , zabudol si este zet do bude este suprove na fyziku v hrach , naozaj co je terz s physxom nejak je okolo toho ticho
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 21:22:06

Dark Void, Metro 2033
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 21:41:36
avatar
to pojde aj na Ati ...
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 22:00:02

Ktora hra s PhysX nesla na ATI? Kazda jedna ide, len pokrocile efekty idu jedine cez NV grafiku
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 01:00:01
avatar
prave tu maj jit i pokrocili efekty, pri ma bejt implementovano Physix jak CPU tak GPU aspo co sem cul
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 07:43:44

Jo, aspon konecne uvidime ci je pravda co nam celu dobu tvrdi DD - ze aj tie pokrocile efekty pojdu rovnako rychlo na CPU ako na GPU
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 12:41:22
avatar
tie pokrocile efekty su co prosim ta ? batman ? a to je tak vsetko
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 23:24:03

Este U-WARS a Shattered Horizon. Podla physxinfo.com ma mat GPU@PhysX aj Mafia 2 ale to je fakt otazne.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 15:31:48
avatar
Lenze vacsina vydanych hier su uplne sra.ky,bavil ma jedine Batman ... Dufam ze dalsou pporiadnou hrou bude Metro 2033 ... Kym physx nebude v poriadnych hrach, nebude z neho nic
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 16:43:30

Tak ja som bol prijemne prekvapeny z Dark Void ... prvej polovici by som dal tak max 60%, ale ked sa zcalo lietat s tym jetpackom tak bol super msaker ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 18:16:17

Mna bavil celkom aj Mirrors Edge, Sacred 2 a aj Cryostasis. Ovsem tieto hry by ma bavili aj bez PhysX ale ten mi tam nijak nevadil a celkovo hru doplnal. Najviac snad v Sacred 2. Ale suhlasim s tym, ze urcite ziska GPU@PhysX viac kladnych hodnoteni ak sa bude nachadzat v hrach, ktore stoja za to.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 18:33:22
avatar
Cryostasis bol perfektny a aj mal perfektne pokaslany engine ,resp. (ne)optimalizaciu ... Pokial sa dobre pamatam,prva verzia hry (ruska-ktoru som aj hral,v tej dobe na 4870) isla horsie na NV ako Ati kartach ,co bola sila ME ma zacal nudit po 10 minutach a Sacred 2 mal pravdepodobne najlepsie Physx efekty doteraz ... Lenze tak ci tak ma sklamal,po Sacred 1,co je premna naj hns RPG som cakal viac ... A netreba zabudat aj na GRAW2,hadam prvu hru s Physx,ta bola perfektna ... No,za 3-4 roky 3 slusne hry s physx,trochu malo na moj vkus
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 19:15:29

Sacred 1 som nehral tak som mozno nemal take vysoke ocakavania ako ty. GRAW 2 mam rozohratu ale nemam na hranie tolko casu ako volakedy. Takze mi to ide pomaly. Hlavne sa tam neda ponahlat tak ako v inych hrach. Cryostasis ma myslim aj teraz problem bezat na GTX285. To naozaj pokaslali. Mne sa ale napriklad Mirrors Edge pacil a tak isto sa mi zatial paci aj Batman. Aj ked sa k nemu vratim az ked dohram Dragon Age. Pri mojom pomalom postupe a hlavne malo casu to bude za pekne dlhu dobu. Ak si to uz dohral ako vyzerali bitky so Scarecrowom? Zevraj tam bol dobre pouzity PhysX...
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 19:55:37
avatar
No so Scarecrowom to bolo celkom huste,poletovalo tam milion predmetov ale ako som uz povedal,tuto vec by zvladol hociaky engine a netreba nato gpu akceleraciu ... Totizto to poletovanie predmetov vyzeralo ako naskriptovane ... Ale hru som bez Physx nehral a tak naozaj neviem ako sa to lisilo ...
Machos [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 18:36:17

Po tomhle by si FERMI koupil snad jen blázen čekající na zázrak..FERMI je pro Nvidii jeden velky omyl.. škoda

http://img96.imageshack.us/img96/1720/57718052.png

martyn [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 18:40:54
avatar
ak ma karta take vysoke teploty v idle, tak aby nvidia nemusela vsetkym zakaznikom vracat peniaze za spalene cipy pred skoncenim zaruky, to az potom bude sranda hlavne ked budu dotovane
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 18:51:30
avatar
Včera mi volal můj burzovní makléř, že do konce února musím prodat všechny akcie fy AMD/ATI. Až prý totiž fa nVidia vydá Fermi, tak akcie společnosti AMD/ATI budou bezcenné.
nanuq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 10:19:14
avatar
tak uz by si mal prestat hrat Monopoly!

ale beriem to ako dobry pokus o recesiu!
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 19:07:00
avatar
Pokud se na trhu Fermi objeví v nějakém dostupném množství, tak znam dost NV fanatiků, co si jí rádi koupí a ještě si budou vychvalovat skvělou investici a děkovat, že nezavadili o HD5800..
A HD2900XT byla dost dobrá karta a kdybych jí ještě měl, tak určitě stačí na většinu (nejspíš všechny) her.. Měla dobrý poměr cena/výkon, a za cenu o málo nižší, měla výkon většinou o dost vyšší, než 8800GTS (G80) 640MB.. (To už se psalo v článku), ale je pravda, že Ati taky slibovala hory doly a nesplnilo se to (podle Ati měla atakovat výkon 8800 Ultra)..
Longin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 19:15:58
avatar
"Are you ready?"
Neměly by jsme se ptát na tuto otázku spíš my jich?
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 01:02:58
avatar
"Are you ready"
"Ready when you are,..."
julo9 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 06:03:23

are you ready? yes, to buy ati
Waffen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :D 2010-02-21 19:23:04
avatar
To je jasný kdo dostane v ČR grafiky k testování, přece pctuning a věrný fanda NVIDIE Obr
Petr117 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 01:57:08
avatar
-

"Are you ready?" - Mě je to jedno
LucifeRiK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 19:28:01
avatar
s fermi to bolo uz spatne ked sa rozhodli ze to nebude 3xx ale 4xx series no a tiez som zvedavy ci to bude ako pri gf fx kde po totalnom omyle na poli gpu prisla legenda vo forme gf 6600gt
andy64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Obr. 2010-02-21 19:47:35
avatar
O 100% urcite ne, ale hlavne bude testovat to kde ma nvidia navrch a kde to ati zase nejde a vysledny graf spravi z toho a napise ze nvidia je o x% a preto by volil nvidiu ...
A teploty a spotrebu rychlo preleti alebo ich tam ani neda a ked da tak to bude spolu cela zostava z nejakym dobre pretakt. i7 aby tam ta vysoka spotreba oproti ati nebyla tak do oci
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - k velkému průseru???? 2010-02-21 20:06:18

k velkému průseru??? někdo si myslí, že je to sprosté slovo?? Ano, je, ale v tomto článku NE! V tomto případě je to objektivní zhodnocení situalce
Jirka Navrátil Gocek.Tigr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Geforce FX 5xxx 2010-02-21 20:10:33
avatar
Prosím vás muže mi někdo vysvětli jak to bylo tenkrá s těma karta, v té době jsem se totiž ještě tolik nezajímal o PC
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 21:18:20

Odpovím to, co vždycky: UTFG!
Ale abys neřekl, že jsem na Tebe zlý, tak celý problém jménem FX5800 shrnu následovně - dražší, žravější, hlučnější, s nevyrovnaným výkonem a ne zcela košér podporou standardů. Prostě hromádka neštěstí, kterou Radeon 9700 rozsekal na atomy jak výkonem, tak technologiemi...
edit tak se všem omlouvám - trochu jsem se nechal unést, skutečnost byla a je "trochu" jiná. viz Odkaz

Citace:
At last, we managed to test this so long-awaited NVIDIA's solution which is the fastest and most flexible accelerator for today! However, the cards are not available on the market, and it is possible that the GeForce FX 5800 Ultra will never come onto the scene (maybe only GeForce FX 5800 working at lower frequencies and the slower RADEON 9700 PRO).

But the NV30 is a real step toward a very flexible programmable graphics processor. The GeForce FX has its disadvantages which were mentioned above. But they do not lay deep and I suggest that in the next chip versions of the NV3X family (first of all, NV35) the errors of the NV30 will be done away with. I have got information that the NV35 may arrive already in May. Besides, we expecting the junior brothers - NV31/34 which will also include all shader capabilities of the NV3X architecture.
It's the first time we are examining the card which may not arrive into the retail market but which serves an an architectural base for a whole family of products. The already tested execution units based on the .13 technology will let quickly make and launch a whole family of new chips for various market niches.
The weakest point of the GeForce FX 5800 is the 128bit memory bus because even such fast memory working at 500 (1000) MHz can't provide the required throughput for the 500MHz 8-pipeline chip. It had a very bad effect on the AA in spite of the frame buffer compression in MSAA modes. Such compression is the de-facto standard for modern processors, and even with this compression the throughput of the 128bit memory bus is not enough for storing 4000 shaded pixels per second. As a result, the NV30 has a lower speed in the AA mode than the R300 (which has both compression and the 256bit memory bus). Besides, the MSAA algorithm's quality is much higher in case of the R300.
We can't estimate whether the GeForce FX 5800 Ultra is able to cover the expenses with sales because the final retail prices are unknown.
Another downside is a noisy cooler which can frighten users by unexpected starts or pauses (when the rotation speed gets lower). Because of such design a user has to sacrifice the first PCI slot. But this downside can be dealt with, and there are already cards with cooling systems free of shortcomings of the reference card.
So, despite the above weak points, this is the fastest 3D accelerator for the beginning of 2003. In our 3Digest we will see how the NV30 works on different driver versions and check quality and stability in games.
In this review we didn't touch on operation of the card with TV and DVD playback, but in the nearest review on a production NV30 based card we will make up for it.


a ještě Odkaz
Citace:
Abyste výkon GeForce FX využili potřebujete hodně výkonný procesor. Nejlépe Hammer nebo Pentium 4 s ratingem/frekvencí kolem 4000+/MHz.
Ve většině testů na běžných procesorech jsou výsledky hodně podobné. GeForce FX lehce vede, ale ne víc než o 10 %.
GeForce FX profituje nejvíce z rychlého jádra na 500 MHz. Projevuje se to hlavně v "pure power" testech. Zejména v SpecViewPerf a v nebetyčně náročném Code Creatures.
Velkou otázkou zůstává výkon v FSAA. Zde Radeon 9700 Pro vyhrál, dokonce o 10 %. Přesto ale nelze tvrdit, že R9700 Pro je v FSAA lepší než GeForce FX, protože byl k dispozici pouze jeden test.

GeForce FX je nejvýkonnější grafická karta dneška. Bohužel její výkon nevyužijete. I na tom nejrychlejším procesoru dneška jsou výsledky je o chlup lepší než u R9700 Pro. Je ale více než pravděpodobné, že se stoupající frekvencí bude mít GeForce FX nad Radeonem navrch. V každém případě bude GF FX nejlepší v testech, kde bude potřeba výkon jádra. Rozdíl mezi 320 MHz jádrem R9700 Pro a 500 MHz jádrem GeForce FX je značný.

Na závěr bych podotknul, že výsledky testů jsou pro příznivce nVidie zklamáním. Všichni určitě čekali výkonnostní rozdíly mezi GFFX a R9700 Pro v řádu desítek procent a ne pouze v jednotkách.
Jirka Navrátil Gocek.Tigr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 20:45:55
avatar
a tak teď už chápu to srovnání s FERMI
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 00:00:33
avatar
tak nejvetsim problemem geforce fx5800 byla jen 128bit sbernice a tenkrat moc zrave, horke a hlavne drahe ddr2 pameti, jinak to jadro samo o sobe bylo v te dobe vykone dost. tenhle problem napravila az geforce fx5900, ktera mela stejne jak radeon 9700/9800 256bit sbernici a "obycejne" ddr pameti. jak se ale ukazalo pozdeji v novych dx9 hrach, tak geforce fx meli i docela tragicky vykon v dx9. sice novejsi "pul" generace (5900 a 5700) ho mela vylepseny a az o 50% byla v dx9 rychlejsi, stale to na radeony 9xxx moc nestacilo...
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 01:12:43
avatar
Jo todle byli časy,....
Citace:
Bohužel v 3D je situace jiná a zdaleka ne v normě. Pokud na GeForce FX spustíte 3DMark 2001, tak spotřeba energie vyletí až na 75 W.
Aby se dala GeForce FX vůbec do pohybu, tak do ni musíte zapojit 12 V konektor, který se používá k napájení IDE zařízení.



Spotreba neuveritelne strašnýcH 75W
Jirka Navrátil Gocek.Tigr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - FX 5xxx 2010-02-21 20:11:59
avatar
Prosím vás mohl by mi někdo vysvětlit jak to bylo tenkrát s těma kartama?v té době jsem se tolik o PC nezajímal tak bych rád věděl jak to bylo
remy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 20:16:58

jaj dalsie kecy.
pocuvat kecy od niekoho kto je vyslovene zaujaty proti nvidii (charlie) su velice doveryhodne. a mam velmi rad arguemnty typu z doveryhodnych zdrojov. a co su to za zdroje kde su dokazy? iba o 5% rychlejsia? a kde je dokaz? vsetko same kecy ze uz mi to az trapne pride.
rovnako tu moze byt druhy trtko co napise ze z doveryhodnych zdrojov vie ze fermi bude o 80% rychlejsia. kecy jak kecy. ako sa to lisi?
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 20:36:50

Dokud nebude Fermi skladem, musíš se spokojit pouze s kecy. Stížnosti směřuj do Kalifornie. Charlie se trefuje až nepříjemně často, že? A zmíněné zdroje? Snad si nemyslíš, že je na netu prokecne - to by byly milé zdroje vyhozeny od nVIDIE pro ztrátu důvěry a byl bys odkázán pouze na kvazirealistické Fudd(aka nVIDIA megafón)zilla články, nebo na falešné Fermi a pochybné testy z prezentací.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 20:29:28

Dovolím si zde upozornit na odkaz "konkurence" (ikdyz to normalne neuznavam) s titulkem "GeForce GTX 480 vyjde dle plánu". Doporucuji venovat pozornost i hodnoceni ctenaru
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 20:51:07

Jojo, víme, taky jsme ho, Rákosníčka, náležitě ohodnotili. Ale obávám se, že to fin. ohodnoccení je jenom "jako". Když naposledy na PCT psal Zadek Ulhán, tak nachytal asi -150 Kč a Obr na to napsal, že nebude třeba nic doplácet, tak fakt nevím... Ikdyž zase věřit Obrovi, no nevím, nevím...
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 07:37:39

o tyhle penize zas tak moc nejde. Vox populi je celkem jasny
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 20:54:48
avatar
No treba za pul roku se temto prispevkum budeme smat a nebo taky ne Radsi bych volil tu prvni moznost, protoze jestli ne, spatne pro nas vsechny
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Prusvih, ktery nema obdoby? 2010-02-21 22:07:29
avatar
Ale ma, staci si vzpomenou na trhace asfaltu HD2900, uplne stejna situace - PR oddeleni plnou hubu kecu a realita nove architektury bidna. Verim, ze architektura Fermi dopadne stejne, dalsi revize budou podavat projektovany vykon.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 22:27:43
avatar
...charlieho pohled na vec je nekompromisni a rozhodne si nebere servitky. Pritom zni velmi sebejiste a hlavne to co pise dava smysl a to je neco co u nvidie bohuzel postradam dlouha leta. Pokud Charlie lze tak casto jako nvidie, pak vyhrava verohodnosti, prave diky duvodum a vysvetlenim, ktere podava a jak je podava. Nejvic jeho prognozy podporuje ale samotna nvidia, tim ze skutecne nic neukazala a to ani hry na kterych spolupracuje a ktere by meli byt DX11. Snad se pracuje na Fermi II nebo na necem jinem co bude moct nvidia uvest a srazit tim ceny trochu dolu. moje predchozi grafika HD 4870 stala 5700. Sapphire 5870 vapor-x jsem koupil nedavno stal 10 000!!! Jeste nekomu tu chybi konkurence? Ja nevim jak vam ale ja se na DX11 kartu od nvidia tesim a to mooooooc a jestli to bude fermi nebo nefermi je mi fuk, hlavne, ze bude na pultech a vykonove srovnatelna s konkurenci a hlavne at je tu rychle!!!
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 22:33:24
avatar
Jestli se Fermi nepovede a nVidia tak nebude mít žádnou slušnou mainstreamovou konkurenci proti ATI, pak na to doplatíme my, zákazníci. DD jako nestranný technologický fanda bude z neúspěchu nVidie jistě velice, opravdu velice smutný.
meifis [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 23:46:53

No,ono je otázkou jestli DX11 vůbec potřebujeme.Vývojáře těžko někdo přesvědčí aby tvořili dvě verze hry DX9 pro konzole a DX11 pro PC.Sám jsem doufal,že se nebude opakovat situace DX10 ovšem asi opakuje.Herní studia zřejmě šetří náklady na vývoj her(krize je krize).Hry DX11 zatím zklamaly
tak na co DX11 karty.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-21 23:54:23

Okrem toho vacsiu cast trhu ma NVIDIA a ta DX11 karty bohuzial stale nema takze dalsi dovod preco sa vyvojarom do noveho DX velmi nechce.
remy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 00:01:40

nvidia velmi lahko vyvojarov presvedci lebo ma peniaze (Metro 2033). cize pokial tu neni nova nvidia, ATI karty su v pc akurat tak na okrasu.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 00:04:38
avatar
Blbiny .... NVIDIA nebude mít brzy z čeho platit vývojářům ...

a pak jak v současném, tak starém Xbox jsou ATI čipy v novém dokonce ten z rodiny RV8xx, kromě toho je ATI čip i ve Wii a tedy ATI má u vývojářů mnohem lepší pozici než NV. Většina her, které vyjdou letos a v dalších letech je dnes tvořena na ATI HD 5000 a to i ty konzolové, s novým Xbox se počítá na 2012 nejpozději a právě s DX11 ATI čipem takže hry jsou již ve vývoji ...
remy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 00:24:16

zaujimave za drtiva vacsina pc hier ma v uvode logo nvidia. ako to? ati je tu uz ale pol roka a dx11 hra v podstate nikde. preco? nvidia tu este neni a uz prichadza metro 2033 ktora ma grafiku ako sa patri. pokial tu nebude nvidia vyvoj hier na pc sa nepohne. tak to proste je.

a este jednu otazku. vsetko ohladne vykonu nvidie su spekulacie. niektore hovoria ze bude iba o 5% rychlejsia druhe ze bude omnoho rychlejsia. spekulacia je aj jedna aj druha vec. ale nic coby podporilo tieto tvrdenia. ale je zaujimave ze ty sem uverejnujes len tie negativne nazory.
preco? kde je nejaky dokaz o tom ze ma byt fermi iba o 5% rychlejsi? aha! "z doveryhodnych zdrojov" ... velmi silny argument. Najlepsie su clanky od zaujatych autorov. tomu hovorim kvalita. Ked nemas cim potvrdit svoje blaboly tak aky vyznam ma ich sem pisat.

ja nehovorim ze fermi bude delo, ani nehovorim ze to bude prepadak. POCKAM A UVIDIM A NEBUDEM TREPAT DOKOLA TO ISTE BEZ ARGUMENTOV.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 00:30:11
avatar
no nevim, ale tak nvidia zatim porad vydelava a pekne dlouho vydelava, narozdil od amd/ati, ktera byla pekne dlouho v minusu a az ted se z toho jakz takz vyhrabava
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 08:02:20

Mimochodom to logo NV v hrach nebyva preto lebo si ho tam iba zaplatili ale aj preto, lebo sa tiez na vyvoji hry podielali. Akoze neviem o co vam vsetkym pri tom nadavani na NV ide. Zatial na vsetkom na com sa podielala ATI su kvoli DX11 len zlataniny typu "naroubovaneho" PhysX-u v hrach. Stale je to rovanke ako s DX10.

Apropo NV karty sice na trhu zatial nie su, ale napriklad vyvojari Metra 2033 ich uz k dispozicii maju. A ktovie kto este. Dalej je NV stale v zisku a zaraba stale viac ako jej konkurencia. Tak by som ta poprosil DD aby si nevytvaral dojem ako keby NV iba platila vyvojarom a kupovala si ich. Pokial odvedu svoju cast prace na hrach tak si tam to logo kvoli TWIMTB zasluzia mat. Alebo nie? To su rovnake sudy ako tu boli pred 2 rokmi o PhysX, ktory mal byt uz v roku 2010 mrtvy zatial co sa zoznam hier, ktore ho pouzivaju stale pomaly rozsiruje a je ich cim dalej tym viac(a to hovorim iba o GPU@PhysX). Jeho CPU varianta sa dostala do hier ako Mass Effect, Risen alebo Dragon Age a to aj napriek tomu ako je zevraj "sprzneny" takze realita ukazuje, ze vela z toho co tu v poslednej dobe padalo, su len zbytocne kecy.
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 15:39:02
avatar
Citace:
Apropo NV karty sice na trhu zatial nie su, ale napriklad vyvojari Metra 2033 ich uz k dispozicii maju. A ktovie kto este.


Nejaky zdroj ? rad by som si o tom precital

Problemom NV je ,ze jedine co ma je Physx ... Pravdepodobne ale nema peniaze na jeho rozvoj, alebo proste do neho nechce dalej investovat a chce vdaka nemu len zarobit ... NV velmi dobre vie ze ziadny vyvojar nebude len tak sam od seba do hry davat Physx ... A prave preto tam posiela svojich programatorov ... Nemysli si ,ze chce aby sme si mohli krat skvele hry so skvelou fyzikou,chce zarobit,tak ako AMD lenze inymi sposobmi,to je cele
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 18:38:11

Urcite sa nepozeram na NVIDIu ako na firmu, ktoru zaujima hlavne blaho svojich zakaznikov. Tvrdim, ze prispieva k vyvoji hry a ak sa dohodla s vyvojarmi tak preco nie. Za to maju oni okrem ineho reklamu priamo v marketingu NV a NV svoje logo v hre. Obchod je obchod. A hlavne preco nie, ak si GPU@PhysX NV doprogramuje do hry za vlastne prostriedky. V podstate pokial to niekto urobi este takym sposobom ako 4A Games a teda ze pouzije multi CPU PhysX, tak sa podla mna nemoze stazovat nikto. Aj ked tu by som bol este opatrny pretoze aj vyvojari AvP tvrdili, ze pouzivaju v engine fyzikalny model schopny zatazit aj 8jadro a bol som velmi prekvapeny ked moj Phenom II X4 940 isiel na 30%. Aj ked zataz bola rozlozena rovnomerne na vsetky jadra som zatial nevidel nic co by dalo naznak pocitania nejakej "advanced" fyziky. Takze pokial neuvidim na vlastne oci...

Co sa tyka toho zdroja tak tu sa musim priznat ze to mam z jedneho z blogov I. Staneka. Ked ta to aj tak zaujima pozri si toto: Odkaz. Okrem ineho spomina, ze 4A Games zakomponovali PhysX rovno do svojho enginu takze si myslim, ze je naozaj pravdepodobne, ze nejake lepsie kusy z poslednych neuspesnych revizii dostali k ladeniu hry. Bolo by to aj vcelku logicke.
EbayFan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 10:08:55

Co prosím? Zajímavé, že NVIDIA v době kdy už 3/4 roku nemá co nabídnout má lepší finanční výsledky než AMD/ATI.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Takze 2010-02-23 23:34:03
avatar
je to jasne, herni trh zabiji AMD! A proc? Prece, jak tady vzdycky poukazujes, konzole jsou zpatecnicke a brzdi tudiz herni prumysl, jsou mu tou kouli na noze. A, jak jsi prave napsal, nejake 2/3 konzoli maji AMD GPU! Takze je to chyba AMD, ze mame hry "naprd" a chce to jen jedno - at se AMD prestane "sr.t" do konzoli!
anywherehome [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 07:12:05

a jelikož okrasa karet znamená výkon, pak máš pravdu....každopádně nVidiota máš v kompu jen na h*wno
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 08:21:21

Suhlasim s tym, ze bez NV sa vyvoj hier s DX11 asi tazko rozbehne ale zasa nove ATI karty urcite na okrasu nie su. Podavaju vynikajuci vykon, ktory vsetko rozbehne na najvyssie detaily a k tomu maju skvelu spotrebu a teploty.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 03:41:05
avatar
"pokial tu nebude nvidia vyvoj hier na pc sa nepohne"???
zajimavy nazor, jen co je pravda. Jediny co se na to da odpovedet (zvlaste pri pohledu na physx tituly):"To teda nvidia moc dobrou praci neodvadi, kdyz se teda podivam na dnesni hry, a nebo teda hrajes naky jiny hry na planete supiter, protoze tady toho moc neni ^^"
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 08:47:02

Islo skor o to, ze sa nepohne vyvoj hier smerom k DX11. Vacsina ludi ma stale XPcka, NV ma na trhu vacsi podiel ako AMD/ATI, primarne sa vela hier robi na koznole a pokial sa toto neotoci alebo nepride NV s novou generaciou tak vyvojari nebudu investovat do DX11 ak ho vyuzije iba mala cast trhu. Kvoli tomu istemu sa nekona implementacia GPU@PhysX, ktora by ovplyvnovala gameplay pretoze je tu cast trhu, ktory by si tymto padom vyvojari odpisali. Zrejme si naozaj budeme musiet pockat na obmenu konzol kym sa nieco pohne dopredu. Dovtedy prejdu este 2 generacie GPU. A bohuzial pokial nepride k tomuto upgradu ani prichod novej generacie od NV nas nezachrani. Ale aspon sa bude hier s DX11 objavovat viac ako je tomu teraz.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 10:02:47
avatar
Tak to jsem te spatne pochopil slovaku, lol. Ma chyba, omlouvam se a samozrejme s tebou souhlasim^^.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 07:51:20

Mám nějak moc kladné hodnocení.

Trochu se mi nelíbí, kterým směrem se DDWorld ubírá. Ať už je to tak, že je Honza (DD) zaujatý proti NV nebo není, alespoň to vycházelo z jeho hlavy a byl to jeho názor. Mám ale pocit, že se DDWorld stává jen překladačem článků od nějakého Charlieho, který se vynořil kdo ví odkud.

Chtělo by to kombinovat dohromady více pohledů a ne jen jako "zdroj pravdy" brát jednoho člověka, kterému zcela očividně ze společnosti NVIDIA nabíhá žilka na čele (zrazený zaměstnanec třeba?).

Co se FERMI týče, existuje hranice, kdy by společnost měla poznat, že se ji něco nepovedlo a pokud to není schopná dát dohromady, tak to zahodit a začít znovu. GeForce FX se NV dodělat tak nějak podařilo, zde ale začínám být pesimista. Holt komplet nová architektura, to není nikdy prdel.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 10:24:50
avatar
DD je mlady stene, tak mu dej cas. Navic si udelal svuj vlastni magazin a ten hybe se pomerne rychle. Zatim je to ve fazi, ze porad neni dulezity kam, ale ze se vubec nekam hybe a to samo o sobe je v nasich koncinach uspech. Stejne jako fakt, ze si udelal svuj magazin, navic v odvetvi, ktery u nas na internetu chybi (ale co u nas nechybi, ze^^). Profesionalita a nadhled prijde s az s vekem, samozrejme magazinu ^^.

Co se tyce nvidia, tak ta si podle meho nazoru nemuze dovolit sama odpiskat projekt, na kterem bude stavet vlastne vsechny cipovy segmenty (TESLA, QUATRO, GEFORCE) a porazka v tomto pripade nepripada v uvahu i kdyby mela v nejhorsim scenari cekat pres rok na novou generaci. Ztrata renome a investic by za to nestala. Navic orientace firmy na segment high computingu a zaroven si udrzeni postaveni na poli mainstream grafik, stejne jako nutnost vytvoreni vlastni "platformy" se zda byt nutnosti proto, aby firma mohla do budoucna prezit, a fermi takovou cestu integrace "all-in-one" nabizi. To jestli je to nejlepsi cesta, je otazka, ale to jestli bude produktivni napr. az druha generace, na tom faktu nic nezmeni.
JonnyS [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 08:27:51
avatar
nevim cim to ale Huang mi pripomina vudce Sev. Korei
oyza [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - charlie a web 2010-02-22 10:24:20
avatar
At to bude tak ci onak, osobne bych nekomu co ma stranky jak dite ve skole na vypocetce a to jeste ktery se hodne spatne uci ci nejake devce, ktere to ani trochu nezajima, neveril ani slovo. To snad nemuze bejt ani clovek co o IT zavadil natoz grafikaguru. Ale kdyz to rika DD....
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 10:39:52

uz sa chysta FERMI2?
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 13:37:53
avatar
Ano, uz od konce roku. Planuje se nasadit bud 32 nebo 28nm proces. Pravdepodobnejsi se jevi 28nm a meli by dojit k uvolneni uz v Q4(dle Nvidiackeho pocitani listopad 2010-leden 2011).
supervisor [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 11:24:52
avatar
Obrova věta na pctuningu o fermi.

Do té doby může dále Charlie D. vymýšlet hlouposti na svém webu, pak mu ale asi dost zmehne ...
Borgi* [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - are you ready? 2010-02-22 11:35:31
avatar
Už vím na co se máme nachystat, podle zdrojů má nová 480 stát 13 000kč,s výkonem jako HD5870 za 9000kč je to fakt bomba, ARE YOU READY?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 12:10:42

Pozri sem: Odkaz

To je mazec. Az take ceny by som necakal. Za to by som chcel kartu s vykonom minimalne na urovno HD5970.
EbayFan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 13:06:15

No tak to zrovna nevypadá moc důvěryhodně:
- velikost paměti???
- počet SP u GTX470
- original price u GTX470 je 429USD a jejich o 70 více

Uvidíme, kdo bude blíže pravdě, jestli zelený NVIDIOT nebo červaný FANATIK.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 13:30:40

Vzhladom na optimisticke resp. negativne sklony jedneho ci druheho tabora bude pravda ako vzdy niekde uprostred. Tych chyb som si tiez vsimol a je to mozno iba nejaka haluz. Mozno si niekto robi srandu.
Naive [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 14:04:56

Podla mna je to genialny sposob ako si spropagovat eshop Prdli tam vymyslene ceny, spravne rozhodili siete a maju brutus potencialnych zakaznikov na iny tovar
Tom439 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - člnek 2010-02-22 12:25:02
avatar
Pěknej článek, ale snad to nakonec tak nedopadne. Byla by to opravdu velká škoda. Předpokládám, že zítra nám NVIDIA oznámí, že z důvodu předpokládané únavy materiálu se na všechny budoucí grafiky FERMI vztahuje pouze rok záruka . A aby byl i nějáký ten důvod k radosti rovnou oznámí FERMI2, které už bude ťip ťop
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 13:01:55

GTX480 vraj bude stáť 680 dolárov
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 16:59:47

tak to bude pravda keďže:

Odkaz
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 13:59:11

ked mam maticnu na sli pojde mi jedna 5870 prosim
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 14:10:57

Ano pojde bez problemov.
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 14:06:22
avatar
dost. ako 8800 ultra , vtedy.
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - No jak na to koukám 2010-02-22 14:41:25

v době reálného vydání FERMI bude možná u zelených docela smutno.

Z vlastní zkušenosti musím potvrdit, že nové ATiny se hooodně povedly. Sám mám ve svém kompu HD5750 a jsem naprosto spokojen.

Otázka podpory DX11 je opravdu diskutabilní, protože plnohodnotná DX11 hra (nedejbože využívající pořádně tesselaci) zatím NEEXISTUJE. Proklamované (a těžce konzolovité) AvP je v DX11 režimu tak nestabilní, že by ho v něm hrál snad jenom sebemrskač.
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 15:14:22
avatar
Z vlastni zkusenosti rikas.. No ja mam 5870 a obcas mi ta mrcha resetuje PC + v nekterych hrach zamrza a v jinych zase nejde zapnout AA.Nebo zapnout jde,ale vysledek je stejne bez AA.Takhle mi ani minula atinka 4870 nezlobila a to jsem ji mel mar mesicu.Tak jsem zvedavy na nVidii a Fermi.
Jinak ohledne DX11,nechci ti brat iluze,ale na to nema ta tva 5750 stejne vykon,tak bych to byt tebou vubec neresil
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tak to jsi mě opravdu pobavil 2010-02-22 15:32:48

1) Moje HD5750 jede bez jakéhokoli problému
2) V rozlišení 1280x1024 má tahle karta dost výkonu. Zatím zvládla všechno, co jsem jí dal k přežvýkání
3) Tak, kde se alespoň nějaký náznak použití DX11 objevuje, je znát nárůst výkonu i kvality obrazu.
4) Pokud ti tvoje karta zlobí, co ti brání ji reklamovat?
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 16:45:51
avatar
To mela byt asi reakce na me ze

1) Jsem moc rad,ze tobe 5750 jede bez problemu.Jen jsem chtel naznacit,ze se najdou i taci,kteri nemaji takove stesti
2) 1280x1024 je male rozliseni.Karta bude urcite dostacujici,samozrejme zalezi na narocich hrace..
3) Muzes uvest nejaky konkretni pripad,kde diky "naznaku DX11" pozorujes narust kvality a vykonu obrazu??
4) Porad mam domneni,ze se jedna o chybu v ovladacich,nez samotneho hardware.Navic takove "vady" jako resetovani a zamrzani pc se zrovna vyborne nereklamuji.

Jen tak bokem,kolik mas fps v unigine heaven?Podle toho muzes zhruba usoudit,jak/jestli ti budou behat "skutecne" DX11 hry (samozrejme tessellation on) ?
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Jo, to měla - nějak jsem se uk 2010-02-22 22:33:05

1) Jo, stane se, že nějaký ten kousek je vadný. Ono když výrobce šetří a třebas pod chladič dá pouze zanedbatelné množství teplovodivé pasty a chip se pak třeba někde lokálně přehřívá, to jsou potom divy. (Třeba resetování a zamrzání PC). Z nedostatečného/nekvalitního zdroje tě zatím nepodezřívám.
2) Pokud máš podezření na ovladače, možná bys mohl zkusit Catalyst 10.3 preview. Prý přináší řadu vylepšení a podporu dalších karet (za chvilku jdu zkoušet)
3) 1280x1024 je pořád jedno ze dvou nejpoužívanějších rozlišeni. Někomu se to může zdát málo, mě stačí (a proto mi stačí i ta HD5750)
4) Unigine jsem v pravdě nezkoušel. Provedu
5) Rozdíl v kvalitě/výkonu při použití DX11 jsem pozoroval hlavně u AvP. V DX11 režimu je hra plynulejší a má i lepší barvy (DX9 je taková vyblitější).
EuGenio [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Výsledky v Unigine Heaven 2010-02-22 23:45:38

Tak UH mi na Radeonu HD5750 1GB dává následující výsledky (nastavení je 1280x1024 fullscreen, shaders high, textures high, filter trilinear, anisotropy 4x, occlusion, refraction i volumetric enabled)
DX9: FPS: 41.1 SCORES: 1035
DX10: FPS: 39.3 SCORES: 990
DX11 bez tesselace FPS: 41.0 SCORES: 1034
DX11 s tesselací FPS: 25.3 SCORES: 638
OpenGL FPS: 34.9 SCORES: 880
Strike [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-23 15:53:45
avatar
Ty Catalysty vyzkousim.Vzdy jsem mival spise nVidii,ale ted asi zustanu dele u 5870,tedy alespon to tak vypada.
Jinak o muj zroj nemej obavy,uz tahal takove karty jako GTX295 nebo 4870X2

Jo a celkem slusne vysledky mas v UH,pro me vylozene prekvapeni.Cekal jsem 5750 s tess nekde okolo 15fps.Inu pro nizsi rozliseni opravdu vhodna koupe.
Dekuji za info
Triplespace [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 16:29:15
avatar
Pan Obermaier dneska opat na pct hviezdil Nvidie v obchodoch predbezne ceny http://www.sabrepc.com/c-27-desktop-graphics-video-cards.aspx?pagesize=9&sectionids=30&list=0 Treba povedat ze su to riadne palky za taku cenu si to moze kupit tak 2% populacie. Dokonca je tam napisane GTX470 ma 512 stream procesorov nakoniec Charlie bude mat absolutnu pravdu
tienovlas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Obr je warezák 2010-02-22 21:43:51

http://pctuning.tyden.cz/component/content/article/1-aktualni-zpravy/16647-aliens-vs-predator-dx9-a-dx11#josc274574

ukazuje screeny od Razora je to amatér.
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2010-02-22 18:24:44

nvidia sa opat predviedla....
....na dnesnej konferencii ohlasili ze Fermi ohlasia na PAX 26. marca http://ve3d.ign.com/articles/news/53276/Nvidia-Announces-That-It-Is-Announcing-GF100-Details-At-PAX-East


uz neviem co si mam o tomto mysliet
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 766x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 845x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1019x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3584x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1412x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1248x
Komentářů: 5