NVIDIA GT200 (G100) alias GF10 již za tři měsíce? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 10 březen 2008
nvidiaCelkem zajímavé spekulace se rojí okolo skutečně nové generace grafických čipů NVIDIA GT200.

 

 

Jeden z německých magazínů s odvoláním na informace pocházející od jednoho partnera firmy NVIDIA zveřejnil celkem zajímavou informaci. Někteří partneři NVIDIE prý obdrželi informace, že NVIDIA představí svým partnerům chystaný nový grafický čip GT200 již v červnu (June) na veletrhu Computex 2008. Podle dalších informací je prý samotný čip GT200 hotov a právě za tři měsíce by se mohl přímo na grafické kartě předvést.

    Jak jistě víte, v současnosti vydávané grafické karty Nvidia GF9 mají do nové generace, v pravém významu, opravdu na míle daleko. GF9 není nic jiného než optimalizovaná GF8 se zcela stejnou architekturou. Základem současné generace, ať mluvíme o GF8 nebo GF9, je grafické jádro G80 vyráběné 90nm výrobním postupem se 128 jednotkami. GF9 pak vychází z jádra G92, což je vlastně jen právě G80 vyrobené 65nm. Tedy vlastně pořád stejné a to samé jádro s mírnými optimalizacemi a pokročilejší výrobou. Ta přinesla kromě snížení výrobní ceny i významné energetické úspory. Nvidia také u GF9800GTX s jádrem G92 používá standardní sběrnici o šířce 256bit čemuž odpovídá i 512-1GB operační paměti. U původní GF8800GT Nvidia použila neobvyklou 384bit sběrnici a 768MB GDDR3.

nvidia-logo

   Současná situace na poli grafických karet je vůbec nevídaná. Když v listopadu roku 2006, což je už pomalu jeden a půl roku(!), vyšla právě 8800GTX s jádrem G80, asi jsme si nikdo, včetně nejortodoxnějších fanoušků tábora „zelených" v čele „s tím, o kom se nemluví", nedokázal představit, že za skoro 1 a půl roku, se výkonově s kartou s jedním jádrem celý trh de facto nepohne ani o píď a 8800GTX(Ultra) stále bude úřadovat. Grafické karty typu 8800GTS a troufám si říci i 9800GTX můžeme vlastně stále považovat za původní 8800GTX s výkonem vyšším jen o pár procent, díky optimalizacím. Největší legrace ale je, že vlastně vyšší výkon dnes ani nijak zvlášť nepožadujeme. Neexistuje totiž hra, která by nešla ve vysokých detailech hrát a to včetně Crysis v DX10. Jinými slovy, že bychom si někteří majitelé 8800GTX, i po pro high-endovou kartu neuvěřitelném 1,5 roce, nějak nutně museli pospíchat pro novou grafickou kartu, není pravda. Osobně považuji grafickou kartu Nvidia 8800GTX za nejlepší grafiku historie a hlavně stále aktuální grafickou kartu.  

nvidia-GF8800GTX-768MB

    Proč o tom všem mluvím. Právě tahle absurdní situace v minulosti nevídaná, může s největší pravděpodobností za to, že Nvidia s vydáním opravdu nové generace grafických karet nepospíchá. Ani konkurenční ATI, i když v současnosti disponuje nejvýkonnější grafickou kartou na trhu v podobě duální ATI HD3870X2, v současnosti netrpí akutním nedostatkem výkonu. I když pokud jde o špičkový výkon jedné grafické karty s jedním čipem, Nvidii zrovna neohrožuje. Tah je ale spíše právě na AMD-ATI. Nvidia si tak v klidu dnes uvádí vlastně to, co už na trhu má, jen s mírným vylepšením, kosmetickými změnami a s novým jménem a s novou cenou. S čipem GT200 a skutečně novou grafickou generací v klidu vyčkává.

amd-ati-logo

   Vyčkává ze dvou důvodů, tím prvním je výše zmíněná současná pozice nejvýkonnějších grafik Nvidia a tím druhým důvodem je okukování a sledování konkurenčního AMD-ATI a její připravované novinky R700. On vlastně nikdo neví, co jádro RV770 nebo R700, které by mělo být základem celé generace, bude. Sice se objevily až s podivem přesné tabulky, ale jejich pravdivost je dosti sporná. Navíc kdo tvrdí, že R700 nutně musí kopírovat celou situaci generace R600? Vlastně jediné o čem se mluví je fakt, že AMD-ATI vidí budoucnost ve více čipech na jedné kartě a technologii CrossFire, kterou zdokonaluje opravdu mílovými kroky. Schopnost vyrobit fungující dvoučipový koncept s minimálními zápory dvoujaderné koncepce už AMD-ATI jasně demonstrovala modelem HD3870X2. O tom, co skutečně bude obsahovat jádro nové generace R700, se však můžeme stále jen dohadovat. Vlastně nikdo nic neví, což můžeme říci i o GT200. Jen rámcově se mluví o tom, že by GT200 mělo mít 2x takový FPU výkon, jako G92 a něco podobného se tvrdí i o ATI R700(RV770). To se ale tvrdí o každé nové generaci karet. Informace o možném představení jádra GT200 v červnu 2008 je velmi logická. V té době totiž bude ATI představovat právě R700 a Nvidia určitě ráda strhne pozornost na sebe. Krom toho je zde celkem slušná šance, že GT200 bude o něco výkonnější než R700 a tak by vlastně ATI uváděla na trh něco, co by už v té době bylo opět pomalejší, než konkurenční model. Z pohledu marketingu sice věc trochu nešťastná, na druhou stranu výkonný high-end ještě neznamená povedený zbytek grafické nabídky a určitě to neznamená nějaké problémy s finančními příjmy. Tu totiž dnes tvoří z velké většiny hlavně mobilní grafické čipy, pak low-end a maisntream. High-end je tak vlastně jen demonstrace síly architektury a vlastně takové to správné zdravé soutěžení, kdo „dočůrá" dále ... :)

   Zodpovězení této palčivé otázky ohledně nových grafických generací, bychom se mohli dočkat právě v červnu ...             

Zdroj: ht4u.net

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MobyDict [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 06:40:23
avatar
som zvädavy ake budu na koniec tie grafiky,,,kto bude zase silnejsi? typujem ze asi zase nvidia,,,ale nam to moze byt popravde asi jedno,,,mi asi budueme kupovat to co ma dobry pomer cena vykon a hlavne na co budeme mat oeniaze....
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 06:47:16
avatar
Nvidia bude podle me opet o neco silnejsi (5-20%) nez Ati, ale mozna ze doladenim ovladacu se casem R700 vyhoupne pred Nvidii, no kazdopadne preju hodne zdaru obema vyrobcum - bude to zajimave sledovat super-cip GT200 od Nvidie a vicejadro R700 od Ati

PS: Rekl bych ze to superhyper jadro bude topit vice nez 2900xt - co si myslite o trojslotovem chlazeni?
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 09:43:16
avatar
Trojslotovi chlazeni by mi vubec nevadilo
Swamp [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 21:25:24
avatar
Klidně pětislotové, pokud to bude dobře a tiše chladit.
TomyBoy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 08:56:12

ATI vylepšuje CrossFireX "mílovými kroky"? :-) To si snad děláš srandu. Za poslední dobu jsem četl několik článků na toto téma a zatím je to jedno velké fiasko. Nebo myslíš, že neustálé padaní her a nárůst výkonu o fps v řádu jednotek je vylepšení mílovými kroky?
halflifeman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 09:13:13

myslim, ze je chyba vo vete:
U původní GF8800GTX Nvidia použila neobvyklou 384bit sběrnici a 768MB GDDR3.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 09:25:35

Neřekl bych, že ATi má "nejvýkonnější grafickou kartou na trhu". Ve hrách podporujících MultiGPU bez debat ano, ale je mnoho her, kde MultiGPU nefunguje a tam si prvenství drží 8800GTX/Ultra.
shark.jd [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 13:56:36
avatar
No dobrá, ale většinou jsou to hry, kde hodnota FPS atakuje hranici 100 a tam bohatě stačí výkon jedné 3870.
drnoha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 15:17:34

To samozřejmě nepopírám.
ThomasBlue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 10:28:16

Souhlasim, ze 8800GTX je pravdepodobne nejlepsi grafickou kartou historie. Take souhlasim, ze nV momentalne zaujala vyckavaci polohu. Pokud to ale s tim vyckavanim prezene mohlo by se ji to seredne vymstit, protoze ac vicejadrova reseni ATI zatim nejsou nic moc, jsou na tom rozhodne o dost dal nez u nV a v budoucnu by mohli mit znacnou vyhodu. A je potreba, take nezapomenout na problemy nV s Intelem. Takze nVidia ted bude potrebovat opravdu dobry timing.
pfhawk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 10:39:05

jenom, aby to zase nebyla naka z tech "zarucenych" zprav
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 11:37:09
avatar
no jasný no, ale hlásit se to musí
lachty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 10:39:40

Pro me osobne byla nejlepsi kartou historie R 9700 (R300 tusim). Taky jsem ji mel tenkrat kolem 2 let a porad stihala. Nicmene nezbyva nez nvidii s radou 8800 smeknout. Myslim, ze tato generace karet se svoji roli na trhu (tzn. dlooouhe vedeni) vyrovanla prave legendarnimu 9700.
LuckyJosh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 11:29:04
avatar
pro me zase 9500 ze kteryho sem si malinkou upravou udelal 9700 + pretakt a vydrzel mi do ty doby nez prisla 6800GT ktera taky byla vynikajici kartou
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 11:39:01
avatar
No já zase z 8800GTX udělal malinkou úpravou 8800Ultra+
Lacomme [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 15:37:18
avatar
jeste ted mam na starem komplu R9600Pro a nove hry (CoD4,Test Drive, Carbon) jsou hratelne, dokonce jsem rozjel Crysis a podle me se to dalo hrat (15-20fps)
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-11 08:06:25
avatar
Na mem starem desktopu s 9800pro mel Crysis v GPU benchmarku minimum 10fps, maximum 39fps a prumerne 24fps. Samozrejme vse na low(akorat s upravenou fyzikou, aby se bortily i stavby)
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GT200 2008-03-10 14:05:11
avatar
GT200 bude nazaciatko vykonnejsie ako dvojjadro ati s r700 ale to spravia onedlho sparvia ovladace a postavenie bude nieco ako hd387x2 a Ultra dnes, no ale nastupom GT200 a ked bude podporovat 3sli tak bude mat nvidia znovu najvykonnejsie graficke riesenie na trhu a ani 2X hd3870x2 s dvomi r700 ho neprekona, no uvidime, crossfireX je stale lepsia a lepsia technologia a mozno casom pripudne napr zapojenie 6 GK kariet (resp. 3 dvojjadrovych) a to by sa vykonom mohlo dorovnat nvidii za stale lepsiu cenu (len co ta spotreba) a este je otazne akoby to zvladal os a rozne hry, podla mna by MS musel vydat nejaky patch pre lepsiu spravu viac jadier v OS
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re: GT200 2008-03-10 14:19:17

GTX preci jen i pres svuj vek dava x2 zabrat nez e zda. Proci jen je spousta her kde chodi G80 cipy lepe (ano nekde vede x2), ale zajimave je to ze se v hodne pripadech jedna pouze o hry ktere casto vyskytuji v testech, narazil jsem na web kde testovaly napr. Fifu 2008, Tiger Woods novy a propad u ATI byl o 40-50%. A na DD by toto mohly zkusit nejake hry ktere se netestuji, treba tu Fifu, NHL, Tiger Woodse, treba i nejakou novou adventuru ), Sim City Societies, Prince of Persia, tomb raider ...

Hajo03 SLI 2.0 umi spojit az 8 karet
Dicorion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Přímluva 2008-03-10 16:49:40
avatar
Přimlouvám se za TigerWoods
Chápu, že to není reálné, ale by mě zajímalo jak by se dal porovnávat výkon GK u Turn-Based Strategií? Tam na něco jako FPS člověk většinouo nehledí, spíš ho zajímá rychlost nahrávání a práce AI. Ve všech (nejenom!) zdejších testech se to člověk nemá šanci dovědět.
Centurion1973 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 20:36:35
avatar
U strategii - jak TB tak (v mensi mire) i RTM je dulezitejsi vykon procesoru - grafarna neni u TB strategii az tak dulezita
Dicorion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-11 09:20:11
avatar
No to bývávalo
Třeba u CivilizationIV nebo u HoMM V je grafická karta vcelku potřeba kvalitnější. I my stratégové chceme hrát na maximální detaily

Jsem kvůli civce musel upgradovat grafiku, kdo by to čekal od TBS?
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-11 22:33:01
avatar
Opravdovy fanda her a jejich kvalit, kvalitni grafiku nepotrebuje, u strategii tuplem jses jenom pozer! .. ted vazne.. zrovna Homam5 neni tak narocny. Zalezi co mas na mysli, za "vcelku kvalitnejsi"
Dicorion [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-12 10:49:10
avatar
No jelikož nemám potřebu mít doma nejnovější hardware (navíc se to těžko s rodinou prosazuje ), tak mne mrzí, že na 4 roky starém PC prostě nejde třeba zmiňovaný HoMM5 plynule, ale seká se a třeba hraní v podzemí bylo utrpením. Já jsem náruživý Civkář a hrát na velikých mapách po roce 1800AD je prostě neúnosné....
Solitary [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-12 13:13:28
avatar
Tak 4roky, ale zalezi jestli je to 4roky starej lowend ci highend... podle specifikaci jde HoMaM5 uz na Radeonu 8500 a Gf3.
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Souhlas!!! 2008-03-12 11:07:50
avatar
Kvalita hry neni o premrstenych narocich na HW!!! Posledni roky je to obcas hruza sledovat, co lidi oznaci za super hru... A to samy plati i ve filmu! SILENA hromada efektu a skutek utek Bezmyslenkovity strileni do vojacku, spousta krve a utrhany koncetiny. To uz tenkrat bylo v Soldier of Fortune a od ty doby nic novyho.
Normalne se naseru, dva mesice si posetrim kapesny, koupim si nejakej "herni" PC a jestli ty novy hry (Crysis, Unreal, CoD...) nenaplni me ocekavani, tak VAM ten pocitac nekomu omlatim o hlavu Kecam, pecu na to. Zbytecne vyhozeni penize... Za chvili bude venku zas krasne, takze to radsi vyrazim na lyze do Italie nebo nekam na motorce.
Arg [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-12 11:39:30

Zahraj si zaklínače, to je zážitek, ale musíš být RPG pozitivní
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - 2 DD 2008-03-11 12:02:11

No vida treba C&C 3 .
Red [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2008-03-10 15:32:56
avatar
Aby zase někdo neskučel,tak DD,velmi pěkně napsaný objektivní článek,když takhle web povedeš,tak strčíš všechny do kapsy.
hajo03 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - SLI2? 2008-03-10 16:11:54
avatar
No tak o sli dva som este nepocul, ale ma nvidia vobec nejaku dosku s 4 Pcix slotmi, aj tam by clovek musel dat 4x GX2 a to si myslim je dens nerealne, ja som zvedavy aka bude skalovatelnost crossfire x a sli s prichodom GK s novymi jadrami, a kolko kariet bude potrebne zapojit za adekvatne zvysenie vykonu
jardik2003 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - re : SLI2 2008-03-10 21:13:12

Nvidia nevydava desky to je pro upresneni . Takze to zalezi na vyrobci desek. Jinal desky s 4 PCL-E tu uz jsou nejakou dobu napr od Intelu na zapojeni mnoha monitoru. Trocha hledani a musite to najit.
Tak tri-sli ma narust vykonu 2.8x lepsi proti 1 karte coz je opradu hodne. Nevim jestli v kazde hre ale testy co jsem videl tak a jsou i natu tak hovori takto.

http://www.vr-zone.com/?i=4539
Staci zagooglit SLI 2.0
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavu
Vychází Men of War 2 – druhoválečná RTS není v ideálním stavuČtvrtek, 16 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 631x
Komentářů: 0
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do Japonska
Assassin’s Creed Shadows představeno – vydáme se do JaponskaStředa, 15 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1333x
Komentářů: 9
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!
Pán prstenů láká na pokračování seriálu i nový Gollum film!Úterý, 14 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1256x
Komentářů: 1
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSN
Ghost of Tsushima pro PC se stahuje z prodeje – požadavek na PSNPátek, 10 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1654x
Komentářů: 1
Nové rozšíření pro DayZ – Frostline
Nové rozšíření pro DayZ – FrostlineStředa, 08 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1144x
Komentářů: 0
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2
SONY „poraženo“ nebude chtít PSN k hraní Helldivers 2Pondělí, 06 květen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1885x
Komentářů: 2