NVIDIA KEPLER grafiky prý mohou být pěkný propadák – NVIDIA vyzkouší specializaci grafik na PhysX? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Wednesday, 01 February 2012
altKonkurence k HD 7900 v nedohlednu a žádná KEPLER grafika to v dohledné době nezmění.

 

 

Opět se objevily zajímavé nové informace, podle kterých může být KEPLER dost velký propadák, tedy pokud ji nebudete testovat ve hře/hrách s vynikající podporou GPU PhysX, kterou optimalizuje NVIDIA. Tak lze ve zkratce shrnou poslední novinky, které unikly z průmyslových zdrojů (tedy žádné jentak klepy).

Zatímco HD 7970 nebyla pro NVIDIA finančně ještě tak zlá zpráva, protože prodeje takto drahých grafik tvoří jednotky % trhu a zanedbatelnou část příjmu, to Radeon HD 7950 je výrazně větší problém. NVIDIA z vydání této grafiky byla hodně nervózní, takže zkoušela taktiku virtuálního marketingu, kdy „jakoby náhodou“ se po internetových fórech začaly šířit zprávy o tom, jak je KEPLER úžasný a jak to AMD natře, načež samozřejmě byl původce těchto zpráv identifikován a tyto naprosto nepodložené sliby, ke kterým se NV samozřejmě oficiálně nehlásí, byly z internetových fór vymazány.

V nejhorší pozici jsou hlavně výrobci grafik s čipy NVIDIA, kterým zbyla v ruce velká hromada velmi drahých GTX 570/580 grafik, které samozřejmě teď už nikdo nechce. Navíc po HD 7900 přijdou brzy i HD 7700/7800 grafiky a někteří výrobci grafik tak doslova stojí společnosti NVIDIA na krku a dožadují se nových čipů a také podrobnějších zpráv, protože tady nejde o peníze NV, ale o peníze a holou existenci výrobců grafik. Kepler má zase zpoždění a opět náklady toho zpoždění a všechny důsledky ponesou výrobci grafik, zejména výrobci specializovaní na NV grafiky. A nové informace o aktuálním stavu KEPLER výrobci v posledních dnech dostali, protože NVIDIA samozřejmě musela reagovat na četné dotazy výrobců po vydání konkurenčních HD 7950 grafik. A samozřejmě tyto informace se příliš dlouho pod pokličkou neudrží.

  • V jakém stavu je Kepler (aktuálně)?

Samotná architektura je samozřejmě dávno hotová, je to logicky pokračování FERMI, i když NVIDIA byla nucena udělat kvůli neefektivitě FERMI a také novému výrobnímu postupu hodně stěžejních změn, takže rozhodně KEPLER není zdaleka jen zmenšené FERMI.

S čipy samotnými je to ovšem horší. Finální výroba pořád neběží.  Aktuálně stále platí, že NVIDIA nemá high endový čip a žádného nástupce čipu pro GTX 570/580. Pracuje se jen na dvou-třech menších variantách, kde aktuálně ten největší je GK 104, což je nástupce GF 114, čipu pro GTX 560 grafiky atd. NVIDIA se ovšem pere s jeho funkčností. Zatímco AMD je schopna vyrábět na 28nm i poměrně velký TAHITI se slušnou výtěžností a velmi dobrou funkčností, NVIDIA takové štěstí zatím nemá. Její čipy mají několik problémů, které ale prý nesouvisí se samotnou 28nm výrobou, ale spíše s návrhem čipů samotných, které byly totiž původně dělány pro 32nm proces. V současné době už NVIDIA ladí další revizi a akutně hrozí, že se opět bude posouvat termín uvedení prvních 28nm desktopových grafik NVIDIA s čipem KEPLER a to až na přelom dubna/května.

  • NVIDIA zkouší grafiky specializované na fyziku PhysX protože AMD univerzálním GPU neporazí?

O tom, že NVIDIA směřuje svá GPU do výpočetní oblasti a stále více je specializuje, už asi všichni ví a je to hodně vidět. NVIDIA se postupně „stahuje“ svým zamřením z tradičního grafického spotřebního grafického trhu a omezuje i svou podporu vývojářům her. Za to může fakt, že NVIDIA nemá jak konkurovat integrovaným grafikám AMD a Intel v procesorech AMD a Intel a z čistě herního vývoje i fakt, že NVIDIA nebude mít žádný svůj GPU v nové generaci konzol, zatímco AMD minimálně obsadí Wii U a Xbox 720. Protože hry jsou vyvíjeny multiplatformě, není samozřejmě o čem polemizovat, pro čí grafické čipy bude většina nových her optimalizována už z podstaty. Jaké možnosti má tedy NVIDIA?

Protože jak FERMI, tak KEPLER směřují stále více do výpočetní oblasti, pokud hádáte specializace, hádáte správně. NVIDIA se prý v nových čipech snažila posílit výkon právě v oblasti akcelerace fyziky a to speciálně PhysX (dokonce prý je v čipu někam specializovaná část na to - ale určitě nejde o nějakou zvláštní PhysX jednotku, protože by to bylo proti smyslu unifikace architektury GPU). Z toho by měla těžit nejen ve výpočetní oblasti, ale také ve hrách. Problém je, že akcelerace PhysX skrze GPU je otázkou jen několika málo existujících her, kde ty kvalitní spočítáte zhruba na dvou prstech. A zde nastává ten problém, kvůli kterému už se objevují od průmyslových zdroj zprávy a obavy, že KEPLER grafiky mohou být pěkný propadák.

S výkonem grafických karet s čipem GK 104, které se na desktopu objeví snad jako první by to mělo vypadat následovně:  

  • - hra s vynikající podporou GPU PhysX: výkon „GT 680“ soupeří s HD 7950-7970
  • - hra bez podpory PhysX (normální hra): výkon GT 680 nestačí ani na střední třídu HD 7870

Jinými slovy, je několik velmi specifických případů, kde v úzce optimalizované aplikací přímo NVIDIA dokáže KEPLER grafika bojovat s HD 7970, bohužel těch případů bude velmi velmi málo a v běžném životě a většině hrách bude pro KEPLER problém porazit HD 7800 grafiky!

A proč by tedy mohly být KEPLER grafiky se specializací na PhysX propadák? Když si vzpoměnu na specializované karty AGEIA PhysX a vezmu v úvahu, že většina her nemá PhysX a na světě jsou i jiné fyzikální API, které podporují ostatní čipy bez problémů, tak nevím nevím ...

Poznámka závěrem:

Výše uvedené informace kolují jak mezi výrobci grafik, tak jinde po internetu. Upřímně řečeno, nejsem si vším, co bylo řečeno, úplně jistý, na druhou stranu viděl jsem některé věrohodné důkazy, které výše uvedené informace potvrzují. Bohužel už jsem viděl i výkon, který by ty první grafiky měly mít, a řeknu na rovinu, že pokud by to byla pravda, tak je skutečně souboj KEPLER a HD 7000 rozhodnut.

Osobně naprosto chápu, proč by se NVIDIA vydala cestou specializace svých GPU, protože zkrátka na poli univerzálních multimediálních čipů ji AMD dávno porazilo, ba co hůře s novou generací svých GPU v procesorech jí hodně zatopí i Intel. NVIDIA se prostě musí specializovat, to ví a také už od výměny technického ředitele a vývoje FERMi přesně to dělá. KEPLER v tomto ohledu tedy nebude žádné překvapení. A vzhledem k situaci s herním vývojem a tím, že AMD obsadí, když ne rovnou všechny tak drtivou většinu nových herních konzolí, nemá NVIDIA na vybranou a musí nabídnout prostě něco extra. A tím je PhysX, celé tohle API a softwarové prostředí + vývojové nástroje. Problém toho všeho je, že pokud nebude podpora ve hrách, nebude to mít smysl a výkon takto specializovaných grafik NVIDIA ve srovnání s AMD bude tristní. Ale má smysl pro běžné vývojáře (když to za ně neudělá NV) optimalizovat a vyvíjet svou hru přes PhysX, když to zase poběží pořádné jen na HW NV, který ale nebude v herních konzolích a v mnoha PC? Přijde mi to trochu jako začarovaný kruh a mám bohužel hodně špatný pocit, že NVIDIA to sice s velkou pompou ohlásí, optimalizuje 1-3 hry a bude ticho a konec a majitelé KEPLER grafik budou brečet, protože ve většině hrách mají nižší výkon, než za tu samou cenu mají konkurenční grafiky HD 7800, což může být problém, když toho výkonu bude tak akorát nebo i méně.

Jsem na KEPLER grafiky čím dál tím víc zvědavější, bohužel stejně jako vy si na reálný produkt k testování/nákupu budeme muset počkat ještě pěkných pár týdnů. Optimisticky přelom března/dubna. V horším případě konec dubna. Na rovinu ale rovnou už vám nyní říkám, že skutečná konkurence pro HD 7900 grafiky hned tak nedorazí, a jak to tak zatím vypadá, v mnoha případech by navrch mohly mít i nové, které přijdou na začátku března HD 7800.

 Každopádně neříkejte, že jsem vás nevaroval a raději uberte ze svých očekávání a neberte výkon ani schopnosti prvních 28nm grafik HD 7900 za samozřejmé .... 

EDIT a Upozornění: zdržete se jakýchkoliv flame, narážek, urážek, výpadů proti/pro nějakou značku apod. Článek jen informuje o aktuální situaci KEPLERu na základě nejnovějších informací, nic víc a nic méně. Není to výzva ke kopání do jednoho a vyzdvihování druhého. Narušitelé budou zastřeleni ... nebo smazáni, podle toho, co bude zrovna jednodušší :) ;)

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 23:25:36
avatar
Možno je to pravda, možno nie...ja osobne moc špekulácie nemusím...či budú nové Nvidie "cool" alebo nie, na mojom živote sa nič nezmení
Src [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 23:42:59

EDIT by DD: poslední varování, naspamuj a neurážej!
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-01 23:50:12

Ta specializace NV na physx je fake
Kolik je dneska her s physx co stojí za to. NV potřebuje být konkurenční hned jak bude Kepler připravený k prodeji. Do té doby se nic na trhu s hrami a s podporou physx nestane.Možná nějaké budoucí plány, ale teď bych řekl, že je to fake.
Uměle vyvolané spekulace před vydáním.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:15:06
avatar
no fake by měl být ta specializovaná část v jádře, ale to že to bude specializované na výpočty a že se tomu NV snaží dát smysl i ve hrách (physx ej logické)), to bohužel (záleží jak se na to díváte) fake není ...
HonzaN [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:30:03

Dobře, tak jinak. Bude ta specializovaná část využita v demonstraci výkonu při vydání a bude se ukazovat výkon jen u těch dosavadních her s physx ? Ona právě ta specializace najde uplatnění možná tak v budoucnu, protože testy jen s dosavadními hrami s physx by snad každý fanoušek musel vypískat.
Pokud by se takhle okatě protěžoval physx jakožto výhoda NV a proto se tak testuje ...

Je to max běh na dlouhou trať, ale nikoli výhoda při vydání Kepleru a jeho testování jemu šitých aplikací na míru, kde by mohl mít navrch oproti konkurenci. Ty hry tu nejsou, aby zastoupily veškeré non physx hry v testování.
Jako pozdější využití možná, ale to může být vidět zase třeba až u další generace NV s touto specializací, kdy výsledky budou už možná vidět. Teď bych řekl planý poplach.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:33:00
avatar
no uvidíte, já jsem viděl informace i výkony co mají výrobci grafik a bude to hodně zajímavý, ale ne tím způsobem, jak někteří pořád čekají :/
Callisto [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 11:32:41

Ja jsem take videl, jake jsi mel informace ohledne buldozeru pul proku pred vydanim))) Myslim ze takovehle clanky jsou zbytecne....
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:14:53
avatar
"...jen několika málo existujících her, kde ty kvalitní spočítáte zhruba na dvou prstech."

Dobre som sa pobavil .

P.S.: No trespassing! Violators will be shot, survivors will be shot again.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 06:35:56
avatar
Malo ich sice nie je, to je fakt ale ruku na srdce. "Cool" efekty ako poletujuce papiere alebo rozbite sklo tu uz boli v roku 2003 a to bez nejakej PhysX. Kde su hry ako to demo na PhysX co nam ukazovala Nvidia? Odkaz
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 08:03:41

Čo by tie hry akcelerovalo? Alebo tie demá boli real-time? Ak áno čo bolo treba aby to šlo v slušných FPS?

Proste demo je jedna vec a použitie v hrách druhá. Zober si taký Bullet. Pekné demá, ale použitie by vedel zrátať na prstoch aj bezprstý Honza. Napriek tomu je tento fyzikálny engine ževraj lepší ako PhysX lebo ho môžu akcelerovať všetci. To, že sa nepoužíva je vedľajšie. Stagnácia využitia je dôležitá iba u GPU@PhysX.
flastie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 09:02:05
avatar
Ved to ze to konci len u diem. Napriklad ja uz dnes povazujem grafiku za velmi presvedcivu a "realnu", krasny priklad Unreal engine 3,5. Ide o to ze herne studia nevyuzivaju ich plny potencial a samozrejme ten trvaly problem "konzole".

Jednoducho ja si dalsi level v hernych enginoch predstavujem prave fyziku, simulacie prudenia vzduchu, vody, ich teplotne diferencie a ich vplyv na prostredie (kondenzacia, vyparovanie atd... predstavte si perfektnu simulaciu pocasia a ako by to ovplyvnovalo samotnu hru). Uz dnes mame krasne realtime fyzikalne sandboxy ako OECake alebo Phun. Chce to len aplikovat do hier. Preto si myslim ze nextgen konzole by sa viac ako na vykonovu a graficku stranku mali zamerat prave na vypocet fyziky. Skriptovane sekvencie tu mame uz od 90rokov, my chceme interaktivne herne prostredie.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 09:29:18

Podľa mňa k tomu smerujeme. Orientácia AMD a NV na výpočty nebude asi len tak.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 09:33:43
avatar
orientace na výpočty je u obou firem hlavně proto, že se připravují na CLOUD ;)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 14:35:51

Ja dúfam, že to povedie postupne aj k niečomu ako raytracing.
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:16:50
avatar
Tak toto je pridivoke aj len na odhad. gtx 680 ma mat problem s 7870 ktorej vykon sa odhaduje v podstate medzi 5870 a 6970?? To by urcite do obehu nepustili. Inak podla prvych odhadov ako mala byt nVidia pozadu asi pol roka som cakal ze pride s grafikami az v lete v tych najhorsich odhadoch az koncom jesene, takze nevidim nic na tom prekvapive ze sa odhaduje ich prichod na
Citace:
přelom dubna/května
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:24:45
avatar
Ono je to dost tazke odhadnut co sa asi deje ak nemas naozaj dobry zdroj informacii. Ale kludne by som tomu ze ma Nvidia problem veril, ak by nemala tak by nenechala AMD ryzovat na sucasnej situacii a mala by uz svoje grafiky na trhu. Zober si napriklad uvedenie GTX 580, to bol blesk z cisteho neba, skoro nikto nemal o tom kroku Nvidie sajnu. A to sa im podarilo uviest este pred sestkovou radou AMD (HD 6000). Teraz ale nikde nic.
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:30:59
avatar
lenze vtedy ostavala ta ista architektura aj vyrobny proces, asi to bolo jednoduchsie. Mozno maju fakt take problemy a momentalny vykon bude tak mizerny, ale hoc aj to pride neskor no tie muchy vychytaju a zas mozno 700 generacia pride ako 500 necakane skor lebo doladia tu co sa im nedari zosmolit teraz.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:37:06
avatar
Neviem, ja si myslim ze ak ma Nvidia naozaj problem, tak to bude ako pred uvedenim prvej Fermi, proste problem to ich komplexne a velke jadro vyrobit pri stavajucich technologickych moznostiach.
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 01:47:00

Ano je možné že to ještě nějak i doladí, ale měli by si hodně pošpíšit protože HD8xxx už pomalu klepe na dveře, a v tom případě by zase neměli nic, leda že ladí už tak aby měli výkon i na další řadu a to HD8xxx. Jestli nebudou mít Keplery dostačující výkon, tak jsou zřejmě v háji. Protože nevěřím žeby při jejich dosavadní rychlosti stihli vyrobit další a ještě výkonnější grafiku a za slušnou cenu v dohledné době, což je škoda protože zrovna teď je pořádné konkurence za potřebí..
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:30:28
avatar
kdomluví o GTX? pořád čekáte něco, co nepřijde ;)
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:33:49
avatar
OMG Zasa idu robit zmatky v znaceni
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:36:01
avatar
ne, žádné zmatky ... ale čekáte něco, co hned tak nepřijde - řeknu to na rovinu: nečekejte nástupce GTX 580 a konkurenci k HD 7970, jinak budete zklamaní
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:36:59
avatar
Tak co to je GT? Fermi na 28nm vyrobe, ci kepler na 40nm vyrobe, ci co to zas za fras?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:39:21

Má to byť nástupca GTX 560 TI.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konkurence 7870 2012-02-02 08:33:44
avatar
konkurence 7870 bude kepler v prevedeni G104
Takze 7970, 7950 nebudu mat ziadnu alternativu od Nvidie /400-500 Eur/

za 300 Eur bude k dispozicii 7870 alebo Nvidia Kepler
ze ano ?
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 11:00:27

Výkon G104 si netrúfam odhadovať. Každopádne ale ak by mal aj konkurovať HD79xx tak určite nebude stáť 300€. Ak bude stáť 300€ tak zrejme to bude adekvátne k výkonu.Mne sa zdá proklamované navýšenie čo píše DD málo. Uvidíme na testoch za 2 mesiace. Snáď.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:48:15
avatar
no je to střední třída
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 08:19:33

Že to nebude nástupca GTX580 je už zrejmé. Ale že by nemal výkon aspoň o 30% lepší ako predchodca GTX560 je trochu na neuverenie. Hlavne kvôli prechodu na nový výrobný proces.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:41:50
avatar
no to záleží na věcech, o kterých ještě nevíte, že ten čip a grafika má .... řeknu to asi takhle, herní výkon je to poslední co NV u KEPLERA zajímalo ;)

ale ano, já osobně věřím tomu, že GK 104 bude mít alespoń výkon někde mezi GTX 570/580 ... bohužel pro ni tam někde bude i HD 7870 ....
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:35:09

Môžem aspoň niečo napísať aby som nebol vymazaný?
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:38:23
avatar
Moj tiez, kedze to bola reakcia na teba. No co uz, clovek mieni panboh meni .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:47:41
avatar
1, začít příspěvek flamingem na téma prodeje grafik podle nekompletních a napolonefunkčních statistik STEAM a napadnout mě hned ohledně něčeho o čem jsme ani nemluvil .... to je tedy drzost (chyba to být nemůže, pokud umíš číst).

2, tvůj flame/spam názor (jde o jeho četnost opakování) na PhysX je znám ... víme miluješ ho, nemusíme to číst znovu už jsme to během těch 3 let co tu slibuješ PhysX z nebe četli 1000000000x.,

A ještě se budeš hádat? To už přeháníš ... tohle není o názoru, tohle je o tom, když už je něčeho příliš ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:56:49

1. Na akej štatistickej vzorke sa robia odhady k preferenciám politických strán? Okolo 1000 kusov čo má reprezentovať rozloženie k 5000000 ludí. Nestačí podľa teba na celkom slušný odhad štatistika z 35 miliónov? Toľko bolo tuším tých čo sú v nej zahrnutí. A to hovoríme o hráčoch a nie vybranej skupine ľudí, ktorí by mali umelo ovplyvniť výsledok. Každopádne k tomu nahráva aj fakt, že v desktope má stále väčší podiel NV. Nebolo to naposledy nejak 60:40?

2. Žiadne ovácie na PhysX som nenapísal. Takže o akej láske to hovoríš? Ja fandím tomu kto sa snaží. V tomto smere sa NVIDIA snaží za všetkých, ktorí čakajú, že to niekto urobí za nich. Nič viac a nič menej. Preto je podľa mňa zbytočné písať niečo evokujúce, že hry, ktoré tento engine využívajú nie sú normálne. K čomu to je podľa teba dobré?

A hlavne som nepochopil to, že u GCN si napísal, že orientácia na výpočty je fajn. Ale u Fermi a teraz u Keplera je to podľa toho čo píšeš na škodu. Ja dúfam, že obaja smerujú k niečomu čo bude použiteľné na real-time raytracing. Takže je toto smerovanie podľa mňa vítané.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:57:07
avatar
nikdo neřekl že je orientace na výpočtu u GCN nebo u KEPLERA na škodu!!!! Já rozhodně ne, takže tu nelži!!!

Já jsem jen napsal, že NV KEPLERje výrazně specializovanější než stále ještě univerzálnější GCN AMD ....

prostě to že tu lžeš mi vadí ze všeho nejvíce. a ještě se hádáš. STEAM statistiky nedokazují nic. Nevidíme do způsobu, jakým jsou data získávána a já je třeba neposílám, stejně jako ředa lidí.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 01:03:45

Tak neviem. Som jediný komu to čo si napísal v článku evokuje niečo iné ako píšeš teraz?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 01:03:24
avatar
Ano jsi ... já jsem nenapsal ani slovo o tom, že by orientace na výpočety byla špatná! Já jsem jen napsal něco ve smyslu logických specializací vývoje u NV a AMD z hlediska současnýc možnostech na trhu spotřebních grafik.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 01:10:30
avatar
Uz som ti to napisal predtym, ale moj prispevok zmizol ako reakcia na tvoj zmazany prispevok tiez. V podstate som tam napisal toto:

Ohladne GCN: bolo nacase aby AMD smerovalo pozornost aj na vypocty, v tomto zaostavalo vyznamne za Nvidiou. Takze to povazujem za naprostu nevyhnutnost a osobne som si este pred uvedenim HD 6000 rady myslel ze AMD kuchti nejaku nadupanu FirePro. Nestalo sa, a tak maju teraz sancu este dobehnut vlak ktory sa im uz stracal v dialke.

Ohladne PhysX: musim suhlasit s DD, tie tvoje ody na PhysX su stale to iste, uz riadne dlhu dobu. Ja by som miesto tych "keby", "potom" a "ak" napriklad rad videl, ze PhysX dokaze bezat na viac vlaknach CPU aby sa to uz dalo aj realne pouzit. Teraz je to len taka trapnost, proste aby mohli povedat "vsak to na CPU bezi".
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 07:36:12

Vzhľadom na to, že situáciu okolo vývoja PhysX sledujem, tak píšem o niečom o čom viem. O žiadne ódy sa nejedná. A nedávam tu ani žiadne sľuby. Momentálny PhysX SDK je aký je, ale ako sa využije naozaj netuším. Nič iné ani nepíšem. Vývojári stále používajú o rád starú verziu a je otázne ako budú využívať novú. Vzhľadom na to, že CPU@PhysX sa využíva hojne a hry ako Mafia II a Metro 2033 dokázali, že to ide slušne aj na CPU, tak sa dá očakávať, že sa CPU@PhysX bude používať aj naďalej. Jedine že by NVIDIA zmenila svoju politiku, ale to by snáď išla proti sebe. Podľa release notes k novému SDK to vyzerá na posun dopredu v tomto smere, ale ok. Zatiaľ chýba reálne využitie a to by podľa vývojárov od NV malo prísť už tento rok. S akým výsledkom uvidíme. Ak sú toto podľa vás ódy tak ja fakt neviem.
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 10:36:36
avatar
Ale toto si pisal uz pred rokom alebo tak nejak, proste SDK je hotovy, je to super, akurat to nikto nepouziva.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 11:23:55

JJ. Nové SDK je tu už od marca minulého roku. Vzhľadom na dĺžku vývoja hier sa asi ťažko mohlo toto SDK dostať niekam minulý rok. Podľa toho čo som čítal prvé hry s SDK 3.x by mali vysjť tento rok. Vidím tu ale obmedzenie v tom, že toto SDK je stále iba podmnožinou predchádzajúcej verzie čoho dôsledkom je aj to, že niektoré hry, ktoré budú používať GPU@PhysX, budú mať stále staršiu verziu (možno je za tým aj zložitosť a časová náročnosť prerábky už zaužívaného engine-u). Čo viem, tak tento rok by mali vyjsť minimálne 4 také hry. Metro 2034, zrejme aj Alica 2 (keďže sa jej podpora nachádza v release notes nových PhysX ovládačov), Deep Black Reloaded a Aliens - Colonial Marines (tu bola podpora GPU@PhysX oznámená pred dlhšou dobou a medzitým nebola potvrdená, takže to už platiť nemusí). Neviem aké SDK budú využívať Alica 2 a Aliens. Ak bude Alica 2 využívať opäť iba časticové systémy, tak tam už SDK 3.0 môže byť. Ale to by som teraz iba hádal. Aktuálnejšie budú skôr nejaké hry využívajúce CPU@PhysX. Určite budú dôkladne pretestované takže uvidíme ako sa s tým NVIDIA pohrala. Ja osobne za tým vidím aj tlak zo strany vývojárov na NVIDIu a aj jej poučenie z predchádzajúceho obdobia. Implementácia PhysX-u určite nebolo med lízať a hlavne bez týchto optimalizácií museli robit veľa vecí stále dokola. Keby to bolo priamo v engine tak by ušetrili čas. Proste ak chcú PhysX presadiť tak sa musia prispôsobiť.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 12:48:14
avatar
Tak napočítals do čtyř což je naprosté minimum a navíc se podívej na ty hry - Alice je hříčka pro děti,Deep Black od to radši neočekávám nic a ani to nějak dobře nevypadá,takže ti zbyli Metro a Alien(což není vůbec jasné)-- čili jedna hra, která možná letos ani nevyjde.Podle mě to jasně ukazuje,že physx je mrtvé..At je mu zem lehká.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 13:00:00

No a teraz si zober, že CPU akcelerovaný PhysX mal minulý rok cez 40 vyšlých a oznámených hier. A že Kepler by bol schopný akcelerovať aj to. Ja totiž rátam PhysX celkovo. Nielen tam, kde sa akceleruje cez GPU. Či sa to niekomu páči alebo nie, PhysX sa dosť používa a jeho vývoj nestojí. To sa ťažko môže nazývať mŕtvolou. A je to momentálne jediný fyzikálny engine akcelerovaný cez GPU, ktorý sa v hrách používa. To by predsa nemalo byť jeho mínus aj keby vyšla iba jedna hra za tento rok (a to si vytiahol zrovna najhorší prípad). Ja by som to bilancoval až na konci roku. O Alici sme tiež nevedeli až kým hra nebola tesne pred vydaním, že bude používať GPU@PhysX.Také niečo môže vystreliť aj behom tohto roku.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 13:05:35
avatar
Prostě mě jedna pořádná hra během roku(Arkham City)neovlivní,abych koupit nvidii...kdyby takových her bylo víc.. nvidii bych si pořídil do druhého pc místo 6870
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 13:22:56

To máš pravdu. Mometálne je to málo a zatiaľ sú výhliadky iba v rovine keby a možno. Takže ak bude chcieť NV presadiť také riešenie bude sa musiet presadiť v najbližších rokoch. Skrátka vo vývoji PhysX sa NV posledné 2 roky dosť snažila a teraz sa musí jej práca pretaviť aj v hrách (narážam na prerobený a optimalizovaný engine).

Toto je ale samozrejme subjektívne. Ak má človek záujem o hry využívajúce PhysX tak sa bude rozhodovať inak ako človek koho to nezaujíma. V tomto problém nevidím.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 01:23:46
avatar
to že DD neposíláš statistiky (mimochodem kde přesně to jde vypnout? ) vcelku nic neznamená. Ze statistického hlediska si myslím že neexistuje předpoklad, že by tak činili pouze uživatelé Radeonů a byli tak ve statistikách znevýhodněni
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 02:12:48
avatar
o to přeci nejde, ale nemůžeš jako argument čehokoliv použít statistiky, které nevznikají na základě žádného stastického způsobu, které se sbírají s prokazatelnými chybami v detekty (některé typy to nedetekuje vůbec nebo špatně) atd. zkrátka STEAM Statistiky jako zajímavost dobrý, ale nic víc, natož nějaké důkazy prodejů, od toho jsou tu prodejní statistiky prodaných GPUa podílu na trhu a ty známé samozřejmě jsou.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 07:52:59

Aký je súčasný podiel NV a AMD na desktope? Teda tam, kde nás to ako hráčov zaujíma? Naposledy čo si pamätám to bolo 60:40 pre NV.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 09:35:35
avatar
ano tak nějak to je, ale nezapomínej na to, že do celkového podílu promlouvají vyšší nodely miniálně a je to hlavně o prodeji levných grafik, což se stoupajícím výkonem integrovaných řešení v CPU bude problém .... navíc desktop sám tvoří na grafickém trhu pouze pětinu podílu ...
foxocs [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 16:41:48
avatar
nvidia na to pekne kašle ako tak kukám ide im o prachy z profi segmentu a na spotrebitelov uplne zabudli ...

s tým steamom strašne trepeš detekuje to bezproblemov notebookove grafarny nieto ešte desktopove navyše by mali byť zvýhodnení fanboys amd kedže si tam robia reklamu(AMD sa píši ako STEAM hardware partner) a priamo steam ti aj skontroluje aktualizácie na tvoju AMD grafiku čiže to znamená že to musí byť zoptimalizované tak aby minimálne AMD grafiky detekoval uplne presne a tá štatistika je relevantná keby si sa však do nej bol ochotný pozrieť dopodrobna tak gtx 570 a gtx580 su hned pod 6950 ale daleko pred 6970 a nad celou 6800 seriou? čo to znamená? to hádam vieš najdrahšie karty nv idu na dračku a jedine na steame vidí človek to čo je relevantné lebo to tam dávajú hráči a tá vzorka grafík bude celkom presná ...sám vieš že herné grafárny znamenajú zlomok zisku takže steam pokrýva velkú vzorku hráčov tí čo to tam nedávajú sú bud leniví alebo paranoidný alebo nevyužívajú pc na hry a vystačia si s integrovanými shitmi ktoré nás ale netrápia všakže ;-)

to je len pre upokojenie tvojej naklonnosti k amd, čo sa týka článku je jasné ako to dopadne keby si mám teraz v blízkej dobe kupovať notebook tak jedine s HD7000 seriou pretože tá ich správa napájania je bezkonkurenčná a výkon tiež len ktovie kedy tie grafiky v bookoch budú ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 17:23:15
avatar
všem jde o prachy
palab [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 00:53:02

Zřejmě záleží natom co chceš psát.. zkus se začátku třeba něco o počasí a třeba to projde, nějak se holt začít musí..
F!LL [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2012-02-02 01:10:47
avatar
S grafickým segmentom je to podobné ako s diskami (nedávna situácia). Pokiaľ nastane to, že NV nebude schopná konkurovať novým radeonom, čo bude ich cenu tlačiť dolu?! Je to podobný prípad, aký sa momentálne deje na poli HDD. WD svojou "nedostatočnosťou" uspokojiť trh spôsobilo, že ceny u konkurencie vyleteli do neuveriteĺných hodnôt. Osobne favorita v značke nemám, som vlastníkom jak bývalej "ATi" tak momentálnej piatej rade nVidia a odporúčam obom táborom dúfať, že si značky budú naďalej schopné konkurovať. Ale k veci, otázok ohľadne KEPLERA pribúda, trocha mi to začína pripomínať nástup Fermi, okolo ktorého mal byť veľký boom, no bola z toho viacmenej srandovná príhoda, na ktorej sa zabávali spokojní majitelia konkurencie. Ja dúfam, že sa podobný FAIL už nezopakuje a že naozaj bude nvidia schopná konkurovať najnovším AMD Radeonom i keď to možno nebude v najvyššej HIGH END kategórii.
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 01:10:36
avatar
Tohle mi přijde jako pitomost
Citace:
- hra s vynikající podporou GPU PhysX: výkon „GT 680“ soupeří s HD 7950-7970
- hra bez podpory PhysX (normální hra): výkon GT 680 nestačí ani na střední třídu HD 7870

protože tam kde funguje GPU PhysX u nvidie u AMD grafik to vždy počítá procesor, tudíž záleží na procesoru a vzhledem k mizerné optimalizaci PissX na procesory dost pochybuji že existuje procesor s kterým by HD7970 držela krok. Rozhodně to nebude žádný AMD procesor a dost pochybuji že i nejlepší intel by na to stačil...

EDIT:
Podívejte se třeba na nejnovějšího Batmana, i se slušným procesorem má HD6970 skoro půlku fps co GTX580...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 01:13:00
avatar
co je na tom za pitomost? běžně GK 104 KEPLER grafika na HD 7900 mít nebude a bude mít co dělat s HD 7800, takže s PhysX optimalizací ve hře, když to u AMD bude muset dělat CPU se dostane k ní, nebo i přes ní .... ne?
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 01:23:04
avatar
právě že se dostane v pohodě přes ní, protože procesor to bude brzdit, nvidia nemá proč optimalizovat pro procesory. Uvidíme. Ale podle mě je to stejně jedno, GPU PhysX se používá stále méně...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 01:28:58
avatar
no o to jde
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 09:30:57

NVIDIA tú optimalizáciu už urobila. Tebou spomínaný Batman vyššie stále používa tú istú verziu ako prvá časť. Preto to na CPU beží tak ako beží. Také Metro 2034 a Deep Black-Reloded budú tiež používať takú istú verziu SDK. Takže opäť sa zmena nedá očakávať aj keď v Metre by nemal byť problém. Tam zrejme použijú optimalizovany framework k prvej časti takže tam by som sa nebál. O Deep Black neviem nič. Iba to, že bude. Release date tejto hry sa stále odkladá a najbližší termín je február.
DuD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2012-02-02 15:45:32
avatar
DD, trochu to nechápu takže předem sorry, ale vysvětlíš mi prosím tuto větu: "GK 104 KEPLER grafika na HD 7900 mít nebude a bude mít co dělat s HD 7800".
Já jen, že 580 je o pár jednotek % horší než 7950...
Kepler je přece nástupce Fermi, dá se očekávat nějaký nárůst výkonu. Jaký? 15-30%? 30-45%?.. samozřejmě, že to jsou spekulace, ale pokud by byl nárůst výkonu u "Kepler 680" o cca 40% oproti 580, dá se přece očekávat, že bude "660Ti" dýchat 7950 na záda...
Rozhodně bych nedělal ukvapené závěry a za ten půlrok se necháme překvapit, konkurence je potřeba

Jinak ještě dotaz úplně bokem. Mám problém s neustálým padáním Skyrimu - hláška: Ovladač GK se musel restartovat... asi tak z 80% to padá když se přesunuju po mapě (občas na mapě probliknou nějaké artefakty). Nevím co s tím! Mám HD6950 (viz moje sestava) nové ovladače, Skyrim patch 1.3 (trochu se to zlepšilo, nespadne to tak rychle když do ní najedu)... už fakt nevím, nic nepomohlo (default frekvence jak na CPU tak na GPU, podtaktování GPU, zvýšení otáček GPU chladiče, atd.)
Overclocking: CPU 3,6GHz, GPU 900MHz/5.4GHz, RAM 1600MHz, všechny hry a benchmarky maximálně stabilní, teploty v pohodě nechápu. Předem dík
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 16:34:11
avatar
První grafiky KEPLER s čipem GK104 ale nejsou nástupci GTX 580 ale GTX 560, mají 256-bit sběrnici a 2GB paměti a tak už jen proto není prostě možné, aby dokázali 384-bit 3GB grafikám HD 7900 skutečně konkurovat ;)

Předpokládám, že GT 680 nebo GTX 660 (ve hře jsou oba názvy) se bude výkonově pohybovat někde mezi GTX 570-580, blíže k GTX 580, jenže ta ztrácí 15% na HD 7950 a HD 7870 s 256-bit 2GB paměti bude mít výkon podobný HD 6970, to znamená asi lehce pod úrovní GTX 580 tedy podobný co KEPLER GK 104 ...
DuD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 22:52:09
avatar
V tom případě mi to dává smysl. Díky
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 21:37:29
avatar
Léčba na Skyrim?? Odinstaluj tu sračku..uleví se ti :-)
DuD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - TNX! 2012-02-02 22:50:08
avatar
Ty jo! Díky! Fakt jsi mi pomohl...
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 00:17:46
avatar
Ted vážně... podobné problémy jsem měl u své stáre 2600xt(sapphire)-prvně se mi začali objevovat artefakty,pak se restartoval ovladač..začalo to u assassin´s creed a v jiných hrách ok...jenže pak se problémy rozšiřovaly i do jiných her..nakonec sem ji vyměnil za 8800gt,která mi odešla třikrát,ale to už je jiný příběh. PS.reklamaci mi neuznali prý je karta ok!
Vlastimil91 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - nVidia 2012-02-02 03:05:06
avatar
Takže mám dobré informace
Nedávno jsem dostal informaci že nVidia nemá takovou výtěžnost jádra a na HD 7970 stačit nebude.
Takže jak nVidia říkala že čekala od HD 7900 víc tak to řekla jen tak do světa ,ale u sebe doma už vymýšlí jak by jen HD 7900 konkrétně model HD 7970 porazili a díky jejich jádru s velikostí přes 500mm to jde ztíží když nemá takovou výtěžnost.
Ale jak znám nVidii tak ta to nějak zase zakecá proč se tak stalo
Heados [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 07:05:38

Ještě že máš tak dobré informace.....
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 09:22:53

Mas nejake dobre info ohledne DX12?
pito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NV to o5 nanda AMD! 2012-02-02 07:12:39

Ja som si isty ze KEPLER porazi R7xxx!
... a ako?
no predsa nVidia si vyrobi novy vlastny becnhmark...
tot vsjo :-D
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Hmm 2012-02-02 07:24:08

Já bych se příliš neukvapoval. Nvidia už dovedla překvapit u Fermi, kde nejprve vydala nevydařené grafiky GTX 4XX, následně ale přišla nová revize jader a myslím si, že rodina GTX 5XX na tom byla výrazně lépe než konkurence u AMD.
AMD mne osobně poměrně zklamalo u HD6XXX, kdy výkonostní odstup HD5870 a HD6970 není příliš vysoký, někde není prakticky žádný. Čili Nvidie podle mne udělala při přechodu na GTX 5XX podstatně větší krok než AMD.
Ono pokud se podíváte na jednočipové grafiky, tak takové OC edice GTX 560Ti nebyly vůbec špatnou volbou. Karta byla levnější jak HD6950, v běžných hrách měla stejný výkon, stejnou spotřebu a tam kde se Radeonům tradičně nedaří, tak vítězila. Měla jednoduše univerzální výkon prakticky za všech situací a blížila se běžné GTX 570.
Čili byl bych velmi opatrný při použití slova universální u grafik. Protože je to právě AMD, kdo má s tímto problém. Je to AMD kdo trpí propady ve výkonu v určitých hrách, AMD u svých karet prezentuje obrovský výpočetní výkon, ale ten snad kromě bitcoinu nelze nikde využít. Pro běžného uživatele nabízí mnohem víc CUDA. K tomu by se daly jmenovat další věci jako stereoskopický obraz nebo akcelerovaná fyzika, které sice v podstatě nejsou důležité, ale i zde je na tom Nvidia lépe.
Ano, čipy Nvidie nejsou asi optimálně navržené, na podobný výkon musí být většinou větší. Na druhou stranu to je něco, co uživatele nemusí zajímat. Uživateli je naprosto jedno, který čip je větší a na kterém má výrobce lepší marži. Uživatele zajímá koncová užitná hodnota. A tou je pro mne Nvidia v tuto chvíli o něco lepší.
Proto mám na hraní kartu od Nvidie, i když mi v bitcoin strojích tepou 4 HD6950 a jedna HD6870.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 09:28:14

Karta byla levnější jak HD6950, v běžných hrách měla stejný výkon, stejnou spotřebu a tam kde se Radeonům tradičně nedaří, tak vítězila.

To je docela divna metoda vyberu karty. Prece potrebuju kartu ktera mi v nejnarocnejsich hrach bude stihat me rozliseni na max a tam 560 nema proti 6950 sanci. To ze ji prekona v nejake hre ktera je optimalizovana pro nvidii (tam kde se radeonum tradicne nedari ) mi muze byt ukradne protoze pokud radeon stiha v nejnarocnejsich hrach tak v tech mene narocnych bude stihat taky.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 12:36:14

Nevidím na tom nic divného. Prostě jsem měl na výběr GTX560 Ti OC 1GB 900MHz GPU nebo HD6950 1GB 870MHz GPU. Obě od Gigabyte s lepším chlazením.
Hledal jsem kartu pro WOWko, WOT a pár dalších her, které vím že dost hraju. Nebudu se orientovat podle testů v HAWX nebo World in Conflict či Batman, protože vím, že ty hry v životě hrát nebudu.
Když jsem se díval na testy, tak GTX 560Ti OC (ne obyčejná GTX 560) je na tom s výkonem v 1080p o něco lépe než HD6950, který je navíc dražší. Čili za méně peněz o něco vyšší výkon. Navíc ve hrách, kde se Radeonům nedaří je ten náskok GTX ještě o něco vyšší.
Samozřejmě nemá smysl srovnávat běžnou GTX 560 s HD6950, protože to je karta cílená protí HD6870 a tam také výkonem i cenou zapadá.
Co se týká výkonu HD6970. Je vcelku jedno, jestli je karta v umělém benchmarku výkonější v teselaci o 50% proti HD5870. Mne zajímá její herní výkon. A tam je bohužel situace taková, že HD6970 je v přibližně polovině her prakticky stejně výkoný jako HD5870. Hlavně ve hrách, které stále staví na DX9 nepředvedla nová generace proti předchozí prakticky nic. Tam kde se využili nové technologie, hlavně teselace, tam došlo k nárůstu výkonu. Bohužel to ale pořád stačí jen k tomu, aby se HD6970 pohyboval kolem GTX 570.
GTX 580 je neořezané jádro stejné specifikace jako v GTX 480, ale pracuje na vyšší frekvenci a výkon proti GTX 480 znatelně narostl, karta má lepší chlazení a i když obří spotřeba zůstala, tak po stránce hratelnosti je to již použitelná karta. A bohužel mi to přijde, že HD6970 na GTX 580 ztrácí víc než kolik ztrácel HD5870 na GTX 480. GTX 480 navíc byla taková karta "duch", kdy prakticky existovala hlavně na papíře a v pár předváděcích modelech. GTX 580 už byla běžně dostupná a z pohledu uživatele si myslím, že řada GTX 5XX nabídla uživateli dost, aby s ní mohla být Nvidia spokojená.
GTX 580 jako nejrychlejší jednočip, GTX 570 jako konkurent k HD6970, GTX 560Ti nakonec zdatně konkurovala HD6950 díky svým OC edicím, GTX 560 pak prakticky odsunula jinak úspěšnou řadu HD6870 a HD6850. Jediným problémem pro Nvidii bylo, že na stejný výkon potřebovala větší čip, takže mrňavý HD6770 měl proti sobě podstatně větší GTX 550. Uživateli to ale může být jedno. Tomu jde o výkon, cenu, spotřebu a hlučnost při hraní v klidu. Jak je velké jádro ho už pak nezajímá, protože mu k ničemu není.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 12:55:57
avatar
Tys tam nasekal ale kupu nesmyslů,nebudu je všechny opravovat ale např. 5870 byla chlapče výkonější než 480gtx,6770 má daleko menší spotřebu než 550 a je levnější a výkonem je to +- stejně...
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 13:51:18

To ze ma 5870 stejny vykon v Dx9 s 6970 je uplne jedno protoze obe karty jsou primarne DX 11 a obe jakoukoliv DX9 hru zvladnou levou zadni. 6970 ma prave vyhodu v teselaci at uz je to jakkoliv diskutabilni ficura tak v modernich hrach se pouziva. Navic ma vice pameti a ve vysokych rozlisenich s AA zapnutym nechava 5870 pekny kus za sebou. Cili je to vykonejsi karta.

Srovnavat nejakou pretaktenou 560 s referencnim modelem je nesmysl. To jako 6950 nejde pretaktovat? Navic jedinym prepnutim z ni udelam 6970 takze jakekoliv cenove srovnani s 560 je mimo. Ve vysokych rozlisenich s AA muze byt 560 pretocena jakkoliv a 6950 se nevyrovna protoze nema 2GB pameti.
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 14:26:14
avatar
pokial ja viem tak 6950 bolo treba flashnut biosom na 6970 cize pre bezneho uzivatela nie bezna operacia a co viem fungovalo to len na referencnych. Mozno saphire vydalo kartu ktora to zvladla jednym prepnutim ale ta karta mala nechutny referencny chladic. Ale to je jedno. Proste 560gtx bola o 40e lacnejsia a podavala naozaj rovnaky vykon ako hd6950. Aj ked si uz niekto odomkol 6950 na 6970 tak 560 to vedela dobehnut vysokym overclockom. V konecnom dosledku mozno odomknuta 6950 mala o nieco vyssi vykon ale toto riesenie bolo aj drahsie o 40e. Physx a lepsia podpora nvidie v niektorych hrach je dalsim sice malym bonusom.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 16:04:57

Nezlob se ale tolik bludu v jednom prispevku jsem dlouho nezazil. 560 vykonove stejna s 6950 je nesmysl ( je to jen zbozne prani) a 560 se po pretoceni vyrovnava 6970 tak to uz je vyrok hodny obra. potooczech argumenty alespon davaji urcity smysl, tvoje argumenty jsou jen cira fantazie. Videl jsi vubec nejake recenze ktere nepise obr?

A pokud nekdo je schopny si naistalovat a nakofigurovat hru tak flashnout bios je na stejne mozna i nizsi intelektualni urovni. Ja to nikdy nedelal a zvladnul jsem to bez problemu. Staci jen presne nasledovat par instrukci ktere ti nekdo naserviroval na netu.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 15:24:20
avatar
No jo berte to tak,když se přetočí 6970 tak je v mnoha hrách rychlejší než 580,ale když přetočím 580 tak 6970 uteče ještě víc..takhle se to brát nemůže.Mě se naopak série 6800 a 6900 líbily..povedené kartičky za dobré ceny...samozrejmě se povedly i karty Nvidii série 5xx
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 15:36:07

Je treba srovnavat srovnatelne. Nemuzu prirovnavat pretocenou kartu k referencni. To by pak treba 6870 pokud bude mit dostatecny taktovaci potencial porazila 580 na zakladnim taktu a nejaky blb by ji potom prezentoval jako mnohem levnejsi a presto vykonejsi nez 580 stejne jako to dela ten s 560.
Druha vec je taktovaci potencial obou karet. Takze je treba srovnavat referencni modely a potom muzeme srovnavat co na kterem jde pretocit a jaky bude vykon po pretoceni. Dulezite je porovnavat hrusky s hruskama.

Tady je treba jeden relevantni testik ktery ti da obrazek o skutecnem vykonu Odkaz
6950 je vyrovnana s 570 a 560 tezce zaostava. A myslim ze je to dokonce ta lepsi 560 ma vyssi takt jadra nez 6950.
7R7 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 17:41:59
avatar
Ale takto to vychádza len na DD, na iných zahraničných veboch je to úplne inak 560ti je o niečo slabšia ako 6950, ale všetko závisí na hrách boli hry kde aj 570 mala navrch 6970, ale priemerne platilo 560ti, 6950, 570, 6970, 580 skoro všade je medzi nimi rozdiel 5-10%
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 18:06:37

Tak proc tu nedas linky na tve zahranicni veby?
Na mych zahranicnich vebech to vychazi +/- stejne jako tady.

A znovu rikam je treba se divat na hry a rozliseni kde na tom zalezi. Davat do prumeru hry jednak optimalizovane pro nvidi a jednak v nizsich rozlisenich je nesmysl. I kdyby tam nkrasne 560 byla vykonejsi tak je mi uplne jedno ze mam 60 fps misto 65.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 19:10:32

Tak potom je nezmysel dávať do priemeru aj hry optimalizované pre AMD. To je jasné že keď vylúčiš hry optimalizované pre NV a ešte vyberieš aj správne rozlíšenia tak ti budú vychádzať lepšie AMD karty.

Podľa mňa je najlepšie urobiť si priemer na hry ktoré hrávaš a na rozlíšenie aké používaš. Potom si vieš vybrať kartu pre seba. Ale to neznamená, že tvoj výber automaticky musí byť najlepší pre všetkých.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 19:51:01

Ja nemluvim o zadnych spravnych rozlisenich. Pokud hraju v 1920x1200 a chci mit zapnute pri max detailech AA tak si proste nevyberu 560 a 6950 mi udela stejnou sluzbu jako 570 za mene penez. Pokud hraju v rozliseni mensim tak mi mozna bude 560 stacit ale nebudu tu vytrubovat blaboly o tom jak je to lepsi karta nez 6950 kdyz to neni pravda. Mozna bude nekde 560 v nizkych rozlisenich 6950 porazet ale 6950 neni primarne pro nizka rozliseni urcena a i kdyz ji tam pouzijes tak budes mit porad fps naprosto dostatecne. Pokud bych hral v nizkych rozlisenich tak si vemu testy 6950 1GB 560 a 6870 a udelam si comparison jak zvladaji v mem rozliseni narocne hry a kolik stoji a podle toho nakupuji. Ale pro me soucasne rozliseni jsou tyto tri karty nepouzitelne.
A nikomu nerikam ze muj vyber je pro nej lepsi jen uvadim na pravou miru par nesmyslu.
Jeste k tem hram na miru.
Jsou uz zname pripady kdy nvidia nejen ze optimalizuje hry pro sve karty (coz by nebyl problem dela to i AMD) ale nvidia zamerne poskozuje AMD tim ze hry jsou "optimalizovany" zpusobem ktery navic zbytecne poskozuje AMD grafiky vykonove coz uz neni optimalizace ale normalni sabotaz konkurence. nvidia musi byt uz hodne zoufala. Nemam zadne zpravy ze by AMD delala podobne svinstva.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 20:06:56

Tie svinstvá sú iba výmysle. Nastavenie teselačného faktora na vyššiu úroveň alebo naprogramovanie AA iba pre seba nie sú poškodzovanie súpera. Keby tie hry neboli na AMD spustitelné tak nepoviem ani pol slova. AMD podobné výhody aké využívala NVIDIA nemalo. Alebo sa ani neunúvalo pre svojich zákazníkov urobiť podobné služby ako NVIDIA. Teraz konečne začali niečo robiť aj oni.

Čo by si ako vydavateľ hry urobil keby si zistil, že spoločnosť s ktorou spolupracuješ zanáša schválne do kódu niečo čo poškodí polovicu trhu na ktorý mieriš? Keby takto TWIMTBP fungoval, už by bol dávno skončil.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 21:05:33

Jak mi vysvetlis proflaknutou kauzu s Crysis 2? V teto kauze vydavatel uz nemusel mit strach o prodeje protoze DX11 patch vysel davno po uvedeni a navic ta hra primarne mirila na konzole. A ta sabotaz tam byla jasna.
A tech ruznych podvodu a oblbovani zakazniku se nvidia dopoustela uz v minulosti kdy se ji treba palily grafiky atd.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 21:46:18

Takže Crytek-u nevadí, že ho NV použila na podľa teba zákerné napadnutie súpera? Prečo by to robili? Nemal by si brať osobne ak má NV v niečom navrch oproti AMD a využíva to. Ako som hovoril vyšší teselačný faktor nie je zákerný ťah. Uvidíš teraz aká bude teselácia keď už AMD bude v tejto oblasti stačiť. Odrazu už vysoký teselačný faktor vadiť nikomu nebude.

Čo sa týka Crysis 2 tak to vyzerá na to, že teselačný faktor u tých neviditeľných objektov bol dosť nízky na to aby AMD kartám nerobil problémy. Tie im robili objekty, ktoré vidno bolo. A môžem ti povedať, že v počítačovej grafike máš veľa objektov, ktoré nevidíš, ale s ktorými sa počíta (napríklad kolízie, krivky pre pohyb NPC a pod). Nikto nikdy nevysvetlil načo sa v Crysis 2 používalo to čo tam ževraj bolo navyše. Ani to kritikov nezaujímalo. Mali akurát možnosť vyrobiť kauzu a využili to.

Ostatné čo si písal sa tohto netýka. Ani nehovorím, že je NV svätá. Ale tieto kauzy sú rovnaké ako kauza AA u prvého Batmana. Stoja na tenkom ľade. NVIDIA ani AMD si v rámci svojich programov nemôžu dovoliť przniť zdrojáky nejakej hry. To by s nimi nechcel nikto spolupracovať. A nikto by si takto meno nekazil. Tu nejde iba o peniaze ale aj o reputáciu. Toto neni detské ihrisko. Keby si sa ty ako firma choval tak ako si to myslíš o NV, rýchlo by si skončil. Vývojári majú záujem s NV spolupracovať, takže nič nie je také horúce ako sa to niektorí snažia prezentovať.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 22:26:54

Takze teselovani neviditelnych objektu (tudiz zbytecne) jen abych poskodil konkurenci neni svinstvo?

Crytek's decision to deploy gratuitous amounts of tessellation in places where it doesn't make sense is frustrating, because they're essentially wasting GPU power—and they're doing so in a high-profile game that we'd hoped would be a killer showcase for the benefits of DirectX 11. Now, don't get me wrong. Crysis 2 still looks great and, in some ways at least, is still something of a showcase for both DX11 and the capabilities of today's high-end PCs. Some parts of the DX11 upgrade, such as higher-res textures and those displacement-mapped brick walls, appreciably improve the game's visuals. But the strange inefficiencies create problems. Why are largely flat surfaces, such as that Jersey barrier, subdivided into so many thousands of polygons, with no apparent visual benefit? Why does tessellated water roil constantly beneath the dry streets of the city, invisible to all?

One potential answer is developer laziness or lack of time. We already know the history here, with the delay of the DX11 upgrade and the half-baked nature of the initial PC release of this game. We've heard whispers that pressure from the game's publisher, EA, forced Crytek to release this game before the PC version was truly ready. If true, we could easily see the time and budget left to add PC-exclusive DX11 features after the fact being rather limited.

There is another possible explanation. Let's connect the dots on that one. As you may know, the two major GPU vendors tend to identify the most promising upcoming PC games and partner up with the publishers and developers of those games in various ways, including offering engineering support and striking co-marketing agreements. As a very high-profile title, Crysis 2 has gotten lots of support from Nvidia in various forms. In and of itself, such support is generally a good thing for PC gaming. In fact, we doubt the DX11 patch for this game would even exist without Nvidia's urging. We know for a fact that folks at Nvidia were disappointed about how the initial Crysis 2 release played out, just as many PC gamers were. The trouble comes when, as sometimes happens, the game developer and GPU maker conspire to add a little special sauce to a game in a way that doesn't benefit the larger PC gaming community. There is precedent for this sort of thing in the DX11 era. Both the Unigine Heaven demo and Tom Clancy's HAWX 2 cranked up the polygon counts in questionable ways that seemed to inflate the geometry processing load without providing a proportionate increase in visual quality.

Unnecessary geometric detail slows down all GPUs, of course, but it just so happens to have a much larger effect on DX11-capable AMD Radeons than it does on DX11-capable Nvidia GeForces. The Fermi architecture underlying all DX11-class GeForce GPUs dedicates more attention (and transistors) to achieving high geometry processing throughput than the competing Radeon GPU architectures. We've seen the effect quite clearly in synthetic tessellation benchmarks. Few games have shown a similar effect, simply because they don't push enough polygons to strain the Radeons' geometry processing rates. However, with all of its geometric detail, the DX11 upgraded version of Crysis 2 now manages to push that envelope. The guys at Hardware.fr found that enabling tessellation dropped the frame rates on recent Radeons by 31-38%. The competing GeForces only suffered slowdowns of 17-21%.

Radeon owners do have some recourse, thanks to the slider in newer Catalyst drivers that allows the user to cap the tessellation factor used by games. Damien advises users to choose a limit of 16 or 32, well below the peak of 64.

As a publication that reviews GPUs, we have some recourse, as well. One of our options is to cap the tessellation factor on Radeon cards in future testing. Another is simply to skip Crysis 2 and focus on testing other games. Yet another is to exclude Crysis 2 results from our overall calculation of performance for our value scatter plots, as we've done with HAWX 2 in the past. We haven't decided exactly what we'll do going forward, and we may take things on a case-by-case basis. Whatever we choose, though, we'll be sure to point folks to this little article as we present our results, so they can understand why Crysis 2 may not be the most reliable indicator of comparative GPU performance.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 08:23:31

Takze teselovani neviditelnych objektu (tudiz zbytecne) jen abych poskodil konkurenci neni svinstvo?

Takže ako povedal greg, tieto objekty mali nízky teselačný faktor, ktorý AMD kartám nerobil problémy. Zober si HAWX 2. Tam stačilo teselovať to čo je vidno a mali s tým karty od AMD problémy. Tak sa spýtaj sám seba. Načo by NVIDIA aj Crytek museli vytvárať neviditeľné objekty, aby vynikla prednosť NV GPU v teselácii? Ani v tom čo si postol a ani nikoho iného s červeným vláknom pred očami nenapadlo nad tým hlbšie porozmýšlať. Dokonca tu sami pripúšťajú, že tie objekty zrážajú z časti aj výkon kariet od NV? Takže načo by toto NV robila schválne? Osobne by som rád videl niečo od Cryteku kde by vysvetlili načo sa tie neviditeľné objekty používajú. To by malo v prvom rade každého zaujímať. A nie hneď robiť závery o napadnutí chudinky AMD z obrázkov z hry.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 09:12:04

Kdyby jsi to cetl dobre tak by jsi nasel odpovedi.
Takze to ze maji nizky teselacni faktor (nevim jestli je to pravda ale dejme tomu) porad nemeni nic na tom ze zatezuji GPU zbytecne a uplne nahodou zrovna tam kde se projevi nevyhoda AMD karet.
A na co to vytvaret ? Jak bylo receno muze to byt lenost vyvojaru, nedostatek casu nebo (cemuz ja verim dano historii nvidia) zamerne. Proc zamerne? Byla to prave nvidia bez ktere by DX11 patch ani nevzniknul takze proc toho nevyuzit pro sebe ? Myslim ze Crytek to bylo fuk sve prodeje uz meli doma a mozna doufali ze se to neprovali nebo meli jine duvody ktere se muzeme jen domyslet.
A jak sam rikas tak nvidia karty to poskodilo mnohem mene takze to nemuze byt nahoda. Nerikej mi ze nvidia by byla tak blba ze by vypustila neco co je ve hre zbytecne a co je poskodi? Samozrejme ze ne ale pokud tim ziskava konkurencni vyhodu tak mi nikdo nevymluvi ze neni tehle spiny schopna.
Navic zadny seriozni server nepouziva Crysis 2 s DX11 jako relevantni benchmark. Tenhle fakt ti sam o sobe da odpovedi ktere hledas.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 09:34:16

Takze to ze maji nizky teselacni faktor (nevim jestli je to pravda ale dejme tomu) porad nemeni nic na tom ze zatezuji GPU zbytecne

Toto je to čo nikto nevie. Nevieš načo tam tie objekty sú a načo sa používajú alebo prečo vznikli. To si každý iba domýšla. Pokiaľ nebudeme vedieť túto základnú vec, tak sa nedajú vynášať objektívne závery.

Nerikej mi ze nvidia by byla tak blba ze by vypustila neco co je ve hre zbytecne a co je poskodi?

Presne na toto narážam. Oni keby chceli poriadne zatopiť konkurencii tak nepotrebujú umelo vytvárať neviditeľné objekty. Úplne by im stačilo mať vysoký teselačný faktor tak ako v HAWX 2. Proste to nedáva zmysel.Fakt asi jediné čomu sa dá viac menej uveriť je časová tieseň kvôli ktorej to nestihli dobre odladiť. O lenivosti nemôže byť reč. Skús povedať programátorom čo tam stravili kopec času, že sú leniví. Už keď toto niekto povie tak nevie o čom hovorí. Toto zrejme nebola práca na 8 hodín denne, ale viac.

Navic zadny seriozni server nepouziva Crysis 2 s DX11 jako relevantni benchmark.

Čo je to serózny alebo objektívny server? Ako čítam po rôznych diskusiách tak je to pre každého niečo iné. V závisloti od toho čo oni sami považujú za relevantné a objektívne. Ale v skutočnosti je to čiste subjektívny názor.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 11:15:19

Lenivost v tomto pripade nespociva v nic nedelani ale v hledani zkratek at pracuji mene ale opomijeni negativnich efektu tech zkratek.

nvidia vypustila neco co je poskozuje mene nez konkurenci tim padem paradoxne vylepsuje jejich pozici proto neni blba. Hawx nehraju ale co jsem cetl tak ta teselace je tam taky nejaka podivna.

Objektivni je to co dava obema stranam stejne vyhody/nevyhody. Proto u Crysis 2 o objektivnosti nemuze byt rec a nejake subjektivni pocity nehraji roli.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 12:24:41

Tak v tom prípade vyhadzujme z testov všetky hry, ktoré si optimalizuje AMD alebo NV. Pretože tak ako to vravíš ty, optimalizácia pre jednu stranu je nevýhodná pre druhú. Pretože Crysis 2 je len jedna hra z mnohých. U každej takej hry je to nevýhoda. Tým, že eliminujeme nevýhody jednej strany ale ponecháme tie z druhej mi veľmi objektívne nepripadá. V takom prípade neplatí:

Citace:
Objektivni je to co dava obema stranam stejne vyhody/nevyhody.


A ďalej

Citace:
Lenivost v tomto pripade nespociva v nic nedelani ale v hledani zkratek at pracuji mene ale opomijeni negativnich efektu tech zkratek.


Toto vyplýva presne z časovej tiesne. Rád by som videl zdrojáky iných hier. Možno by sme sa ešte čudovali ako je Crysis 2 dobre zoptimalizovaná. Okrem toho je dnes móda všetky hry, ktoré optimalizuje NV z nejakého dôvodu vynechávať. Vždy sa okolo toho vytvorí nejaká konšpiračná teória založená len na dojmoch ľudí, ktorí nemajú ani páru o tom ako sa vyvíjajú hry a ani o technológiach, ktoré sa používajú. A vždy z toho víde nejaký "objektívny" argument prečo tú a tú hru nepoužívať.

V HAWX 2 stačilo vývojármi nastaviť teselačný faktor na úroveň, ktorá spôsobila väčšie prepady vo výkone AMD GPU. NV túto úroveň teselácie zvládala bez väčších problémov. A tu bola ešte taká sranda, že aj s tým veľkým teselačným faktrom bola hra hrateľná aj na kartách od AMD. Takže neboli nútení znižovať detaily. Akurát v testoch bol väčší odstup NV grafík od konkurencie. A preto sa hra nemohla používať. A teraz mi povedz načo by NV vyrábala a teselovala neviditeľné objekty, keď na rovnaký efekt stačilo teselovať tie viditeľné? Načo si robiť námahu s niečím takým?

EDIT: BTW prečo máme pri testoch vynechávať PhysX alebo CUDu (v pripade Just Cuase 2)? Pretože to AMD grafiky nepodporujú? Je to tak podľa teba objektívne? Načo je potom dobrá snaha NVIDIe pridávať k hrám obsah, ktorý ide iba na jej kartách. Má to byť predsa ťahák, ktorým chce NV nalákať ďalších kupujúcich. Prečo potom tieto "efekty" vypínať? Čo je objektívne na eliminácii toho čím vlastne NV konkuruje AMD? Teraz hovorím v teoretickej rovine. Nechcem tu ťahať zbytočnosť alebo iné veci okolo PhysX či CUDA. Napísal som to ako príklad.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 15:11:43

Proc by nvidia teselovala neviditelne objekty? To se me ptas po te dlouhe diskuzi? To nemuzes myslet vazne odpoved zaznela tisickrat. To ze ji nechces videt neni muj problem. Navic tu porad vytahujes veci treba o te lenivosti na ktere ti dava odpoved uz ten anglicky text.

To ze jedna nebo druha strana spolupracuje s vyvojari na hre jeste neznamena ze musi hazet klacky pod nohy konkurenci jak to dela nvidia. Ukaz mi AMD optimalizovanou hru ktera by provadela nejake svinstva nvidii. Za vsechny uvedu treba znamy Shogun 2. Takze testy muzou byt objektivni i kdyz na hre dela jedna nebo druha strana.
Treba mi rekni pro ktere karty je optimalizovane narocne Metro 2033? Ja fakt nevim a nevsim jsem si ze by nekdo protestoval. Takhle se treba pozna oobjektivni hra na testy, nikdo nic nenamita.

Jak jsem rikal o hawx se bavit nebudu nevim o co tam slo takze tezko muzu dat relevantni argumenty a nejaky hawx asi bude spis nejaka okrajovka v hernim svete.
Tak jsem se kvuli tobe podival na nejake testy hawx 2 a v max rozlisenich se zapnutym AA jsou tam fps u vyssich modelu nekde 80 a vice. Jak mi pomuze jestli budu mit 80 nebo 200 fps?

Fyzika je sice fajn ale vypada to ze se nvidia vydala spatnou cestou. Jasne ze se musi vynechavat z testu jak chces porovnavat neco co na nektere strane neni dostupne. nvidia si proste chtela vytvorit svuj pisecek jako sony se svymi standarty a spalila se, neujalo se to. Zapomeli ze pokud neni podpora siroka tak technologie umre at je sebelepsi a na to nvidia dojela. Navic kdyz jsem videl tu fyziku podle nvidie tak za to platit? Opravdu bych si to radsil vypnul protoze to co nvidia predvedla jako exklusivni fyziku pro jejich karty me akorat rusilo a kazilo mi to hru. A to mi muzes verit ze bych moc rad hry ktere se chovaji jako realita.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 14:52:17

Citace:
Proc by nvidia teselovala neviditelne objekty? To se me ptas po te dlouhe diskuzi? To nemuzes myslet vazne odpoved zaznela tisickrat. To ze ji nechces videt neni muj problem.


Pýtam sa to preto, lebo som tam niekoľkokrát napísal, že na to aby dosiahla stav aký kritizuješ to robiť nemusela. Tak načo tá práca navyše? Aký to má význam? Logicky to proste nesedí. Preto som ako príklad uviedol HAWX 2, kde neboli potrebné žiadne neviditeľné objekty, aby AMD karty nestíhali.

Ty mi povedz jednu hru, kde DX11 od AMD stálo za nejakým väčším rozdielom v grafike oproti DX9. Samozrejme, že keď tam väčší rozdiel nie je tak nikto neprotestuje. Ale akonáhle sa objaví niečo v trochu inej kvalite tak začnú remcať tí, čo si to nemôžu pustiť a potom hľadajú chyby aj tam kde nie sú. Smutné na tom je, že sa to začína stávať pravidlom.

PhysX je téma sama o sebe. Vo mne odpor neevokuje tak nemám problém ho mať zapnutý. Akože vážne v ktorej hre ťa PhysX otravoval? A otravovalo by ťa to aj vtedy keby si nevedel, že to PhsyX je? Každý máme na toto iný názor ale ešte som nepočul, že by niekoho PhysX v hre otravoval.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 17:20:17

Musela nebo nemusela je fuk. Proste to udelala a to takovym zpusobem ze to hodne poskozuje AMD a malo nvidii tim ziskava v prominentni hre velkou vyhodu a duvod je jasny, muze hlasat jak drti konkurenci i kdyz je to za cenu podvodu. Vzdyt ten DX11 patch delala hlavne nvidia tak co na tom nechapes? Verim ze to slo udelat lepe protoze 6900 rada v teselaci za nvidii uz tolik nezaostava tam je to udelano hlavne zpusobem aby to nevyhovovalo AMD.

Hawx2 AMD karty nestihaji? Vzdyt ve vysokem rozliseni ma 6900 generace pres 80 fps tak jake nestihani.

Mirror's Edge je fyzika otravna, dale jsem videl videa z nejakych her kde se proste pocitala fyzika jen proto aby tam bylo hodne prachu a castic po strelach a vybusich a vypadalo to hodne nerealne. Kdyz se to vyplo prach a castice byly daleko vice realne. Zkusim to pohledat.
Jinak physx je jen okrajovka v nekolika hrach (v mafii jsem nenasel skoro zadny rozdil pri on/off) a spise zmizi nez ze by se rozvijel. To je proste udel vsech nestandartu. nvidia na tyhle veci doplaci a dojede na to. Ono jak se u nas v CR rika kdyz chci..s proti vetru....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 20:46:33
avatar
lžeš ... ještě jednou a mažu.

Nikde na objektivních zahraničních webech nevychází v 1920/2560 se 4-8AA v DX11 hrách výrazně rozdílně od toho, co naměříme u nás - do 5% je rozdíl sestav, měřených lokací atd.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 10:13:21

Problém je v tom, že nikdo nepíše o GTX 560. Já píšu o GTX 560Ti, která vyšla v době kdy klasická GTX 560 vůbec nebyla.
Ono můžete psát a poukazovat na jakékoli recenze.
Jde o to, že mám fyzicky GTX 560Ti OC edici 900MHz GPU (Gigabyte), mám dva Radeony HD6950 OC edici 870MHz (Gigabyte) a dva Radeony HD6950 referenční (Sapphire), k tomu i HD6870 v OC edici opět od Gigabyte a jednu HD6850 referenční tuším od Sapphiru. Čili fyzicky tyto karty mám a znám jejich výkon. A na jeho základě nakonec hraju na GTX 560Ti OC.
Radeony mi nakonec běží na bitcoinu, kde spokojeně chroupají a kde nic lepšího jak Radeon neexistuje. Tady je třeba jakákoli karta od Nvidie prakticky nepoužitelná.
Ale na hraní raději zvolím GTX 560Ti v OC edici než Radeon HD6950, i pokud mám na výběr OC verzi od stejného výrobce jako tu GTX.
Ve hrách, které hraju karta Nvidie podává lepší výkon a to je pro mne podstatné. To jak dopadla v testech, ve hrách které nehraju a které mnohdy ani nikdo další nehraje, mne příliš nezajímá. Karty mám a jejich výkon díky tomu znám. Doplním jen, že ve zbytku sestavy je Core i5 2500 OC na 4,2GHz, který by měl kartám svým výkonem vyhovovat.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 14:55:50

Jednotuche, tva OC 560ti pretocena jakkoliv nikdy nemuze stacit 6950 2GB ve vysokych rozlisenich kde je uz limitace pamet. Tim padem asi hrajes na nizkych rozlisenich bez AA a vykon 560 ti staci. Ja hraju ve vysokych rozlisenich a vykon 560 je pro me nedostatecny. To je cele. Staci se podivat na me rozliseni a Metro 2033 a je mi jasne ze s 560 si proste nezahraju bez osekani detailu a AA. Zbytek her mi pojede v klidu kdyz to zvladne metro. Takze i kdyby nakrasne nekde 6950 byla porazena tak je mi to prd platne mit 560 protoze si proste nezahraju nektere hrys 560 tak jako s 6950 a tam kde by podle tebe mela 560 vitezit tak si s moji 6950 uplne v klidu zahraju.
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 13:10:36
avatar
chod sa pozriet na xbitlabs a potom nieco pis o bludoch, zboznujem takych zadubenych ludi ako si ty, aj napriek tomu by sme si mali ujasnit dve veci - vysledky a cena. To znamena ze pozeram testy len najnarocnejsich hier a to je Crysis a Metro2033. Ak sa pritrafi tak aj ine narocne hry ako Crysis2, BF3 popripade Witcher2, ale tieto hry casto nevidim v benchmarkoch. V ostatnych hrach je mi uplne jedno ktora karta vedie o par fps, ked zvysne hry zvladnu slusnejsie gpu. A ako spotrebitelovi je mi jedno, ktora hra je na ktore karty optimalizovana, mna to absolutne nezaujima, mna zaujimaju vysledky a cena, nic viac.
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 15:24:59

Odpovidam ti naposledy protoze mas naprostu hloupe argumenty. Schvalne jsem se podival na testy Metra na xbitlabs a nevsiml jsem si ze by byly nejak odlisne treba od toho co vyslo DDmu. Takze nez tu zacnes neco rikat tak si to napred over.
BF 3 neexistoval kdyz jsem kupoval kartu. Nevim pro jake karty je optimalizovany ale na moji 6950 v rozliseni 1920x1200 behal naprosto plynule zmaxovany ani jsem nemusel zapnout 6970. Witcher 2 jsem nevidel v testech jako benchmark snad na zadnem serveru ani na tvem xbitlabs kde je pouzity i neustale predhazovany hawx2. Jak jsem rikal vyse s zadnou verzi 560 si v mem rozliseni nezahraju metro jako s 6950, 560 je na to slaba.
sbohem.
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 18:10:03
avatar
tak sa pozri http://www.xbitlabs.com/articles/graphics/display/xfx-radeon-hd-6950-6970_9.html#sect1 a v metre 2033 je jasne vidiet na fullhd rozliseni, ze 560ti ma na defaulte o 1-2fps menej ako 6950, ale si vsimni ze po OC ma uz dokonca take fps ako 6970 a to nie su este takty na hranici moznosti. AMD karty nie su zle karty, nikdy som to nepovedal, len nemam rad ked chytraci pridu a tvrdia ze jedna karta je jednoznacne lepsia ako druha, pretoze ziadna karta nie je jednoznacna volba, ja len nemozem z toho, ze si reagoval na prispevok potooczehca, ktory pekne zdovodnil preco si taku kartu on kupil a ty hned na to zacnes mudrovat a prikraslovat, proste retardacia.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 18:52:29
avatar
aktální výsledky na aktuálních ovladačích? v režimu 4AA Ultra details?
Bajlando [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-04 14:11:49

Zajimave ze jim to pokazde vyjde jinak

http://www.xbitlabs.com/articles/graphics/display/radeon-hd-7970_6.html#sect6

a podle teho tveho linku a meho linku se 560 OC 1GB vyrovnava 580 3GB Do toho bych sel za tu cenu
A podle jejich testu 560 ma vice nez dvojnasobne vyssi minimum fps nez 580. Tyhle testy musi povazovat za joke i nvidia fanatik.
Chlapci zapomeli ze stare testy se daji dohledat a trochu se do tech lzi zamotali A to ty nazyvas relevantnimi testy?
Nehlede na to ze radsi nepouzili AA aby se jim ten vysneny vykon nesesypal
jfb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 09:46:00

Sorry ale to jsou nesmysly. GTX580 není nic jiného než GTX480 s nevypnutou částí čipu. Jen spolu s TSMC vyladili výrobu tak, že už to tak nepeklo. 6970 nemá o moc vyšší základní hrubý výkon než 5870, ale drasticky zvýšili výkon tam, kde 5870 zaostávala, ale 50 % zvýšení výkonu v telesaci je sakra hodně, čímž 6900 řada zlikvidovala právě jedinou výhodu nVidia karet.
Jinak GTX560 OC je dobrá karta bez debat...
Alidaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - fs 2012-02-02 08:22:58

Kolko asi zarobi AMD na tom ze doda GPU do Wii a xboxu? a budu mu vobec stacit vyrobne kapacity?
viperman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 08:28:21

AMD nevyraba gpu, tie vyraba TSMC to zalezi od nich. aj ked mozno uz GlobalFoundries bude mat pripravenu vyrobu nejaku..
Iperitas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 09:52:30
avatar
a ktovie co pojde do novej wii, dufajme ze nieco z 7000 generacie, lebo do xboxu maju ist len stare 6670.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 09:38:19
avatar
miliony GPU = stovky milionů dolarů ..... jen současných Wii s ATI čipem se prodalo 100 milionů a Xbox 360 s ATI XENOS dalších 65 milionů ...
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 08:45:02
avatar
Koukám že DD se nadře při odpovědích jinak je to zajímaví zpráva a jestli je to pravda (to fakt nevím a nemíním to řešit do prvních testů) tak NV stratí i to poslední, nevýkonější (nejžravější) jednočipovou kartu. Tož to nebude nic dobrého pro nás...AMD bude pod tlakem, aby v této situaci vyzejžovalo co nejvíce...tudíž dle mého logicky nasadí ceny tak, aby si zahojily minulá léta...
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CUDA 2012-02-02 09:12:31
avatar
Tak dlouho si tu CUDU hýčkali pro sebe, až jim nakonec zůstane na ocet...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 09:31:57

Odkiaľ si zobral takú hlúposť? CUDA sa dobre presadila a usadila v profesionálnom segmente.
karel743 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 16:07:30
avatar
A tím to taky skončilo že? Nejsem si navíc jistý, jestli si ten profesionální segment kupuje karty pro plebs... Beru to ve spotřebním segmentu jako zdražující faktor, nic víc. Jen podotýkám, že mám gtx275, aby si někdo nemyslel, čí že su to fanda...
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 09:59:43
avatar
Nevím proč stále udržují na přístrojích již skoro mrtvý PhysX
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 11:28:59

Žeby preto lebo až taký mŕtvy ako si niektorí myslíte ten engine nie je?
CCblue [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 12:53:25

Máš pravdu, mrtvý není. Jen pohřbený zaživa!
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 13:09:21

Tak za minulý rok máme 40 vyšlých alebo oznámených hier používajúcich PhysX. To je pre engine, ktorý má byť pochovaný zaživa. Koľko je to pre Bullet a Havok? Ako sa potom nazývajú tieto engine-y?
Fry [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 13:34:36
avatar
napíš mi aspoň 5 hier využívajúcich PhysX, ktoré za niečo stoja... ktoré boli vydané v r 2011
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 15:36:43

Batman - Arkham City, Bulletstorm, Dragon Age 2, Alice - Madness Return, Trine 2,... To som pozrel len tak narýchlo. Nemám na to teraz čas. A či tie hry za niečo stoja? To je subjektívne. Pre teba možno nič ale pre niekoho iného sú to zaujímavé kúsky.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 16:00:29
avatar
Batman a Trine jsou pecky... Dragon Age II není špatné jen je to takové jednotvárné,,zbytek jsem nehrál.. PS-Nevěděl jsem ,že Dragon Age II použiva PhysX....vůbec se o tom nepsalo(myslel sem,že je to "AMD" hra)
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 19:33:58

Takisto aj Dragon Age 1, oba Mass Effecty prípadne Risen. Celý zoznam nájdeš na physxinfo.com. To čo som písal je mix hier s CPU aj GPU akcelerovaným PhysXom. V DAO II je CPU@PhysX tak preto sa o tom tolko nepísalo. Vždy urobia rozruch iba hry, kde je PhysX akcelerovaný cez GPU.
Anomandaris [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 00:21:18
avatar
Za co mu dávate mínusy?? jeho příspěvek je naprosto ok!
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-03 08:30:58

To už je u niektorých notoricky za to, že sa väčšiniu snažím kontrovať v kritizovaní NVIDIe. O tento konkrétny príspevok predpokladám ani nejde.
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 18:43:40
avatar
Myslem jsem PhysX využívající jen přes GPU(Mafia2,Batman 1,2 a snad ještě něco) nikoliv CPU,na to nepotřebuju grafárnu od Nvidie,tudíž ten výkon tam dle tohodle článku nebude zapotřebí ani využit.Zatim pro mě jeden z nejlepších fyz.enginů je v Battlefield3
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 19:19:59

BF3 nebol zlý. Samozrejme dali by sa mu vytknúť veľa vecí. Mne sa nepáčilo to že je to celé založené na skriptoch a teda animáciách. Tých GPU@PhysX hier je viac. Z lepšich sú to ešte Mirrors Edge, Cryostasis alebo Sacred 2. Plus niektoré efekty v Dark Void sú zaujímavé. Mne sa páčili viac ako to čo bolo v BF3. To je ale všetko subjektívne.
tuky69 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GK 104 == 680 ? 2012-02-02 10:01:11

S výkonem grafických karet s čipem GK 104, které se na desktopu objeví snad jako první by to mělo vypadat následovně:


- hra s vynikající podporou GPU PhysX: výkon „GT 680“ soupeří s HD 7950-7970
- hra bez podpory PhysX (normální hra): výkon GT 680 nestačí ani na střední třídu HD 7870

myslel som is že GK 104 je nástupca GF 114 teda 560 a bude sa volať 660 a nie 680.....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 11:05:51
avatar
marketing mluví i o názvu 680 když nemají skutečnou GTX 680
choucas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 10:03:30
avatar
Ak ma mainstream od nvidie bojovat s high-endom od amd tak je to pre nvidiu dobre. Či nie? Ja moc nvidiu nemusím, ale čítal som tu už všeličo. Napr., že gtx 580 bude meškať po uvedení 6xxx rady a nestalo sa tak a vlastne do teraz držala prim najvýkonnejšia jednočipovka. Nvidia ide na to dobre vydá mainstream, ktorý bude výkonom ako gtx580 a bude pravdepodobne za dobrú cenu. Niekedy koncom leta vybehne s high-endom a ten už bude konkurencia pre novú generáciu od AMD. Zatial sa nvidia s high-endom až tak nemusí ponáhlať, lebo nové HD 7xxx sú síce výkonné, ale nie až tak aby od toho muchy kapali.
ljelinek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Boha, 2012-02-02 10:08:48
avatar
takze ted maji zkusebni vzorky a uz tady mame zpravy, jak jsou ty grafiky vykonne? To bych tedy chtel videt, v jakem stavu jsou drivery. Ale hlavne ze jiz mame zavery.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 11:07:07
avatar
ty výsledky dává k dispozici NV výrobcům grafik v tomhle lhát ani klamat nemůže ... ovladače jsou samozřejmě ve stejném stavu jako ty pro GCN AMD grafiky
NRX [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 10:18:01

Nerozumiem jednej veci ...
Citace:
Zatímco HD 7970 nebyla pro NVIDIA finančně ještě tak zlá zpráva, protože prodeje takto drahých grafik tvoří jednotky % trhu a zanedbatelnou část příjmu ...

Inak povedaná high-end, či AMD HD 69xx/79xx tak Nvidia GTX 57x/58x, sa predáva v nepatrnom množstve oproti mainstream ...
Citace:
V nejhorší pozici jsou hlavně výrobci grafik s čipy NVIDIA, kterým zbyla v ruce velká hromada velmi drahých GTX 570/580 grafik, které samozřejmě teď už nikdo nechce.

To ešte stále sú výrobcovia tlačený k nutnému odberu high-endu, aby dostali aj požadovaný mainstream? Nechce sa mi inak veriť, že by výrobcovia grafík dobrovolne kupovali haldy čipov o ktorých vedia, že sa proste nepredávajú v takých množstvách ... inak by tieto informácie celkom slušne odporovali zdravému úsudku, alebo princípu podnikania.

Pochybujem, že sa výrobcovia dajú zlákať marketingovými žvástami, keď v tom fachu bežia niekoľko rokov a tie čipy mávajú z "prvej ruky" ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 11:07:50
avatar
to si piš, musí koupit nějaké čipy které nechtějí, aby dostali čipy které chtějí - normální praxe.
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 12:21:25

No má to svoju logiku z pohľadu NV a AMD. Vývoj týchto čipov sa im musí zaplatiť. Inak by to nerobili.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 12:32:56
avatar
no samozřejmě
CobraGT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 11:15:21
avatar
Tak ja si počkám na testy ale osobne dúfam že nVidia to AMD natrie a ceny pôjdu krásne dole a my všetci budeme spokojný inak ak je správa že sa nVidia zameria najme na physX pravdivá tak je to pre mňa super správa physX mám rád a čím viac hier naň bude tým lepšie teda aspoň pre mňa
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 13:01:37
avatar
Moc pěkný článek, jen slovo "konzol" tam zase vystrčilo svoje ušmudlané uši .
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 13:30:03
avatar
ja nechapem jednej veci, preco by sa obrovsky potencial a vykon gpgpu nemohol vyuzit aj v hrach? je to take zlozite pre amd/nvidia vytvorit interface medzi directx a cudou resp s vyuzitim paralelizmu?
Maniwa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 13:35:12

Niekto tu úmyselne zavádza ludí, inteligente klame a vymýšla fakty a scenáre, aby ovplyvnil ludí , či už je od toho platený alebo je fanúšik, no presadzuje viac osobný názor ako reálny postoj dospelej osoby.No ja ho chápem.Keby si toto nevymýšlal sám by tomu neveril a týmto si utvrdzuje ego.Ak si myslíš že je to inak porovnaj kdekolvek s akýmkolvek webom a uznaj že to prehánaš, ak samozrejme nevyhlásiš že máš pravdu len ty...Jedna vec je hodnotit kvalitný produkt ako je HD 7000 , tak načo si ničiť meno takýmto článkom kde predom odsúdiš čokolvek čo nesúvisí s tvojim svetom.Tento web vyzerá čim dalej viac ako blog a nie obejktívny HW informer...Ked už fakt chceš utvrdiť že Nvidia je horšia ako ATI vo výrobe GPU tak aspon počkaj kým vydaju tie karty a potom ak budú zlé tak ich odpíš zo sveta ale predom si ne.er do huby. Inak nemám nič proti niektorým pekným článkom tu, len niekedy to klincuješ. Dúfam že ma nezmazneš ako za totalitného režimu kvoli tomu že som vyjadril svoj postoj a názor, proste hovorím že to tu má niake muchy
Maniwa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 13:37:47

Nakonec my uživatelia sme od vyjadrovania svojich názorov a ty by si mal byť z nás ten najobjektívnejši :-)
CobraGT [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 14:05:30
avatar
Nebiť užívateľov ochotných vyjadriť svoj názor nemal bi zmysel ani tento web/blog
sanjuro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 13:40:35
avatar
inac podla clanku nvidiu az tak netrapi 7970 pretoze spada do kategorie ktora tvori par percent trhu, co je logicke, avsak nemusi sa obavat ani 7950ky nakolko ta stoji tolko co high-end minulej generacie, cize opat sme v tej istej kategorii. Jedine stastie nvidie je preto momentalne fakt, ze 7950ka nie je este v 1,5gb verzii s cenovkou pod 400e.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 15:04:14
avatar
v polovině března dorazí HD 7950 1,5GB za 399 dolarů (9200,- vč. DPH).
Loki [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 20:23:30
avatar
Není to zase takový ten divný kompromis? Přijde mi, že přes devět tisíc je pořád dost. Když ta karta jde tak dobře taktovat, nenarazí na limit pamětí příliš rychle?
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2012-02-02 17:41:56
avatar
To je zajimave, ze u Nvidie je vzdy tolik prispevku .... milovana a zaroven nenaviděná
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCWednesday, 17 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 764x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Tuesday, 16 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 793x
Komentářů: 3
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíMonday, 15 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1497x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Friday, 12 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1337x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciThursday, 11 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1135x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Wednesday, 10 April 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1770x
Komentářů: 6