NVIDIA lhala o GTX 970 a jejích parametrech – v USA musí odškodnit majitele karet 30 dolary Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 28 červenec 2016
altV přepočtu skoro 900 korun dostane každý majitel GTX 970, který se o to přihlásí za klamání.

 

 

 

 

Jedna z nej-nepovedenějších grafických karet za poslední roky, GTX 970, která byla předražená a měla/má v mnoha hrách problémy se stabilitou FPS, načež se přišlo na to, že karta vůbec nemá parametry, které by mít měla. Tím hůře, že NVIDIA o tom věděla a vědomě nechala dlouhé měsíce všechny v omylu a hloupě to omlouvá tiskovou chybou. GTX 970 tedy definitivně nemá 256-bit sběrnici, nemá ani 4GB paměti a dokonce nemá uváděné parametry jádra 64ROPs a 2MB L2 cachce. Ve skutečnosti má grafika aktivních a využívaných jen 56 ROP v GPU s 1,75MB L2 a funguje jako 224-bit grafika s 3,5GB paměti, což má bohužel negativní vliv u některých her na stabilitu FPS, protože kartě dochází paměť i má nižší paměťový výkon.

Bohužel lhaní se v tomto případě vyplatilo. Ačkoliv GTX 970 byla vždy horší produkt a volba než konkurenční Radeon R9 290/390 grafiky, kdy R9 390 je výkonnější, lépe vybavená a byla dokonce i v průměru levnější, stejně se GTX 970 prodávala mnohem lépe a v mnoha obchodech doteď narazíte na parametry 4GB/256-bit. V USA se NVIDIA dočkala řady žalob a obvinění z klamavé reklamy. NVIDIA u soudů příliš se svými protiargumenty neuspěla a tak vše směřovalo k rozsudku proti NVIDIA. Ta se tak podle aktuálních informací pokusila se všemi dohodnout mimosoudně a podle všeho úspěšně.

V USA tak všichni majitelé GTX 970, mohou získat od firmy (na čemž se mají podílet i výrobci grafik jako ASUS, GB, EVGA atd.) 30 dolarů odškodného (zhruba 900 korun vč. DPH) a NVIDIA ještě uhradí všechny poplatky a náklady za soudní řízení a právníky v probíhajících sporech, které se touto dohodou uzavřou. Očekáváné náklady pro NVIDIA jsou tak v řádech několika milionů dolarů, což je prkotina a celkově se to firmě vyplatí. Bohužel mimo USA žádné odškodnění nečekejte, tedy pokud se na počínání NVIDIA nepodívá třeba evropská komise, což se klidně může stát, ale spíše z důvodů, že NVIDIA se v některých oblastech grafického trhu samostatných karet, blíží až monopolu a je s podivem, že třeba u mobilních PC často chybí nabídka konkurence. Každopádně kauza GTX 970 je jedním z nejkřiklavějších případů, že i opravdu špatný produkt prodávaný navíc se lživými parametry, může být na trhu mnohem úspěšnější než kvalitnější produkt konkurence. Rozdíl hledejte v marketingu, kdy zkrátka dnes nezáleží na tom, jak dobrý ten který produkt je, ale kolik dokážete přesvědčit lidí, aby si ho koupili. Prodeje nějakého produktu tak často absolutně nic nevypovídají o kvalitě ani povedenosti samotného produktu, jen o kvalitě marketingu dané společnosti a samozřejmě něco vypovídají i o samotných zákaznících.

Doufejme, že tohle byla pravdu výjimka, a že se situace nebude opakovat, ačkoliv se zdá, že v tomto případě měla lež opravdu velký úspěch a celkově se vyplatila. Pravděpodobně to mít další důsledky nebude, kromě toho že zákazníci mají extrémně krátkou paměť na podstatné věci a zároveň neměnící se dogmata, co se týká pověsti firem, tak celá věc tím, že nedospěla k nějakému soudnímu rozhodnutí, které by pravděpodobně vedlo k mnohem citelnější pokutě a nákladům na odškodnění, protože neférovým počínáním NVIDIA nebyli postiženi jen majitelé GTX 970, ale vlastně ovlivněna i významná část trhu, je tímto asi uzavřena. Zda se to nějak promítne v důvěře zákazníků a v ochotě podporovat dalšími nákupy u této firmy podobné jednání, je samozřejmě otázka ... 

Zdroj: videocardz.com

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Anonymní  2016-07-29 23:42:13

mnooo sice ano Nvidia lhala a proto jsem říkal že bych do tý karty v životě nešel, protože nemíním podporovat ojeby na zákazníky... Nicméně kupodivu se z ni stal doslova prodejní hit... (osobně nechápu ale to je jedno...). Ale Lidi si ji chválí dodnes... Řek bych ale, že jak se narazí na překročení 3,5GB tak to musí dělat psí kusy, protože ten snopel 0,5 je schopen jet jen když nejede hlavní paměť a sběrnice a naopak... Kdyby tu kartu vydali tak ja měla být čili 3,5GB a s pravdivými parametry tak bych s ní neměl vůbec problémy a zařadil bych ji mezi nejzajímavější karty minulé generace stejně jako 980Ti, Nano, 380X a protože stála proti 370tce tak ještě GTX950... (To si dělala už AMD z lidí srandu, že na sklonku 28nm použila GCN1 v podobě370tky...).
K prodejům... ostatně 380/380X byla taky lepší volbou jak GTX960 ale lidi byli tak zmasírováni, že prodeje GTX960 byly mnohen mnohem větší i když neoprávněně... Přinejmenším měly být 50/50... Protože jediné co bylo proti 380/380X byla o směšných 60W větší spotřeba...
PS: jsem rád že jsem sobě i přátelům doporučil 380X, protože blbý půlrok po tom co karta vyšla zažívá pěkný boost jak v DX12 tak nyní ve VULKAN... A to bylo řečí že ty hry budou bůh ví kdy...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 00:14:07
avatar
Takže ešte raz:
AMD Radeon R9 380X (19.11.2015) prišiel až 5 mesiacov po uvedení AMD Radeon R9 380 (18.06.2015) ako priamej konkurencie NVIDIA GeForce GTX 960 (22.01.2015) teda po 10 mesiacoch a určený bol aby vymedzil medzeru medzi GTX 960 / R9 380 vs GTX 970 čo sa jej podarilo. Žial prišla neskoro a NVIDIA nepotrebovala reagovať tzv. 960 Ti nakoľko už boli 16nm dávno otapeoutované a v podstate ani to trhovo nepotrebovali.

Samozrejme platí, že AMD Radeon R9 380X (2048 SPs / 128 TMUs) je/bol pri cca rovnakej spotrebe a vyššom výkone zaručenom s +14,29% SPs/TMUs AMD Radeon R9 380 1792 SPs / 112 TMUs už proste o level vyššie.

Naopak by ma štvalo, že niekto kúpil R9 380X viď dátum uvedenia a dostupnosti vzhľadom na súčasné 4GB/8GB RX 480 rozdiel pol roka.

Naopak ja som rád, že som pred vyše rokom kúpil 4GB GTX 960 vtedy najlacnejšiu na trhu lacnejšiu ako R9 380 (R9 380X bola o pol roka o dosť drahšia) a do budúcnoti som OK pretože aj najnovší 2016 Battlefield 1 (Odkaz) a Doom 2016 (Odkaz) sú hravo hrateľné v 1080p. Proste R9 380 a neskôr R9 380X nič pod 1080p neriešili voči 4GB GTX 960 a žrali min 60-70W viac.

PRETO TO ĽUDIA PO CELOM SVETE KUPOVALI.

A história sa bude opakovať vo forme AMD Radeon RX 480 vs NVIDIA GeForce GTX 1060 (ako aj AMD Radeon RX 480 OC vs NVIDIA GeForce GTX 1060 OC)...
Anonymní  2016-07-30 00:23:55

ono i 380tka nebyla horší jak 960tka proto jsem tam měl to lomítko... I ta 380tka byla všude uváděna jako výkonnější, byť mnozí fanatici tvrdili opak.... Ano 380X přišla později to je fakt ale přesně v čase kdy bylo pro mne výhodný změnit grafickou kartu... + kamrádi co si nechtěli počkat nebo nemohli ji prostě taky zvolili a dnes jsou vysmátí :-)
PS: mě ta 380X vyšla na 2300 ;-) chceš li 5800 když nepočítám prodej předchozí grafiky :-)
Jinak v tohle ohledu to má RX480 složitější... není vykonnější jak GTX1060 a musí se více spoléhat na nová API...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 00:45:04
avatar
Ak si aj výkonnejší v tej ktorej hre v zanedbateľnej miere, ktorá ti pri primárne zameranom rozlíšení produktu, ktoré bolo 1080p a zároveň karta spotrebuje o min 60-70W viac, nemáš HDMI 2.0 a nepodporuješ H.265/HEVC tam hľadaj neúspech a nie toto:

Citace:
K prodejům... ostatně 380/380X byla taky lepší volbou jak GTX960 ale lidi byli tak zmasírováni, že prodeje GTX960 byly mnohen mnohem větší i když neoprávněně... Přinejmenším měly být 50/50... Protože jediné co bylo proti 380/380X byla o směšných 60W větší spotřeba...
Anonymní  2016-07-30 01:25:33

:-) v průměru a to i na EHW u Mirka Jahody byla ta karta uváděna jako výkonnější byť mírně stejně jako je nyní mírně výkonnější 1060... Je rozdíl 60W u karet co žerou 300W+ a je rozdíl u karet do 175W... jak v teple tak ve vyúčtování a celkově provozních vlastnostech... Jinak 60W abys poznal tak to bys musel být buď sílený pařam a mebo miner... obě karty měly plusy a mínusy... a teď je tu přesně to co jsem napsal a díky,žes mě citoval... "Přinejmenším měly být 50/50" je myšleno prodeje jak je tam napsané... Takže nechápu co tu řešíš...
PS: mimo jiné 380tka zažívá boost a nárůsty výkonu... co zažívá 960tka???
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 11:18:45
avatar
No od počiatku som tam riešil tvoju vsuvku /380X preto som sa aj ozval a zrekapitoval potom ako to bolo a je s 380-tkou čo by priamou konkurenciou 960-tky, pričom som vymenoval ako spotrebitelia rozmýšľajú a keď to spotrebitelia, ktorí kupovali nevedia pochopiť a "rozčuľujú" sa nad tým nieje to predsa problém tých ostatných.

960-tka zažíva presne to na čo bola konštruovaná, tak ako 380-tka so 60-70W menšou spotrebou v spektre rozlíšenia 1080p kde ako som uviedol vyššie je výkon OK aj na nové hry a zároveň majú ich majitelia stále k dispozícii konektivitu okrem DP aj HDMI 2.0 a samozrejme podporu H.265/HEVC.

Ak to subsumujem na tému 970-tky, ktoré praktiky sa mi tiež nepáčili a bol to odrb, ktorý by mal mať omnoho väčšie konzekvencie aby sa nič také už neopakovalo - tak paradoxne odškodnení tými 30,-timi dolármi sú majitelia GTX970 plošne bez rozdielu či im to vadilo alebo nevadilo a všetkým oprávneným krikľúňom druhého tábora zostali len ...
Anonymní  2016-07-30 14:12:18

já kodek ani HDMI2.0 neřeši věříš? a vetšina lidí ani neví o čem tu nyní píšem... To se můžeme pobavit tak leda my tady ale ostatní o tom vědí prd tak 90% kupujících 100%
Mno těch 30 dolarů byla až prohra Nvidie sama od Sebe by nikdy nic takového neudělala... (nehlo se v tý společnosti svědomí...) naplatí to pro všechny... mám dojem, že toto platí jen pro USA a to tu ještě naní napsáno za jakých podmínek máš na to nárok...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 15:39:06
avatar
KOCHRENe, ale veď nejde o nás, keď to komentujeme tak to berieme predsa v globále. Ja viem, že ty si kúpil veľmi dobre "akciovo" svoju R9 380X z toho pohľadu to bol best deal.

Jojo tých 30 doláčov bude zrejme USA only v podstate ako diesel gate nemenovanej automobilky a odškodné pre zákazníkov v USA...
Anonymní  2016-07-30 15:58:57

Víš férovější by bylo kydyby se Nvidia omluvila a poslala aspoň lidem nějakou tu hru nebo hry z těch co podporuje a dává ke kartám... myslím si, že by na tom i marketingově získali a lidi by byli rádi... Takhle to je ve stylu jo my jsme lidme lhali, ale teklo nám do bot jen v USA tak vy co jste drželi hubu máte smůlu... :-(
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 16:07:23
avatar
Čo ti mám na to odpísať ako jasne, že máš pravdu, ale s tým ja čo by majitel 4GB GTX 960 nič nespravím a ty ako majiteľ R9 380X tiež nie. Ono všetko sa raz každému vráti. Akou medicínou bojujú tak takú časom okúsia, ale potom nech si nesťažujú.
Anonymní  2016-07-30 16:17:41

jj :-)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 14:25:14
avatar
Zajímavé jaký máš na to pohled. Já mám R9 380 a za 960ku bych to nevyměnil. 380ka je výkonnější, čím novější hra, tím je odstup od 960 větší. TDP karty používám -20% v Radeon settings, protože pak mám v mém mini ItX daleko lepší teploty, spotřeba logicky klesá též, nevím kolik, mohu změřit zásuvkovým wattmetrem. H265 mě nezajímá, 4K obsah přehraju i svým 35W i7. HDMI 2.0 je k ničemu. Telku mám jen full HD a neexistuje monitor s HDMI 2.0, který by zároveň neměl DP. Ale ať si každý používá co chce, já jen bych neměl to ego vynášet o 960/380 takové závěry. stejně čekám na 14/16nm krátkou kartu s HBM pamětmi na 4K. Nvidia na mini ITX zvysoka kálí a žádnou takovou kartu ani nechystá, už proto by ti měla být nesympatická.
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 16:00:44
avatar
OK ta ty nie a ani KOCHREN nie a zrejme ani veľká časť fandu DDWourdu - však to je v poriadku.
Paradoxom toho celého však je, že práve táto skupina najviac kafrá do Nás 960-tkárov (to právo Vám nikderak neberiem povedať voj názor aby bolo jasno) potom však treba vidieť aj tú druhú skupinu ako sa na to pozerá. Lebo ľahko je niečo "šlechnúť" do éteru.
Ok ak Vás, pri 380X-kroch pred pol rokom a pri 380-tároch pred min rokom nezaujímala nižšia spotreba, HDMI 2.0 a podpora H.265/HEVC tak čo je na tom ťažké pochopiť (akceptovať), že tu je/bola masa ľudí, ktorí kladú dôraz na niečo naviac pri dostatočnom výkone v 1080p.

Čo sa týka subjektívneho nákupu nás tak kartu s 2GB GDDR5 by som nekúpil ani R9 380 a ani GTX 960, hlavne, že si spokojný pri hrách, u ktoré žerú viac ako 2GB... (hold asi keď si vyberal ty nebola 4GB Sapphire Radeon R9 380 4G D5 ITX Compact /Odkaz/)

A pozor na generalizovanie tipu "380ka je výkonnější, čím novější hra, tím je odstup od 960 větší" nakoľko to nie je pravda!

A to máš odkiaľ, že nV na Mini-ITX zvysoka kašle?
Anonymní  2016-07-30 16:10:02

Souhlas 2Gb je málo a kamarádi co maj 960/2GB už narážej na potíže s nedostatkem paměti. Na stejný problém samo narazí majitelé 380/2GB... Právě na základě kámošů co začali řešit že jim něco nechce jet jsem se podíval na spotřebu v mnoha hrách a ono je to až nepříjemně často kolem 3 a nad 3GB... Proto vidím jako problémovou i 1060 s 3GB paměti...

Já tu přeci nechtěl říct a ani jsem nic takovýho nepsal, že 960tka měla být propadák, ale že správně měly být prodeje 50/50 každá karta měla něco navíc a naopak... Ale že se Nvidii díky Marketingu a masáži lidí povedlo prodat mnohem víc 960tek...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 17:29:59
avatar
Proti 960 nic nemám, tvou volbu chápu, tebe respektuji, navíc jsi člověk, který si svou volbu dokáže vysvětlit (narozdíl od ostatních).
Jinak máš pravdu, o Vánocích 2015 ještě mini ITX R9 380 se 4Gb nebyla. Ta GPU paměť je ale přeceňovaná. 2Gb nepociťuji jako problém, několik webů dělalo měření a hodně pomáhá win10 správce paměti, na win7/8.1 by to problém byl. Krásný příklad je pak 4Gb Nano/Fury, které podává dobré výkony i ve 4K. To vysvětlíte jak? Kdyby byla paměť takový problém jaký se z něj dělá, muselo by Fury ve 4K padat na polovinu svých teoretických fps, to se ale neděje. Na mé R9 380 mě spíš vadí vyšší TDP, to řeším nastavením na -20%, takže karta rázem ztratí kolem 35W a díky tomu uchladím 35W CPU zcela pasivně a mohl jsem odstranit ventilátor z CPU úplně. Výkon přitom padá od vůbec, po 10%, takže jsem poměr výkon/watt vylepšil. Na mé 1920x1200 mi to stačí.

Nv na mini ITX kašle. Minulou generaci vydala AMD referenční Nano, Nvidia nic. Tuto generaci se jistě chystá Nano2. A nvidia? Opět nic, gtx 1070/1080 jsou venku a žádná referenční krátká výkonná karta. ITX zachraňuje pouze gigabyte se svou nereferenční GTX 1070. Ta má bohužel napájecí konektor z boku, takže ji neosadím a na 4K nemá dostatek výkonu -> nezbývá než čekat na Nano2
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-31 15:07:28
avatar
Ale veď 169 cm GIGABYTE NVIDIA GeForce GTX 1070 Mini ITX OC 8GB GDDR5 s výkonom GTX 980 Ti je riadny posun vpred oproti predchádzajúcej generácii Mini-ITX od NVIDIA v podobe GTX 970 OC posun aj voči R9 Nano. V podstate prvá karta s koncepciou 8GB GDDR5 teda okolo GPU čipu na 169 cm a to je tiež posun pred.
Dúfam, že sa pridajú aj iní výrobcovia s ITX verziami.
Ja referencie nepodporujem R9 Nano bolo výnimkou potvrdzujúcou pravidlo, ale sám vieš, že ich bolo málo čomu spočiatku zodpovedala aj cena (oprávnene) lebo to bol skvosť!
Osobne ma však zaujímajú ITX verzie na báze GTX 1060 / RX 480.
Uxmal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 01:15:13
avatar
Drvivá väčšina ľudí ani nevie čo to h.265 je, a teda asi tak aj podporu od karty vyžadujú. Filmy tak či tak pozerajú na TV.

A dnes keď sa človek zahrá nejaké 2-3 hodiny denne tak mu môže byť nejakých +60W u prdele.

Kochren to napísal správne, nvidia len úspešne využila svoju marketingovú silu.
Anonymní  2016-07-30 01:27:03

jestli má někdo čas hrát 2-3hodiny denně tak se má :-) Já ho nemám :-)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 09:56:53
avatar
U R9 380X bylo dokázáno, že při stažení výkonu na úroveň 960 byl rozdíl spotřeb minimální. Jinak ano, 380X má TDP 190W a 960 cca 120W. Ale 380X je o cca 10-15% výkonnější.
Jinak co se týče HEVC/H.256: R9 380(X) tedy čip Antigua (i R9 285 čip Tonga) tento kodek umí, ale jak jsem se dočetl tak jen přehrávat a jen na určitém softu.

Fakt je, že si teď s 380X trošku drbu hlavu, protože nové grafiky jsou o dost výkonnější a to min.při stejné spotřebě. Ale což, s kartou nejakou dobu při fullhd vydržím, stejně jí brzdí CPU. Navíc jak píše Kochren, AMD grafiky časem vždy více získávaly, než grafiky nVidia. Kor pod novými API. Jen doufám, že je vývojáři začnou hodně rychle a hojně používat.
Anonymní  2016-07-30 10:26:11

přiznávám že jsem nějaký kodek neřešil :-) mám to v herním PC čili karta je využívána pro hraní her :-) Pokud bych stavěl malinké HTPC pak bych toto řešil... Ale pak bych taky řešil zda to neumí integrované karty a karty malinkaté bez přídavného napájení a pod...
Já jsem s 380X spokojený ta karta opravdu přišla přesně v čas kdy to pro mě bylo výhodné a pak vše mi jede nemám potíže s výkonem. A to ani v DX11... Kartu budu řešit až budu narážet na nedostatek výkonu... no a nebo až se zas naskytne výhodná situace... (jako ve hře DOOM mám 90FPS takže pohodka)
V souboji 960 vs 380/380X došlo přesně k tomu co jsem říkal pokud někdo mění katru co rok, tak je 960tka super volbou, ale na delší období už ne... No a je to tu :-)
960tka měla lepší prodeje jen kvůlii masáži lidí a logu Nvidia...
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 15:51:33
avatar
Sorry tu som už nechcel reagovať (dvoják)
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-31 09:30:53
avatar
380 je vykonejsi cim je starsi a v porovnani s 960 je ten rozdil pomerne znatelny v case, podobne to bude i u 480 vs 1060. Historicky nvidia grafiky zastaravaji proste rychleji nez AMD.
Uvadet benchmark DOOMu pod OGL, kdyz je venku Vulkan je dost hloupe, kdo z majitelu AMD grafik to bude asi hrat pod OGL?
Tralalák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-31 13:36:26
avatar
Prvá trhlina z môjho pohľadu je v historickej argumentácii pretože NVIDIA GeForce GTX 960 (22.01.2015) je staršia, nakoľko AMD Radeon R9 380 (18.06.2015) prišiel až po 5 mesiacoch ako priama konkurencia 960-tky a rozdiel medzi vydaním RX 480 a GTX 1060 v rámci uhorkovej sezóny (prázdniny, dovolenky) je 20 dní...
Druhá je v tom ako som uviedol vyššie, nedá sa generalizovať na všetky nové hry kde je 380-tka výkonnejšia ako 960-tka a len veľmi málo je takých, kde je ten rozdiel väčší ako tomu bolo v hrách pri uvedení 380-tky teda pred cca rokom.
trnkaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 09:23:19

GTX 970 byla tak oblíbená proto, že ve hrách nabízela výkon R9 290X bez jejích problémů (levnější modely 290X měly často problémy s teplotama a OC u těch levnějších modelů už moc nešlo právě kvůli chlazení) a naopak téměř všechny GTX 970 šly OC někam na 1500 MHz a i pak měly nízké teploty v zátěži - se svojí MSI jsem při 1562 MHz na jádře měl teploty do 70°C v Furmarku.

Navíc GTX 970 v těch lepších edicích (např. MSI Gaming) stála 10 000 Kč, R9 290X v té době stála 12 000 Kč, takže nebyl ani důvod se mezi těma dvouma kartama rozmýšlet - na fullHD to byla jasná volba.

Navíc GTX 970 byly první karty, kde se při nízkých teplotách zastavovaly větráky, takže v klidu ty karty nebyly vůbec slyšet.

A co se týče 3,5 GB problému, tak sice to byl z NV strany fail, ale reálně ve hrách jsem na to nikdy nikde nenarazil ani s 2560x1440 monitorem, jednom jednou - u Assasin's Creed Unity na Ultra s 2xMSAA jsem měl 35fps a s 4xMSAA to spadlo na 20fps, což přisuzuju těm 3,5 GB VRAM.
Anonymní  2016-07-30 10:16:06

290X se opravdu tolik nevyvedly ono lepší alternativou se pak stala 390tka. Je pravda, že většina lidí o tom podvodu ani nevěděla... Tu nebyl jen podvod s pamětí i ostatní údaje byly uvedeny špatně. Říkám vydat ji tak jak měli jako ofiko 3,5 tak ta karta nemá potíže s 0,5 snoplem a 3,5GB dostačuje na mnoho her + jak píšeš její výkon a provozní vlastnosti byly suprovní a až 390tka byla konkurentem... ta ale přišla mnohem později.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-31 09:40:39
avatar
Nereferencni verze 290X meli teploty obecne dobre, moje MSI gaming ma teploty pod 80 C v zatezi, coz neni samozrejme zazrak, ale u nejaky 275W grafiky je to pomerne dobry vysledek.
Reference byli samozrejme hlucne a ono i kdyz se narazilo na horsi kus kremiku, tak to mohlo delat neplechu, ale tam bych radil proste vymenu.
AMD se z toho kazdopadne u dalsi generace poucila a Fiji a Polaris maji chlazeni mozna az moc naddimenzovane a nic takoveho tam rozhodne nehrozi ani v referenci. A bonus je, ze za to nemusime priplacet 100USD. Vubec FE muze byt pro nvidia velky problem a muze drzet ceny vysoko hodne dlouho, ale to je jiny problem.
Era Hawaii je kazdopadne historie, Grenada uz tyhle problemy nemela, prestoze TDP nijak vyrazne nesnizila. Nicmene i to je historie, dnes tu mame Polaris. A mimochodem podivejte se na vykon 970 vs 390 dnes.
Jake [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Je cudne ze to nikto nenafukuj 2016-07-30 10:08:23
avatar
Vcera som to cital na nemeckom webe.
Je cudne ze to nikto nenafukuje ako fiktivny problem spotreby RX 480ky.

Tie ceske Nvidia fan ci dokonca jedna doslova AMD hate stranka o tom urcite pisat 3x do dna (ako o odbere RX 480ky z PCIE slotu) nebudu!
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 10:23:09
avatar
Nejnepovedenejši? ja som ju kúpil za 340 rok aj nejake drobné dozadu a nestažoval som sa všetko išlo nadmieru dobre na ultra vo fullhd tam zotrela AMD jak stierač muchu z čelného skla ...mám menšiu skrinku a dostal som sa ku gtx 970 mini amd malo jedinú podobnú kartu fury nano čo bol predražený prímotop ktorý by si bez vody ani neškrtol takže áno 970 trhala predajné rekordy oprávnene
Zed001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 13:10:05

Citace:
Nejnepovedenejši? ja som ju kúpil za 340 rok aj nejake drobné dozadu a nestažoval som sa všetko išlo nadmieru dobre na ultra vo fullhd tam zotrela AMD jak stierač muchu z čelného skla ...mám menšiu skrinku a dostal som sa ku gtx 970 mini amd malo jedinú podobnú kartu fury nano čo bol predražený prímotop ktorý by si bez vody ani neškrtol takže áno 970 trhala predajné rekordy oprávnene


Tak nano je ticha karta a neni to primotop. Naopak. A oproti GTX 970 je sice drazzsi ale taky o dost vykonejsi ve vsech ohledech.
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-31 00:44:49
avatar
na tu cenu by mala byť 2x tak výkonna čo zdaleka nieje takže je to dosť nevýhodný kauf
Anonymní  2016-07-30 14:16:17

NANO přímotop? se 175W??? ale kuš...
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 15:39:16
avatar
nech ho bejt pro Nvidioty byl primotom i R9 380 STRIX s teplotama kolem 70°C Proste tihle lidi sou totalne vymyty tou reklamni masazi nvidie.. Slabsi kusy tomu proste podlehnou
Anonymní  2016-07-30 16:21:27

Nano a 980Ti se mi z minulé generace nejvíce líbily :-)
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-31 00:39:47
avatar
ty si vymytý červenou ja som objektívny a preto si vždy kúpim lepší kus ...mne je jedno že je amd na pokraji bankrotu vôbec ma nezaujíma či tu zajtra bude alebo nie a preto ho nepodporím z princípu ako ty, jalav a vám podobné vygumované hlavy ...kupujem lepší kus a bohužial pre amd v súboji s gtx 900, tak zatial všetko nasvedčuje tomu že aj s gtx 1000 prehrá na celej čiare ...nezaujímajú ma asynchrónne shadery ktorých prínos je prinajmenšom diskutabilný , zaujíma ma fakt že toho podporuje daleko viac v dx12 práve nvidia (raytracing, tiene) a všetko čo vidno, AS sa ti prejavia jedine ked sa paralelne počítajú výpočty a grafika na gpu , navyše všetko nasvedčuje tomu že ich gtx 1000 vie ...ale kupuj si červenú a buď červený ja tým neutrpím narozdiel od teba ...akurát sa ti budem smiať

Tu máš ten tvoj performance per dollar dopadla katastrofálne

Odkaz
Anonymní  2016-07-31 20:53:00

Ale prosím Tě Ty jsi objektivní? :-D napsat o kartě s TDP 175W že je přímotop je fakt objektivita jak noha :-D Nebo spíš jak hovno :-/ Jestli Ty bys měl radost z toho, že by AMD zmizelo tak já ne... Krásná ukázka 1060 tam se najednou Nvidia snaží cenově tam kde nemusí cenu klidně napálí jak jen může... Takže jo máš pravdu hurá k monopolu... To je taky velmi objektivní tvrzení jen co je pravda... Jinak zatím se ukazuje že DX12 a i VULKAN přináší výhodu AMD... takže se směj třeba i sám sobě...
Ano RX480 má horší pozici jak měla R9 380/380X, ale přesto takový vymytý mozky jako jsi Ty úmyslně ignorovali a lhali o 380tkách... uběhl půlrok/rok no víš smějí se ti co si ty 380tky koupili až se za břicho popadaj... RX480 musí spoléhat jen na nová API v DX11 opravdu jemně ztrácí...
foxXx [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-31 20:33:42
avatar
V dx11 stráca tak ze si bude musieť počkať na 1050 aby mala konkurenta v dx12 stráca mierne rxko sklamanie a vulkan v Doom-ovi je pre nvidiu beta ty "objektívny" fanboy ...175 mala akurat tak na papieri Skorej 200 v reale 380x je akože k čomu? 960-tke ? To bolo mimo môj rozhľad na tu dobu to boli oboje slabé karty ...
Anonymní  2016-07-31 21:02:31

prosim Te podivej se prvni na testy Odkaz než tu začneš plácat koniny... je to stejná situace jako u 960vs380 ale role se obrátily... jen s tím rozdílem, že 480rka bude mít + n vovém API stejně jako 380tka...
Dle Tvý stupidity byl přímotop i GTX970, 980... Fakt mnohdy uvažuji čím někteří lidé přemýšlejí...
Vidíš a já nejsem ochotný dávat víc jak cca 6000 za grafiku zbytek považuji za zbytečně vyhozené prachy... A ne nejsem socka klidně si koupím několik 1080, ale proč bych to dělal... Už jsem si pěkně všimnul kolik let mívaj lidi jako jsi Ty cca 13-20... vzor ta parta na CZC... Jen s některými je rozumná řeč... Jak budeš starší tak Ti hlava vychladne... to chce klid a čas...
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-30 14:28:54
avatar
Musíš být imbecil. Nano jednu dobu stála 11 800,- korun s DPH, byla levnější o několik tisíc než 980ka a je stále výkonnější, v doomu a vulkánu je např. stejně rychlá jako 980Ti která ve stejné době stála 19 tisíc.
Adamer64 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-01 13:25:38

Trosku si pozabudol, ze v "tej" dobe nebol ani Doom, ani Vulkan.
Marthy5 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-31 19:08:05

Tak ta dezinformace byl velký fail pro nvidiu,o tom žádná.Jsem zvědavý jestli s toho vyvodily nějaké důsledky,jestli třeba nějak potrestali zodpovědné osoby.Čekal bych i nějakou omluvu lidem kteří si ji koupili v době kdy se ještě nevědělo jak je na tom ta karta s pamětí.
Nicméně přes to její prodejní úspěchy nejsou náhodné,sám ji mám chvíli v kompu a kdybych ji měl ohodnotit jedním slovem,tak-výborná.
Mám full hd rozlišení a jsem s ní naprosto spokojen.Původně jsem si ji koupil jako přechodnou,a až se ustálí ceny nových rx480 nebo gtx1060 tak že ji prodám a koupím si novou,ale čím déle tu gtx970 mám tím víc přemýšlím že si ji nechám.
Co se týká té paměti sám jsem na to byl zvědavý,ale dosud jsem se u žádné hry nedostal přes 2.5GB,takže myslím že se ve full hd nedostatku paměti ještě nějakou dobu bát nemusím.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Unreal Engine verze 5.5 se představuje – nový systém nasvícení
Unreal Engine verze 5.5 se představuje – nový systém nasvíceníÚterý, 01 říjen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 723x
Komentářů: 0
2. série The Last of Us se představuje – tvůrci tančí kolem kontroverzí
2. série The Last of Us se představuje – tvůrci tančí kolem kontroverzíPátek, 27 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 799x
Komentářů: 1
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!
Nejočekávanější herní REMASTER - Horizon Zero Dawn brzy!Čtvrtek, 26 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1538x
Komentářů: 2
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!
Celý systém mobilních telefonů má zásadní bezpečnostní problém!Středa, 25 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1599x
Komentářů: 2
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?
Dragon Age: The Veilguard – recenzenti jej chválí, fandy originálu zklame?Pondělí, 23 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1500x
Komentářů: 0
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?
V tichosti na PC vyšlo God of War: Ragnarök – jak se port povedl?Čtvrtek, 19 září 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1745x
Komentářů: 6