Překvapení! NVIDIA ohlásila nový TITAN X PASCAL – 16nm high end o 30% nad GTX 1080 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 22 červenec 2016
altTak tohle bylo rychlé, NVIDIA asi ví něco, co ostatní nevíme. Už za 2 týdny dorazí její high end.

 

 

 

 

Příjemné překvapení (tedy pokud jste si už náhodou nekoupili některou z předražených GTX 1080)! Na skutečný high end nové generace nebudeme muset čekat dlouho. Na druhou stranu se potvrdily spekulace o čtvrtém PASCAL GPU a to nově vklíněného mezi menší GP104 na GTX 1070/1080 a GP100 na „TESLA P100“. GPU nese název GP102 a nemá tedy fakticky předchůdce, ačkoliv za něho můžeme fakticky považovat 28nm GTX 980Ti/TITAN X s podobnou konstrukcí. Nejedná se tedy o řešení s HBM2, což ale asi nepřekvapí, zejména, když je ohlášen k vydání už nyní. NVIDIA zkrátka šla cestou nejmenšího odporu a karta má klasickou konstrukci s využitím GDDRX pamětí. Překvapením je i jméno, kdy se karta opět jmenuje TITAN X (16nm PASCAL), což je novinka, když nese úplně jiný čipy než GTX TITAN X (28nm MAXWELL) – no nevím jestli je to úplně ideální. Snad jen to GTX, které v názvu nové karty chybí. Takže upozorňuji, že karta se jmenuje "NVIDIA TITAN X" ne "GTX TITAN X" ;).

  • NVIDIA TITAN X (PASCAL)

Nová high end karta má tedy nové velké grafické jádro GP102, které má 12 miliard tranzistorů. Velikost jádra tedy bude pravděpodobně kolem 520mm2. Pro srovnání, „mainstreamové“ ;) GP104 na GTX 1080 má jen 7,2 miliardy tranzistorů a 314mm2. Novinka má 3584 výpočetních jednotek (2560u GTX 1080), 384-bit sběrnici a 12(!)GB GDDR5X pamětí.

Takty jsou stanoveny na 1417MHz pro základ, 1530MHz pro boost (karta tedy poběží až na 1,64GHz). Takty 12GB paměti jsou 10GHz. Pokud půjde taktovat někam k 2GHz na GPU, mohlo by to být hodně zajímavé. TDP karty je obligátních 250W. Výpočetní výkon je 11TFLOPS , tedy o 22% více než má GTX 1080 s 9TFLOPS. Čímž se tedy dostáváme k výkonu karty.

NVIDIA tvrdí, že nový TITAN X je o 60% výkonnější než starý TITAN X. Protože víme že GTX 1080 je zhruba o 30-35% výkonnější tak to logicky znamená, že nový TITAN X má zhruba o 25-30% vyšší výkon. To asi není tolik, kolik někteří čekali, ale připomínám, je to menší jádro než větší GP100. Pořád je to hodně výkonu navíc, konečně karta, která má šanci utáhnout 4K rozlišení se vším všudy. Bohužel tady dobré zprávy zatím končí.

První špatnou zprávou je cena karty. Ta je stanovena na astronomických 1200 dolarů! To je nový rekord pro jednojádrovou herní grafickou kartu. V Česku by tak karta měla stát nejméně 36 tisíc korun vč. DPH! Zda to bude stačit na 1500 dolarový Radeon PRO DUO, který je nejvýkonnější grafikou zhruba právě o 30%+ výkonnější než GTX 1080, to se uvidí. Rozhodně bude výkonnější tam, kde CF nezafunguje, protože zase se dostáváme k tomu 1 jádro vs 2 jádra. NVIDIA každopádně usiluje o to, mít po dlouhé době opravdu nejvýkonnější grafickou kartu na trhu, což je pozice která už je dlouhá léta okupována duálními modely AMD a NVIDIA k nim nebyla schopna najít konkurenta.

Další špatnou zprávou je, že netušíme, zda se objeví nereferenční edice! Tedy karty s jiným chladičem než ten referenční s vyššími takty apod. Pokud by to bylo jako minule, tak pro výrobce platil striktní zákaz úprav. Někteří našli odvahu a nabídli GTX TITAN X tak, že na něj osadili vlastní chlazení a v balení byl i ten původní chladič :). Nevíme také, zda se chystá GTX 1080Ti. Prý 100% ano, ale až později. NVIDA v současné době nemá žádný důvod, proč ho vydávat (konkurovala by zase jen sama sobě), kdy samozřejmě nabídne podobný výkon, ale o pár set dolarů levněji. Jeho cena tak bude odpovídat ceně konkurence (což budou VEGA modely AMD).

Závěr

Je trochu otázkou, proč NVIDIA tak nahonem vydává nový high end, v podstatě jen pár týdnů po GTX 1080, která byla a je notně předražená a NVIDIA na ní vydělává jak vzteklá. Že by NVIDIA věděla něco, co zatím nevíme? Tedy nový Radeon RX 490 by byl až tak dobrý a tak blízko? Upřímně říkám, nevím, můžeme jen spekulovat.   

Každopádně, NVIDIA TITAN X se objeví v prodeji už příští měsíc (uvedena bude 2.8.2016) a to prodávat se má přímo přes NVIDIA stránky a také jako součástí OEM sestav. Pokud věci půjdou dobře, budeme mít později kartu na recenzi právě jako součástí některé ze sestav našich partnerů. Samostatně se tahle grafika do testů v ČR nedostane ani od NV ani od výrobců grafik, protože jsme velmi malý trh. Tohle (grafika za 1200 dolarů) už je vyloženě prodeji několik desítek kusová záležitost u nás, takže máme jinak smůlu.

Jak rychle přijde GTX 1080Ti teď záleží tedy na AMD s její VEGA RX 490. Každopádně ty ceny NVIDIA grafik začínají být „trochu“ přehnané, ale zase dost dobrá připomínka faktu, jak nutně potřebujeme konkurenční prostředí na trhu s GPU. Čím více bude mít NVIDIA podílu na trhu a čím méně bude AMD ochotno konkurovat nějakým marketingem, tím ty ceny budou horší. Už nyní se mainstream GTX 1060 od NVIDIA prodává za téměř 8-10 tisíc, performance segment je na 15-20 tisících a high end na skoro 40 tisících. Si představte, kdyby nebyla žádná RX 480 prostě žádné AMD modely. Začíná jít do tuhého a bylo by opravdu dobré, kdyby se AMD trochu zvedlo. Samozřejmě uvedením TITAN X se mnoho nezmění, NVIDIA kanibalizuje v současnosti maximálně sama sebe a místo dvou GTX 1080 si někteří koupí TITAN X. Ale to se bavíme o opravdu 1-2% trhu, takže nic zásadního z hlediska podílů na trhu. Klíčový je hlavně segment pod 300 dolarů, tedy RX 480/470/460 a GTX 1060/1050, které tvoří 85% prodejů grafik. Nicméně skutečných high end nové generace je tady a je na čase … bohužel se obávám, že ani NVIDIA TITAN X neuživí 3x 4K monitory v Eyefinity/Surround, takže je to pořád málo :/. Tak doufejme, že dorazí něco výkonnějšího brzy ;). 

 


 

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CENOTVORBA 2016-07-22 12:09:33
avatar
Napsal jsi:
Citace:
...GTX 1080, která byla a je notně předražená a NVIDIA na ní vydělává jak vzteklá.

Pokud na kartě "NVIDIA vydělává jako vzteklá", tak karta není předražená, ale naopak - z pohledu výrobce byla zvolena optimální cena.

Být akcionářem, pošlu děkovný dopis cenotvůrcům :-)
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 12:11:49
avatar
to přesně říkám už dlouho +1
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 12:21:27
avatar
Kdyby najednou potraviny stály všude 2x tolik než by měly, lidem by taky nezbylo nic jinýho, než je kupovat ... každý normální člověk snad vidí, jak jsou ty grafárny předražený a to že je to samozřejmě pro akcionáře výhodný neznamená, že předražený nejsou. Jsou a to sakra kurevsky.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 12:30:40
avatar
myslí že srovnávat gk s potravou není úplně ok, navíc i potraviny jsou některé drahé a přesto se prodávají po tunách (např. lanýže). Pokud by byl produkt oceněn absolutně špatnou cenou neměl by téměř možný úspěch na trhu (v případě že by existovala přímá konkurence s max 1/2 ceny)

Sice extrémní předražení může vyvolat zdání prestižního výrobku, ale to u GK nVidie stále nehrozí. (ještě aby začaly prodávat karty s úpravou od Cartier, Victorií de Castellane, ...)

Prostě pokud se to dobře prodává je to úspěšný produkt a akcionáři pochválí vedení.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - NEJLÉPE ZADARMO, ŽE... :-) 2016-07-22 12:37:34
avatar
To je sofistika. Mělo to znít: kdyby lanýže, kaviár a další luxusní "potraviny stály všude 2x tolik než by měly, lidem by taky nezbylo nic jinýho, než" si je nadále nekupovat. Tedy většině lidí a těm ostatním (bohaté minoritě) by to mohlo být nadále lhostejné.

Mainstream a zejména highend tvoří zanedbatelnou část trhu s kartami. Karty typu NVIDIA TITAN X mají převážně marketingový význam - podporují image srovnatelně, jako vozy FI podporují image mateřských stájí.

Kromě toho se na nich dá ozkoušet funkčnost/efektivita/rentabilita nových technologií v maloseriové výrobě.

Cena highendových karet je zcela irelevantní, většina z těch, kteří ji komentují, by neměla ani na to, aby si koupila prázdnou krabici od takové karty. (Také nad ní slintám a přitom na ni nemám oběživo.)
Coko [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-24 08:29:49

To že bohatí lidé žijou v trošku jiných číslech než ty neznamená, že nejsou spořivý a že je nesere utrácet přehnané peníze za něco co mohou, nebo by mohli mít levněji! Jak jsou asi ti majetní ten majetek schopni udržovat pro další generace??? Rozhodně né tím, že jen utrácejí.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-25 07:45:51
avatar
on to je hing-end?
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 12:39:32

Pokud se daný produkt prodává způsobem, že máte v podstatě trvale vyprodáno, tak v žádném případě produkt není předražen. Naopak je otázka, zda by se karta neprodávala i při vyšší ceně. Cenotvorba obecně u Nvidie funguje na jedničku. Vždy mají produkt na trhu přesně za tu cenu, kdy se prodává a neplní sklady. Ale to souvisí i s tím, že jim prostě funguje marketing a vedení společnosti.

Bylo by ideální vyjadřovat se pouze k tomu, čemu rozumíte ... nebo k tomu, o čem aspoň trochu víte.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 13:26:18
avatar
Já tomu ale rozumim a naprosto chápu co říkáte, ale prostě každý na to máme jiný pohled ... předražený je to jak hovado a to že se to stejně prodává je jen blbost lidí, ale předražený to je. A nebo to, že je někdo zazobaný a nevadí mu vyhazovat takový peníze za to, pro mě taky neni argument, že to neni předražený.
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CO BY ZŮSTALO? 2016-07-22 14:06:41
avatar
Citace:
Bylo by ideální vyjadřovat se pouze k tomu, čemu rozumíte ... nebo k tomu, o čem aspoň trochu víte.

To bychom si ale moc nepočetli, protože by zmizela povážlivá většina článků a commentů z celého NETu - tedy, pravda, kromě těch objektivních :-)
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 15:56:52

Nemuzes srovnavat potraviny a kus hardwaru jist musime vsichni i kdyby to bylo 2x drazsi ale bez karty se zit da.Snad jen nejvetsi zavislaci potrebuji vice kartu nez jidlo slupnou jeden rohlik a maj vystarano na 8 hodin pareni.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 16:27:42
avatar
On si je ale nikdo nemusi kupovat, to u jidla uplne neplati, poud nezijete ze slunecniho svitu apod.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 16:50:42
avatar
Pokud nechápeš, že jídlo je jen příklad a bavim se o předraženosti, tak fakt se zamysli ... já tu přece neřešim, že se člověk neobejde bez jídla ... ty o jablkách a já zas o hruškách.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-23 20:37:08

Není to předražené(spíš o 400usd levnější oproti 28nm Titánovi). Jestli umíš vyrobit(u tvých potravin tohle jde dokonce "samo") mnohem levněji čip s 11x10^9 tranzistory na 470 mm^2, tak směle do toho a využij díru na trhu.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-24 12:03:58
avatar
Neber to !
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 12:41:41

Souhlas. Nvidia využila situace, že bude na trhu první a bez konkurence. Zkusila to s FE na příplatek a vyšlo. Karty se nakonec prodávají výrazně nad původně doporučenou koncovou cenou a na regálech se rozhodně moc neohřejí. Z pohledu obchodníků je to bomba a Nvidia tímto rozhodně u svých partnerů dost zabodovala.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 15:38:43

Ano a za luxus ze vždy připlácelo a jejich GTX 1070/1080 prostě na dnešní hraní luxus je (full hd/2k). A to přiznávám jako fanda AMD.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 16:29:09
avatar
na HD je skvela 480/1060, cokoliv vic pro HD je v dnesni dobe zbytecnost.
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 16:36:34

Shodou okolností jedu GTX1070 na 2k primárně a sem tam na Full HD, když jedu k rodičům na víkend. 2k naprostej ideál, full hd overkill jak prase :-) Zas ale pro hráče, co chtěj, aby jim karta vydržela je 1070 naprosto ok.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-25 07:47:44
avatar
no uvidíme za 1-2 roky, jak bude "držet"

aby to zas všude neprodávali po bazarech jak je u NV zvykem... ;-)
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-25 07:44:39
avatar
no nevím, z logiky věci, když je v tomto segmentu v podstatě monopol, můžou dát cenu jakou chtějí, čili i, ano, předraženou ...
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 12:44:22

No v podstatě už bude Nvidii chybět pouze segment pod GTX 1060 a má hotovo. Konkurent zatím bojuje s tím, aby dostal na trh aspoň nereferenční verze RX 480. Vcelku smutná situace.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 12:53:09
avatar
Strašné ceny, ale nemůžu do nvidie jen kopat. Radeon PRO Duo bude muset zlevnit, nebo se spíš jen doprodají zásoby. Tyhle karty jsou i pro VR, tak přidám svůj nechutný názor na tuhle oblast. Nechutný proto, že konzolista nejsem

PC ve VR zatím jasně prohrává s konzolema. VR headsety na PC stojí 2x tolik co Playstation VR a když si spočítám náklady na grafiky vs. konzole, tak Sony je jasný leader a má můj obdiv. PC svět nutně potřebuje nějakou levnější alternativu Riftu a HTC Vive. Nižší rozlišení u Sony je vzhledem k ceně víc než akceptovatelné.
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 14:01:49

Co se Playstation VR tyka tak ta se jeste neprodava ale mohla by pry snad prijit i na PC
Marcel23 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 14:33:52

Tím by si Sony mohla dost nahrábnout, co na to ale řeknou konzolisti
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 16:30:34
avatar
Pro Duo podobne jako Titan jsou specialni edice ne pro bezne hrace ale pro nadsence, kteri za 25% rychlejsi grafiku jsou schopni utratit temer dvojnasobek. Pro Duo je navic karta pro vyvojare a mozna do benchmarku, ale pro bezne hrani sotva.
z7tron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - GCN byla navrzena pro konzole 2016-07-22 12:57:59

Vsichni vime ze GCN byla navrzena pro konzole a proto jsou herni PC grafiky AMD horsi nez Nvidia (napr. 480 vs 1060) GCN ma nizke takty + nizzsi spotreba aby to mohlo jit do konzoli(480 na 911MHz nova PS4 Neo neni nic jako mobilni grafika. Vulkan atd. to jsou dle mne ruzne clony API pro konzole ... AMD vsadilo na konzole a v Q2/2016 hlasi zisk, kde a na cem ptate se ... no zase na konzolich, kdo si za posledni pul roku koupil AMD grafiku, vzdyt nebylo z ceho vybirat tak 2-3 roky zpet, ja mam R9 280 a jeste s ni dlouho vydrzim, klasika za 1,1.5roku bude stat RX 480 a 1060 kolem 5500,- pak prijou preznacene verze 580 a 2060 atd zase to same dokola ...
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 13:03:57
avatar
Nízké takty se dají spojit i s mobilní sférou a APU. Dále ty takty zvolili kvůli svému výrobnímu procesu u GF.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 16:33:14
avatar
Takt primo souvisi s densitou, AMD meli vzdycky vyssi pocet transistoru na mm2 a samozrejme to souvisi s pouzitim stejnych jader v APU a semi custom, coz u VEGA ale nemusi uplne platit! Tam mohou pouzit odlisne knihovny a taktem se dostat mnohem vys. Je otazka jakou strategii zvoli, ze by GF/SAMSUNG 14nm proces nebyl schopen tak vysokych taktu se mi uplne nezda, ale mozne to je samozrejme. tech promenych je tam kazdopadne mnoho.
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 13:01:54

Je to brilantni tak nVidie, HBM2 este niesu, tak ze skutocny TOP highend pride az v jeseni ako je Vega ci GTX1080Ti s HBM2.
Tato lastovicka highendu s GDDR5 bude rizovat par mesiace solo a ked pride GTX1080Ti s 3800 vypocetnimi jadrami vysimi taktami, zbernicou 4096bit a 16GB HBM2 co bude zase o 20-30% vykonejsia ako tento TitanX zase sa zacne rizovanie vo velkom. Neviem kolko zarabaju na marketingu u nVidie ale zasluzia si viac
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 13:06:12
avatar
Citace:
Je trochu otázkou, proč NVIDIA tak nahonem vydává nový high end


To nieje otázka. GP102 sa už vyrába a je v schopnom stave, tak prečo by mali čakať ďalších 5 mesiacov s vydaním kariet? A čo dovtedy? Jadrá sa budú vyrábať ale pôjdu na sklad pretože karty chcú vydať až neskôr? Nezmysel.

Nvidia nič neunáhlila. Naopak, GP102, GP104 aj GP106 ide podľa dostupnosti výroby, s tým Nvidia nič narobiť nemôže.

Proste tie karty vydávajú hneď ako je možné ich vyrobiť. Tak ako Polaris, samply ukazovali už začiatkom roka ale bolo im to nanič, keďže HVM nedokázali rozbehnúť až do leta. Proste je nezmysel, aby oddiaľovali uvedenie, keď ich už majú fizicky dostupné, tak ako je nezmysel urýchlené vydanie, pretože výroba bude dostupná keď bude dostupná, a s tým nič nenarobia.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 13:11:15
avatar
otázka je spíše s ohledem na to, že není důvod proč to teď vydávat, když není konkurence a akorát si tím sníží prodeje sama sobě u GTX 1080 ;)
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 13:34:35

Konkurovat GTX1080 za 590$ urcite nebude, TitanX za 1200$ je uplne ina cenova kategoria. Skvor ty co chcu utratit viac nebudu obmedzovany GTX1080
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 16:02:04
avatar
no někdo si kupoval dvě 1080 na čemž NV vydělal více než na jednom titanu ... takže si v současnosti "škodí" jen sama sobě tak to bylo myšleno ;)
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 14:11:35

Nechapu kam chodis na ty myslenky.
Kdyz neni pro nejaky vyrobek konkurence tim spis je vyhodne ho vydat ne? Muzu si nasadit cenu jakou ja chci nemusim koukat na konkurenci.
Nebo myslis ze je vyhodnejsi vydat Titan az bude konkurencni karta ready a pak ty karty budou proti sobe bojovat cenou?
Myslis ze Nvidie bude nestastna s toho kdyz si nekdo misto 1080 za 20k koupi Titana za 40k?
Kdyz by titan vydali az kdyz bude Vega kde ma Nvidia jistotu ze si misto Titana nekdo nekoupi Vegu?
bartos20 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 14:20:30

Presne tak, take vubec nechapu proc by Titan mel konkurovat 1080, naopak to Nvidii zvedne zisky a to jednak proto, ze nema konkurenci a jednak proto, ze kdo neresi penize tak ma moznost si ted koupit mnohem vykonnejsi (ale take mnohem drazsi) kartu...tady bylo porad reci jak bude Nvidia bez AMD na novem vyrobnim procesu ztracena a jak uz ma AMD vsechno pripravene a jaka je ted situace? Nvidia ma vydane (temer) 4 karty zatimco AMD s bidou jednu, navic s mnohem horsi spotrebou...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 16:01:28
avatar
nechápeš? vzhledem k tomu že GTX 1080 stojí kolem 600 - 800 dolarů běžně, tak bere i 1200 dolarový Titan ze stejného soudku uživatelů ...
bartos20 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 16:20:17

A co je to za nevyhodu, maximalne si ten dotycny misto 1080 koupi Titana a to je jedine plus pro nvidii (navic uplne nesouhlasim ze ty karty jsou pro stejnou kategorii lidi ale budiz)
AndyF1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 20:53:49

Samozrejme o kategorizacii podla ceny sa da hodne polemizovat.
Ja osobne si myslim ze kto je ochotny vyhodit za hernu graficku kartu viac ako 500 dolarov takto uz prachy nejak moc neriesi .Proste kupuje maximum kludne aj za tych 1200.Preco ? Lebo si to proste dopraje . Ja sa k takym bohuzial nezaradujem vid moja skromna zostava.
Rabin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 21:50:13
avatar
"není důvod proč to teď vydávat, když není konkurence" tak takyto zapot som uz dlho nepocul . to aj baca co doji ovce a vie ze ked na okrese nikto iny nedoji sa nemusi bat ze preda vsetku zincicu . DD zmaz si tie komenty pls
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 17:02:19
avatar
To je otazka strategie, jaky segment trhu zvolit prvni, protoze vyrobni kapacita je vzdy omezena, kvalita vyroby atd. Semiaccurate nedavno informoval o problemech s vyrobou novych pascalu, takze i to muze hrat svoji roli v dostupnosti. Samozrejme je tu taky otazka doprodeje starych zasob, ty samozrjeme uz nemusi byt u samotneho vyrobce cipu (architektiry) ale u prodejcu a ti pak mohou navysovat ceny novych serii. Tech veci, ktere se musi brat v potaz je mnoho a rozhodne to neni tak, ze jakmile jsme schopni neco vyrobit, tak to hodime na trh, ona si stim neviditelna ruka trhu nejak poradi. Tyhle veci se planuji a plany meni podle aktualni situace.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-23 07:02:34
avatar
Semiaccurate je semi-accurate, pretože sa len málokedy trafia

16nm výroba je na tom tak, že podľa množstva ktoré TSMC dodalo minulý mesiac skončia výrobu ešte tento rok, pretože inak by sa vyrobilo viac Pascalov ako by sa za ich celý "životný cyklus" predalo (2016-2018 ). ;)

A v tom ostatnom nevidím problém. Staré karty sa môžu predávať ako doteraz, pretože táto karta je absolútne bez konkurencie a nad čímkoľvek, čo sme doteraz videli. Takže TSMC je šťastné, pretože majú zákazníka na novom node, Nvidia je šťastná, pretože má novú bezkonkurenčnú kartu, predajci sú šťastní tiež, pretože si predávajú ako doteraz, akurát pridajú ešte jednu extra drahú kartu, a dokonca aj tých pár zákazníkov, ktorí sú ochotní vysoliť za kartu viac ako stálo moje prvé auto, je šťastných tiež.

Takže všetci sú šťastní, kde je teda problém?

Niečo iné to bude samozrejme o pol roka, ak bude Vega konkurencieschopná, tak budú musieť ísť cenami samozrejme nadol. Takže šťastní ostanú len zákazníci.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 22:21:18
avatar
Citace:
pretože inak by sa vyrobilo viac Pascalov ako by sa za ich celý "životný cyklus" predalo (2016-201. ;)


To je ale blbost. Vyrábět takovou předzásobu je proti všem současným výrobním principům. (snižuje to flexibilitu, co když budou chtít změnu? Tak to vše půjde do scrapu!)
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-23 07:13:35
avatar
TSMC má v súčasnosti maximálny počet 16nm liniek a viac už robiť nebudú, zameriavajú sa už len na 10nm ktoré dosiahne maximum v roku 2017 a 7nm ktoré bude mať maximum v 2018 (a podľa dopytu 2019).

Treba to brať z tej strany, že TSMC sa snaží čo najviac vyťažovať svoje stroje, a to nefunguje tak, že teraz nakúpia hromadu liniek s tým, že o rok sa možno ešte budú vyrábať nejaké Pascaly.

Naopak, výrobných liniek je nedostatok a sú plne vyťažené. S tým že dnes sú kompletne rezervované pre veľkých zákazníkov, a o rok prídu na rad menší prípadne nejaké ASIC.

A to že to nieje flexibilné je celkom jedno, pokles trhu s PC je celkom ľahko predvídateľný, a aj keby ich Nvidia mala značný nadbytok, tak s nimi niečo vymyslia (napríklad ich začnú dávať po dvoch do DrivePX )
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-23 19:11:52
avatar
Ted ale michas dve veci dohromady. Jedna vec je vyrabet linky a vec jina je temi linkami vyrabet dily.

A ver mi, ze predzasoba na x let dopredu opravdu neni spravna vec. Vsechny spolecnosti se zameruji na vyrubu presne podle pozadavku zakaznika, neboli "pull". Pokud vyrabis vic nez zakaznim pozaduje tak se jedna o typicky pripad "waste" konkretne nadvyroba a mas tzv. "Push" system.

Opravdu to neni jedno. NV je stabilne rostouci firma ktera je stale v zelenych cislech. Opravdu si nemyslim, ze hy ignorovali tyto zakladni principy. Proto mi rekni prosim z jakeho zdroje cerpas tyto informace, myslim ze te nekdo akorat napalil.
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-23 21:39:01
avatar
Ja len viem, že TSMC bude v najbližších mesiacoch rozširovať 10nm výrobu a väčšina z toho pôjde na úkor 16nm (28nm a vyššie rušiť nebudú, pretože tam majú stabilných odberateľov).

Preto by pre nich nebolo výhodné, aby si to Nvidia odoberala postupne. Viedlo by to k nevyťaženiu všetkých liniek a zároveň k tomu, že by tie 16nm linky museli prevádzkovať ďalší rok navyše.

Ďalšia možnosť by bola, že dnes by tie linky neboli vyťažené, ale budúci rok, keď vzrastie záujem o 16nm ASIC (klesne ich cena) tak by na Nvidiu nemuselo ostať dostatok výrobnej kapacity (Nvidia a TSMC majú v súčasnosti dosť zlé vzťahy).

Mimochodom, podobne to robí aj Apple. Možno si si všimol pri vydaní Iphone SE sa rozoberalo, prečo má SOC vyrobené pred viac ako pol rokom. To je presne z dôvodu že maximálna produkcia A9/A9X bola v Q2-Q3/2015 a potom to značne obmedzili na úkor iných čipov.
Král Pavel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 13:09:23
avatar
Citace:
Nicméně skutečných high end nové generace je tady a je na čase … bohužel se obávám, že ani NVIDIA TITAN X neuživí 3x 4K monitory v Eyefinity/Surround, takže je to pořád málo :/. Tak doufejme, že dorazí něco výkonnějšího brzy ;).

No takto výkonné řešení si počkáme ještě pár let. Když vezmeme v potaz jak "zvládají" dnešní GPU 4K rozlišení, tak o nasazení Eye/Surr v blízké době nemám obavy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 13:10:34
avatar
když já bych ho potřeboval teď ... jaksi tak nějak náhodou měním 3x 1920x1200 za 3x 3840x2160 a živ to jednou R9 290X/480
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 13:28:58
avatar
Myslim, že 2x Vega s HBM2 v crossfire by to mohlo už dávat solidně, ještě si to chce počkat a připravit si hodně peněz
miso [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 13:46:12

Prečo myslíš, že VEGA bude úspech ? Keď Polar star (ten názov by patril skôr nejakému Top modelu - niečomu ako u NV Titan) nie je cenovo dostupná pre všetkých pod 300EUR, pre zákazníkov ktorí kupovali 270,270x a zároveň tí, ktorí kupovali 390x sú s jej výkonom nepokojní, lebo čakali vyšší výkon ?
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 13:48:09
avatar
Absolutně nechápu co si napsal. Já snad napsal, že nový top high end od AMD, tedy Vega s HBM 2 by v crossfire mohl 3x UHD monitor dávat solidně a tak jak jako proč myslim ? A ten zbytek toho co píšeš mi taky nedává smysl.
Dare [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 22:43:22
avatar
Polárka přece udává směr. Tzn. to na první 14nm vlaštovku sedí. Není to nejjasnější hvězda (to je sirius).

Vega je 5. nejjasnější btw. a tohle je zajímavé:
"Díky precesi zemské osy se kolem roku 14 000 dostane do blízkosti severního nebeského pólu a nahradí tak pro účely orientace dnešní Polárku."
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-23 20:47:02
avatar
To jestli nejaka karta je nebo neni uspech neni ani vec diskuzi, ale prodejnich vysledku. Polaris se dostal do noveho PS4 a to je teprve zacatek. Hodnoceni architektury je dobre si nechat az na konci jeji zivotnosti. Podivejte se na Kepler napriklad, kde je jeho vykon ted.
Tech hodnoticich parametru muze byt zkratka cela rada a pro AMD uplne staci, aby polaris byl oblibeny u vyrobcu a to se zda je. Co se srovnani s predchozi generaci je polaris velkym skokem vpred.
Ale nebudu ubirat dulezitosti diskuze hodnotici uspesnost nejakeho vyrobku
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 13:40:12

a ake konktretne su to monitory?
ak mozes prezradit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 16:00:19
avatar
brzy ... jsou na cestě. Uděláme článeček ;)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 14:17:45
avatar
Za 36 tisíc nedostanu ani HBM? U AMD je měli jednu dobu od 12 tisíc (Nano). Jaj ale jsou to baviči u Nvidie za 20 mainstream, za 36 performance segment, takže hiend od 50 plus. Vega to bude mít lehké. Pokud ji dá AMD za normálních 20 tisíc, bude mít HBM2, tak výkon bude stačit někde na půl cesty mezi 1080 a tím TitanX. Pak není co řešit. Zajímavé jak lidé dnes neumí čekat a raději kupují předražené produkty, které se ještě neosvědčili proti konkurenci. Jako první 14/16nm produkt bych kupoval tak za dva měsíce a to buď GTX 1060 nebo 480ku. Nic dalšího nemá smysl, protože to ještě nezažilo konkurenční boj
bartos20 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 14:35:19

20000 za mainstream? Takze 480 je low end? V cem to bude mit Vega lehke? V tom ze prijde po pul roce a dost mozna ani nebude nejvykonnejsi? Je prece jasne, ze pokud bude vykon Vegy tak jak pises, tak nvidia svoje ceny zkoriguje...a navic ma jeste v zasobe 1080Ti a pripadne neco vykonejsiho s HBM2...a lidi umi cekat, ale jelikoz se tak dlouho cekalo na novou generaci tak je jasne, ze ted ty karty mizi bleskove (a to vsechny, jak nvidia tak amd)
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 17:31:57
avatar
Citace:
e prece jasne, ze pokud bude vykon Vegy tak jak pises, tak nvidia svoje ceny zkoriguje...

jasne to není, stačí vzpomenout kolik stála 980(ne-Ti) po vydání Fury, Nano. Slevy tam možná nějaké byly, ale ne dost velké, Fury i Nano prostě byly výkonější a v případě Nano i levnější. Nvidia má prostě přebubřelé ego, už z principu takovou firmu nepodpořím. Ale kdo je blb, nechť si poslouží, I blbost je v demokracii povolena
bartos20 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 17:44:20

Ale proc ty slevy nebyly? Ponevadz 980ti byla porad lepsi karta, bohuzel :-( Pokud si koukal na testy i jinde nez tady tak i diky pretaktovani ta karta byla rychlejsi a uspornejsi...ja mam 6950 ale rozhodne bych nekoho kdo ma nvidii nenazval blbem, to ze preferuje neco jineho nez ty z nej nedela automaticky blba
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-23 01:03:47
avatar
Řeč byla o 980 ne-Ti, opět reaguješ a nečteš co píšu
Montr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 14:54:24

Z toho co pises me prijde ze kdyby byli 2 karty jedna s HBM2 a druha GDDR5X a ty karty by byli vykonem uplne stejne a ta HBM2 drazsi. Tak ty si vezmes tu s HBM2 protoze cim vic pruhu tim vic adidas?
Si predstav situaci kdy by AMD i Nvidie vydavala novy hiend karty jednou rocne a tim ze AMD treba v lednu a Nvidie v Cervnu. Ted bys byl v situaci kdy podle tve logiky si tu Hiend kartu nemzues koupit nikdy.
Myslis ze ted si nekdo koupi titana za 36k a treba za pul roku bude brecet ze si radeji pul roku nepockal na Vegu za 28k ktere je treba i +- stejne vykona?
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 17:28:18
avatar
Citace:
Z toho co pises me prijde ze kdyby byli 2 karty jedna s HBM2 a druha GDDR5X a ty karty by byli vykonem uplne stejne a ta HBM2 drazsi. Tak ty si vezmes tu s HBM2 protoze cim vic pruhu tim vic adidas?

bylo by dobré si nejdříve přečíst můj příspěvek, než na něj budeš reagovat. Pokud bude Vega za 20 (tedy stejně jako 1080) a nabídne byť i jen mírně vyšší výkon, bude lepší. Mimojiné proto, že AMD je lépe připraveno na budoucnost a taky proto (to jsem nenapsal), že HBM umožňuje stavbu malých karet jako Nano, což potřebuji do svého mini ITX. I kdyby Titán byl sebelepší, je mi kvůli své délce k ničemu.
Citace:
Myslis ze ted si nekdo koupi titana za 36k a treba za pul roku bude brecet ze si radeji pul roku nepockal na Vegu za 28k ktere je treba i +- stejne vykona?

Ano, třeba já bych si jako blbec připadal. Peníze na to mám, ale to neznamená, že je hodlám vyhazovat zbytečně. Moudře tedy počkám.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 17:49:07
avatar
to je dobře že moudře počkáš, hlavně nikam nespěchej a počkej na 2nm process, přísahám ti že bude levnější a rychlejší
THISONE [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 18:04:07
avatar
...O CO VÍC, S OHLEDEM NA FYZIKÁLNÍ LIMITY BUDE TAKÉ KOUZELNÝ :-)
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 18:19:25
avatar
proč kouzelný, beru že to nemusí být zrovna křemík
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-23 06:47:36

Ty si myslis, ze kto si kupi nvidiu je blbec a ja si zas myslim, ze blbec je ten, kto kto ma mini ITX...
dude [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 19:26:45
avatar
to uz je masina do toho bych siel. kdyby stala pulku
maxsenz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-07-22 21:01:26
avatar
Ale stále výkonom zaostáva za mojou AMD HD 6850 OC 1gb

PS : že vás to ešte baví sa tu furt srať s týmito grafika ktoré aj tak 99% z vás nebude mať hahaha
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 
Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 500x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1520x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1217x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1899x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1150x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1907x
Komentářů: 3