NVIDIA zase lže a klame: Uvádí předraženou RTX 4070 Ti a zavádějíc označené mobilní RTX 4000 Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Úterý, 03 leden 2023
altPokud jste doufali v rozumné ceny a rozumné značení grafik NVIDIA, tak se nedočkáte.

 

 

 

Nová generace grafických karet je samozřejmě vždy přináší vyšší výkon než stará generace. Obvykle má nová generace mainstreamových karet stejný nebo vyšší výkon, než měl TOP high end model předchozí generace. Na tom není nic neobvyklého a platí to většinu generací. A nikdy to nebylo nic zvláštního hodné pozornosti marketingu. Až doposud, kdy se dnes NVIDIA snaží schovat rekordní zvýšení svých marží a tím navýšených cen karet, kdy i nový mainstreamový model, který je fakticky nástupce RTX 3070, bude stát hodně přes 20 tisíc korun.

NVIDIA oficiálně uvádí RTX 4070 Ti 12GB, což měla být původně RTX 4080 12GB, ale to byl vyloženě podvod a zavádějící značení, které mohlo dostat do právních problémů výrobce a prodejce v některých částech světa, protože tahle karta nemá s RTX 4080 nic společného. Používá menší AD104 jádro (295mm2) proti AD103 (379mm2) na RTX 4080 a AD102 (608mm2) na RTX 4090. Je to tedy skutečně mainstreamové GPU.

Tomu odpovídá také jen 192-bit sběrnice a 12GB paměti, zkrátka mainstreamová karta, tedy přesněji vyšší mainstream, který by měl stát 499 – 599 dolarů. Tedy maximálně 13 – 16 tisíc korun vč. DPH. Jenže NVIDIA chce v této generaci udržet své abnormálně zvýšené marže, na které si zvykla v Covidovém roce 2021 a to i přes současný výrazný pokles prodejů karet. RTX 4070 Ti tak uvádí na trh za naprosto šílených 799 dolarů, tedy bezmála 23 tisíc korun vč. DPH! Problém je, že NVIDIA lže! Ví že ta cena je naprosto nereálná v podmínkách, které pro výrobce nastavila. A lže i o výkonu, tvrdí že RTX 4070 Ti je až 3x výkonnější než RTX 3090 Ti, přitom víme, že již vydaná a prodávaná RTX 4080 je jen o 1,3x až 1,3x výkonější než RTX 3090 Ti, takže nová 4070 Ti je lepší? Vážně NVIDIA? Vážně?!

A tu cenu navíc negarantuje vůbec, protože v tomto případě nenabízí ani vlastní FE edice na nvidia.com, kde by je za tu cenu skutečně prodávala. Existovat budou výhradně partnerské karty. Podle zákulisních zdrojů jde o další vylhanou cenovku, kdy výrobci karet počítají u základních edic s cenami zhruba 849 dolary (24 tisíc korun), kdy za 799 dolarů by to museli dotovat a prodávat bez marží. Takže se za tyhle peníze objeví jen omezené množství kusů promo karet, jako klasický marketingový podvod, který má kvůli prvním recenzím "dokazovat", že karty za tyhle peníze existují, ale po úvodním vyprodání toho malého množství kusů za tyhle peníze, už další nikdy nepřijdou a všechny reálně dostupné RTX 4070 Ti  karty budou dražší, podle mých informací budou cenu začínat na 829 - 849 dolarech (23 690 korun vč. DPH) s reálně obvykle dostupnými kartami za 879 - 949 dolarů (cca 26 tisíc korun vč. DPH). Obvyklý trik NVIDIA, která vědomně lže o doporučených cenách a udává je nerealisticky nízko i pro nejzákladnější modely. NVIDIA moc dobře ví, jaké podmínky nastavila a jaké ceny to reálně umožňuje pro výrobce nastavit ...

Oficiálně vysvětlení NVIDIA, proč RTX 4070 Ti 12GB stojí kolem 24 - 25 tisíc korun je, že je přeci stejně výkonná nebo dokonce lepší než RTX 3090 Ti (podle marketingu NVIDIA až 3x výkonnější - hahahahaha), která stála ještě nedávno 2000 dolarů. Což samozřejmě ignoruje fakt, že 450W 3090 Ti byla vždy mizerná karta za ty peníze a nebyla o moc lepší než RTX 3090 za 1400 dolarů a i ta byla předražená. Navíc RTX 3090/3090 Ti byla karta s obřím drahým GPU, 384-bit sběrnicí a 24GB paměťmi. RTX 4070 Ti s malým GPU a jen 12GB je výrobně laciný mainstream. Naprosto nic na téhle kartě neodpovídá její ceně kolem 25 tisíc korun. Každý, kdo tohle koupí poškozuje sám sebe, celý trh a všechny zákazníky. Recenze budou v dalších dnech (od 4.1.2023) a prodej začne od 5.1.2022, ale 23 – 26 tisíc korun za vyloženě mainstreamovou jen 12GB grafiku v této době? I nižší high end Radeon RX 7900 XT 20GB za 899 dolarů vypadá proti tomu mnohem zajímavěji.

  • NVIDIA uvedla nové mobilní RTX 4000 grafiky,

                                                                    opět se zavádějícím značením

Bohužel žádný rozumný posun nepředvedla NVIDIA ani na poli mobilních grafik. Tedy samozřejmě nové RTX 4000 s novými 5nm čipy budou lepší než 8nm RTX 3000 alespoň o pár desítek % v každém segmentu, tedy super, ovšem NVIDIA opět používá naprosto záměrně zavádějící značení. NVIDIA lže a klame a ví o tom!

TOP modelem je tu RTX 4090, která ovšem používá AD103 tedy GPU z desktopové RTX 4080. Mě by název RTX 4090 pro mobilní verzi nevadil, pokud by to bylo „RTX 4090M“, tedy mobilní a jasně odlišený produkt. Ale nazývat to RTX 4090 bez dalšího odlišení od již existující desktopové RTX 4090? Spousta lidí si prostě bude myslet že jde o stejnou kartu, protože tomu prostě nerozumí. A tak můžeme pokračovat. Mobilní RTX 4080 na AD104 GPU, která ale používá RTX 4070 na desktopu, RTX 4070 má AD106, které ale v desktopu bude mít RTX 4060 atd. jde samozřejmě také o parametry sběrnic a pamětí.

Šílený je také rozptyl možných TDP jednotlivých modelů (což bude předurčovat i design konkrétního notebooku), kdy můžete mít RTX 4070 se 35W ale také s až 115W, že tam mezi těmito hodnotami bude více než rozdíl jedné třídy v reálném grafickém výkonu (desítky %), se nemusíme dlouze bavit. Ale stejný název pro všechno. A není to nic nového, NVIDIA byla kritizována za značení v předchozí generaci a věděla o tom, že to všem vadí. Co udělala, aby to vylepšila? Méně než nic. To značení totiž není chyba, je to záměr. Účelově matoucí a zavádějící lhaní, kterému se říká agresivní marketing.

AMD používá pro své značení mobilních grafik alespoň to "M" v názvu, tedy Radeon RX 6800M a nepoužívá prostě „RX 6800“ jako značení pro mobilní i HW odlišnou desktopovou verzi. NVIDIA ale podvádí uživatele a lže jim a nám všem a kdokoliv na to upozorní, je za toho špatného co nenávidí NVIDIA. Přitom neexistuje žádný rozumný důvod, proč by mobilní RTX 4000 grafiky nemohly to písmeno "M" v názvu mít ... co je špatného na označení RTX 4070M apod.? Jediný důvod je, že NVIDIA prostě chce, aby to bylo zmatečné a zavádějící … současný stav je objektivně naprosto nepřijatelný a tolerování je zlo.


Aktualizace: Zavádějící ba přímo lživý marketing, který předvedla NVIDIA překračuje všechny meze. A mě opravdu ale opravdu nebaví o tom pořád psát, o téhle společnosti, která je naprosto slepá a hluchá objektivním hodnocením a výtkám i realitě. Nebaví mě to, hledat v té záplavě lží a fabulací těch pár zajímavých informací o zajímavých věcech, která tahle společnosti dělá a které jsou utopené v tom šíleném marketingu, který není marketingem, ale vyloženě lhaním v případě téhle firmy. A objektivně nemohu o NVIDIA psát jinak než píši, vlastně se ptejte kde jsou ještě objektivní, pokud tam nejsou články ve stejném duchu jako na DDWorld.cz o této firmě. Každopádně pokud chcete vidět ještě další příšernosti, který marketing NVIDIA naplácal v CES 2023 prezentaci, tak tady jsou:

Hrůza, děs běs, a pak má ještě někdo tu drzost mě vykládat, jak jsem neobjektivní vůči této firmě a jak ji prý nenávidím. Já nenávidím lhaní, překrucování a vymýšlení si, bohužel pokud jedna společnost nedělá prakticky nic jiného, než lže, překrucuje a ještě v zákulisí pomlouvá a snaží se likvidovat všechny, kteří na její lži a marketingová zvěrstva upozorní, jaký vůči takové firmě může zaujmout postoj objektivní na faktech v souvislostech si zakládající člověk? Ano, žádná firma není svatá, což platí určitě i o Intelu, AMD atd., Ale to co předvádí NVIDIA je naprosto šílené a mimo veškerá měřítka v této oblasti … je otravné a nudné o tom pořád psát, ale ještě horší by bylo nepsat a neupozorňovat na to a tvářit se, že je to v pořádku …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
JoxY [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - AD103 2023-01-03 21:26:04

No asponze teraz od zaciatku bude dostupna verzia s AD103. Pri Ampere boli aj rtx 3070, rtx 3070ti aj rtx 3080 vsetky na G104, co bol teda riadny zmatok. Jedinu GA103 vydali relativne nedavno v podobe rtx 3080ti. Co sa tyka tych vykonov, tak to je dalsia tema...35w rtx 4070, to chces.
Tommy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 11:45:37

Mne sa tak vidí že cena/výkon pri 4070ti-7900xt bude rovnaký. Amd karta by bola nepredajná keby 4070ti stála o 200€ menej...
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 12:01:03
avatar
A kdy se konecne dockame odpovedi od AMD, doufam, ze prekvapi a ty karty jako je rx 7800/7800XT ukazovu na CES, takhle to je totiz akorat hozenej rucnik nvidie do ringu, aby se zase mohli napakovat. AMD jde na to spatne, kdyz je tak pozadu s vydavanim karet!
Tommy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 13:09:56

Hlavne bolo zle že amd dalo na RX7800XT za cca 700-800€ názov 7900XT... Ja to vidím ako oj*b. Min.gen. 6800XT šlo proti 3080ke, teraz to vyzerá tak že 7800XT pôjde proti obyčajnej 4070ke.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 13:31:19

Problém dvou variant 4080 beru, nečestné jednání, (sice z doslechu), ale beru.

Ale že se tě DD nvidia nezeptala, jakou si můžou dopřát marži, tak to už je opravdu přes čáru ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 13:37:18
avatar
jako že jsem jediný kdo kritizuje ceny těch karet? Vážně?
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 15:30:48

Ne, ale jsi jeden z těch, co si myslí, že má patent na rozum.

Bral bych informaci:
"7900XT stojí 25k, 4080 stojí 35k ale výkonově (ve hrách!) jsou podobné. Vyberte si".

Nebo když řekneš:
"TADY stojí 7900XT 25k a TAM stojí 7900XT 50k, kupte si jí TADY, protože TAM je předražená", tak jsi mi ušetřil dost peněz a jsem vděčný a máš pravdu.

Ale jak můžeš šmahem všechny lidi, co koupili nvidia označovat za "ničitele trhu" a "sebepoškozovače", to mi hlava nebere, když vlastně vůbec nevíš, proč se tak rozhodli.
A i když by to bylo jen kvůli barvě, tak proč ku*va ne?

Otázka ceny je velmi subjektivní!

Ještě, že nejsi někde u moci, ty bys byl diktátor jako pra*e.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 17:59:51
avatar
Na tvou otázku jak může takové lidi označovat jako ničitele trhu je jednoduchá odpověď: "Protože je to fakticky pravda."

Máš samozřejmě právo si koupit co chceš, ale pokud dotuješ NV tuhle politiku kdy ždíme marže tak moc, že už to vzdávají nejen věrní zákazníci, ale i výrobci jejích grafik, páč na ně nic nezbývá, tak objektivně jsi ničitel trhu.
Jediné co v této situaci totiž funguje je volba peněženkou.
To je to jediné, co může NV jasně říct, co si o jejím jednání jako zákazníci myslíme. NV je očividně celkem jedno co o nich byť i ti nejváženější recenzenti řeknou. Kritiku zametají pod koberec klidně i s použitím dost zavrženíhodných praktik...

S tvou poslední větou se nedá nesouhlasit ;-) Ale to neznamená, že nemá pravdu.
vladislavpokorny [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 20:21:26

Ale není to chleba. Je to věc, kterou většina lidí má jen pro zábavu.
nVidia i AMD se chovají tržně a prostě nasazují cenu, za kterou to lidi ještě koupí.

Cenu neničí a neženou nahoru lidí, co koupí drahou grafiku, ale lidí, co si novou grafiku kupují každý rok. Pokud něco ničí trh, tak je to obrovský konzum a rozplacatělost lidí co prostě s tou 6900XT "už se to vážně nedá".
No a protože se to všechno pěkně prodává, tak nám hezky ceny rostou.

Kdyby se každý uskromnil jako já ;-) tak má počítač na spoustu let a tohle by se tu teď nemuselo řešit
Richi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-05 00:00:31

Ten "ničitel trhu" je k zamyšlení. Vezmi si příklad.
Dvě hospody vedle sebe, obě čepují stejné pivo.
V jedné stojí pivo 80kč a je věčně plná, v té druhé stojí 40kč a sedí tam vždy jen pár lidí.
Otázka: Kdo je úspěšnější podnikatel?
Odpověď: Ten, kdo svoji práci dokáže prodat za větší prachy.

A nakonec, těch pár karet, co se v ČR/SR prodá nebo neprodá, s nějakým "trhem" zamává jen v něčím hodně divokém snu.
Ovšem GPU za ty prachy je fakt kravina.
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-05 08:45:28

U té hospody to může být taky tím, že tam lidi nechodí na to pivo za 80, ale na něco jiného, třeba jídlo, co já vím. NV lidi kupují "protože GF jsou přece lepší" - to slyším dnes a denně ale když se těch lidí zeptáte proč, tak 80% z nich neví proč, prostě "je lepší". Sem tam někdo řekne, že potřebuje CUDA, nebo řekne něco jako "protože RT", ale většina opravdu neví. Kromě toho argumenty nechtějí slyšet a nebo když náhodou ano, tak to stejně skončí "GF jsou prostě lepší".
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 14:46:29
avatar
cena je hnus, ale nezbejva mi nic jinyho nez to koupit...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 15:34:41
avatar
tak si to užij, protože pokud to koupíš, tak dáváš najevo že cena je v pořádku a může jít v další generaci ještě výše
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 19:58:10
avatar
tak jelikoz mam 8let starej rig tak uz nemuzu cekat na nic dal ;)
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 16:00:06

Minulá generace grafik se snad odpařila?
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 19:58:33
avatar
nebudu kupovat nic outdated
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 21:24:54
avatar
sorry ale podle všeho má ve většině her 6800XT/6900XT velmi podobný výkon za podobnou cen jako 4070 Ti, rozhodně není o třídu nižší a dnes je nové i z bazaru koupíš podstatně levněji ...
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 22:31:54

6800xt je rozhodne o tridu nizsi..i kdyz ignoruju raytracing tak ve 2k podle vetsiny zverejnenych recenzi lehce prekona 3090 Ti a blizi se k 7900xt, ve 4k ji uz omezuje 192bit sbernice nebo 12GB pameti a je presne mezi 7900xt a 6900xt, ale 6800xt je furt peknej kus daleko, viz computerbase, hardware unboxed atd...ve vysledku je i ta jeji cena slusna...kdyz se porovna se 7900xt ta by ale dle hrubych paramatru (treba jen tim ze samotne GCD je o trochu vetsi nez celej AD104 cip a temer dvojnasobna sbernice) mela byt vykonem dost jinde...nove 6900xt a 6800xt uz pak z obchodu prakticky zmizeli
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-06 16:29:46
avatar
hlavne malo zere, coz je muj primarni pozadavek...
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 18:02:13
avatar
To máš mnohem lepší koupit RTX 3080 nebo RX 6800XT. Bude to levnější a v nemalém počtu her dostaneš lepší výkon.

Takže pokud nechceš dát NV jasně najevo, že ta cena je v pořádku, tak RTX 4070 "Táj" rozhodně nekupovat.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 18:03:41
avatar
To Gamers Nexus video je hustý. Steve už se dlouho takhle na žádného výrobce nenaštval a nedal jim to tak důkladně sežrat.
Ne, že by si to NV nezasloužila v plném rozsahu...
Smál jsem se od začátku do konce. Rozhodně doporučuju tohle video nevynechat!
Laquica [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 17:52:56

Upřímně nevím co už dělat.. 4070ti za 25 je hnus.. 4080 za 36 to stejný a 4090 za 50 taky.. naděje u Radeonu se vypařuje v podobě nedokonalých ovladačů a nebo aktuálním problémům s chlazením… upřímně fakt nevím co dělat, GPU nemám žádnou, jedu na igpu a už něco potřebuju a dávat 15-25 k za starou generaci fakt nechci … ta situace je snad ještě horší než během koronaviru v kombinaci s těžbou..nejsem odborník, ale přijde mi, že s náma vymetá jak červenej tak i zelenej tábor a je jim to úplně jedno.. jaké jsou dle vás vyhlídky? Očekává se dle dostupných informací další pokles cen? A ne o směšných 50€? Díky..
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 18:48:58
avatar
Máš pravdu, nechtěl bych být v kůži někoho, kdo dnes nemá GPU a potřebuje vybrat co koupí...

Záleží co od toho vlastně chceš. Já mám 1440p monitor a jsem spokojenej s RX 6800.
Pokud nepotřebuješ nutně hrát ve 4K na plné detaily se 100+ FPS, tak ti stará generace bude stačit. A s tím jak padlo krypto, tak najdeš hádám pořád ještě dost hodně zajímavých nabídek použitých karet.
Přijde mi to jako lepší volba, než podporovat tuhle novou cenovou politiku NV, kde AMD samozřejmě není charita a tak své ceny přizpůsobilo.
Případně když nebudeš moc otálet, ještě třeba najdeš zajímavé nabídky na poslední kousky nových RX 68XX/69XX nebo RTX 3080/3090.
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 20:00:05
avatar
ja to stavim aby to bylo future proof, tenhle rok chci ject na 1440p na max Hogwarts legacy a pokud buh da tak i starfield a tam bude kazdej vykon navic potreba
ondris83 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 20:39:02

rx6800/xt, na bazarech v prumeru 9-11 tisic i se zarukou v ceskym eshopu, obyc 6800 obcas i za 8k, pripadne 6700xt za 6-7k. nic vyhodnejsiho dnes neni a dlouho jeste nebude. hogwarts nevypada nijak narocne a starfield taky nebude zadna graficka pecka..
flash666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 23:24:45
avatar
starfield jim bezel v gameplay traileru na 20fps... a je to bethesda, hogwarts nevypada ale bude ;) a bude tam DLSS urcite... FSR se nevi...
Laquica [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 23:06:34

Díky za reakci …Já teď stavěl PC s cílem ,,na dlouho” a za celkem hodně peněz i bez gpu.. proto jsem měl v plánu koupit 4080 nebo 4090 (než zveřejnili ceny) - kupuju většinou věci na déle a aby nějakou dobu vydrželi.. koupil jsem i zdroj s 12vhpwr 1300w .. ale prostě 55 k je přestřel.. říkám si jestli dat 35 za 4080 nebo 45 za 4090 .. je to strašný a podporovat tento bordel rozhodně nechci, ale máme na výběr my co nemáme kartu co vydrží na 4K 144 Hz hraní? Prostě nvidia je greedy, ale je otázka jestli bude nějaké zlepšení v blízké budoucnosti.. fakt mi přijde, že to mají někde.. a prodejci moc nezlevňují - i přes to, že se 4080 neprodává údajně … za rok nebo dva bude 5xxx řada, a já se ptám, věříme tady někdo tomu, že to bude ač o pár tisíc níž? Nevím no.. štve mě to a to čekání na cenový zázrak mě už nebaví
n3v3r3k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 20:31:06

MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X 24G OC za 45 s dani takze ne 50
Seltino [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 22:41:47

Rtx 4070 ti zacinaji za nereference na cz trhu od 22000 korun (Mimozemstan), nereferencni rx 7900xt na nasem trhu stoji o 4500kc vice, spotreba zase o 20 procent ve hrach vyssi nez u rtx 4070 ti, co tam mate dal?
Stasek1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-05 00:53:48
avatar
ted sem z toho taky chuj, podle ruznych zahranicnich serveru je zhruba 4070ti o 10 procent pod 7900xt. A 7900xt 899 dolaru a 4070ti 799 dolaru mi zas nepříjde jako něco absolutně mimo až na tech 12 gb paměti.Uvidíme u nás jak vyjde nějaky pořádný test, at v tom výkonu mám jasno ale ty ceny jsou přestřel u obou karet za mně.Stejný poměr cena výkon jak 7900xt akorat nvidie má menší spotřebu a rtx a cuda k dobru.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-05 01:18:12
avatar
Pokud měníš kartu co generaci, tak to asi nemá moc cenu řešit, ale pokud chceš aby ti ta karta vydržela a zahrál si na tom solidně i za pár let, tak je AMD mnohem lepší volba vzhledem k paměti a taky tomu, že AMD vždy přidá postupem času mnohem více výkonu ovladačema. Jelikož jak sám píšeš mají stejný poměr cena výkon již teď, tak postupem času to bude čím dál víc jen pro AMD. Opravdu bych si v roce 2023 nekoupil kartu co stojí přez 20 litrů a má tak málo paměti.
Stasek1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-05 13:03:37
avatar
Ano však sem psal až na těch 12 gb paměti , nvidia kdyby tak nebažila po penězích mohla kartu prodávat cca za 18 tisíc tak to mohla být dobra koupě na 1440p hraní a i ve 4K něco zvládne než ji bude limitovat paměť . Takhle za ty prachy to není žádná sláva vůbec.
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2023-01-04 23:40:00
avatar
Nvidii bych si nekoupil už z principu, že mě ta firma je krajně nesympatická. Takže i když říkám, že mě AMD s touto novou generací spíše zklamalo, je to jen čistě o AMD. Nvidia a její jednání, ceny a grafiky sleduju jen pro to, že jsem fanoušek HW. Od AMD jsem čekal minimálně 2x vyšší výkon oproti minulé generaci a tudíž zklamán jsem, jelikož mám na tuto mojí oblíbenou firmu už jiné nároky a jiné očekávání, než se mi dostalo. Zklamán z AMD být můžu, protože ho s Nvidií ani nesrovnávám.
Exorcius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - cenová politika 2023-01-05 12:50:33
avatar
myslím, že důvod, proč podobná cenová politika stále vychází je v tom, že nám dorostla generace lidí, kteří nechtějí a nerozumí HW. Ti pak koupí vše, na co dostanou reklamu a neřeší, že jim někdo lže. Nečtou ani recenze. Prostě to kupují, jako spotřební zboží.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 556x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1527x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1225x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1904x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1155x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1909x
Komentářů: 3