NVIDIA RTX 3050 vydána – výrazně horší než konkurenční Radeon RX 6600 8GB. Ceny dle očekávání. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 27 leden 2022
altPřed několika měsíci vydaný Radeon RX 6600 8GB se konečně dočkal odpovědi od NVIDIA.

 

 

 

 

AMD a jeho Radeon RX 6600 XT je stále nejlepší klasickou střední mainstreamovou grafickou kartou na trhu, kdy o kousek výkonem překonává RTX 3060 ačkoliv současně nabízí lepší spotřebu. AMD ale uvedlo i levnější a úspornější variantu, tedy Radeon RX 6600 8GB, na který NVIDIA odpovídá až nyní s novou RTX 3050. Ta stejně jako je RX 6600 osekanou verzí RX 6600 XT, tak RTX 3050 je osekanou verzí RTX 3060 …

NVIDIA původně chtěla na RTX 3050 dát mnohem menší 8nm GA107 jádro, které používá mobilní RTX 3050 varianta, ale to by mělo problém výkonem překonat i výrazně levnější low endovou RX 6500 XT s miniaturním NAVI 24, takže nakonec se rozhodla použít stejné jádro jaké má RTX 3060, tedy 276mm2 velké GA106 s 12 miliardami tranzistorů. Díky tomu jde o kartu vyšší kategorie než Radeon RX 6500 XT, ovšem současně jí to staví do úrovně Radeonu RX 6600 8GB, kdy obě tyhle karty jsou tedy novým nižším mainstreamem.

NVIDIA se snažila osekat RTX 3050 proti RTX 3060 opravdu hodně na nákladech, i když samozřejmě oficiálně NV tvrdí, že jde o 249 vs 329 dolarové (6500 vs 8700 korun vč. DPH) karty. Doporučené ceny výrobců karet se v případě RTX 3060 dlouhodobě pohybují dnes kolem 479 dolarů, tedy 13 tisíc korun, ovšem vzhledem k atraktivitě této karty pro těžaře, jsou ceny v běžných obchodech samozřejmě úplně jinde. Nová ořezanější verze v případě RTX 3050 tak má to jádro s aktivními 2560 jednotkami místo 3584 na 3060 verzi. Současně má 128-bit a 8GB GDDR6 14GHz místo 192-bit 12GB GDDR6 na 15GHz. Také PCIe slot byl osekán ze 16PCIe 4.0 linek na 8 linek, takže pokud to zapojíte do PCIe 3.0 bude tam malý několika % úbytek výkonu.

To vše ale snížilo spotřebu karty ze 170W na údajně 130W. Cena karty je oficiálně dle NVIDIA 249 dolarů, ale vyjma NV zaplacených několika prvních PROMO karet, tohle není dnes cena, která by pokrývala skutečně náklady, takže obvyklé reálné doporučené ceny výrobců karet jsou o poznání vyšší. Podle oficiálních ceníků výrobců karet a startují jejich edice na minimálně 329 dolarech, většina ovšem počítá spíše s cenami kolem 379 dolarů tedy 10 tisíc korun. někteří nastavili ceny dokonce kolem 450 dolarů a to jsou oficiální doporučené ceny, ceny za které to výrobci karet prodávají do distribuce a obchodníkům a pokrývají všechny obvyklé marže a náklady. Za kolik to ale budou prodávat obchodníci, je samozřejmě otázka ….

  • NVIDIA RTX 3050 128-bit 8GB vs AMD RX 6600 128-bit 8GB

Parametrově i svou pozicí velmi podobné karty. Jak si tedy vede tahle nová generace nižšího mainstreamu, kde RX 6600 je fakticky nástupce RX 570, zatímco RX 6600 XT nahrazuje RX 580/5500 XT a NVIDIA RTX 3060 je samozřejmě nástupcem GTX 1060/RTX 2060, takže nová RTX 3050 nahrazuje GTX 1650/1650 SUPER modely?

Pokud jde o výkon, RTX 3050 překvapila, samozřejmě jde stejně jako u RX 6600 o 128-bit karty určené hlavně pro 1080p rozlišení. Osobně jsem čekal, že ten propad výkonu proti RTX 3060 bude o něco menší, ale užší sběrnice a méně aktivních jednotek v GPU zaúřadovalo hodně. RTX 3050 je o téměř 30% slabší než RTX 3060:

(průměrný výkon ve hrách v 1920x1080 dle Computerbase.de)

Je tak o nějakých 35% výkonnější než stará GTX 1650 SUPER, což není velký generační rozdíl. Bohužel srovnání s konkurencí je složitější. NVIDIA se snažila marketingově za každou cenu napasovat RTX 3050 poblíž modelu RX 6500 XT, ačkoliv jde zcela evidentně parametrově o karty naprosto odlišných tříd, velikostí GPU, parametrů atd. Důvodem je, že na skutečně konkurenční a parametrově podobný Radeon RX 6600 8GB, který má parametrově velmi blízko RTX 3050, tak výkonově rozdíl mezi těmi kartami je dost značný.

(spotřeba grafické karty ve hrách dle Computerbase.de)

Radeon RX 6600 je běžně o 34% výkonnější, spotřeba obou karet je přitom téměř identická. NVIDIA tedy nestačí AMD ani výkonem a ztrácí i v efektivitě.

  • Ceny jsou oříšek …

NVIDIA samozřejmě ví, že RTX 3050 není karta za těch 249 dolarů, za kterou ji ohlásila. Každý, kdo se dnes pohybuje v oblasti výroby karet vám potvrdí, že tahle cena sotva pokryje holé výrobní náklady na takovou kartu. Nejsou v tom žádné marže, natož aby pokrývala zvýšené náklady na dopravu atd. Nicméně NVIDIA radši bude o té ceně lhát a podpoří ji několika sty kusy zaplacených promo karet na úvod prodejů, než aby přiznala reálnou cenu, která je minimálně podle výrobců karet 329 - 349 dolarů za nejzákladnější edice a to jen pokud by marže v celém řetězci byly normální (což nejsou).

Problémem pro NV je prostě stávající existence AMD Radeon RX 6600 8GB, která vyšla za 329 dolarů (reálná cena dle výrobců karet je kolem 379 dolarů). AMD karta je ovšem o výrazných 35% výkonnější, při stejné spotřebě a celkově podobných parametrech, takže je to výrazně lepší karta.

NVIDIA tedy zaplatila velmi malé omezené množství karet na úvod, aby šly do prodeje za těch 249 dolarů (cca 7000 korun), aby „jako“ za to cenu nějaké 3050 existovaly, ale skutečné doporučené ceny jsou jinde. Musím říci, že výrobci karet jsou dost naštvaní na NVIDIA, že stanovuje naprosto nerealistické ceny (kdy zákazníci se pak zlobí na ně) vzhledem k reálným nákladům a situaci na trhu. Těch 249 dolarů (cca 7 tisíc korun), nepokrývá reálné náklady + běžné marže na takovou kartu. Očekávejte tedy, že vyjma těch první pár PROMO kousků, které měli šanci objednat nejrychlejší/nejšťastnější, další běžně dostupné NVIDIA nedotované karty tu cenu rozhodně nebudou. Oficiální doporučené ceny výrobců startují na zhruba 349 dolarech, většina však počítá spíše s 379 dolary (cca 10 tisíc korun vč. DPH na našem trhu). Tedy velmi podobné ceny jako za AMD Radeon RX 6600, která je jasně lepší kartou a tedy volbou …

Bohužel, jak se dalo očekávat, skalpeři/obchodníci již útočí, dodávky nestačí, a běžně ceny letí nahoru a dosahují někde až 700 dolarů, takže zase nic zajímavého. Navíc probíhá opravdu obrovská dopravní krize, kdy velká část dodávek je zaseknutá v přístavech a na mořích a bude trvat týdny až měsíce, než se situace trochu zlepší. Jedinou nadějí je tak pokles cen krypta a opadnutí těžařské mánie, což by snížilo poptávku a následně i ceny by se alespoň přiblížili těm doporučeným ze strany výrobců karet.

Každopádně na srovnání Radeon RX 6600 128-bit 8GB s novou RTX 3050 128-bit 8GB se podíváme později v naší kompletní recenzi. A stejně jako vy doufáme, že ceny se začnou zlepšovat, protože je opravdu těžké být z posledních novinek nadšený, když ultra low end v podobě osamoceného RX 6500 XT začíná na 6-7 tisících a nižší mainstream v podobě RTX 3050 a RX 6600 na 10 tisících v reálných skutečných cenách dle výrobců karet, kdy prodejci si na to nasadí ještě extra marže a pak to vypadá, jak to vypadá …

Stejně je to alespoň malý náznak naděje, když tyhle levnější karty s menšími maržemi jdou konečně na trh, že je možná na obzoru nějaké zlepšení situace ….

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Davamir [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 17:27:21

Myslím si že aktuálně je nejlepší grafickou kartou pro hráče Xbox serie S/X nebo ps5 digital.
Už je holt za dveřmi(+-5let) doba kdy PC bude hlavně na práci, na multimedia nějaké arm notebooky/tablety/telefony a na hraní konzole.
Mimo jiné tomuhle nasvědčuje i stále klesající kvalita nových PC her.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 10:18:34
avatar
Děláš jako by hry pro konzole byly od jiných vydavatelů a tvůrčí krize se jich netýkala
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 17:48:08

jojo RX6500 za 9 tisic vyvoj ide do predu, 4GB 64bit sporeba prijemnich 110W s vykonom ktory radšej ani nekomentujem ani vo sne by ma nenapadlo, že taky vykon budu mať GPU na 6nm procese, rozmyšlam že si aj ja jednu kupim a dam do vitrinky, mam nizky tlak a podlad na nu mi ho tak rychlo zvyši ani viagra
HoCh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 21:45:05

A za 9 tisic ji kupujes kde? Na alze maji Sapphire Pulse bezne skladem bez 10 kacek za osmicku.
free.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 11:37:33

Tady máš 7 kusů skladem za 7,5k.

Odkaz

Nemáš zač
Ganimoth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - - 2022-01-28 20:07:33
avatar
rx 6600 za 10k? Kde, hned koupim a preprodam, protoze nejlevnejsi vidim za necelych 15k
Nejhorsi je, ze jedinou rtx 3050 skladem vidim za 16k na czc a v diskuzi jim to davaji slusne sezrat.

Temne to casy. Asi si koupim xbox
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-28 18:31:12
avatar
pozor, opět mluvím v článku o doporučených cenách ze strany výrobců karet za které to prodávají obchodníkům .... bohužel jak ukazuješ, reálné ceny za které to prodávají obchodníci jsou úplně jiná pohádka ....
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 07:29:55

No, ale za tech 7200 kc ti to neprijde spatne, kdyz sis ji sam taky objednal, ne?:-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 11:33:40
avatar
za kterou?
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 14:41:32

Za tu PALiT GeForce RTX 3050 StormX, 8GB GDDR6
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 16:06:38
avatar
já si ji neobjednal, bohužel za těch 7 tisíc to byla promo akce NVIDIA, další karty za tu cenu žádné nebudou .... doporučené ceny dle výrobců karet začínají na 10tis
caleb [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-31 16:07:57

Tak jestlis to nebyl ty, tak beru zpet, ja jen, ze po zverejneni meho prispevku a tveho nasledneho komentare hned jedna zmizela:-), ale samozrejme to mohl byt nekdo jiny, za tu cenu, to je v dnesni dobe sci-fi:-)
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-31 18:22:34

Doporučuji méně paranoi. Více přemýšlet a malý distanc od šití (psaní) horkou jehlou
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 11:05:51

Tak ci tak, stale sa dnes viac vyplati nv, kedze dnes takmer kazda nova hra ma DLSS. Co zvysi vykon kazdej karty aspon o 1 triedu. FSR sa na toto nechyta a dlho nebude, kym AMD nevytiahne hlavu z piesku a nezacne makat a presviedcat vydavatelov, aby davali i ich tech do hier. Darmo, ze su v konzolach a DD tu basni uz 6 rokov po sebe ako bude vyvoj primarne pre AMD, opak je pravdou
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 11:41:57
avatar
že ti není hamba takhle kecat ... skoro každá nová hra má i FSR a to funguje na AMD i NV ..... takže opravdu se RTX 3050 nevyplatí rozhodně ne proti RX 6600 .... AMD navíc teď vydá ovladače, kde bude FSR přímo nativně a bude to fungovat v každé nové i starší hře na Radeon, takže tvůj příspěvek je prakticky na BAN protože prachsprostě lžeš ...

FSR se rozšíšilo mnohem rychleji, než DLSS, na co potřebovalo DLSS přes 2 roky, to stačilo AMD půl roku ... a skoro každá nová hra má FSR a brzy se k tomu přidá i XeSS, takže NVIDIA rozhodně není lepší volba natož aby se vyplatila. Troufám si už teď říci, že NVIDIA bude mnohem horší volba vůči AMD i intelu speciálně pokud jde o to "vyplatit se", protože NV má vysoké marže na které si zvykla, zatímco Intel i AMD v oblasti GPU mají a budou mít menší marže ...
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 14:19:42
avatar
Je niekde zoznam hier ktoré podporujú FSR? Na stránkach nvidie som našiel zoznam asi 140 hier, ktoré podporujú DLSS.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 14:23:03
avatar
to je tím, že NV nedělá DLS pro hráče, ale pro marketing, zatímco FSR je pro hráče, proto taky funguje na AMD i NV .... k čemu seznam, když FSR je integrováno do téměř každé nové hry kde na tom záleží a co nevidět AMD vydá novou verzi ovladačů, které budou obsahovat speciální verzi FSR fungující v každé hře, tedy bude k dispozici pro každého, kdo chce tyhle věci používat nebo musí s Radeon grafikou ...
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 14:35:12
avatar
Tak upscaling ma už nvidia v ovládačoch tiež. To ale nie je to iste, lebo napr. UI elementy budú trocha rozmazane a to sa bude týkať aj FSR. Napríklad teraz dostane podporu DLSS Microsoft flight simulátor, podporu FSR tuším nemá. A veľa nových hier ma tiež DLSS, čiže bez zoznamu ťažko hodnotiť, že ktorá forma upscalingu ma lepšiu podporu. Jedine co vieme je že DLSS je kvalitnejšie a v novších verziách už často lepšie ako native 4K. Čiže to môže zavážiť pri kupe karty podľa mna.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 16:31:50
avatar
DLSS není a nikdy nebude standard, je to úplně bezvýznamná technologie .... je to jen marketing.

FSR a Xess jsou jediné dvě věci, na kterých bude záležet, speciálně v době, kdy to u současných grafik bude skutečně třeba ...
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 20:51:45
avatar
FSR a Xsess sú otvorené technológie a DLSS je uzavretá. Štandardom však nie je ani jedna pokial viem.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 00:20:43
avatar
"DLSS je kvalitnejšie a v novších verziách už často lepšie ako native 4K" :-O
Tak tobě ten NV marketing dobře vymyl mozek!

Ano, DLSS je v nižších rozlišeních trochu lepší než FSR. Ve 4K už je ale rozdíl tak nepatrný, že nedává smysl o něm mluvit.
No a k té tvé větě, že by upscalovaný obraz mohl být lepší než nativní, lze říci asi jen to, to je holý nesmysl. To je jako bys tvrdil, že hudba ve ztrátové kompresi typu mp3 může být lepší než originál studiová nahrávka.
Svatým grálem všech technologií které se že ztrátového zdroje pokouší restaurovat obraz/zvuk, je přiblížit se k originálu v plné kvalitě natolik, že to lidské oko/ucho nepozná.
Těžko říct, zda se tam někdy dostaneme, asi ano. Ale určitě ten výsledek nikdy nebude lepší než ten originál.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 07:31:30
avatar
Algoritmus sa trénuje na 8k, preto môže byt výsledný obraz ostrejší ako natívne 4K. Porovnávať stratovú kompresiu ako mp3 s niečím takýmto je úplne nesprávne.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 13:14:07
avatar
Ne není to nesprávně. Je to přesně to samé.
Na vstupu máš obraz/zvuk který postrádá spoustu informací ve srovnání s originálem a ty potřebuješ algoritmus, který si ty chybějící informace "domyslí" z toho nekvalitního vstupu.
To, jakým způsobem ten algoritmus vytvoříš (jestli ho někdo neskutečně chytrej vymyslí, nebo se natrénuje na originálu), je nepodstatné.

Nebo to mám chápat tak, že se snažíš naznačit, že si to vymýšlí věci, které v tom originál 4K obraze nejsou?
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 15:13:41
avatar
Trénovacia množina je 8K alebo dokonca 16K. Algoritmus sa potom snaží obnoviť detaily z trénovanej množiny. V podstate niečo ako by si vyrenderoval hru v 8k a potom downscaleol na 4K, to bude tiež lepšie ako native 4K. Samozrejme to nie je vždy na 100%, ale na nete nájdeš plno obrázkov, kde je quality DLSS lepšie ako native 4K. Čiže to v podstate pridá detaily, ktoré v originálnom (4K/1.33 pre dlss quality) ani nie sú.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 20:30:34
avatar
Nebudu zastírat, že jsem silně skeptickej k tomu, že by to opravdu mohlo fungovat.
V podstatě říkáš, že to ze 1440p umí rekonstruovat 8K/16K obraz, ne jen 4K. To se mi opravdu nechce věřit...

Ale i pokud ano, tak pokud tomu dobře rozumím, tak to je jen u her, do kterých musí implementovat DLSS sama NV, aby udělal to trénování AI.
Pokud se nepletu, tak největší inovace DLSS 2.0 byla v tom, že už to trénování AI nebylo potřeba. A u takových her je tahle diskuze pasé.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 21:33:32
avatar
Stále sa používa trénovacia množina len je univerzálna pre všetky hry. Proste niekedy to je lepšie niekedy horšie ako native 4K. Osobne si myslim, že v budúcnosti sa budú možno vylepšovať aj rôzne efekty ako napr. oheň. renderovat sa bude obraz s nejakým špeciálnym encodingom, ktorý sa potom dopočíta a pridajú sa napr. nejaké efekty ktoré v pôvodnom obraze neboli.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-02-01 19:24:27
avatar
Pokud je univerzálně trénovaná, tak těžko může vědět, jak vypadá která hra a co tam má dokreslovat.
Pak by to taky mohlo dokreslovat vzhled CyberPunku do Dooma a naopak. To fakt nechceš.

Nevím, ale mimo použití jako berlička pro slabou kartu, která už nestíhá rendering v nativním rozlišení, mi tahle technologie smysl nedává, páč ten obraz nikdy není takový, jak ho chtěl tvůrce hry. Ať už proto, že tam něco schází, nebo si to tam domyslí něco, co tam ani nemá být...
pepezdepa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 21:21:31

AMD FSR i nVidia NIS jsou otevřené technologie, takže s trochou zručnosti je může používat každý na víceméně všech grafických kartách. Kdo neumí, ten si může pořídit na Steamu za kilo prográmek jménem Lossless Scaling, jenž má v sobě zakomponované obě výše zmíněné technologie.

Stačí jen pustit hru v okně v nižším rozlišení než je nativ, zapnout prográmek a 5 vteřin počkat, než se obraz upscaluje.

Používám ho běžně a funguje víceméně všude, snad až na nové Metro Exodus, které nejde spustit v okně. Dokonce je v programu možné nastavit si také ostření, takže další příjemný bonus. Sám to na svém 4K monitoru používám při rozlišení 1440p a není to úplně balada, ale pár desítek fps z toho člověk dostane a nakonec i ten obraz je víceméně fajn.

Když člověk není vyloženě hnidopich, tak si ani ničeho extra nevšimne. Dokonce jsem zkusil i rozlišení 1080p, a i to se dalo, i když obraz byl z logiky věci již notně znásilněn.

Jak zde již padlo, ještě v lednu by mělo vyjít společně s novými AMD ovládači i RSR, který snad bude ještě lepší. A když ne, Lossless Scaling je více než přijatelnou náhradou.

Nadávat, že AMD nemá DLSS, je tedy zbytečné. Neumím posoudit, který způsob je lepší, nicméně i na Radeonu jde hru spustit v nižším rozlišení a tu pak doostřit. Zázraky nečekejte, ale žádnou katastrofu taky ne. Hlavně ve vyšších rozlišeních je to pohoda.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 14:43:20
avatar
Zajímavé jak na většině webů srovnávají 3050ku stále dokola s 6500XT a dělají závěry že je mnohem lepší . O 6600 ani slovo a jediná kritika 3050, že je akorát trochu dražší. Myslím že čistě z psychologického hlediska je zajímavé, jak flexibilně lze dojít k libovolnému závěru a hodnocení i když použijeme stejné vstupy a uznáváme jejich platnost
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 15:43:46
avatar
Já vnímám modely proti sobě takto (spíše psychologické hledisko než vyloženě technologické. Finanční nemá v současnosti smysl moc probírat ):
- RTX 3080Ti/3090 vs RX 6900XT
- RTX 3080 vs RX 6800XT
- RTX 3070Ti vs RX 6800
- RTX 3070 vs RX 6700XT
- RTX 3060Ti vs. RX 6600XT
- RTX 3060 vs RX 6600
- RTX 3050 vs RX 6500XT, která ale podle mě není pravou RX 6500XT, ale spíš 6400
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 17:16:42

Takhle to srovnání grafik také vnímám jako správné. To že AMD udělalo ústupek pro hráče, které chce uspokojit relativně nízkou cenou a dostupností je chválihodné. Pokud by RX6500XT pojmenovaly RX6400XT bylo by více evidentní, že proti RTX3050 ji nemá smysl stavit. Takhle je v tom zbytečně zmatek. Navíc obě ty karty jsou novinkou a jsou nejnižší řadou grafik, takže je testují oprávněně jako novinky v lowendu.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 00:29:05
avatar
Máš tam minimálně chybu v tom, že RTX 3060Ti je soupeř pro RX 6700, ne pro RX 6600XT.
To ti to pak směrem dolů celé rozbíjí a nevychází ti to...
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 00:33:36
avatar
Ona ale žádná RX 6700 neexistuje, tak ji tam přece nemůže psát
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 00:54:35

Přesně tak a díky absenci RX 6700 ji nahrazuje RX 6600XT.
AMD tady má mezeru, kterou si ale kompenzuje zase výkonostně u jiných karet vůči konkurenci. Ale ta slabina tu je a je to naprosto normální. Holt ta RX 6700 chybí.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 12:58:18
avatar
Jak víte, že neexistuje? Jen se zatím neprodává;-)
To, že tu kartu nevydali neznamená, že jí něco nahrazuje.
RTX 3060Ti je jen trochu osekaná RTX 3070, což odpovídá osekané RX 6700XT.
Na druhou stranu jako odpověď AMD na RTX 3070 byla vydaná RX 6800 a jen díky tomu, že jí překonala o hodně, tak NV vydala ještě RTX 3070Ti alias RTX 3070 na steroidech;-)
Takže tady to není tak jednoduché.
U RTX 3060/3050, které sdílí stejné jádro, stejně jako RX 6600XT/6600 je to mnohem zřejmější, že to je přímá konkurence.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 16:08:17
avatar
většina webů je v kapse NVIDIA, ta platí prostě mnohem víc a lépe než AMD, které prakticky nesponzoruje nikoho a nechává recenze na objektivním posouzení. NV se ale vždy snaží velmi ovlivňovat a řídit vyznění, což platí i pro 3050 ačkoliv je to jednoznačně soupeř parametrově i cenově pro RX 6600 vážně myslíš, že je náhoda jak recenzenti dělají, že RX 6600 ani neexistuje?
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 17:48:06

RX 6600 je na trhu už déle a byla srovnávaná s RTX 3060 a jsou si přímými konkurenty. RTX3050 a RX6500XT jsou venku krátce, takže se nabízí jejich srovnání. Pokud by RX6500XT byla parametrově silnější, tak by ji recenzenti tak jako tak stavěli proti sobě. To že AMD vydalo příliš osekanou verzi není vina recenzentů a proto to tak špatně pro RX vypadá.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 19:18:51
avatar
nesmysl .....

RTX 3050 je osekanou verzí RTX 3060 stejně jako je RX 6600 osekanou verzí RX 6600 XT, parametrově i cenově mají ty karty k sobě extrémně blízko protože to jsou konkurenti ....

konkurencí RTX 3060 byla vždy RX 6600 XT zatímco RX 6600 stála pod nimi a čekala na osekanou RTX 3060 tedy dnes 3050 ....
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 20:14:31

Když se podívám na testy, tak rozdíl mezi RX6600 a RTX3060 je v jednotkách fps. Někde má navrch NV, někde AMD. Značení je taky logicky proti sobě jako konkurenti. Mě osobně nevadí, že někde vyhraje NV a někde AMD. Je to férový boj dvou architektur a narovinu - vyrovnaný. Nevím proč přeskakovat značení karet, aby AMD mělo výkon vždy lepší.
To že je NV dražší a méně výhodná s tím souhlasím a proto bych také upřednostnil kartu AMD.

Je pravda, že RTX3060Ti má dvojnásobnou sběrnici oproti RX6600XT, ale co je paráda, že RX6600XT dokáže 3060Ti i někde porazit díky infinity. A tam je síla RDNA2. Takže srovnání je na místě i tady.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-31 09:01:35
avatar
konkurencí 3060 TI je RX 6700 (vydaná pro OEM) ....


jinak AMD a hlavně NV se vždy snaží napasovat modely mezi ne na úroveň konkurence ....
Djv [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 15:34:06

16000,- za RTX 3050 na CZC je fakt totální loupež. Díval jsem se na ty komenty, fakt si nedokážu představit že to někdo reálně koupí. PS argumentovat vysokým zvýšením, materiálů, vstupů při výrobě ve fabrice, či dopravy je naprostý nesmysl, doprava na kuse je to Max 80,- kc když se bere po paletě, nebo v jednotkách stokorun navýšení v rámci výroby. DD fakt to nehroť ceny jsou navýšené defacto pouze díky provizím tedy nehorázného zisku obchodníků.
blackgray [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 16:09:28
avatar
Přesně. Ještě bych chápal cenu kolem 8tis. za lepší edice. Ale to už po zvýšení za současnou dopravu, materiály atd. Přeci jen je to karta úrovně GTX 1660S / GTX 1070 (která byla tenkrát performance segment). Ale víc ani ň. Nenažraní obchodníci, co neví, co po kupujících chtít.
Jak mě teď s.e.r.e, že jsem ty dva a půl roku - tři nazpátek nepořídil bazarovou GTX 1070Ti. Tenkrát bych za ni dal kolem 6,5tis. Měl bych super výkonnou kartu na fullHD a užíval si hraní ve vyšších FPS na vyšších detailech už dřív. Takhle jsem rád, že mám GTX 1070 za 7,5tis. v době, kdy je na bazarech běžně za 8 a víc a modlím se, aby vydržela.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-29 16:12:00
avatar
já fakt nevím jak někteří dokážete ignorovat objektivní realitu .... finanční inflace je naprosto reálná stejně tak náklady, ceny materiálů a všeho jsou o % procent vyšší v průměru .... takže ty ceny finálních produktů prostě odpovídají ..... ano ceny v obchodech jsou vyšší o nehorázné marže, ale ceny výrobců karet zohledňují více realitu cen a inflace ...

zkrátka 100 dolarů dnes má mnohem menší cenu než ještě nedávno, výrobní náklady jsou o desítky % výše, takže to co stálo nedávno 100 dolarů jen díky inflaci bude o 20% dražší v dnešních penězích a díky výrazně vyšším nákladům bude téměř 200 dolarů ve finále ... to je prostě objektivní fakt, marže jsou v tom samozřejmě také, jsou proti normálu o něco zvýšené, ale jen ty ceny v obchodech jsou mnohem vyšší skutečně díky maržím obchodníků
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 01:00:06
avatar
Budíček, prober se. Krypto + Covid už tu máme 2 roky.
Ty děláš jako by se svět zbláznil teprve včera.
Prostě díky enormní poptávce a rozbitému dodavatelskému řetězci jsou ceny za GPU a spoustu dalších věcí nesmyslně vysoké a dokud se ty výše zmíněné příčiny neodstraní, tak se na tom nic nezmění.
Buď to můžeš akceptovat a koupit GPU i za tyhle ceny a nebo pokud nějakou použitelnou už vlastníš, tak můžeš s úsměvem říct obchodníkům, ať si to za ty ceny strčí tam kam slunce nesvítí.
Ale divit se tomu a nazývat to loupeží? Proboha proč?!!
To je normální srovnání poptávky a nabídky. Prostě se to za ty ceny očividně prodá, tak proč by to za ně nenabízeli?
SuSty [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 01:03:12

Akurát som dočítal recenziu ako 3050 pochválili, ale tam ju zrovnavali s rx5500 a zasa 3060 vs rx6600. Kde teda obe Nvidia karty vyhralii. Píše sa tu že sa Nvidia karty nepredávajú za doporučene ceny, ale to ani tie od amd.
Dzivybaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 19:28:27

3050 sa aspon dodava do obchodov a predava.Zeleny predajca ju mal za 280 eciek.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 20:26:21
avatar
Až jí bude mít nějaký obchod za tuhle cenu i za 1-2 týdny, tak se teprve můžeme bavit o tom jaká je reálná cena té karty a jestli jde koupit.
S RX 6600XT to ze začátku vypadalo taky krásně a jaké je realita všichni víme...
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 23:51:18

"S RX 6600XT to ze začátku vypadalo taky krásně a jaké je realita všichni víme..."

Tady to mezi Tebou a adminem lehce hapruje
Dá se tedy říct, že marketing AMD je podobný jako u Nvidie, kdy RTX 3050 je zaplacený start prodeje jako RX 6600XT, která měla podobný scénář pozdější cenové nedostupnosti?

Osobně si myslím, že jsme natolik malý a okrajový trh, že marketing v tom až tak není ani z jedné strany. Nebo min se nemá šanci u nás projevit. Karty jsou cenově řízeny obchodníky aby se neřeklo a první várky jsou nabízeny v levných edicích za nižší ceny. Pak ceny jdou nahoru jak u AMD, tak u Nvidie. Své si shopy odškrtli a marže lezou zvesele dál. Nehledal bych v tom marketing. U nás v malém rybníčku rozhodně ne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-31 09:00:01
avatar
6600 XT se zrovna strefila do období, kdy polevila těžba a tedy prodeje, obchodníci nehnali ceny nahoru a vypadalo to na obrat .... bohužel ...

mohu ale potvrdit, že NV záměrně marketingově podpořila RTX 3050 tak, že nechala na každém trhu prodávat na úvod pár kusů těch karet za tu 249 dolarovou cenu, i když ví, že výrobci to za ni nejsou schopni normálně dodat vzhledem k nákladům, NV potřebovala ale ukázat, že ta karta za ty peníze existuje, protože kdyby to nechala za tu reálnou cenu, karta by šla přímo proti RX 6600, kdy doporučené ceny výrobců karet, tedy ty skutečné ceny, jsou u RX 6600 a RTX 3050 prakticky idendické, jenže 6600 je výrazně výkonnější a lepší karta ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2022-01-30 22:09:17
avatar
vidíš jak ten marketing funguje, NV zaplatila pár karet aby za tuhle cenu byly, a teď si myslíš, že za tu cenu fakticky jsou
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 999x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 903x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1052x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3637x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1421x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1255x
Komentářů: 5