NVIDIA se snaží zneužít dominantní postavení a zničit konkurenci na trhu s grafikami? Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Monday, 12 March 2018
Přejít na obsah
NVIDIA se snaží zneužít dominantní postavení a zničit konkurenci na trhu s grafikami?
Ukázkové zneužití dominantního postavení v praxi?

 

 

 

  • Ukázkové zneužití dominantního postavení v praxi …?

Jak jsem řekl, partnerské programy jako je ten od NVIDIA, jehož součástí je podpora všeho druhu, jsou normální u všech výrobců. NVIDIA fakticky nepřišla s ničím novým, vše, co doposud poskytovala poskytuje nadále. Problém je v tom, pokud ten program začnete využívat jako zbraň proti ostatním, a především aktivně bránit partnerům ve spolupráci s jinými. NV totiž, kromě jiného, jaksi zapomněla oficiálně uvést, co se stane, pokud se nějaký současný významný výrobce využívající dosud výhod partnerského programu, nebude chtít podřídit novým pravidlům omezující jeho produkty s účastí Intelu či AMD. O to totiž jde a na to anonymně výrobci grafik upozorňují.

Součástí spolupráce s NVIDIA je totiž velmi propracovaný systém nákupů čipů. Výrobci grafik se o dodávky čipů doslova perou (to určuje postavení výrobců grafik na trhu, ne jaké dělají karty a za kolik). Pokud chcete nové čipy hlavně žádané čipy od NVIDIA, musíte hrát podle jejích pravidel a často k nim vzít i část čipů, které vlastně nechcete. Tak si NVIDIA také buduje podíl na trhu. Výrobce karet chce třeba čipy pro novou GTX 2080, ke které dostane další podporu od NV. Ta tak výrobci karet řekne dobře, dostaneš ty čipy mezi prvními, ale musíš si vzít i tolik a tolik starších čipů pro GTX 1050/1060 apod.. Daný výrobce na to většinou kývne, a tak to pak na trhu vypadá, že i když AMD má třeba lepší čipy a ve výsledku tedy lepší karty za lepší ceny, výrobce karet jich od AMD nekoupí moc, protože má už často sice horší čipy od NV, ale musí se jich nějak zbavit. Pokud by nakoupil i čipy od AMD a třeba ve výsledku nabízel lepší karty za lepší ceny, zákazník by byl sice spokojen, ale výrobce by na to prodělal, protože by se nebyl schopen zbavit těch horších čipů, co musel vzít, aby měl čipy pro žádanější karty. Fakticky tak o nabídce pro zákazníky nerozhoduje kvalita a vlastnosti daného produktu, ale právě bonusy od dodavatelů čipů pro výrobce grafiky či OEM počítače.

A tady je ten hlavní problém. Výrobci grafik, jako ASUS, Gigabyte, MSI a několik dalších, které v rámci své nabídky prodávají pod často stejným názvem (ROG, AURUS, GAMING) a s často identickým designem karty GTX i RADEON mají velkou obavu o to, co když nová pravidla NVIDIA nebudou akceptovat. Přijdou tak zcela jistě o všechny výhody, které doposud měly, když NVIDIA stačilo odlišení karet názvem GeForce GTX. Především však jim NVIDIA začne odmítat dodávat čipy mezi prvními a bude upřednostňovat jiné výrobce. I pokud by oželeli marketingovou podporu, nemohou prostě riskovat problémy s dodávkami čipů.

Výrobci tak anonymně (oprávněně, bojí se odplaty) upozorňují na to, že NVIDIA se svou současnou a dost možná dočasnou dominantní pozicí a finanční silou, se snaží zlikvidovat už tak omezený výběr pro zákazníka. Její nová pravidla nejen že velmi pravděpodobně porušují zákony, ale poškozují vztahy výrobců s dalšími partnery. Nová pravidla navíc výhradně poškozují výrobce, kteří nabízejí své grafiky s čipy AMD i NVIDIA, což je samo o sobě dost jasná snaha poškodit konkurenční prostředí ze strany NV.

NVIDIA i výrobci grafik jednají, celou záležitost oficiálně nekomentují. Problém je, že výrobci jako ASUS, Gigabyte, MSI a další jsou v podstatě v pasti. Pokud by se rozhodli nová pravidla NV nepřijmout, téměř určitě by přišla odplata, výrobci by nedostali čipy, jaké by chtěli, kdy by je potřebovali a další podporu, což by vedlo k jejich finančním ztrátám i ztrátám pozic na trhu, protože někteří jiní výrobci by třeba pravidla NV akceptovali. NVIDIA je v současnosti větší výrobce než AMD a hlavně má peníze a tak si může dovolit tohle tlačit. V ideálním světě by výrobci poslali NVIDIA k šípku, zrušili objednávky jejích čipů a obrátili se na konkurenční AMD, ovšem v ideálním světě nežijeme, AMD nemůže „uplácet“ výrobce karet a OEM sestav, aby používali její produkty v takovém měřítku, v jakém si to může dovolit NVIDIA. Pro výrobce vyrábějící karty AMD i NV je to problém, protože pokud teď upřednostní NV a poškodí si vztahy s AMD, co se asi stane, když se třeba NVIDIA 1-2 další generace nepovedou a AMD bude mít najednou opravdu lepší nabídku, ke které nebudou mít upřednostněním NV najednou přístup atd.? Výrobci karet si nemohou poškodit dlouhodobé vztahy jen tak. Je to začarovaný kruh.

Jedno je zcela jisté, nový partnerský program NVIDIA, tak jak je teď nastavený, jde proti zájmu uživatelů, zákazníků i velké části výrobců karet. Nenabízí nic nového, jen znevýhodňuje novým pravidlem. Ničí nabídku, ničí vztahy s ostatními partnery a dlouhodobě zavání stejnou monopolizací a zabetonováním trhu jako se to stalo na trhu s CPU. GeForce Partner Program = Intel Inside, tedy zneužívání dominantního postavení a manipulace a uplácení výrobců tak, aby konkurence nedostávala prostor. Je dobře, že NVIDIA podporuje partnery a své produkty, ale stejně jako většina ostatních se to dá dělat tak, aby to skutečně byla podpora produktů nikoliv jen podpora omezování produktů konkurence, a tedy poškozování zákazníka.

 

NVIDII v tomto případě určitě nejde o to, aby zákazník měl lepší orientaci, jak oficiálně tvrdí, protože pokud někomu nestačí k rozpoznání NVIDIA jako výrobce GPU na kartě název „GeForce GTX“ a logo NVIDIA na krabici, tak je idiot a další odlišení jiným názvem mu vážně nepomůže.

Celou situaci budeme dále sledovat, jsme zvědaví na oficiální vyjádření (pokud nějaká budou) a také co k celé záležitosti řeknou úřady. Způsob, jakým se celá věc dostala na veřejnosti a jak jí NV a výrobci oficiálně nekomentují (neoficiálně ano a velmi jednoznačně) jasně ukazuje na to, že se na veřejnost dostat neměla. Pravděpodobně ji začnou prošetřovat antimonopolní úřady, kdy jako v USA, tak hlavně v EU jsou na podobné věci docela háklivé.

Doufejme, že celá věc nevyšumí do ztracena a NV si to ještě rozmyslí. Osobně to vnímám jak zbytečné čeření vody, kdy NV zase dělá zle tam, kde by zle nemuselo být. Určitě se navíc najde někdo, kdo tohle celé obrátí a zase to bude o nějaké zaujatosti proti NV, což není vůbec pravda. Jako obvykle nejsem ani trochu zaujatý proti produktům NVIDIA, jsem zaujatý proti konkrétním čistě politickým krokům, konkrétně těm, které omezují výběr a zhoršují situaci na trhu pro nás zákazníky. NV má možnosti a prostor na to, udělat situaci na trhu lepší, místo toho se snaží o pravý opak. A tomu máme tleskat? Uvidíme možná už brzy, pokud nové generace grafik od výrobců jako ASUS, Gigabyte či MSI (a další) budou mít modely ROG STRIX, AORUS či GAMING jen NVIDIA modely, zatímco AMD Radeon budou pod jinými novými názvy někde v rohu, tak pokus o zneužití dominantního postavení na trhu vyšel a bude pro nás pro všechny na trhu zase o něco hůře. Obavy z nového partnerského programu NVIDIA jsou zcela na místě …

Zdroj: hardocp.com

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Vdiť to tak funguje běžně. 2018-03-12 13:53:18

Mě to přijde vcelku normální mimoto onen odběr čipů se praktikuje i u AMD a dělají to i daní výrobci když prodávají do distribuce. Autor zase objevil Ameriku. Když do distribuce budu kupovat vagon karet nvidia od Gigaby tek mám sice zájem jen výhradně o modely 1070 a lepší ale k nim musím koupit druhý vagon 1050 az 1060 tek aby se mnou výrobce vůbec jednal a stejně je to i u ADM, není v tom žádný rozdíl. Tedy alespoň výrobci gigabyte a Msi, to tak běžně dělají.

A co se týče změny jmen, je to věc výrobce, může si ty karty pojmenovat třeba Nvidia GTX 2080 Thunder edition a AMd se budou jmenovat Storm edition, no bóože to je tedy problém.

A co se týče zmíňky, že je to protiprávní, no tak určitě není .

Já jsme spíše rád, že konečně alespoň většina výrobců sjednotila důležitá označení na krabicích. Takže je v zeleným pruhu na krabici Druh čipu i velikost Ram. Už to není potřeba hledat všude možně.
ku.ba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 16:39:23

naprosto přesně. Navíc i Nvidii je jasné, že takové dominantní postavení nebude napořád, tudíž chce produkty odlišit, dokud je čas. Já bych Nvidii nekoupil nikdy, přesto tomuto rozumím. Je to stejný případ, jak (myslím to byla taktéž Nvidia) řekla, že bude upřednostňovat prodej přes svoje vlastní kanály. Taky všichni kvičeli (včetně DD) jaká je to nespravedlnost a jak je zákazník bit. Přitom je to naprosto normální snaha o odlišení a úsporu. Otázka je, ale již čistě filozofická, zda-li do budoucna nebude lepší, aby se karty obou výrobců jmenovali stejně, neb po té, co AMD přejede Nvidii jak zamrzlej rybník by jim aspon nějaká pomýlená duše sem tam kartu koupila
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 18:32:39
avatar
podobne se kdysi choval intel a pak za toto chovani dostal zpetne celkem tucnou pokutu.. Nvidia se nyni snazi o neco podobnyho proste donutit vyrobce karet aby vyrabeli vice jejich karet nez konkurence, dbali na vetsi reklamu pro karty nvidie apod.. A pokud nekdo odmitne na toto prostoupit bude za to "bit" dostane mene cipu, dostane mensi podporu v reklamach a nedostane bundly her.. tohle opavdu neni slusny marketing ale s prominutim marketing plny hoven.. tohle uz proste nvidia prehani pritom nema duvod se takto chovat, na trhu ma vetsinu, zisky rok od roku vyssi tak proc tohle dela? Pokud by byla konkurenci nejak moc otresena a ohrozovana tak nereknu... Kazdopadne doufam ze antimonopolni urad zasahne a pekne nvidii vytresta
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 18:38:16

Intel dostal pokudtu za to, že dotoval svoje CPU pro OEM sestavy výrobcům jako HP, DELL a podobný. To nemá s tím co dělá nVidie ani vzdálenu podobnost.

Mimoto jediné co Nvidia vlastně řekla je: "Neprodávejte naše karty pod stejným jménem, edicí jako karty konkurence, to je vše. Takže Když si Asus pojmenuje jednu edici Strix a druhou twixx tak to má vyřešený. Zase halooo kvůli ničemu.
Belka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 18:51:22
avatar
INTEL delal to samy, rekl vyrobci PC ze kdyz bude vyrabet i PC s AMD dostane mene cipu nez vyrobce ktery AMD nevyrabi.. Delal uplne ten samej "shit" jako se ted snazi Nvidia..

Samozrejme vse bylo pod NDA jako je ted ta umluva u Nvidie. proc myslis ze ta smluva neni verejna a lidi od vyrobcu typu ASUS/MSI/GB o tom nechtej mluvit.. Moc dobe vedej jaky sracky na ne Nvidia uvalila a maj strach to nekde provalit aby neprisli o praci.. Ono se to ale casem provali a nekdo to vynese ven a to se pak budou lidi divit jaky sracky nvidia vyrobcum dela.. Vsak i Linus Torvalds rekl o nvidii ze je to nejhorsi firma s kterou kdy spolupracoval.. A to je naka kapacita v oboru..
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 18:49:39

No tak když to říkal Linus tak to bude pravda
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-13 03:19:38
avatar
Kde to Linus o te nvidii rekl? Rad bych se na to podival jestli to je na youtube.
EuMatBa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-13 08:28:15

Samozřejmě že je. A hodně proslavené: https://www.youtube.com/watch?v=IVpOyKCNZYw
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-13 02:35:07
avatar
Intel dostal pokutu za omezeni konkurencniho prostredi, tedy primo zasahl do toho, aby vyrobci nakupovali cipy konkurence. Pouzival k tomu ruzne praktiky, ale to jak moc urcite praktiky omezi konkurenci je uz na rozhodnuti soudu. Primarne rozhodne neslo o dotace nakupu!
Intel navic dotoval nejvic svoje ultra-mobilni cipsety do tabletu a tam pokud vim, zadny odsuzujici vyrok soudu nebyl.
Ten problem je rozhodne slozitejsi nez dotace a prodej v tzv. baliccich, to rozhodne nejsou primo postizitelne praktiky.
Pokud nvidia ale treba zakazuje pouziti znacek druhe strane pro cipy konkurence, tam uz je to podle me za hranou, ale tech prostredku pro omezeni konkurence je rozhodne vic a plati, ze musi rozhodnout soud.

Navic plati, ze intel i pri nejvetsi ulozene pokute v historii na tom velmi slusne vydelal a chtelo by to asi zmenu zakonu, coz je beh na jeste delsi trat a navic to neni ani politicke tema, bez ohledu na to o jak velky problem se potencionalne muze jednat.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 19:21:08
avatar
Igonuješ nebo nechápeš o co jde ... je to stejná situace, co dělal Intel (a byl za to trestán, nedostatečně a poškodil tím celý trh na 10 let dopředu) .... teď se o to samé pokouší NVIDIA ....

výrobci kterých se to týká považují nové podmínky za protiprávní a zhoršení konkurenčního prostředí ... to ti zjevně uniká.

Je obrovský rozdíl, pokud své pozice zneužívá dominantní hráč s 64% na trhu nebo by stejnou věc (jako že nedělá) dělal druhý menší hráč na trhu ... to ti také zcela uniká.

NVIDIA má monopolní postavení, nové podmínky jejího programu jsou tedy téměř jistě zneužitím dominantního postavení = porušením zákona, na čemž se shoduje téměř každý v businessu .... NV si prostě nemůže dovolit takhle se chovat v její pozici, podpora produktů dobře, podpora toho aby výrobci nepoužívali konkurenční produkty to je to nejhorší co na trhu může být.... a přesně tohle je nový program NV ... to ti zjevně nevadí.
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-13 09:15:30
avatar
"Je obrovský rozdíl, pokud své pozice zneužívá dominantní hráč s 64% na trhu nebo by stejnou věc (jako že nedělá) dělal druhý menší hráč na trhu ... to ti také zcela uniká."

Když člověk nemá dobrou pozici, rozhodně potom svojí pozice zneužívá mnohem hůře.

Nicméně jsem jinak velmi překvapen, protože tato věta vyznívá tak, že pokud se chová neeticky/nelegálně někdo s dominantním postavením na trhu není to správně. Ale kdyby se choval neeticky/nelegálně někdo, kdo nemá dominantní postavení na trhu, dalo by se to akceptovat.
roll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-13 13:35:55

Kdyby to totiž udělalo AMD, tak je to čestné a dobré pro zdravý trh. Jsi na tomhle webu prvně?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-13 13:57:27
avatar
AMD nic takového nikdy nedělalo, takže na jakém základě soudíš, že by to AMD dělalo?
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - DD no tak :D 2018-03-13 15:20:03
avatar
Já myslel že značka jako taková nic nedělá, že o tom rozhodují valné hromady a statutární orgány. Ale je jasné že akcie nVidie a intelu vlastní jen bezcharakterní šmejd a akcie AMD vlastní jen ti nejčestnější a nejúžasnější lidé na planetě.

Podle mě AMD nezneužívá (aspoň ne okatě "kdo ví jaké podmínky má u svých dodavatelů a jak se chová k zaměstnancům "), jen z důvodu toho že má na obou frontách mnohem silnější konkurenci.

Co by kdyby samozřejmě nemá žádnou cenu řešit. Ale u byznysu jde o kapitál většinou až na prvním místě.

By mě zajímalo která top 100 firma na světě je tak křišťálově čistá, že by se pro lidi rozkrájela ("jako tady vyobrazované AMD")?
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-14 02:02:29
avatar
je jedno z jakého důvodu nezneužívá, když prostě nezneužívá .... problém je, kdyby zneužívalo, ještě větší problém by to byl, kdyby byla v dominantní pozici ... a tím se dostáváme k aktuální vážné situaci.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-13 13:58:50
avatar
je to myšleno ve smyslu že nedominantní hráč to v podstatě dělat nemůže, takže proto je to problém, že dominantní hráč může a je to problém pro celý trh ...

Je to samozřejmě problém i kdyby to dělal méně dominantní hráč, jenže v jeho případě by to byl maximálně problém z hlediska zákonů, reálně by to na trhu nic nezměnilo ...
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 14:23:12
avatar
No vzhledem k tomu, že v současnosti nejsou běžně k dostání žádné rozumné grafiky, tak nechápu, proč tomu vůbec věnovat tolik prostoru. Spíše doufám, že si někdy v dohledné době budu moci koupit notebook v kombinaci Ryzen + Nvidia grafika, rád si občas zahraji staré dobré pecky a po zkušenostech něco chodí a něco ne už do Radeonu nejdu. Rok s RX470 mi stačil. A kupovat novou mašinu se starým, softwarově záplatovaným Intelem, to taky nehodlám. Takže čekám. Jen doufám, že si zase výrobci nepůjdou moc po krku a tahle kombinace vůbec bude
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 19:12:22

Ja by som už do Nvidie nešiel (gtx 980ti strix som si kúpil len preto, že stala 300 eúr s dvojročnou zárukou a Radeony sa nedali zohnať). Ich podpora a kvalita ovládačov je hrozná, zlatá r9 280.
shasler [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - dohoda výrobců karet 2018-03-12 15:00:32
avatar
A co kdyby se výrobci grafických karet dohodli a poslali jednohlasně nVidia do konečníku. To ať si pak nVidia udává nové čipy. No a při takovém výpadku by si nVidia asi škrábala hlavu ..., i když ona je docela samo-splachovací a je otázkou, zda má nějakou sebereflexi...
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 16:07:41

Trošku unreal nemyslíš?
Phosgore [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 16:29:28

Ale představa je to krásná, ne?
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 18:08:56
avatar
A proc ne? O kolika vyrobcich se realne bavime, o trech? Prijde mi snazsi, aby se na takovem kroku domluvili tri vyrobci se shodnymi zajmy, nez protichudny zajem jednotlivych vyrobcu s nvidii.
Cela vec a jeji dopad se mi tedy principialne nelibi a krok to je imho nestastny az hloupy. Nvidia to myslim nema vubec zapotrebi. Na druhou stranu mi osobne je uplne jedno, jak se muj vytipovany model jmenuje a pokud mi vyhovuje, tak se klidne muze karta jmenovat "hromada hnoje" a stejne si ji koupim. Reseni od nvidie to stejne pravdepodobne nebude bez ohledu na jeho nazev :o)
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 18:22:05

A je ti jasný, že Nvidia má plno dalších výrobců, co vyrábějí jen nvidia karty ? A mimoto si prodává vlastní karty přes web.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 19:05:16
avatar
Ano, ale tech kteri delaji exkluzivne jen nvidie se tahle zalezitost tak nejak netyka, ti asi nebudou mit s temi podminkami zadny problem. Jestli by se nvidia obesla bez tech trech nejvetsich vyrobcu (a o nikoho jineho ve veci vlastne ani nejde) posoudit nedokazu, ale myslim, ze by jim to dokazalo udelat slusnou caru pres rozpocet.
Jestli si ale nvidia chce prodavat ty karty sama, tak potom mi to teprve dava smysl. Jenom mi nejak unika, proc to tak nedelala celou dobu..
Drewitz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 21:35:08

Problém je v AMD. Kdyby se totiž ti výrobci karet domluvili a rozhodli se nepříjmout podmínky Nvidie, tak AMD jim není schopno tento výpadek nahradit. Takže si představ, že se 3 velcí výrobci dobrovolně připraví o třeba 30% obratu v grafických kartách. I když se jim třeba to do čeho je Nvidia tlačí nelíbí, tak tato varianta by se jim líbila ještě méně. .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 22:20:49
avatar
AMD jim je schopno dodat více GPU a nahradit dodávky NV v plné míře .... problém je, že AMD nebude mít letos nabídku proti některých chystaným čipům NV, takže to je problém pro výrobce grafik .... nemohou si dovolit nenabízet ty nové karty od NV a dostanou se k těm čipům jen když přistoupí na ty vyděračské podmínky NV téměř určitě podmíněné dalšími věcmi, aby pak od AMD nemohli vzít tolik čipů kolik by chtěli, protože budou muset prodávat více NV ... to je celá pointa.

Vtip je v tom, že NV by neměla mít vůbec právo ve stávající pozici cokoliv diktovat výrobcům karet, co by ovlivňovalo nabídku jejich produktů. na trhu by měly rozhodovat čistě produkty ne tržní síla a zneužití dominantního postavení ... to je o co jde ...
Dan666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 22:20:46
avatar
Drewitz problem je v AMD,LOL tak to jsi me pobavil a hned dal v textu napises onen problem o ktery jde.A to sice ze je to vlastne stejne jako kdysi udelal Intel a to sice ze pritlaci vyrobce ke zdi a pokud nebudou delat co chteji,tak jim padne treba tech 30% obratu.To ti jako "nekala" konkurecni praktika nepripada???jedna se o to ze timto krokem se vetsinou ta vetsi spolecnost snazi degradovat az dokonce eliminovat konkurecni,protoze pro tu to znamena treba i -50% obratu a to kdyz jste mensi spolecnost a tim padem mate i mene financi investovat do vyvoje a tim se stavate touto "nekalou" cinosti konkurece,stale vice slabsim na trhu.Coz vede k tomu,ze bez konkurece stoupne "umele" cena produktu,takze dle me jestli to Nvidie prepiskne,tak muze dopadnou stejne jako Intel,prece se uz +- ted jedna o "nekalou hospodarskou cinost"

PS:jedine scim souhlasim je ze by vyrobci mohly pouzivat jina oznaceni pro NV a AMD grafik,ale to je prece jen na nich a na dovluve s dodavatelem cipu,ale jednani tohoto typu je ....
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 15:06:59
avatar
V klidu... máme přeci neviditelnou ruku trhu. Nvidia to má drahé, takže brzo Lojza v garáži začne řezat čipy a vytvoří konkurenci. Je to systém naprosto samoopravný
rookie [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-13 12:22:49

Ak to myslis usmevne s nadsazkou, tak ok.
Ak vazne, tak ti odpoviem tiez vazne.
V pripade napr. koblih to plati, pri grafikach moc nie. Konkurencieschopnu grafiku dlhodobo nevie vyvinut ani Intel so svojimi miliardami, ani Samsung, ani najvacsi vyrobcovia cipov, takze Lojza v garáži, ten to asi tiez neutiahne Tak pred 20 rokmi to este islo.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-13 16:20:01
avatar
mýlíš se už i s těmi koblihami
N0NECZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 15:54:52
avatar
Pokud půjde jenom o název nějaké edice, tak nejsem ani v zásadě proti. Chápu, že to bude horší, pokud už se použijí zavedené názvy pro jednu firmu a druhá dostane nové. Tam třeba může zvyk zákazníků udělat svoje.

Pokud by ale na základě toho vznikly celkově nové řady, možná by to vážně prospělo. Ono totiž nejde možná ani tak o to, že na krabici by to někdo nepoznal (i když většina lidí spíš nejdřív vidí produkt na obrázku v e-shopu a až potom má krabici v ruce). Ale jde možná o zařízení k nim přidružené.
Vždyť ROG nebo Gaming nenesou jenom grafické karty, ale i PC sestavy, notebooky, monitory (kde by z popisu rovnou šlo odhalit jestli jde teda o freesync, nebo G-sync monitor) atpod. A víme, že bohužel tohle kolikrát eshop zapomene i v parametrech tak nějak sám uvést (nebo to má napsáno blbě).

Takže odlišením produktových řad bych se přímo nebránil, pokud by bylo přehledné a jasné pro zákazníka. Asi ale uplně nejzajímavější by to byla dohoda napříč firmama. Kdy by vznikly globálně dvě velké edice a zbytek by se nechal. Takže bychom měli třeba řadu "ROG STRIX Green" a "ROG STRIX Red".
Imunda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 18:35:02
avatar
Nemá začít AsRock náhodou vyrábět GK pouze od AMD ... To by těmi kartami taky dobře zamichalo.I když tomuhle výrobci nevěřím v deskách(špatné zkušenosti)
Timmaigh! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 18:59:35

Clanok na dve strany o tomto? Nie je o com lepsom pisat?

Uz to vidim, ako si niekto kupuje karty podla toho oznacenia Strix, FTW, Aorus atd....
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 22:19:18
avatar
zneužití dominantního postavení na trhu je závažná a nepříliš častá věc .... všichni výrobci se shodují, že nové podmínky jsou zhoršením situace na trhu a dokonce téměř jistě porušením pravidel a zneužitím pozice dominantního výrobce ...

O tomto tématu by se mělo mluvit pořád na všech webech, protože si nemůžeme dovolit, aby dominantní výrobce zneužíval svého postavení a zhoršoval situaci na trhu ... a pokud si myslíš že je to nezajímavé, tak pak sem nechoď za rok dva brečet až se monopolizace projeví dalším zvýšením cen atd.
TomD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 19:22:19

Na takovy krok by Nvidia nemela mit vubec pravo, zadat po odberateli, jakym zpusobem ma prezentovat sve, opakuji sve vyrobky. To je jakoby nejaky vyrobce napetoveho regulatoru za par centu diktoval podminky prezentace, prodeje, nazev produktu apod. napr. automobilu. Jako predstava, ze nekdo nakraci do Skodovky s tim, ze se mu nelibi nazvy aut a ze nove se budou jmenovat takto: Stepup, Booster,... a vsichni by to akceptovali a jeste se usmivali, jak jsou vlastne dobri. Stejne na tycku mezi oci je prodej vykonnych cipu spolu s nejakymi nechtenymi.
Timmaigh! [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-13 17:21:24

Lenze on je dost mozno trochu inak, ako je to tu prezentovane. V skutocnosti Nvidia vramci tych svojich partnerskych programov dava vramci volakeho fondu vyrobcom kariet zdarma prachy na marketing - a ti ich potom pouziju na marketing povedzme celej ROG serie, vramci ktorej predavaju aj AMD a ine vyrobky. Ja netvrdim, ze s pocinanim Nvidie suhlasim, podla mojho si aj tak ale kazdy kupi, co chce, pripadne potrebuje, bez ohladu ci sa to vola ROG, Strix, Aorus atd... v kazdom pripade z toho pohladu, co pisem, sa to da tato iniciativa pochopit - a tiez to, preco sa to vyrobcom nepaci (nutnost duplovaneho marketingu, co ich bude nieco stat). Ohybat to hned do polohy zneuzitia dominantneho postavenia na trhu a neviemcoho este je ale uplne ujete. Vyrobcovia budu moct stale vyrabat a predavat AMD karty, aj ak budu sucastou toho Nvidia programu. A ze sa tie karty budu volat inak ako Nvidia karty - povedzme v pripade MSI miesto Gaming to bude v pripade AMD Lightning (co je znacka, ktoru uz beztak maju/mali a pouzivaju/pouzivali) nam moze byt ako zakaznikom uplne fuk.

Ked sa to tak vezme, je to pre AMD vyhoda, lebo vsetky tie herne "linie" vyrobkov od Asus,MSI, Gigabyte atd... su aj tak po dizajnovej stranke pekny hnus
Davidek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 20:46:27

Kde je to vznesené obvinění? Nikde jsem to v textu nenašel.
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 21:17:34

A problém je v čem přesně? Ti výrobci karet jsou mezi sebou stejně majetkově a akcionářsky provázáni, takže je to v zásadě šumák - tak holt ASUS bude dělat jen nVidia karty a jejich budgetová dceřinka ASRock pro změnu pouze AMD karty. Vlk (nVidia) se nažere a kozy zůstanou celý.

Jako podstatně větší problém vidím riziko toho, že Intel dost možná pohltí Broadcom, který pro změnu dost možná ještě předtím stihne pohltit Qualcomm.
marek13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 22:02:23

Nekalé obchodné praktiky sú určite odsúdenia hodné a či už by ich používala Nvidia alebo AMD, mali by zasiahnuť príslušné orgány. Tento článok sa snaží poukázať na problém čo je dobré, ale tiež musím povedať, že do istej miery je to iba fikcia. Ak by totiž AMD malo ako autor píše lepšie čipy a vo výsledku lepšie karty /a ešte aj za lepšie ceny/, tak Nvidia by nemala ani možnosť nejakú nekalú praktiku po výrobcoch chcieť.
Jednoducho povedané Nvidia si môže dovoliť tlačiť na pílu, lebo má lepšie čipy aj lepšie karty a vidí, že výrobcovia ich chcú. A to je princíp toho zneužívania. Ak by Nvidia mala horšie čipy, tak by nemala dominantné postavenie na trhu a teda by si nemohla diktovať podmienky.
Netreba sa teda obávať, žeby táto praktika mohla nejako poškodiť AMD, lebo AMD sa vlastnou politikou v divízii grafických kariet už roky úspešne poškodzuje samo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-12 22:18:49
avatar
není problém že to poškozuje jen AMD .... problém je, že to poškozuje nás zákazníky, výrobce co vyrábí AMD i NV karty a vztahy s jinými společnostmi které mají ..... to je zjevné zneužívání dominantní pozice s cílem poškodit všechny kromě sebe ...

Úprava pravidel nepřináší nic pro zákazníky ani partnery, možnosti spolupráce jsou stejné, nyní ale NV nutí z pozice dominujícího výrobce partnery, aby omezili nabídku a spolupráci s konkurencí = ničí konkurenci na trhu, která už je tak malá a poškodí všechny zákazníky. je třeba se obávat, že kromě AMD poškodí i nás všechny ostatní ....

Úpravou pravidel partnerství nemůže kromě NV nikdo nic získat, ale můžeme všichni jen ztratit. Teď je na úřadech, aby prověřili, zda ta úprava není porušením zákona o dominantní síle na trhu a zneužitím postavení. Většina oslovených výrobců se v zákulisí vyjadřuje jasně, tedy že to je pravděpodobně za hranou zákona ...
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-13 10:59:07

Osobně nevidím problém v tom, že se bude speciální edice karet pro nVidia jmenovat třeba AURUS a pro AMD třeba AORUS.
Nemá to na nic vliv, karty budou stát stejně, budou stejně výkonné, jen se rozdělí jméno edic pro nVidia a AMD.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-14 00:24:26
avatar
Tak to jsi mě vážně pobavil :-D

Zkus si prosím tě odpovědět na tuto otázku: "Riskovala by Nvidia zásahy antimonopolních úřadů a poškození obchodních vztahů s dlouholetými partnery, kdyby si sama myslela, že má lepší čipy a lepší karty?"

Kdyby si byla tak jistá nadřazeností svých produktů, tak by se nebála ztráty zisku a chovala se jinak, nemyslíš? ;-)
bottl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-13 02:56:52

Zajímavý pohled pod pokličku prodejů GK.
martyst111 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-13 15:41:46

Myslim ze to nebude tak horke.MSI gaming gtx karty budou jako do ted cerno cervene a u amd staci udelat jinou barvu backplatu a trochu poupravit nazev.Rika se ze NV karty jsou drazsi mozna na tom je neco pravdy ale mnel sem ji spoustu let a nikdy sem s ni nemnel jedinej problem a vykon to taky mnelo.AMD udelalo vyborny mainstream serie 400,500 jenze k cemu to je kdyz se to neda koupit navic vyborny byl za dopo ceny kolem 7,5k a ne jako ted 10k plus.NV ma za dverma dalsi generaci karet serie 2000 a co ma amd nikde sem necetl ze ma prijit odpoved amd na serii 2000 od nv.Moc bych si pral aby se amd stalo plnohodnotnym konkurentem nv jenze timto tempem tomu moc neverim.
myzrael [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-03-13 20:46:21

Já vidím problém spíše v tom, že grafické karty se prodávají za vyšší cenu než jaká je doporučená od výrobce. Až bude vycházet generace 20**, tak nejvýhodnější bude kartu koupit přímo z nvidia shopu, protože jinde to levnější prostě nebude. A nějaká značka je to poslední co mě zajímá.

Nebyla by nějaká zpráva, kdy má vyjít mini pc Hades canyon ? Bude to sice drahý, ale hlavně to má to solidní grafiku. APU Ryzen 2400g jsou sice dobrý, ale co si budem povídat, je to slabý. PC na způsob kaby lake g se mi líbí a vidím v tom budoucnost. Ryzen by byl sice lepší, ale aspoň něco.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Monday, 25 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 581x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Friday, 22 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1534x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Thursday, 21 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1229x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Wednesday, 20 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1908x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluTuesday, 19 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1160x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Thursday, 14 March 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1911x
Komentářů: 3