NVIDIA se velmi daří – soustředí se na zvyšování marží a ruší mobilní TEGRA i „levné“ grafiky Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 15 srpen 2016
altSkvělé hospodářské výsledky, které jsou hnané prodeji GPU, hlásí NVIDIA. Zejména datacentra.

 

 

 

 

Společnost NVIDIA ohlásila výsledky svého hospodaření za uplynulý kvartál a je na novém rekordu. 1,428 miliardy dolarů na příjmu a 253 milionů čistého zisku bylo mnohem lepší, než se čekalo. Ačkoliv fakticky nerostly prodeje klasických grafik, příjmy a zisk jsou hnané maržemi, kdy se NVIDIA snaží soustředit svou pozornost právě na segmenty, kde je opravdu velký výdělek. Ostatně už před časem se NVIDIA nechala slyšet, že klasické zejména levnější grafiky sice přinášejí 3/4 příjmů společnosti, ale jsou to hlavně profesionální grafiky, které společnosti přinášejí 3/4 zisku. Jinými slovy zdaleka největší marži a zisk má NVIDIA z profesionálních grafik, datacenter a tak podobně. Není tedy divu, že právě datacentra a výkonná výpočetní řešení GPU jsou to, na co se dnes soustředí především, stejně tak speciální řešení (hlavně založené na TEGRA) pro automobilový průmysl, který je ochoten za to také pořádně zaplatit. Výsledkem je, že meziročně hlásí právě tyto divize rekordní růst a to 110% v případě datacenter a 68% v případě automobilového průmyslu.

NVIDIA se ale daří i v oblasti herních grafik (GTX řešení), kdy využívá svého téměř monopolního podílu přes 70% proti AMD na poli neintegrovanou grafik (Nejde na to nějak zvýšenými prodeji, což se v situaci kdy bohužel prodej samostatných grafik obecně spíše klesá (maximálně stagnuje, což je dáno tím, že klasické levnější neintegrované grafiky už nejsou často třeba a nahrazují je integrovaná řešení v procesorech), ale hlavně zvýšením marží. Soustředí se na vyšší segmenty a tak prodává třeba nové GTX 1070/1080 v podstatě s mainstreamovými náklady na výrobu, za cenu high endu (449-649 dolarů). Podobně je na tom i GTX 1060, kterou co by mainstream sama NVIDIA prodává za cenu vyššího segmentu (299 dolarů). Nejnověji pak uvedla nový NVIDIA TITAN X s cenovkou rekordních 1200 dolarů (a ten se ve výsledcích za minulý kvartál projevit nemohl). Asi netřeba dodávat, že za těchto cenových podmínek se dobře vydělává. Bohužel pro nás zákazníky, se konkurenční AMD rozhodlo soustředit se na opačný konec nabídky grafik, takže pokud chcete dnes výkonnější grafiku aktuálně, nemáte vůbec na výběr a musíte si připlatit na NVIDIA, takže se dá očekávat, že žně a příjmy společnosti dále porostou i aktuální kvartál, protože AMD počítá s vyšším segmentem až v Q4/2016.  

NVIDIA nemá moc zájem o své působení v oblastech s nízkou marží, i proto nemají grafické karty nižšího segmentu takovou prioritu a NVIDIA se ani nemá proč pouštět do nějakého cenového souboje s AMD, i když ceny GTX 1060 by možná snížení snesly. NVIDIA se také rozhodla vycouvat z některých trhů. Celkem podle očekávání NVIDIA ruší další vývoj mobilních verzí TEGRA ARM a hlavně vlastní tablety či SHIELD konzole, které přinášely jen malé příjmy, ale obnášely velké náklady. Pro NVIDIA tedy definitivně končí TEGRA mobilní budoucnost, od které si před časem slibovala, že už v těchto letech bude přinášet ¾ příjmy společnosti a nahradí tak GPU business. Inu vývoj šel jiným směrem, ale asi nemají proč věšet hlavu. TEGRA navíc jako taková nekončí, proslýchá se, že NVIDIA se dohodla s NINTENDO a nový herní „SHIELD“ tak vznikne vlastně pod taktovkou NINTENDA jako jeho nová konzole, ale zatím to nebylo 100% potvrzeno. TEGRA jako taková v tabletech a mobilních telefonech ale už nebude, což je potvrzené. Místo toho NVIDIA vyvíjí a prodává specializovaná TEGRA řešení pro automobilový průmysl na této platformě, která bude pohánět multimediální i bezpečnostní systémy aut (doufejme, že uprostřed jízdy po dálnici na „autopilota“ se nerestartuje ovladač ;) ). V této oblasti jsou totiž marže mnohem vyšší, než v klasické mobilní oblasti, kde jsou marže na minimum a z mobilní oblasti se letos stahuje proto i třeba Intel.

Plány NVIDIA soustředit se na oblasti s vysokými maržemi jsou pochopitelné a zjevně funkční a v dohledné době budou sypat opravdu hodně. Právem NVIDIA očekává zdaleka nejvíce od datacenter, kde roste poptávka po výkonných výpočetních řešení pro různé oblasti včetně CLOUD, poskytování vzdáleného výkonu nebo vývoje AI – pro ně už ostatně NVIDIA představila řešení v podobě výkonné TESLA P100 s GP100 a HBM2, ale to se začne ve velkém prodávat až v Q1 2017, ale ceny jsou tam opravdu „masakrální“. NVIDIA samozřejmě nemá důvod, ani nemůže a nechce opouštět segment klasických grafik, které ji navzdory jejím vlastním očekáváním z před pár let, přinášejí rekordní příjmy, i když zdá se nehodlá bojovat poměrem cena-výkon a budeme si muset zvykat na to, že za mainstream máme platit jako za vyšší segment, za ten budeme platit jak za high end a high end se posouvá do nevídaných hladin. A to platí i v případě, že se objeví konkurence, protože u AMD si asi musí všímat, že strategie NVIDIA funguje z finančního hlediska lépe, než jejich. Navíc pokud by AMD mělo nadále "oslabovat" na trhu, situace by se z hlediska cen pro nás vyvijela ještě hůře. Tak jako tak, znamená to nejen konec „levných“ grafik?

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
neok [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ne, ceny budou klesat 2016-08-15 13:03:40

Rozhodne neznamena, protoze konec levnych grafik by mel za nasledek vetsi prodej konzoli, coz by se na trhu s PC komponentami neblaze podepsalo. Koupit mainstreamovou kartu s nizsi vykonovou zivotnosti za cenu cele Playstation 4 uz radu lidi povede k rozvaze.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 18:41:59

konec levných grafik je nevyhnutelný, ty budou v CPU ;)
tam AMD vládne
harrym [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 19:08:06

Tam vládne Intel.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 20:45:25
avatar
Zkuste na tom intelu hrat
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 21:34:12

Normálně na něm hraju (pravda v rozlišení 1024x576).
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 07:26:34

To je fakt normalne hranie
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 08:12:16

Intel že vládne iGPU? Ty jsi z marketingového oddělení Intelu, nebo jsi prostě velmi neinformovaný?
Intel není ani low-end GPU, AMD ano, takže tam vládne AMD.
VelDro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 15:24:12

Já jakožto běžný uživatel teď hraju na integrované HD 530 v rozlišení 1920*1080. Pokud mi přestane stačit moje integrovaná grafika, zákonitě nebudu koukat po grafice za 2k, která mi nabídne o nic lepší výkon, ale budu hledat někde kolem 4-5k minimálně. Ale kdo jede na integrované HD 530 a chce upgrade, tak je u mě blázen, pokud chce hledat cokoliv v low endu do 2k. Jen názor, tak mě za to nekamenujte.
ripper6 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 00:48:09

Souhlasim, pokud to bude tak pokracovat tak lidi co nechtej ultra grafiku a nejsou nejaky jooo "gameri" sahnou casem i ty po konzoli. Hry hold tu a tam koupej, treba pockaj na bazar, ebay, pripadne to udelaj tak aby jim hrali i ty z USA hry a tam uz ty ceny muzou bejt celkem solidni za hru.
Dalsi moznosti je jeste, ze proste clovek koupi hold levnejsi grafiku do PC, bude proste hrat max ve FullHD 1080p na coz zdejsi karty jiste stacej i dal a dal...
a na nejaky QHD nebo 4K jim bude dlabat pes. Respektive to koupi jen ultra fans co maj penize a bude to jen pro mensi procento trhu.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 13:24:32

profesionální grafky? hmm, nVidia našla záchranu
snad se AMD poučí a sebere to nVidii co nejdřív, má na to mnohem lepší technologie
Valda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 13:43:55

Od tebe je každý přízpěvek zde naprostá perla
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 18:40:03

vydělává nVidia jen na profi grafikách? vydělává
má zaostalé technologie oproti AMD? má
máš něco proti, nebo jen žvatláš jako 5 letý?
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 19:17:02

Citace:
vydělává nVidia jen na profi grafikách?

ne, i v článku DD píše:"NVIDIA se ale daří i v oblasti herních grafik (GTX řešení)..."
Citace:
má zaostalé technologie oproti AMD?

ne, pouze donedávna tolik neřešila výkon pro asynchronní shadery, kdy Kepler a Maxwell měly nižší rychlost zpracování AS.
Pascal už AS zpracovává lépe, dokáže požadavky vkládat do samostatné fronty Compute_1, takže nejen že výkon u využívání AS neztrácí, ale stejně jako AMD karty z toho těží (byť ještě ne v takové míře).
Na druhou stranu zpracováná obraz trochu jiným (a pravděpodobně lepším) způsobem, takže i s nižším hrubým výkonem se herní výkon GTX1060 většinou drží mírně nad výkonem teoreticky silnější RX480.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 06:21:47

ty neumíš číst? 3/4 zisků jde z profi

ty nevíš, že AS nejsou všechno? ty nevíš, že multimediální funkce má nVidia taky podřadné?

moc toho nevíš

jako bys nemměl číst a nic nevěděl, kolikpak ti je, chlapečku?
Král Pavel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 08:48:10
avatar
Jaké že multimediální funkce to má Nvidia podřadné?
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 08:54:43

tady je to poměrně rozepsané, co AMD má, nVidia přidá tyto funkce opět metodou copy AMD, paste
Odkaz
Král Pavel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 09:08:12
avatar
Stále tam nevidím nic, co by nebylo v GeForce Experience, které tyto funkce podporují od minulého roku.
Pokud se mýlím oprav mě.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 11:01:25

Odkaz
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 17:05:46

Ty ses opravdu k smíchu. Pises ty nesmysly z recese?
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 18:39:46

co na tom není pravda, šašku?
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 23:24:51

Opět urazis jako primitiv. Slušná diskuze s tebou není možná.
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 06:22:50

takže vlastně jsi největší primitiv ty, když jsi začal "Ty ses opravdu k smíchu."

ty máš s logikou a vůbec přemýšlením velký problémy, že, mentále :-D
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 10:38:26

Ty musíš dostávat často pres ústa. Nebo si to z oci do oci nedovolujes?
jalav [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 10:52:39

to je výhružka? tebe bych usadil za 2 vteřiny
chovej se slušně, začal jsi urážet, tak bacha, aby ti někdy opravdová nepřilítla, potřebuješ vychovat
kocour13 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 14:41:29

Zase jsi mne rozesmál. Smích leci. Diky.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 14:41:19
avatar
tak keď GTX1070, GTX1080 a nový TitanX nemajú zatiaľ konkurenciu, tak je jasné, že si NV grafiky patrične nacení, čas sú peniaze a NV to dobre vie, každý nebude nákup grafickej karty odkladať, ak potrebuje daný výkon, či práve nútene musí nahradiť staršie GPU a nemôže s nákupom počkať, logicky sa AMD nevypláca, že nemá na trhu zatiaľ konkurenciu k silnejším herným NV kartám...ano, zákazník to preplatí, ale momentálne ani nemá alternatívu...jedine, že by s nákupom počkal...top herné grafiky už stoja naozaj neskutočné sumy a ide to stále k vyššej cene za top model, čo nová generácia...
besh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 16:16:09

Zlevneni by aspon na nasem trhu bylo treba u obou staji. Ostatne treba MSI Gaming X varianta RX 480 se prodava o nekolik set draz nez GTX 1060 v teze variante, a to za vic nez 10 tisic.

Edit: Tak ted koukam, ze to je jen na Alze, Mironet ji ma o litr niz.
Shadow R.O.G. [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 16:26:04
avatar
ako som mrkol českú alzu, tak je tam iba jedna drahšia MSI RX480 Gaming - s 8GB RAM a najvyššie taktovaná, ale je to v štádiu predobjednávky, to sa tá cena ešte spraví až to bude skladom, teda mala by, predobjednávkové ceny bývajú prestrelené oproti produktom, ktoré sú skladom...
Kajman [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 17:50:40

Máš pravdu, z 8GB RX480 modelů je levnější jen referenční Sapphire, ostatní reference jsou dražší než nejlevnější dostupná GTX 1060 a nereference RX480 pořád ještě nejsou dostupné, ale i ty začnou zatím asi na 8100kč.
IAczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-15 21:23:03
avatar
V současné době mám a i hodně let jsem měl ATI respektive AMD grafiky, ale co zase udělali s poslední verzí ovladačů to je na blití ... Příště si koupím NVIDIA, která má podporu x let starých grafik a bez problémů. U AMD to je 2 roky a už to žbleptá že to nepodporují nové ovladače... Ovladače na grafiku bylo vždy bolestné místo AMD/ATI. I když zlepšení je cítit, tak prostě na ovladače NVIDIA to zdaleka nemá. A fakt už nemám čas na sraní se s ovladačema. Viz. příklad, staré 13.6 z roku 2013/14 chodí bezvadně na R9 280X, na nových se nespustí BFH!!! Nechápu... BF3,BF4 jde ale BFH nejde, nainstaluji staré ovladače z roku 2013/14 a BFH i ostatní BF 3,4 fungují bezvadně. To si raději připlatím za NVIDII a mám klid. Jsem fanda AMD, ale tohle mě fakt sere.
suchanr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 12:04:07
avatar
AMD zmenila pomerne vyrazne architekturu z VLIW na GCN a v podpore ovladacu se to odrazilo. HD5000-6000 maji posledni ovladac 16.2.1 a podporovany jsou pouze GCN. Samotne GCN je ale 5 let stare! Prvni GCN prislo v 2011. Pritom i nejnovejsi Polaris a Vega budou porad zalozeny na GCN. Nikdy se nestalo prakticky u zadne firmy, ze by HW prisel o podporu po 2 letech.
Navic pokud se podivame na vykon, tak nvidia sice podporuje starsi grafiky v ovladacich, ale jejich vykon se v case snizuje (a to dost vyrazne), u AMD je to naopak. Nvidia tuhle strategii podpory nejnovejsi architektury tlaci uz nekolikaty rok. Rozdil pak mezi obdobnymi grafikami muze byt i 15-20% behem 2-3 let.
Stezovat si asi muzeme na software, pokud ho AMD skutecne vyviji, Raptr ale AMD nikdy nevyvijela a vlastne bych se nebal rict, ze pokud chce nekdo automaticky nastavovat grafiku, vcetne rozliseni, tak at jde radsi do nvidia, ja jsem ale nebyl spokojeny ani s jednim systemem a nepouzivam ani raptr a nepouzival jsem ani EXP.
Machine7170 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ovladače 2016-08-15 22:42:37

Tak to rýpnutí do Nvidia ovladačů jste si mohl odpustit, protože z vlastní zkušenosti vím (HD7850 v PC a GTX520M v notebooku), že Nvidia má ovladače na lepší úrovni než AMD a o přidruženejch aplikacích ani nemluvim (AMD Gaming Evolved App je tragická).
jankolincak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2016-08-16 10:12:02

DD asi zabuda na problemy AMD/ATI s drivermi, niektory este pamataju ako sa pol minuty spustal catalyst control center
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!
StarField se konečně dočká žádaných vylepšení!Úterý, 30 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1063x
Komentářů: 5
Řešení pro pohyb s VR setem?
Řešení pro pohyb s VR setem?Pátek, 26 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1593x
Komentářů: 0
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2285x
Komentářů: 5
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2024x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1344x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1318x
Komentářů: 1