NVIDIA se zlobí. Kdo prozradil RTX 3080? Odhaleny podrobnosti, které neměla konkurence vědět. Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 10 červen 2020
altSpolečnost NVIDIA vyšetřuje, jak došlo k úniku. Většina lidí ve firmě přitom kartu ještě neviděla!

 

 

 

 

Máme z více zdrojů již definitivně potvrzeno, že detailní fotografie nové grafické karty NVIDIA RTX 3080, jsou pravé. Spolehlivé zdroje také uvádějí, že u NVIDIA je teď hodně dusno, protože drtivá většina zaměstnanců firmy, včetně klíčových PR a Sales pracovníků atd., dosud nový design a novou kartu ani neviděli. Takže většina z vás a potenciální zákazníci, před pár dny viděli novinku dříve, než lidi ve firmě, jejíž logo karta nese. To určitě není obvyklé. NVIDIA tak aktuálně vyšetřuje své dvě partnerské firmy, Foxconn and BYD (Build Your Dreams), kteří pro ni referenční edici nové generace karet vyrábí, kdo za tenhle zásadní únik může. Samozřejmě je to složitější v současné době, kdy prakticky všichni lidi z NVIDIA jsou v USA stále v distančním režimu, zatímco karty se dělají „mimo dozor“ v Číně. Je asi jasné, odkud fotografie unikla, není ale jasné, kdo a za jakých podmínek ji pořídil, a hlavně vystavil na internet. Po tom NVIDIA pátrá a doufejme, že ho nevypátrá a můžeme se tak těšit na další zajímavé úniky :).  

A ty přicházejí, protože aktuálně unikla podoba celého samostatného heatsinku pro RTX 3080.

  • Únik je pro NVIDIA problém z mnoha důvodů.

Samozřejmě určitě chtěla tím neobvyklým designem překvapit a ohromit na své prezentaci, jako dokázala udržet do poslední chvíle design RTX 2000 FE série. Ale to už se jí nepovede. Všichni už jsme ten divný nový design viděli a okomentovali a máme spoustu času jej vstřebat. Takže až za pár měsíců vyjde šéf NVIDIA na podium a bude mávat novou RTX 3080 s tímhle designem, všichni se jen ušklíbnou „to už jsme viděli, nemáte něco nového“? Takhle si to NVIDIA určitě nenaplánovala.

RTX 3080 navíc měla zůstat (veřejným) tajemstvím ještě několik měsíců a odhalení tak významné, a tak brzy, sníží prodeje stávající generace karet, protože se dostane i k lidem, kteří třeba normálně spekulace o novinkách nesledují. Spekulovat o existenci a vidět ten produkt přímo na reálných fotografiích, jsou dvě různé věci.

Problém je to ale hlavně z jednoho důvodu. Odhaluje věci, které neměla konkurence vědět. Zatímco nám běžným uživatelům možná některé detaily nejsou úplně jasné, a možná nás ani nezaujmou a nic moc nám neřeknou, to lidi, kteří se vývojem grafických karet zabývají, tedy speciálně konkurenční AMD a výrobci Radeon grafik, vidí věci jinak. Uniklé fotografie jim plně odhalují některé klíčové aspekty nové generace grafik NVIDIA, které jim pomohou v přesnějším cílení parametrů, cen i načasování uvedení nových Radeonů. Není samozřejmě divu, že se u NVIDIA hodně zlobí na své čínské partnery, od kterých takhle brzy informace a fotografie unikají.

  • RTX 3080 bude silnější, než měla být

Jednou z věcí, které vzorky zjevně odhalují je fakt, že pod chladičem se ukrývá silnější GPU, než bylo pro kartu původně zamýšleno. NVIDIA nakonec pro tuhle kartu použije větší a výkonnější GA102 herní GPU, tedy „velké AMPERE“, které jsme očekávali až na RTX 3080 Ti. Naznačuje to použité PCB, které je ze série PG132, a také ten velmi výkonný referenční chladič.

RTX 3080 nicméně bude mít to jádro osekané. GA102 má velikost kolem 700mm2 na 7nm TSMC výrobě. V plné specifikaci disponuje 7552 jednotkami a 394-bit sběrnicí. Samozřejmě výtěžnost čipů v plné specifikaci bude nízká, takže se s nimi počítá jen na špičkové a velmi drahé QUADRO modely. Herní grafiky budou dostávat „vadné“ čipy s méně aktivními jednotkami. Konkrétně u RTX 3080 má mít jádro aktivních „pouze“ 4352 jednotek a sběrnice má být 320-bit s 10GB paměti.

Mimo RTX 3080 se pak hovoří o RTX 3090. Tak by se prý měla jmenovat novinka místo očekáváného názvu RTX 3080 Ti. Ta by měla nést 5248 jednotek a 352-bit sběrnici s 11GB paměti. Nad ní by pak měl existovat ještě vyšší model, tedy si „TITAN AMPERE“ s 5376 jednotkami 384-bit sběrnicí. Jedna věc, kterou některé úniky opakovaně zmiňují, a která nás trochu „trápí“ jsou GDDR6X paměti.

 Všechny tři karty mají mít GDDR6X na až 21GHz! Problém je, že nikdo nikdy o GDDR6X pamětech neslyšel! Žádný z výrobců pamětí nemá nic takového ve výrobě, a dokonce ani v plánech. To je trochu divné. GDDR6 končí teoreticky na 16GHz dnes, v nabídce jsou ovšem hlavně 14GHz verze. Výrobci plánovali i trochu rychlejší čipy, ale u nich je velký problém s výtěžností a především spolehlivostí. Takže uvidíme, jak to dopadne.

  • Za jakou cenu to všechno bude?

Prezentovaný chladič je stejný pro všechny tři karty a je navržený pro 350W TDP! Dává tedy tušit, že nové grafiky budou mít velmi vysokou spotřebu. Nové karty tedy rozhodně nebudou nic pro milovníky nízké spotřeby a zahřívání :). RTX 3080 má mít jako „základní model“ TBP 320W, top varianty pak těch 350W! To samozřejmě moc nepřekvapí, protože bohužel ořezané velké jádro nemá v praxi o moc nižší spotřebu, než když to jádro v nejvyšší kvalitě má plný počet jednotek. Ono už z více zdrojů je nám naznačováno, že NVIDIA jde u nové generace do všeho naplno a potřebuje vyždímat každý každou trochu výkonu, jelikož nový Radeon RDNA 2 je prý vážně dobrý. A jednoduše NVIDIA si nemůže dovolit pro RTX 3080 použít něco horšího než své největší herní GPU, tedy GA102 jádro. S menším GA104, které měla původně mít, by prostě nebyla konkurenceschopná. Je samozřejmě skvělé, že se NVIDIA zjevně bude maximálně snažit, ale trochu se bojíme toho, za kolik to nakonec bude.

Asi vás nepřekvapí, že ten mohutný a neobvyklý chladič nebude zrovna levný. Lidi v businessu říkají, že takový chladič může sám o sobě stát až 150 dolarů! Přičtěte k tomu samozřejmě další náklady (GPU, PCB) ve stovkách dolarů a obří 60%+ marži, kterou si účtuje NVIDIA na své produkty a řekněme že už nejsem moc optimistický, pokud jde o koncové ceny nových AMPERE grafik.

Pokud tedy bude mít nová RTX 3080 to velké GA102 jádro, pak určitě bude mít výkon minimálně na, nebo spíše lehce nad úrovní RTX 2080 Ti. K tomu samozřejmě bude NVIDIA inzerovat hlavně 2-3x lepší výkon v RayTracingu u nové generace. Pokud bych chtěl být optimista, řeknu, že nová RTX 3080 FE bude stát 799 dolarů. Realisticky se ale obávám, že bude tak za 999 dolarů, což NV pořád bude inzerovat jako super kauf, když většina RTX 2080 Ti dnes pořád stojí 1199 a víc. Od RTX 3090 (RTX 3080 Ti), pak očekávám výkon kolem 40 až 60% nad RTX 2080 Ti a tak 3x vyšší RayTracing výkon. S cenou to ale moc růžově nevidím. 1199 dolarů, pokud bych chtěl být optimista a 1399-1499 dolarů, pokud budu realista.

Samozřejmě hodně může ovlivnit AMD a jeho velké NAVI. Na něj evidentně NVIDIA nechce čekat a chce uvést RTX 3000 dříve (i kdyby jen na papíře), aby se přímo nemusela poměřovat s velkým NAVI 2 s RDNA 2, která nejspíše dorazí na trh až říjnu/listopadu. O výkonu velkého NAVI stále mnoho nevíme. Co víme určitě, že nebude „jen“ na úrovni současné RTX 2080 Ti, tedy jen o pouhých 35% lepší než stávající RDNA 1 na malém NAVI 10 na RX 5700 XT. To prostě nedává smysl. Na takový výkon by měl v pohodě dosáhnout nástupce NAVI 10 s RDNA 2 architekturou, a ne 2x větší GPU na zcela nové architektuře. Co bych také označil za jisté, že AMD si bude účtovat nižší marži než NVIDIA a bude určitě cenově agresivnější. Pro NVIDIA je tedy naprosto nezbytně nutné vydat RTX 3000 sérii dříve, protože pokud by vyšla současně nebo po velké NAVI, tak i kdyby RTX 3080 byla slabší a RTX 3090 byla výkonnější (což není stále 100% jisté, že bude, i když je to podle mě pravděpodobné), byl by problém obhájit ty předpokládané, ale určitě vyšší ceny, než co si bude účtovat AMD za podobný výkon.

  • Závěr

Jak jsem řekl už dříve, mě osobně je celkem jedno, jak to dopadne. Ale samozřejmě to pro vás všechno otestujeme a zvědaví jsme hodně. Nicméně zásadní je, že se konečně něco děje, že konkurence bude v celé šíři nabídky a prostě bude veselo :). Ono už vlastně veselo je, protože takhle zásadní a brzký únik nové karty, jako se to „podařilo“ u RTX 3080, to se opravdu nestává. Není divu, že NVIDIA je pořádně naštvaná a uvidíme, jak moc to pomůže AMD a výrobcům Radeon grafik, kteří teď ví mnohem přesněji, co NVIDIA konkrétně chystá. Třeba udělají ještě divnější a zajímavější chladič pro referenční RX 6900 XT :). Stihnout se to dá, odhalení NVIDIA RTX 3000 série v referenčních FE verzích se totiž očekává nejdříve v srpnu s reálnou dostupností spíše říjen. V případě AMD pak očekáváme odhalení RDNA 2 „RX 6000“ série na konci září s dostupností také v říjnu.

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
martin.666 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 21:57:04
avatar
Nvidia bych řekl že měla výhodu v tom že věděla tak nějak co může od AMD a RDNA 2 očekávat díky tomu že jsou již prakticky věřejně známé specifikace Xbox SX a PS5 a navíc dev. kity už jsou nějakou dobu ve studiích se kterými i Nvidia spolupracuje ( např. CD Projekt Red), takže podle toho si tak nějak spočítali proti čemu asi můžou max. stát a podle toho upravili specifikace karet
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 22:48:44
avatar
Mám pro nvidii jen jednu reakci!!!

"Shut up and take my money..."
Dexter1 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 16:43:15
avatar
Ach ta zášť.
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-10 23:09:57

Hele Honzo, kde pořád bereš ten blábol, že je Ti jen o 35% výkonější, než XT?
Ti je o 50-100% výkonější

https://www.notebookcheck.com/NVIDIA-GeForce-RTX-2080-Ti-Desktop.400706.0.html

https://www.notebookcheck.com/AMD-Radeon-RX-5700-XT-Desktop-Grafikkarte-Benchmarks-und-Spezifikationen.428001.0.html
Ashnobe88 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 00:08:02

Já nepřijížděl úplně všechny tabulky co tam vypisují je jich přeci jen moc ale nikde jsem tam o 50-100% nenašel tak nevím co tu zkoušíš. Všude na netu se tak nějak shodují že 2080 Ti je o 35% výkonnější než 5700 XT.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 00:35:44
avatar
RTX 2080 Ti v redakci máme, je otestovaná a všechno, dokonce poměrně nedávno: Odkaz

takže je to prokazatelný fakt, máme to přesně změřené a otestované ... RTX 2080 Ti je o 27% ve 2K až 38% ve 4K výkonnější než RX 5700 XT. Takže na základě tohoto faktu říkám 35%.

tvých 50 - 100% jsou žvásty a FLAME,

takže tě varuji naposledy, tenhle tvůj FLAME a lhaní si nech na tu žumpu odkud si nejspíše vylezl, tady na to nejsme zvědaví ... všechno o čem píši ohledně grafik, máme otestované, ty karty máme v ruce na rozdíl od tebe co si jen někde vybíráš články na netu, co se ti hodí do krámu ...
Yamaha [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 09:02:05

Reakce na vaše měření.Už dávno nečtu Grafy z Webu.Staci mrknout na Youtube a tam si zadat GPU vs GPU(rozliseni je na vas) a hned vidim.Nejake mereni a vypisovani Grafu uz je passe.Jde mi ale o jinou vec.Fakt jsem zvedavej jestli ta nova AMD bude opravdu drtit RTX 2080TI.Takove zlepseni se mi opravdu nezda.Ja to opet vidim na 5-10% nad RTX2080TI.Ono je to hodně.Když si doma pustim hry bez RayTrc tak je ten vykon vlastne uz nepotrebnej.Spis mne bude zajimat jak se obe karty popasuji s hrama s RayTrc.Tam to bude zajimave.Kdo bude mit vetsi vykon.NO a za 2: RTX 2080TI je karta ktera ma proste svaly ve velkych rozlisenich.To je dulezite napsat pro neznale!Kdyz chcete realne myslet na VR(virtualni realita) a nechcete trpet vypadavanim FPS.Kde u nekterych her vam to nedela dobre od zaludku Tak proste je treba kartu se svalama na tak velka rozliseni co se musi pocitat do Brejli.Moderni Head sety proste s takovou hrubou silou pocitaji.Na to mrzke hrani ve FullHD nebo 1440p bez RayTrc je karta nad 10tis vlastne zbytecna.Na Full HD vam staci uz uplne Vykopavky.To rozliseni je uz fakt Trága.To uz je lepsi koupit PS4 PRO a nejakou lacinou 4K TV.
FabledWarrior [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 07:46:38

Ty na čem jedeš?

Můžeš se podívat i na jiný český server, kde se recenzují pouze grafické karty.. nechci tu dávat odkaz, ale v názvu mají něco s reportem

Mají hezké srovnání výkonu grafických čipů hned na úvodní stránce a je tam jasně vidět, že i tam došli k závěru, že RTX 2080Ti je o 35% výkonnější než RX5700XT.
Sareth [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 09:51:55

Odkaz
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 12:02:25
avatar
když to říká renomovaný server notebookcheck tak to bude pravda ...
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 12:59:29

Zrovna notebookcheck patří mezi nestranné weby a jejich výsledky sedí s realitou
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 15:49:20
avatar
vážně? ukaž mě ten svůj patent potvrzování toho kdo je nestranný a kdo ne, protože dle tvého vyjadřování a působení v diskusích jsem si jistý, že tvůj patent je hodně rozbitý ...

to není nic proti notebookcheck já dokonce znám jednoho z autorů .... a nevím nic o tom, že by tvrdili, že 2080ti je o 50-100% výkonnější než 5700XT apod. to je zase jen tvůj blábol a pak se ještě divíš, proč dostáváš bany
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 16:52:37

Postnul jsem důkaz, tak tady máš výtažek z výsledků ve 4K.
Nemám důvod vytahovat jen něco, co mi vyhovuje.
Již několik let mám ověřené, že výsledky z notebookcheck sedí a i světová komunita, třeba na největším notebookovém světovém fóru notebookreview má ten samý názor.

První Ti, druhá XT ve 4K, nastavení dle notebookcheck stejné pro obě karty. Vytípnu jen hry opravdu náročné na grafiku:

Hunt Showdown: 60.4 vs 33.6
Red Dead Redemption 2: 42.3 vs 27
The Division 2: 55 vs 34
Metro Exodus: 50 vs 30
The Witcher 3: 98 vs 53

Vidíš, že rozdíl je daleko větší, než 35%.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-12 01:32:59
avatar
máme vlastní testy, těm já věřím 100% nevím proč bych měl brát v potaz nějaké jiné testy, ani ty nevíš jak vznikly, jen se ti hodí do krámu .... pokud diskutuješ na DDW a máme danou komponentu změřenu, jsou relevantní naše testy a naše výsledky. Ostatní jsou podružné.

já ti klidně mohu předložit pár extrémních testů,. kde bude RX 5700 XT velmi blízko 2080 Ti .... takže žádný důkaz si nepředložil, jen pár nic neříkajících výsledků tebou pečlivě vybraných aby podporovala tvou zvrácenou alternativní pravdu ...

tohle tolerovat nebudu. Je to jasný FLAME. Náš test a spousta jiných ukazují skutečnou realitu věcí ... na testy grfických karet určitě navíc existuje mnoho lepších zdrojů než web věnující se mobilním PC ....

takže naše objektivní a přesné testy říkají? RTX 2080 Ti je o 27% ve 2K až 38% ve 4K výkonnější než RX 5700 XT. Takže na základě tohoto faktu říkám 35%. A tím to hasne. Mám to aktuálně změřeno znovu do velkého přehledu, je to pořád stejné. kolem 35% v průměru mnoha her.

S tím tvým vybíráním si extrémů a dělaní FLAME si dej odchod na tu žumpu odkud si vylezl a tam si můžeš onanovat nad tím svým vylhaným 50-100% což nepřekvapivě odporuje zjištěním a měřením prakticky všech objektivních testerů, kteří nevybírají jen pár extrémů, které se jim hodí ...
DejvCody [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-14 07:48:27

Většinou mi ostatní weby spou sedí o pár fps někdy ani to ne... ale tady sou ty rozdíly většinou menší naposled u procesorových testů, kde sme se spolu bavili ... všude jinde byly ve hrách dost znatelný rozdíly ať už u low FPS či High když bereme poronání AMD vs Intel... to samý NV vs AMD... neříkam že si testy přibarvuješ, ale odjakživa kopeš za rudej tým,co si pomatuju sleduju tenhle web už 10 let a nikdy tomu nebylo jinak ani když AMD stálo za hovno sám sem měl v ty době Phenom 965 a myslí si žes ho měl i ty nejsem si jistej a pořád to pro tebe byl TOP procesor i když v ty době byl Intel o kotel lepší
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-14 09:24:13
avatar
já za žádnej rudej team nekopu, to je jen vaše fantasmagorie ...

vždycky tu byly přesné a objektivní výsledky testů, srovnatelné i s jinými objektivními magazíny a testy na nich ...

evidentně si zase lžeš do kapsy, já jsem kdysi Phenom sérii doporučoval jako všichni ostatní doporučoval maximálně kvůli dobrému poměru cena výkon ... tak tu zase nelži.
johny.mnemonic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-16 22:19:42
avatar
A zamyslel ses někdy nad tím, jestli ten rozdíl náhodou není v tom, že DD testuje na AMD CPU?
Tím se liší od většiny recenzí GPU, které na webu najdeš, protože všichni jedou na svatý grál, že je důležité použít CPU, které "nejméně brzdí" GPU v rozletu.

To, jestli je testování na AMD lepší nebo horší nemá smysl moc řešit. Důležité spíš je, že máme alespoň nějaký zdroj testů, kde je použitá jiná metodika, která navíc mnohem víc ukazuje, jak se to bude běžnému uživateli chovat doma, páč dnes si 90% lidí domů Intel rozhodně nekoupí (pokud nemají bezednou peněženku, nebo nejsou úplně blbí).

Navíc jak už jsem tu já a možná i několik dalších zmiňoval. Většina jiných webů často mívá ve velkých přehledových testech GPU výsledky z různých verzí Windows a grafických ovladačů, protože nemají čas to všechno přetestovat znovu a to se DD snaží nedělat.
To je další důvod, proč může mít výsledky jiné. Tím ale nejsou horší, spíš lepší...
Scionius [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 04:57:22
avatar
To má černěné heat pipes ?
pavel.pavol [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - CrossTalk 2020-06-11 05:07:30

Další bezpečnostní chyba, která se týká pouze procesorů Intel:
https://www.hardwaretimes.com/crosstalk-another-security-vulnerability-that-affects-only-intel-cpus/
ŽaloDedo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Herní grafiky budou dostávat „ 2020-06-11 06:56:37

"Herní grafiky budou dostávat „vadné“ čipy s méně aktivními jednotkami."

Všetci vieme kto je tu vaDDný
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 08:02:26

V češtině máme opak slova vadný slovo bezvadný. A jelikož bezvadné nejsou, jsou vadné.
Není třeba osobních urážek a napadání.
ŽaloDedo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OK 2020-06-11 08:10:38

OK, ale vždy keď sa tu píše o AMD čipoch, tak nikdy neboli "vadné"
hor410 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 08:19:50

Jsou tam uvozovky takže bych to tak nebral... AMDčko (a ostatně asi všichni) taky prodávají "vadné" čipy, já to označení taky používám
ŽaloDedo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 08:48:29

Však mne je jedno čo sa tu píše. Ale prečo som to nikdy nevidel pri AMD čipe?
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 10:08:02

Ved to pri ryzenoch bezne pouzival spis ci co?
ŽaloDedo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 10:23:08

OK, možno som to prehliadol. Nečítam tu každý blábol
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 12:04:49
avatar
ale do diskuze ti blábolit zjevně nevadí... a my to tu pak musím číst ...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 12:38:28
avatar
tak proč tu píšeš ty bláboly?

zase další co se do DDW jen naváží a vymýšlí si o mě a našem magazínu ....
Kubicek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 13:10:41

Když ono je těžké s tebou argumentovat. On to trošku přehání, to je pravda, ale stačí s tebou nesouhlasit a hned tady člověk přijde o auru a vyhrožuješ mu mazáním účtu.

Já jsem jen oponoval, že s tebou ohledně výkonu grafik nesouhlasím, postnu sem nějaký ten důkaz (který pro tebe není relevantní) a hned mě nazýváš lhářem.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 15:44:45
avatar
to není o tom jestli já souhlasím nebo nesouhlasím ... je to jen o faktech.

postování odkazů na něco není důkaz, speciálně když si postuješ jen to co se ti hodí a ignoruješ to co se ti nehodí ... potíž je, že já ty věci mám v ruce, testji, vím tedy přesně jaké jsou a jaká je realita a objektivní pravda ... a ty se mnou diskutuješ o těch věcech z pozice, že sis o tom něco někde přečetl a vybíráš si jen to co se ti hodí ...

takže ano nazývám tě lhářem protože jsi lhář ... píšeš tu bláboly píšeš tu jako něco nepíši, a pak se ještě přiznáš že vlastně nečteš nic co píši, to znamená že si prostě vymýšlíš i všechno ostatní co údajně píši atd.

se mnou je velmi jednoduché argumentovat, pokud se budeš držet objektivních faktů, nebudu mít problém. Nesmíš ale zaměňovat fakta a názory a vydávat subjektivní dojmy za objektivní fakta ....

nikdy jsem nikoho nesmazal za to, že by prezentovat slušně objektivní fakta ....
Valdro [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-12 08:31:15

S poslední vaší větou si dovolím ne zcela souhlasit.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-12 09:42:04
avatar
to sice můžete ale na realitě, že to tak je, nic nezměníte ...
Kert [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-12 10:18:28

Když ono je to s tou pravdou subjektivní a objektivní takové všelijaké.
Příkladem může být třeba tvůj (DDHanz) přístup k procesorům Intel. Prezentuješ to, že to může koupit jen naprostý ignorant nebo blázen (podobné výroky se tu nalézt dají) ale vůbec nebereš ze svého pohledu skutečnost, že je dost lidí a troufám si tvrdit že jich je většina, kterým počítač buď funguje nebo nefunguje a jestli má takový nebo onaký procesor vůbec neřeší.
Když napíše ŽaloDedo že jsi vaDDný, v podstatě má i pravdu ale určitě to není přínosná a nezbytně nutná informace v rámci článku o Nvidia 3080.
V dnešní době můžeš být považován za vaDDného už pro to, že si umíš vytvořit vlastní názor na věc a nedej bože abys ten názor experimentálně ověřil. Ještě by ses mohl naučit být stručný, faktický a do článků nepsat tolik osobních pocitů.
Vesy [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 14:13:14
avatar
Uvidíme co přinese na podzim AMD a osobně si myslím, že AMD přinese lepší poměr cena/výkon za RX 6000, když teď už ví, co může od RTX 3000 zhruba očekávat.
Kermit [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-11 16:40:45
avatar
chlazeni vypada zvlaštně snad amd pujde do sebe a udělá nějaky kvalitní
Crouxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-12 22:14:01

ma zmysel teraz kupovat RTX2070 Super? Predpokladam, ze 3070 nebude za taku cenu ako 2070S.
Akulacz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-12 22:53:48

No když se povede RDNA 2 tak by se ta cenová hladina mohla udržet a 3070 nemusela jít nějak extrémně s cenou nahoru a 2070 by pak mohla být ve výprodejích za rozumnou cenu. Takže pokud člověk nějak extrémně nespěchá na novou kartu tak se vždy vyplatí počkat na novou generaci... Já čekal na w5600 která nepřišla a ostatní karty v mém cenovém rámci žerou jako tank nebo podobně stojí, takže uvidím co přijde s novou generací...
Crouxe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-06-13 22:34:49

Podarilo sa mi dobre predat 980Ti co som ani moc necakal cize teraz som bez grafiky. Predpokladam, ze 3xxx seria nebude tak skoro na trhu. Takze bude mi musiet stacit 2070S na moje obcasne hranie
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 430x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1503x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1206x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1891x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1145x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1904x
Komentářů: 3