NVIDIA uvedla novou nejvýkonnější grafiku – TITAN V s VOLTA GPU. Stojí 79 tisíc korun! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pátek, 08 prosinec 2017
altVOLTA V100 dostává podobu použitelné grafické karty. Jen je určena pro výpočetní použití.

 

 

 

 

Nová nejvýkonnější grafická karta na světě? Ano i ne. Nová je ve smyslu, že NVIDIA vzala své již dříve představené VOLTA V100 GPU TESLA výpočetní řešení a poprvé ho předělala do normální grafické karty (na rozdíl od TESLA řešení). Problém je, že jde stále o stejné výpočetní řešení, určené pro AI, Deep Learning a další aplikace. Nejedná se o herní grafickou kartu, kdy její herní výkonu může být slabší, než by se z jejích parametrů mohlo zdát. Není také vůbec jasné, co VOLTA jako architektura proti PASCAL na poli her, vlastně přináší, zda karta umí nějak lépe DirectX12 či API VULKAN apod.

Nová NVIDIA TITAN V je tak ve své podstatě karta s podobným určením jako AMD VEGA Frontier Edition, tedy karta určená pro profesionály, výpočty a designéry, kdy hry by ale také měly podporovat, ovšem jejich výkon a podpora v nich bude omezena. Ani jedna tak není herní grafikou a není běžně nabízena. NVIDIA TITAN V staví na již dříve oznámeném VOLTA V100 čipu.

To je naprostý technologický div světa. Monstrózní čip s neuvěřitelnou velikostí 815mm2, vedle kterého současné VEGA 10 či GP102 čipy na TOP herní grafikách současnosti, jsou laciné mainstreamové řešení :). Jedná se také o první 12nm GPU na trhu. NVIDIA však celou VOLTA V100 navrhla jako výpočetní řešení, úzce specializované na AI a Deep Learning, a tak nese specializované TENSOR jednotky, mimo klasických CUDA jednotek. TENSOR jednotky ale nejsou použitelné jinde než právě na specifické výpočetní operace pro AI. Z hlediska klasického výkonu tak GPU disponuje 5120 jednotkami, což je o 33% více než má TITAN XP (3840) PASCAL s GP102 jádrem.

Jedná se také o první desktopovou grafiku NVIDIA, která stejně jako AMD FURY a VEGA série, používá HBM paměti. Konkrétně má 12GB HBM2, sběrnice je 3072-bit. Desktopová TITAN V je tedy ořezaná proti výpočetnímu řešení VOLTA V100, které v plné specifikaci má 4096-bit a 16GB HBM2. I tak dosahuje propustnost pamětí ohromných 652,8 GB/s, tedy opět výrazně více než má současná GTX 1080 Ti apod.

Takty jádra jsou pochopitelně nízko, i když ne tak nízko, jak by se od obřího čipu dalo čekat. Nicméně protože některé části čipu s těmi speciálními jednotkami nejspíše běžně nejedou, není to zase tak hrozné. Takt v základu je 1200MHz, boost takt, tedy ten běžný je kolem 1455MHz. Díky 12nm výrobě je TDP oficiálně jen 250W (reálné TDP nevíme). Karta má klasický referenční chladič, takže tichá bohužel nebude. Má zlatou barevnou úpravu. Tato desktopová verze VOLTA V100 byla proti TESLA řešení doplněna o grafické výstupy (3x DisplayPort, 1x HDMI). SLI ani nový NV-Link neumí (na kartě jsou jen pozůstatky, protože sdílí PCB s TESLA verzemi).

Celkový výkon karty je 15 TFLOPS, což je tedy o zhruba 35% více než má GTX 1080 Ti a o 25% více než má GTX TITAN Xp. A také i o něco více, než co dokáže konkurenční Radeon VEGA FE, která má 13,1TFLOPS. Bohužel jak si karta vede reálně ve hrách, nevíme. NVIDIA nezveřejnila žádné výkonové údaje, v podstatě vlastně o hrách v souvislosti s TITAN V nepadlo ani slovo. NVIDIA nadále kartu inzeruje jako výpočetní řešení pro AI apod. Neexistuje nereferenční verze, NVIDIA dokonce na rozdíl od AMD, které prodává 16GB VEGA Frontier Edition v běžném vzduchem chlazeném řešení, ale také s výkonným a tichým AiO, nabízí tuhle kartu jen s tím klasickým hlučným chladičem. Zejména s ohledem na cenu karty, se určitě NVIDIA mohla snažit více a nabídnout i tichou AiO edici. Každopádně kartu si můžete zakoupit jen a pouze na stránkách NVIDIA, v běžném prodeji nebude a k dispozici je za hrozivých 2999 dolarů, tedy oficiálně 79 tisíc korun s DPH! Poštovné je už ale zdarma ;).

Test a recenzi na DDWorld.cz v nejbližší době nečekejte, dalo nám hodně práce otestovat letos uvedený TITAN Xp a NVIDIA tuhle kartu běžně do testů ani neposílá. Především to také nenabízí jako herní řešení, nikde o hrách a výkonu v nich nic neinzeruje. Primárně jde o výpočetní řešení. Celkově vzato jde tak o přímou konkurenci právě AMD Radeon VEGA Frontier Edition 16GB, která je podobně zaměřena a v mnoha oblastech nabízí excelentní výkon. TITAN V 12GB je ale o něco výkonnější (ve specifických AI oblastech díky Tensor výrazně, zase má ale jen 12GB paměti), ovšem také výrazně dražší. 2999 dolarů proti 1000 dolarům (1499 za AiO), je ranec. 79 tisíc korun proti 26 (resp. 40) tisícům. AMD ale evidentně vědělo, že NVIDIA TITAN V chystá, a tak již začátkem prosince AMD snížilo cenu VEGA Frontier Edition z těch 26 tisíc na 18 tisíc u vzduchem chlazené edice a ze 40 tisíc na 20 tisíc v případě tiché vodou chlazené AiO edice.

V případě NVIDIA TITAN V nejspíše všechny zajímavá jediná věc. Jak výkonná je pro těžbu digitálních měn? Šílenství totiž pokračuje, grafiky opět zdražují a jako hráči tak máme smůlu. Jinak NVIDIA TITAN V v podstatě stále neprozrazuje, co bude nástupcem GTX PASCAL grafik. Nečekejte, že by NVIDIA vydala ještě nějaké ořezanější řešení postavené na výpočetním VOLTA V100 s HBM2. Pro herní desktop a běžné herní grafiky se nehodí a je ukrutně drahé. Sama NVIDIA přiznala, že jen vytvoření VOLTA V100 ji stálo 3,5 miliardy dolarů. A kam je toto řešení namířeno, je evidentní. TITAN V je tak zkrátka jen rozšíření modelové nabídky, která využívá stejné výpočetní řešení, jako několik verzi TESLA, které se ale jako grafické karty nedají použít (nemají grafické výstupy). TITAN V jako grafická karta fungovat může. Jsme zvědaví, zda ji někdo ve světě pořídí a otestuje ve hrách, protože jak jsem řekl, o VOLTA vlastně nevíme, zda je nějakým posunem proti PASCALu v oblasti DirectX12/VULKAN podpory apod. Každopádně pokud máte zbytečných 80 tisíc, můžete si koupit pod stromeček to největší GPU, které kdy bylo vyrobeno a vyvíjet si vlastní AI pěkně doma a v klidu :).

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 20:45:57

Slovami youtubera AdoredTV... the GPU war is over. Nevidim sposob, akym by RTG dokazalo konkurovat spolocnosti, ktora si dokaze zaplatit vlastny proces u TSMC a ma tak velky rozdiel vo vykone na jeden stream procesor.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 21:35:34
avatar
není rozdíl ve výkonu na 1 SP, protože ty se nedají nijak porovnávat, architektury i stavby AMD GPU a NV GPU jsou naprosto rozdílné .... nejsou to jádra a jádra jako u CPU, AMD má stále lepší efektivitu v řadě věcí, nicméně NV prostě dokáže vyrobit větší a náročnější věci, specializovanější věci, protože na to má peníze .... to je ten rozdíl mezi AMD a NV dnes, který mnozí ignorují.

NV má jako firma větší příjmy než AMD a na rozdíl od AMD nevyrábí ještě CPU .... současný rozpočet NV na GPU je zhruba 10x vyšší než co má AMD Radeon divize .... za těchto podmínek skutečně nelze očekávat vyrovnanou konkurenci ve všech segmentech a na všech frontách (podobně jako na poli CPU). Nicméně si nemyslím, že válka GPU je u konce, to ani náhodou naopak se zase rozjíždí, protože VEGA je první zbrusu nové GPU od AMD poté, co grafická divize AMD byla obnovena a povstala z popela. Navíc do souboje chce vstoupit ještě Intel, který si Raju z AMD vzal proto, aby mu vyrobil konkurenci pro VEGA a VOLTA atd. .... myslím že pokud jde o podobná high end HPC řešení, naopak nás čekají skvělé časy
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 23:31:01

Citace:
NV má jako firma větší příjmy než AMD

Dle tvých slov to vypadá, jakoby za to AMD nemohlo, a nVidia byla pěkná mrcha, protože se s AMD nepodělí.

Ale ne vždycky to tak bylo, nVidia taky byla kdysi malá firmička, na poli GPU nezavedená, s minimálním příjmem. Jenže dělala dobrá strategická rozhodnutí, má vynikající PR, a nezaměřila se jen na jeden segment. AMD má taky svojí strategii, soudit ji nebudu.

Srovnáváš nesrovnatelné. nVidia se soustředí na AI, embedded věci, profesionální segment a GPU. Kromě GPU jí AMD nemůže v ostatních oborech konkurovat, protože tam v podstatě nic nenabízí. Je to jako srovnávat místní sushi restauraci a Tesco. V Tescu se taky dá koupit sushi, má mnohem vyšší příjmy a je mnohem větší. Ale jeho sushi stojí za starou bačkoru, zatímco v místní restauraci ho umí famozní.

Ty srovnáváš nVidii (Tesco) s AMD (místní sushi restaurace) a argumentuješ množstvím peněz. To už do hry můžeš rovnou přimmout Bosch, Tchibo a židovské trusty.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 23:35:48
avatar
Dle mých slov? Kde je o tom že je NV pěkná mrcha čárka? /Přestaňte si vymýšlet slova, která jsem neřekl, nejsou tam ani náznakem a přestaňte mě podsouvat vaše myšlenkové pochody ....

Poslední upozornění, beru to jako napadání a flame z tvé strany ....
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 00:01:20

Napsal jsem vypadá, protože je to můj subjektivní pocit. Až tam bude sloveso být, bude to o něčem jiném.

Jestli vyjádření mého pocitu považuješ za napadení, maž mě, dokud úplně nezmizím.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 03:36:56
avatar
bytostně mě uráží, jak mě neustále podsouváte něco, co neříkám, co si nemyslím a s čím ani nesouhlasím .... váš subjektivní pocit je váš subjektivní pocit, do hodnocení objektivity DDWorld.cz a mě osobně ho netahejte a už vůbec se s níám nepouštějte do výkladu toho, co píši ....
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 15:54:07
avatar
Tohle vážně bereš jako napadání a flame? Zkus se někdy podívat i očima ostatních na to co a jak píšeš, nejen na základě své objektivity.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 16:04:20
avatar
ano beru .... prostě pokud se mnou polemizujete a hodnotíte mou objektivitu, přestaňte si vymýšlet a překrucovat co píši či dokonce vymýšlet si slova, která jsem nikdy nenapsal ...

Já také když někde něco čtu od někoho jiného, tak mu nepodsouvám něco, co nenapsal a netvrdím mu, co si myslí .... objektivu hodnotím na základě ojektivních faktů a toho co daný člověk dělá a říká, nikoliv podle subjektivního dojmu a už vůbec ne podle toho co si myslím že si dotyčný myslí ....
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 16:30:31
avatar
Promiň, ale to co jsi napsal se dá vykládat i tak jak popsal Jaroslav, protože každý se na to bude koukat tou svou objektivitou. Proto jsem ti psal ať se na to koukneš i očima ostatních.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 18:03:03
avatar
já se ale na to nemohu koukat tak, že si budu vymýšlet co není psáno a překrucovat, co napsáno je .... já takhle nefunguji. Mě zajímají jen fakta a činy. ne to co se komu honí hlavou a už vůbec si nebudu hrát na čtení myšlenek ...
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 18:20:04
avatar
A já snad mluvím o tomhle? Pokud si to myslíš, tak jsi akorát špatně pochopil co jsem napsal.

Prostě to, co jsi napsal výše a na co reagoval Jaroslav se dá rozebrat tak, že z toho lze vyvodit více závěrů. Přitom nejde o překrucování, ale jde o normální diskuzi. Já nechápu co ti na tom vadí. Když se bavím s přáteli tak je to úplně stejné a jsem za to rád, protože nikdo není neomylný.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 17:37:44

Možná jsem to mohl napsat lépe, holt začnu svoje názory pořádně označovat, aby to bylo všem zřejmé.

Kdyby DD přeskočil ten odstavec, co mu tak vadí, možná by ta diskuze k něčemu byla. Takhle je to akorát zbytečná ztráta času pro všechny. Já mám pocit marné práce, DD vidí rudě, a Fox_25 s tím ztrácí čas. To se mi moc nepovedlo.
Fox_25 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-11 17:10:27
avatar
Mě akorát štve že se zbytečně uráží a díky tomu není možná normální diskuze. Kdybych napsal co si doopravdy myslím tak bych měl dávno ban. Přitom taky pracuji s HW, ale stačí odlišná zkušenost a je to v (_!_). Když se někdo ozve tak je DD jak na koni protože jen on je objektivní.....
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 02:13:20

AMD malo nepomerne nižšie R&D na vývoj Žen architektúry a predsa prinieslo na trh minimálne rovnako dobrú architektúru ako je core architektúra intelu. Nie je to len o veľkosti finančných prostriedkov, ale o tom, ako sú tieto peniaze použité (vid. Zen). Amd za šesť rokov len minimálne zmenilo GCN architektúru, nezameralo sa na zníženie cpu overheadu, zlepšenie pamäťového subsystemu, zlepšenie geometrie, et. A keď s vegou pridali do čipu mnoho zaujímavých nových veci, tak tie proste nefungujú, resp. Ich vypnú cez software. Prečo??? Amd si za svoju situáciu môže samo. Toto nie je zneužitie monopolu, proste Amd zaspalo a Nvidia pokračovala vo svojom tempe vydávania nových čipov každých osemnásť mesiacov.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 03:34:27
avatar
AMD si za situaci samo určitě nemůže .... AMD nezaspalo, AMD dělalo co mu jeho finanční situace dovolovala a dovoluje. problém AMD je, že sice dokáže udělat a zaplatit vývoj pořádného a pokročilého HW, ale už nemá peníze na jeho propagaci a podporu prodeje (úplatky pro prodejce a distributory), do obojího cpou peníze Intel a NV ve stejné výši, jako je stály ty produkty na vývoji a výrobě, AMD však má jen na ten vývoj a výrobu, na prodej už nemá a marketing je dnes bohužel vše ....

Jinak VEGA podporuje spoustu technologií, které ani nemohou v současných hrách fungovat, když jsou udělané pro DX12/VULKAN, které se rozjíždí. AMD však má tu výhodu, že drtivá většina her je dělána jemu na míru, protože AMD má jak CPU, tak hlavně GCN/VEGA GPU v konzolích .....
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 05:40:02

Vega v konzolách určite nie je, pretože refresh konzol ps4 pro a Xbox one x sú založené na Polaris architektúre, čiže GCN 4. Ohľadom toho, že hry sú robené na mieru, by som chcel zdôrazniť, že väčšina multiplatformovych hier beží lepšie na kartách Nvidia s niekoľkými výnimkami. Je však potrebné zdôrazniť, že exkluzívne tituly sú naozaj robené na mieru GCN a vedia využiť každý tranzistor čipu na konkrétnu úlohu. Nesúhlasím s názorom, že Amd nemá peniaze na marketing, veď krásne propagovalo Ryzen (predaje to odzrkadľujú) a krásne propagujú aj Radeon pro značku. Fakt, že sa takto nepropagujú klasické herné karty je odôvodnené faktom, že oni nie sú až tak dobré na hranie hier a sú skôr takým kočko-psom, aj hernou, aj výpočtovou kartou (ale nemajú DP).
Sukh [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 15:13:06

Ake ma Intel moznosti vyvoja GPU, co sa tyka mozneho obmedzenia vo veci patentov?
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 20:53:11

Tak to je docela překvápko. Pěkná raketa.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 21:39:50
avatar
Překvápko? Není to běžná grafika ... je to jen již představená TESLA V100, lehce ořezaná, s přidanými grafickými výstupy .... takže nic vyloženě nového ani překvapivého to není a není to ani herní grafika, ani se na tomto řešení nedá čekat. Cena také odpovídá tomu za co se V100 od počátku prodává (je levnější protože je ořezaná) .... je to ale pořád stejná výpočetní TESLA karta, jen ji teď můžeš použít i jako zobrazovač, což je fajn pro některé uživatele. Výpočetní zaměření je ale primární i sekundární účel této "grafické karty".

NVIDIA vůbec neinzeruje tuto grafiku pro hry a nepřekvapilo by mě, kdyby její výkon i funkčnost ve hrách byla omezena. Vůbec o funkčnosti a použitelnosti této karty co by běžné herní grafiky nepadlo ze strany NVIDIA ani slovo, což je trochu zajímavé, protože předchozí TITAN X, Xp jsou herní karty.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 17:30:52

Citace:
NVIDIA vůbec neinzeruje tuto grafiku pro hry


Z webu nVidie:
Citace:
The world's fastest desktop graphics card built upon the all new NVIDIA Volta architecture. Incredible performance for deep learning, gaming, (...)

https://www.nvidia.com/en-us/titan/titan-v/

//edit, tento text najdete již jen ve zdrojovém kódu stránky, vizte můj další komentář
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 03:39:36
avatar
tuhle větu s "gaming" tedy nikde na úvodní odkazované straně nevidím .... je tam věta:

Citace:
NVIDIA TITAN V is the most powerful graphics card ever created for the PC, driven by the world’s most advanced architecture—NVIDIA Volta. NVIDIA’s supercomputing GPU architecture is now here for your PC, and fueling breakthroughs in every industry.


nikde na té stránce není o gaming ani zmínka.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 17:32:22

To se omlouvám, máš pravdu.

Věta na stránce už skutečně není vidět. Nevím proč a kdy zmizela, každopádně je to tak. Ve zdrojovém kódu stránky text stále najdete. HTML tagy se sem vkládat nedají, ale po zobrazení zdrojového kódu v hlavičce HTML najdete následující řetězec sloužící jako popis např. pro vyhledávače:

Citace:
The world’s fastest desktop graphics card built upon the all new NVIDIA Volta architecture. Incredible performance for deep learning, gaming, design, and more. Create and program faster than ever.


Víceméně to podle mě znamená to, co DD píše, tedy že pro gaming míněná není. Proč se to ale zobrazuje v popisu, tomu nerozumím.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 13:29:41

bol som na tej stranke a hladal som snad vsade ale ani jedna jedina zmienka o gamingu

vsetko o ai, deep learning, vypocty atd
Epyc [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 10:17:38

Co je na tom? Mě uvedení nové Titan grafiky už v tomto roce osobně překvapilo.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 12:46:23
avatar
vždyť NVIDIA uvedla VOLTA V100 před 7 měsíci .... tohle je pořád stejná VOLTA V100/TESLA V100 jen má grafické výstupy, lehce ořezané parametry .....

takže novinka to úplně není, na druhou stranu, výkon je fantastický i ve hrách, škoda té ceny
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 21:05:18
avatar
Pěkná mašina, bral bych ji místo 1080 Ti .
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 21:30:47
avatar
za její cenu můžeš mít více než 4 kusy GTX 1080 Ti ;) vzhledem k tomu, že bude tak reálně o 20-30% maximálně výkonnější, nevím jestli to za to stojí ;)
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-08 23:34:35
avatar
Ale tohle je očividně nejpokročilejší řešení "minimálně nVidia" aktuálně na trhu... ta cena je děs, ale alespoň by nám to mohlo ukázat kam povedou cesty nVidia a možná i AMD v příštích 2 letech. A za 5 let z tohoto bude GTX5060ti za 10k

Je to předražené, ale bude to asi fajne kus, který rád uvidím v testech.
madPav3L [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 19:19:26
avatar
Proč až za pět let? Příští rok bude GTX 2070/2080 a další rok bude GTX 2080 Ti, která bude výkonnější ve hrách než tento titán, pokud nvidia pojede tak jako doposud.
AlmightyCraft [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 21:29:21
avatar
Protože když to tak propočítám tak příště by toto mohla být 2080ti, potom 3080, pak 4070 a následně 5060ti ... ale je to víceméně nadsázka... samozřejmě že tu architekturu budou inovovat, ale výkon by +- takový být měl.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 02:16:02

Ale tie štyri kusy nezapoji do sli, pretože Nvidia podporuje maximálne zapojenie dvoch kariet a aj tak sa bude jednať o energeticky náročný počin a hlavne, nebude to mať viac ako 6TFLOP v DP, čo ste ani neuviedli v článku
shadowmage [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 07:51:14
avatar
TENSOR jednotky ale nejsou použitelné jinde než právě na specifické výpočetní operace pro AI. Kdyby tohle měla VEGA tak je připravena pro budoucí herní technologie, které dozrají...
No nic. Já se osobně těším, až se ve střílečkách začnou tyhle technologie používat a počítač se bude učit z taktiky hráče a odpovídajícím způsobem měnit způsob boje. A ne aby je v jinak úžasném novém Wolfensteinovi člověk střílel jako krocany...
Dzmijak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 08:23:34
avatar
Na AI žiaden špicifický hardvér neexistuje. To je len marketing rôznych výrobcov.

V skutočnosti to je len násobenie "riedkych" matíc so zníženou presnosťou (16b). Ak také niečo využije hra (napríklad na počítanie fyziky) tak z toho bude profitovať tiež.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 09:59:04

v poslednych rokoch co pozeram si zelam, aby rtg niekto odkupil, fungovalu by nornalne ako doteraz len s tym, ze by za nimi stal velky hrac, niekto fakt silny (google, samsung, ..) a nalial do nich miliardy, aspon by sa vyvoj daleko posunul , lebo takymto tempom neviem ci sa dakedy amd dotiahne na nv co sa tyka vykonu ( vidime to hlavne od 980 ti)
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 10:13:32

Fury x a gtx 980ti v referenčnom prevedení boli vyrovnaní súperi (Nvidia profitovala masívne z taktovania). Hádam sa to teraz zlepší, Amd je v peknom zisku a na nasledujúce roky má v oblasti procesorov o nástupcov postarané (zen2/3 sú finalizovane viac rokov dopredu, tak ako každá architektúra). Vega je skvelá výpočtová karta, ale nedosahuje svoj maximálny výkon v hrách a mňa zaujíma prečo? Keď má mať karta výkon 13TFLOP a reálne je len o 25% lepšia ako predchodca, tak tu niečo nehrá.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 10:28:40

amd cpu ma vyborne, tesim sa na zen+/2/3, ale gpu je bieda

kym sme v cenovej hladine cca 1070 tak je to v pohode este ale highend a top highend je bieda, tam sa nechytaju

dalsou nevyhodou je spotreba, tou trpia vsetky karty a tam by trebalo hodne co zlepsit

ale ako vravimb a vravel som uz davnejsie, ak vie amd robit 2 arch naraz (vega, polaris) preco nevie sa zamerat na vypoctove nasadenie (vega) a cisto herne (polaris pripadne vega urcena len na hernu sferu)?
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 15:36:27
avatar
lawiet hovori pravdu v tom ze amd vyrobilo skvele karty na vypocty za skvele ceny, 13tflops za 500dolarov sa nevidi casto.

aj tie radeon pro s 2tb ssd a 16gb vram prinutilo nv aktivovat funkcie v titanoch.
freakyfriday [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 23:39:43

Ukaž mi vegu za 500USD a hneď si ju kúpim
samusaran [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 07:51:08
avatar
https://www.newegg.com/global/sk/Product/Product.aspx?Item=N82E16814202300
StahlGAMING [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 19:08:50

Karta uz bola zapojena, ale este som si k nej dokupoval 64 gig ram, po zapojeni som si spustil Battlefield 1 uz dokonca aj mapu som si vybral a potom mi zazvonil budik...
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-09 20:00:58
avatar
Když jsem tvůj příspěvek začínal číst, tak sem si opravdu myslel, že jsi ji objednal . BTW, Obr ji prý už má na cestě . Být jím, tak bych raději počkal na 2080 Ti, která určitě bude stát méně než Titan V.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - konečně HBM 2017-12-10 14:13:07
avatar
Takže u AMD jsme si mohli koupit první grafiku s HBM před 2 lety, nejlevněji nás vyšla na Nano za 12 tisíc. Nvidia má nyní svou první "consumer" grafiku s HBM za 79 tisíc. Ale jinak fajn :-)
EDIT: Co z toho co jsem řekl není pravda?
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 10:22:43
avatar
Mě by zase zajímalo, za kolik let vydá AMD grafiku s výkonem Titanu V s TDP 250 W .
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 12:02:41

pockj na navi len ta spotreba bude trosku horsia mozno
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 12:13:45
avatar
TDP není spotřeba
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 12:28:20
avatar
Citace:
TDP není spotřeba

A já říkám opak?
Trpaslik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 03:03:14

Hotová lidovka.

Ale monstrum na výpočty to tedy je. Takhle velká monstra musí být pěkná malosériovka.
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 12:43:07

Nekompromisní výkon, cena, podpora. AMD má těžkého soupeře, jak v možnostech, tak v konkurenci. AMD umí sice nabídnout lepší poměr c/v, ale prestiž je jen jedna a tu má NV.
MACHINA [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 14:11:51
avatar
Když si koupím něco s "prestiží", tak mi to bude fungovat lépe než to , co prestiž nemá? Já se obecně "prestižním" věcem vyhýbám, protože se jedná téměř vždy o předražené zboží, tedy s příšerným poměrem cena/výkon. Past na snoby a hlupáky
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 15:34:45

Nevím jak máš nastavené vnitřní hodnoty. Jen konstatuju jak věci subjektivně vidím. Je v tom i měřítko firem, filozofie produktů, finanční zázemí.
Já se naopak vyhýbám výrokům jako je "past na snoby a hlupáky".
To je podle mě přízemní konstatování a ve výsledku to neřekne vůbec nic.

PS: Podobný produkt za podobné peníze bych velice rád přál AMD. Upřímně. Protože to vypovídá o zdravé situaci firmy. At se to líbí, nebo ne.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 14:54:16
avatar
prestiž je hloupost ..... podpora bych také radši nepoměřoval
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 15:02:41

Byl jsem zřejmě nepochopen.
maroxCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 17:11:50
avatar
Souhlasím s Varinem, jednoduše se jedná o ukázku toho, čeho je Nvidia v současnosti schopná a nejedná se o produkt pro obyčejné lidi.
Jaroslav Neznal [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 17:44:20

Asi tak. Koncern VW taky nepřišel s Veyronem a Chironem, aby vydělal. Od počátku se počítá, že ten projekt bude ztrátový. Předpokládám, že vzhledem k prodejům na tom tahle úchylárna bude podobně.

Ale za tvrzení, že nVidia má nejvýkonnější kartu na trhu, to nejspíš stojí.

Jinak support nVidie je s AMD na Windows a profesionálních aplikacích nesrovnatelný, a těžko to může někdo pochopit, když ho nikdy nepotřeboval. Díky tomu má nVidia takový úspěch v enterprise. Její karty jsou sice často dražší a méně výkonné, zato fungují i tam, kde AMD karty nemají podporu. Na mém oblíbeném Linuxu se situace poněkud otáčí, ale nikdy jsem neviděl designéra pracovat s Ubuntu. Software pro něj není, a OS je pro designera stejně důležitý, jako tloušťka plechu case.
buzuluq [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-12 13:47:46
avatar
Ta "prestiž" mi bude v bedně doma k čemu ?
Ceneon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mytologie 2017-12-10 21:00:49

A přijde bůh (AMD) a Titány porazí.

V řecké mytologii byly tři generace Titánů: Odkaz
Titáni NVIDIE: Maxwell, Pascal, Volta.

Vidím to tak, že je nejvyšší čas investice do akcií AMD, teď je obzvlášť vhodná doba, když akcie klesly až na úroveň, na které byly před rokem. Sám tipuji hodnotu akcií na $20-40 dolarů v příštím roce. Nyní je AMD na $10: Odkaz
Tipoval jsem, že AMD bude na těchto výších již tento rok, že převezme žezlo a po ročním kralování NVIDIE přijde Vega, která NVIDIU porazí, škoda, že jsem neznal mytologii.
Lawliet [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 21:31:43

Zabudli ste na primordialnu generaciu pervych dvoch titanov, zvanych kepler, ktore uz vtedy poukazovali na fakt, ze vsetci si sme rovni a neboli rasovo orientovane, pretoze jeden z nich bol cierny (GTX Titan BLACK ).
mojzisl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-12 14:08:44

https://www.bohnice.cz/
Ceneon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-10 22:27:33

Ok, díky za osvětu.

Stejně ale AMD fandím, ať se jí to s druhou Vegou povede a ať přijde co nejdříve, ať ty ceny herních grafik od NVIDIA nevypadají podobně.

Uvidíme, co bude znamenat ten Adrenalin od AMD, už by měl brzy přijít :-).
Frantin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2017-12-11 20:06:27
avatar
Konečně grafárna pro 4K, ale ne pro mojí peněženku :-(
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 690x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 749x
Komentářů: 2
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačí
MSI Claw otestován – na konkurenci dle očekávání nestačíPondělí, 15 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 1374x
Komentářů: 1
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!
Total War: Warhammer 3 dostane novou expanzi!Pátek, 12 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1213x
Komentářů: 0
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaci
FALLOUT 4 dostane oficiální NEXT GEN aktualizaciČtvrtek, 11 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1118x
Komentářů: 4
Seriál Fallout je tu a je to pecka!
Seriál Fallout je tu a je to pecka!Středa, 10 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1759x
Komentářů: 6