Překvapení?! Intel herní grafiky údajně nebudou. Vývoj Xe GPU a Raja Koduri prý končí! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Pondělí, 03 srpen 2020
altObjevují se spekulace, že Intel ukončí i svůj zatím největší pokus o vstup na GPU trh.

 

 

 

 

Před několika dny se objevily spekulace z méně důvěryhodného zdroje, ovšem něco podobné tvrdí i další zdroj, tak na tom něco možná bude. Každopádně důrazně varuji, jsou to stále jen spekulace, ovšem zda jsou pravdivé se dost možná dozvíme ještě tenhle kvartál …

  • Intel prý ukončí vývoj Xe samostatných GPU a Raja Koduri opustí společnost!

Tohle by byla opravdu šokující ostuda, pokud se tyhle zatím zákulisní spekulace potvrdí. Ty totiž říkají, že Intel jednoduše přestává vyvíjet samostatná Xe GPU, o které se tak v posledních letech snažil. Prý už je dokonce o všem rozhodnuto a Intel začne s postupným (a potupným) rušením teprve nedávno vybudované grafické divize pro velká GPU, pro kterou si z AMD přetáhl Raju Koduriho. Zda je na tom něco pravdy se údajně přitom dozvíme už velmi brzy, protože se mluví o tom, že právě Raja Koduri opustí Intel už na konci probíhajícího Q3 tohoto roku, tedy ke konci září!

Že na tom může něco být, o tom svědčí nedávná reorganizace uvnitř Intelu, který v souvislosti s odkladem a problémy 7nm, vyhodil dosavadního šéfe technického vývoje a přerozdělil divize. Raja Koduri přitom zůstal v čele své divize, ale jako jediný bez nějakých nových úkolů či oznámení posílení apod., což podle mnohých je potvrzení toho, že Intel s Rajou už nepočítá.

Pokud jde o GPU, Intel se do jejich vývoje pustil pod tlakem AMD a NVIDIA, jejichž GPU jsou nepostradatelná v současném HPC, a proti nim nemá Intel z hlediska výkonu, použitelnosti a efektivity, nic co nabídnout. Přitom HPC je to zásadní, co všechny dnes zajímá a především Intel. Odpovědí přitom mají být hlavně budoucí 7nm Ponte Vecchio GPU. Raja Koduri nedávno ukázal první HPC Intel GPU v podobě obřích testovacích „procesorů“ a tím, že tyhle čipy mají brzy jít na trh. Potíž je, že Intel nemá, čím svá velká GPU reálně vyrábět. Problémy jeho 10nm výroby pokračují, 7nm je jen papírový sen a přesunout výrobu do TSMC není jen tak, když celý design vznikl pro Intel továrny a výrobní procesy. Intel ale nutně potřebuje PONTE VECCHIO GPU, která už dávno slíbil dodat do superpočítače AURORA, který nabírá stále větší zpoždění. Spekuluje se o tom, že vzhledem k očekávánému dalšímu zpoždění, Intel může přijít o celou tuhle významnou zakázku. Což by byla mega ostuda s citelně negativním dopadem na pověst, obraz i akcie celé firmy.

  • Nikdo nemá o samostatné Intel Xe grafiky sebemenší zájem!

Intel přitom už nějakou dobu objíždí vývojáře a výrobce se svou testovací mulou, grafickou kartou DG1 s architekturou Xe a slibem větších a výkonnějších modelů. Potíž je, že podle průmyslových zdrojů je Intel architektura v současné době nekonkurenceschopná a nikdo nevěří tomu, že by v dohledné době Intel byl schopen splnit cokoliv, co slibuje. Jinými slovy, o Intel samostatné grafiky Xe je mezi výrobci HW a vývojáři SW, nulový zájem, a investovat do nich čas natož peníze dnes nechce nikdo! A i kdyby nějaký zájem byl, bude trvat nepochybně roky a několik generací Xe grafik, než by to skutečně konkurenceschopné bylo. Takže se bavíme o jednotkách miliard dolarů investic (+ investice partnerů Intelu), bez výhledu na nějakou návratnost a zisk z toho ještě mnoho let. A to za předpokladu, že by Intel splnil, co slibuje, věci šly bez problémů a Intel měl použitelnou 7nm výrobu, nebo jakýkoliv moderní výrobní proces pro velká GPU. Vzhledem k tomu, že Intel neplní už dlouho nic z toho co slibuje, že věci nejdou podle plánu ani vzdáleně a Intel nemá a mít ještě dlouho nebude žádný slušný použitelný výrobní proces, bavíme se o horizontu jedné dekády, něž by Intel svá GPU dostal do stavu, kdy by z nich možná začal koukat nějaký zisk a návrat investic.

Při pohledu na současnou situaci Intelu a výhled do dalších kvartálů, kde to vypadá na další pokles marží, ziskovosti atd. je černá díra na peníze jménem Intel Xe GPU, to poslední, co současné vedení společnosti potřebuje. Intel navíc kromě superpočítače AURORA, který má být výkladní skříní Intel technologií, ale už teď je spíše ostudou a důkazem zaostávání firmy, protože bude nejméně 2x slabší, než co za superpočítače staví AMD na svých CPU a GPU, nepředstavil žádný další projekt, kam by jeho HPC GPU měly zamířit. Vzhledem k tomu, že s pravděpodobností blížící se jistože Intel GPU nebudou ještě dlouho konkurenceschopná technicky, výkonem ani SW podporou a variabilitou, proti AMD CDNA nebo NVIDIA AMPERE, natož jejich nástupcům, není se co divit, že nikdo o Intel grafiky neprojevil žádný zájem.

  • Budoucnost samostatných Intel GPU? Prý žádná!

Pokud jde o samostatné grafiky, vypadá to v současnosti na slabé modely DG1 a DG2, kdy výkonnější DG3 už bylo údajně zrušeno. Tedy nic, co by stálo za jakoukoliv pozornost. Další vývoj samostatných Xe grafik je prý nyní pozastaven, což by znamenalo fakticky ukončen. Vedení Intelu nyní potřebuje snížit výdaje a černá díra na peníze, kterou je a ještě dlouho bude grafická divize Raji Koduriho, je prý první na ráně. A údajně je už rozhodnuto.

Znovu opakuji, vše jsou zatím spekulace, nicméně tyhle informace se šíří z několika zdrojů, a tak je velmi pravděpodobné, že na tom něco být může. Zda tomu tak je, se můžeme dozvědět už brzy. Protože jestli Raja Koduri na konci září skutečně Intel opustí, pak je vymalováno. Fakt, že u Intelu si s Xe grafikami nejsou jistí, potvrdil vlastně sám Intel, když Raja Koduri nedávno vydal oficiálně na Twitter zprávu o tom, že Xe se brzy ukáže, a zpráva byla později bez vysvětlení a náhrady stažena, což ledacos naznačuje.


 

  • Osobní názor na situaci …

Jak říkám, zatím jsou to spekulace, ale že u Intelu jdou dnes věci různě, jen ne dobře natož podle plánu, je dnes asi jasné každému. Současný plán Intelu je takový, že žádný není, všechno se mění a měnit bude i nadále, a prostě se doufá, že ve firmě nějakým zázrakem někdo všechno vyřeší. Velká GPU jsou ovšem běh na velmi dlouhou trať i s jasným plánem. Jejich vývoj stojí minimálně stovky milionů dolarů ročně s tím, že potřebujete mít současně perfektní výrobní procesy, perfektní software, dlouholeté vztahy a vybudované platformy a roky budovanou softwarovou a tedy i uživatelskou základnu, o které se bude vaše GPU opírat. Nic z toho Intel vlastně nemá. Podle mě by měl finance i zdroje tyhle věci postupně vybudovat, ale prostě i tak jde o projekt na roky, několik generací GPU a tedy několik miliard dolarů na investicích.

A jak jsem se obával, když Intel Xe grafiky oznámil, současný Intel na tenhle náročný maraton nemá náturu. Intel si na technologickou společnost a inovátora už mnoho let pouze hraje. Procházelo mu to bez potíží roky, a to hlavně díky masivním výrobním kapacitám a náskoku ve výrobě samotné. Jenže s kapacitami už to není tak růžové a technologicky prokazatelně zaostává. Do toho jeho architektury CPU i GPU stojí za ***** a zcela evidentně zaostávají za AMD, které přitom má jen zlomek rozpočtu na obojí. Současný Intel navíc zajímají jen peníze a k jejich generování prostě využíval prakticky hlavně prostředí bez konkurence, které na trhu vytvořil. Dnes spoléhá na setrvačnost a to, že AMD bude několik let trvat, než si vybuduje reputaci a postupně navýší dodávky na úroveň, kdy bude pro Intel opravdu nebezpečné. Potíž je, že s GPU to nejde okecat. Ty správné technologie pro ně potřebujete mít. Intel je nemá. AMD a NVIDIA mají navíc velký náskok a hlavně nestojí na místě, takže Intel by musel jít 2x ne-li 3x rychleji ve vývoji GPU i výroby, aby se v dohledné době mohl s oběma poměřovat. To ale není reálné. Není tedy divu, že vedení Intelu si spočítalo, že v současné situaci, kdy nemá žádnou šanci na produktovou konkurenceschopnost na poli procesorů nejméně 2 další roky, což ho bude finančně negativně ovlivňovat, tak masivní investice a tedy miliardové „ztráty“ generované grafickou divizí ve snaze o velká samostatná GPU, opravdu nepotřebuje. Navíc když nemá jistý ani odbyt pro ta GPU, která by udělal, protože prostě konkurenceschopná v prvních generacích určitě nebudou a vůbec nikdo o ně neprojevil ani špetku vážnějšího zájmu (proč taky?).

Osobně jsem si myslel, že nejnovější snaha Intelu o vstup na grafický trh, která byla zatím tou zdaleka nejvážnější, má šanci na to uspět, ale prostě bylo by to na několik generací, a tedy let vývoje. Fakt že současné vedení Intelu nemá na podobné projekty dnes trpělivost, byl ale vždycky element, který jsem bral jako zásadní věc, jež může snadno celý projekt poslat k čertu. A vypadá to, že jsem se nejen já obával správně.

Pokud Intel v dohledné době neukáže kolem Xe grafik něco opravdu podstatného (nemyslím integrované v CPU), s oznámením brzké dostupnosti samostatných Xe grafických karet na trhu (které ostatně slíbil na letošní a příští rok), a pokud Raja Koduri v následujících měsících skutečně Intel opustí, bude to bez ohledu na to, co si kde bude Intel oficiálně vykládat, jasné potvrzení, že ani druhý velký pokus o vstup na pole velkých GPU, nevyšel. Tentokrát by to ale byla opravdu obří blamáž. Celou situaci samozřejmě sledujeme a budeme vás informovat. Každopádně šance na nějaké pořádné klasické herní grafické karty od Intelu v dohledné době, a tedy konkurenci proti AMD Radeon a NVIDIA RTX, povážlivě klesají prakticky do roviny teorií … spekulovaný odchod Raji Koduriho v Q3 nebo Q4 tento rok, by celou věci definitivně potvrdil a pohřbil.

 

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
MartinCZ80 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :shock: 2020-08-04 05:48:00

ale dneska není apríl
Shiffty 66 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 05:52:42
avatar
Jestli se tohle potvrdí, tak to bude bomba ale jak pro koho. V Nvidii začnou slavit.
Vzhledem k tomu co se letos všechno stalo, tak by bylo ideální, kdyby Intel ty grafiky vyráběl a Nvidia začala dělat procesory...trochu utopie ale to by teprve byla konkurence.
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Architektura vs Matematika 2020-08-04 07:52:48
avatar
IT oboru fandim 20 rokov a mal som stastie vymenit si par emailov pred par rokmi s developerom Intel Grafik.
Pytal som sa ho na podporu DX12 kedy pride a ci to bude zapojitelene s inou Dx12 Grafikou do spoluprace.
Odpoved bola vyhybava...

Nazor: Kym AMD-ATI poctivo nasleduje vykonove ciele v hraniciach kvalitnej matematickej struktury cipov...

Intel zliepa veci a vynalezi ktore skupil, zohnal...
Na spojenie 10 genialnych vynalezov potrebujete 11 Genia...
Nie financneho manazera. Americke korporacie od urcitej velkosti nie su inovativne iba tak vyzeraju kym to zaraba.

Kym do Intelu nepride chlapik ako bol Steve Jobs ktory vyhodil ten TOP Manazersky bordel ako v Apple ktory robil to iste stale dookola...

Inovacie su ako kvety date maximum do ich krasy do ich vzhladu, rastu ale vysledok Vam povedia az vcely mozno priletia mozno nie...

Nemozete Vsak Inovacie vytvarat na pockanie v casovom rozsahu Financneho manazmentu 2-3 roky. Ten iba kopiruje to stare dookola, hra sa s lego kockami ktore ma...

Ja prajem Intelu aby pozbieral trocha vnutornej moralky a vyclenil na vyskum, vyvoj Team na dobu neurcitu idealne v spolupraci s firmou ktoru dlhodobo podrazal a tou je AMD-ATI
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 11:58:27
avatar
Otázka ale je, zda by do toho AMD šla. Intel AMD od dob 486 házel klacky pod nohy a snažil se tak jako ostatní AMD zlikvidovat. Pominuli naprosto minoritní Cyrix, který je na samotné hraně vnímání jeho existence, tak jediná AMD ten nápor s vypětím možná i obavou Intelu z antimonopolních problémů přežila. V každém případě Intel měl snahu poslat AMD tam kde je dnes Cyrix. Fyzicky existovat, ale do trhu s CPU zasahovat s poměrem nula nula nic. Což se mu nebýt Lisy Su málem povedlo.
tynyt [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 18:52:03
avatar
Intel svou grafickou divizi potopil už několikrát, poprvé když nechal na holičkách uživatele i740 (tehdejší nadějná AGP grafika). Podruhé se posrali z IrisPro, kterou nedokázali dostat jinam, než do Maců. Takže třetí fail, poté, co se Xe ukázalo jako neživotaschopné, se dal předpokládat.

Jsem zvědavý, zda to odpískali předčasně (což je snad i lepší, než kdyby měli ty grafiky prodávat a pak na uživatele s podporou hodit bobek)
snajprik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 06:30:14

Ako na papiery ta nova Intel GPU vyzerala hesky, 4000SP 32GB HBM2, čo hesky nevizeralo bola ta spotreba 500W a vykon 7 Tflops pri 32, nie je divu, ked to bolo postavene na 10nm procesu intelu
Varin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Velká GPU 2020-08-04 09:26:24

jsou opravdu velké sousto. Možná pokud by začali na malých čipech kde spotřeba by byla akceptovatelná a snažili se postupně vytvářet prostředí jak u výrobců, tak vývojářů her a především by ty grafiky výhodně nabízeli ke svým procesorům, tak postupem času by ten útok na absolutní vrchol mohl být reálnější. Intel ale chce mít všechno hned bez nějakého delšího vývoje grafické divize.
ender [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 11:00:25

Vôbec ma to neprekvapuje, pracujem v korporácii a tiež to u nás tak chodí. Projekt bez veľkolepých plánov nemá šancu dostať zelenú a keď sa po roku zisti že to nejde, tak sa sa zruší a začne sa nový od začiatku s este väčšími očakávaniami človek by neveril, tiež ľudia co o takýchto veciach rozhodujú ani nevedia, že co sa vlastne deje/stalo
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 11:43:46
avatar
Vyvinout konkurence schopné GPU není taková legrace jak si někdo myslí. Když pominu ovladače které jsou kapitolou samou pro sebe. Je tu i problém s návrhem samotného čipu. AMD a NV mají v tomto segmentu hodně patentů které obejít není vůbec snadné.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 12:45:16
avatar
Ja tedy v oblasti patentu nejsem nijak moc erudovany, ale docela by me zajimalo, jaktoze se bezne nepouzivaji patenty po vyprseni tech maximalne 20let platnosti? Predpokladam, ze se to nejak umele prodluzuje nejakymi dodatky, ale ty puvodni patenty by mely byt pouzitelne pro kazdeho. Teoreticky kterakoliv firma muze vzit ty prosle patenty a udelat kartu na urovni z pred dvaceti lety. Dat do toho trochu dalsiho vyvoje(jo vim jak to zni :o), pouzit modernejsi proces a muzou se dostat na uz relativne pouzitelnou uroven treba aspon nekam do lowendu. Napriklad v oblasti 3d tiskaren se dalo pozorovat velice zajimave schema, kdy se po vyprseni puvodnich patentu odvetvi neuveritelne rychle a obrovsky rozvinulo a siroce zpristupnilo. 20 let neni zase az tak hodne, zvlast kdyz se litograficke postupy dostavaji na hranici svych limitu a dalsi vyvoj se tak spise bude zpomalovat (na intelim priklade 14nm cpu lze videt, ze donekonecna optimalizovat nestaci).
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 13:01:14
avatar
Podívej se na patenty třeba Walt Disney, Ty platí snad už 80 let a co jsem zaslechl, tak pod obrovským tlakem jeho lobingu se mají prodloužit na více jak 100 let. Samozřejmě AMD ani NV takové metody jako používá Walt Disney nevedou. Nic méně ani AMD ani NV nezůstaly stát a vznikají další a další patenty vztahující se k novějším technologiím a tak využití starých zneplatněných patentů nepovede k nijak výraznému dotahování těchto dvou.
armagedontek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 13:42:03
avatar
Jasne to chapu, ja si jenom rikam, ze treba na ten lowend vsichni zavedeni vylozene kaslou - coz o to, me te segment taky nejak moc nezajima. Ale dokazu si predstavit nejakou zadotovanou Chinskou firmu, ktera by si v tom segmentu nejaky trh najit mohla. Pouzit ty dvacet let stare technologie, pridat nejaky novejsi vyrobni proces, trochu to pro nej dovyladit, pricemz se treba uz zacnou objevovat nejake poznatky k drobnym vylepsenim, do tech nizsich hladin nebude az takovy neprekonatelny problem se dostat..jen to nesmi byt nenasytna firma, ktera chce vsechno hned a musela by se spokojit jen s pomalymi zacatky. Kdyz by se takove podarilo prezit pocatecni obdobi, tak by si postupne po letech dalsiho uz vlastniho vyvoje mohla zacit postupne vyskakovat treba do mainstreamu atd.
Pristup intelu, jehoz vedeni dozajista vzdy chce naivne vsechno a hned, je vpodstate predem odsouzen k neuspechu.

Ja vim, jenom si tak snim..proste se mi styska po starych casech a chtel bych vice zive vody a ne jen ty dva aktivni vyrobce
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 14:08:23
avatar
Já tvému stezku rozumím, Sám pamatuji dobu, kdy na trhu bylo mnohem víc výrobců, grafických čipů a bylo opravdu z čeho vybírat. Zlom nastal s příchodem 3D grafiky, kdy se začal trh rozpadat z důvodu že nebyla vůle (brali to jako módní výstřelek který za čas vyšumí a pak už bylo pozdě) či finance na tento trend naskočit. Vyrobit zobrazovadlo ala Intel může kde kdo, problém je, že výrábět to jako dedikovanou GK nedává smysl a přidáváním výpočetních bloků nepovede k vzhledem k nákladům efektivně vyššímu výkonu. To si Intel uvědomoval a proto snaha začít na zelené louce a překonat úskalí návrhu čipu s tím že obejdou patenty AMD a NV + vývojem ovladačů. Toto zvládne je firma disponující majiteli či akcionáři, co mají odhodlání do toho projektu investovat opravdu obrovské částky a zároveň obrovskou trpělivost s návratností. Dnes bohužel převládá byznys s rychle se otáčejícími investicemi. Pro nás hráče je to patrné ve hrách, kde se vydávají hry nedotaženém stavu či jako recikláty které jdou po zainvestování rychle do prodeje (nejlépe do roka, nejpozději dvou).
pevan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 19:07:48

Ehmmm. Tady si někdo plete patenty s copyrightem, což je zatraceně velký rozdíl.
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 19:29:06
avatar
Samozřejmě že vím, ale také vím, že je to ochrana duševního vlastnictví a pak zase tak velký rozdíl to není. Faktem ale je že Walt Disney si vyjednal délku ochrany co nemá i ve světě obdoby. Brzo očekávám, že vyhlásí aby se tím už nemuseli nikdy zabývat že ochrana díla Walt Disney bude časově neomezená.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-05 08:08:32

Tak samozřejmě, že přetáhl spoustu znalostí. Ono to není o tom, že ta architektura byla identická 1:1. Ale jde o to, že ví, jak má probíhat vývoj, jak má být stvořen celý tým ... a úplně stačí, kdy přinese koncepci architektury podle zkušeností z AMD a v Intelu ji rozvinou podle sebe.
Neudělají identický čip, ale 60% té práce zvládnou podstatně rychleji, než kdyby s tím začínali sami od nuly.
pcmaker [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 18:38:30

V Intelu si mysleli, že odpadlík z AMD, kterého přetáhli k sobě, tam čórne i nějaké to nouhau, jenže na tom by si zřejmě právníci AMD smlsli. Cokoliv by se byť jen vzdáleně podobalo technologiím AMD by bylo předmětem vleklých soudních sporů a tahanic a to by Intelu jistě neprospělo. Zvlášť teď, ve světle nových událostí, podle kterých se ukázalo, že všechny ty čínské supermoderní továrny na paměti jsou jen ukradené technologie největších výrobců RAM. Intel by se jistě nechtěl objevit v bulvárech vedle nich.
potooczech [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 11:47:14

Tak jako tak ... Intel na tuto vlnu naskočil příliš pozdě. Nvidia už má zabrané svými GPU obrovské pole působnosti a hlavně je to zavedený produkt, se kterým všichni umí pracovat.
Intel by musel přijít s něčím opravdu hodně zajímavým, ale to prostě mít nebude. Prostě problémy s výrobou vlastních produktů mají dohru i zde.
Ono pokud by Intel jel podle původních plánů, tak by dnes pracoval na přechodu na 5nm. A tam by mohl nabízet zajímavé produkty u CPU i případně GPU. Ale s nedoladěnou výrobou na 10nm toho dnes moc nesvede. Rozhodně ne proti Nvidii, která má již několikátou generaci zavedených profi karet a obrovskou skupinu uživatelů navyklou na její ekosystém.
Mynonaj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 14:09:26

No je otázka, jestli vůbec lze takto velké CPU vyrobit a jestli Intel zásadně nezaspal pokud jde o architekturu. 10nm nepřineslo zásadní zlepšení - bylo by zajímavé vědět, jak by na Intelí 10nm technologii fungovala architektura AMD.
Fobos224 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - tak to kup ne? 2020-08-04 14:05:18

Tak když vrána k vráně sedá, tak už měl dávno intel koupit nvidii...Povahově jsou to stejné firmy.

AMD koupilo Ati přesto, že na to sotva měli,a roky dřeli držkou o zem...
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 14:35:05
avatar
No to se snadno řekne, ale hůře realizuje. Kupovat se může jen tehdy, pokud je něco na prodej. NV měla zájem spíš o fúzi a navíc vedení NV požadovalo obsazení vrcholných pozic v takto sloučené firmě. Viz jednání AMD versus NV před akvizicí ATI. Tehdy NV chtěla ovládnout AMD. Nikoli oficiálně, AMD by přišlo o práva vyrábět X86 CPU, ale v rozhodovací rovině technicky dokonale. Tehdy příliš mnoho kohoutů na relativně malý dvorek.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 15:23:53
avatar
koupě nebo sloučení Intelu a NV by nikdy neprošlo přes antimonopolní úřady ....

AMD mohlo koupit ATI proto, že z konkurenčního prostředí tohle bylo velkým přínosem, protože Intel ....

ale sloučení Intelu a NV by jakékoliv konkurenční prostředí ničilo ....
Fobos224 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 15:46:05

OK,,tak místo slova koupení dosadíme ...velmi úzkou spolupráci...To ale při náturách obou firem taky nepůjde do té doby, dokud obě firmy nepocítí problém, který je donutí spolupracovat jako rovný s rovným...oba se už dávno navzájem potřebují. Navenek by to pro spotřebytele mělo vypadat jako společný produkt. Ve výsledku většina notebooků je Intel NV,,stejně jsou společně nalezlí v kde čem...někde ta domluva stejně existuje...mezi těmito firmami je konkurence tak akorát na papíře jediný druhý je v tomto případě AMD..
Rafan [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 15:47:43
avatar
No zvláště na americký antimonopolní úřad bych se raději nespoléhal ten už toho povolil víc než je zdrávo. Ale platí to prakticky pro celý svět. Podívej se co zaniklo firem bez náhrady na trhu a tak se zisky kumulují na čím dál menším počtu aktérů v daném segmentu Viz HDD, GPU, CPU X86, RAM atd. Často tyto situace vedou díky malému množství aktérů ke kartelovému chování, což by při větším množství aktérů bylo je obtížně realizovatelné.
Nexon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2020-08-04 18:14:31

Intel už má funkční gr. čipy, vzhledem k tak krátké době za jakou je se svým malým týmem (oproti procesorové divizi) Raja Koduri vyvinul je jasné, že velká část z toho musí být vytunelované know-how AMD. Raja prosazoval už u AMD silné výpočetní čipy, takže herní AMD grafiky měli silnou aritmetickou část, trochu na úkor ostatních jednotek (ROPs atd.). Primárně jde Intelu o GPGPU segment a tak připravuje silné železo (multichipy), pravděpodobně jedoucí přes OpenCL, které půjdou za raketu a uplatní se v serverech, kde má pořád kolem 90% trhu. Takže nevěřím ukončení vývoje jen bude odložen pro Intel finančně málo lukrativní herní segment (v poměru k tomu serverovému z hlediska marží).
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Mafia: Definitive Edition – jak se povedl remake?
Mafia: Definitive Edition – jak se povedl remake?Friday, 25 September 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2144x
Komentářů: 15
Serious Sam 4 je tu! Vtipná střílečka je zpět.
Serious Sam 4 je tu! Vtipná střílečka je zpět.Friday, 25 September 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1391x
Komentářů: 5
Fallout: Miami – masivní mód Pro Fallout 4
Fallout: Miami – masivní mód Pro Fallout 4Thursday, 24 September 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1103x
Komentářů: 0
RTX 3090 a hraní v 8K rozlišení – NVIDIA štve recenzenty proti sobě!
RTX 3090 a hraní v 8K rozlišení – NVIDIA štve recenzenty proti sobě!Wednesday, 23 September 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3892x
Komentářů: 51
Cyberpunk 2077 – jaký PC a HW budete potřebovat?
Cyberpunk 2077 – jaký PC a HW budete potřebovat?Tuesday, 22 September 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1997x
Komentářů: 13
Crysis Remastered - 8K kvalita dá našim PC zabrat!
Crysis Remastered - 8K kvalita dá našim PC zabrat!Thursday, 17 September 2020
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 2775x
Komentářů: 23