Raytracing dorazil. RTX ON v Battlefield 5. Výkonový pokles FPS po zapnutí RTX je masivní Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 14 listopad 2018
altOd dnešního dne je k dispozici potřebný DirectX RayTracing a také RTX v Battlefield 5. Jaký je?

 

 

 

 

Tak je to tady. RTX je konečně „ON“. Zatím ne v dávno vydaném TOMB RAIDER, kdy je otázka, zda se tam toho ještě dočkáme. První hrou s RayTracingem je BATTLEFIELD 5, který aktuálně vyšel a dnes dostal potřebný UPDATE.

Aby vám „RTX“ fungovalo, musíte mít samozřejmě RTX grafiku (2070/2080/2080Ti) s aktuálními ovladači, k tomu aktualizovaný Windows s OCTOBER 2018 UPDATE, jejíž součástí je DirectX RayTracing a aktualizovanou hru Battlefield 5. V nastavení pak můžete zapnout RTX efekty, ale pozor jen pod DirectX12 (jehož výkon a funkčnost v BF5 byla novým patchem vylepšena). 

Asi se ptáte, jak to tedy vypadá, a hlavně jaká je výkonová náročnost. Inu proti původním předváděčkám bylo viditelně na kvalitě a „mohutnosti“ efektu odrazů značně ubráno. Tak, že ve vodě jsou prakticky neviditelné (proti stavu RTX off), ale viditelné jsou stále na až nepřirozeně odrazovém sklu a naleštěné karosérii aut. Tam uvidíte věci, které jinak vidět nejsou. Otázkou jde, zda si jich při běžném hraní této hry vůbec všimnete (nevšimnete, pokud nevíte, na co se dívat), protože hra i bez RTX vypadá fantasticky (dle očekávání). Čeho si po zapnutí RTX efektů ale určitě všimnete, je značného poklesu výkonu.

DICE ubralo z kvality a míře efektů Ray tracing, aby dosáhlo na těch 60FPS. Bohužel je to těch 60FPS, kterých jsme se obávali. Jde o výsledek na plné detaily v nízkém FullHD rozlišení (1920x1080) a to v kombinaci s grafikou RTX 2080 Ti za 33 tisíc korun! Bez aktivních RTX efektů se výkon 2080Ti v tomto rozlišení blíží 150FPS (záleží na lokaci) Pokud RTX zapnete ve vyšším rozlišení, tak už je to prakticky nehratelné (určitě v multiplayeru).

Ve 2560x1440 RTX 2080Ti dává kolem 120FPS, ale se zapnutým RTX výkon klesne na méně než 50FPS v průměru, ale se znatelnými propady ke 30FPS v průběhu hraní, takže to prostě není plynulé. No a na hraní ve 4K? Zapomeňte, FPS stěží překračují 30FPS v mnoha případech s aktivním RTX se zásadními propady minimálních FPS. Bez RTX „ON“ přitom dokáže ve 4K tahle karta přes 60FPS. Podobné výsledky předkládá většina uživatelů, samozřejmě se to liší mapa od mapy, kdy záleží, kolik tam toho „raytracingu“ a odrazů samozřejmě je. Nicméně obecně se dá říci, že zapnutí RTX „ON“ srazí FPS na méně než polovinu než bez RTX. Tedy přesně to, čeho jsme se obávali.

A bavíme se grafické kartě za 33 tisíc korun a o tom, že dokáže 60FPS ve FullHD v roce 2018. Nikdo, opakuji nikdo s RTX 2080Ti nebude hrát ve FullHD, ale většinou má 4K monitor. Nejlépe 4K se 120FPS. Avšak s RTX „ON“ dokáže karta dát v průměru jen kolem 30FPS. Jsem docela zvědav, jaký výkon nabízejí RTX 2080 a RTX 2070, u kterých je také to, že mají RTX jeden z jejich hlavních artiklů, na který samozřejmě nemálo připlácíme v ceně čipů atd. Především je úplně jedno, jak to běží na grafice za 33 tisíc, protože tu si vyjma několika nadšenců prakticky nikdo nekoupí. Důležité je, jak to poběží na grafikách, které mají šanci oslovit alespoň nějakou významnější skupinu hráčů. Jinými slovy, ani RTX 2080Ti za 33tisíc ani RTX 2080 za 23 tisíc. Co nás zajímá je, jak to běží na RTX 2070 za cca 16 tisíc ve 2K/4K rozlišeních, kde ji dnes většina majitelů této karty bude používat.

  • Aktualizováno: Jeden z optimističtějších výsledků:

Takže RTX 2070 ve FullHD stěží přeleze 50FPS. Ve 2K rozlišení už stěží přeleze 30FPS a ve 4K se nedostane ani na dohled 20FPS. Ale je to přesně dle očekávání. NVIDIA RTX grafiky jasně ukazují, proč se Raytracing grafika ve hrách nepoužívá a proč ještě dlouho nemá smysl se o RT bavit.

Vezměte si, jak málo ten Rytracing na té scéně v BF5 dělá (dělá tak 1% celkové scény) a jak malý je ten vizuální rozdíl, když RTX zapnutý není (klasickou rasterizací dokáží tvůrci her dnes ty odrazy solidně „nafalšovat“). A i tak je tu více než 50% dopad na výkon (u RTX 2070 se zdá být dopad navíc mnohem vyšší než u 2080Ti). Umíte si představit, že by toho Raytracingu na té scéně bylo více, tedy tak, abychom si ho skutečně všimli a tvořil by výraznou část té scény? A to mluvíme v tomto případě o hře, která je velmi dobře optimalizovaná zejména na to, jak senzačně graficky vypadá.

Samozřejmě vše pro vás ještě otestujeme, ale zatím to vypadá, že RTX si na ten test zapneme, a pak si ho zase v klidu vypneme, protože evidentně současné grafiky nemají dost výkonu. Takže tomu dejme raději dalších spoustu let a několik grafických generací …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
FerrariF50 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 03:23:24
avatar
Ale tak mě naopak velice těší, že si na 5 let staré grafické kartě zahraju ve stejných detailech, se stejnym FPS jako na nové kartě za 34 000 Kč Teda akorát nemám zaplý ray tracing Jakože těch pár odlesků při hře nepostřehnutelných a nepodstatných za ty prachy a hlavně za ten pokles FPS rozhodně ani za nic nestojí. Paráda tohle
pajros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 07:45:00

neviem preco vsetci riesia ten raytracing skus sa na to pozriet tak ze je pri novych kartach narast vykonu bez RT.. a nemas ziadnu inu kartu pri ktorej si zahrajes v 4k na fasa detajloch..no..ale zas 1300e je dost
Bumpkin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 09:49:43

jenze ve 4K si to zahrajes i na 1080ti tak že asi takhle bych to viděl...
pajros [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 15:53:09

tak to mozes povedat aj o kazdej grafike.,.ze zahrajes si to v 4k skus porovnat 4k ultra detajly pri gtx 1080ti a rtx 2080ti 10-20fps naviac pri 4k pri narocnejsej hre je viditelny rozdiel aj ked to nieje hodne tych 500-600e naviac

hrat v 4k na 30-40fps je onicom... a ta rtx karta dokaze dat tych 60fps minimum.. +- pri ktorej akej hre
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 05:58:54
avatar
je to fakt o ničom, v podstate sú spravené len tie kaluže a odlesky auta..
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 07:34:01

Tak vypadá to hezky, propad výkonu je dle očekávání masivní. Implementace do bf5 je malá. Osobně mě více zajímá implementace do Metra, tam se totiž rozhodly pro užití opravdových zdrojů světla.

Zpět k BF. Ta hra je stejně zvláštní v jeden moment vypadá opravdu hezky a vzápetí zase strašně. Nějak nechápu co se tam děje na těch pouštních mapách tam je osvětlení tak extrémě přepálené, že se na to nedá dívat.

Asi se každý shodne na tom, že DICE/EA mělo šanci udělat opravdu HYpe mega uspěšný BF a místo toho vzniknul nějaký sci-fi paskvil, který je polovinou hráčů zatracován a tou druhou ne vyloženě opěvován, jednoznačně jedna z promarněných příležitostí, díky tomu, že to řídí Management. Je to takovej malej Diablo immortal fail
Kýbl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 08:02:07
avatar
Určitě bych netvrdil, že je Raytracing nějaký průšvih, který by měl ještě x generací grafických karet čekat. Podle mě i to málo efektů zase posouvá atmosféru hry o něco dál. A cena? No, VR si taky nekoupí každý... Je to prostě první vlaštovka, která se buď chytne a nebo ne.
LadIQe [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 08:48:24

ono nik nespochybnuje kvality raytracingu, kazdy vie, co to dokaze a kazdy vie, ze sme na mile daleko od realne pouzivania v hrach

problem je, ze EA a nvidia nam to naservovali ako hotovu vec ktora "just works" a pritom to nefunguje vobec

prezentovali bf5 s narokom degradovanymi reflekciami aby rt vyzeral co naj a teraz ked to konecne dali do hry tak to nevyzera o nic lepsie ako stary dobry rasterizacny fake efekt

ja sa osobne na raytracing tesim, ale ma hodne daleko od masivneho pouzitia do hier
Georrge [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 09:19:54

Je to první pokus, je jasné že se od toho nedají čekat zázraky. Zaplé RTX na té hře vidět je a to hned na první pohled, ta hra s ním prostě vypadá jinak a lépe. Je ke hraní nutná? Určitě není. Je to jako první vlaštovka fajn? Určitě ano.
nenazranej [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Blbost 2018-11-15 09:37:05
avatar
Tak jsem se podíval na video RTX ON vs. OFF a musím říct, že RTX je trapné. Odrazy opravdu jak z výrobny CPU Intelu a hlavně při průchodu kolem odrážené plochy skla není vidět postava, ale jen odraz budov. Takže pro mě akorát tak pitomost.
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 10:01:54

Dice v posledním update přidalo možnost nastavit kvalitu DXR a při low nastavení kdy není mezi ultra a low znatelný rozdíl se 2080 v QHD rozlišení dostane těsně pod 60 fps.
shipo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 10:53:55

Doplňuju Odkaz na DXR nastavení:
RTX2070 1920x1080 60,4fps
RTX2080 2560x1440 58,9fps
RTX2080Ti 3840x2160 44,2fps

+ doporučení od nVidie Odkaz (=GeForce Experience)
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 12:21:39
avatar
Nevím jak ty, ale mezi LOW a ULTRA vidím velké rozdíly.
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 12:36:57

Krom toho že zbraˇn má realistyčtější look, bych neřekla, že ty rozdíly jsou nějak znatelné.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 12:42:36
avatar
Nejde jen o zbraň...Odkaz

A jestli člověku v BF V u DXR stačí LOW nastavení, tak může rovnou DXR vypnout
Kate$ka [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 13:12:17

No řekla bych že problémem obrázků v tomto srovnání je to, že nikdy tam nejsou 2 zachycené ve stejný moment a to je při porovnání rtx docela zásadní problém to na tech power up se s tím poprali lépe.
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 13:41:34
avatar
Pokud jde např. o odrazy ve vodní hladině, tak je jedno jestli je to ve stejný moment či v moment o pár sekund dříve či později. Ta voda se nevypaří.
Koukám teď na techpowerup. Jsou místa, kde se rozdíl minimální. Ale jsou i místa kde je tomu naopak.
Hned první porovnání v budově je tedy dost markantní. A koukni na odraz toho sloupu, resp. těch lamp. V odrazu mramoru lampy nesvítí, ale je tam odraz toho jejich neexistující světla
Docela mě zarazilo, jak jsou některé odrazy dost ostré, zřetelné a někdy tam jsou nějaké "čárky", jako by posuny. Je to vlastně hned na další dvojci snímků.
Nemyslím, že se s tím na techpowerupu porali lépe či hůře. Prostě mají jiné prostředí.
Každopádně rozdíly mezi DXR LOW a ULTRA jsou viditelné hned, když porovnáváš.
Ale upřímně...když to bude člověk hrát, tak stejně tyhle věci nevnímá.
jack.k [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 10:44:50

Demence je stejně nakažlivá jako mor. RTX je určeno pro co nejvěrnější simulaci reality a každému snad musí být jasné, že je to tak náročné, že to bude vhodné prakticky jen pro statické scény nebo filmy, kde nikomu nebude vadit doba renderování obrazu. Pro online aplikace to bude ještě na dlouhou dobu nepoužitelné. Ty malé rozdíly ve vizuálních efektech rozhodně za to nestojí a dost možná bych se i hádal, zda ty efekty nejsou záměrně přikrášlené, aby vůbec nějaký ten rozdíl byl vidět.
BlackCell [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 10:46:03

Podla battlefieldu v druhej svetovej sa vzdy muselo pockat kym naprsi rychlo si odbojovat pokial neuschne
Marcel19751 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - RX 590 2018-11-15 10:58:08

úplně to sem nepatří. Neměla být 15.11 vydána RX 590 ?
jen,že jsem nikde nenašel žádné testy ,nebo to bylo jiné datum?
Cemada [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 12:27:48
avatar
Datum správný, ale asi to bude závislé i na čase.
V USA je ještě tma (v NY 6:30, v Kalifornii teprve 3:30).
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 11:17:40

A největší sranda je, že ti největší profíci si stáhnou detaily na minimum.
Kýbl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2018-11-15 15:31:51
avatar
Ale vidět v odrazu skla nepřítele za rohem by se jim mohlo hodit
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!
Marvel 1943: Rise of Hydra – využije úžasně vypadající UE 5.3!Pondělí, 25 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 413x
Komentářů: 0
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!
Horizon Forbidden West vyšlo na PC – solidní port!Pátek, 22 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1490x
Komentářů: 8
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!
Baldur's Gate 3 se nedočká DLC, datadisku ani pokračování!Čtvrtek, 21 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1203x
Komentářů: 1
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!
Alien: Romulus – nový film naváže na klasiku!Středa, 20 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1887x
Komentářů: 4
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém stylu
The Acolyte – hraný Star Wars seriál v novém styluÚterý, 19 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1143x
Komentářů: 0
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?
Far Cry slaví 20 let! Také si přijdete staří?Čtvrtek, 14 březen 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1903x
Komentářů: 3