Stav 40nm výroby TSMC? Dostupnost ATI HD 5000 je lepší. 40nm výroba má a bude mít problém! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Čtvrtek, 03 prosinec 2009
altSnažil jsem se zjistit, jak se věci mají se 40nm výrobou grafických jader u společnosti TSMC.

 

 

Jak jistě víte, TSMC je firma, která vyrábí 40nm grafické čipy ATI i NVIDIA. Bohužel problémy se 40nm výrobou, se kterou se už měsíce potýká, se stále nedaří vyřešit. Zjišťoval jsem, v jakém stavu je 40nm výroba a hlavně dostupnost grafických jader ATI RV8xx a tedy potažmo grafik HD 5000. Mám dobré i špatné zprávy …

Nejdříve ty dobré. Dostupnost ATI HD 5000 grafik se zlepšuje, což je dané tím, že objem 40nm výroby se opravdu zvyšuje spouštěním nových výrobních kapacit. Zde však všechny dobré zprávy končí a začínají ty špatné.

Špatná zpráva je, že obecně se stav 40nm výroby nelepší a výtěžnost se nezvyšuje! Oficiálně je výtěžnost 40nm kolem 60%, to však platí jen pro menší čipy a také je to na trhu vidět. Malých 40nm DX10.1 NVIDIA GT 210/220/230/240 karet je dost, stejně tak to platí i o DX11 ATI HD 5750/5770, které jsou normálně dostupné skladem. Problémy ale narůstají se zvyšující se plochou jádra.

(40nm DX11 ATI RV870 - cca 330mm2)

U RV870, které má 330mm2 je výtěžnost mnohem níže než udávaných 60% a podle toho to bohužel s dostupností grafik HD 5800/5900 vypadá. Situace s výtěžností se nelepší, ale dostupnost se přeci jen zlepší zvýšením kapacit výroby. Nebude to ale stále ono. Největší problémy má ale NVIDIA, jejíž čip FERMI, který má kolem 500mm2, se v podstatě nedá vyrábět. Už i ten největší optimista Fudzilla, který ještě nedávno sliboval spolu s jistým novinkovým redaktorem jistého českého magazínu, dostupnost FERMI na leden, narovinu říká, že když se FERMI objeví v březnu, bude to zázrak! Že najednou tento zdroj proti dřívějšku, kdy FERMI sliboval dokonce už na listopad, poté to posunul podle PR NV na konec roku, tolik otočil, pro mě osobně není tajemstvím, informace které jsem získal já dopoledne určitě má také a podle nich je březen, jako první uváděný termín výrobců grafik co se možné dostupnosti FERMI týká, také spíše zbožným přáním. Bohužel problém je primárně ve 40nm výrobě, která se prostě u velkých čipů nedaří a zmetků je z jedné várky více než povedených čipů, což výrobu brutálně prodražuje, čipů je samozřejmě nedostatek a ve výsledku se to tak stává nerentabilní. Narovinu se mluví o tom, že problémy 40nm výroby budou tak nadále u TSMC pokračovat a to klidně ještě po část příštího roku …

(40nm DX11 NV FERMI - cca 500mm2)

Co z toho tedy plyne? Můžete být poměrně klidní, co se týká dostupnosti levných DirectX11 grafik ATI Radeony HD 5400/5500/5600/5700 včetně mobilních verzích, dostupné budou v solidním množství, takže by to až tak velké problémy způsobovat nemělo. ATI dokonce chystá na 7.1. (CES) uvedení hned 12 modelů grafik ATI včetně HD 5400/5500/5600 a to jak na desktop, tak do mobilního segmentu. Dostupnost HD 5850/5870/5970 bude nadále omezená výrobou, pořadníky tedy asi budou stále a budeme se s tím muset naučit žít. Na druhou stranu kdo chce HD 5800/5900 desktopovou nebo mobilní verzi, ten ji sežene. Že by se jich ale povalovalo běžně v každou chvíli v obchodech pár desítek skladem, se čekat nedá. A to nejen proto, že výtěžnost u těchto větších čipů se nezvyšuje, ale také proto, že poptávka po ATI Radeon HD 5000 poroste. Ti, kteří čekali s nákupem DX11 grafiky, zda se náhodou konkurenční grafiky NVIDIA FERMI v lednu neobjeví, totiž přestanou čekat, není na co čekat – DX11 hry jsou tu, FERMI není a nebude.

FERMI se podle mého názoru a podle toho v jakém stavu je 40nm výroba, neobjeví ani v březnu a troufám si říci, že on již některými zdroji dříve zmíněný Květen, se nakonec jeví jako nejreálnější termín. Proč se 40nm výroba TSMC potýká s tak velkými problémy s výtěžností, zůstává tajemstvím TSMC. Není ani divu, že GlobalFoundries (AMD) spěchá s nástupem vlastní 32-28nm výroby ve vlastních továrnách, protože HD 6000 grafiky jsou vyvíjeny jako 32nm a jak už víte i z oficiálních plánů AMD mají se objevit již na konci Q3 2010. Na 32nm spěchá i TSMC a tento výrobní proces má být u této firmy dostupný v Q1-2 2010. Je tedy docela možné, že 40nm TSMC se nikdy problémů nezbaví a nahradí ho až 32nm.

Zdroj: DDWorld.cz

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:14:45
avatar
Hm to se Nv asi moc do kramu hodit nebude, diky problemum se 40 nm vyrobou to s Fermi asi moc nevyhrajou a az se jim to kapanek podari tak to uz bude ATI chystat HD6000 na 32nm. Jen je bouhuzel skoda ze temi problemy s vyrobou docela trpi zakaznici a asi hodne i ATI.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:25:30
avatar
No Charlie (to je ten, co psal už v červenci o tom, že Fermi bude nejdřív v lednu 2010) psal něco v tom smyslu, že A3 revize Fermi nebude ještě ta poslední zřejmě. A ono to vycházelo, že A3 revize bude hotová právě až někdy konec ledna. Potom je prý ještě aspoň dva měsíce do vydání karet.

Osobně mi teda při tomto stavu přijde nemožný, aby dle textu vyšla řada HD6xxx na konci Q3 2010. Reálné je podle mě Q1 2011, ještě při tom stavu Fermi. Není kam spěchat, bohužel.
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:39:53
avatar
No ona je ani tak nejak nebude tlacit Nv jak vyteznost 40 nm vyroby
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 00:38:47
avatar
No tak to vypadá teď, ale nevíme, co bude za půl roku. Jelikož si teď zatím HD58xx nepořídí tolik lidí, protože nejsou skladem a musí se čekat (což odradí), tak pokud by s to zlepšilo z výrobou a Fermi fakt nebyl takový zázrak ve výkonu, je přijde mi lepší raději trochu pozdržet vydání HD6xxx. Mimoto je tam ještě ten háček s 32nm výrobou. Kde bude, budou továrny v Q3 2010?
Sephinothf [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 00:53:53
avatar
... a kdo zaruci, ze nebude mit stejne potize jak 40 nm
Asgard_X [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 09:32:23
avatar
Zapomínáte na jednu věc, to že nVidia karty nemá, neznamená, že je v lednu nevydá! Už to tu tak párkrát bylo
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 11:03:04
avatar
Cim mensi technologie, tim vetsi problemy. U takto malych rezmeru se hodne do popredi dostava drive zanedbavany leakage current(ztratove proudy), a sebemensi porucha ve strukture muze znemozni spravnou funkci- coz driv tak neplatilo. Brutalne stoupaji naroky na cistotu kremiku a to vyrobu hodne prodrazuje. Drive stacilo 99,999% (peti devitkova)cistota a dnes je potreba 100x lepsi a presto to dela problemy. Mnohem vic e stoupaji naroky na technologickou propracovanost a dokonalost vyroby. I proto to relativne jde Intelu a IBM se daji vyvijet prototypy, ale "masove" TSMC ma problemy. Cekali jen prestaveni masiny a pasovou vyrobu, ale ouha ono to nejde tak lehko.
PS: to je jen tak pokus o nastineni kde je vlastne zakopany pes
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 14:03:54

Ony taky CPU v sobě mají o dost méně transistorů než grafické čipy, v tom je imo ten problém.
AndreasCZ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 15:26:23
avatar
Samozrejme, ale to uz souvisi hlavne se statistikou. Pravdepodobnost vyskytu chyby v chipu stoupa s jeho plochou.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 15:07:35
avatar
no ja myslim, ze problemy s timto procesem souvisi hodne i s tim, ze tsmc preskocilo 45nm (fullnode) proces a z 55nm (halfnode) slo hned na 40nm (halfnode) proces...32nm je uz opet fullnode...
1.legionar [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 23:08:17

Tak podle mě je kam zpěchat, jednou nVIDIA zaspala a táhne se to s ní furt. Podle mě pokud bude ATi dodržovat každý rok nová generace tak je to ok. Čím víc to bude odkládat tím více dáva šanci konkurenci aby ztrátu dohnala.
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 00:29:35
avatar
Proč by to nešlo, pokud si AMD vyrábí chipy sama?

Dobrou otázkou je spíš, jak je možné, že AMD by bylo schopné 32nm chipy vyrobit a TSMC neni schopné nějak funkčně vyrobit ani 40nm..
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 00:40:04
avatar
Ano, pokud. Osobně tomu nevěřím, že by mohli rozjet 32nm už v Q2 (první revize jader) a na plno jet na konci Q3. Ale já jsem na staveništi nebyl, tak nemůžu nic tvrdit přesně, ale je to můj názor.
Pyshtone [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 00:04:39
avatar
Charlie Demerjian nedavno pustil slinu, ze TSMC asi odstavilo vyvoj 32nm a plne se venuje 28nm - 32nm pry neni mezi zakazniky tolik zadane. He who speaks Inglese, check it out!

Odkaz
Mescalamba [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 00:30:29
avatar
Tak to sou borci, když se jim nepovedlo zvládnout ani předchozí proces. Spíš to vypadá na TSMC - Titanic.
lanfest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Dotaz 2009-12-03 22:16:00
avatar
DD mám dotaz, máš nějaké bližší info k mobilním HD5000? Plánuju notebook už s touto GK. Dík
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:19:36
avatar
http://www.ddworld.cz/aktuality/notebook-nb/acer-ma-prvni-notebook-s-directx11-grafikou-mobilni-delo-s-ati-radeon-hd-5850.html
lanfest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:25:35
avatar
To jsem sice četl, ale nic zajímavého jsem se tam nedočetl. To, že řada HD5000 bude výkonější je snad jasné ;)
Měsíc před vydáním už přece musí být nějaké neoficiální informace, tak DD šup sem s nima
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:27:16
avatar
Jsem ti to jednou vymazal. Jinak o těch čipech pro mobilní platformu jsem nikde nečetl nic podrobného než jen to, že budou. Takže asi se zatím fakt nic neví ;)
lanfest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:34:49
avatar
JJ, spam se musí mazat
A nějaký velký guru o těch čipech nic neví?
Nebo aspoň vyploďte nějaké pozitivní spekulace, ať se můžu dopředu těšit
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:31:33
avatar
Ano DD to ví, ale z logických důvodů (NDA) nic říci nemůže
lanfest [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 23:08:52
avatar
Tak udej interval hodnot k daným parametrům čipu 5850
Třeba takt jádra < 500,700 > MHz....
.....
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-05 11:29:29
avatar
Neviem či som jediný, ale mňa v mobilnom segmente ďaleko viac zaujímajú integrované grafiky, vzhľadom nato, že sa nemienim pokúšať premiestniť môj desktop PC do noťasu, keďže viem, že to nikdy nebude možné a tak isto ako nemienim nikam nosiť svoje vyše 50KG PC, tak isto nikam nemieniť vláčiť nikdy 5KG tzv. "mobilné" monštrá s výdržou, ktorá sa mobilite aj tak nerovná a nedá sa použiť(hodiny hrania hier aby som sa vôbec rozhohral, či pozerenia polky filmu mmi fakt nestačí).
Sina [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:22:20
avatar
proč nějaké ty zmetky neprodají jako Radeon HD5830? V nabídce mají díru, defektních čipů RV870 spoustu... Nechápu.
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:26:48
avatar
Zalezi asi na tom jak moc jsou defektni. Nejspis tak moc, ze se to neda ani prodat za slabsi. Treba by mohly prodavat klicenky jako NV, po dolacu
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - klíčenky 2009-12-03 23:43:44

Já se teda přiznám že z nVidiáckejch klíčenek jsem si dělal srandu (a dělám si ji dodnes) ale do ATI bych asi šel.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:32:11
avatar
dočkej času ;)
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:27:07
avatar
Ati se doufám do budoucna poučí a začne se zajímat i o výrobu u konkurence TSMC. Tohle už je moc a TSMC už teď považuju za stejnou slibotechnu jako .... vy víte.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:39:45

Proto ty fofry s GlobalFoundries, ono spoléhat se na jediného dodavatele je blbost i v případě zvládnuté technologie.
KlejmiC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:38:50

Tak nemyslim si ze 5700 je dost a ze jsou normalne skladem staci se podivat na ty ceny.
Touhle dobou sem cekal u HD5770 cenu kolem 3000. Ale cim delsi dobu sou na trhu tim sou drazsi (ty skladem kolem 4000)
To znamena ze se neco zlepsilo? Dostupnost je podleme horsi a ceny vyssi tak nevim...
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:49:25
avatar
mno dalo by se říct že tahle situace připomíná ,,nízké nasazené ceny výrobku, fronty, nedostatek zboží a pod. ,,
bohužel je to jinak
ceny mají být dole, poptávka po zboží je velká, dodávka malá, obchodníci zdražují pač vidí poptávku, u nich je čas slavit, u nás šetřit ;-)
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:50:53
avatar
Ceny jsou takový jaký mají být ... to že HD 4850 stála 2000 a HD 4870 stála 3000 nebylo normální ;) .... teď je normální stav, grafiky stojí to co mají ... ceny jsou v poho ...
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 22:54:56
avatar
Jinymi slovy jsme moc rozmlsani Ale obchodnici se hoji jinak by ty ceny byly niz.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 23:14:41
avatar
nejen obchodníci i výrobci grafik, ono když ti během tří let klesne při stejném prodeji grafik příjem z grafik o 6 miliard, není vše v pořádku ... ono vývoj výroby grafik něco stojí ...
KlejmiC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 23:03:16

Ceny jsou takovy jaky maji byt.. no no
Tech 159dolaru za 5770 je parada ale u nas to tak proste neni... takze jak ty rikas-je to jen umele zvysena cena obchodniky. Ale proc? protoze se nemuseji bat ze by jim i za ty 4000 zustala lezet na sklade mesic.
Takze mi vazne nepride ze by jich bylo dost a byly by normalne skladem...
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 23:04:12
avatar
Ano, přesně tak, takto nízké ceny výkonných grafických karet jako byla HD4850 či HD4870 skutečně nebyly normální a poškozovaly tak všechny zákazníky a dobré jmény firmy.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 23:15:51
avatar
dostaly se tam až poté co tu byla ta cenová válka mezi ATI a NV, to byl důsledek, ale nejde pokračovat do nekonečna ... jak víme ATI mělo v tom stavu výsledek +/-0 milionů výdělek a to asi není to, co firma potřebuje ...
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 23:26:53
avatar
Máš zcela pravdu, konkurence a cenová válka je velice špatná věc snižující firmám zisky. Mnohem výhodnější by bylo, kdyby se ATI a nVidia dohodly na takových cenách, aby obě na svých čipech slušně vydělávaly.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 00:14:21
avatar
ale houby, je dobrá, jenže když jedeš a doraz nějakou dobu, nejde tak pokračovat a někdo to vzdá ... te´d to zdá se rozčísla 40nm výroba ..
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-05 11:39:33
avatar
DD on nedokáže pochopiť, že keby tie ceny boli takéto nízke stále, tak by to bolo síce veľmi pekné, no zanedlho by to jeden z výrobcov nevydržal, došli by mu zisky a mali by sme tu monopol a potom by ceny nie, že neboli extrémne nízky, ale ani níke, ani normálne, ale vysoké ako nikdy...a keď si to aj žiadny z výrobcov neodniesie, tak nato doplatí spomalenie vývoja, pretože keď nie sú peniaze, tak vývoj predsa nemôže byť zaplatený a bez peňazí žiadny vývoj, či pokrok prísť nemôže...
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 15:36:02
avatar
Superdooper : to by byla kartelová dohoda zdá se mi ...to se však nesmí x) radši budu vydělávat o pár set tisíc míň měsíčně, než abych platil miliony dolaru ..
KlejmiC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 10:28:49

ale nebyla cenova valka mezi ATi a nV vzdycky? a ne jen v dobach kdyz se HD4870 dostala na 3200. V minulosti to prece dycky bylo tak ze nVidia nabizela "lepsi" karty a ATi nabidla "lepsi" cenu (teda alespon co ja pamatuju mozna je to jinak).
Zbycho [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 13:45:28
avatar
To nevíš, že se tehdy mezi sebou domluvili
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 23:19:24

a teraz si zober ze ta 5700ka ma viac tranzistorov ako core I7 za ktoru si intel vypita dvojnasobok.
Alebo inak povedane cenova vojna medzi AMD a Nvidiou dotlacila marze vyrobcou na uroven kde uz neboli schopne financovat vyvoj.Toto samozrejme neni udrzatelny stav.
Nvidia teraz prestala bojovat v highende pretoze tam uz isla skoro na hranici cost of revenue a sustredila sa na vsetko od 250tky dole.
Inak by bolo celkom zaujimave ake by tie ceny/marze boli keby jedna z firiem mala skutocne dominante postavenie na trhu diskretnych GPU ako je to u CPU.
Operacna marza nvidie je v priemere okolo 30% (GPU)
Operanca marza Intelu je v priemere okolo 50% (CPU)
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 23:00:15
avatar
Pokud má někdo gk kategorie 4850 a vyšší nebo GTS250/GTX9800+, tak moc důvodů k upgradu nemá(rozlišení 1680x1050). Her je jak šafránu a do března se to nezblázní.
Navíc zatím to není s optimalizací pro DX11 žádná sláva.
FERMI??? No uvidíme-nechám se překvapit, někdo někde sliboval, že v prosinci prosáknou informace o výkonu nebo alespoň něco málo.
No a co se týká nákupů elektroniky a HW, tak je to stejně lepší kupovat po novém roce
A omýlání že fermi nebude a nebude a že sliby chyby, je už fakt docela nuda - možná by to chtělo psát o něčem zajímavějším, než se opakovat jako dokola běžící gramofonová deska.
Rapl [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 23:10:52
avatar
No on DD neomyla on jen podava nove informace o posunuti vydani Fermi Nekomu se to mozna zda jako opakovani se, ale ve skutecnosti to tak neni je to jen takove drobne pripomenuti stavu a oznameni noveho presnejsiho terminu kdy by jsme se mohly dockat proste to musis brat pozitivne
KlejmiC [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 23:09:26

me ale zajima jestli se neco s fermi zmenilo nebo je to porad stejne v nedohlednu...
jestli tebe ne tak to necti
Sfusama [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 23:19:09

Není v nedohlednu, je na obzoru, jak komunismus. (Obzor (horizont) je čára oddělující oblohu od pozorovatelného terénu, nejde se k němu přiblížit)
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 23:30:38
avatar
No nevim do jaké míry tě to zajímá, ale jestli v sekci gk čteš pozorně, tak je tam spousta vět s daktiloskopickou podobností a v podstatě nic nového.
Konstatování situace kolem FERMI by se vešlo do jedné věty. Myslím si, že je to plýtvání časem nejenom autora, ale hlavně čtenáře. Jestli jsi lama a věříš všemu co ti kdo nakuká než aby ses přesvědčil na vlastní oči(rozuměj testy karty FERMI), tak papouškuj Ati - hurá a fermi - srágora .
Tohle nemám zapotřebí..
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 13:26:29
avatar
Máš nejaký zdroj, kde sú testy na Fermi? Na YouTube nájdem aj ja "testy" nového Fermi.
Son Gito [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 23:04:39
avatar
Nakoniec AMD-ATI doplatí na slabú výrobu, pritom by sa mohla nabaliť na týchto grafikách 5xxx. Na čo vyrábajú tie čipy pre Nvidiu?! Neprajníci Nvidie by si mohli myslieť, že chce blokovať aspoň výrobu čipov, keď ich nevie tromfnúť výkonom. Ešteže, že nie som zástancom žiadnej spoločnosti
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2009-12-04 01:54:41

AMD doplatila predovsetkym na neschopnost vlastnych managerov zabezpecit vacsinovu vyrobu u TSMC. Hold, Nvidia si to zaplatila, tak bude mat trhovy podiel...
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 02:14:51
avatar
no já nevím, ale TSMC spouští nové 40nm kapacity a o těch se mluví hlavně ve vztahu s ATI ...
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 17:11:06
avatar
proč by TSMC spouštěla nové 40nm kapacity u nVidie když nVidia sotva zatíží půlku toho co maj teď x)
edit.
slabam [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-03 23:50:22

Citace:
Dostupnost HD 5850/5870/5970 bude nadále omezená výrobou, pořadníky tedy asi budou stále....

áááh, Už jsem se bál že si nikdy nezopakuju tu situaci a tu náladu jako když se prodávali Favority....
Gang [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 01:07:51

Ale TSMC má během vývoje 32nm procesu VĚTŠÍ problémz, než měl s 40 nm na stejných stadiich vývoje. Takže bezproblémový 32nm na Foundry - možná, ale u TSMC - jen stěži.
Trace4x10 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 05:26:42
avatar
Pokud jsou takový problémy s plochou jádra, tak NV by měla vydat aspoň lowend, pokud by to v TSMC zvládli vyrobit. A pokud tedy je to jádro jakž takž hotový. A jestli je tak výkonný, jak tvrdějí, tak by byla konkurence aspoň k HD 5770. Sice to neodpovídá jejich představám o uvádění nový generace jader, ale aspoň by se něco dělo!
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 14:14:29

Jenže NV už má low-end vydaný.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 09:07:08

na kedy planuje GF spustenie vyroby??
zumpar1234 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 10:46:05
avatar
Prosim vás vo Februári tu máme nové DX11 GK nVIDIE ako na koni. Neviem prečo robýte zbytočne paniku. Ak pridu neskôr tak to ich nVIDIA nemusi vôbec vydávať alebo budu mať dosť výkonu na pokorenie HD6000. Hop alebo trop?
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 13:19:09
avatar
Ja neorb"ý"m paniku. Mňa osobne tie karty nejako obzvlášť nezaujímajú, pretože o nich vieme veľké 0 a ešte jedna 0. Mňa ako normálneho zákazníka zaujíma normálny výkon t.j. výkon v hrách, akcelerácii videa a pod. Keby mala aj Fermi výkon ako krava, tak to budú práve tie výpočty. A tam mi to je, s prepáčením, u riti. A pri výrobe takého krásneho čipu s 3 mld. tranzistorov, pri priam úchvatnom zdare 40nm výroby a pri veľkosti čipu (ktovie, koľko sa ich zmestí na wafer), očakávam výborné ceny už len preto, že je to nVidia a podľa tohto všetko nasvedčuje, že to proste bude drahé. Síce existujú špionáže konkurenčných firiem, ale aj tak je zaťiaľ jadro grafických kariet HD 6xxx pravdepodobne len vo fázi vývoja t.j., že to jadro RV xxx je len pár návrhov na papieri, pravdepodobne sa dá len polemizovať o teoretickom výkone a ja si myslím, že nejaké to jadro schopné bude mať ATI možno tak marec/apríl. Takže si myslím, že nVidia má len základné potuchy o tom ako bude vyzerať nové jadro, pretože výkon toho nového jadra je len čiste teoretický. Vidíte, že rada HD 4xxx má o dosť väčší teoretický výkon ako nVidia, no v hrách je to skoro vyrovnané. A môžem sa spýtať, čo najsvedčuje tomu alebo lepšie povedané odkiaľ vôbec máš také "dôverihodné" informácie ohľadom nového Fermi ? Pokiaľ viem, tak podľa teba mala mať nVidia už na Vianoce papierový launch a už aj desiatky kusov vyrobených a funkčných. Ďalej tu má byť v marec/apríl celá škála produktov podobných Fermi. Toto si myslím ja a je to podložené niekoľkými argumentmi, zatiaľ čo tvoj názor je založený len na tvojom krásnom dúfaní a na ? Vlastne na to som zvedavý, čo ti podporuje tvoju teóriu. Rád sa poučím...
Obelix92 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 17:39:53
avatar
zajimalo by mě jestli tomu fakt sám věříš....,myslim tim, že tu budou v unoru a jeste to, že budou vykonově stačit nebo převyšovat neuvedenou řadu HD6000??(nemyslim 6450)
grunwaji [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-12-04 17:36:07

Citace:
Na druhou stranu kdo chce HD 5800/5900 desktopovou nebo mobilní verzi, ten ji sežene.

Už přez měsíc mám objednanou hd5850, všude mi odpovídají, že je dostupnost tragická. Kde si ji mám podle vás objednat?
jmmazuch [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - na inzerat 2009-12-04 20:27:44
avatar
na inzerat
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázce
S.T.A.L.K.E.R. 2 v nové ukázceČtvrtek, 25 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1176x
Komentářů: 3
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1598x
Komentářů: 1
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1135x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1203x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3785x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1469x
Komentářů: 0