TESTY ATI Radeon HD 5970 je tu! Bezkonkurenční výkonové a technologické orgie, ATI drtí grafy! Tisk E-mail
Napsal Jan "DD" Stach   
Středa, 18 listopad 2009
Přejít na obsah
TESTY ATI Radeon HD 5970 je tu! Bezkonkurenční výkonové a technologické orgie, ATI drtí grafy!
HD 5970 v testech

 

  • HD 5970 výkon …

Testovat HD 5970 v rozlišeních nižších než 1920x1200 může jen idiot, testovat v běžných rozlišeních bez 4-8AA/16AF je také dost diskutabilní. HD 5970 je grafika navržena na hraní v extrémně vysokých rozlišeních. V 1920x1200 nebo 2560x1600 si můžete užívat her naplno i se 4/8 někdy i 24AA. HD 5970 je ale navržena na hraní na 3x 1920x1200 monitorech a tedy v rozlišeních 5760x1200, kdy si můžete užívat her skutečně naplno. Samozřejmě nás také vlastně nezajímají zastaralé DX9 hry, které zvládne kdejaká tři roky stará grafika a HD 5970 tedy nemá problém. HD 5000 jsou DX11 grafiky, DX9 zvládnou hratelně, více nás ale zajímají DX10/10.1 a hlavně DX11 hry s tessellací, která dá HD 5970 zabrat.

Spotřeba není vůbec špatná. HD 5970 dokonce nepřekonává HD 4870 X2 a v obou stavech vykazuje nižší spotřebu. V klidu je dokonce úspornější než HD 4890.

A pokud jde o to přetaktování, tak AMD-ATI nekecá, a HD 5970 jde otočit se zvýšením napětí stabilně na 1000Mhz! Některé servery už testy s OC udělali a takhle to vypadá ve hrách, když otočíte HD 5970 na 900/5000MHz: HD 5970 je o 78% rychlejší než referenční HD 5870 1GB a o 116% rychlejší než GTX 295 a to se bavíme o rozlišení 2560x1600!

Dnes nebudeme plýtvat slovy, protože už máme v redakci na testování jeden HD 5970 model a druhý přijde zítra. Na recenzi se tak snad můžete těšit někdy v pátek-sobotu. Pokud se ptáte na cenu a dostupnost, tak kolega už si dnes jednu HD 5970 z první dodávky v ČR pořídil a přišlo jich více. Karet je ale dle očekávání omezené množství (několik tisíc pro celý svět) což samozřejmě nestačí, po kartách je obrovská poptávka. HD 5970 se svým výkonem a technologiemi, masivní možností taktování a zdařilého chlazení s Vapor Chamber v základu, stojí „pouze“ 599 dolarů, což u nás znamená nějakých cca 13 000 korun včetně DPH. To není vůbec špatné, protože za dvě HD 5870 dáte skoro 17 000 korun. HD 5970 je jasnou volbou pro ty, kteří chtějí to nejlepší, nejvýkonnější DirectX 11 herní i OpenCL a DirectXompute11 výpočetní grafiku a grafiku. Nic lepšího není a pravděpodobně v dohledných minimálně 3-4 měsících ani nebude. Problém s HD 5970 je tradičně TSMC, které nestíhá 40nm RV870 vyrábět a tak pokud hledáte, kde máte demonstrovat, abyste svou HD 5000 dostali, tak je to před továrnou TSMC, které ATI čipy „vyrábí“. Pokud bychom měli věřit společnosti AMD, tak ta tvrdí, že se dostupnost HD 5000 grafik výrazně zlepší během prosince …

.

Nečekejte ale žádné oficiální slevy HD 5000 modelů, oficiální ceny jsou nastaveny velmi slušně a odpovídají strategii poměru cena-výkon u ATI. To, že ceny grafik v obchodech přesahují oficiální ceny je dáno nedostupností a zájmem, na kterém se snaží prodejci samozřejmě vydělat. Pokud se tedy bude s cenami hýbat, budou to prodejní ceny v obchodech, které by při dostatku modelů ATI grafik měly klesat. Jistě by tomu mohla napomoci také konkurence, ale FERMi grafiky nečekáme dříve než v březnu, a to jen konkurence k HD 5800 možná HD 5900, které navíc nebudou výrobně rozhodně levnější a tak těžko lze čekat pohyby cen dolů. Pokud tedy otálíte s nákupem kvůli ceně tak mnoho změn nečekejte, a v klidu si stoupněte do fronty, akorát by se na vás mohlo před vydání DX11 her dostat …

Vyčerpávající recenzi se všemi informacemi očekávejte od nás brzy, a doděláváme i testy nereferenčních HD 5000 modelů i testy s ATI Eyefinity. Ještě než vyjdou DX11 herní tituly budete vědět, jak na tom s tím výkonem HD 5000 jsou, zda za ty peníze stojí …

 

AUTOR: Jan "DD" Stach
Radši dělám věci pomaleji a pořádně, než rychle a špatně.

Starší články


Komentáře
Přidat Nový
K4SPI [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 19:02:57
avatar
Tak tahle karta je sen každého hráče
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 19:08:20
avatar
Presne! A k tomu triple full HD!
DedecekHribecek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 19:11:25

Všeho jenom dočasu. I tohle zestárne a přijde něco lepšího.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 19:43:52

A manažerů ČEZu...
kozel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 21:34:05

co máte všeci s tou spotřebou... by mě zajímalo kolik zvás tohle říkalo při vydání 4870 x2 které má spotřebu vyšší
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 21:40:04

No počkej, až si budeš elektriku platit sám. Btw - když vyšlo 4870X2 neříkal jsem nic, protože jsem sem ještě nechodil...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 00:04:29
avatar
No nová duálna karta mi príde práve ako veľké pozitívum, čo sa týka úšetrenia spotreby v mojom prípade, pretože počítač väčšinu času beží v idle a táto grafika je na tom oveľa lepšie než moja terajšia 4870X2
kozel [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 11:34:28

a přesně na tohle narážím... každý říká kolik to žere ale neuvědomují si že minulá generace žrala víc což je při takovém "skoku" výkonu přinejmenším udivující že ta spotřeba neni alespoň stejná... a to i když se zamyslím nad tím že je to vyrobeno na 40nm...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-20 00:31:25
avatar
No veď práve, že normálne to fungovalo vždy tak, že nová generácia žrala vždy aspoň o trochu viac, no výkonovo bola oveľa vyššie, teda taká je aj priorita - zväčšovať výkon na wat, no tomto prípade výkon narástol primerane, no spotreba išla nádherne dole a to hlavne v idle až extrémne!!(a to Idle je to hlavné)
jezisek [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - spotřeba 2009-11-19 00:22:20

No tak, když máš 13k na kartu, tak tě 1,5 Kč za hodinu hraní určitě nezrujnuje a 50W v klidu? To i má stolní lampička má víc .
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 11:06:42

To jo ta karta není zrovna pro šetřílky
milda001 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - kladivo 2009-11-18 19:08:40

myslim, že tu máme pořádný kladivo, které se stalo a nejspíš se i nějakou dobu udrží jako TOP one.
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 22:41:27
avatar
jj a na tom uz nezmeni nic ani fermi, mozno raz fermi x2
kapa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 19:10:34
avatar
velmi pekny vykon, pekna karta...., len ta velkost...mne istotne sa do PC nezmesti...., no ani zase o nej neuvazujem, nevyuzil by som ju, no je to pekny hus hardware, pochvala pre ATI...., go go nvidia, je to pekna vyzva....
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 08:47:01

No nVidia má co dělat Doufám že se vytáhne
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 19:12:53

CHLAPCI...JA MAM 17´´ MONITOR....KARTA PRE MNA JAK STVORENA...

SOM ZVEDAVY KOLKO BY SOM MAL FPS NA ROZLISENI 1280x1024
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 19:14:52
avatar
400-500 ?? A čo tak benchmark Quake 3 ?
ganja021 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 19:21:39

a tak v crysis....joooooooj konecne by slapala nad 60 FPS
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 00:08:54
avatar
Nad 60FPS??? Ono je to trochu otázne, pretože ide o to kde by na tých FPS šlapala, pretože ti môžem povedať z vlastných skúseností a z dôb, keď som kúpil 4870X2 a mal som ešte tiež iba 17" LCD(čo bol blbosť, ale nemal som príliš na výber), tak Crysis mi chodil na maximálne detail s 4AA a to pri FPS niekde síce iba cez 40, ale niektorých lokáciách sa tie FPS držali aj na krásnych 120-140 a nie to úbohých 60, ako by si ty chcel od tejto karty ...ono jedna vec je test s najnáročnejších lokácií v hre a samozrejme na veľkom monitore a druhé vec je to hrať na tvojom monitore a celú hru a nie len tie lokácie v ktorých sa testuje
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 08:48:46

jj to já když jsem hrál Crysis na své 19" CRT v rozlišení 1024x768 na Pentium 4 a Radeonu X1650 Pro ... to byla také jiná čísla
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-20 00:35:08
avatar
No ja som na mojej starej zostavej Athlon 2500+(Bartron) a ATI 9500 síce Crysis rozbehol, ale sekal mi i na najnižších nastaveniach a rozlíšení aké sa dalo nastaviť ...ako toto PC mi vydržalo hodne dlho a z tohoto som až prešiel na to moje terajšie, ktoré už mám rok a po polroku som trošku niektoré veci upgradoval(monitor, myšku, klávesnicu, myš, TV kartu, zvukovku, druhý HDD, ...)
elancer [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Catalyst™ 9.11 2009-11-18 19:13:40
avatar
Ak ste ešte nepostrehli, nové Catalyst™ 9.11 sú vonku, tak šup sťahovať...
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - mnooo 2009-11-18 19:26:35
avatar
Přibalte 6 monitorů, elektrárnu a jedem! Ale na ten výkon ta spotřeba neni zlá! Hlavně v klidu je to paráda!!! No pěkná mrcha!!!
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 00:10:29
avatar
Ja som práve čo sa týka tej spotreby presne opačnej mienky...pošlite mi túto kartu(nech ju vymením za moju terajšiu) a v Oxforde zase budú mať dostatok elektriky
fusionSVK [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 19:32:22
avatar
lol 500 w spotreba.
A vacsinou ma na vrch tsto ATi - 40 FPS naviac. Za podobnu cenu ako ma GTX 295 jasna volba.
Note: radeonky strasne vela zeru ,na to , ze maju DDR5 + nizky vyrobny proces
nvidia zere o 30-40W menej a to je gigant ( cip ) - porovnavam GTX 295 a HD 5970 X2
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 22:32:16
avatar
To vies,ked mas v tak malom cipe nasackovanych tolko tranzistorov tak to spotrebu moc neznizuje Vyhoda "zastaralosti" NV kariet je ze maju malu spotrebu
elesde [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tábor 2009-11-18 19:32:20
avatar
Akože DD prosím ťa priznaj si, že fandíš ATI. Teraz je tu nadpis trhač asfaltu a na GTX 295 bol nadpis v zmysle : nič viac, len výkon. Takže vidím, že sú tu aj nové technológie, ale oproti sérii 58xx a 57xx je to nič viac, len výkon. Takže mi povedz, v čom je tu sakra rozdiel ? Prečo je 5970 trhač asfaltu, keď GTX 295 bola "nič viac, len výkon". Som verný fanatik, ale aby som bol až tak zaslepený, tak to nie. Viem, že je to výkonná grafika, ale stále oproti rade 58xx je to len a len výkon naviac. Takže by som ju nevyzdvihoval do nebies. Predsa len, GTX 295 bola v tej dobe tiež trhač asfaltu, pretože prekonávala HD 4870X2. Nechcem ťa urážať, nič v zlom, ale vidím aký máš postoj k týmto firmám. Predsalen trošku objektivity by nezaškodilo. Týmto nechcem urážať žiaden tábor, avšak vidíte, že aký je DD celý nadšený, no pri recenzii GTX 295 nebol moc taký húževnatý záver.
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 19:37:53
avatar
Promiň, ale je důležité o kolik překonávala GTX295 tu 4870X2.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 19:46:53
avatar
eh ... tak pár faktů ... HD 4870 vyšla v srpnu 2008, až v lednu 2009 se objavila GTX 295, která ale byla jen sendvič a v podstatě nabídla to samé v horším technologickém provedení navíc za vyšší cenu, GTX 295 na jednom PCB vyšlo až v červnu 2009, dobře HD 4870 X2 v průměru překoná, ale tam, kde to stojí za řeč, tedy 1920x1200/2540x1600 s 4/8AA/16AF je situace často dost vyrovnaná a těžko tedy můžeme v červnu 2009 skákat nadšením z GTX 295, když HD 4870 nabízející stejný výkon + DX10.1, tu bylo už před rokem ...

ty keci o tom, že já fandím ATI si nech, já fandím technologii a sorry, ale na GTX 295 vážně nebylo co obdivovat ... srovnej to se současnou situací HD 5970 ... a možná to pochopíš.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 00:23:05
avatar
Súhlasím, len by som dačo dodal k tým technológiám...ja by som už rád konečne vydel nejaký technologický posun, čo sa týka týchto duálnych riešení, pretože síce Nvidia bola dosť dlho pekne pozadu, že nedokázala dať dva čipy na jedno PCB, ale zase ATI s tým prišlo už pri 3870X2, no pri terajšej 5970 je to čo sa týka technológie duálneho riešenia skoro to isté...ako samozrejme, že sú tam vylepšenia, ktoré až tak nevydno, čo sa týka funkčnosti a taktiež ovládače sa posunuli míľovými krokmi dopredu, no žeby nastal nejaký vyditeľný technologický posun duálneho riešenia, tak to vôbec...pamätám si, že sa hovorilo o tom, že s touto generáciou mali byť už dvojčipovky také, že by boli čipy priamo spojené, teda vlastne čisto teoreticky niečo ako zlepence od Intelu core 2 quad...či keby dokázali využiť ten čip, ktorý je i u 4870X2, ktorý dokáže to, že karty budú vzájomne zdielať pamäte a teda by to bolo ako by mala grafika skutočne 2GB a nie len 1GB, no bohužiaľ u 4870X2 to ostalo zablokované a u 5970 to asi už ani nepridali(načo aj, keď to má byť deaktivavané, keďže vraj by v praxi nebolo poznať rozdiel...)...a tak ďalej, teda každopádne by som už rád videl i nejaké ďalšie rozdiely oproti dvom oddeleným kartám...momentálne sú ušetrenie miesta v skrinke, nižšia cena a snáď lepšia funkčnosť...no chcelo by to trebars nejaký ten väčší výkon(v prípade duálnej karty oproti dvom klasickým)
Boss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Ale no tak 2009-11-19 05:17:44

Pane Stachu, co takhle se, místo útočení na svého čtenáře (elesde), který Vám zcela slušně napsal svůj názor na Vaše smýšlení, zamyslet nad tím, proč má podobný názor na Váš fanATIsmus TOLIK lidí?! Nezdá se Vám divné, že Vám to (že píšete neskutečně tendenčně) téměř pod každým článkem v diskuzi omlacuje o hlavu tolik lidí? A to i lidí, kteří se klidně přiznají, že jsou ATI-pozitivní, ale přesto jim Vaše červené smýšlení a psaní již jde na nervy.

Vy se stále oháníte jakousi objektivitou, o které sice tak rád hovoříte, ale ve Vašich článcích se jaksi vytrácí? PROČ???, ptám se! Vždyť by tento výborný web mohl být ještě o mnoho lepší.

Ke kartě HD 5970 samotné - je to luxusní kousek hardware a až za pár měsíců s příchodem Fermi opadne trochu cena, stane se srdcem mého nového PC:-)! Pokud tedy Fermi nepředvede nějaký zázrak v poměru cena/výkon, což ovšem nepředpokládám.
holoway [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 13:22:17
avatar
Osobně sdílím spíše názor DDho. Technologie má jít kupředu a nVidia to v zásadě v posledních letech nepředvádí, i když před těmi lety ano (viz heslo "jsme technologický leader na poli grafických karet", které se snad již dnes nepoužívá - doufám).

Sice je to občas přehnáno, avšak smyslově to souhlasí. Není potřeba si vyjmenovávat, proč a co dělá ATI lépe (i když to neumí prodat), ale nVidia zjistila tuto skutečnost právě před těmi pár lety a od té doby prodává své produkty jen marketingem, na který dává ty peníze, co nepotřebuje využít pro vývoj nových technologií. Místo toho vyrábí stále stejná jádra, jen na nových výrobních procesech, vymýšlí megačipy s tím, že to bude megavýkon...

Já nevím no, jsem z toho už dlouho smutný, jak to vypadá na trhu a to ještě vidím, že Fermi to nevyřeší, minimálně po stránce té, že to je ještě větší čip než GT200.

Objektivita je jasná, nVidia nechce a nemusí, neb se ty její karty pořád prodávají dobře. Doufám, že to nebude trvat dlouho a dočkáme se vývoje i z druhé strany. DD na to jen stále upozorňuje s tím, že si to pak třeba více lidí (co si stále jsou ochotni koupit třeba teď GTX275 apod - znám ty lidi, píšou mi) místo něčeho levnějšího, výkonnějšího a technologicky vyspělejšího produktu.
Boss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-20 23:22:20

K Vašemu odstavci 1: technologie má jít určitě kupředu a nikdo nezpochybňuje, že aktuálním technologickým leaderem na poli grafických karet je ATI. Ale proč tu místo zajímavostí o chystaných kartách nVidia Fermi (ačkoliv chápu, že zatím moc info není k dispozici) neustále čteme v každém druhém článku akorát o tom, že Fermi možná nevyjde v lednu, možná ani v únoru, březnu, dubnu a možná, že vyjde až chvíli před vydáním nové generace Radeonů, a až konečně vyjde, stejně vlastně z hlediska výkonu nebude stát za nic, protože se nezaměřuje na herní výkon, nýbrž výpočetní. Určitě nejsem sám, komu to připadá spíše jako zbožná přání pana Stacha, než jako seriózní zpravodajství.

K Vašemu odstavci 2: těžko nVidii vyčítat, že stále těží ze své 3 roky staré technologie, když jí tato technologie až do nástupu HD5xxx výkonově na ATI stačila a navíc nabízela lepší provozní vlastnosti. A jsem přesvědčen, že velikost jader, která nVidia vyvíjí, normálního uživatele trápí pramálo.

K Vašemu odstavci 3: co vyřeší, nebo nevyřeší Fermi, zatím asi ví jenom nVidia, takže bych ho předčasně vůbec nesoudil. A jak už jsem napsal - velikost jádra je naprosto podružná hodnota, ta normálního uživatele vůbec nezajímá.

K Vašemu odstavci 4: zajímavé je, že když byla pár let zpátky technologickým leaderem právě nVidia, tak DD rozhodně neupozorňoval na to, že momentálně ATI vůbec nic konkurenceshopného nemá, neupozorňoval na to, že ATI brzdí technologický vývoj, nebyly tu obden aktuality na téma "produkty ATI jsou shit, koupil by si je jen blázen, kupujte karty GEFORCE"....ne tyto aktuality zde nikdy nebyly, zato v posledním roce se tu do nVidie šije dnes a denně a v mnoha případech zcela neoprávněně.

Proto jsem napsal to, co jsem napsal, a proto tvrdím, že přes neporné kvality tohoto webu, je DDWorld velmi velmi červený a velmi velmi neobjektivní! A je to škoda:-(!
itsPGD [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - JJ souhlasim, ALE........ 2009-11-19 23:49:55

Ale dulezite pro me je ze zrejme pan Stach se vyzna a umi (tim myslim celej DDworld)... Si nekdy udelej testy sveho zeleza a porovnej to s nejakejma testama nejaky redakce. Tady se mi nestava ze by AMD platformu ovlivnoval tim ze zamerne spatne nastavi BIOS (horsi varianta ze tomu vlastne vubec nerozumi) nebo rekne ze takhle je to spravne ale jinymi nastavenimi ziskate 30% - 50% vykonu navic.... Normalni a znama vec, to neni tendecni FANATISMUS, jenom HOLA PRAVDA. A kdo "neumi" at cumi s otevrenou hubou. Rekl bych to asi takhle i7 procesor je pro 99% lidi total nesmysl - pokud nejsi z oboru CAD, GIS, .... atd, ti je k nicemu a stoji to hroznej ranec - to samy deska.....

Mohl by jsi mi vysvetlit proc bych ja menil X3 - 710 2,6GHz OC X4 - 10 3,3GHz + M4A78-E v cinebench 12976 tady se jukni na zbytek a jsou to stare testy se starym biosem (tady mas link na podrobnosti: http://www.itspgd.com/odemk-x3-710.mht) nejsem zadnej FANATIK, na CAD nebo na strih samozrejme pujdu do nvidie a i7 - "skoda ze Matrox dopadl jak dopadl"

vis jaka je cena i7 3,06(TB3,6)GHz + deska + 8GB DDR3...? masakr
vis jaka je cena X3710 + deska + 8GB DDRII.....? pro tebe urcite spatna, ale pro 99% lidi LIDOVA

Co takhle hry - ??????? proc by si kvuli hram mel koupit nekdo intel za 12000 i7 3.06GHz (i7 3,3 za 22 tis)? AMD X4 - 3,4GHz stoji 4200!!!!!!!!!!!!!!!

PALEC jsem ti nedaval - spis oponuju ze styl presentace je nekdy "STACHOVY" ale informace jsou zde celkem realne aspon z meho pohledu a vlastnich zkusenosti

este mi tu tika 2a1/2 roku 2X AMD FX72 2,8GHz 4GB DDRII na desce L1N64-SLI s 13 500GB HDD WDRE2 RAID5 nvidia680a chipset v CINEBENCH 10878 OC 3GHZ 11730 v te dobe nebyla 4jadra a tohle byla jedina moznost za rozumne penize si udelat neserverovy 4(max12)CPU Workstation - jedina nevyhoda hrozne to zere
Boss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-20 23:52:29

K Vašemu odstavci 1: sám jsem si nikdy testy, které by měly nějakou vypovídající hodnotu o relevantnosti místních testů, nedělal. Ale již nemálokrát zde někteří uživatelé upozorňovali na to, že jim na totožných sestavách, v totožných nastaveních vycházejí o dost jiné výsledky, než vyšly na DDWorld, a to tak, že na DDWorld výsledky vždy vyšly v neprospěch nVidia, zato však ve prospěch ATI. Nedovolil bych si DDWorld obvinit ze zmanipulovaných testů, protože pro to nemám jediný důkaz, jen tvrdím, že je to poněkud zvláštní. Takže s tou HOLOU PRAVDOU bych byl opatrný.

K Vašemu odstavci 2: Váš procesor ani základní desku bych samozřejmě v současné době neměnil, ale vůbec nechápu, jak to souvisí s předmětem diskuze.

K Vašemu odstavci 3: opět nechápu, jak toto souvisí s předmětem diskuze. O cenové politice Intel a AMD a poměru cena/výkon jejich procesorů není přeci vůbec řeč.

K Vašemu odstavci 4: nebudu zde obhajovat cenu i7 procesorů, opět opakuji - toto není předmětem diskuze. Na hry samozřejmě bohatě stačí AMD X4 - 3,4GHz.

K Vašemu odstavci 5: díky, palec jsem rovněž neudělil, ale právě zdejší styl prezentace některých produktů (ne všech) a některých firem je to, co mě trápí!!!

K Vašemu poslednímu odstavci: velmi pěkné, ale muselo stát mailant:-).
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-21 00:16:01
avatar
1) to se ani neprokaze, kdyz ti DD odmitne zdelit ve kterych hrach se jaka lokace a jak testuje (na jinych ceskych webech to neni problem). nektere lokace totiz muzou lepe vyhovovat ati a jine nvidii...jde o to jake si kdo vybere a proc
Anonymní  2009-11-21 01:37:47

Myslím, Raigore, že Vy jste jeden z těch, který tu někdy na prazvláštní výsledky testů grafických karet upozorňoval. Opravte mne, pokud se mýlím. A ano, máte pravdu - něco podobného je v podstatě neprokazatelné. Obzvláště, když detaily ohledně testovací metodiky a lokací ve hrách, kde jsou karty testovány, pan Stach tak nerad sděluje.
Boss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-21 01:41:05

Ale houby anonymní, příspěvek výše jsem psal já, zřejmě se vloudila nějaká chybička:-/.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-21 03:02:51
avatar
to uz nevim jestli jsem nekdy upozornoval nebo ne. celkove s vysledky testu tady nemam zadny problemy..beru je tak jak jsou. a prosim uz zadne vykani..sme na internetu tak myslim, ze to tak nutne neni a hlavne to opravdu nesnasim..pripadam si pak nakej starej
Boss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-21 23:23:25

Asi to tak bude lepší s tím tykáním:-).

Asi si tedy nebyl mezi nimi, ale řada lidí zde upozorňovala, že jim vychází jiná čísla, než na DDWorld.

S místními výsledky testů se ovšem také příliš netrápím, pár FPS sem, pár FPS tam, spíše mne trápí onen fakt, který jsem zmínil o pár postů výše...
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-22 08:10:30
avatar
No vy dvaja si nejak rozumiete...niečo na tom asi bude...
A čo sa týka testov na tomto webe, tak ja kľudne môžem premerať výsledky testov 4870X2. Inak neviem čo sa týka testovania konkrétnych lokácií, ale nepoužívajú sa na testovanie náhodou Benchmarky?? V takom prípade bude jednoduché keď zmeriam moje výsledky s tými jeho. Ale vôbec čo sa týka výsledkov na tomto webe, tak keď som si prešiel množstvo výsledkov zo zahraničných webov(a to viac-krát), tak mi tieto výsledky na tomto webe vyšli presne také aké majú byť. Samozrejme s výsledkami na PCT sa nezhodujú ani náhodou, ale to nie je vôbec divné a taktiež ani s výsledkami, ktoré bývali na EXH, keďže oni používali v testoch dvojjadro, čo je fakt smiešne na testovanie duálnych grafík...
...kľudne si tu špirituzujte o tom aký je DD podvodník, ale každý tu má vlastnú hlavu a vlastné PC s ktorým môže zrovnávať, tak ako aj s ostatnými webmi...ja som si výsledky na tomto webe preveroval mnohokrát a vždy súhlasili s realitou, preto som presvedčený o ich pravdivej výpovednej hodnote(na rozdiel od niektorých iných, ktoré dúfam nemusím menovať)

Btw čo sa týka tej "rady ľudí" - rád by som počul nejaké mená...tobôž už asi nemôžem žiadať nejaké dôverihodné mená...že? Či áno?? Tak sem s nimi ;)
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-22 12:02:07

V pripade benchmarku je to jasny, pro kazdyho stejny podminky. V pripade lokaci ve hre, tezko zodpovedet zda to odpovida ci nikoliv. Stejne ale v zasade ma vypovydajici hodnotu pouze to, zda to hratelne je ci neni. Vysledky lisicise o par FPS jsou uplne normalni a je to jasne vzhledem k odlisnemu HW, podminkam atd. Kazdopadne hodnovernosti testu neslouzi, kdyz testovaci metodiku tajis, jako se deje tady. pak si prave doma nic premerit nemuzes, protoze bohuzel nevis kde, co a jak testovali.
Boss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-22 19:06:51

Ach jo, Vejrone, ani se mi na to nechce odpovídat, ale budiž.

Jak sis jistě všiml, tak ve svých příspěvcích se dotýkám několika věcí, které mi na tomto webu DOST vadí. Proč sis na reakci vybral právě mou narážku na podezření, že ne vždy se mi zdají výsledky testů úplně ok (ačkoliv zrovna toto je jedna z věcí, které za hlavní problém DDWorldu nepovažuji, což z mých příspěvků jasně vyplývá), nevím, ale Tvoje žblebty o tom, ať si tu "špiritizujeme nad tím, jaký je DD podvodník", jsou celkem k smíchu, a akorát si potvrdil, že z uveřejněných přípěvků si vybereš pouze to, co se Ti právě hodí! Protože pokud sis nevšiml, tak jsem napsal, že výsledky testů mne zase tolik netrápí, že pár FPS sem, pár FPS tam a rovněž Raigor se jasně vyjádřil, že s místními výsledky testů nemá problém! Takže jaképak řeči, že DD je podvodník? Laskavě mi nepodsouvej něco, co jsem vůbec neřekl a nenapsal.

Kdyby pan Stach zcela transparentně a jasně sdělil, jaká je přesně metodika testování karet, tyto spekulace by vůbec nebyly! Tím v žádném případě neříkám, že DD je podvodník, jen říkám, a za tím si stojím, že je to poněkud zvláštní!

Žádná jména Ti sdělovat nebudu, jelikož každý, kdo se dotkne důveryhodnosti DDWorld je u Tebe hned nedůvěryhodný! Když si dáš práci, tak ty lidi najdeš sám, pokud jejich příspěvky nebyly již odstraněny.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 01:04:56
avatar
Reagujem na tebe len preto, že si prvý, ktorého som si všimol, že ho tu niečo takéto trápi. Dosiaľ som sa nestretol tu s nikým, že by mal nejaké problém s testovaním, či výsledkami testov. Totižto i sám keď som si robil priemery s najdôverihodnejších zahraničných webov, tak výsledky boli veľmi podobné tým tu na DD(odchylky boli zanedbateľné). Čo sa týka testov, tak ak DD testuje spôsobom, že si vyberá určité lokácie, tak myslím, že sa nedá popísať ako po nich chodí a čo presne robí a tak...to fakt by si musel sledovať a aj tak by si to mal asi problém napodobniť. No hlavne som sa nikdy DDho nepýtal kade sa fláka pri testovaní hier, pretože nikdy ma takáto banalita netrápila. Preto nechápem s čím máš ty problém...
Čo sa týka ľudí, ktorých tu považujem za dôverihodných, tak to preto, že si to už nejak vyslúžili a vyjadrujú sa rozumne...rozhodne nebudem veriť ľuďom, ktorý sa tu vyjadrujú úplne demente alebo ich príspevky sú iba plné úrážok, no žiadnych argumentov...či nejaké Nvidiotské komentáre a pod...ako tak takými sa fakt nezaoberám...

...ty máš svoj názor a niekto ho s tebou zdiela, no ja mám zase ten svoj a ten zdieľajú so mňou zase iný ľudia...mňa si nepresvedčil aby som tvoj názor zdieľal s tebou(a rozhodne tomu nepomohli ani tie reči o mojích "žbleptoch" a pod.).

RE zereground: No to, že sa tu tají metodika testovania neviem, pretože nikdy som sa na ňu DDho nevypytoval, keďže nikdy som sa tu nestretol s výsledkami, ktoré by boli fakt nereálne(ako sa deje napr. pri tých Obrových). Inak súhlasím s tým, že je dôležité aby tá hra bola plinulá a hrateľná(i keď pod týmto pojmom si predstavuje každý niečo iné...). Taktiež čo sa týka Benchmarkov, tak tie sú predsa vyrobené na testovanie(i lokácie sú vybraté tie, ktoré najlepšie ukážu výkon HW) a sú stále rovnaké, preto si myslím, že je najrozumnejšie používať práve tie a nie testovať vlastným hraním, ktoré sa nikdy nedá za 100% zopakovať
Boss [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 18:32:31

To ani nestojí za reakci. Snad jen, že to, že jsem Tebe nepřesvědčil o mém názoru, mne opravdu netrápí!
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 23:47:22
avatar
Tak prečo sa ešte so mnou bavíš??
"To ani nestojí za reakci." - už nemáš ani ako arugemntovať, keďže nie je ako...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-24 09:26:34

Sice vim, ze to bude zase o nicem, ale OBR ma jedny z nepropracovanejsich testu u nas. To ze mu vychazi co chce je vec jina. Tady DD taky testuje tak aby ATi vysle lepe a nikdo mu to nebere, to uz zalezi jak si co kdo vybere. Kazdopadne objektivnost OBRovych testu bych nezpochybnoval. Pokud ti vadi nastaveni ci jine veci, vzdy mas moznost koukat jine testy o tom preci testy jsou. Ale na pct maji kvalitni metodiku, byt smerovanou spise na porovnavani mainstreamu. Vis problem je v tom, ze nekdo chce aby nutne jeho karta vyhrala, uz vubec pak nestuduje grafy skutecne. Vem si, ze je to uplne stejne kdyz treba Nvidia vyhlasi, ze jeji akceleratory dostacuji na 100 FPS, dostacuji bez AA, AF a v nekterych hrach - nelze. AMD zase ukazuje narusty o stovky procent, ve skutecnosti je to treba o 4 FPS, ale to uz se nezminuje, nevypada to dobre. Tak stejne tak mas testy, ktere ti ukazi v dobrem svetle ATi a ty ktere ti ukazi v ne tak spatnem svetle Nvidii (v soucasny dobe). To ale vubec neni podstatne, ty mas koukat na rozliseni, nastaveni detailu atd. a kdyz kouknes na tyhle fakty, pak mi nerikej ze nejde nejaky vyrazny odchylky od OBRovo mereni. Chce to cist poradne, brat to s rezervou a ne hned kricte, ze u OBRa ma ATi o 5 FPS min nez na DDworldu, metodiky jsou rozdilny, provnvat to proste nejde.

DDho jsme tady nekolikrat zkouseli presvedcit o prinosu zverejneni testovaci metodiky. Velmi dobre to jde popsat, prave kdybys cetl testy na pct ci ehw a ne je jen smahem hazel do pytle neduveryhodne, pak bys videl co se da v ramci transparentni metodiky udelat.
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-26 00:14:38
avatar
Ono je toto nekonečná diskusia, pretože ja som presvedčený, že DDho testy sú objektívne viac než dosť(ale nie je to len o tom). Jeho výsledky odpovedajú viac než dosť ostatným, či tým mojím(mnohokrát mu ešte vyšli aj FPS menšie ako by mali alebo boli inde...trebars aj pri posledných testoch 5970...či pri testoch 4870X2, kde som to mohol zrovnávať osobne na vlastnom HW). DD testuje v správnom rozlíšení a nastaveniach a testuje správne hry(možno nie každá, ale testuje rôznorodé hry, no väčšinou tie najpopulárnejšie, či tie s najlepšou grafikou). Netestuje žiadne PR hry Nvidia ani PR hry AMD(táké totižto nie sú a ak aj niekto tvrdí, že sú "friendly", tak za to už DD nemôže a tak ako je napr. Stalker friendly ku AMD, tak je Crysis friendly ku Nvidii a DD preto rozhodne Crysis z hry nevylučuje, tak ako aj iné hry). Čo sa týka Obra, tak jemu občas možno ako tak fakt zriedka vyjdu testy, ktoré vôbec odpovedajú výkonu ATI na daných nastaveniach, lenže keď aj, tak nastavenia sú totálne pritiahnuté za vlasy a výber hier???(testovať GPU-Physx na ATI kartách hovorí za všetko a nepoužitie DX10.1 ani len v Stalkerovi je teda už fakt mega rofl) A problém je v tom, že tým to nekončí. Ono je pravda, že i DDho články sú tak trochu svojské, čo sa textu týka, ale pri tých Obrových sa fakt válam smiechy a ja už fakt neviem čo si mám myslieť(občas mi pripadá, že on už musí byť vážne chorý na hlavu, keď píše také sračky). Ono na jednej strane súhlasím, že Obr tie testy správí veľmi obšírne, teda dajme tomu, že prepracované, lenže článok stojí hlavne na výpovednej hodnote testov, ktorá je menej než nulová a taktiež na samotných vetách a tie fakt sa dajú čítať tak maximálne pre pobavenie, no i to raz unudí a začne byť z neho zle. Ono to nejde len o tých 5FPS ako hovoríš(zrovnaj si výsledky pri 5970 a prijdeš nato, že tam Obrovi pri rovnakých hrách a rovnakom nastavení, teda aspoň na pohľad, vyšlo možno i nejaké to FPS navyše v prospech 5970). Ono DD možno vychvaľuje AMD možno do nebies, ale DD má nato bohužiaľ právo, narozdiel od Obra, pretože AMD karty sú dneska skutočne tak dobré. Tak isto výchválil DD extrémne i 8800GT, lenže bohužiaľ to bola asi posledná karta od Nvidie, ktorá si to skutočne zaslúžila. Ako tak isto bol myslím pozitívny i ku 8800GTS(512MB), ktorá bola vlastne lepšia 8800GT za nie o veľa vyššiu cenu(i keď to už nebol taký boom). Možno si povieš, že mohol byť pozitívnejší ku GTX260, teda aspoň časom, lenže chápem DDho, kvôli ktorým veciam túto kartu nebral za až tak výnimočnú. Ono totižto 8800 boli extrémne úžasné karty(teda aspoň čo sa týka high-end, či po vydaní 8800GT i vyššieho mainstreamu), tak ako dneska rada 5000, no všetko z jedného hlavného dôvodu - pretože tak ako vtedy AMD nedokázala rozhodne poriadne konkurovať výkonom(ledaže tak cenou, ktorou si sama Nvidia zhadzuje mnohokrát svoje karty, ako GTX pri vydaní), tak dneska nie je žiadna konkurencia proti celej rade 5000.

Čo sa týka tej zverejnenia metodiky, tak netuším akú špeciálnu ju DD má a taktiež som bohužiaľ v dobe keď ste sa o tom bavili bol neprítomný a preto ani netuším ak DD argumentoval a kde je vôbec problém(neviem o tom nič a o tom čo neviem, neodsudzujem...ja som totižto nemal dosiaľ nikdy potrebu od neho takéto veci pýtať, keďže nikdy mi neprišli jeho výsledky nijak postavené na hlavu). Ono ja osobne si myslím, že by sa tým zverejnením testovacej metodiky vôbec nič nezmenilo.
J.C.Denton [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-20 23:56:03
avatar
a proc s amd srovnavas i7 za 12000k kdyz si muzes koupit prakticky stejne vykone i5 za 4k?
Trefa [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 22:35:23
avatar
GTX295 bola karta uplne naprd,ledva prekonala 4870X2 ( aj to je diskutabilne,testovat tieto karty na 22 LCD ako to na niektorych weboch robia je hlupost ) a ukazala len zufalost NV ktora sa stoj co stoj chcela stat vykonnostnym kralom ... Nepopieram, v podstate sa jej to podarilo ale GTX 295 nepriniesla nic ... Kdo chcel mat top high end si kupil uz davno 4870X2 ...
mareknr [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-22 12:29:57

Citace:
GTX295 bola karta uplne naprd,ledva prekonala 4870X2


V com bola GTX295 uplne naprd oproti HD4870X2 okrem toho, ze prisla trosku po funuse?

EDIT: musim sa poopravit. Prisla s jednomesacnym meskanim takze veta typu "Kdo chcel mat top high end si kupil uz davno 4870X2" neobstoji pretoze 1 mesiac je na taketo tvrdenie vskutku malo.
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-22 12:34:12

GTX295 hlavne na zacatku ale tezila z sirsi podpory SLI, CF to dohnalo az prave po nastupu HD4870X2.
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-22 17:33:30
avatar
vsak ale 4870x2 vysla skor takze tuto tvoju vyhodu 295 vlastne nemohla vyuzit
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-22 19:06:53

Jde o to, ze az do vcelku nedavne doby bylo SLi na tom vyrazne lepe nez CF. Takze HD4870X2 hlavne zezacatku (tusim ze prumerne stejneho skalovani dosahuji ani ne pul roku, kdy ATi dohnala ztratu v ovladacich) trpela na to, ze proste CF vsude nefungovalo. Takze v dobe kdy vysla GTX295 na tom byla lip.
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 20:05:07
avatar
no na 2násobnej výkon jak to mělo bejt ze slajdu od ati to zatím nevypadá
ale to OC je maximálně brutální x)
dej.vid [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 20:37:22
avatar
když tudle kartu přetaktuješ tak ti zuje boty
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 20:52:01
avatar
myslíš jako tak, že nedokážu zaplatit učet za elektřinu a tak mi exekutor zabaví i boty ?
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 11:08:27

To zas tak hrozný nebude a hlavně kdo si koupí takovou kartu musí mít i na elektřinu. Taky si nekoupim Ferrari abych si stěžoval na spotřebu, prostě co jede to žere
Kevin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 20:48:14
avatar
opravdu drsnej výkon! jen v době samé optimalizace asi na 100% bude minimálně využitej, škoda
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 20:55:15
avatar
Ooooo ano ,musí být mou.............
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 21:05:09
avatar
Červená královno, poníženě se klaníme .
No tak hoši, fanklub kartě snad zakládat nebudem.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 08:52:57

Proč?
Leclerk [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 20:55:50
avatar
jj DD má pravdu
HD_Fugas [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 20:56:35
avatar
Tak tomu konečně řikám "TRHAČ ASFALTU A KOSTEK"
Twen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 21:03:08
avatar
hmm... co 5990 ? bude? :-D jsem zvědavý kam ATi pujde dál ;-) jinak se mi zdá, že od doby co NVidia vidí nové výkony ATi, tak jen mluví a mluví, vymlouvá se a mlží... mno nevim... jestli ATi nezasadilo smrtelnou ránu, po tom co čtu v poslední době...
a nebo NVidia provádí extrémně zákeřnou PR techniku, a potom "vybouchne" novýma kartama, samozřejmě i procesorama, nedivil bych se kdyby si udělala základku a RAMky ;-) když zeleně, tak zeleně ;-)
mno, zajímavá myšlenka :-D

Jinak ATi Rulezz... akorát ja si na DX11 počkám dlouho... DX10 bude muset stačit...
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 21:40:25
avatar
Tak ceny jsou zatím na 15000Kč.Trošku přepalili hoší.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 21:58:12

High-end, no. Teď Ti přečtu katalog hw z léta 2006
Leadtek GeForce 7900 GTX Extreme 17071 Kč
Sapphire Radeon X1900 XTX Toxic 18890 Kč
Gigabyte GeForce 7900GTX 15174 Kč
Asus Radeon X1900 XT 14460 Kč
Asus Radeon X1800 XT TOP 18759 Kč
...
To jsou pálky, co?
poluxtroj [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 22:34:45
avatar
Jako nevím,proč tady vypisuješ takové hovadiny.Si nejdříve zjisti kolik byl v té době kurz dolaru.Jestli neumíš počítat,tak si vem na to kalkulačku.Nebo mu někdo přepočítejte 600 dolarů klidně po 20 korunách.
qmox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 23:36:06

no ATI dalo cenu 599 co take tragicke neni co s tym spravia predjacovia u nas uz neni v rezii ATI-AMD a pri tak malom pocte kusov 15K KC za 5790ku ako absulutny highend neni taka prestrelena suma.
Ved si zober ze GTX295 pri uvedeni na trh stala viac a vykonnostny naskok v porovnani s konkurenciou bol daleko mensi

Btw : Sa pozri aku sumu nahodila kedysi "lacna" pixmania na RADEON HD 5870 VAPOR-X -> 15197 Kc
Odkaz
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 23:48:32

Tak že jseš to Ty:
2006: 17000 Kč; 22Kč za $ tzn. 772$; průměrná mzda 20230Kč brutto
2009: 15000 Kč; 17Kč za $ tzn. 882$; průměrná mzda 22328Kč brutto
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 12:38:14

Pro lepsi pojem o vztahu cen je dobry jeste porovnat tehdejsi cenu v eurech a jeho vztahu ke kroune. V zasade totiz plati, ze co se v USA prodava za ceny v dolarech se u nas prodava za stejnou cenu v eurech. Ale jinak skutecne doslo k poklesu cenovych hladin jednotlivych kategorii.
wireless [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 22:35:52
avatar
ony existovaly dražší radeonky ? to se asi zrovna dařilo
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 12:40:55

To se snad dalo cekat ne? Bez konkurence. Skoro cela rada HD5xxx je po minulych casech cenovych valek predrazena.
Rips [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Smrtelna rana :D 2009-11-18 21:44:55

To Twen : Si robíš srandu ne , že smrtelna rana Ja som fanATIk ale myslím si , že na obdobie kým bude môcť ati zasadzovať smrtelne rany NV si ešte počkame
Allie Fox [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 21:58:30
avatar
My chceme vidět krev. Chceme pomstu za znásilnění a zabití 3Dfx a oblbování poddaných. Naše královna je silná, takže budujeme armádu.
ehm sem se nechal nějak unést, mám nějakou teplotu a nevím jestli to není ta prasečí chřipka, tak mě omluvte.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 22:03:37

Tak se hlavně uzdrav, protože takový zkušený harcovník by nám tu chyběl.
hell.dll [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 22:07:37

Smrtelná rána ne, nVIDIA má na sobě naházeno pár DOTek, ale zase má hodně HP, takže bude chvilku trvat, než se dostane na nulu. Každopádně ATI střádá combo pointy ma Eviscerate.
snipermaniak [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 15:09:03
avatar
Já si spíš myslím, že nVidia už zveřejněním specializace Fermi dala Vanish z gaming sektoru
Kosheen [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 22:12:28
avatar
v tych testoch zaujimavo dopadlo hd5770 crossfire. za dobru cenu vykon skoro ako hd5870
EDIT: 130+130€ vs. 310€ usetrene 50€
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-22 17:36:35
avatar
az nato ze uz tri tyzdne stoji 5770 170€, ze som si ju nekupil hned hadam zlacnie do vianoc
Dubik [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 22:15:36
avatar
Karta pro blázny tu fakt nema cenu pořizovat na 1 lcd ale rovnou na ty 3 Itak jeji dostupnost je skoro nulová a moc lidí si to asi nekoupí,ale vypadá to cool
Bobulák [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 22:24:51
avatar
Na můj 22" monitor v rozlišení 1680x1050 je to zbytečný. Viděl bych to na 5870/50. Jinak výkon je to fakt slušný
vagi [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 22:38:36
avatar
Na konkurenčním webu měl jistý rADo poznámku ohledně GPU akcelerace: Pochvala pro NVIDII. O to více se těším na Fermi, ponechávat si GPU jen na hry je hloupost (na hry je nakonec konzole)
Není to tak dlouho, co ten samý člověk do nebe vychvaloval nejvyšší modely nVidie...a nyní, když NEMÁ nVidia žádnou konkurenci pro HD5970...najednou jsou na hry přeci konzole...jak úsměvná gesta člověka, co před nedávnem vychvaloval nVidie grafiky na hry...
Inu člověk vychvaluje to, co se mu do krámu hodí...
zeroground [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-21 00:27:28

Ja ti to rozkoduju. rADo je Radek hulan, jestli od nej ocekavas neco jineho, pak ti zrejme usla podstatna soucast ceskeho internetoveho folkloru... Doporucuju navstivit jeho stranky, kdo nevidel neuveri.
Nem3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-18 23:02:50
avatar
Lidi, prosím Vás kteří si pořad stěžujete u high-endu na spotřebu a dokonce i u vyššího mainstreamu.. Já se ptám proč? Proč to pořad musíte řešít, když to doma nemáte a ani mít nebude. Protože každej kdo to má nebo to chce tak nikdy tohle nevykřikuje v diskuzích. Prostě je to vlastnost, kterou maj +- všechny high-endy ve všech odvětvích..
Tak Vás prosím trochu soudnosti a když už to musíte komentovat tak to komentujte konstruktivně. Například vůči výkonu a ne jen to placat jen tak.. jak ja sem chytrej a buchví jak hustej, že to domam nemam a sem nato hrdej.. LOL
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2009-11-18 23:59:14

To je koli tomu ze sa do toho miesa plebs ktory na to s prepacenim nema tak frfle. Esteze chodia len na podobne fora, pretoze keby zacali riesit otazku spotreby 8-cestnych servrov tak ich asi slahne. Vykon na 1W a podobne ukazatele ich nezaujima, oni vidia svojich 300W a potom svojho fotra ako drzi v rukach ucet od CEZu. Vacsina si tuto kartu ani nekupi prave koli tomu, lebo neukecaju fotra na to aby im to kupil :-) A az budu sami zarabat, tak si to drviva vacsina tiez nekupi, lebo potom spoznaju cenu penazi a to,ze na nieco take treba aj zarobit. Proste hi-end....
..................................................
Chod sa niekedy pozriet na fora o autach. Tam plebs tiez riesi aku ma spotrebu ferrari alebo porsche a vychvaluju svoje stare skodovky...
Ragnar84 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 00:28:30
avatar
ale ta plebs ako ju nazivas tlaci dole ceny a udruzuje spotrebu (W) v racionalnich medziach , bez nich by sa vyrobcovia vy***** na optimalizaciu v idle by ti to zralo 1000w a cena by bola x krat taka ...
neviem kolko zarabas ,ale kupovat graf karty ktore su lacnejsie a menej zeru potesi asi kazdeho
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 00:37:49
avatar
Aha, takže celebrity sú podľa teba "plebs", keď si kupujú ekologické autá??? Rastislavovic to povedal viac-menej úplne presne...ono každého zaujíma spotreba a nie len tebou spomínaný "plebs"...ono je tu aj mnoho iných faktorov...okrem toho, keby bola pravda, čo si povedal, tak High-End by mal v Idle tisíc watov, pretože predsa si ho aj tak ten tvoj "plebs" nekúpi a teda tú spotrebu vôbec nikam dole netlačí, takže dúfam, že ti je už jasné, čo si napísal za blábol ;) Okrem toho jedna vec je mať na High-End grafiku a druhá mať na jej cenu a niekokonásobnú jej cenu v podaní spotreby, čo teda znamená, že aj Ferrari nemôže žrať 100 litrov na sto kilometrov, pretože i ten čo si ho kúpi nechce dať ďalšie milióny na benzín a tobôž taknkovať na každej pumpe, či nehovoriac o ekológii, čo je veľmi známa téma hýbajúca dnešným svetom ;)
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 11:09:55

A na kolik vyjde provoz té karty?
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 11:27:32
avatar
High-endové PC s touto přetaktovanou kartou, silným CPU a třemi LCD monitory bude v LOADu žrát řekněme 750W, tj. zhruba 3,75 Kč za hodinu (počítám 5Kč/1kWh). Při čtyřech hodinách gamesení denně jsou roční náklady jen mrzkých cca 5500 Kč.
Rastislavovic [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - ??? 2009-11-20 01:17:49

To som mohol tusit ze ten plebs absolutne nepochopi o com je rec.
.................................................
Tvoje celebrity nepotrebuju preniest 800 ton tovaru na druhu stranu republiky. Keby ze ano,tak si kupia priadny kamion a nebudu frflat ze to zerie omnoho viac ako ich ekologicke auto, pretoze maju rozum!!! A jedine co ich tam bude zaujimat je spotreba na 100km pri plne nalozenom kamione. Ten kamion prenesie tych 800 ton na 100 kilometrov ekologickejsie ako 800 ekologickych aut co unesu 1 tonu a predsa ma niekolkonasobne vyssiu spotrebu ako to ekologicke auto!!! Lenze vy ste schopny kritizovat ten kamion aku ma nehoraznu spotrebu.
.................................................
Nechapem co tu riesite spotrebu tejto super karty. Ma perfektny parameter vykon/1W, ale vy stale vidite iba to kolko zerie na maximum. Vratte sa do skoly a precvicte si matematiku.
..................................................
Este dobre ze nenavrhujete superpocitace-lebo by ste sposobili ekologicku katastrofu s takymto myslenim. Preco si myslite ze sa zacinaju presadzovat Intel procesory na ukor AMD v tejto oblasti? Lebo Xeon hoci zozerie v plnej zatazi aj viac ako 300W, tak toho vypocita viac ako napr. dva AMD procosory ktore dokopy tiez spotrebuju 300W.
...................................................
Plebs nie je plebsom koli tomu kolko zaraba ale koli tomu ako mysli a ake ma uvazovanie!!!
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 01:07:15
avatar
No tak teraz neviem, či si nepochopil ty mňa alebo ja teraz nechápem komu odpovedáš s týmto komentárom, pretože sa to nie tak celkom zhoduje s tým, čo som napísal...nič v zlom, ale v niečom máš pravdu, no niečom ti to skutočne jednoducho "nepáli"(sorry).
...čo sa týka toho s tým kamiónom, tak stačí povedať, že je tam dôležitá spotreba/výkon, teda to isté, čo pri výkonnej grafike a teda máš pravdu(i keď si očividne nepochopil čo som ja písal o tých ekologických autách, keďže tým komentárom som ani neodpovedal tebe, ale celým komentárom som sa snažil vyvracať nezmysli, ktoré napísal Ragnar84)

Btw nejak sa to nezhodujú tie tvoje reči navzájom, pretože si ma zrovna nazval plebsou, no na druhej strane tvrdíš, že plebs si nekupuje takýto HW a ja som majiteľom 4870X2 a pravdepodobne budem aj 5990(ako som napísal - ja sa pozerám na spotrebu, ale iba z hľadiska pokroku a ekológie, teda na výkon/Wat, ale to, že za platím pár dukátov ročne viac ma nejak nesere).

A čo sa týka tých AMD procesorov, tak vidno, že nemáš ani šajn aký je výkon Opteronov...najnovšie Xeony založené na Nehalemoch okopírovali výhody Opteronov a preto teraz nemajú žiadnu nevýhodu, ale práve naopak majú trebárs trojkanálový radič a teda sú výkonnejšie, ale nie len tak pre nič za nič sú tie najvýkonnejšie serveri postavené na Opteronoch od AMD a tobôž neplatí, že dva Opterony sú slabšie než jeden Xeon hoci aj ten najvýkonnejší Nehalem...nehovoriac o tom, že čoskoro tu budú nové 6 a viac jadrové Opterony s štvor kanálovými radičmi, takže rozhodne nejak tieto procesory nezaostávajú za Intelmi ;)
j.matrix [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-22 17:37:50
avatar
otazocka veyrone, co je vydno?
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-23 01:07:04
avatar
mg...super, spravil som gramatickú chybu...sa teda preto nemusíme hádam zblázniť ...btw aké vydno??? Ja tam vidím iba vidno
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 00:30:09
avatar
Ako si to povedal skvele a úplne súhlasím!!!
...ak ani mňa už táto téma nejak nebaví a fakt je to tu tým doslova zaspamované a nebaví ma to dvakrát čítať ;) Ja v tej spotrebe vidím veľký pozitív, pretože sa výrazne zlepšila, čo sa týka Idle a čo sa týka Loadu, tak síce narastá, no výkon narastá ďaleko viac a to je podstatné a nie tá spotreba...no toto je názor mňa majiteľa 4870X2 a snáď budúceho majiteľa 5990 a nie ľudí, ktorým až tak na takto výkonnej grafike nezáleží(sú radi, že hrajú a nie žeby mali hrať na maximálne detaily...či tobôž nemajú potrebu mať doma technologickú a výkonú bombu, ako mnoho tých, čo si túto kartu kúpia, pretože jednoducho sú taký fanatici do HW, že takú grafiku musia mať pekne krásne vystavenú doma v PC...niečo podobné s každého troška som asi aj aj )
Rorschach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - OBR je VŮL 2009-11-19 00:21:06
avatar
Lol, Obr se v dnešní novince na PCT chvástal že má jedinou 5870 v ČR, trapák .
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 00:40:42
avatar
Typujem, že si chcel povedať 5970, bo keby hovoril o 5870, že ju má jediný, tak to by bol mega blábol už aj naňho(i keď nikdy nehovorme nikdy)
Rorschach [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 18:20:22
avatar
jj, sorry.
aDDmin [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 12:54:08
avatar
obr má jediný sample HD 5970 .... já mám prodejní verzi
Veyron [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-20 00:47:11
avatar
no tak to nechápem prečo sa Obr chválil, pretože ak sa nemýlim, tak to nie je žiadna výhoda(skôr naopak, preto mal radšej pekne mlčať, ale tak zase veľa ľudí si to určite neuvedomilo aká je pravda...)
F3rda [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - :)))) 2009-11-19 01:03:43
avatar
Tak OBR udělal recenzi a ty výsledky jsou fakt mazec! Hlavně test v CFx s 5870 Každopádně to je nářez!
c.Data [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 06:34:02
avatar
Mazec karta...mám 5870 a uvažuji že bych ji vyměnil...ono cena te karty není problém, ale sehnat dlaší dvě plazmy 42" a to ještě jedna musí mít DP to je to oč tu běží nemluvě o tom že ti zaberu celou stěnu obíváku,ale ten pohled ))
HUHUHUgo [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 07:52:09

Tohodle výkonu je skoro na 3 monitory škoda. Snad brzy výjde opět verze pro 6 monitorů.
jardop [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 08:25:43

tak to by som rad vedel, co ma este ATI v zalohe..
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 09:20:58

Porad jeste oznaceni 5980 a 5990 je volne, osobne to tipuju ze stihnou revizi rv870 do vydani FERMI a pockaji s nim az nv vyda FERMI...
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Tiez si 2009-11-20 16:52:03
avatar
to myslim. Zatialco hosi v Nvidii bastlia nejake PowerPointove prezentacie o FERMI pre Zumpara1234 a podobnych snilkov, v ATI vladne predvianocny duch pohody a spokojnosti a len tak relaxacne ladia sucasnu seriu k uplnej dokonalosti .
MadMaxII [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - pro DDho 2009-11-19 09:28:01

Doufam DD ze se brzy dockame i testu 5950 a srovnani s 5970...
_DAVE_ [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] - Husarský kousek.. 2009-11-19 09:40:22

Pánům z ATi se povedl husarský kousek, bravo!! S timhle už bude nV zápolit velmi těžko. Je totiž víc než jisté, že dvě plné Fermi na jednu desku rozhodně nedají. ATi to dokázala, sice ten výkon téměř na nic není, a nemusím moc nespolehlivost duálních karet obecně, ale tohle je drtička !
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 10:13:40

kazdy kritizuje gtx295 ja ju mam a som znou spokojni a ta hd 5970 je dobra lebo podporuje dx11 tu napr na teste na stalker na rozliseni 1900-1200 ma fps 100 a moja karta 69 to je somarina ja som maal 109 fps pritakom rozliseni prose hd 5970 je novinka a preto ju vizdvihuju nad vsetky aj ked gtx visla ju vizdvihovali jak je dobr a ta spotreba gtx 295 485 v zatazi je somarina
Don_F3K3T3 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 11:09:00
avatar
ti sa naúc nayprv ryadne pýsat!

--------
pry FPS yde o arytmetycki pryemer. Ti mas zreyme 109FPS len v nyektorich sytuacyach
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 11:55:38

ako sa to priemerne fsp vypocita apri tej hre mam 109 fsp a najviac klesne na 89
Superdrooper [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 12:26:31
avatar
Zkusím jen tak nadhodit (sice nevím, co to je a jak to funguje, ale třeba se trefím): vážený aritmetický průměr.
Raccon [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 13:19:13

No ale ne z těch dvou čísel Zkus Fraps, který zjistí průměrné fps za určitou dobu hraní.
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 13:34:02

ake to je prorad dake fraps ale na stalker call o prypiat mi ide len na jednpo jadro gtx 295 mam od 109 do 89
maltrabob [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-20 16:54:00
avatar
Dorbe sy mu to visvetlyl ;-).
mato6631 [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-19 11:54:32

a ako sa to vipocita to fsp. aklesa na 89 pri stalkery
Dhatz [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-21 04:17:04
avatar
a kolik to dá v GTA IV bez patchů na max settings s nějakým cote i7?
D4NO [Zobrazit profil] [Poslat zprávu] 2009-11-22 11:47:16

S Core i7 (doufám že jsi myslel tenhle, cote i7 fakt neznám) se rozhodně nemusíš bát, že by ta hra měla mín jak 40FPS v průměru.
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!


 

Najdete nás na Facebooku

.... a také na Twitteru

RSS

DDWorld.cz

DDWorld - Blogy a videa

DDWorld - Magazín

Poslední příspěvky v diskuzích


Videa
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní svět
Manor Lords – hra jednoho vývojáře boří herní světStředa, 24 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 679x
Komentářů: 0
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázce
Deadpool & Wolverine – očekávaný film v parádní ukázceÚterý, 23 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 817x
Komentářů: 0
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.
Fallout seriál se dočká druhé řady. Zájem je i o hry.Pondělí, 22 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Film
Spuštěno: 1004x
Komentářů: 1
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšení
Unreal Engine 5.4 představuje další masivní vylepšeníPátek, 19 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: PC a IT
Spuštěno: 3560x
Komentářů: 0
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PC
Česká 3 roky stará hra Vigor brzy na PCStředa, 17 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1409x
Komentářů: 0
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?
StarCitizen přidává nový editor postav – kdy konečně vyjde?Úterý, 16 duben 2024
Vložil: aDDmin
Kategorie: Počítačové hry
Spuštěno: 1244x
Komentářů: 5